eitaa logo
بیداری
858 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
(۴۸) از آیت الله مصباح یزدی ادامه سخن در مورد «ﻧﺸﺎﻧﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﻣﺆﻣﻦ ﻭﺍﻗﻌﯽ»: ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻌﺼﻮﻣﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﻓﻠﺎ ﺗﺴﻠﺐ ﻣﻨﯽ ﻣﺎ ﺍﻧﺎ ﻓﻴﻪ. ﺍﻳﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺩﺍﺭد! ﻳﻌﻨﯽ: ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻡ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻣﮕﻴﺮ. ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻗﻮﻝ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺭﺑﻨﺎ ﻟﺎ ﺗﺰﻍ ﻗﻠﻮﺑﻨﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺫ ﻫﺪﻳﺘﻨﺎ؛ ﺧﺪﺍﻳﺎ، ﺍﻳﻦ ﻫﺪﺍﻳﺘﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﻣﺎ ﻣﮕﻴﺮ. ﭼﻪ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻧﯽ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺳﻠﺐ ﻧﺸﻮﺩ؟ ﭼﻪ ﺿﻤﺎﻧﺘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﺑﺮﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﺪ؟ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺳﺘﻤﺎﻥ ﭘﻴﺶ ﺧﺪﺍ ﺩﺭﺍﺯ ﺑﺎﺷﺪ. ﭘﺲ ﺧﻮﻑ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﻋﻈﻤﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﺑﺎ ﺧﻮﻑ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﻳﻢ ﻭ ﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﺑﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ‌ﺗﺮﺳﻴﻢ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺩﺍﺭﺩ. ﺗﺮﺱ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺎﺩﯼ ﻭ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻳﻢ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺳﻠﺐ ﺷﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺗﺄﮐﻴﺪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﻨﺪ: ﻭ ﻳﺸﻔﻘﻮﻥ ﺃﻥ ﻳﺴﻠﺒﻮﺍ ﻣﺎ ﺃﻋﻄﻮﺍ ﻣﻦ ﺍﻟﻬﺪﯼ؛ ﻣﯽ‌ﺗﺮﺳﻨﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ، ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ. ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺗﮑﺮﺍﺭ «ﺍﻫﺪﻧﺎ ﺍﻟﺼﺮﺍﻁ ﺍﻟﻤﺴﺘﻘﻴﻢ» ﮐﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﺎﻳﺪ ﭼﻨﺪ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﻢ، ﻫﻤﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺍﻳﻦ ﺳﺎﻋﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﮐﺮﺩﻩ، ﺍﻣﺎ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻌﺪ ﭼﻪ؟ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﻳﻢ. ﺍﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﮐﻨﺪ. ﺍﮔﺮ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﺮﺳﺪ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺷﺪ. ﻣﺎ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ، ﺍﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺪﻫﺪ. ﭘﺲ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺍﻳﻢ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﮐﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺩﻭ ﺟﻮﺭ ﺗﺮﺱ ﺩﺍﺭﻧﺪ: ﻫﻢ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻡ ﺍﻟﻬﯽ ﻭ ﻋﻈﻤﺖ ﺍﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﺣﺎﻟﺖ ﻭﺟﻞ ﻭ ﺧﺸﻴﺖ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ، ﻭ ﻫﻢ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﻧﻌﻤﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ‌ﺍﻓﺘﻨﺪ، ﻣﯽ‌ﺗﺮﺳﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﻌﻤﺖ‌ﻫﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ. ﻫﻢ ﭼﻨﻴﻦ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﻳﺎﺕ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻠﺎﻭﺕ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﺩ. ﺁﻧﺎﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﻳﺎﺕ ﺗﮑﻮﻳﻨﯽ ﺍﻟﻬﯽ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯽ‌ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺄﻣﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ، ﺁﺛﺎﺭ ﻧﻔﻮﺫ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﻟﻬﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺑﻴﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﻬﺎﻥ ﻧﺎﻓﺬ ﺍﺳﺖ، ﻭﻗﺘﯽ ﻫﻢ ﺁﻳﺎﺕ ﺗﺸﺮﻳﻌﯽ ﻭ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺗﻠﺎﻭﺕ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺗﺄﻣﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﻴﺮﻧﺪ. ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻳﻢ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﯼ ﻣﺎ ﺑﻬﺮﻩ ﯼ ﻭﺍﻓﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻣﺮﺣﻤﺖ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ. @nazz_ir
هدایت شده از صحیفه سجادیه
💟🌟🌟🌟💟🌟🌟🌟💟🌟🌟 💌 در محضر صحیفه: ۶۲ دعای هشتم - فراز ششم أَوْ يَنْكُبَنَا الزَّمَانُ(۳) 🍀خدایا ما از اینکه زمانه با ما دربیفتد و مصیبتهای روزگار به ما هجوم آورد به تو پناه میبریم🍀 💟 پناه بردن به خداوند از مصیبت زمانه یعنی: 💗 خدایا «من» از تو می خواهم 💠آنچه از مصیبتهای پنهانی و غیراختیاری که قرار است بر سر «من» بیاید محو کنی 💟پناه بردن از زمانه یعنی: 💓خدایا کمک کن تا مصیبتی که بر ما وارد میشود، تحمل کنیم و برایمان تبدیل به رشد شود🌸 💟پناه بردن از زمانه یعنی: ✨طلب مغفرت از پروردگار برای گناهانی ✴که تولید نکبت و مصیبت میکنند ❇یعنی عفو الهی و دوری از نکبت 🍁 قبل از اینکه عوارض گناهان به ما و اجتماعمان برسد 💟پناه بردن یعنی: ✨هدایت خواستن از خداوند تا مقدمات گناه و نکبت از میان برود 💠یعنی: خدایا کمک کن تا مدیر زمانه و عمر و زمان خودم باشم 💠و خوب و شایسته، برنامه ریزی و بهره برداری کنم 💠 تا از مصیبتهای ناشی از بی برنامگی حفظ شوم 💖 خداوندا ما را به حقیقت پناهندگی برسان💟 تا از بسیاری عوامل که خارج از اختیار ماست، در امان بمانیم 💠و در آنجا که در اختیار ماست، هشیار باشم. 💗 خداوندا یاریمان کن تا پناهندگی مان به تو، با اعتقاد کامل باشد💟 تا دعاهایمان، محو کنندهٔ عوامل نکبت بار باشد. 🌷آمین🌷 💟🌷💟🌷💟🌷💟🌷💟 @sahifeh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا را ببینید / جوانان عراق دست به دست هم داده و دورِ سید ابراهیم رئیسی حلقه زده اند تا حافظ جانش باشند .../ حضور رئیسی در جمع مردم را مقایسه کنید با حضور شبانه ترامپ در عراق که حتی جرات نکرد از پادگان خودشان هم خارج شود ... . . خوب نگاه کنید . سید ابراهیم رئیسی برخلاف بی وجود ها که در دلِ شب به عراق سفر کرده و در پادگان خود در این کشور حضور میابند ، مستقیم در جمع ملت عراق حاضر شده و در خیابان ها قدم میزند . . خداوند خودش شکل دهنده ی اتحاد بین ملت ایران و عراق باشد . @bidary_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا خیابان های قدرت اول اقتصادی اروپاست ، با دقت ببینید ... . بدون شرح از برلین آلمان... @bidary_ir
هدایت شده از خانواده امن
چقدر دوست داشتنی هستند آدمهایی که تا آخر خوبند آنها که برای غرور واحساس ما هم به اندازه خودشان ارزش قائلند آنهاییکه دست دوستی میدهند و تا همیشه میمانند..... شما هم دست دوستی دهید و به خانواده امن ما بیائید 👇👇👇👇👇 @amn_org
هدایت شده از خانواده امن
هدایت شده از خانواده امن
