هدایت شده از خانواده امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
____🍃🌸🍃____
خدایا امروز را با عشق تو
آغاز میکنم 💕
بخشندگي از توست💕
عشق از وجود عاشق توست
عشق و بخشندگی را به ما هم
بیاموز تا باهم مهربان باشیم💕
سلام
روزتون پراز لطف خدا
____🍃🌸🍃____
شما هم به «خانواده امن» بیائید 👇
@amn_org
.
#رهبر_انقلاب: آن طرفی که حق شرطگذاشتن در برجام را دارد ایران است چون به همه تعهدات عمل کرد،نه آمریکا و ۳کشور اروپایی که کل تعهدات را زیرپا گذاشتند.
.
اگر میخواهند ایران به تعهدات برگردد،آمریکا باید همه تحریمها را لغوکند و ما راستیآزمایی کنیم و ببینیم درست است آنوقت به تعهدات برگردیم.
.
.
#باشگاه_خبرنگاران_جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: از شکستهای مقطعی نباید مأیوس بشوید؛ اگر بنا باشد که انسان از شکستها مأیوس بشود، ما صد بار باید در دوران مبارزه عقب�نشینی میکردیم
🔹در دوران مبارزه با رژیم پهلوی، شب میریختند در خانه�ی آدم، جلوی زن و بچّهی آدم، آدم را کتک میزدند، دستبند به دست آدم میزدند، بعد هم میبردند آدم را، یا از اینها بالاتر.
@bidary_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۲۴۸)
وقال علیه السلام:
الأَقَاوِيلُ مَحْفُوظَة
وَالسَّرَائِرُ مَبْلُوَّةٌ،
وَ(كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ)،
وَالنَّاسُ مَنْقُوصُونَ مَدْخُولُونَ إِلاَّ مَنْ عَصَمَ اللّهُ:
سَائِلُهُمْ مُتَعَنِّتٌ
وَمُجِيبُهُمْ مُتَكَلِّفٌ
يَكَادُ أَفْضَلُهُمْ رَأْياً يَرُدُّهُ عَنْ فَضْلِ رَأْيِهِ الرِّضَى وَالسُّخْطُ
وَيَكَادُ أَصْلَبُهُمْ عُوداً تَنْكَؤُهُ اللَّحْظَةُ، وَتَسْتَحِيلُهُ الْكَلِمَةُ الْوَاحِدَةُ!
حکمت ۳۴۳ نهج البلاغه
امام علیه السلام فرمود:
گفتار انسانها نگهدارى مى شود
و باطن آنها آزموده خواهد شد
و هركس در گرو اعمال خويش است.
مردم همگى در نُقصانند و داراى عيوبى هستند جز كسى كه خدا او را حفظ كند
(زيرا) سؤال كنندگان آنان درپى بهانه جويى و آزارند
وپاسخ دهندگان، توجيه گر و گرفتار تكلفند.
حتى برترين آنها ازنظر فكر وانديشه، به سبب حب وبغض، از رأى خود بازمى گردد
و با استقامت ترين آنها (گاه) با يك نگاه يا يك كلمه دگرگون مى شوند (از چنين افرادى بايد به خدا پناه برد).
بخش هفتم
از مجموع آنچه امام علیه السلام در اين گفتار حكيمانه و هشدارگونه بيان فرمود به خوبى استفاده مى شود كه همه افراد اعم از مؤمنان عادى و مؤمنان والامقام، همه بايد مراقب خويش باشند، چراكه خطرهايى از ناحيه زبان و نيت هاى باطن، همه را تهديد مى كند و گاه ممكن است صحنه هاى هوس آلود، هدايا و سخنان تملق آميز، انسان را بلغزاند و آثار اعمال او را از ميان ببرد.
در تواريخ آمده است كه «خالد بن معمر» از ياران بااستقامت على علیه السلام بود؛ اما يك جمله معاويه او را دگرگون ساخت و آن اينكه در صفين، «خالد» صدا زد : چه كسى آماده شهادت است و حاضر است جان خود را به خداوند بفروشد؟ هفت هزار نفر با او بيعت كردند به اين شرط كه دست از نبرد برندارند تا وارد خيمه معاويه شوند.
آنها جنگ عظيمى كردند حتى غلاف شمشير را شكستند (اشاره به اينكه اين شمشير نبايد در نيام رود). هنگامى كه به نزديك خيمه معاويه رسيدند او فرار كرد و به بعضى از خيمههاى لشكر پناه برد و كسى را نزد خالد فرستاد وگفت:
تو پيروزى، اگر ادامه ندهى من حكومت خراسان را به تو وامىگذارم. در اين هنگام طمع بر خالد مسلط شد و كار خود را ناقص رها كرد وبعد از آنكه معاويه مسلط بر عراق شد و مردم با او بيعت كردند، حكومت خراسان را به «خالد» داد؛ ولى عجيب اينكه پيش از آنكه «خالد» به مركز حكومت خود برسد از دنيا رفت.
از قديم گفته اند: هدايا چشم دانشمندان را كور مى كند و عقل عاقلان را مى گيرد. نيز گفته اند: هنگامى كه هديه از در وارد مى شود حق از پنجره خارج مى گردد
پایان شرح حکمت ۳۴۳ از آیت الله ناصر مکارم شیرازی
@nahj_ir
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس یکصد و نود
تفسیر آیه ۱۷۸ سوره #بقره از تفسیر نور
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِصاصُ فِی الْقَتْلی الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثی بِالْأُنْثی فَمَنْ عُفِیَ لَهُ مِنْ أَخِیهِ شَیْءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَیْهِ بِإِحْسانٍ ذلِکَ تَخْفِیفٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ رَحْمَهٌ فَمَنِ اعْتَدی بَعْدَ ذلِکَ فَلَهُ عَذابٌ أَلِیمٌ (۱۷۸)
ای کسانی که ایمان آورده اید!(قانون)قصاص در مورد کشتگان،بر شما (چنین)مقرّر گردیده است:آزاد در برابر آزاد و برده در برابر برده و زن در برابر زن،پس اگر کسی از ناحیه برادر(دینی)خود(یعنی صاحب خون و ولیّ مقتول)مورد عفو قرار گیرد.(یا قصاص او به خون بهاتبدیل شود) باید شیوه ای پسندیده پیش گیرد و به نیکی(دیه را به ولی مقتول)بپردازد، این حکم تخفیف و رحمتی است از ناحیه پروردگارتان،پس برای کسی که بعد از این(از حکم خدا)تجاوز کند،عذاب درناکی دارد.
نکته ها:
* «قصاص»از ریشه«قصّ»به معنای پیگیری است.لذا به داستان دنباله دار و پی در پی «قصّه»می گویند.پیگیری قتل تا مجازات قاتل را«قصاص»گویند.
* در هر اجتماعی گاه و بیگاه قتلی صورت می گیرد،یک دین جامع و کامل همانند اسلام،در قبال چنین حوادثی باید طرح و برنامه ی عادلانه و منطقی ارائه دهد که بتواند جلوی ازدیاد وتکرار چنین حوادث وهمچنین جلوی انتقام های نابجا و احیاناً سوءاستفاده ها را بگیرد،تا قاتلان،جسور نشوند وخون مظلوم به هدر نرود.
در جاهلیّت قبل از اسلام،گاه به خاطر کشته شدن یک نفر،قبیله ای به خاک و خون کشیده می شد و جنگ های طولانی به راه می افتاد.اسلام با طرحی که در این آیه مطرح شده،هم حفاظت خون مردم و هم رضایت طرفین و رعایت حدود و اندازه را در نظر گرفته است.البتّه قانون قصاص،حکم الهی که قابل عفو و اغماض نباشد،نیست،بلکه حقّی است برای صاحبان خون که می توانند با گرفتن دیه و یا بدون آن،از حقّ خود صرف نظر کنند.
@alquran_ir
هدایت شده از خانواده امن
🍁
یه وقتا بی هوا
برو بهش بگو زندگی بدونِ اون برات جهنمی بیش نیست!
بذار بدونه وجودش چقدر تو زندگیت مهمه!
بذار حس کنه چقدر بودنش تو زندگیت "بایده"
آدما از ابراز علاقه نمیرن!
ولی ممکنه از نشنیدنش برن...
ازاینکه حس کنن وجودشون اضافه س کنارتون!
پس بذارید بدونن چقدر ارزششون زیاده تو زندگیتون!
ارزش آدمارو یه وقتا لازمه بی هوا بهشون یادآوری کنی!!!
شما هم عضو خانواده امن شوید 👇👇👇👇👇
@amn_org
هدایت شده از خانواده امن
🔆🌻🔆🌻🔆🌻🔆
❖سلام
*صبح شده*
*چشم که می گشایی*
*به تو "لبخند" می زند*
*زندگی....
*
*طلوعی دوباره....
*فرصتی دوباره*
*برای شکفتن*
*خستگیت را تکانده ای*
*"برخیز" که باید*
*آغاز کنی دوباره....*
*صبح و روز زیبا و قشنگ زمستانی تون پر از خیر و برکت 🌺*
____🍃🌸🍃____
شما هم عضو خانواده امن شوید 👇👇👇👇👇
@amn_org
____🍃🌸🍃____
هدایت شده از خانواده امن
مادران و پدران آگاه
(۳۲)
حقوق فرزندان
آنچه والدین باید بدانند و نسبت به فرزندان خود انجام دهند:
بهداشت و سلامتى:
تأثير شير مادر
حضرت على عليه السلام در مورد تاءثير شير مادر در حالات روحى كودك ، فرمود:
در انتخاب دايه براى فرزندان كوشش و دقت كنيد همچنان كه در انتخاب همسر دقت مى كنيد زيرا شير مادر طبيعت كودك را تغيير مى دهد.
در اين زمينه مى نويسند: هنگامى كه در آخرين روزهاى زندگى علامه بزرگوار شهيد، شيخ فضل الله نورى، از وى در مورد افكار و تلاش هاى ضد دينى فرزندش سؤ ال كردند. وى علت اين امر را اين گونه بيان داشت:
اين پسر وقتى كه در نجف به دنيا آمد، مادرش شير نداشت، از اين رو مجبور شديم كه براى شير دادن او دايه اى پيدا كنيم. پس از اين مدت كوتاهى كه اين پسر از شير آن دايه تغذيه نموده ناگهان متوجه شديم كه آن دايه، زنى به مبالات و بى عفت بوده و كينه ديرينه اى از اميرمؤمنان على عليه السلام به دل دارد. از همان وقت دريافتيم كه سعادتمند شدن اين پسر، آسان نخواهد بود.
در فرهنگ انسان ساز اسلام علاوه بر تاءكيد به عوامل مادى سلامتى، به عوامل معنوى سلامتى مانند صدقه و عقيقه نيز توجه خاصى شده است.
امام رضا عليه السلام در بخشى از مطالبى كه براى ماءمون مرقوم فرموده، آمده است:
عقيقه براى پسر و دختر، نام گذارى مناسب، تراشيدن موهاى سر نوزاد در روز هفتم و معادل وزن موها طلا و يا نقره صدقه دادن لازم است و هم چنين ختنه پسر بچه ها، امرى واجب است.
شما هم به «خانواده امن» بیائید 👇
@amn_org
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
#سفارشهای_امام_صادق_عليه_السّلام_به_عبداللَّه_بن_جندب (۴۸)
از آیت الله مصباح یزدی
ادامه سخن در مورد «ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﻣﺆﻣﻦ ﻭﺍﻗﻌﯽ»:
ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻌﺼﻮﻣﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﻴﻢ:
ﻓﻠﺎ ﺗﺴﻠﺐ ﻣﻨﯽ ﻣﺎ ﺍﻧﺎ ﻓﻴﻪ.
ﺍﻳﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺩﺍﺭد!
ﻳﻌﻨﯽ:
ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻡ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻣﮕﻴﺮ.
ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻗﻮﻝ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﻳﺪ:
ﺭﺑﻨﺎ ﻟﺎ ﺗﺰﻍ ﻗﻠﻮﺑﻨﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺫ ﻫﺪﻳﺘﻨﺎ؛
ﺧﺪﺍﻳﺎ، ﺍﻳﻦ ﻫﺪﺍﻳﺘﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﻣﺎ ﻣﮕﻴﺮ.
ﭼﻪ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻧﯽ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺳﻠﺐ ﻧﺸﻮﺩ؟
ﭼﻪ ﺿﻤﺎﻧﺘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﺑﺮﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﺪ؟
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺳﺘﻤﺎﻥ ﭘﻴﺶ ﺧﺪﺍ ﺩﺭﺍﺯ ﺑﺎﺷﺪ.
ﭘﺲ ﺧﻮﻑ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﻋﻈﻤﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ.
ﺍﻳﻦ ﺑﺎ ﺧﻮﻑ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﻳﻢ ﻭ ﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﺑﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽﺗﺮﺳﻴﻢ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺗﺮﺱ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖﻫﺎﯼ ﻣﺎﺩﯼ ﻭ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻳﻢ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺳﻠﺐ ﺷﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺍﺳﺖ.
ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺗﺄﮐﻴﺪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﻳﻨﺪ:
ﻭ ﻳﺸﻔﻘﻮﻥ ﺃﻥ ﻳﺴﻠﺒﻮﺍ ﻣﺎ ﺃﻋﻄﻮﺍ ﻣﻦ ﺍﻟﻬﺪﯼ؛
ﻣﯽﺗﺮﺳﻨﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ، ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ.
ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺗﮑﺮﺍﺭ «ﺍﻫﺪﻧﺎ ﺍﻟﺼﺮﺍﻁ ﺍﻟﻤﺴﺘﻘﻴﻢ» ﮐﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﺎﻳﺪ ﭼﻨﺪ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﻢ، ﻫﻤﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺍﻳﻦ ﺳﺎﻋﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﮐﺮﺩﻩ، ﺍﻣﺎ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻌﺪ ﭼﻪ؟
ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﻳﻢ.
ﺍﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﮐﻨﺪ.
ﺍﮔﺮ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﺮﺳﺪ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺷﺪ.
ﻣﺎ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ،
ﺍﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺪﻫﺪ.
ﭘﺲ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺍﻳﻢ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﮐﻨﺪ.
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺩﻭ ﺟﻮﺭ ﺗﺮﺱ ﺩﺍﺭﻧﺪ:
ﻫﻢ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻡ ﺍﻟﻬﯽ ﻭ ﻋﻈﻤﺖ ﺍﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺣﺎﻟﺖ ﻭﺟﻞ ﻭ ﺧﺸﻴﺖ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﯽﺷﻮﺩ،
ﻭ ﻫﻢ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﻧﻌﻤﺖﻫﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻣﯽﺍﻓﺘﻨﺪ، ﻣﯽﺗﺮﺳﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﻌﻤﺖﻫﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ.
ﻫﻢ ﭼﻨﻴﻦ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﻳﺎﺕ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻠﺎﻭﺕ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ.
ﺁﻧﺎﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﻳﺎﺕ ﺗﮑﻮﻳﻨﯽ ﺍﻟﻬﯽ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯽﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺄﻣﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺁﺛﺎﺭ ﻧﻔﻮﺫ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﻟﻬﯽ ﺭﺍ ﻣﯽﺑﻴﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﻬﺎﻥ ﻧﺎﻓﺬ ﺍﺳﺖ،
ﻭﻗﺘﯽ ﻫﻢ ﺁﻳﺎﺕ ﺗﺸﺮﻳﻌﯽ ﻭ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺗﻠﺎﻭﺕ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺗﺄﻣﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﻴﺮﻧﺪ.
ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻳﻢ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﯼ ﻣﺎ ﺑﻬﺮﻩ ﯼ ﻭﺍﻓﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻣﺮﺣﻤﺖ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ.
@nazz_ir
هدایت شده از صحیفه سجادیه
💟🌟🌟🌟💟🌟🌟🌟💟🌟🌟
💌 در محضر صحیفه: ۶۲
دعای هشتم - فراز ششم
أَوْ يَنْكُبَنَا الزَّمَانُ(۳)
🍀خدایا ما از اینکه زمانه با ما دربیفتد
و مصیبتهای روزگار به ما هجوم آورد
به تو پناه میبریم🍀
💟 پناه بردن به خداوند از مصیبت زمانه یعنی:
💗 خدایا «من» از تو می خواهم
💠آنچه از مصیبتهای پنهانی و غیراختیاری که قرار است بر سر «من» بیاید محو کنی
💟پناه بردن از زمانه یعنی:
💓خدایا کمک کن تا مصیبتی که بر ما وارد میشود، تحمل کنیم و برایمان تبدیل به رشد شود🌸
💟پناه بردن از زمانه یعنی:
✨طلب مغفرت از پروردگار برای گناهانی
✴که تولید نکبت و مصیبت میکنند
❇یعنی عفو الهی و دوری از نکبت
🍁 قبل از اینکه عوارض گناهان به ما و اجتماعمان برسد
💟پناه بردن یعنی:
✨هدایت خواستن از خداوند تا مقدمات گناه و نکبت از میان برود
💠یعنی: خدایا کمک کن تا مدیر زمانه
و عمر و زمان خودم باشم
💠و خوب و شایسته، برنامه ریزی و
بهره برداری کنم
💠 تا از مصیبتهای ناشی از بی برنامگی حفظ شوم
💖 خداوندا
ما را به حقیقت پناهندگی برسان💟
تا از بسیاری عوامل که خارج از اختیار ماست، در امان بمانیم
💠و در آنجا که در اختیار ماست، هشیار باشم.
💗 خداوندا
یاریمان کن تا پناهندگی مان به تو، با اعتقاد کامل باشد💟
تا دعاهایمان، محو کنندهٔ عوامل نکبت بار باشد.
🌷آمین🌷
💟🌷💟🌷💟🌷💟🌷💟
@sahifeh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا را ببینید / جوانان عراق دست به دست هم داده و دورِ سید ابراهیم رئیسی حلقه زده اند تا حافظ جانش باشند .../ حضور رئیسی در جمع مردم را مقایسه کنید با حضور شبانه ترامپ در عراق که حتی جرات نکرد از پادگان خودشان هم خارج شود ...
.
.
خوب نگاه کنید . سید ابراهیم رئیسی برخلاف بی وجود ها که در دلِ شب به عراق سفر کرده و در پادگان خود در این کشور حضور میابند ، مستقیم در جمع ملت عراق حاضر شده و در خیابان ها قدم میزند .
.
خداوند خودش شکل دهنده ی اتحاد بین ملت ایران و عراق باشد .
@bidary_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا خیابان های قدرت اول اقتصادی اروپاست ، با دقت ببینید ...
.
بدون شرح از برلین آلمان...
@bidary_ir
هدایت شده از خانواده امن
چقدر دوست داشتنی هستند
آدمهایی که تا آخر خوبند
آنها که برای
غرور واحساس ما هم به اندازه
خودشان ارزش قائلند
آنهاییکه دست دوستی میدهند و
تا همیشه میمانند.....
شما هم دست دوستی دهید و به خانواده امن ما بیائید
👇👇👇👇👇
@amn_org
هدایت شده از خانواده امن
مادران و پدران آگاه
(۳۳)
حقوق فرزندان
آنچه والدین باید بدانند و نسبت به فرزندان خود انجام دهند:
ضرورت تربيت معنوى:
در انديشه اهل بيت عليهم السلام علاوه بر آموزش آداب و رفتارهاى اجتماعى و اخلاقى، بايد فرزندان را با نكات معنوى و تربيت دينى آشنا نمود.
لازم است والدين اين وظيفه خطير خود را از همان روزهاى تولد به انجام برسانند. نواى دلنشين توحيد اولين آموزه هاى دينى است كه روح كودك را طراوت مى بخشد و او را به سوى دين و معنويت سوق مى دهد.
زمزمه جملات روح نواز اذان و اقامه به گوش نوزاد از زيباترين و مؤثرترين آموزشهاى رهبر عاليقدر اسلام به پيروان خود مى باشد.
امام صادق عليه السلام فرمود:
هنگامى كه حسين عليه السلام به دنيا آمد، رسول خدا صلى الله عليه و آله، آن نوزاد مبارك را در آغوش گرفت و در گوش راستش نواى توحيدى اذان را زمزمه كرد و گوش چپش را با نغمه دلنواز اقامه آشنا نمود.
در روز هفتم ولادت، پيامبر صلى الله عليه و آله دستور داد سر آن نوزاد را تراشيده و هم وزن موى سرش نقره صدقه دادند و گوسفندى براى او عقيقه نموده، ران آن را به قابله فرستادند، و سر نوزاد را با عطر خلوق معطر نمود.
با رشد جسمانى كودك، آموزشهاى دينى نسبت به فهم و درك آنان، گذشته از اين كه فرزندان را با مبداء حقيقى جهان آفرينش مرتبط مى سازد، در آنان روحيه اعتماد به نفس و نيروى استقامت و پايدارى در مقابل مشكلات كمر شكن زندگى نيز ايجاد خواهد كرد.
در اين راستا امام باقر عليه السلام به فرزندش مى فرمايد:
فرزندم! هرگاه خداوند به تو نعمتى ارزانى داشت بگو:
الحمدلله
و هرگاه امرى و حادثه اى تو را غمگين و ناراحت نمود بگو:
لا حول و لا قوة الا بالله
و زمانى كه احساس نمودى روزى تو به كندى و سختى مى رسد، بگو:
استغفرالله.
امام صادق عليه السلام زمان شروع تربيت دينى و آموزش احكام شرعى را از هفت سالگى مى داند و مى فرمايد:
در هفت سالگى بر والدين لازم است حلال و حرام را به كودكان بياموزند.
آرى، فرزندان در آستانه نوجوانى و دوران بلوغ تمايل به مذهب پيدا كرده و زمينه اى مساعد براى آموزش احكام و اعتقادات دينى دارند.
شما هم عضو خانواده امن شوید 👇👇👇👇👇
@amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سایه ذوالجناح بر سر ماهوارهبرهای دنیا
#خبرگزاری_فارس 🇮🇷
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از #چهل_حدیث امام خمینی (۱۴۰)
در حقیقت توبه است
بدان که «توبه» یکی از منازل مهمه مشکله است. و آن عبارت است از رجوع از طبیعت به سوی روحانیت نفس، بعد از آنکه به واسطه معاصی و کدورت نافرمانی نور فطرت و روحانیت محجوب به ظلمت طبیعت شده.
و تفصیل این اجمال اجمالا این است که نفس در بدو فطرت، خالی از هر نحو کمال و جمال و نور و بهجت است، چنانچه خالی از مقابلات آنها نیز هست.
گویی صفحه ای است خالی از مطلق نقوش:
نه دارای کمالات روحانی،
و نه متصف به اضداد آن است.
ولی نور استعداد و لیاقت برای حصول هر مقامی در او ودیعه گذاشته شده است،
و فطرت او بر استقامت و خمیره او مخمّر به انوار ذاتیه است.
و چون ارتکاب معاصی کند، به واسطه آن در دل او کدورتی حاصل شود.
و هر چه معاصی بیشتر شود، کدورت و ظلمت افزون گردد
تا آنکه یکسره قلب تاریک و ظلمانی شود و نور فطرت منطفی گردد
و به شقاوت ابدی رسد.
اگر در بین این حالات، قبل از فرا گرفتن ظلمت تمام صفحه قلب را، از خواب غفلت بیدار شد
و پس از منزل یقظه به منزل توبه وارد شد
و حظوظ این منزل را به شرایطی، که اجمالی از آن در این اوراق ان شاء الله، ذکر می شود، استیفا کرد،
از حالات ظلمانیه و کدورات طبیعیه برگشت می نماید به حال نور فطرت اصلی و روحانیت ذاتیه خود.
گویی صفحه ای می شود باز خالی از کمالات و اضداد آن.
چنانچه در حدیث شریف مشهور است:
التّائب من الذّنب کمن لا ذنب له.
یعنی:
«رجوع کننده از گناه مثل کسی است که گناه نداشته باشد.»
پس، معلوم شد که حقیقت «توبه» رجوع از احکام و تبعات طبیعت است به سوی احکام روحانیت و فطرت.
چنانچه حقیقت «انابه» رجوع از فطرت و روحانیت است به سوی خدا،
و سفر کردن و مهاجرت نمودن از بیت نفس است به سوی سر منزل مقصود.
پس منزل توبه مقدم بر منزل انابه است. و تفصیل آن در این اوراق مناسب نیست.
@nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۲۴۹)
وقال علیه السلام:
مَعَاشِرَ النَّاسِ، اتَّقُوا اللّهَ
فَكَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لاَ يَبْلُغُهُ،
وَبَانٍ مَا لاَ يَسْكُنُهُ،
وَجَامِعٍ مَا سَوْفَ يَتْرُكُهُ،
وَلَعَلَّهُ مِنْ بَاطِلٍ جَمَعَهُ،
وَمِنْ حَقٍّ مَنَعَهُ:
أَصَابَهُ حَرَاماً،
وَاحْتَمْلَ بِهِ اثَاماً،
فَبَاءَ بِوِزْرِهِ،
وَقَدِمَ عَلَى رَبِّه
اسِفاً لاَهِفاً، قَدْ (خَسِرَ الدُّنْيَا وَالاْخِرَةَ، ذلِکَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ).
حکمت ۳۴۴ نهج البلاغه
امام علیه السلام فرمود:
اى مردم! تقواى الهى را رعايت كنيد.
چه بسيار آرزومندانى كه به آرزوى خود نرسند
و چه بسيار سازندگانى كه در آنچه ساخته اند سكونت نمى كنند
و چه بسيار جمع آورى كنندگان اموال كه به زودى اندوخته هاى خود را ترك مى گويند
و اى بسا از طريق باطل گردآورى كرده
و يا حق آن را نپرداخته اند
يا از راه حرام به آن رسيده
وبه سبب آن، گناهانى بر دوش كشيده
و وزر آن را بر عهده دارند،، درنتيجه وزر ووبالش به گردن آنهاست
و با افسوس و دريغ بر پروردگار خود وارد مى شوند
ومصداق اين آيه شريفه هستند: «(خَسِرَ الدُّنْيا وَالاْخِرَةَ ذَلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبِينُ)؛ هم دنيا را از دست داده هم آخرت را و اين است زيان آشكار».
بخش اول:
زيانكاران هر دو جهان!:
امام علیه السلام: در اين كلام حكيمانه و كوبنده به دنياپرستان هشدارهاى جدى مى دهد:
نخست مى فرمايد:
«اى مردم! تقواى الهى پيشه كنيد چه بسيار آرزومندانى كه به آرزوى خويش نمى رسند و بناكنندگانى كه در آنچه ساخته اند ساكن نمى شوند و گردآورندگان اموالى كه به زودى آن را ترك مى گويند»؛
(مَعَاشِرَ النَّاسِ، اتَّقُوا اللّهَ فَكَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لاَ يَبْلُغُهُ، وَبَانٍ مَا لاَ يَسْكُنُهُ، وَجَامِعٍ مَا سَوْفَ يَتْرُكُهُ).
درواقع امام علیه السلام: نخست به طور كلى از آرزوهاى عقيم و دست نيافتنى سخن مى گويد، سپس انگشت روى دو مورد خاص؛ يعنى بناها و قصرها، و اموال وثروتها مى گذارد.
بناهايى كه انسان مى سازد و رها مى كند و مى رود و اموالى كه گردآورى كرده و بى آنكه از آنها بهره ببرد رها مى سازد و دنيا راترك مى گويد.
@nahj_ir