🔰 دربی 102
🚩 فردا موعد دربی ۱۰۲ پایتخت است. این بازی قرار است برای اولینبار با کمکداور ویدئویی با قضاوت موعود بنیادیفر برگزار شود.
🚩 البته این موضوع که تنها این مسابقه قرار است با VAR برگزار شود، با اعتراض تعدادی از تیمهای لیگ برتر نیز مواجه شده و آنها معتقدند کمکداور ویدئویی تنها برای این بازی باعث میشود، Fair Play رعایت نشود.
🚩 حضور هواداران زن یکی از شاخصههای این بازی است و برای اولین بار سههزار تماشاگر خانم میتوانند این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند.
🚩 دربی ۱۰۲، اولین تقابل یحیی گلمحمدی و نکونام در دربی است. گلمحمدی و نکونام تاکنون ۹ بار با هم تقابل داشتهاند که حاصل آن چهار برد برای گلمحمدی، ۳ مساوی و دو پیروزی به سود نکونام بوده است.
🚩 پرسپولیس و استقلال از ۱۶ فروردین ۱۳۴۷ تاکنون، در ۱۰۱ بازی برابر هم به میدان رفتهاند که سهم سرخها ۲۷ برد و سهم آبیها ۲۶ برد بوده و ۴۸ بازی نیز با نتیجه مساوی تمام شده است.
🚩 در این بازیها در مجموع ۱۹۳ گل به ثمر رسیده که ۱۰۰ گل سهم سرخپوشان و ۹۳ گل سهم آبیپوشان بوده است.
🚩 آخرین بازی دو تیم فینال جام حذفی در دهم خرداد بود که با نتیجه دو بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰جمع شدن آراءِ زیاد مهم است!
🔻رفتن مردم با تعداد زیاد آرا پای صندوقهای رأی و جمع شدن آراءِ زیاد برای مجموعه نامزدها، دشمن را مأیوس خواهد کرد.
🔻جمع شدن آراءِ زیاد در اصل انتخابات، مهم است.
این، در واقع رأی به استقلال کشور و رأی به تبعیّت از نظام و همراهی با رهبری است.
🔻مردم با این کار، دشمن را مأیوس کنند و در واقع به دهان او مشت بکوبند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 منطق و شیوه رای دادن در نگاه رهبری
🔻همه ملت ایران و خود نامزدهای محترم توجّه کنند که هر کدام از این چهار نفری که به خواست خدا و بهسلامتی اکثریت آرا را - چه در مرحله اول و چه در مرحله دوم - به خود اختصاص داد، او رئیسجمهور قانونی است.
🔻البته ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال اصلح بگردد.
🔻من مکرّر عرض کردهام که مسأله، مسأله دین و خدا و ادای تکلیف است.
🔻همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است.
🔻قبلاً هم گفتیم که تفاضل ولو کم باشد، در این قضیه بسیار است.
🔻باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنی بتوانید از راهی بروید که اگر خدای متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأی دادید، بتوانید بگویید به این دلیل.
🔻بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتی فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأی بدهید.
🔻مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا میخواهیم و دعا و آرزو میکنیم که خدای متعال دلهای مردم را به سمت نامزد اصلح - آن که واقعاً صلاحیتش بیشتر است - هدایت کند.
🔻البته شورای محترم نگهبان، این چهار نفر آقایان را صالح دانسته است. لابد اینها در یک حد نیستند؛ بعضی صالحند، بعضی صالحترند.
🔻بگردید آن صالحتر را شناسایی و پیدا کنید و به او رأی بدهید.
#حکیم_انقلاب 31 اردیبهشت 1376
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 متن کامل گفتگوی مشروح "مهر" با مهدی کروبی (26 آبان 1385):
نیروهای غیبی نگذاشتند رئیس جمهور شوم / به من گفتند وعده بده و عمل نکن ؛ گفتم آنوقت دیگر کروبی نیستم / تخریب ، ادامه خط مارکسیست ها و منافقین است
📣 متن کامل را اینجا بخوانید:
https://www.mehrnews.com/news/406632/
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰رنج های تاریخی ملت ایران
🔻من هم با تاریخ آشنا هستم.
