#بخوانیم
🔷 اوصاف #پیامبر اکرم (ص) از زبان سید الشهدا (ع)
(بخش سوم)
🔷 #پيامبر (ص) براى مردم پدر بود،
«و صاروا عِنْده سِواء»؛ و همه مردم بدون استثناء در چشم او مساوى بودند، براى هيچ كس بى دليل، احترامى بيش از بقيه يا بى احترامى قائل نمى شد. پيامبر(ص)، اهل «تَسوِيةُ النَّظَرِ والْاِستِماعِ بين َالنَّاسِ بود؛ يعنى حتى
نگاهش بين مردم به تساوى مى چرخيد و حتى به سخنان افراد كه گوش مى داد، به طرز مساوى گوش مى داد. تا اين حد بر #حقوق_بشر تأكيد و دقت داشتند. حتى حق نگاه كردن به او و حق گوش دادن به سخنانش #سيدالشهدا (ع) فرمود: پيامبر(ص) حتى در اين حقوق، مساوات را رعايت مى كرد. محال بود كه بى دليل به كسى دو برابر ديگرى نگاه كند و يا به
حرفهاى كسى با اشتياق گوش كند و به سخنان ديگرى بدون دليل. اصحاب ايشان مى گفتند كه پيامبر(ص) به گونهاى به حرفهاى ما گوش
مى سپرد كه ما فكر مى كرديم ايشان استفاده مى كند و ما عجب نكته جالبى گفتيم؛ يعنى گمان مى كرديم كه چيزى نمى دانست و اكنون توسط ما دانا مى شود، حتى در گوش دادن به سخنان كسى، اجازه نمى داد كه گوينده تحقير بشود. وقتى كسى فكر مى كرد دارد حرف مهمى مى زند، پيامبر(ص) چنان با توجه و جديت به سخنانش دل مى داد كه او خجالت نكشد .
🔶گزیده ای از کتاب #محمد پیامبری برای همیشه #استاد_رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
#بخوانیم
🔷 اوصاف #پیامبر اکرم(ص) از زبان #سید_الشهدا(ع)
بخش چهارم
[پیامبر اکرم ص] «سهِلُ الْخُلْق» بود؛ يعنى خيلى راحت مى شد با او رابطه برقرار كرد. «لَيس بِفَظٍّ و لاغَليظٍ»؛ پيامبر(ص) خشن و تندخو نبود «و لافَحاشٍ و لاعيابٍ »؛ هرگزفحش بر لب او جارى نشد، عيب گير نبود، عيب مردم را تعقيب نمى كرد. «ولامداح»در عين حال مداح واهل مبالغه در تمجيد از افراد هم نبود.
امام حسين(ع) توصيف پيامبر(ص) را با اين تعابير ختم مى كنند، فرمود: «وقتى سخن مى گفت، همه ساكت بودند، انگار پرنده روى سرشان نشسته باشد، تا يك كلمه از سخنان پيامبر(ص) را از دست ندهند . و لايتَنازعون َعِنْده حديثٌ»؛ در حضور پيغمبر(ص) مردم ميان حرف يكديگر نمى دويدند ».
#پيغمبر(ص) اين ادب را به آنها آموخته بود كه هر كس سخن مى گويد، همه سر تا پا گوش باشند تا وقتى سخنش تمام شد، اظهار نظركنند.
اين شخصیت بزرگى كه تاريخ را تكان داد، و بايد ايشان را كانون آفرينش ناميد، در طول ده سال حكومتش نزديك به هشتاد جنگ را يامستقيم در جبهه فرماندهى كرد و شمشير زد و يا براى جنگ با دشمنان نیرو فرستاده است و #حكومت تمام عيارى تشكيل داد. همه ابعاد مختلف ايشان را به اين صورت در كنار هم بايد ملاحظه كرد.
🔶گزیده ای از کتاب محمد پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃
🌸🍃
🌸🍃 شخصیت های بزرگ غالباً در زمان خودشان آن موجی که شایسته وجود آنهاست، پیدا نمی شود؛ بعد از مرگشان تدریجاً شخصیتشان بهتر شناخته می شود.
تعداد آنهایی که حضرت علی علیه السّلام را در زمان خودش واقعاً می شناختند، از عدد انگشتان دو دست هم تجاوز نمی کرد.
