هدایت شده از خانواده امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷در هفدهمین صبح مــاه مبارک رمضان برایتان حالی خوب وسلامتی آرزومندیم
🌷خدایا به حق این ماه عزیزت
دل های ما را با آیات قران همراه ساز
🌷الهی هیچ کجا دلی بغض کرده در
جایی نا امید نباشه
🌷الهی هر کسی هر جا هست.
نگهدار سلامتیش باش
🌷بزرگواران در دعاهاتون و لحظه افطار ما را
🌷از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید.
@amn_org
#محرمانه
⭕️اظهارات نسنجیده و ناروا
@secret_file
🔹جان کری رفیق فابریکی که از بس قبولش داشتی که برات امضاءش تضمین بود!! گفته های تورو تکذیب کرده
🔻سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته: روسیه ترجیح میدهد که بر مبنای عمل [درباره شرکایش] قضاوت کند و نه بر مبنای #اظهارات_نسنجیده_و_ناروا.
🔹در داخل هم اینهمه سر و صدا به پا شده حتی رییس جمهوری که تورو انتخاب کرده حرفهای مثلا کارشناسی تو رو نپذیرفته
ظریف!
تو کی هستی که وقتی مکنونات قلبی خودت رو بیان می کنی راست و چپ تورو تکذیب می کنن؟ با خودت چکار کردی! آخر اینهمه ضایع و تباه!
🔻پ ن:
دست تقدیر بود که تو رو بعد از ٨ سال تحمیل خسارت محض به کشور به فضاحت محض بکشونه /محمود باقری
هدایت شده از صحیفه سجادیه
شرح دعای ۴۴ صحفیه سجادیه. قسمت ۲-۹
برتری بعدی بخاطر تعلق دوطرفه ش به همه انسانها و خداوند متعاله/ برتری بعدی، نزول قرآن در این ماه مبارکه/ برتری دیگه قرار گرفتن برترین شب و روز سال در این ماه/برتری بعدی قرارگرفتن ضیافت الهی به معنای دور کردن انسان از مادیات فریبنده و گرفتار کننده و نزدیک ساختن به معنویت در این ماهه/ برتری بعدی معرفت افزایی این ماه / برتری بعدی انسانی بودن بسیاری از اداب این ماه هست که یکی از نشانه های انسانی بودن و جهانی بودن دین حقیقی است و موارد دیگه
بنابراین می بایست روزه دار برای بهره بردن از روزه و رمضان به این برتریها اگاه و معتقد باشه.
مورد دوم، گرامیداشت این ماه مبارکه، شاید در ساده ترین و کوتاهترین توضیح بشه گفت: محبت ورزیدن به ماه مبارک رمضان، بهترین نشانه بر گرامی داشتن این ماه هست. البته احترام گذاشتن به این ماه، تعریف و تمجید حقیقی از این ماه و برکاتش، احترام گذاشتن در نام بردن از این ماه که عموما میگیم "ماه مبارک" و اسم این ماه رو به تنهایی به کار نمیبریم و خلاصه هر چیزی که نشاندهنده احترام و گرامیداشت این ماه مبارک هست، دومین مقدمه برای بهره بردن از آثار روزه داریست.
سومین مقدمه لازم، که در پی دو مورد قبلی ایجاد میشه، رعایت اداب و دستورات ماه مبارک رمضانه که البته بسیار گسترده و دارای ظاهر و باطن است.
البته یک نکته کوچک رو در خصوص مقدمه سوم لازمه عرض کنم. اینکه امام زین العابدین علیه السلام برای بیان مقدمه سوم از لفظ "تحفّظ" استفاده فرمودن که واجد یک پیام مهمه!
تحفظ میشه گفت حالتی دو سویه داره هم رعایت دستورات و محافظت از درست انجام دادن دستورات این ماه مبارک، هم حفاظت از مجموعه دستورات در مقابل خدشه ها و حملات بیرونی/ یعنی هم خودم بدرستی دستورات رو انجام بدم هم اجازه ندم دیگری نسبت به این دستورات تعدی و دست درازی بکنه
ان شاء الله که همگی ما موفق بشیم شناخت صحیحی از ماه مبارک رمضان به دور از هر تعصب و قشری گری و به صورت علمی و دقیق و با قلبی روشن، بدست بیاریم.
هم اینکه این ماه مبارک رو عزیز و گرامی بداریم و بهش محبت بورزیم تا از محبت بی پایانش بهره ببریم و نهایتا اینکه ان شاء الله همگی موفق بشیم از این ماه مبارک و دستورات و ادابش با دقت و صحت محافظت کنیم و بر انجامش موفق باشیم.
@sahifeh_ir
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از #چهل_حدیث امام خمینی(۱۷۲)
فصل در بیان ضررهای اجتماعی غیبت
پیغمبر اسلام عقد اخوّت بین مسلمین در صدر اوّل اجرا فرمود و به نصّ إنّما المؤمنون إخوة. اخوّت بین تمام مؤمنین برقرار شد.
و معلوم است آنچه موجب ازدیاد این معانی شود، محبوب و مرغوب است، و آنچه این عقد مواصلت و اخوّت را بگسلد و تفرقه در بین جمعیت اندازد، مبغوض صاحب شرع و مخالف مقاصد بزرگ اوست. و پر واضح است که این کبیره موبقه اگر رایج شود در بین جمعیتی، موجب کینه و حسد و بغض و عداوت شده و ریشه فساد در جمعیت بدواند، درخت نفاق و دورویی در آنها ایجاد کند و برومند نماید، و وحدت و اتحاد جامعه را گسسته کند، و پایه دیانت را سست کند. و از این جهت بر فساد و قبح آن افزوده گردد.
پس بر هر مسلم غیور دینداری لازم است برای [حفظ] شخص خود از فساد و نوع اهل دین از نفاق و نگهداری حوزه مسلمین و نگهبانی وحدت و جمعیت و احکام عقد اخوّت، خود را از این رذیله [حفظ] کند و آنها را نهی از این عمل قبیح نماید، و اگر خدای نخواسته تا کنون دارای این عمل زشت [بوده]، از آن توبه کند، و در صورت امکان و عدم فساد، از صاحبش استرضاء و استحلال نماید، و الا برای او استغفار کرده، و ترک این خطیئه را نموده، و ریشه صداقت و وحدت و اتحاد را در قلب خود کشت کرده، تا از اعضای صالحه جامعه به شمار آید و یکی از اجزای دخیله در چرخ اسلام باشد. و الله الهادی إلی سبیل الرّشاد.
@nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۲۸۱)
وقال علیه السلام:يَا أَسْرَى الرَّغْبَةِ أَقْصِرُوا فَإِنَّ الْمُعَرِّجَ عَلَى الدُّنْيَا لاَ يَرُوعُهُ مِنْهَا إِلاَّ صَرِيفُ أَنْيَابِ الْحِدْثَانِ. أَيُّهَا النَّاسُ، تَوَلَّوْا مِنْ أَنْفُسِكُمْ تَأْدِيبَهَا، وَاعْدِلُوا بِهَا عَنْ ضَرَاوَةِ عَادَاتِهَا.
حکمت ۳۵۹ نهج البلاغه
امام علیه السلام فرمود: اى اسيران حرص و رغبت در دنيا! بس كنيد، زيرا افراد دلبسته به دنيا را جز صداى برخورد دندانهاى حوادث سخت، به خود نياورد. اى مردم! تربيت نفس خويش را بر عهده بگيريد و آن را از كشش عادات (بد) بازداريد.
بخش دوم:
علامه شوشترى؛ در شرح نهج البلاغه خود ماجراى عبرت انگيزى از كامل ابن اثير نقل مى كند كه شبى از شبها جعفر برمكى (وزير معروف و پرقدرت هارون) در مجلس عياشى خود نشسته بود و زن آوازه خوانى براى او آواز مى خواند از جمله اين شعر را در ميان آوازش خواند:
وَلَوْ فُوديتَ مِنْ حَدَثِ اللَّيالي فَدَيْتُکَ بِالطَّريفِ وَبِالتّلادِ
اگر بتوانى از حوادث ناگوار شبها رهايى يابى من جوايز زيبا و پرقيمتى را فداى تو خواهم كرد.
در اين هنگام ناگهان مسرور خادم، (جلاد) هارون الرشيد وارد شد. (جعفر تعجب كرد) مسرور گفت: آمده ام سر تو را براى هارون ببرم.
جعفر خودش را روى پاى مسرور انداخت و آن را مى بوسيد و تقاضا مى كرد كه اين كار را به تأخير بيندازد و او را زنده نزد هارون ببرد تا هرچه او خواست درباره اش تصميم بگيرد؛ ولى مسرور نپذيرفت و در همان جا سر او را از تن جدا كرد و در دامنش انداخت و نزد هارون برد.
اين داستان با تفاوتهايى در كتب ديگر مانند الوافى بالوفيات آمده است؛ از جمله اينكه مسرور جعفر را نكشت و نزد هارون برد و در آنجا هارون دستور داد سر او را از تن جدا كنند و بعد از آن نيز دستور داد سر مسرور، قاتل او را از تن جدا كنند و گفت:
من نمىخواهم قاتل جعفر را (كه روزى مورد علاقه شديد من بود) ببينم.
@nahj_ir