🔻من سطرسطر ورقهای تاریخ هفتاد، هشتاد سال گذشته و قبل از آن را مكرّر در مكرّر خواندهام.
🔻ما حقیقتاً یكی از گرفتارترین ملتها در پنجهی گردنكلفتی و قلدری قدرتهای جهانی بودهایم.
🔻بنده در باب شبه قارّهی هند مطالعات مفصّلی داشتهام و كتابی هم در این زمینه نوشتهام
🔻 وقتی وضعیت ایران را با شبه قارّه مقایسه میكنم، میبینم بااینكه آنجا استعمار مستقیمِ انگلیسیها وجود داشت، اما به لحاظ فشار انسانی بر یك كشور از ناحیهی قدرتهای اهریمنی دنیا، وضع ما از آنها بدتر بود.
🔻آنها از طرف نیروهای خودی و میهنیِ خودشان دچار خیانت و نفاق و فساد و وابستگی نبودند. یكمشت انگلیسی به آن كشور وارد شده بودند. خودیهای آنها عبارت بودند: از گاندی و نهرو و مولانا محمد علی و مولانا شوكتعلی و جناح و غیره. آنها با انگلیسیها جنگیدند و بسیار هم زجر كشیدند؛ اما وضع ما اینگونه نبود.
🔻انگلیسیها رضا خان را به عنوان یك عامل دستنشانده بر سرِ كار آوردند تا كار مورد نظر آنها را انجام دهد. این حرفها جای انكار نیست؛ حرفی نیست كه من بزنم؛ این حرفها جزو واضحات تاریخ است كه هم گزارشگران نوشتهاند و هم اسنادی كه بعد از سی، چهل سال منتشر شده، گویای آن است.
🔻همین چند روز پیش در سندی از همین قبیل میخواندم كه در جلسهای كه سید ضیاء و رضا خان و مأموران انگلیسی بودند، رضا خان گفته بود كه من سیاست سرم نمیشود و وارد نیستم؛ هرچه شما دستور بدهید؛ من گوش به فرمانم! همینطور هم بود؛
🔻اما لحظهای كه احساس كردند یكذرّه حالت گوش به فرمانیاش متزلزل شده و گرایشی، آن هم نه به سمت استقلال حقیقی، بلكه به سمت آلمان هیتلری پیدا كرده است- طبیعتاً وقتی رضا خان به هیتلر نگاه كند، به هیجان میآید و لذّت میبرد- او را كنار زدند و پسرش را بر سرِ كار آوردند. اینها جزو واقعیّات كشور است.
🔻كشور ایران با همهی این خصوصیات فرهنگی عمیقی كه شما میگویید و راست هم میگویید و من هم به همینها اعتقاد دارم، تحقیر شد.
🔻پنجاه، شصت سال كسانی بر ما حكومت كردند كه آورندهی آنها، نه اینكه ما نبودیم - چون در ایران حكومت مردم به این صورت اصلاً سابقه نداشت - بلكه دلاوریِ خودشان هم نبود.
🔻ای كاش اگر دیكتاتور بودند، اقلاًّ مثل نادرشاه با زور بازوی خودشان، یا مثل آغامحمدخان با حیلهگری خودشان بر سر كار آمده بودند؛ اما اینطور نبود.
🔻دیگران آمدند و آنها را بر این ملت مسلّط كردند و تمام منابع مادّی و معنوی این ملت را به غارت بردند.
🔻با رنجها و محنتهای بسیاری، حركت عظیمی در مقابل این پدیدهی شوم اتّفاق افتاد و توانست با فدا كردن جانها و با عریان كردن سینهها در مقابل دشنهی دشمن غدّار، به جایی برسد. این زیبا نیست؟
#حکیم_انقلاب 1-5-1380
#تاریخ_معاصر
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
هدایت شده از هیئت امام جعفر صادق علیه السلام
*┄┅═✧❁﷽❁✧═┅*
#اطلاعیه
🏴 مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها
🌷 هیئت امام جعفر صادق علیهالسّلام
🎙با سخنرانی: دکتر #محمد_صادق_کوشکی
🎖استاد دانشگاه و کارشناس رادیو و تلویزیون
🎙با نوای مداحان اهلبیت علیهمالسلام
📆 جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲؛ از ساعت ۲۰:۳۰
📌 خزانه بخارایی، فلکه دوم، کوچه شهید صادقیان، حسینیه بیتالحسین علیهالسّلام
📡 پخش زنده از طریق صفحه اسکایپ هیئت به آدرس:
🅰️ https://join.skype.com/fvxwO8LC3cbY
#هیئت_امام_جعفر_صادق ع | عضو شوید 👇
@Emamsadegh1360
🔰 تخلفات کرباسچی
💢خاطرات هاشمی رفسنجانی / شنبه 11 مرداد 1376
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نیازهای دیروز و امروز
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دیکتاتوری حاکم بر فضای سلیبریتی ها
🔻حسین شاهمرادی مدیر شبکه چهار در برنامه «جام جم» خطاب به محمد قوچانی روی آنتن زنده گفت:
🔻آقای قوچانی این اسامی که شما نام می برید سروش صحت، مهران مدیری، رامبد جوان اینها هیچ کدام حذف نشده اند از تلویزیون، فرمودید چرا اینها نباید بتوانند برنامه بسازند در تلویزیون؟
🔻پاسخش را من به شما می دهم. این واژه را عمداً به کار می برم. به خاطر نظام انگیزسیون حاکم بر کشور، نظام نطق کشی و تفتیش عقاید روشنفکری که در اینجا حاکم است. هیچ کدام از این اسامی را به جز عادل فردوسی پور که قصه اش جداست تلویزیون منع نکرده است. جرات نمی کنند، نظام نطق کشی و روشنفکری که داعیه آزادی بیان دارد اما می گردد در سوراخ های کوچک کوچه پس کوچه های این کشور که یک نفر یک جایی موضعی گرفته باشد که این نمی پسندد. چرا احسان علیخانی نمی تواند برنامه بسازد؟ چون نطقش را می کشند و این فاکتور می شود برای صداوسیما.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 کلبه عموتام
🔻امروز یکی از تراژدیترین آثار هنری، اثری است به نام «کلبه عموتام» که زندگی بردهداری را در امریکا نشان میدهد که شاید قریب دویست سال است که این نوشته هنوز زنده است.
🔻واقعیّتهای امریکا این است؛ حکومت امریکا این است؛ آن مشخّصه و ممیّزهای که نظام امریکایی به دنیا نشان داده، این است؛ نه آزادی انسان، نه برابری انسان.
🔻کدام برابری؟! شما هنوز هم بین سیاه و سفید برابری قائل نیستید!
🔻همین امروز هم از نظر شما رگه سرخپوستی در یک نفر آدم در هر یک از مراحل گزینش اداری یک نقطه ضعف برای او محسوب میشود.
🔻برابری انسانها؟! آزادی فکر؟!
بیانات #حکیم_انقلاب در دیدار کارگزاران نظام، ۱۳۸۰/۱۲/۲۷
#جنایات_غرب
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 آزادی منفی (Negative freedom) به چه معنا است؟
🔻جریان اصلی لیبرالیسم از لیبرالهای کلاسیک گرفته تا اختیارگرایان معاصر (Libertarians) همگی وفادار به این تلقی از آزادی هستند که آزادی فردی را برترین ارزش اجتماعی دانسته و آن را به فقدان اجبار و عدم مانعتراشی فیزیکی و قانونی در راه انتخابهای فردی تعریف میکند.
🔻در واقع، آزادی منفی عبارت از آن است که فرد در صورتی حقیقتاً آزاد است که بدون مداخله بیرونی (اشخاص یا دولتها) بتواند به دنبال تصمیمات و انتخابهای خود حرکت کند. سرّ «منفی» خواندن این تصور از آزادی آن است که مدافعان آن، آزادی را نه براساس مفاهیم مثبت و ایجابی بلکه براساس مفاهیم سلبی نظیر «فقدان اجبار»، «عدم مداخله بیرونی»، «عدم موانع فیزیکی و قانونی» تعریف میکنند. به همین دلیل است که آیزایا برلین آن را «آزادی از» (freedom from) یعنی رهایی از موانع و اجبار و مداخله بیرونی مینامد.
🔻این تلقی از آزادی نقش عظیمی در شکلدهی مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع لیبرال دموکرات غربی ایفاء کرده است. زیرا از نظر لیبرالها، آزادی «ارزش نهایی» (Ultimate value) و بنیادیترین ارزش اجتماعی است که به بهانة هیچ ارزش دیگری نمیتوان آن را محدود کرد. تنها در صورت تزاحم آزادی فردی با آزادی دیگران میتوان آزادی را محدود ساخت.
🔻واضح است که در پس اعتناء و اهتمام به آزادی منفی، خود شکوفایی فردی (Self - realization) نهفته است. اما تصور خام مدافعان آزادی منفی از خود شکوفایی فردی آن را در حد فقدان موانع بیرونی خلاصه میکند و وجود عناصر درونی و دیگر موانع احتمالی خود شکوفایی را که از جنس اجبار و مداخله بیرونی نیست، نادیده میگیرد.
🔻چارلز تیلور بر آن است که این تلّقی خام از آزادی صرفاً محصول تأملات فردی چند متفکر اولیه لیبرال نیست بلکه عوامل و علل مستقلی نظیر غلبة روح مادهگرایی (ماتریالیسم)، ضدّیت با متافیزیک و سلطة تجربهگرایی و علوم تجربی در بسط و گسترش این تلقی از آزادی سهیم بوده است.
🔻نکته بسیار مهم و اساسی در بحث ما (جانب هنجاری آزادی) آن است که نقشی که مدافعان آزادی منفی برای آزادی در زندگی اجتماعی بشر قائلند ، از باب «ارزش ابزاری» (Instrumental value) دانستن آزادی است نه آنکه آزادی، ارزشی فینفسه و عینی داشته باشد. توضیح آنکه یکی از بحثهای مهم درباره آزادی آن است که اساساً چرا «آزادی» یک ارزش است؟ یعنی حقیقتاً چه چیزی «آزادی» را ارزشمند میکند و آزادی چه کمال و فایدهای را متوجه حیات بشری مینماید؟
🔻بسیاری از لیبرالها در پاسخ به این پرسش به هیچ وجه بر ارزش ذاتی داشتن آزادی و یا اینکه آزادی منجر به تحقق کمالات و یا ارزشهای اخلاقی و انسانی خاصی میشود، اصرار نمیورزند بلکه تنها از این جهت بر ارزش بودن آزادی استدلال میشود که آزادی منفی فرصتی برای هر فرد فراهم میآورد که تلقی خود از زندگی خوب و خودشکوفایی فردی را آنگونه که خود تصور میکند، دنبال نماید. یعنی آزادی منفی صرفاً یک وسیله و ابزار است که دست فرد را برای آنچه میخواهد انجام دهد، باز میگذارد نه آنکه آزادی خود مستبطن ارزشی و کمالی باشد و یا مقدمة کمال و ارزشی اخلاقی و یا ذاتی قرار گیرد.