مادران و پدران آگاه (۳۳) حقوق فرزندان آنچه والدین باید بدانند و نسبت به فرزندان خود انجام دهند: ضرورت تربيت معنوى:  در انديشه اهل بيت عليهم السلام علاوه بر آموزش آداب و رفتارهاى اجتماعى و اخلاقى، بايد فرزندان را با نكات معنوى و تربيت دينى آشنا نمود. لازم است والدين اين وظيفه خطير خود را از همان روزهاى تولد به انجام برسانند. نواى دلنشين توحيد اولين آموزه هاى دينى است كه روح كودك را طراوت مى بخشد و او را به سوى دين و معنويت سوق مى دهد. زمزمه جملات روح نواز اذان و اقامه به گوش نوزاد از زيباترين و مؤثرترين آموزشهاى رهبر عاليقدر اسلام به پيروان خود مى باشد. امام صادق عليه السلام فرمود: هنگامى كه حسين عليه السلام به دنيا آمد، رسول خدا صلى الله عليه و آله، آن نوزاد مبارك را در آغوش گرفت و در گوش ‍ راستش نواى توحيدى اذان را زمزمه كرد و گوش چپش را با نغمه دلنواز اقامه آشنا نمود. در روز هفتم ولادت، پيامبر صلى الله عليه و آله دستور داد سر آن نوزاد را تراشيده و هم وزن موى سرش نقره صدقه دادند و گوسفندى براى او عقيقه نموده، ران آن را به قابله فرستادند، و سر نوزاد را با عطر خلوق معطر نمود. با رشد جسمانى كودك، آموزشهاى دينى نسبت به فهم و درك آنان، گذشته از اين كه فرزندان را با مبداء حقيقى جهان آفرينش مرتبط مى سازد، در آنان روحيه اعتماد به نفس و نيروى استقامت و پايدارى در مقابل مشكلات كمر شكن زندگى نيز ايجاد خواهد كرد. در اين راستا امام باقر عليه السلام به فرزندش مى فرمايد: فرزندم! هرگاه خداوند به تو نعمتى ارزانى داشت بگو: الحمدلله و هرگاه امرى و حادثه اى تو را غمگين و ناراحت نمود بگو: لا حول و لا قوة الا بالله و زمانى كه احساس نمودى روزى تو به كندى و سختى مى رسد، بگو: استغفرالله. امام صادق عليه السلام زمان شروع تربيت دينى و آموزش احكام شرعى را از هفت سالگى مى داند و مى فرمايد: در هفت سالگى بر والدين لازم است حلال و حرام را به كودكان بياموزند. آرى، فرزندان در آستانه نوجوانى و دوران بلوغ تمايل به مذهب پيدا كرده و زمينه اى مساعد براى آموزش احكام و اعتقادات دينى دارند. شما هم عضو خانواده امن شوید 👇👇👇👇👇 @amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ سایه ذوالجناح بر سر ماهواره‌برهای دنیا ‌ ‌ ‌ 🇮🇷
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
‏برگی زرین از امام خمینی (۱۴۰) در حقیقت توبه است ‏بدان که «توبه» یکی از منازل مهمه مشکله است. و آن عبارت است از رجوع از طبیعت به سوی روحانیت نفس، بعد از آنکه به واسطه معاصی و کدورت نافرمانی نور فطرت و روحانیت محجوب به ظلمت طبیعت شده.‏ ‏‏و تفصیل این اجمال اجمالا این است که نفس در بدو فطرت، خالی از هر نحو کمال و جمال و نور و بهجت است، چنانچه خالی از مقابلات آنها نیز هست. گویی صفحه ای است خالی از مطلق نقوش: نه دارای کمالات روحانی، و نه متصف به اضداد آن است. ولی نور استعداد و لیاقت برای حصول هر مقامی در او ودیعه گذاشته شده است، و فطرت او بر استقامت و خمیره او مخمّر به انوار ذاتیه است. و چون ارتکاب معاصی کند، به واسطه آن در دل او کدورتی حاصل شود. و هر چه معاصی بیشتر شود، کدورت و ظلمت افزون گردد تا آنکه یکسره قلب تاریک و ظلمانی شود و نور فطرت منطفی گردد و به شقاوت ابدی رسد. اگر در بین این حالات، قبل از فرا گرفتن ظلمت تمام صفحه قلب را، از خواب غفلت بیدار شد و پس از منزل یقظه به منزل توبه وارد شد و حظوظ این منزل را به شرایطی، که اجمالی از آن در این اوراق ان شاء الله، ذکر می شود، استیفا کرد، از حالات ظلمانیه و کدورات طبیعیه برگشت می نماید به حال نور فطرت اصلی و روحانیت ذاتیه خود.‏ ‏‏گویی صفحه ای می شود باز خالی از کمالات و اضداد آن. چنانچه در حدیث شریف مشهور است: التّائب من الذّنب کمن لا ذنب له.‏‎ یعنی: «رجوع کننده از گناه مثل کسی است که گناه نداشته باشد.» پس، معلوم شد که حقیقت «توبه» رجوع از احکام و تبعات طبیعت است به سوی احکام روحانیت و فطرت. چنانچه حقیقت «انابه» رجوع از فطرت و روحانیت است به سوی خدا، و سفر کردن و مهاجرت نمودن از بیت نفس است به سوی سر منزل مقصود. پس منزل توبه مقدم بر منزل انابه است. و تفصیل آن در این اوراق مناسب نیست.‏ @nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
هدایت شده از نهج البلاغه
