فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لباس رنگی رو ممنوع کردن
جالب شد! طبق گفته آقای کلهر این جماعت اون موقع هم اعتقادی به این کارها نداشتن و صرفاً برای پرت شدن حواس مردم این کارها رو میکردن!
.بعد همینا امروزه دم از آزادی و این حرفا میزنن! مهر علیزده مردم را از #رئیسی میترسانه و دم از خاتمی!!
➕اعتراف عجیب فائزه هاشمی در مورد اصلاح طلبان
تعجب نکنید که چه شد اینها اول انقلاب دیوار کشی خود را تحریف کردن و حالا به رئیسی نسبت دادن!!و تهمت دیگه برای ترساندن مردم از رئیسی
تحریف تاریخ خیلی راحته همانطور که الان دولت روحانی این همه فاجعه حالا به عمد یا غیر عمد در دولتش رخ داد را نمیپذیره! بر خلاف وعده هایش و منکر وعده های خود هم میشه کارهای کثیف اول انقلاب خود را هم تحریف میکنن!! و به جبهه انقلاب نسبت میدن! برای ضربه زدن به انها
سرطان اصلاحات ثابت کرده این اسلام و انقلاب را قبول ندارن پس تهمت و دروغ گفتن هم برایشان آسانه هر چیزی خواهند گفت!!
#سرطان_اصلاحات
#حافظه_تاریخی
#انتخابات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚙ کارگران شرکت مس جیرفت با ارسال این ویدئو، حمایت خود از سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۰ را اعلام کردند.
#دولتی_مردمی_برای_ایران_قوی #کارگر #انتخابات۱۴۰۰ #رییسی #رئیسی #سيد_ابراهيم_رئيسي #سید_ابراهیم_رییسی #سید_ابراهیم_رئیسی
هدایت شده از صحیفه سجادیه
شرح دعاي اول صحيفه سجاديه
(۱۱)
از: آيت الله حسن ممدوحي
ادامه..... فراز پنجم
گفته شد که:
پاداش و عقوبت اخروي چنين نيست و در آن جا، هر چه هست متناسب با نوع عمل افراد است، يعني فرد در آن جا تكوينا عكس العمل كردار خود را مي بيند؛
در نهاد تكويني اين جهان نيز عكس العمل طبيعي اعمال، معلول و فرآورده خود عمل است. مثلا اگر كسي غذاي مسمومي مصرف كند و متعاقب آن مبتلا به خونريزي دستگاه گوارش يا زخم معده شود، اين جزا متناسب با همان عمل است. عكس العمل تمامي اعضا در مقابل اعمال غير مناسب نيز درست بر همين منوال است.
در آخرت، عملكرد انسان بازتاب هاي تكويني خود را نشان مي دهد و تمامي اعمال با تاثيرات فوق العاده خود رخ مي نمايند و اثر خود را همچنان كه مي بايد به جاي مي گذارند.
لذا بازتاب كفر غير از نفاق و عكس العمل ظلم غير از فسق مي باشد. در قرآن كريم آياتي كه حكايت از اين بازتاب ها و كيفرها مي كنند بسيار است، همانند آيه كريمه:
لها ماكسبت و عليها ما اكتسبت،
فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره،
انما تجزون ماكنتم تعملون.
و لذا فرمود: و لا تظلمون فتيلا.
امام در آخرين قسمت اين فراز در همين مرتبه فرمود: لا يسئل عما يفعل و هم يسئلون.
از امام صادق عليه السلام نقل شده كه فرمودند: لا يسئل عما يعفل لانه لا يفعل الا ماكان حكمه و صوابا تا آن كه مي فرمايند: و هم يسئلون: يعني بذلك خلقه انه يسئلهم:
از خداوند در مورد آنچه انجام داده سؤ ال نمي شود، زيرا او كاري را انجام نمي دهد مگر طبق حكمت و حق. اما انسان ها مورد سؤ ال واقع مي شوند، چون براي همين خلق شده اند.
يعني تمامي آنچه خداي متعال انجام مي دهد، متن حكمت و مصلحت است و سؤ ال از حكمت و مصلحت بي معنا مي باشد. تا آن كه امام عليه السلام مي فرمايند: معني و هم يسئلون آن است كه خدا آنان را خلق فرموده تا از آن ها سؤ ال كند.
