eitaa logo
بیداری
858 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
📍رویای آمریکایی در ایران! 🔹امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که اقتصاد ما بیش از هر زمان دیگری در همان خط پیروی از سیاست‌های است که عیان‌ترین نتیجه آن فاصله طبقاتی شدید و انباشه شدن ثروت‌های هنگفت در دست جامعه است. 🔸اینها آمار سپرده‌ها و تسهیلات بانکی است، سرتان سوت می‌کشد اگر بدانید ۸۵ درصد سپرده‌های بانکی تنها متعلق به ۲.۵ درصد حساب‌‌های بانکی است. 🔹ما امروز بیش از هر زمان دیگری به سوی آمریکایی شدن در حرکتیم، همانگونه که در آمریکا سیاست و اقتصاد توسط یک درصدی‌ها قبضه شده است، در ایران هم اقتصاد در سیطره یک چهاردرصدی‌هاست. با انتخاب درست به این چرخه نافرجام پایان دهیم/برهوت
آیا می دانستید بیشترین میزان آزادی زندانیان سیاسی بیشترین برخورد با مفاسد اقتصادی بزرگ و آقا زاده ها بیشترین بازگشت کارخانه های تعطیل شده به چرخه تولید در دوره مدیریت رئیسی در قوه قضائیه بوده است؟ ۱۴۰۰
🔻جهانگیری پاسخگو باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مبارزه با فساد قوه قضاییه یا دولت؟ این کلیپ رو بکنید تو چشم اونایی که منتقد اومدن رئیسی هستند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید این بتواند یکی از انتخاب باشد (دقت کنیم، یکی از شاخص‌ها) مشی و سبک زندگی کدام یک از کاندیداها به این موضوع نزدیک‌تر است؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان منتشر بفرمایید ✅🎞 آقای لاریجانی ،تریبون ها دست کی بود و کی هست؟ •چندین سال تریبون دست شما و آقای روحانی بود •هر چه خواستید بر سر اقتصاد این مملکت آوردید •دیگه مردم این اشتباه رو نمیکنن و به امثال شما اطمینان نمیکنن ! •••نه به لاریجانی
#شریعتمداری#وزیر_کار_رفاه_تامین_اجتماعی
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
‏‎برگی زرین از امام خمینی(۱۸۱) ادامه........ ‏‏فصل در بیان آنکه استماع غیبت حرام است‏‏ ‏ ‏‏و از این قبیل است آنکه اگر در مجلسی غیبتی شود و بعضی حاضرین نشنوند و یکی از آنها بخواهد غافلین را متوجه کند به غیبت، بگوید: سبحان الله چه چیز عجیبی است! این شخص ذکر خدا کند و آن را وسیله تحقق باطل و خبث خود قرار دهد، مع الوصف به حق تعالی در این ذکر منت گذارد. این نیست جز از جهل و غرور.‏ ‏‏و از این قبیل است آنکه بگوید فلان شخص برای او فلان اتفاق افتاد یا مبتلا به فلان چیز شد، بلکه بگوید برای رفیق ما یا دوست ما چنین ابتلایی پیش آمد کرد،‏ ‎‏خداوند ما و او را بیامرزد. این شخص اظهار دعا و تالم و دوستی و رفاقت می کند و غیبت خود را با این امور انجام می دهد. و خداوند از خبث باطن و فساد نیت او مطلع است. ‏ و او به واسطه جهل خود نمی داند که غضب حق نسبت به او بیشتر است از جهّال که متجاهر به غیبت هستند.‏ ‏‏و از اقسام خفیه غیبت، گوش کردن به آن است از روی تعجب، زیرا که او اظهار تعجب می کند که نشاط مغتاب زیاده گردد در غیبت و او را وادار به غیبت می کند به تعجب. مثلا می گوید: من تعجب می کنم از این حرف! من تا کنون نمی دانستم آن را! من از فلانی این کار را نمی دانستم! می خواهد تصدیق کند با این کلمات مغتاب را و از او طلب زیادت کند با لطایف، با آنکه تصدیق غیبت نیز غیبت است و گوش کردن به آن، بلکه سکوت کردن در وقت شنیدن آن، غیبت است.»- انتهی ترجمة کلامه ‏، رفع مقامه.