eitaa logo
بیم موج
1.7هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.6هزار ویدیو
112 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بخشهایی از سخنان ارزشمند آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی❤️ ▪️من با اینکه یک دوره اصول 23 ساله گفته‌ام و حرف‌های امام را جمله به جمله به دقت مورد بررسی قرار داده‌ام، با‌ این‌حال هر چه زمان می‌گذرد اعتقادم به علمیت امام واقعا بیشتر می‌شود و هر چه بیشتر توجه می‌کنم به نوآوری‌ها و حرف‌های تازه امام در اصول و فقه بیشتر می‌رسم. ▪️من مظلومیت علمی امام را در حوزه‌ها می‌بینیم و این حرفی از روی تعصب و علاقه مفرط به امام نیست‌. هر چند علاقه‌ بنده به امام مفرط است و بر این افراط هم افتخار می‌کنم؛ اما خدا می داند این قضاوتم در مورد مسائل علمی روی تعصب نیست‌، روی این است که انسان می‌بیند این مرد چه مقدار عمیق و دقیق بوده و چه مقدار حرف دارد و چقدر از معاصرین خودش جلوتر بوده، اما به‌گونه‌ای در حوزه وانمود کرده‌اند که امام نسبت به اقران خودش از جهت علمی‌ عقب‌تر بوده است. ▪️یکی از بزرگان مشهد که از شاگردان مرحوم آقای خوئی بودند در اواخر عمرشان فرمودند من مجدداً یک دوره اصول شروع کردم و عده‌ای هم مشغول نوشتن تقریراتش هستند‌، گفتم در این دوره اصول‌تان نمی‌خواهید مبانی امام را بیان کنید؟ ایشان گفت مگر آقای خمینی(ره) اصول دارد؟ ▪️متاسفانه مسئولین حوزه توجه لازم را ندارند، البته من حمل بر غفلت می‌کنم! چون مسئولین حوزه ما همه انقلابی‌اند ولی یا از این مسئله غفلت دارند یا از مبانی اصولی امام اطلاع ندارند. من هر چه بیشتر روی کتاب مناهج امام کار می‌کنم در می یابم امام این کتاب را به عنوان یک متن درسی نوشته‌اند چون قلم شان در مناهج با قلم شان در کتاب البیع خیلی فرق می‌کند، اما در ذهن آقایان نمی‌آید که یک بار این مناهج را باز کنند، یا به گروهی بدهند آن را ببینند و متن درسی قرار دهند. ▪️متأسفانه در اثر این بی‌توجهی مسئولین حوزه اصلا محلی از اعراب برای مکتب قم باقی نمانده! قم مرحوم آقای حائری را دارد، آقای حائری در اصول خیلی حرف دارد، قم مرحوم آقای بروجردی را دارد، آیا مبانی فقهی و اصولی این بزرگان نباید در حوزه ما مطرح باشد؟، امروز غالب درسهای خارج بر پایه مبانی بزرگان نجف است، البته همه ما ریزه‌خوار اساتید و بزرگان نجف هم هستیم ولی چرا باید این بخش فراموش شود؟ ▪️ لااقل باید کتابهای امام در حوزه‌ها احیا شود‌، مسؤولین سیاسی ما که نتوانستند افکار سیاسی امام را درست برای نسل امروز بیان کنند، این هم یک ناراحتی و عقده‌ی دیگری است که ما داریم. مسئولین حوزوی مقام علمی امام را نتوانستند روشن کنند و مسئولین سیاسی هم افکار و اندیشه‌های سیاسی امام را نتوانستند روشن کنند. ▪️تنها مایه امید ما این است که وقتی چهارده خرداد می‌شود رهبری معظم دقیق‌ترین مطالب را راجع به امام بیان می‌کنند، این برای ما امیدبخش است ولی از ایشان که بگذریم دیگر مسئولین اصلاً نه فکر سیاسی امام را درست می‌فهمند و نه درست تحلیل و بیان می‌کنند. ▪️امام راحل در فقه، اصول و فلسفه و عرفان و تفسیر صاحب مبنا است، امام شخصیتی است که از جهت علمی بسیار قوی و صاحب مبناست، در فقه مبنا دارد، در اصول و فلسفه و عرفان و تفسیر مبنا دارد، الآن خیلی‌ها 20 تا 30 سال است درس خارج می‌گویند آخرش قائل به همان فرمایش آقای خوئی هستند، این که مبنا نشد! باید بعد از این همه سال بتواند یک پایه‌ علمی بگذارد‌. امام ابداعات فراوان در فقه و اصول و تفسیر و فلسفه و عرفان دارد. روی اینها یک مقدار کار بشود تا بتوانیم اندازه‌ای از حق امام را ادا کنیم. ▪️ امام بر همه ما حق دارد، امام بر اسلام هم حق دارد. من این جمله را می‌گویم و قیامت هم پای آن می‌ایستم، با هزار و یک دلیل؛ امام بر اسلام حق پیدا کرده، بر ما حق دارد، بر حوزه‌ها حق دارد، بر نسل گذشته و آینده حق دارد، یک مقدار از این حقّش را ادا کنیم و افکار علمی و سیاسی‌اش را دقیقاً بفهمیم و به نسل آینده منتقل کنیم. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