🔹گفتاری از #دکتر_احمد_واعظی
#آموزش_سیاسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰آزادی مثبت حداقلی به چه معنا است؟
🔻برخی منتقدان آزادی منفی بر این نکته مهم تفظّن یافتند که گرچه خود شکوفایی فردی نیازمند رفع موانع است امّا موانع پیشروی آدمی در راه وصول به تمنیّات و غایات و خیرات خویش تنها در «موانع بیرونی» خلاصه نمیشود بلکه گاه «موانع درونی» نظیر جهل، ترس درونی، سوءآگاهی و گاه موانعی از غیر جنس اجبار و مداخله اشخاص و گروهها، نظیر فقر و بیکاری مانع تحقق خود شکوفایی و ارضاء خواستهها و اهداف میگردند.
🔻بنابراین یک انسان زمانی حقیقتاً آزاد است که نه تنها موانع بیرونی سد راه خوشکوفایی فردی نبوده و موجبات عدم تحقق آرمانها و غایات و اهداف فردی وی را فراهم نیاورند بلکه موانع از غیر جنس اجبار، نظیر جهل و فقر و سوءآگاهی نیز برطرف شده باشند.
🔻از اینرو آزادی را نمیتوان صرفاً با مضمونی منفی از قبیل «فقدان اجبار» تعریف کرد بلکه آزاد بودن براساس مضمونی مثبت (positive) که عبارت از فراهم بودن امکانات و شرایط وصول به هدف و غایت است، تعریف میشود که مستلزم نفی موانع درونی و بیرونی، اعم از اجبار فیزیکی و قانونی و موانع از غیر جنس اجبار است، به همین سبب آیزایا برلین آن را «آزادی برای» (Freedom to) اصطلاح میکند که حاکی از فراهم بودن شرایط برای وصول به غایت و هدفی خاص باشد.
🔻آزادی مثبت، آزادی را بر اساس امکان «خودشکوفایی» و «خود تحققبخشی» تصویر میکند و در هر جامعهای که شرایط و مقدمات برای اینکه آحاد جامعه بتوانند به خودشکوفایی فردی برسند، فراهم باشد، آن جامعه و افراد آن برخوردار از آزادی خواهند بود.
🔻در اینجا پرسش مهم و اساسی آن است که آیا تعریف معیّنی از «خودشکوفایی» و «خود تحقق بخشی» وجود دارد؟ آیا غایات و اهداف و خیرات معیّن و خاصی درون مایة خودشکوفایی آدمی را رقم میزند به گونهای که تحقق و عینیّت بخشیدن به غیر این غایات و خیرات «خودشکوفایی» و «خود تحقق بخشی» محسوب نشود؟
🔻آزادی مثبت حداقلی بر اساس این دیدگاه شکل گرفته است که برای انسان و زندگی مطلوب انسانی و خودشکوفایی فردی هیچ فردی هیچ غایت و ارزش و خیرات معین و از پیش مشخص شدهای وجود ندارد بلکه هر کس میتواند با انتخاب فردی خود، غایات و ارزشها و خیرات زندگی خویش را مشخص کند و در جهت تحقق و عینیّت بخشیدن به آنها در زندگی خود حرکت و تلاش کند بنابراین، فرد زمانی آزاد است که موانعی درونی و بیرونی برای وصول وی به خیرات و اهداف و غایاتی که خودش تشخیص داده و معیّن کرده است وجود نداشته باشد.
🔻تلقی حداقلی از آزادی مثبت هیچ توصیه و تجویز خاصی نسبت به خیرات و غایات و ارزشهای انسانی ندارد بلکه تأکید آن بر لزوم فراهم بودن فرصتها، امکانات، شرایط برای عینیّت بخشیدن و تحقق اهداف و غایات و خیرات فردی است. به تعبیر دیگر، تأکید تلقی حداقلی از آزادی مثبت بر «اسباب» است نه بر «اهداف» و از این رو امر تشخیص غایات و اهداف و خیرات را به خود افراد وا مینهد . همچنان که این تلقی بر انسانشناسی فلسفی و جامع خاصی اصرار نمیورزد تا در نتیجة آن به تعیین نظام ارزشی معین و خیرات و غایات خاصی برای انسان مجبور گردد.
🔹گفتاری از #دکتر_احمد_واعظی
#آموزش_سیاسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj