🔰 #اثر_خلقیات_بر_مزاج
👈...محبت کردن اساسا (اثر اخلاطی) کارش این است که جلوی صفرای اضافی و حرارت بدن را بگیرد👉
🔴 گاهی ممکن است، والدین احساس کنند که فرزندان دختر، یا در مدارس، دانش آموز دختر، دچار تغییرات رفتاری شده است، لطافت در او کم شده، دچار پرخاشگری و زمختی شده، رفتار با خشونت پیدا کرده، بد اخلاقی دارد و سریع، واکنش و عکس العمل سخت و قاطع نشان میدهد!
⚠️علت اینها کمبود محبت است، یک مشکل و نقصی در محبت کردن است.
✅بعنوان مثال؛ در یک موردی، مُراجع ما صفرای خیلی زیادی دارد، جدای از بحث تغذیهای وقتی میبینیم پرخاشگری او بالاست. طبق تجربه و با توجه به یکسری مؤلفههایی ما متوجه این موضوع میشویم، خب از آن طرف هم، صفرای بالایی دارد، محبت هم که نبیند، خلط صفرا در بدن وی بیشتر غلیان خواهد کرد نسبت به آن خانمی که محبت میبیند.〽️
✅ این محبت کردن اساسا کارش این است که جلوی صفرای اضافی و حرارت بدن را بگیرد و این اثر محبت کردن است، که مانع این حالات میشود.
🔰با داشتن این دانش و مهارت، به راحتی، بسیاری از بیماریهای روحی و جسمی تحت کنترل کنترل خواهد بود.👌
#مزاج
#معرفت_النفس
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
21.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مراقبتهای پیش از بارداری
🔸 درمان کمر لقی
👤استاد #ضیایی
#بارداری
#اصلاح_تغذیه
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
مؤثر در درمان ناتوانی جنسی
حلوای سیر (بسیار قوی و بسیار بسیار مجرب)
همانگونه که مستحضرید ناتوانی وضعف جنسی از معضلات زندگی صنعتی امروزی است که خود موجب نارضایتی ومشکلات عدیده در خانواده می شود وافراد برای رفع این مشکل به قرص هاو داروهای شیمیایی با عوارض زیاد شیمیایی روی می آورند.
لذا ما جهت هدایت مردم به سمت داروهای سنتی این نسخه را بازگو خواهیم نمود.
این حلوا برای تقویت قوای جنسی مردان اعجاز میکند!! این حلوا، اکسیر تقویت جنسی میباشد و قدرت فوقالعاده ای دارد.
بنابراین اگر ظرفیت استفاده از آن را ندارید و یا همسرتان ضعیف است، بهتر است از نسخههای دیگر استفاده نمایید که قدرت کمتری دارند.
برای تهیّۀ این حلوا به مواد زیر نیاز دارید:
۱- سیر تازه (۷۰ حبه یا کمتر بر حسب نیاز)
۲- شیر گوسفند یا شیر شتر یا شیر گاومیش (یک کیلو گرم)
۳- روغن حیوانی (یک کیلو گرم)
۴- زعفران آسیاب شده (یک قاشق چایخوری)
۵- هل آسیاب شده (یک قاشق چایخوری)
۶- میخک آسیاب شده (یک قاشق چایخوری)
۷- عسل طبیعی (یک کیلو گرم)
طرز تهیه حلوا:
ابتدا حبه های سیر را از وسط نصف کنید. سپس آن ها را در ظرف بزرگی ریخته و به اندازه ای شیر بریزید که ارتفاع شیر به اندازۀ دو انگشت چسبیده به هم (فاصله ای بین دو الی سه سانتیمتر) بالای سیرها برسد.
حالا حرارت ملایمی را زیر ظرف روشن کنید تا شیر و سیر کاملاً با هم ممزوج شده و مقدار زیادی از شیر کم شود، به حدی که در ته ظرف، مایع زرد رنگی باقی بماند.
حالا روغـن حیـوانی را که اندازۀ آن به اندازۀ شـیر است، به آن اضــافه کرده و مرتب هم بزنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند. حالا عسل را اضافه کنید و به مدت دو دقیقه کاملا هم بزنید. دقت کنید که بیشتر از دو دقیقه طول نکشد ، سپس زیر آن را خاموش کنید.
در مرحلۀ آخر و در حالیکه مواد هنوز گرم است، بلافاصله هل و زعفران و میخک آسیاب شده را به آن اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا همۀ مواد با هم ممزوج شوند.
حلوای شما آماده است و میتوانید هر روز یک قاشق غذاخوری، صبح یا شب، قبل از نزدیکی (جماع) بخورید و مدتی مداومت کنید تا شاهد اثر اعجاز انگیز این نسخه باشید!
نکات مهم:
۱- شیر مورد استفاده حتماً باید شیر شتر یا شیر گوسفند یا شیر گاومیش باشد و از دیگر شیرها مثلا شیر گاو یا بز استفاده نشود.
۲– این نسخه باعث گرمی بسیاری در بدن میشود. پس اگر طاقت تحمل گرمی زیاد را نداشتید، برای خنک کردن بدنتان از هرکدام از عرقیات کاسنی یا شاهتره یا بید (نه بیدمشک!) میتوانید استفاده کنید. البته اگر این سه عرق را با هم مخلوط کنید و بخورید، نتیجۀ بهتر و سریعتری میگیرید.
۳-افرادیکه دارای بیماری فشار خون،مشکلات قلبی و… حتما زیر نظر طبیب طب سنتی این نسخه را اجرایی نمایند.
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
1.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پدر نمونه😂👌
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
حیف نون و رفیقش میرن از طلا فروشی دزدی.
دوستش با طلا ها فرار میکنه حیف نون صندلی میزاره تو مغازه میشینه
بعد پلیس میاد دستگیرش میکنه ازش میپرسه : چرا تو فرار نکردی
میگه ما از اول توافق کردیم طلاها مال اون مغازه مال من
⁉️توافق براندازا با کدخدا
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
🔰 مقاومت مردم عراق در برابر «اشغال فرهنگی» و سلبریتیگرایی؛ «سعد المجرد» مجبور شد کنسرت خود را لغو کند
🔹 تعدادی از عراقیها به منطقه تفریحی «سندباد لند» در پایتخت بغداد رفته و از برگزاری کنسرت «سعد المجرد»، خواننده مراکشی، که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، با برگزاری تجمع و اقامه نماز، ممانعت کردند.
🔹 پیش از این کمپینی در شبکههای اجتماعی به راه افتاده بود که خواستار لغو کنسرت سعد المجرد، به دلیل اتهام او به تجاوز جنسی و به طور کلی مخالفت با برگزاری کنسرتهای اباحیگرانه، شده بود.
🔹 مفهوم «اشغال فرهنگی» که آیتالله سیستانی آن را مطرح کرده، معادل همان «تهاجم فرهنگی» امام خامنهای است و طرح این مفهوم و اجرای آن توسط مردم عراق، نشان میدهد جریان مقاومت در عراق محدود به حوزه نظامی نیست و گفتمانی پویا محسوب میشود.
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💺 #موشن_گرافی_ اقتصادی
🔸 بانک و ربا در اقتصاد اسلامی
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
3.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دستور تغییر ژن ها از طریق خواندن نماز با توجه...
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
💠راه حلی که به خانه رواست به بیرون حرام است🏠
🔹پس باید تلاش این باشد که مشکلات درون زندگی را به بیرون نبرید🚷
حتی نباید آنها را نزد دوستانتان بازگو کنید🤫
چه بسا برخی از دوستان روزی دشمن شما شوند و از آنها علیه شما استفاده کنند!!
🌹 #امیرالمومنین علی علیه السلام در حکمت ۲۶۹ #نهج_البلاغه می فرمایند :
«در دوستی دوستت اندازه نگه دار شاید روزی دشمنت گردد با دشمنت نیز از حد نگذر شاید روزی دوستت گردد»
🔹انسان باید بداند مشکلاتش را کجا بیان کند و به چه کسی بگوید...
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
2.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر بخواهی غر بزنی سرنوشت شما مثل قوم بنی اسرائیل می شود...
نکات مهم و کلیدی جیم ران کارآفرین، نویسنده و سخنران انگیزشی مشهور آمریکایی
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
.
🔰 خوشحالی عمیق
تا وقتی ما به دنبال خوشحال شدن و راضی کردن خودمان باشیم، هیچگاه به رضایت وخوشحالی عمیق نخواهیم رسید...❗️
✅ اما اگر بنا را بر این بگذاریم که دیگران را خوشحال کنیم، آنگاه خوشحالتر خواهیم بود.
خوشحالی و رضایت انسان وقتی به حد نهایت میرسد که هر لحظه به دنبال رضایت وخوشحال کردن خدا باشد .💯👌🏻
#استاد_پناهیان
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
*آنچه باید درباره "حجامت حزیران" بدانیم!*
+ *پاسخ به شبهات*
با توجه به قرارداشتن در ایام خاص حجامت در ماه رومی "حِزیران" چند نکته مهم در اینباره را یادآوری میکنیم:
1. ماه حزیران از جمله ماههای رومی است و ماههای رومی، مانند ماههای تقویم کشور خود ما، ماههایی شمسی هستند لذا در هر سال، این ماه، زمان ثابتی دارد.