‏ ‏‏و گاه شود که عناوین دیگر بر غیبت نیز افزوده شود و بر فساد و قبح و عقاب آن افزوده گردد، مثل آنکه شخص مغتاب در پیش روی آن کس که غیبت او را کند اظهار دوستی کند و مدح و منقبت از او کند. و این از مراتب نفاق و دورویی و دو زبانی است که در اخبار از آن مذمت بلیغ شده است. ففی الکافی الشّریف بإسناده عن أبی عبد الله، علیه السّلام، قال: من لقی المسلمین بوجهین و لسانین جاء یوم القیامة و له لسانان من نار.‏‎ فرماید: «کسی که ملاقات کند مسلمانان را با دو رو و با دو زبان، بیاید در روز قیامت و حال آنکه از برای او دو زبان است از آتش.» این است صورت این عمل قبیح و نتیجه این نفاق در عالم آخرت. پناه می برم به خدای تعالی از شرّ زبان و نفس امّاره خود. و الحمد لله أوّلا و آخرا.‏ پایان شرح حدیث ۱۹ @nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
هدایت شده از نهج البلاغه
را از بیاموزیم (۲۹۰) ‏ وقال علیه السلام:مِنَ الْخُرْقِ الْمُعَاجَلَةُ قَبْلَ الاِْمْكَانِ، وَ الاَْنَاةُ بَعْدَ الْفُرْصَةِ.  حکمت ۳۶۳ نهج البلاغه امام(عليه السلام) فرمود: عجله كردن پيش از فراهم شدن امكانات، و از دست دادن امكانات و سستى كردن پس از فرصت، از حماقت و نادانى است. بخش دوم: ‏عاقل و دانا كسى است كه صبر كند و در انتظار فرصت باشد و هنگامى كه فرصت فراهم شد بدون فوت وقت دست به كار شود و به مقصود خود برسد. ‏ ‏ اين كار نشانه مديريت صحيح است. در روايات اسلامى در نكوهش عجله و شتاب بى مورد و همچنين نكوهش از دست دادن فرصت ها مطالب زيادى وارد شده است. ‏ ‏ازجمله درباره عجله و شتاب بى مورد در حديثى از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)مى خوانيم: ‏«إِنَّمَا أَهْلَكَ النَّاسَ الْعَجَلَةُ وَلَوْ أَنَّ النَّاسَ تَثَبَّتُوا لَمْ يهْلِكْ أَحَدٌ; ‏یعنی: ‏مردم را عجله (بى جا) هلاك مى كند و اگر مردم در كارها درنگ مى كردند (و با آرامش و دقت كارها را انجام مى دادند) احدى هلاك نمى شد». ‏ ‏قابل توجه اين كه در دنياى امروز يكى از مهم ترين عوامل تصادف هاى وسايل نقليه و مرگ و ميرهاى ناشى از آن عجله و سرعت هاى غير مجاز ذكر شده است. ‏ ‏در حديث ديگرى از امام اميرمؤمنان(عليه السلام) در غررالحكم آمده است: ‏«العَجولُ مُخْطِئٌ وإن مَلَكَ، المُتَأنِّى مُصِيبٌ وإن هَلَك; ‏یعنی: ‏عجول، خطاكار است هر چند (تصادفاً) پيروز شود و كسى كه با تأنى (و حساب) كار مى كند به واقع مى رسد هر چند (در پاره اى از اوقات، ظاهراً) ناكام شود». ‏ ‏در حديث ديگرى كه مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوار از اميرمؤمنان على(عليه السلام) نقل كرده است مى خوانيم: ‏«مَنِ اسْتَطَاعَ أَنْ يمْنَعَ نَفْسَهُ مِنْ أَرْبَعَةِ أَشْياءَ فَهُوَ خَلِيقٌ بِأَنْ لاَ ينْزِلَ بِهِ مَكْرُوهٌ أَبَداً قِيلَ وَ مَا هُنَّ يا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ الْعَجَلَةُ وَ اللَّجَاجَةُ وَ الْعُجْبُ وَ التَّوَانِى; ‏یعنی: ‏كسى كه بتواند خود را از چهار چيز بازدارد سزاوار است كه هرگز گرفتار حادثه ناگوارى نشود. عرض كردند: اى اميرمؤمنان آن چهار چيز چيست؟ فرمود: عجله و لجاجت و خودپسندى و تنبلى». @nahj_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: و وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده وضع موجود باشند. از می‌خواهم خانه (و صفحه مجازی) خودشان را برای بنده انتخاباتی کنند. من امکانات ندارم که ستاد بزنم. هر یک ستاد باشد. امیدواریم با مردم بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمریکا از تحریم دست بر نمیدارد گول تزویر وین را نخورید! 🎤بخشی از سخنان مربوط به سخنرانی: از انتفاضه سنگ، تا انتفاضه موشک 🗓 ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ جدال احسن