@sahifeh_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۳۰۱)
وقال علیه السلام:يَا أَيُّهَا النَّاسُ، مَتَاعُ الدُّنْيَا حُطَامٌ مُوبِىءٌ فَتَجَنَّبُوا مَرْعَاهُ! قُلْعَتُهَا أَحْظَى مِنْ طُمَأْنِينَتِهَا، وَ بُلْغَتُهَا أَزْكَى مِنْ ثَرْوَتِهَا. حُكِمَ عَلَى مُكْثِرٍ بِالْفَاقَةِ، وَ أُعِينَ مَنْ غَنِيَ عَنْهَا بِالرَّاحَةِ. وَ مَنْ رَاقَهُ زِبْرِجُهَا أَعْقَبَتْ نَاظِرَيْهِ كَمَهاً، وَ مَنِ اسْتَشْعَرَ الشَّغَفَ بِهَا مَلاََتْ ضَمِيرَهُ أَشْجَاناً، لَهُنَّ رَقْصٌ عَلَى سُوَيْدَاءِ قَلْبِهِ هَمٌّ يَشْغَلُهُ، وَ غَمٌّ يَحْزُنُهُ، كَذلِکَ حَتَّى يُؤْخَذَ بِكَظَمِهِ فَيُلْقَى بِالْفَضَاءِ مُنْقَطِعاً أَبْهَرَاهُ، هَيِّناً عَلَى آللّهِ فَنَاؤُهُ، وَ عَلَى الاِْخْوَانِ إِلْقَاؤُهُ.
قسمت نخست حکمت ۳۶۷ نهج البلاغه
و فرمود (ع): اى مردم، متاع اين جهانى همانند گياهى است خشك و بيمارى انگيز. پس، از چراگاهى دورى گزينيد كه رخت بر بستن از آن خوشتر است از قرار گرفتن در آن و به اندك روزى آن خرسند شدن، بهتر است از ثروت آن. آنكه مال فراوان اندوخته، محكوم به فقر است و هر كه از آن بى نيازى جسته به آسودگى رسيده. كسى را كه به زيورها و آرايه هايش فريفته شود، نابينايى در پى است. هر كه دوستيش را شعار خود سازد، دل خود را از اندوه پر ساخته و اين اندوه در اعماق قلبش بماند، اندوهى بر او چيره شود و به خود مشغولش دارد و اندوهى محزونش نمايد و همچنان، با او در ستيز و كشاكش بود تا راه نفسش بسته آيد و او را در گورستانى افكنند، در حالى كه، شاهرگ حياتش بريده شده است. گرفتن جانش بر خداوند آسان بود و به گورستان بردنش براى يارانش سهل.
بخش اول:
سرنوشت دنياپرستان:
امام(عليه السلام) در اين كلام نورانى در دو بخش كه هركدام ديگرى را تكميل مى كند سخن مى گويد. در بخش نخست، بى ارزش بودن دنيا را با تعبيرات قاطع و كوبنده بيان كرده و داد سخن را در اين قسمت داده و براى دنيا به هفت عيب بزرگ اشاره مى كند.
مى فرمايد:
«اى مردم! متاع دنيا همچون گياهان خشكيده وباخيز است بنابراين از چنين چراگاهى دورى كنيد»;
(يَا أَيُّهَا النَّاسُ، مَتَاعُ الدُّنْيَا حُطَامٌ مُوبِىءٌ فَتَجَنَّبُوا مَرْعَاهُ!).
چه تعبير جالب و گويايى! زيرا «حطام» در اصل از ماده «حطم» (بر وزن ختم) به معناى شكستن و خرد كردن چيزى گرفته شده است و غالباً به شكستن اشياء خشك مانند ساقه هاى خشك گياهان اطلاق مى شود و به همين دليل گاهى به كاه، «حطام» اطلاق مى گردد.
امام(عليه السلام) متاع دنيا را در اين جا تشبيه به همان گياهان خشكيده و خردشده اى كه آذوقه حيوانات است نموده اما گياهى كه با ميكروب وبا آغشته شده و حتى سبب مرگ حيوان مى شود، و به دنبال آن هشدار مى دهد كه از اين چراگاه بى ارزش خطرناك دورى كنيد.
@nahj_ir
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از #چهل_حدیث امام خمینی (۱۹۲)
ادامه........... فصل در بیان اخلاص بعد از عمل است.
پس، تمام حقیقت اعمال همان صور اعمال و جنبه ملکوتیه آنها است که نیت است. و از این بیان معلوم شد که حضرت صادق، علیه السلام، در این حدیث شریف اوّل نظر به صور اعمال و مواد آنها فرموده، و فرموده است جزء صوری افضل از جزء مادی و نیت افضل از عمل است،
چنانچه گوییم روح افضل از بدن است. و لازم نیاید که عمل بی نیت صحیح باشد، و بدن بی روح بدن باشد، بلکه به تعلق نیت به عمل و روح به بدن آن یک عمل و این یک بدن گردد.
و این معجون مختلط از نیت و عمل و روح و بدن، جزء صوری ملکوتی هر یک افضل از جزء مادی ملکی آن است.
و این معنی حدیث مشهور است: نیّة المؤمن خیر من عمله
و در ثانی آن حضرت نظر فرموده به فنای عمل در نیت و ملک در ملکوت و مظهر در ظاهر، و فرموده است:
ألا، و إنّ النّیّة هی العمل.
عمل همان نیت است، و غیر نیت چیزی در کار نیست. و تمام اعمال در نیات فانی هستند و از خود استقلالی ندارند.
پس از آن، استشهاد فرمود به قول خدای تعالی:
قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ .
هر کس بر شاکله خود عمل می نماید، و اعمال تابع شاکله نفس است.
@nyaz_ir
سخنگوی دانشگاه تیلبرگ هلند در پاسخ به خبرنگار فارس تأکید کرد که: «محسن مهرعلیزاده تحصیلات خود را در این دانشگاه به اتمام نرسانده و بنابراین هیچ عنوانی از این دانشگاه هلندی دریافت نکرده».
پیگیریها در خصوص پیشینه تحصیلی وی در حالی صورت گرفته که او چندین بار در مناظرات با تاکید بر اینکه اقتصاد میداند، تحصیلات رقبای انتخاباتی خود را زیر سوال بُرد و مدرک تحصیلی را پیش کشید.
عکس از مرتضی فخرینژاد
🌺
از معروفترین سخنان امام حسین علیه السلام که جا داره خیییییلی روش فکر کنیم. در این حدیث امام حسین میفرمایند که برای بعضیا دین یک ابزار هست فقط برای رسیدن به منافع شخصی. یعنی اصل اینه که منافع من تامین بشه، حالا ابزار دین خیلی نافذه، باشه ازش استفاده میکنم. برای رسیدن به مقام، از آرمانهای امام راحل صحبت میکنه! برای رای جمع کردن کارنامه جعلی درخشان میسازه برای خودش...
وقتی اصل، منفعت شخصی شد، اولا که منافع اجتماعی و جمهور فدا خواهد شد، چیزی که مردم الان دارن لمس میکنن در رفتار دولتمردان.
دوما جایی که دین مقابل منفعت شخصی ایستاد، قطعا دین لگدمال میشه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت رئیسی از ماجرای افزایش قیمت بنزین
🔸بنده در جلسه مربوط به هماهنگی اقتصادی سران قوا و مسئله افزایش قیمت بنزین، سه بار اعتراض کردم.
🔸مسئله افزایش قیمت بنزین نیز از جمله مسائلی بود که در دولت تصویب شده و در این جلسه صرفاً بررسی نهایی میشد.
🔸بنده از زمان اجرای آن مطلع نبودم تا اینکه چند روز قبل اجرا، اطلاع یافتم.
🔸یک یادداشت رسمی به دولت دادم و گفتم زمینه کشور برای اجرای این قانون مناسب نیست.
#رئیسی
#انتخابات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خروش کهگیلویه وبویراحمد هنزمان باسراسرکشور درحمایت ازدکتررئیسی
سونامی لرهای غیورومتمدن یاسوج درافتتاحیه ستادمردمی دکتررئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استقبال مردم خونگرم خوزستان از سید ابراهیم رئیسی
📅 چهارشنبه | هجدهم خردادماه ۱۴۰۰
#خوزستان #اهواز #رییسی #رئیسی #رئیسي #سید_ابراهیم_رییسی #سید_ابراهیم_رئیسی #انتخابات_۱۴۰۰ #انتخابات #دولتی_مردمی_برای_ایران_قوی
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت
(۲۳)
ادامه....... پرهیز از اختلاط با نامحرم:
شوخی:
«ابی بصیر (که از یاران مخصوص امام باقر علیه السلام بود) می گوید: «به زنی قرآن درس می دادم. یک روز با شاگردم که دختری - خانمی - بود، (شوخی کردم.) بعداً که خدمت امام رسیدم، امام فرمود که: کسی که در خلوت گناه می کند، خدا به او توجه نمی کند.