را از بیاموزیم (۲۴۹) وقال علیه السلام: مَعَاشِرَ النَّاسِ، اتَّقُوا اللّهَ فَكَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لاَ يَبْلُغُهُ، وَبَانٍ مَا لاَ يَسْكُنُهُ، وَجَامِعٍ مَا سَوْفَ يَتْرُكُهُ، وَلَعَلَّهُ مِنْ بَاطِلٍ جَمَعَهُ، وَمِنْ حَقٍّ مَنَعَهُ: أَصَابَهُ حَرَاماً، وَاحْتَمْلَ بِهِ اثَاماً، فَبَاءَ بِوِزْرِهِ، وَقَدِمَ عَلَى رَبِّه اسِفاً لاَهِفاً، قَدْ (خَسِرَ الدُّنْيَا وَالاْخِرَةَ، ذلِکَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ).  حکمت ۳۴۴ نهج البلاغه امام علیه السلام فرمود: اى مردم! تقواى الهى را رعايت كنيد. چه بسيار آرزومندانى كه به آرزوى خود نرسند و چه بسيار سازندگانى كه در آنچه ساخته اند سكونت نمى كنند و چه بسيار جمع آورى كنندگان اموال كه به زودى اندوخته هاى خود را ترك مى گويند و اى بسا از طريق باطل گردآورى كرده و يا حق آن را نپرداخته اند يا از راه حرام به آن رسيده وبه سبب آن، گناهانى بر دوش كشيده و وزر آن را بر عهده دارند،، درنتيجه وزر ووبالش به گردن آنهاست و با افسوس و دريغ بر پروردگار خود وارد مى شوند ومصداق اين آيه شريفه هستند: «(خَسِرَ الدُّنْيا وَالاْخِرَةَ ذَلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبِينُ)؛ هم دنيا را از دست داده هم آخرت را و اين است زيان آشكار». بخش اول: زيانكاران هر دو جهان!: امام علیه السلام: در اين كلام حكيمانه و كوبنده به دنياپرستان هشدارهاى جدى مى دهد: نخست مى فرمايد: «اى مردم! تقواى الهى پيشه كنيد چه بسيار آرزومندانى كه به آرزوى خويش نمى رسند و بناكنندگانى كه در آنچه ساخته اند ساكن نمى شوند و گردآورندگان اموالى كه به زودى آن را ترك مى گويند»؛ (مَعَاشِرَ النَّاسِ، اتَّقُوا اللّهَ فَكَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لاَ يَبْلُغُهُ، وَبَانٍ مَا لاَ يَسْكُنُهُ، وَجَامِعٍ مَا سَوْفَ يَتْرُكُهُ). درواقع امام علیه السلام: نخست به طور كلى از آرزوهاى عقيم و دست نيافتنى سخن مى گويد، سپس انگشت روى دو مورد خاص؛ يعنى بناها و قصرها، و اموال وثروتها مى گذارد. بناهايى كه انسان مى سازد و رها مى كند و مى رود و اموالى كه گردآورى كرده و بى آنكه از آنها بهره ببرد رها مى سازد و دنيا راترك مى گويد. @nahj_ir
🌺🇮🇷۲۲بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد🇮🇷🌺 @bidary_ir
هدایت شده از خانواده امن
مادران و پدران آگاه (۳۴) حقوق فرزندان آنچه والدین باید بدانند و نسبت به فرزندان خود انجام دهند: فرزندان آخر الزمان: روزى حضرت رسول صلى الله عليه و آله نگاهش به بعضى از كودكان افتاد، آن گاه فرمود: ويل لاطفال آخر الزمان من آبائهم فقيل يا رسول الله من آبائهم المشركين فقال لا من آبائهم المؤمنين لا يعلمونهم شيئا من الفرائض و اذا تعلموا اءولادهم منعوهم و رضوا عنهم بعرض يسير من الدنيا فاءنا منهم برى ء و هم منى براء واى به فرزندان آخر الزمان از (بى توجهى ) پدرانشان! گفتند: يا رسول الله! از طرف پدران كافر؟! فرمود: نه ، بلكه از طرف والدين مؤمن آنان؛ كه واجبات احكام دينشان را به آنان ياد نمى دهند و هرگاه فرزندانشان به تعليم دين بپردازند مانع مى شوند و اين گونه والدين به مبلغ اندكى از متاع دنيا راضى مى شوند كه فرزندانشان براى آنان كسب مى كنند. من از آنان بيزارم و آنان از من. حضرت موسى بن جعفر عليه السلام فرمود: فمروا صبيانكم بالصلاة اذا كانوا بنى سبع سنين فرزندان خود را در هفت سالگى به خواندن نماز وادار كنيد. @amn_org
هدایت شده از خانواده امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️🍒⭐️🍒⭐️🍒⭐ _*خدای خوبم سلام ...*_ دراین صبحگاه: قرار دلهای بی قرار ما باش ...👇 *⭐️الا بذکرالله تطمئن القلوب⭐️* نعمت را در زندگی ما جاری کن ... که تو روزی دهنده همه موجوداتی..👇 *⭐️وما من دابه فی الارض الا علی الله رزقها⭐️* ثروتمان را فزونی بخش ... چرا که تویی...👇 *⭐️هوالغنی⭐️* ایمان ما را کامل کن و ما را بندگان شاکر قرار ده نه شاکی... چرا که گفتی👇 *⭐️ما یفعل الله بعذابکم ان شکرتم و آمنتم⭐️* کمک کن سد مشکلاتمان را بشکنیم دلهای مارا پاک کن از آلودگی ها تا لایق باشیم👇 *⭐️انی جاعل فی الارض خلیفه⭐️* ای پروردگار مهربانم... آمین یا رب العالمین شما هم عضو خانواده امن شوید 👇👇👇👇👇 @amn_org
هدایت شده از خانواده امن
مادران و پدران آگاه (۳۵) حقوق فرزندان آنچه والدین باید بدانند و نسبت به فرزندان خود انجام دهند: توجه به خواسته ها: يكى از شيوه هاى تقويت عزت نفس در كودكان و نوجوانان مشورت كردن با آنهاست. هرگاه شخصى مورد مشورت قرار بگيرد از اينكه مورد توجه قرار گرفته و نوع تفكر و انديشه هايش براى ديگران مفيد است احساس فرح و شادى مى كند. اصولا از منظر فرهنگ و حيانى اسلام نوجوانانى كه به حد بلوغ مى رسند به عنوان وزير و مشاور پدر و مادر محسوب مى شوند و نه تنها خواسته ها و انديشه هاى آنان را بايد مورد توجه قرار داد بلكه از نظرات مفيد و سازنده آنان بايد بهره گرفت. حضرت محمد صلى الله عليه و آله در گفتارى خردمندانه به اين حقيقت تصريح كرده و فرمود: الولد سيد سبع سنين و عبد سبع سنين و وزير سبع سنين یعنی: فرزند تا هفت سالگى آقا و سرور شما است و در هفت سال دوم بنده و مطيع شما است و در هفت سال سوم وزير و معاون است. آن رهبر آسمانى در سخنى ديگر وظايف والدين در اين زمينه را چنين مشخص فرمود: بگذار فرزندت تا هفت سالگى بازى كند و هفت سال بعد در تاءديب و تربيت او بكوش و در هفت سال ديگر او را مشاور خود قرار ده. بر اساس اين مطالب توجه به خواسته ها و انديشه هاى فرزندان نوجوان و جوان امرى لازم و ضرورى براى پدر و مادر مى باشد. امام حسن مجتبى عليه السلام ضمن توصيه به اين كار ستوده، در موارد مختلف با فرزندانش مشورت و به اين طريق شخصيت آنان را پرورش داده و عزت نفس را در وجود آنان تقويت مى كرد. روزى معاوية بن خديج به عنوان خواستگار به منزل آن حضرت آمد، حضرت امام حسن مجتبى عليه السلام به او فرمود: انا قوم لا نزوج نسانا حتى نستاء مرهن یعنی: ما قومى هستيم كه بدون نظر خواهى و مشورت با خودشان، آنان را شوهر نمى دهيم. همچون روزى که حسن مثنى فرزند امام مجتبى عليه السلام از يكى از دختران امام حسين عليه السلام خواستگارى كرد و آن حضرت به دخترش فرمود: اختر يا بنى احبهما اليك یعنی: هر كدام را بيشتر دوست دارى انتخاب نما. روزى عبد الله ابن ابى يعفور به امام صادق عليه السلام عرض كرد: من براى ازداوج خويش دخترى را انتخاب كرده ام، اما پدر و مادرم فرد ديگرى را به من پيشنهاد مى كنند. امام فرمود: با آن كسى كه خودت مى خواهى ازدواج كن. البته از برخى روايات بر مى آيد كه جوانان عزيز نيز نبايد از مشورت و صلاحديد بزرگان به ويژه والدين، خود را مستغنى بدانند و در اين مورد فقهاى بزرگوار فتاوائى نيز دارند. شما هم عضوی از خانواده امن شوید👇 @amn_org
‌ 📸دکتر جلیلی در مراسم ۲۲ بهمن مشهد: پیشرفتی ارزشمند است که بخاطر منافع مردم بویژه مستضعفان صورت بگیرد و هرجا از این آرمان عدول شود، انحراف رخ داده است ⚠️هر حرکتی که در مسیر پیشرفت جامعه رقم بخورد، انقلابی است؛ اگر منابع و اراده‌ها در کشور برای رفع استضعاف، تقویت تولید و مقابله با تبعیض باشد، انقلابی است و اگر در خدمت زیاده‌خواهان و مستکبران قرار بگیرد، آمریکایی است. @bidary_ir
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس یکصد و نود و یکم ادامه تفسیر آیه ۱۷۸ سوره از تفسیر نور سؤال:چرا در قانون قصاص،جنسیّت مطرح است؟اگر قاتل مرد و مقتول زن باشد،مرد را قصاص نمی کنند؟ پاسخ:قتل زن و مرد،از نظر الهی و انسانی و کیفر اخروی یکسان است،لکن در کیفر دنیوی فرق دارد و این به خاطر آن است که معمولا مرد نان آور خانه و قتل او سبب ضربه اقتصادی به خانواده است و قانون براساس نوع است،نه موارد نادر که ممکن است زنی نان آور باشد. البته مرد در برابر زن با پرداخت ما به التفاوت دیه،قصاص می شود. پیام ها: ۱- در قانون قصاص،اصول تساوی و عدالت مورد توجّه است. «الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثی بِالْأُنْثی...» ۲- قاطعیّت و عطوفت در کنار هم لازم است. «فَمَنْ عُفِیَ لَهُ مِنْ أَخِیهِ» گویا اولیای مقتول،برادر قاتل هستند و قاتل،از مرز اسلام و اخوت بیرون نمی رود. ۳- حقوق اسلامی،آمیخته با اخلاق اسلامی است. «کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِصاصُ... فَمَنْ عُفِیَ» ۴- اسلام،نه مانند یهود تنها راه را قصاص می داند و نه همچون مسیحیّت بهترین راه را عفو می شناسد،بلکه راههای مختلفی مثل قصاص،خون بها و عفو را مطرح می کند. «کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِصاصُ... فَمَنْ عُفِیَ» ۵- جواز عفو قاتل و تبدیل قصاص به گرفتن خون بها،شاید برای تربیت شماست. «تَخْفِیفٌ مِنْ رَبِّکُمْ» ۶- تجاوز از حدود الهی و سوءاستفاده از آن ممنوع است.«فمن اعتدی علیه... فَلَهُ عَذابٌ أَلِیمٌ» ۷ -اگر در قانونی تخفیف قرار دادید،به آن پا بند بایستید. «ذلِکَ تَخْفِیفٌ... فَمَنِ اعْتَدی» @alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
(۴۹) از آیت الله مصباح یزدی ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺍﻧﮕﺎﺭﯼ ﺩﻳﻦ ﻭ ﺟﻬﻞ ﺩﻳﻨﯽ ﻳﺎ ﺍﺑﻦ ﺟﻨﺪﺏ، ﻗﺪﻳﻤﺎ ﻋﻤﺮ ﺍﻟﺠﻬﻞ ﻭ ﻗﻮﯼ ﺍﺳﺎﺳﻪ ﻭ ﺫﻟﮏ ﻟﺎﺗﺨﺎﺫﻫﻢ ﺩﻳﻦ ﺍﻟﻠﻪ ﻟﻌﺒﺎ ﺣﺘﯽ ﻟﻘﺪ ﮐﺎﻥ ﺍﻟﻤﺘﻘﺮﺏ ﻣﻨﻬﻢ ﺍﻟﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻌﻤﻠﻪ ﻳﺮﻳﺪ ﺳﻮﺍﻩ ﺍﻭﻟﺌﮏ ﻫﻢ ﺍﻟﻈﺎﻟﻤﻮﻥ. ﺟﻬﻞ ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﺳﻠﺎﻣﯽ: ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺍﺯ ﺍﺯ ﺳﺨﻦ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﻨﺪ: ﺍﺯ ﺩﻳﺮﺑﺎﺯ، ﺑﻨﻴﺎﻥ ﺟﻬﻞ ﻭ ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ ﻗﻮﯼ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ، ﺑﺎﺯﺍﺭﺵ ﺭﻭﻧﻖ ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﭘﺎﻳﻪ ﻫﺎﻳﺶ ﻣﺤﮑﻢ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺭﻳﺸﻪ ﺩﻭﺍﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺳﭙﺲ ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺭﻭﻧﻖ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺟﻬﻞ ﻭ ﺗﺤﮑﻴﻢ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﻳﻦ ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﻳﻦ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﺁﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻋﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﯼ ﺗﻘﺮﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻧﻴﺰ ﻣﻘﺼﺪ ﻭ ﻧﻴﺘﺸﺎﻥ ﺧﺪﺍﻳﯽ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻏﻴﺮ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻭﺻﻒ ﺳﺘﻢ ﭘﻴﺸﮕﺎﻥ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺒﻴﻴﻦ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺍﺯ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﻧﮑﺎﺗﯽ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﻮﺩ. ﺍﻭﻟﺎ، ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﻨﺪ: «ﺍﺯ ﺩﻳﺮﺑﺎﺯ ﺍﺳﺎﺱ ﺟﻬﻞ ﻣﺤﮑﻢ ﺷﺪﻩ، ﺑﺎﺯﺍﺭﺵ ﺭﻭﻧﻖ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺭﻭﺍﺝ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ» ﭼﻴﺴﺖ؟ ﺛﺎﻧﻴﺎ «ﺟﻬﻞ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻦ ﻳﮏ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻳﺎ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺑﻴﻦ ﭘﺪﻳﺪﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻃﺒﻴﻌﯽ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﭼﻪ ﺭﺑﻄﯽ ﺑﻪ ﺩﻳﻦ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﻫﺮ ﻗﻮﻣﯽ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻣﺴﺎﻳﻞ ﻭ ﭘﺪﻳﺪﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻋﺎﻟﻢ ﺯﺣﻤﺖ ﮐﺸﻴﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺩﺭﺱ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺟﻬﻠﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻠﻢ ﺩﺳﺖ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﺗﺎ ﺁﻥ ﺟﺎ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺭﺷﺘﻪ، ﺍﺯ ﻫﻨﺪﺳﻪ ﻭ ﺭﻳﺎﺿﯽ ﻭ ﻣﮑﺎﻧﻴﮏ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﻋﻠﻮﻡ ﻣﺘﺨﺼﺼﺎﻧﯽ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﭘﺲ ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻦ ﮐﻪ «ﺟﻬﻞ ﺍﺯ ﻗﺪﻳﻢ ﺭﻭﺍﺝ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺩﻳﻦ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ» ﻳﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺍﺯ «ﺟﻬﻞ» ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺍﻳﺖ، ﺟﻬﻞ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﻣﺎﺩﯼ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻭ ﺍﻭﻟﻴﺎ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ، ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺮﻫﻮﻥ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﻣﺎﺩﯼ ﻧﻴﺴﺖ. ﺩﺍﻧﺶ‌ﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻴﻞ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻟﺎﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺷﺮﺍﻳﻄﯽ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﺎﻳﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﺍ ﺑﮕﻴﺮﺩ، ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﺍﺻﻮﻝ ﺩﻳﻦ ﺍﺳﺖ؛ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺧﺪﺍ، ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺟﻬﺎﻥ ﺁﺧﺮﺕ، ﺭﺍﻩ ﺻﺤﻴﺢ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ، ﮐﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﯼ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺗﺒﻴﻴﻦ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﻋﻠﻤﯽ ﮐﻪ ﺑﺸﺮ ﺑﺪﺍﻥ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻋﻠﻢ‌ﻫﺎ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺟﺎﻫﻞ ﺍﺳﺖ ﮔﺮﭼﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺮ ﺯﻣﻴﻨﻪ‌ﻫﺎ ﻓﻴﻠﺴﻮﻑ ﺩﻫﺮ ﺑﺎﺷﺪ. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﻧﺪ ﻫﺪﻑ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺵ ﭼﻴﺴﺖ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺑﻪ ﭼﻪ ﻋﺎﻟﻤﯽ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﻭ ﭼﻪ ﺳﺮﻧﻮﺷﺘﯽ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ، ﺟﺎﻫﻞ ﺍﺳﺖ، ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺳﻔﻴﻨﻪ‌ﻫﺎﯼ ﻓﻀﺎﭘﻴﻤﺎ ﺑﺴﺎﺯﺩ. «ﺟﻬﻞ» ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻭ ﺍﻭﻟﻴﺎ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻭ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻣﺎ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺍﺳﺖ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺩﺍﺭﺩ. @nazz_ir
هدایت شده از خانواده امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌹💠🌸🌹💠🌸 ان شاء الله خداوند امروز🍃🌺 بهترین احوال بهترین لبخند بهترین روزی💫 بهترین فرصت و بهترین زندگی را برایتان مقدر کند🍃🌸 💠🌹🌸💠🌹🌸🌹 شما هم عضو خانواده امن شوید 👇👇👇👇👇 @amn_org
هدایت شده از خانواده امن
مادران و پدران آگاه (۳۶) حقوق فرزندان آنچه والدین باید بدانند و نسبت به فرزندان خود انجام دهند: تقويت ارتباط كلامى:  عموم مردم به ويژه كودكان و نوجوانان به ارتباط كلامى بسيار حساس هستند. لحن و صورت والدين، مربيان و مبلغان در ارتباط كلامى بايد داراى بار عاطفى و مثبت باشد، آنان مى توانند با سخنان نرم، نيكو، محبت آميز از مشكلات روحى و ناهنجارى هاى كودكان و نوجوانان بكاهند و رنج هاى درونى آنان را آرامش بخشند. بسيارى از تند خوئى ها، خشونت ها، لجبازى ها زورگوئى ها، بدبينى ها، افسردگى ها، گوشه گيرى ها، نااميدى ها را مى توان با ارتباط كلامى صحيح و نيكو حل نمود. در اين جا نمونه هائى از ارتباط كلامى سرور و سالار آزادگان حضرت امام حسين عليه السلام با فرزندان و يارانش را در حساس ترين روزهاى زندگى مى خوانيم: اول - در هنگام گفتگو با دخترش سكينه براى تسكين آلام روحى وى، چنين فرمود: يا نور عينى! كيف لا يستسلم للموت من لا ناصر له و لا معين یعنی: اى نور چشم من! چگونه تسليم مرگ نباشد كسى كه ياورى ندارد. دوم - آن گاه كه امام حسين عليه السلام برادرش حضرت عباس عليه السلام را مى فرستاد تا از علت حركت سپاه دشمن خبرى آورد علاقه قلبى خويش را به او چنين ابراز داشت: يا عباس! اركب بنفسى انت يا اخى حتى تلقاهم فتقول لهم : مالكم؟ و ما بدالكم؟ و تساءلهم عماجاء بهم؟ یعنی: برادرم عباس! جانم به فدايت! سوار شو و به نزد اينان برو و بگو شما را چه شده، و چه مى خواهيد؟ و از سبب آمدن سپاه و تحرك آنان سؤ ال كن! سوم - هنگامى كه قاسم عليه السلام در شب عاشورا از شهادت خويش سؤ ال كرد، امام حسين عليه السلام او را چنين خطاب نمود: اى و الله فداك عمك انك لا حد من يقتل من الرجال معى یعنی: آرى عموميت فداى تو! به خدا سوگند تو هم در رديف ياران شهيد من خواهى بود. چهارم - امام حسين عليه السلام در موقع خداحافظى با خواهران و فرزندان، امام سجاد عليه السلام را به آغوش كشيده و با اين كلمات دلنشين او را دلدارى داد: يا ولدى انت اطيب ذريتى و افضل عترتى و انت خليفتى على هولاء العيال و الاطفال یعنی: پسرم! تو پاكيزه ترين فرزندان من هستى و بهترين خاندان من مى باشى و تو از طرف من سرپرست اين زنان و كودكان خواهى بود. سخنان محبت آميز، دلربا و داراى بار عاطفى مثبت تا عمق جان مخاطب تاءثير مى گذارد و با ايجاد محبت بيشتر در قلب وى او را به سوى گوينده جذب مى كند. پدر و مادرى كه در به كارگيرى الفاظ و عبارات خود، كمال ادب و عفت را رعايت مى كنند، در منظر فرزندان عزيز و مكرم بوده و ديگران نيز به آنان به ديده احترام مى نگرند. در حقيقت رعايت ادب، عفت و داشتن صميمت در گفتار ناشى از كرامت نفس گوينده است و در تحكيم روابط گوينده و مخاطب تاءثير فراوان دارد و گاهى مشكلات روحى فرزندان، از قبيل تند خوئى، زورگويى، بدبينى، افسردگى و عقده حقارت را همين كلمات مهرآميز درمان مى كند. براى همين والدين شايسته خود را موظف مى دانند كه در روابط خود با فرزندان از عباراتى روح نواز و دلنشين استفاده كنند و اين كلام گهربار حضرت رسول صلى الله عليه و آله را هميشه در مقابل چشمان خود احساس مى كنند كه: من اءكرم اءخاه المسلم بكمة يلطفه بها و فرج عنه كربته لم يزل فى ظل الله الممدود عليه الرحمة ما كان فى ذلك یعنی: كسى كه برادر (و خواهر) مسلمان خود را با كلمه اى مهرآميز تكريم نمايد و غم را از دل او بزدايد، در سايه بلند (لطف) خدا مى باشد و تا اين صفت پسنديده در او باشد، همواره رحمت الهى با او خواهد بود. شما هم عضوی از خانواده امن شوید👇 @amn_org
هدایت شده از صحیفه سجادیه
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 💌 در محضر صحیفه: ۶۳ دعای هشتم - پایان فراز ششم 🍀 وَ نَعُوذُ بِكَ مِنْ سُوءِ السَّرِيرَةِ،🍀وَ احْتِقَارِ الصَّغِيرَة🍀ِ، وَ أَنْ يَسْتَحْوِذَ عَلَيْنَا الشَّيْطَانُ،🍀 أَوْ يَنْكُبَنَا الزَّمَانُ،🍀 أَوْ يَتَهَضَّمَنَا السُّلْطَانُ و خدایا پناه میبریم به تو از اینکه سلطان بر ما ستم كند. 💓خدایا از اینکه در معرض ستم سلطان یا حاکم جائر و طاغوت قرار بگیریم به تو پناهنده میشویم 👑از شر سلطان ظالمی که فکر و انسانیت ما را نابود میکند به تو پناه میبریم از شر هر طاغوتی که فساد فکری و رفتاری برایمان به همراه دارد خدایا از شر هر قدرت غیر الهی که تولید ظلم میکند، ما را در حصن حصین خود نگاه دار 💓خدایا، ما از قدرت خارج از نظم و تقوای الهی که به ظلم و ستم میرسد؛ به تو پناهنده میشویم💟 از قدرتی که استعدادها را نابود و‌ما را در معرض فساد قرار میدهد؛ به تو‌پناه میبریم💗 🔱از شر حاکمی که امنیت و شخصیت ما را نابود میکند 🚩و در طراحی برای از بین بردن کانون ظلم و ستم جهانی، از خداوند یاری میطلبیم 🔷تا ستمگران جهانی و دستگاه سلطه و ظلم، بر ما مسلط نشوند. ✔ پادشاهان و سلطه گران ستمگر به هر جا وارد شوند آن را تباه و عزیزانش را خوار میکنند 💓 خداوندا ما را در حفظ حاکمیت الهی و رفتن به مصاف ستم جهانی، یاری کن 🌷آمین🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 @sahifeh_ir