🌸🍃پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم راجع به کلمات خودشان این جمله را در حجةالوداع فرمودند : خدا خرّم کند چهره آن کس را که سخن مرا بشنود و حفظ و ضبط کند و به کسانی که سخن مرا نشنیده اند ، به آنهایی که در زمان من هستند ولی اینجا نیستند؛ یعنی آن عمق و معنی آن حقیقت را درک نمی کنند و چه بسا افرادی که فقهی را، حکمتی را، حقیقتی را حمل می کنند، حفظ می کنند، بعد منتقل می کنند به کسانی که از خودشان داناتر اند.
✅ معنای جمله، این است که شما اینها را حفظ کنید و به دیگران برسانید. بسا هست که شما اصلاً عمق حرف مرا درک نمی کنید، ولی آن دیگری که می شنود، می فهمد؛ شما فقط ناقلی هستید نقل می کنید. و باز بسا هست که شما چیزی می فهمید، ولی آن کسی که بعد، شما برای او نقل می کنید بهتر از شما می فهمد. مقصود این است که سخنان مرا برسانید به نسل های آینده که معنای سخنان مرا از شما بهتر می فهمند.
💎 حضرت علی علیه السّلام فرمود آینده مرا بهتر خواهد شناخت. پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم هم فرمود در آینده معانی سخن مرا بهتر از مردم حاضر درک خواهند کرد. این است معنای اینکه ارزش یک چیز در زمان خودش، آن چنان که باید درک نمی شود؛ باید زمان بگذرد، بعدها آیندگان، تدریجاً ارزش یک شخص، ارزش کتاب یا سخن یک شخص، ارزش عمل یک شخص را بهتر درک می کنند. بسیاری از اندیشمندان تولدشان بعد از مرگشان است؛ یعنی این گونه اشخاص در زمان خودشان هنوز تولد پیدا نکرده اند.
🌸🍃اشخاص خیلی بزرگ افرادی هستند که در زمان خودشان موجی، جنجالی آن چنان که شایسته خود آنهاست ایجاد نمی کنند، ولی در زمان های بعد تدریجاً مثل گنجی که از زیر خاک بیرون بیاید، بیرون می آیند و شناخته می شوند.
✅ ابعاد حوادث و وقایع در زمان خودش آن چنان که هست تشخیص داده نمی شود. بسا هست که یک حادثه، کوچک تلقی می شود، ولی بعد از مدتی تدریجاً ابعاد و عمق و لایه های این حادثه، عظمت و اهمیت این حادثه بهتر شناخته می شود. حادثه عاشورا از جمله این حوادث است. در مورد بعضی حوادث، شاید هزار سال بگذرد تا ماهیت آنها درست و آنچنان که هست شناخته شود. و باز حادثه عاشورا از این گونه حوادث است.
📚 نهضت حسینی 73 - 63
استاد مطهری (ره)
🌸 حکمت مطهر
🌸🍃
🌸🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🔰صلاح و فساد طبقات اجتماع در یکدیگر تأثیر دارد. ممکن نیست که دیواری بین طبقات کشیده شود و طبقه ای از سرایت فساد یا صلاح طبقه ی دیگر مصون یا بی بهره بماند، ولی معمولا فساد از «خواص» شروع می شود و به «عوام» سرایت می کند و صلاح برعکس از «عوام» و تنبه و بیداری آنها آغاز می شود و اجبارا «خواص» را به صلاح می آورد، یعنی عادتا فساد از بالا به پایین می ریزد و صلاح از پایین به بالا سرایت می کند.
🔰 روی همین اصل است که می بینیم امیرالمؤمنین علی علیه السلام در تعلیمات عالیه ی خود، بعد از آنکه مردم را به دو طبقه ی «عامه» و «خاصه» تقسیم می کند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه اظهار یأس و نومیدی می کند و تنها عامه ی مردم را مورد توجه قرار می دهد.
💠 قسمتی از مقدمه کتاب داستان و راستان
🔆 @tarbiat_islami
هدایت شده از بینش مطهر/محتوای علمی
🔷🔷🔷🔷🔷
🔷🔷🔷
🔷
ما در تربیت دینی بسیار محتاجیم به اینکه بین دستگاه های تربیتی و دینی، اعم از خطابه و منبر و از کتب و روزنامه ها و مجلات دینی، هماهنگی باشد و مولد ذوق و سلیقه واحد- البته صحیح- باشد تا در حوادث و سوانحی که برای جامعه پیش می آید جامعه یک جور عکس العمل نشان بدهد.
یادداشت ها ج 4 ص 267
🔷🔷🔷🔷🔷
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
بسم الله الرحمن الرحیم
🔔کلاس های بینش مطهر این هفته🔔
✅مرحله دوم:
مقرری جلسه دوم سیره نبوی و تفسیر سوره یس(۱)
پنجشنبه ۲۲ آذر ساعت ۷:۳۰ تا ۹
مکان: مؤسسه اولوالألباب قرچک
استاد: برادر علی قشقایی
✅مرحله اول:
مقرری کتاب بینش مطهر و تفسیر بسم الله الرحمن الرحیم
زمان: پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲
مکان: مؤسسه اولوالألباب قرچک
استاد: برادر مهدی جنیدی
✅مرحله یک:
مقرری اول کتاب آزادی انسان و تفسیر سوره حمد
پنجشنبه ۲۲ آذر ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲
پردیس زینبیه پیشوا
استاد: برادر علی قشقایی
✅مرحله یک:
مقرری اول کتاب آزادی انسان و تفسیر سوره حمد
جمعه ۲۳ آذر ساعت ۸ تا ۹:۳۰
مرکز طلوع خرداد ورامین
استاد: برادر علی قشقایی
✅مرحله چهار:
مقرری دوم کتاب تربیت و رشد اسلامی و تفسیر سوره مزمل
جمعه ۲۳ آذر ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲
مکان: پایگاه علمی پژوهشی بنی فاطمه س پیشوا
استاد: برادر علی قشقایی
بسم الله الرحمن الرحیم
📢📢📢کلاس های هفته بعد بینش مطهر از شنبه ۲۴ آذرماه تا جمعه ۳۰ آذرماه، که استاد آن برادر قشقایی هستند به دلیل مسافرت ایشان به مشهد مقدس تعطیل است و برگزار نمی گردد.
بسم الله الر حمن الرحیم
📝کلاس بینش مطهر ویژه نوجوانان دختر ان شاءالله فردا پنج شنبه ۲۲آذر ماه برگزار می گردد.
🌻زمان:ساعت۱۵_۱۴
🌻مکان:پایگاه علمی بنی فاطمه(س) پیشوا
هدایت شده از 🇮🇷💎 گالری سلمان💎🇮🇷
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ده ساعت قدم زدن در نیویورک، و ثبت ۱۰۸ مورد تعرض!!!
😒
🔴 آیا واقعا با آزادی حجاب، مشکلات زنان حل میشه؟!
#یه_دروغ_بزرگ
@chadoria💕
بسم الله الرحمن الرحیم
تعریف رتبه و نمرات بینش پژوه
بینشپژوه با توجه به نمرات آموزشی که در دوره کسب میکند در یکی از رتبههای زیر قرار خواهد گرفت:
✅الف» احراز سطح استادی با اخذ نمره عالی(95 إلی 100)+کسب نمره ۱۷ به بالای ارزیابی(صوت یا آزمون حضوری) تدریس با صدور مدرک پایان دوره الف
✅ب» خیلیخوب (85 إلی 95) به عنوان مربی،سرگروه و حلقه مباحثاتی با صدور مدرک پایان دوره مربیگری
✅ج» خوب (75 إلی 85) شرایط ورود به مرحله بالاتر را دارد و با ارزشیابیهای دوره بعدی، قابلیت رتبه الف و ب شدن را احراز نماید _گواهی پایان دوره بینشپژوه کسب حد نصاب نمره و حضور در دوره صادر می شود
✅د» متوسط (50 إلی 75) اجازه ورود به مرحله بعدی را دارد ولی باید آزمون یا مباحثه مرحله قبل را تکرار کند تا نمرات جدید جایگزین و رتبه متوسط به سطح بالاتر ارتقاء یابد سپس گواهی صادر شود
❎ه» ضعیف (0 إلی 50) دوباره در همان مرحله قبل با پرداخت نیمی از هزینهها شرکت کند و کسب امتیاز ورود به مراحل بعد را احراز نماید