eitaa logo
بینش مطهر سیرجان
380 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
151 فایل
شبکه ای با هدف تربیت مربیانی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدی(ص)
مشاهده در ایتا
دانلود
🩸کسی که دنبال رزق اشک بر سیدالشهداء صلوات‌الله‌علیه است، دست به دامن امّ‌البنین علیهاالسلام بشود... 📝 از برخی از روایات و همچنین از برخی از دستورالعمل‌هایی که علماء و بزرگان برای برآورده‌شدن امور مختلف فرموده‌اند، ظاهر می‌شود که «دستگیره توسل»، بستگی به نوع حاجت دارد! 💬 به بیان بهتر چه بسا آن امام و یا آن امامزاده‌ای که در یک مصیبت خاص و یا یک عمل خاص، «سرآمد در نوع خود» بوده، مجرای برآورده‌شدن حاجات در همان نوع نیز می‌‌شود! 📈 به عنوان مثال طبق حکایت ابوالوفای شیرازی(۱)، رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به او فرمودند: برای «رهایی از دست سلاطین جور» به «امام سجاد علیه‌السلام» متوسل شو! و یا برای «طلب عافیت» به «حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام» متوسل شو! 🔖 چه بسا سرّ این مطلب اینست که از آنجا که امام سجاد علیه‌السلام در سلسله‌های آهنین، اسیر دست سلاطین ظلم و جور بوده، هر کس که اینگونه گرفتار شود، خدای متعال اراده نموده تا به در خانه امام سجاد علیه‌السلام برود! همچنین از آنجا که حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام سالیان سال، در کنج زندان‌ها متحمل بلاهای سخت شده، هر کس که به دنبال عافیت باشد، باید دست به دامان آن حضرت بشود. 👈 حال از آنجا که طبق روایت (۲) حضرت امّ‌البنین علیهاالسلام آن‌قدر بر سیدالشهداء صلوات‌الله‌علیه گریه کرد تا که «نابینا» شد، چه بسا هر کس که می‌خواهد رزق بُکاءش بر سیدالشهداء صلوات‌الله‌علیه زیاد بشود، باید دست‌توسل به دامان آن بانو برآورد تا که شاید قطره‌ای از دریای اشک امّ‌البنین علیهاالسلام نصیب و روزی او هم بشود ان‌شاءالله! 📚(۱)بحارالانوار، ج۹۱ ص۳۵. 📚(۲)الأمالي،شجري، ج۱ ص۲۳۰. ✍ قطره‌ای از بَحر اَشکت را به چشم ما بریز ای که از چشم تو جیحون جاری یا امّ‌البنین! ما نفهمیدیم حق روضهٔ ارباب چیست؟! تو به ما آموز رسم زاری یا امّ‌البنین!
آیا شمر دایی حضرت عباس بوده ؟ آیا ام البنین خواهر شمر بوده ؟ آیا عاشورا بخاطر دعوای خانوادگی بوده؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ❇️ «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً* لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَ مَنْ يُعْرِضْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذاباً صَعَداً» 📓 سوره مبارکه جن،‌ آیات ۱۶ و ۱۷. قرآن که داعی و هادی به «حقیقت توحید» می باشد، ابتلاء و امتحان خلق را با «کربلای حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام)» معرفی می نماید: «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ..» الطَّرِيقَةُ الْوَلَايةَ لِعَلِيٍّ علیه السلام «لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ»‏ قَتْلُ الْحُسَيْنِ علیه السلام» 📓 تفسير فرات الكوفي ؛ ص۵۱۱؛ تفسير القمي ؛ ج۲ ؛ ص۳۸۹. اگر بر طریق استقامت می ورزیدند..» مقصود از طریق، ولایت امام علی (علیه السلام) است؛ «تا ایشان را بیازماییم» یعنی با قتل امام حسین (علیه السلام) امتحان و آزمایش نماییم [جهت ثابت ماندن در طریق ولایت]. با تأملی در تاریخ محیای محمد و آل محمد (علیهم السلام) در می یابیم که عرصات کثیری برای ابتلاء و امتحان خلق درباره ولایت أمير المؤمنين (عليه السلام) قرار داده شده است. تا هر عبدی نشان دهد که چگونه و به چه میزان، «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» را امتثال امر می‌کند و در مقابل امر مولای خویش تسلیم و خاضع است. 📓 سوره مبارکه نساء، آیه ۵۹. به عبارت دیگر، میزان ثبات خلق در أمر عظیم ولایت ولی الله الاعظم که همان حقیقت توحید است، با کربلای حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) سنجیده می شود و از آنجا که فرمودند: «إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ‏ مُسْتَصْعَبٌ‏ لَا يَعْرِفُهُ وَ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا... عَبْدٌ مُؤْمِنٌ نَجِيبٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَان» «امر ما صعب مستصعب است و کسی آن را نمی شناسد و به آن اقرار نمی نماند.. جز مؤمنی که خداوند قلبش را با ایمان امتحان نموده باشد» فوز و نجاح در اين ابتلای الهی ، با اتجاه مطلق به سوی ولیّ الله یعنی حلّ و فانی شدن در وجود مقدس او محقق می گردد. 📓 تفسير فرات الكوفي ؛ص۴۲۸؛ بحارالانوار ج۲ ص۱۸۵. مصداق أجلای سُعداء و فائزین در این ابتلای عظیم، «أصحاب الحسین»، «الأرواح التي حلّت بفنائک» (سلام الله علیهم أجمعین) می باشند، همانها که در لسان مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به «أوفی، أبرّ و خیر اصحاب» ملقب گردیدند. 📓 الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ج ۲، ص ۹۱ [ «فإني لا أعلم أصحابا أوفى، ولا خيرا من أصحابي، ولا أهل بيت أبر و أوصل من أهل بيتي..» : همانا من أصحابي باوفاتر و بهتر از شما و اهل بیتی نیکوتر و نزدیکتر از شما سراغ ندارم..»]. در این میان، مقتدا و قائد جمیع أصحاب الحسین (علیه السلام) که مقامش مورد غبطه تمام آنان است، حضرت مولانا قمر الهاشمیین، اباالفضل العباس (عليه السلام) می باشند که أتم و أکمل معنای استقامت در طریق ولایت را با فدایی شدن برای مولایش معنا نمود؛ چنانکه در زیارت ناحیه مقدسه وارد شده است: «السَّلامُ عَلَی أبى الفَضلِ العَبّاسِ بنِ أمیرِالمُؤمِنینَ، المُواسى أخاهُ بِنَفسِهِ، الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ، الفادى لَهُ الواقی ...» 📓 فرازی از زیارت ناحیه مقدسه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ⚫️ قسمت اول ✔️ مکتب حضرت ام البنین (سلام الله علیها) و تبیین فدایی شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حضرت بی بی ام البنین (سلام الله علیها)، وجود مبارکی هستند که در بيت امیر عالَم، حقایق شریعت را از آستان مبارک امیر المؤمنین، امام حسن مجتبی، و حضرت عقیله بنی هاشم (سلام الله علیهم)، جرعه جرعه آموختند و در مکتب خویش، فدائیان حسین (علیه السلام) را تربیت نمودند. آن کس که تعالیم این مکتب و هدف غایی این آموزه ها، را فرا گیرد، همانا برای فدا شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، مجاهدت و تلاش می‌کند. ✔️ لو قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً وجود مبارک حضرت ثارالله (علیه السلام)، آن قتیل مظلومی است که اگر تمام خلائق در قبال خون حضرتش، کشته شوند، اسراف نشده است. «وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتي‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُورا» 📓 سوره مبارکه الاسراء آیه ۳۳. از حضرت مولانا اصدق الصادقین (علیه السلام) پرسیده شد: سأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ قالَ نَزَلَتْ فِي الْحُسَيْنِ علیه السلام لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً (مُسرفا) و وَلِيُّهُ الْقَائِمُ علیه السلام. 