هدایت شده از خانواده امن
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت (۱) خطرات شهوت 1- خداوند کریم در قرآن مجید می فرماید: «زُینَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ وَ الْبَنینَ وَ الْقَناطیرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ الْخَیلِ الْمُسَوَّمَةِ وَ الْأَنْعامِ وَ الْحَرْثِ ذلِک مَتاعُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ؛ یعنی: محبّت امور مادی، از زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسب های ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است (تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند ولی) این ها (در صورتی که هدف نهایی آدمی را تشکیل دهند،) سرمایه زندگی پست (مادی) است و سرانجام نیک (و زندگی والا و جاویدان)، نزد خداست». (ال عمران/14) 2- و در آیه دیگری وقتی درباره ی جانشینان پیامبران صحبت می کند علت انحراف آن ها را پیروی از شهوات - که مصداق اولیه آن طبق آیه قبل و روایات شهوت جنسی است - بیان می فرماید: «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یلْقَوْنَ غَیا؛ یعنی: امّا پس از آنان، فرزندان ناشایسته ای روی کار آمدند که نماز را تباه کردند، و از شهوات پیروی نمودند و بزودی (مجازات) گمراهی خود را خواهند دید».( مریم/59) 3- از ابتدای خلقت اقوام مختلف دچار انحرافات جنسی بوده اند، و یکی از دلایل درگیری آن ها با پیامبرانشان، این بود که نمی خواستند تن به دستورات آن ها در خصوص کنترل شهوت بدهند. نمونه هایی از آن ها که در آیات و روایات ذکر شده است از این قرار است: 1/3) در زمان حضرت نوح علیه السلام زنانی هوسران در مجلس مردان شرکت می کردند. (من لا یحضره الفقیه، ج1 ص49) 2/3) طبق بعضی از نقل ها، کشندگان ناقه ی حضرت صالح علیه السلام به دلیل کامروایی از زنان فاسد دست به این اقدام زدند. (مجمع البیان، ج4 ص441) 3/3) قوم حضرت لوط علیه السلام به عمل شنیع همجس بازی پرداختند. (عنکبوت، 28 و 29) 4/3) حضرت یوسف علیه السلام به دلیل این که تسلیم شهوات زنان نشد به زندان افتاد. (سوره یوسف علیه السلام) ادامه دارد...... برای مطالعه اینگونه مباحث، به آدرس زیر مراجعه کنید: @amn_org
علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری، عباس آخوندی، محسن هاشمی و تاجزاده جز اعضا و حامیان دولت فعلی هستند، شما که کشور را به خاک سیاه نشاندید با چه رویی پا به عرصه انتخابات گذاشته اید؟! واقعا شماها پررو و وقیح هستید
🔹️به نظر شما در آتش برجام، نقش لاریجانی کمتر از ظریف بود؟؟
هدایت شده از تفسیر قرآن
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و سی و دوم تفسیر آیه ۲۰۴ سوره از تفسیر نور وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیاهِ الدُّنْیا وَ یُشْهِدُ اللّهَ عَلی ما فِی قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصامِ (۲۰۴) و از مردم کسی است که گفتارش درباره زندگی دنیا، مایه ی اعجاب تو می شود و خداوند را بر آنچه در دل (پنهان) دارد گواه می گیرد (در حالی که) او سرسخت ترین دشمنان است. نکته ها: * «لُدّ»به معنای خصومت زیاد است و«الَدّ» به کسی گفته می شود که شدیدترین خصومت ها را دارد. «خصام» یا جمعِ «خصم»است و یا مصدر، به معنای خصومت است. * منافقان با ترفندهای مقایسه ای،آماری، کارشناسی،تجربی و حدس های به ظاهر عالمانه، با تکیه بر مسائل اجتماعی و با شایعات،تهدید،تطمیع و تبلیغات،تنها قدرت مانور در همین زندگی مادّی را دارند،ولی در میدان معنویّات و در توجّه به امدادهای غیبی و اراده ی خداوندی،پای آنان لنگ است و در آخرت نیز زبانشان بسته و حتّی اجازه ی عذرخواهی نیز ندارند. پیام ها: ۱- سخنان شیوا و سحرآمیزِ منافقان،شما را فریب ندهد. «یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ» ۲- به هر سوگندی اطمینان نکنید. «یُشْهِدُ اللّهَ عَلی ما فِی قَلْبِهِ» ۳- سوگند دروغ یکی از راههای نفوذ منافقان است. «یُشْهِدُ اللّهَ عَلی ما فِی قَلْبِهِ» دشمنان از مقدّسات علیه مقدّسات و از مذهب علیه مذهب استفاده می کنند و با سوگند به نام خدا،به رسول خدا خیانت می کنند. ۴- سوژه های سخن منافقان،مربوط به مسائل دنیوی است تا دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. «یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیاهِ الدُّنْیا» ۵- خداوند پیامبرش را از غیب و درون دیگران آگاه می سازد. «هُوَ أَلَدُّ الْخِصامِ» ۶ -کسانی که می دانند دروغگو هستند،با سوگند و زیباسازی کلمات،سعی دارند خود را دلسوز و مخلص نشان دهند. «یُشْهِدُ اللّهَ» @alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
سفارشهای_امام_صادق_عليه_السلام_به_عبداللَّه_بن_جندب (۹۰) از آیت الله مصباح یزدی ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻓﻄﺮﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ: ﺳﺆﺍﻝ‌ﻫﺎﯼ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﻧﻴﺰ، ﮐﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻋﻤﻴﻖ ﺗﺮ ﻭ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﺗﺮ ﻭ ﺟﺰﻭ ﻣﺴﺎﻳﻞ ﺍﺻﻮﻟﯽ ﻭ ﺑﻨﻴﺎﺩﯼ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ‏ ‏ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﻳﻦ ﺳﺆﺍﻝ‌ﻫﺎ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺻﻮﻟﺎ ﻣﮕﺮ «ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ» ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﻄﻠﻮﺑﻴﺘﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﺎﺩ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺛﻮﺍﺏ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ؟ ‏ ‏ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻳﮕﺮ، ﺁﻳﺎ ﺍﺯ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﻭﺿﻊ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺷﺎﺩ ﻭ ﻣﺴﺮﻭﺭ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻋﮑﺲ، ﻣﺤﺰﻭﻥ؟ ‏ ‏ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﻳﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺪﺡ ﺣﺰﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺭﻭﺍﻳﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺟﻤﻌﯽ ﺷﺨﺺ ﻣﺤﺰﻭﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺁﻥ ﺟﻤﻊ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺁﻥ ﺷﺨﺺ ﻣﺤﺰﻭﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺣﻤﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ، ﺍﻳﻦ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻴﻦ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩ؟ ‏ ‏ﺁﻳﺎ «ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ» ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﻣﺮﯼ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺍﺳﺖ؟ ﺍﮔﺮ «ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ» ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻄﻠﻮﺑﻴﺖ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ «ﺷﺎﺩ ﮐﺮﺩﻥ» ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺛﻮﺍﺏ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﻟﺎﺗﺮﻳﻦ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ؟ ‏ ‏ﺍﻳﻦ ﺳﺆﺍﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﺁﻥ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺁﺳﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﺆﺍﻝ، ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﯽ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﮐﺮﺩ. ‏ ‏پاسخ این سوال اساسی را در شماره آینده بخوانید. @nazz_ir
هدایت شده از خانواده امن
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت (۲) خطرات شهوت 4- در طول تاریخ حکام جور برای غلبه بر مردم به ترویج شهوت رانی پرداخته اند. 1/4) «در تاریخ اندلس اسلامی یعنی اسپانیای فعلی می خوانیم که نقشه ای که مسیحیان برای تصرّف اندلس و بیرون کشیدن آن از دست مسلمین کشیدند این بود که به صورت دوستی و خدمت، وسائل عیاشی برای آن ها فراهم کردند. دختران زیبا و طنّاز در خیابان ها به دل ربایی و عاشق سازی پرداختند. سرگرمی های شهوانی از هر جهت فراهم شد و روح ایمان و جوانمردی مرد! پس از این جریان بود که توانستند مسلمانان را بی درنگ از دم تیغ بگذرانند». (آثار استاد مطهری، ج 3 ص404) 2/4) «امروز سیاست مشترکی در همه ی دنیا، به وسیله ی مراکز معینی دنبال می شود. این سیاست عبارت است از این که جوانان را تا خرخره در شهوات و غرایز جنسی و فساد اخلاقی غرق کنند». (امام خامنه ای، 6/ 12/ 1381) 5- «خُلِقَ الْإِنْسانُ ضَعیفا - نساء/28 - (یعنی) انسان در برابر شهوت جنسی ضعیف است». (تفسیر نمونه، ج 3) 6- رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «أَکثَرُ مَا تَلِجُ بِهِ أُمَّتِی النَّارَ الْأَجْوَفَانِ الْبَطْنُ وَ الْفَرْج - بیشترین چیزی که امت من به واسطه آن داخل جهنم خواهند شد شکم و فرج است». (اصول کافی، ج 2 ص79) 7- و همچنین فرموده اند«خداوند هیچ پیامبری را در گذشتگان مبعوث نکرد مگر آن که شیطان امید داشت او را به مهلکه زنان افکند و هلاک سازد». (معراج السعادة، ج2 ص316) 8- امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: «اگر جلوی شهوت را نگیری اسیری هستی که هرگز از بند اسارت رها نمی شوی». (غررالحکم، 6966) 9- و نیز فرمود: «پایه های کفر چهار چیز است: رغبت (دلبستگی به دنیا)، رهبت (ترس از دست رفتن دنیا)، خشم و شهوت». (تحف العقول، ص205) ادامه دارد...... برای مطالعه اینگونه مباحث، به آدرس زیر مراجعه کنید: @amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کنایه دلاوری به سخنان امروز روحانی: حافظه ماهی هم اگه داشته باشیم یادمان هست که انتخابات‌های قبلی با فحش شروع شده، حالا این خیلی بد است که خودمان به دیگران بگوئیم بجای فحش برنامه بدهید! 🔸انگار خودمان پاک پاک هستیم و حالا یکدفعه به بقیه توصیه‌های اخلاقی می‌کنیم و از محرومان جوری حرف بزنیم که انگار ما هیج دخالتی در وضع فعلی نداریم! 🔸جوری حرف نزنید که احساس کنیم به شعور ما دارید توهین می‌کنید