متأسفانه یکی از شوخی های متداول، شوخی هایی است که به نحوی به مسائل جنسی مربوط می شود. اساتید اخلاقی همواره تاکید می کنند که برای پیشرفت معنوی باید حتماً این گونه شوخی ها را کنار گذاشت.
از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی های جنسی و تحریک کننده و فکر کردن در این امور، جدا بپرهیزید. زیرا طبق روایت «زنای زبان گفتن است.»
@amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچههای خوزستان دمتون گرم... دیشب با این حضور شما در استقبال از آیت الله رئیسی، در اردوگاه اصلاحات، بدجور لرزه افتاد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما را وادار کنم به دیدن این کلیپ!!! فقط میگم آب دستتون هست بزارید زمین و بببنید مهر علیزاده که تهمت بی سوادی به #رئیسی میزد و مدعی هست مهندس اقتصاد هست!مدیریت اقتصاد خونده!مدیریت مالی خونده!دکترای مهندسی اقتصاد خونده!مهندس مکانیک هست! مدعی دکترای اقتصاد مهندسی از هلند است!!
چطور در مقابل یک سوال کم اورده و جوابی نداره جز مغالطه گری و اخر جوابی نداد!
#انتخابات
#دولت_سوم_روحانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 یا نمیدانستی که مشکل #مقرارت_یوترن باید حل شود یا میدانستی و دروغ گفتی
💬 استاد حسن عباسی
🗓 ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
#همتی #انتخابات_۱۴۰۰
#یوترن #اقتصاد #برجام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل پاک دستی رئیسی به روایت آقای طالب زاده
#سید_ابراهیم_رئیسی_کیش
#ایران_قوی_برای_مردم
#ستاد_مرکزی_کیش_سید_ابراهیم_رئیسی
#کمیته_بانوان_ستاد_مرکزی_کیش
31.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرفهای کاندیداها درمورد حجاب و آب بازی کردن خانما رو نشون دخترا میدن
بندگان خدا هنگ میکنن بابت این همه دغدغه مسئولین 😂
#فارس_پلاس #حجاب #دختران #مناظره۱۴۰۰ #مناظره_۱۴۰۰ #مناظره #انتخابات #انتخابات۱۴۰۰ #انتخابات_۱۴۰۰ #ریاست_جمهوری #انتخابات_ریاست_جمهوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتخاب_درست_کار_درست
همهی آحاد مردم، تکتک آحاد مردم خودشان را موظّف بدانند که علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت میکنند دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند؛ این، تواصی به حق است: «وَ تَواصَوا بِالحَق» که در قرآن کریم هست؛ این، توصیه کردن به حق است؛ این وظیفه است و این کار را انجام بدهند؛ افراد خانواده، دوستان، همکاران، معاشرین، آحاد مردم و کسانی که با آنها سر و کار دارید را به [شرکت در انتخابات] دعوت کنید. ۱۴۰۰/۳/۱۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گروه سرود مدرسه استکبار جهانی تقدیم میکند.
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و چهل و سوم
تفسیر آیه ۲۱۴ سوره #بقره از تفسیر نور
أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّهَ وَ لَمّا یَأْتِکُمْ مَثَلُ الَّذِینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِکُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتّی یَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتی نَصْرُ اللّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِیبٌ (۲۱۴)
آیا گمان کردید داخل بهشت می شوید وحال آنکه هنوز مانند آنچه بر پپشینیان شما گذشت به شما نرسیده است؟! آنان گرفتار تنگدستی و ناخوشی شده و چنان زیر و زبر شدند که پیامبر و افرادی که ایمان آورده و همراه او بودند،گفتند:یاری خدا چه وقت خواهد بود؟آگاه باشید که یاری خداوند نزدیک است.
نکته ها:
* «بأساء»سختی هایی است که از خارج به انسان تحمیل می شود،مثل جنگ و سرقت.
و«ضرّاء»سختی های درونی است،مانند بیماری،زخم وجراحت.
* این آیه یادآور تحمل سختی از سوی مؤمنان گذشته و هشدار و تسلاّیی برای مسلمانان است.حوادث سخت،آزمایش الهی است و مشکلاتی همچون حوادث تلخِ مالی و جانی همه برای ساخته شدن انسان هاست.
هر بلایی را عطایی با وی است
هر کدورت را صفایی در پی است
زیر هر رنجی،گنجی معتبر
خار دیدی،چشم بگشا گل نگر
* در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می خوانیم:بهشت با سختی ها پیچیده شده است.
* و در روایت دیگری آمده:برای مؤمنان گرفتار در دنیا،چنان پاداشی است که دیگران می گویند:
ای کاش این سختی ها با سختی بیشتری برای ما بود.
آری،مشکلات،عامل رشد و قرب و راه ورود به بهشت است.
نابرده رنج،گنج میسّر نمی شود
مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.
ادامه دارد....
@alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
#سفارشهای_امام_صادق_عليه_السّلام_به_عبداللَّه_بن_جندب (۱۰۱)
از آیت الله مصباح یزدی
ادامه....... ﺁﺛﺎﺭ ﺳﻮﺀ ﭘﺮﺧﻮﺍﺑﯽ ﻭ ﭘﺮﺣﺮﻓﯽ:
ﻫﻢ ﭼﻨﻴﻦ ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﺪ، ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ ﺍﺳﺖ. ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ، ﺧﺼﻮﺻﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺟﺴﻤﯽ ﺿﻌﻴﻒ ﺗﺮﻧﺪ، ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﻭﺍﻗﻒ ﺍﻧﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽ ﻭ ﻳﺎ ﺗﺪﺭﻳﺲ ﺁﺛﺎﺭ ﺧﺴﺘﮕﯽ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺿﻮﺡ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﻔﻴﺪ ﺑﺎﺯ ﺑﻤﺎﻧﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺍﺯ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ، ﺗﻌﻠﻴﻢ ﻭ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﻭ ﮐﻤﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺬﻣﻮﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﻣﺮﯼ ﻟﺎﺯﻡ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ،
ﺍﻣﺎ ﺻﺮﻑ ﭘﺮﮔﻮﻳﯽ ﻭ ﭘﺮﺣﺮﻓﯽ ﻧﻪ ﻧﻔﻊ ﺩﻧﻴﻮﯼ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﻪ ﻧﻔﻊ ﺍﺧﺮﻭﯼ؛ ﺣﺘﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻟﻐﺰﺵﻫﺎﯼ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﻫﻢ ﻣﺒﺘﻠﺎ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻧﻴﺎﯼ ﺍﻭ ﻫﻢ ﺿﺮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﻫﻤﻴﻦ ﭘﺮﮔﻮﻳﯽﻫﺎ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺪﻭﺭﺕﻫﺎ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺗﻨﺶﻫﺎ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽﺁﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﻫﻢ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﭼﺎﺭ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﯽ ﻫﻢ ﭼﻮﻥ ﻏﻴﺒﺖ، ﺗﻬﻤﺖ ﻭ ﻣﻔﺎﺳﺪ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻗﺒﻴﻞ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ.
ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﺮﺣﺮﻓﯽ ﻋﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﻟﺬﺕ ﻣﯽﺑﺮﻧﺪ. ﺍﺑﺘﻠﺎﯼ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﺎﺩﺕ ﺯﺷﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽﮔﻴﺮﺩ، ﻣﻮﺟﺐ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﺍﻓﺘﺎﺩﻥ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺩﻧﻴﻮﯼ ﻭ ﺍﺧﺮﻭﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ.
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺮﺍﻗﺐ ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺎ ﺧﺪﺍﯼ ﻧﺎﮐﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﭘﺮﺧﻮﺍﺑﯽ ﻭ ﭘﺮﺣﺮﻓﯽ ﻋﺎﺩﺕ ﻧﮑﻨﺪ. ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺟﻨﺪﺏ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ، ﺷﺐﻫﺎ ﮐﻢ ﺑﺨﻮﺍﺏ ﻭ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﻢ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻥ.
@nazz_ir