2. سفارش به انجام حجامت در این ماه بر اساس حدیثی است که در کتاب مکارمالاخلاق از امام موسی کاظم یا امام هادی علیهما السّلام وارد شده است:
عَنْ أَبِیالْحَسَنِ علیهالسّلام قَالَ: لَاتَدَعِ الْحِجَامَةَ فِی سَبْعٍ مِنْ حَزِیرَانَ فَإِنْ فَاتَکَ فَلِأَرْبَعَ عَشْرَةَ؛ *از حجامت در روز هفتم حزیران فروگذار مکن؛ اگر نتوانستی، روز چهاردهم (حجامت کن).* (طبرسى، حسنبن فضل، مکارم الاخلاق ــقم، چاپ چهارم، 1412ق/ 1370ش)
مرحوم مجلسی در زادالمعاد روایتی مشابه را از امام صادق علیهالسلام نقل کرده که مضمون آن با روایت مکارم الاخلاق کمی تفاوت دارد:
وَ رُوِیَ عَنِ الْإِمَامِ الصَّادِقِ عَلَیْهِالسَّلَامُ: احْتَجِمْ فِی السَّابِعِ مِنْ حَزِیرَانَ، فَإِنْ لَمْیَتَیَسَّرْ فَفِی الرَّابِعِ عَشَرَ؛ *در روز هفتم حزیران حجامت کن و اگر امکانپذیر نشد، روز چهاردهم (حجامت کن)*. (مجلسى، محمدباقربن محمدتقى، زاد المعاد ــ مفتاح الجنان، بیروت چاپ:اول، 1423ق ص331)
از آنجا که مرحوم مجلسی در بحارالانوار فقط روایت مکارم الاخلاق را آورده، احتمالاً نقل زادالمعاد هم همان نقل مکارم الاخلاق است.
3. در مورد این روایت چند نکته قابل ذکر است:
الفــ هر دو روایت در کتابهای مکارمالاخلاق و زادالمعاد سند ندارند و از نظر مضمون نیز، روایت، شاهدی ندارد؛ هرچند بهصرف نبود سند و غرابت متن روایت نمیتوان مضمون روایت را انکار کرد.
ب ــ از آنجا که در تطبیق ماههای رومی در زمان اهل بیت علیهم السّلام همچنین در مورد ماههای باستانی اختلافات فراوانی وجود دارد، نمیتوان آنچه را در تقویمهای نجومی فعلی وجود دارد معتبر شمرد.
مرحوم مجلسی هم بحث مفصلی در این زمینه دارند که چون بارها در نحوه کبیسهگیری تغییرات قابل توجهی در زیجهای مختلف صورت گرفته، معلوم نیست ماههای شمسی و رومی وارده در روایات با آنچه امروزه مرسوم است، تطابق داشته باشد مثلاً امروزه در برخی از کشورها، حزیران را مطابق ژوئن میدانند بنابراین حزیران 10 روز جلو میافتد یا برخی نیسان را مطابق برج حمل قرار میدهند که در این صورت حزیران یک ماه زودتر خواهد بود و ... .
با توجه به این امور نمیتوانیم روایت را با هفتم حزیران فعلی بهطور یقینی همزمان قلمداد کنیم.
4. چنانچه واضح است این حدیث بر اهمّیت انجام حجامت در یکی از این دو روز تأکید دارد اما هیچ قرینهای که نشان دهد این دو روز، بهترین روزها برای انجام حجامت هستند در این حدیث وجود ندارد.
5. اینکه عدّهای میگویند حجامت در این دو روز درمان بیماریهای یک سال است و این گفته را به امام معصوم علیه السّلام نسبت میدهند، خطا است؛ چنانکه در متن روایت حزیران هم چنین نکتهای ذکر نشده است؛ طبق روایات شریف، حجامت در روزهای سهشنبهای که مصادف با 17، 19 یا 21 ماههای قمری هستند و نیز حجامت در نخستین سهشنبه ماه آذار رومی دارای چنین خاصیتی است.
6. این حدیث، روز هفتم حزیران را بهعنوان روز اصلی و روز چهاردهم را بهعنوان جایگزین برای کسانی که موفق به حجامت در روز هفتم نشدهاند، معرّفی میکند لذا توصیه یا اصرار به انجام حجامت در هر دو روز، بلاوجه و حتّی خطرناک است.
7. متن حدیث واضحاً میگوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود لذا اعلام هفته حزیران بهخلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است.
8. متأسّفانه عدّهای پا را فراتر از این گذاشته و ماه حزیران را بهعنوان ماه انجام حجامت معرّفی میکنند که این هم نادرست است.
9. تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر اینکه حجامت در این روزها مستحبّ است؛ اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است، این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که بهدلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی باید برای انجام آن شتاب کنند، صحیح نیست.
10. حتّی اگر اشکال مطرحشده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقویمهای نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقویمهای نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با سی خرداد و شش تیر هستند و طبق برخی دیگر، 29 خرداد و پنج تیر؛ با توجّه به این اختلافنظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد میشود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجائاً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرن