﷽
ربوبیت؛ باطن عبودیت
#عبودیت، گوهری است که ظاهرش عبودیت است و کنه و نهایت و باطنش، آخرین منزل و مقصدش، #ربوبیت است. ربوبیت یعنی تسلط، صاحب اختیار بودن و #خداوندگاری، نه خدایی.
اولین درجه ربوبیت که در نتیجه #عبادت پیدا میشود، این است که انسان، مالک خودش می شود، #تسلط بر #نفس خودش پیدا می کند و یک درجه بالاتر، مالک خاطرات نفس خودش می شود.
برگرفته از :
#کتاب #آزادی_بندگی
#فصل۲
#شهید_مطهری
🆔 @Bineshe_Motahar
🌐 BinesheMotahar.IR
﷽
#تربیت و #صنعت چه تفاوتی دارند؟
#صراط_مطهر
#شهید_مطهری
#تولید_محتوا
#بینش_مطهر_خراسان_جنوبی
@bineshe_khj
@Bineshe_Motahar
بسم الله الرحمن الرحیم
📌۱۰ مرکز فعال #بینش_مطهر در دی ماه ۱۴۰۰
۱- شعبه خوزستان
۲- شعبه قم
۳- دانشگاه علوم پزشکی اراک
۴- حوزه علمیه اصفهان
۵- مسجد الزهرا تهران (دزاشیب)
۶- حوزه علمیه فرحزادی تهران
۷- شعبه استان مرکزی
۸- شعبه قائم شهر
۹- شعبه خراسان شمالی
۱۰- شعبه خمینی شهر
🔶 #خانواده_بینش_مطهر: ایتا، تلگرام، سروش و بله:
🆔 @Bineshe_Motahar
🇮🇷 بسماللهالرحمنالرحیم
📝 امضاي قرارداد و تفاهم نامه بينش مطهر استان زنجان با حوزه علميه استان
♦️ در راستای بسط و گسترش آثار شهید مرتضي مطهری (ره) در بین حوزويان استان زنجان ، تفاهم نامه همکاری بین حوزه علميه استان زنجان و دبیرخانه بینش مطهر استان امضاء شد.
در اين جلسه حاج آقا جعفري مسئول حوزه استان تاكيد داشتند كه بینش مطهر یکی از کارآمدترین و روشمندترین محتواهایی است که ما می توانیم در راستای انتقال مفاهیم اسلامی و در این فضای خاصی که قرار گرفته ایم از آن بهره ببریم و به امید خدا در طی این دوره ها به آن دست خواهیم یافت.
ايشان با استقبال گرم از برنامه هاي بينش مطهر تاكيد كردند. با همكاريهاي دوجانبه تلاش خواهد شد دوره هاي بينش در حوزه استان با بهترين وجه برگزار گردد.
@bineshe_motahar_zanjan
@Bineshe_Motahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
✨🌹حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) مبارک باد✨💐
@Bineshe_Motahar
🔴 #اطلاعيه_مهم
📚ثبت نام هشتمین دوره #كشوری تربیت مربی #بينش_مطهر
🗓آغاز كلاس ها از نیمه دوم #فروردین ۱۴۰۱ بصورت #حضوری (با رعایت دستورالعمل های بهداشتی)
📑همراه با ارائه مدرک معتبر کشوری
📍استان #خراسان_جنوبی
قاین_زیرکوه_فردوس_نهبندان
بشرویه_خوسف_طبس_بیرجند
✅شیوه پیش ثبت نام مراحل: 👇
با ارسال مشخصات(نام و نام خانوادگی-شهر) به سامانه پیامکی:
6600098673
—————💠🍃🌺🍃💠
#خانواده_بینش_مطهر
#بینش_مطهر_خراسان_جنوبی
@bineshe_khj
@Bineshe_Motahar
دوره مطالعاتی دانش آموزی
مبانی اندیشه اسلامی
«مطالعه آثار فیلسوف شهید مطهری»
با همکاری موسس بینش مطهر
اهداف دوره:
🔸ایجاد نظام فکری بر مبنای اسلام ناب
🔹ارتقاء سطح معرفت، اعتقاد و ایمان
🔹کسب توانایی جهت پاسخ به مسائل و شبهات روز
مزایای دوره:
بهترین اساتید کشوری
استفاده از ممتازین دوره بعنوان استادیار
اعطای گواهی معتبر پایان دوره
اهدای جوایز به نفرات برتر
ثبت نام:
ثبت نام تا روز جمعه۲۲بهمن ماه
شروع دوره از روزدوشنبه ۲۵ بهمن ماه
✅جهت ثبت نام و شرکت در دوره لینک زیر را کلیک نمایید.
https://zil.ink/madresefeiz
جهت آشنایی بیشتر و اطلاع از تخفیف ها به پیج مدرسه فیض مراجعه نمایید.
🆔 @madresefeiz
🌐 www.madtesefeiz.com
🆔 @Bineshe_Motahar
بسم الله الرحمن الرحیم
دوره ملی بینش مطهر با رویکرد امر به معروف
با تدریس: دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی
مهلت ثبت نام تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰
(مصادف با عید سعید مبعث)
لینک ثبت نام مستقیم:
https://bineshemotahar.ir/sabtnammostaghim/
🆔 @Bineshe_Motahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨﷽✨
✨سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
مبارک باد
bineshemotahar.ir
🆔 @Bineshe_Motahar
https://digipostal.ir/cd147il
از طرف خانواده بینش مطهر
🇮🇷💌🇮🇷💌🇮🇷💌
سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبارک باد
﷽
دبیر ستاد امر به معروف: امروز #پایگاه_تربیت_مسئولین، دانشگاه و حوزه است/
✅ تخصصی شدن مرجعیت تقلید
آیا ما مرجع تقلیدی که فقط اقتصادی باشد، نیاز نداریم؟ چون میخواهد فتوا دهد باید بانک داری بلد باشد، باید خرد و کلان بداند. مثلا باید یک دکترای اقتصاد باهوش و نخبه به حوزه برود و بشود مرجع تقلید حوزه اقتصاد. در سایر مسائل نیز همین است؛ در طب، در هنر و سینما، در سیاست و... .
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در #سی_و_هشتمین_ نشست میاندوره #دفتر_تحکیم_وحدت که در مشهد مقدس گفت: #فلسفه_انقلاب_اسلامی را امام خمینی امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد، همانطور که فلسفه قیام امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر بود. نظر امام خمینی این بود که بزرگترین منکر طاغوت است و بالاترین نهی از منکر، برداشتن طاغوت است و در ازای طاغوت، معروف، حکومت عدل، رشد، پیشرفت و تکامل است که اینها همه در دین خاتم، ادعای تجلی و تبلور دارد.
🔰هاشمی گلپایگانی ادامه داد: امام به دنبال زمینه سازی حکومت عدل الهی بود که وقتی انسان کامل، حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) تشریف میآورند، یعنی بشریت به مرحلهای از رشد رسیده که از غیبت فهم و از غیبت عدم تحمل عدالت، به پذیرش عدالت و فهم پذیرش# حکومت_جهانی_عدل رسیده باشد، لذا امام زمان حاضر است و ما غایبیم. او منتظر ماست که انسان رشد پیدا کند که حضور پیدا کند در ظهور عدل. طاغوت مانع ظهور است. این طاغوت، انواع و اقسامی دارد. طاغوت درون ما بزرگترین طاغوت است. بسیاری از دعواها و منیتها به خاطر همین طاغوت است. امام خالصانه حرکت و انقلاب کرد که این طاغوتها را بشکند. اگر کسی نتواند از جوانی از کوچکترین مسئولیتی که دارد، نتواند طاغوت خود را بشکند، مطمئن باشید که اگر مسئولیتهای بزرگتری بگیرد، این طاغوت سر جای خود خواهد ماند.
دبیر ستاد #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر گفت: تصور کنید وقتی ما مسئولیتی گرفتیم، وزیر و یا رئیس جمهور شدیم، باید آدم خوبی باشیم، این امکان ندارد مگر این که از دوران دانشجویی اینطور باشیم. ما الان همه از مسئولین هستیم؛ مسئول حکومت جان خودتان. اگر قوای سه گانه را در نظر بگیرید، اگر قوای هفت گانه وجود را در نظر بگیرید، چه چیزی میخواهد جلوی شما را بگیرد که شما آدم خوبی شوید یا آدم بدی؟ چه کسی میخواهد جلوی شما را بگیرد که طاغوت شما یا انسانیت انسان رشد کند؟ لذا شما مسئولین هستید.
🔰وی با اشاره به تربیت مسئولین در حوزه و دانشگاه گفت: بحث امام را در چهل حدیث نگاه کنید. که لشکر الهی و جنود شیطانی چه جنگی در وجود خود ما دارند. الان وضع مملکت خراب تر است یا وضع جان ما که خودمان ولی فقیه خودمان هستیم؟ خیلی جاها وضع ما خرابتر است در حالی که میتوانیم نهی کنیم بدیها را و امر کنیم خوبیها را در حالی که خدا به ما عقل داده، قلب داده. اگر از این حوزهها و دانشگاههای ما انسانها تربیت نشوند و یک روزی به مسئولیت برسند، امکان ندارد که مسئول خوبی باشند. امروز پایگاه تربیت مسئولین، دانشگاه و حوزه است.
سید محمدصالح هاشمی ضمن اشاره به رحلت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ایشان ۱۰۳ سال عمر کردند و حدود ۱۱۸ کتاب دارند. ایشان بالاترین و قویترین کتاب را راجع به که مهدویت نوشتهاند. بحث موعود و منجی، بحثی جهانی است.
وی در ادامه به #تخصصی_شدن_مرجعیت اشاره کرد و افزود: مرحوم حاج عبدالکریم حائری، وقتی حوزه علمیه قم را تأسیس کردند یک موضوعی را مطرح کردند که این معروف هنوز عملی نشده است. ایشان بحث تخصصی شدن مرجعیت تقلید را مطرح کردند. یعنی برویم به این سمت که مرجعیت در رشتههای خاص متخصص شود. یعنی در همه مسائل فتوا داده نشود. این حرفها، حرفهای چالشی است. #شهید_مطهری نیز این حرفها را پی گرفتند و ایشان میگویند اگر ما به این سمت نرویم، حوزههای علمیه تضعیف خواهند شد چون نیازهای مردم را پاسخ نخواهد داد.
هاشمی گلپایگانی مطرح کرد: در قدیم، یک روحانی یا یک فقیه همهی کار مردم را انجام میداد؛ از وقتی بچهای میخواست به دنیا بیاید، به این شخص رجوع میکردند، برای ازدواج و حتی حل مشکلات مردم. در آن زمان دادگستریها نبودند. زمان رضاشاه این کار را کردند که دادگستری را از غرب آوردند. مسجد فقط برای نماز خواندن نیست، باید مشکلات مردم در آن جا حل شود. در مسجد کوفه اگر تشریف ببرید، امام علی (ع) دکه القضا داشتند، همان جا در مسجد باید قضاوت میکردند. امام علی (ع) حتی دار الخلافه نمیرفتند. الان مسجدهای ما چه کاری انجام میدهند؟ پیش نمازها باید از حوزه علمیه بیاید. از حوزهای که مدیر درست کند برای حکومت و دولت سرای محله. امنیت محله را خود محله باید تامین کند. ازدواجها باید در محله و با محوریت مسجد اتفاق بیفتد.
🔰ایشان افزود: صد سال پیش، یک عالم دینی هم فقیه بود، هم پزشکی و طب سنتی میدانست و همه کارهای مردم را انجام میداد. مردم هم به چنین شخصی احتیاج داشتند اما کم کم پزشکی از دروس حوزه حذف شد، یعنی حکمت و طب جدا شد و الان تعداد زیادی رشته پزشکی داریم اما فقه منشعب در تخصص نشد. یعنی یک مرجع تقلید ما هم در اقتصاد، هم در سیاست، هم در طب و هنر نظر میدهد و باید در مورد همه چیز فتوا بدهد. شهید مطهری میگویند نمیشود. میگوید ما نیاز داریم یک مرجع تقلید مثلا در اقتصاد داشته باشیم.
وی ادامه داد: آیا ما مرجع تقلیدی که فقط اقتصادی باشد، نیاز نداریم؟ چون میخواهد فتوا دهد باید بانک داری بلد باشد، باید خرد و کلان بداند. مثلا باید یک دکترای اقتصاد باهوش و نخبه به حوزه برود و بشود مرجع تقلید حوزه اقتصاد. در سایر مسائل نیز همین است؛ در طب، در هنر و سینما، در سیاست و... .
🔰سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان گفت: اقبال مردم به #حوزه_علمیه کم است؛ یک به دلیل این که احساس میکنند نیازهای آنها برآورده نمیشود و دو این که احساس میشود این عدم نیاز، نمیتواند ما را در زندگی روزمره به دروس فقهی حوزوی وابسته کند. جاذبه دو پایه دارد؛ یک سنخیت و دو، نیاز. وقتی نمیتوانید نیاز مردم را رفع کنید، چطور میخواهید مردم دنبال شما باشند؟ لذا معروفی که الان نسل جدید حوزوی ما بتوانند آن را احیا کنند، همان نظر آقای حائری است. یعنی به جای این که ما ده تا رساله و مرجع تقلید داشته باشیم، یک رساله داشته باشیم با ده بخش، توسط ده عالم اعلم.
خبرنامه دانشجویان ایران
بهمن ۱۴۰۰
🆔 @Bineshe_Motahar