ز آب خُرد، ماهی خُرد خیزد نهنگ آن به که از دریا گریزد 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 امام و اعدام های تایستان 1367 ❗ حقيقت امر اينست كه پس از پذيرش قطعنامه منافقين از راه قصر شيرين حمله كردند و تا اسلام آباد هم پيشروي كردند. همان زمان وزير اطلاعات وقت به امام خبر دادند كه برخي از اعضاي منافقين كه در زندان ها هستند مي خواهند شورش كنند؛ امام دستور داد كه در هر شهر حاكم شرع، دادستان انقلاب و نماينده وزارت اطلاعات از آنها مجدد بازجويي كند و كساني كه پس از حمله منافقين به خاك كشور از عقيده خود برگشتند آزاد شوند و اگر برنگشتند و با كساني كه پس از حمله منافقين به خاك كشور و تصرف اسلام آباد؛ باز هم با آن ها اظهار همسويي مي كردند؛ «طبق موازين برخورد شود». ❗ عضو سابق شوراي عالي قضايي تأكيد كرد: امام هيچ حرفي در مورد اعدام كردن يا نكردن اين افراد نگفتند كه بخواهند در مورد مصادره اموال آن ها دستوري داده باشند. ❗ اين عضو سابق شوراي عالي قضايي تأكيد كرد: دستور امام در اين زمينه موجود است و هيچ حرفي غير از اين بيان نفرمودند. فقط فرمودند كه طبق موازين با آنها برخورد شود. ❗ موسوي بجنوردي گفت: اصل ماجرا همين است كه امام دستور دادند اينها مجدد بازجويي شوند و اگر قضات حكم اعدام دادند ديگر ربطي به امام پيدا نمي كند. ❗ وي با تكذيب اظهارات نسبت داده شده برخي از رسانه هاي بيگانه در مورد دستور امام براي مصادره اموال اعدامي ها افزود: اين دروغ محض است و كساني كه اين دروغ را ساخته اند بايد در درگاه خداوند پاسخگو باشند. ❗ وي تاكيد كرد: اصل ماجرا همين است كه گفتم و امام هيچ دخالتي در اين مسائل نداشت. تنها دستور امام اين بود كه سه نفري كه گفتم مجددا از اين افراد بازجويي كنند و اگر برگشتند آزاد شوند و گرنه «طبق موازين» حكم بدهيد و آن حكم را هم «حاكم شرع» بايد صادر مي كرد. امام ديگر نه قبل از اين اتفاق و نه بعد از آن در اين مورد صحبت نكردند. ❗ موسوي بجنوردي تصريح كرد:حتي در مورد ديگري امام كميته عفو كه تشكيل داده بودند و ما چند صد نفر از اين افراد را آزاد كرده بوديم. يكي از مسوولين وقت به امام گزارش داده بود كه اينهايي كه آزاد مي شوند به مسعود رجوي ملحق مي شوند، ما وقتي اين را متوجه شديم وقت ملاقات خواستيم و از امام درخواست كرديم از وي بخواهد اسامي 4 نفر اين افراد را كه بگويد كه امام فرمودند به فرض كه 4 نفر هم اينكار را كرده باشند، ما نمي توانيم 200 را نگه داريم بخاطر 4 نفر. البته بعدا معلوم شد اصلا اينطور نبوده و تنها يك نفر بوده كه آنهم فقط به خارج كشور مسافرت كرده است و اصلا به رجوي ملحق نشده بود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 خامنه ای و خمینی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰روزگار سختی شده! در حالی که در فضای غبارآلود ، ناکارآمدی و خرابکاری های جریان انقلابی با شگردهای مافیایی دشمن به مثابه دو تیغه قیچی اعتماد و امید ملت را نشانه رفته است، ظاهراً این تنها اسلامی است که همه اعتبار و آبروی خود را برای دفاع از حاکمیت و نظام اسلامی به میدان آورده و یه عنوان نمونه از مجلس به عنوان یاد می‌کند! بقیه عزیزان، عافیت طلبانه ترجیح می‌دهند برای آنکه دکان شان کم مشتری نشود و منبرشان بی رونق نگردد، یا سکوت کنند و یا از دولت و مجلس و نظام اعلام برائت جویند!😔 مراقب باشیم، هیأت مان نشود! ♦️شادی ما، نه تأیید مجلسه، نه تأیید دولته، تولد امام رضاست 🔹مداحی حاج محمود کریمی شب ولادت امام رضا(ع) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