📓 الكافي، ج۸، ص۲۵۵؛ بحار الانوار، ج۴۴، ص۲۱۹. حضرت مولانا الصادق (علیه السلام) می فرمایند: لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً . بقدری مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در عالم عظیم است که هرگز فدا شدن و قربانی شدن جمیع اهل الأرض، با این مصیبت عظمی و خونی که به ناحق ریخته شده برابری نمی‌کند و حق آن ادا نمی شود. آن وجود مبارکی که حقیقت معنای «ثار الله» یعنی خون خداست، یقینا اگر خون تمام مخلوقات زمین ریخته شود و همگان، مُهجه خویش را خالصاً مخلصاً لِوَجه الله، فدای حضرت ارباب عالم کنند، هرگز در برابر عظمت این خون ارزشی ندارد و کاری نکرده اند و جمیع خون اهل الأرض هیچ گاه معادل ثارالله نمی شود؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مولای غریبم، مهدی جان ... به شهر می نگرم و به هیاهوی یلدا ... و به تو می اندیشم و به درازنای بیکران غیبتت و شب بلند و هزارساله ی غربتت و انتظار غمبار و مه آلود منتظرانت ... سرانجام این ظلمت سرد و جانْ گزا به سپیده دمان ظهورت پیوند خواهد خورد ... الیس الصبح بقریب؟ ...
🌹 تنها راه 🔵 تقریبا همه این دعا را حفظ شده ایم؛ را می گویم هر روز ظهر در طول ماه شعبان «... اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْكِ الْجَارِيَةِ فِي اللُّجَجِ الْغَامِرَةِ يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَهَا وَ يَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا الْمُتَقَدِّمُ‏ لَهُمْ‏ مَارِقٌ‏ وَ الْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زَاهِقٌ وَ اللَّازِمُ لَهُمْ لَاحِق»‏ ⬅️این فرازها انسان را به یاد حدیث نورانی رسول اعظم خدا می اندازد که فرمود: دنیا دریایی عمیق است که بسیاری از مردم در این دریا غرق شده اند و کشتی نجات آن، آل محمدند؛ (۱) 🔺این دنیا به طوفان حضرت نوح و ولایت اهل بیت، به کشتی اش تشبیه شده است؛ کوه نیز نتوانست پسر حضرت نوح را نجات دهد! 🔹با این بیان، معنای « الْمُتَقَدِّمُ‏ لَهُمْ‏ مَارِقٌ » روشن می شود؛ کسی که از اهل بیت جلو بیفتد از دین خارج است؛ جلو افتادن از امام، یعنی پیاده شدن از این کشتی؛ هر چند نماز جماعتِ اول وقت و تلاوت قرآن و سجده های چندین ساعته داشته باشی ولی اگر مأموم امام زمانت نباشی و از بودن در این کشتی خودت را محروم کنی، محکوم به هلاکت هستی؛ نمونه بارز آن، خوارجند و شیطان. ♨️شیطان به خداوند گفت: سجده بر آدم را از من نخواه هر کار بگوئی انجام می دهم ! اما این دیگر بندگی خدا و خدا خواهی نیست بلکه خودخواهی است. ♻️خالق و ربّ ما از ما خواسته است پس از پیامبر، شیعه و دنباله رو اهل بیت طاهرینش باشیم اگر این چنین بودیم در «صراط مستقیم» قرار داریم. 🟡 وقتی خداوند انسانی را برگزید و او را امام بر خلقش قرار داد همه موحدان عالَم باید مأمومش باشند تا به رستگاری برسند. ⁉️راستی به چه میزان سعی کرده ایم در زندگی مأموم امام زمانمان باشیم؟ اللَّازِمُ لَهُمْ لَاحِق 📚منابع: ۱). بحار، ج ۱۷، ص ۴۲۴ ☀️
مباحث سفیانی.۱.mp3
903.1K
نشانه های ظهور (سفیانی ۱) دور نمایی از بحث •••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
سفیانی ۲.mp3
1.87M
نشانه های ظهور (سفیانی ۲) منابع روایات سفیانی •••••✾•🌿🌺🌿•✾••••