660.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 همه جا سانسور هست محمد قوچانی در مراسم بزرگداشت بازگشت مجلات همشهری: همه جا سانسور هست. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها زبل‌تر از ما سانسور می‌کنند. همین بی‌بی‌سی چون از اردوغان خوشش نمی‌آید یک خبر از او پخش نکرد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
بیم موج
🔰روزگار سختی شده! در حالی که در فضای غبارآلود #فتنه، ناکارآمدی و خرابکاری های جریان انقلابی با شگرده
🔰معضل عدم آشنایی با فرهنگ صحیح مطالبه‌گری 🚩در رابطه با مطلبی که نوشتم یکی از دوستان عزیز و از کارشناس خوش فکر سیاسی نکته‌ای را اشاره داشتند که تقدیم میکنم: متاسفانه جریان انقلاب و نظام اسلامی به مردمش و بخصوص به علاقه مندان جبهه انقلاب، را آموزش نداده است. می توان در عین حمایت قوی از دولت انقلابی، مجلس انقلابی و قوه قضاییه انقلابی، تاثیر کم کاریها، بدکاریها، ترک فعلها و سکوتهایشان را برجامعه و انقلاب و نظام اسلامی مطالبه گری کرد. ولی چون بلد نیستند و کسی هم به آنها یاد نداده، بی عرضگی برخی مسئولین که متاسفانه کم نیستند، در بحث اقتصاد و حجاب، چنان عرصه را بر متدینین و علاقه مندان به انقلاب تنگ کرده که خروجی آن در بعضی جاها به صورت انکار و اعراض ظاهر می شود. مسئولان که به این زودیها تغییرات عمده ای در خودشان ایجاد نمی کنند پس: اگر سطح بصیرت جامعه افزایش پیدا نکند و مطالبه گری نیز به مردم به طور عموم و به علاقه مندان به انقلاب به طور خصوص آموزش داده نشود، مردم حاضر در جبهه انقلاب سرخورده بشوند و این باعث خواهد شد تا در بین سیاستمداران: جریان های سکولار، جریانهای غیر انقلابی و جریانهای اپوزوسیون نظام دوباره نرم نرمک قدرت را در مجلس، دولت، شورای شهر و .... بدست گیرند و پدر انقلاب را درآورند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 امام در موزه تاریخ ؟! 🔹در سال 1379 اکبر گنجی در حاشیه سفر به کنفرانس برلین با روزنامه تاگس اشپیگل آلمان مصاحبه کرد. اکبر گنجی ابتدای این مصاحبه وقتی در برابر سوال روزنامه نگار آلمانی درباره آینده حکومت ایران قرار می گیرد می گوید: «حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید.» وی در برابر سوال این روزنامه مبنی بر اینکه آیا [امام] خمینی نیز به موزه خواهد رفت؟، قرار می گیرد و اینگونه پاسخ می دهد: «ما تلاش میکنیم [امام] خمینی را به گونه ای تفسیر کنیم که مخالف دموکراسی نباشد. خمینی دیگر وجود ندارد آنچه وجود دارد فقط برداشت های ما از سخنان اوست. او به هر حال یک روزی به موزه خواهد رفت و هیچکس نمی تواند جلوگیری کند. این یک تکامل تاریخی است. دکتر شریعتی نیز به سرنوشت خمینی دچار شده که عقاید او در حرکت امروز اصلاح طلبی دیگر جایی ندارد و نقشی بازی نمی کند. اما ما دکتر را به خوبی در خاطرات خویش نگه می داریم.» 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰مردی از جنس مردم 🔸«نفوذ عظیم امام خمینی بر روی یک ملت، نفوذی بی‌سابقه و بی‌نظیر (است) که از هفتاد سال پیش به این طرف در تاریخ ایران، همانند نداشته است.» این تعبیری است که از مهندس مهدی بازرگان در وصف رابطه امام(ره) و امت ثبت شده است. 🔹حضرت امام خمینی(ره) هنگام ورود به کشور در بهشت زهرای تهران در جوار شهدای انقلاب و هزاران استقبال‌کننده، قدرت مردمی خود را به رخ رژیم کشیدند و با همین پشتوانه رژیمی را سرنگون کردند که مستظهر به حمایت قدرت‌های بزرگ جهانی بود. پیوند امام(ره) و مردم پیوندی صوری و فرمالیته و برخاسته از عوام‌فریبی و موج‌سواری بر احساسات مردم نبود؛ بلکه پیوندی عمیق بود که از مبانی فکری و جهان‌بینی توحیدی او برخاسته بود. 🔸مردم‌سالار بودن تفکر حضرت امام(ره) را می‌توان در ابعاد گوناگون نظرات و تصمیمات ایشان مشاهده کرد. به واقع، هم سبک زندگی امام سبکی مردمی و مشابه با مردم کوچه و بازار بود و هم مرام ایشان در امر حکومت، مرامی مردم‌سالارانه بود و هم‌ کلام و باورهای‌شان بر اعتباربخشی و اعتماد به مردم شکل گرفته بود. امام از میان مردم برخاسته بودند و مانند آنان می‌اندیشیدند و رفتار می‌کردند و به تمامی معنای کلمه «مردی از جنس مردم بود» و به همین دلیل بود که این باور و تعلق به ملت یک‌سویه نماند و مردم نیز امام(ره) را با همه وجود هم باور کردند و به او تعلق یافتند و حاصل این رابطه دوسویه همان چیزی است که در بسیاری از نظام‌های دموکرات جهان نمی‌توان نمونه آن را یافت! 🔹حضرت امام(ره) در آستانه شکل‌گیری مجلس خبرگان قانون اساسی با صراحت اعلام می‌دارند، اعضای این مجلس تنها وکیل ملت بوده و قانون تدوین شده باید به تأیید ملت برسد؛ چرا که «میزان رأی ملت است، ملت یک وقت خودش رأی می‏دهد، این اساس، یک وقت یک عده‏ای را تعیین می‏کند که آنها رأی بدهند، آن در مرتبه دوم صحیح است، والا مرتبه اول، حق مال خود ملت است.» (25/3/1358) 🔸در جریان انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی نیز بار دیگر شاهد تعابیر ناب و اظهارات مردم‌سالارانه حضرت امام(ره) هستیم که به صراحت بر اعتبار رأی اکثریت مردم تأکید کرده و ولایتی را در عرصه سیاسی برای ملت نمی‌پذیرند. ایشان در دیدار با نمایندگان منتخب مردم در مجلس خبرگان با صراحت خطاب به آنان می‌گویند: «اکثریت هر چه گفتند آرای ایشان معتبر است، ولو به خلاف، به ضرر خودشان باشد. شما ولی آنها نیستید که بگویید که این به ضرر شماست ما نمی‏خواهیم بکنیم. شما وکیل آنها هستید؛ ولی آنها نیستید. بر طبق آن طوری که خود ملت مسیرش هست.»(27/5/1358) 🔹این تعابیر به خوبی جایگاه رفیع مردم را در اندیشه حضرت امام(ره) نشان می‌دهد و حکایت از آن دارد که رأی نخبگان برتر از رأی ملت نیست و در نهایت این مردم‌ هستند که باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند! ✍🏻مهدی سعیدی 💚 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 من مطمئنم که شما رای نیاورده‌ای! 🔹 من شنبه پس از انتخابات به دیدن میرحسین موسوی رفتم و به او گفتم ممکن است تخلفی در انتخابات صورت گرفته باشد اما تقلبی که رای تو را عوض کرده باشد، اتفاق نیفتاده است. من مطمئنم که شما رای نیاورده‌ای. 🔸 ارتباط و ارادت من به رهبر انقلاب به سال ۱۳۳۷ بر می گردد که ایشان به منزل پدری ما آمد. ✍🏻 اظهارات خاتمی در جمع تعدادی از دانشجویان / سال 1391 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 داغ بی تسلی ▫️سیدمرتضی آوینی ▪️قسمت اول داغ‌های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم، چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث‌دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیا مبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی. ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد . ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ما ندند تا مقصود خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ. کوران روز حشر در اینجا نیز کورند_ که :” من کان هذه اعمی فهو فی الاخراعمی” _ ونمی بینند. آنان از کجا بدانند که کدام امر عظیم واقع شده است؟ نه آنگاه که امام آمد و نه امروز که رفتند است. اگرنه، این ولی خدا برای آنان حجتی میشد تا صدق قصص انبیا را باور کنند و چون سحره فرعون دربرابر این انقلاب به سجده درآیند که ”  امنابرب موسی و هرون ”  اگر نه، این ولی خدا برای انان حجتی میشد تا زهد وعدالت  علی را باور کنند، حلم حسن را وشجاعت حسین را و…… و این ولی خدا برای آنان حجتی میشد تا عظمت حق را و همه صفات خدا یی را در وجودش بنگرد و انسان را، همچون خورشیدی که نورش از ازلیت تا به ابدیت را فرا گرفته است. داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده‌ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می‌رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد. ادامه دارد ... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 داغ بی تسلی ▫️سیدمرتضی آوینی ▪️قسمت دوم امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق مبارزه کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود  که بر این مدعا که  عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می‌ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت رابا مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند. دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم برظاهر  اشعار عرفانی می راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر ،دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه ای از سلک خویش می گرفتند؟ آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن»  و «صراحی پنهان کشیدن » یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد ؟ امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم. با داغ جراحتی سخت بر دل و باری سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل و اختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که ” لنبلونکم حتی نعلم الجاهد منکم و الصابرین”. اکنون ،این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسه اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام  به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار  بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. در یکی دیگر از مقاله‌های این کتاب با عنوان «فراق یار نه آن می کند که بتوان گفت» شهید آوینی نوشته است: کوچه‌های جماران همراز کوچه های مدینه گشته اند بعد از ارتحال رسول. آنان که پای دارند هروله می کنند تا خود را به خانه ای برسانند مطاف ملائک حافظ تو بوده است و هر صبح و شام میهمان سفره ای که از بهشت بهر تو نزول می یافت، خانه ای که همنوازی تسبیحات تو هر صبح و شام نور می خورد و نور می آشامد و در عطر روح اللهی تو شناور بود. آنان که پای دارند هروله می کنند، اما انان که پا در راه عشق تو باخته اند چه کنند؟ جانا، رحم آور! اینجا عالم ظاهر است و ظاهر حجاب باطن. چه کنیم؟ ستون های حسینیه ی جماران رازداران اُستُن حنانه اند اما بر حال ما می گریند، بر حال آن دلباختگانی که بی تو دیگر جانشان جز باری سنگین بر گرده ی فراق نیست. ستون ها می نالند. ذرات چوب و آهن و خاک، هر چه هست، می نالند. آنجا که تو می نشستی، اریکه حکومت عشق بر جان های مشتاقان، خالی مانده است. گریه کن تا آن بغض گلوگیر بشکند و اشک هایت پیش باز قدم های یار روند، در کوچه باغ های ملکوت. طراوت آن جنات از اشک های من و توست ، اما دل هایمان آرام نمی گیرد. کاش این غم، اشک می شد و فرو می ریخت و این ابرهای تنگ نشسته، آسمان سینه هامان را به خورشید وا می گذاشتند. کاش قلب مرا قربانی می گرفتند تا این گرد ماتم از شهر برخیزد و رسول الله به مدینه باز گردد. جانا! سخن از فراق توست، که در فراق جز حدیث فراق نه در دل می‌گذرد و نه بر لب می آید. با ما بگو که باید کرد که جان مانده است و ای عزیزتر از جان ، تو رفته ای؟ ما جان و سر را می خواستیم تا بر سر پیمانی نهیم که با تو بسته بودیم. حال بازگو که با این سر پر درد و جان پریشان چه کنیم؟ اما فراق  آمدنی است، دیر یا زود، و این بیت الاحزان مهبطی است در هجران، تا بسوزی و از آتش فراق ققنوسی برآید با بال های آتشین ، که تو را بر بال های خویش از سدره المنتهی نیز بگذارند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj