6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 موضع رسانههای فارسی زبان بیگانه در برابر تفاهم نامه چین با ایران و عربستان
🍃🌹🍃
❌ ایران و چین یعنی استعمار ولی عربستان و چین پیشرفت؛ موضع رسانه های فارسی زبان بیگانه در برابر تفاهم نامه ایران و چین و به فاصله یک سال تفاهمنامه بین عربستان و چین
#فاطمیه | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
🆔http://rubika.ir/meyar_pb
🆔http://eitaa.com/meyarpb
🇮🇷
📝 شعارنویسی استاد ایرانی روی دیوار رژیمصهیونیستی
🍃🌹🍃
🔻«مسعود نجابتی» استاد هنرهای تجسمی ایرانی، دیروز روی دیوار مرز سرزمینهای اشغالشده توسط رژیم موقت صهیونیستی شعار «سَنُصَلّی فی القدس - در قدس نماز خواهیم خواند» را خطاطی کرد.
🔺او میگوید این جمله را برای نوشتن انتخاب کردم چون هم وعده الهی است و هم وعده بندهای الهی یعنی رهبرم آیتالله خامنهای.
#فاطمیه | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
🆔http://rubika.ir/meyar_pb
🆔http://eitaa.com/meyarpb
🇮🇷
🎥نشست وبیناری
🍃🌹🍃
✅ موضوع: «اغتشاشات و ناامنیهای اخیر»
🎙سخنران: دکتر یدالله جوانی- معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
🔊 زمان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۱- ساعت: ۱۹:۰۰
❌ لینک ورود به نشست👇👇
🆔rubika.ir/hadianebasir1
🇮🇷
📝 آریانا و زرکوه را پس بگیریم
🍃🌹🍃
🔻دو جزیره کاملا ایرانی آریانا(۱۲ کیلومتر) و زرکوه(۸ کیلومتر) هر چند که کوچک هستند اما بسیار حیاتی به حساب میآیند، چرا که از نظر استراتژیک موقعیت ویژهای دارند و از منابع نفتی سرشاری برخوردار است.
🔸اماراتیها بعدها برای آنکه نشان دهند این جزایر عربی است نام آنها را تغییر داده و نیز سه یا چهار هزار نفر را در این دو جزیره که خالی از سکنه بود، جا و مکان دادند. مثلا نام"صیر ابونُعَیر" را بر جزیره آریانا نهادند.
🔹نکته مهم آن است که این دو جزیره، به صورت غیر قانونی و بدون هیچگونه معاهده و قرارداد بینالمللی از حدود سال۱۹۷۱ یعنی تاریخ شکلگیری امارات متحده عربی در اشغال این کشور است.
🔺این اشغال نیز حاصل بده و بستان های سیاسی بین رژیم پهلوی و انگلیسیها بود، که در نهایت در سال ۱۳۵۲ این دو جزیره به امارات تعلق گرفت. الان که برخی کشورها با پررویی بحث جزایر سهگانه را مطرح میکنند، بهترین زمان در خصوص طرح و ترتیب دادن اقدامات اصولی برای بازگشت این دو جزيره به خاک ایران به حساب میآید.
✍عزیز غضنفری
#فاطمیه | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
🆔http://rubika.ir/meyar_pb
🆔http://eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
📽 #ببینید | اگر شاه هم بود همینقدر دستاورد داشت!
🍃🌹🍃
✅ پاسخ به شبههای مشهور
🎙#حجت_الاسلام_راجی
#فاطمیه | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
🆔http://rubika.ir/meyar_pb
🆔http://eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥رسوایی دوباره بیبیسی فارسی
🍃🌹🍃
🔻رسانههای ضد انقلاب اخیرا مدعی شدند، «امیر محمد جعفری» یکی از متهمان پرونده شهادت «سیدروحالله عجمیان» شکنجه شده و به او برق وصل کردهاند و انگشتان امیر محمد جعفری در ملاقات آخرش باندپیچی و ناخنهایش خرد شده است.
🔹اما بررسیهای میدانی نشان میدهد نه تنها هیچگونه شکنجه و بدرفتاری با این متهم و سایر متهمان این ندامتگاه رخ نداده، بلکه بنابر اظهارات متهم جعفری، مسئولان ندامتگاه رفتار محترمانهای با وی و سایر افراد داشته و حق و حقوق آنها کاملا رعایت میشود.
#فاطمیه | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
🆔http://rubika.ir/meyar_pb
🆔http://eitaa.com/meyarpb
11.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥وحشتی که رهنورد در مشهد به پا کرد‼️
🍃🌹🍃
🔹اظهارات «مجید رهنورد» در دادگاه: نفهمیدم که کاری دور از انسانیت انجام میدهم؛ برادرکشی کردم.
#فاطمیه | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
🆔http://rubika.ir/meyar_pb
🆔http://eitaa.com/meyarpb
🔲 وبینار سلسله جلسات دغدغه(۴)
👤 دکتر ستار هدایت خواه؛ نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد
📌 موضوع سخنرانی:دلیل درگیری جمهوری اسلامی با نظام سلطه و اتفاقات اخیر در کشور
📆 سه شنبه ۲۲/ آذرماه
⏰ ساعت ۱۶:۰۰
📲 پخش از
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 میثم لطیفی معاون، رئیس جمهور: چند هزار نانوایی در کشور پیدا کردیم که وجود خارجی ندارند ولی سهمیه آرد دریافت میکنند!
📌 بعد از اصلاحات اخیری که دولت در حوزه نان انجام داد، روزانه به اندازه نان ۲۵ میلیون نفر یعنی به اندازه جمعیت کشور عراق در آرد صرفهجویی شد.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔎جنگ شناختی و ترور سکوهای مرجع سهگانه
▫️در معرفت شناسی و علوم شناختی، اساس مباحث، حول مفهوم "اعتبار" میچرخد. اینکه مکانیزم، منبع، مبنا و دلیل اعتبار یک گزاره و پیام چیست، #قلب_ساختار_معرفت شناسی را شکل میدهد.
▫️در جنگ شناختی که #افکارعمومی را بعنوان مخاطب خود میبیند، تلاش بر اعتبارزایی یا #اعتبازدایی است. به تعبیر دیگر یا جعل و خلق اعتبار برای اقناع افکار عمومی صورت میگیرد یا ترور اعتبار و دلیلخاص در دستور کار افسران جنگ شناختی قرار دارد.
▫️اما این اعتبارآفرینی یا اعتبارزدایی چگونه محقق میشود و چگونه در فرایند اقناع افکارعمومی عمل میکند؟ برای پاسخ به این سوال باید توجه داشت که مکانیزم اعتبار، ذیل یک مثلث شناختی تعریف میشود که در ادامه تبیین میشود.
1️⃣سکوهای مشروع: عموم جوامع جهت اقناع افکارعمومی از سکوهای سیاسی و نهادهای قانونی بهره میبرند. ساختارهای رسمی انتخابی یا انتصابی که ذهنیت سازی، فرهنگ سازی و راهبردسازی را در راستای مدیریت افکارعمومی، صورت میدهند. #شعارهای_ساختارشکنانه مثل مرگ بر دیکتاتور، تخریب قانون و یونیفرم نظامی و رسانهملی را بر اساس "مشروعیت زدایی" یا "ترور اعتبار مشروع" می توان ترجمه کرد.(مرجعیت سیاسی)
2️⃣سکوهای معقول: حلقه واسط میان حاکمیت و مردم را نخبگان، اِلیتها و روشنفکران اجتماعی تشکیل میدهند. در واقع آنچه که اعتبار قانونی را تکمیل میکند، عقلانیت و #حمایت_نخبگانی است و لایه های اعتبار را مقاوم تر میکند. توهین به دین و دانش و حوزه و دانشگاه را در همین راستا میتوان تفسیر نمود.(مرجعیت علمی)
3️⃣سکوهای مقبول: باید اذغان داشت که ذهنیت سازی، فرهنگ سازی و اقناع در غیاب چهرهها و قهرمانها و مشاهیر به جادهای صعب العبور و ماموریتی ناممکن شبیه است. در واقع ساختارها بدون شخصیتهای مقبول و چهرههای مشهور، امکان امتداد ضعیفی دارند. سکوهای اثر فرهنگی، نظامی، هنری و ورزشی #سرمایههای_فرهنگساز هر سیستمی محسوب میشوند. توهین و تخریب سردار سلیمانی، علما و اساتید محبوب، تحت فشارگذاشتن اهالی ورزش و هنر را نیز میتوان ذیل این محور، طبقهبندی کرد.(مرجعیت فرهنگی_اجتماعی)
🔸اعتبارزدایی از مرجعیتهای سه گانه، نتیجه ای جز اختلال در فرایند شناختی جامعه و #ایجاد_نویز در مکانیزم اقناع افکارعمومی نخواهد داشت. با این اوصاف و درحالیکه دشمن، قدرت سخت موشکی_پهبادی کشور ما را متوازن با امکانات خودش احساس میکند، قدرت نرم ما را توسط اینستاگرام و تلگرام و توییتر به چالش میکشد.
🔸در واقع سکوهای مرجع مشروع و معقول و مقبول ما را ترور میکند تا #رمزگشایی_پیام از جانب افکارعمومی با تردید و تقابل مواجه شود. وقتی اعتبار، ترور شد اقناع هم دچار ابهام و چالش میشود و در ادامه نیز میان نظام و جامعه #سکته_ارتباطی صورت گرقته و اعتماد، حمایت و مردم سالاری بتدریج تحلیل میرود.
✍️علیرضامحمدلو، مدرس و تحلیگر رسانه
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔎جنگ شناختی و ترور سکوهای مرجع سهگانه
▫️در معرفت شناسی و علوم شناختی، اساس مباحث، حول مفهوم "اعتبار" میچرخد. اینکه مکانیزم، منبع، مبنا و دلیل اعتبار یک گزاره و پیام چیست، #قلب_ساختار_معرفت شناسی را شکل میدهد.
▫️در جنگ شناختی که #افکارعمومی را بعنوان مخاطب خود میبیند، تلاش بر اعتبارزایی یا #اعتبازدایی است. به تعبیر دیگر یا جعل و خلق اعتبار برای اقناع افکار عمومی صورت میگیرد یا ترور اعتبار و دلیلخاص در دستور کار افسران جنگ شناختی قرار دارد.
▫️اما این اعتبارآفرینی یا اعتبارزدایی چگونه محقق میشود و چگونه در فرایند اقناع افکارعمومی عمل میکند؟ برای پاسخ به این سوال باید توجه داشت که مکانیزم اعتبار، ذیل یک مثلث شناختی تعریف میشود که در ادامه تبیین میشود.
1️⃣سکوهای مشروع: عموم جوامع جهت اقناع افکارعمومی از سکوهای سیاسی و نهادهای قانونی بهره میبرند. ساختارهای رسمی انتخابی یا انتصابی که ذهنیت سازی، فرهنگ سازی و راهبردسازی را در راستای مدیریت افکارعمومی، صورت میدهند. #شعارهای_ساختارشکنانه مثل مرگ بر دیکتاتور، تخریب قانون و یونیفرم نظامی و رسانهملی را بر اساس "مشروعیت زدایی" یا "ترور اعتبار مشروع" می توان ترجمه کرد.(مرجعیت سیاسی)
2️⃣سکوهای معقول: حلقه واسط میان حاکمیت و مردم را نخبگان، اِلیتها و روشنفکران اجتماعی تشکیل میدهند. در واقع آنچه که اعتبار قانونی را تکمیل میکند، عقلانیت و #حمایت_نخبگانی است و لایه های اعتبار را مقاوم تر میکند. توهین به دین و دانش و حوزه و دانشگاه را در همین راستا میتوان تفسیر نمود.(مرجعیت علمی)
3️⃣سکوهای مقبول: باید اذغان داشت که ذهنیت سازی، فرهنگ سازی و اقناع در غیاب چهرهها و قهرمانها و مشاهیر به جادهای صعب العبور و ماموریتی ناممکن شبیه است. در واقع ساختارها بدون شخصیتهای مقبول و چهرههای مشهور، امکان امتداد ضعیفی دارند. سکوهای اثر فرهنگی، نظامی، هنری و ورزشی #سرمایههای_فرهنگساز هر سیستمی محسوب میشوند. توهین و تخریب سردار سلیمانی، علما و اساتید محبوب، تحت فشارگذاشتن اهالی ورزش و هنر را نیز میتوان ذیل این محور، طبقهبندی کرد.(مرجعیت فرهنگی_اجتماعی)
🔸اعتبارزدایی از مرجعیتهای سه گانه، نتیجه ای جز اختلال در فرایند شناختی جامعه و #ایجاد_نویز در مکانیزم اقناع افکارعمومی نخواهد داشت. با این اوصاف و درحالیکه دشمن، قدرت سخت موشکی_پهبادی کشور ما را متوازن با امکانات خودش احساس میکند، قدرت نرم ما را توسط اینستاگرام و تلگرام و توییتر به چالش میکشد.
🔸در واقع سکوهای مرجع مشروع و معقول و مقبول ما را ترور میکند تا #رمزگشایی_پیام از جانب افکارعمومی با تردید و تقابل مواجه شود. وقتی اعتبار، ترور شد اقناع هم دچار ابهام و چالش میشود و در ادامه نیز میان نظام و جامعه #سکته_ارتباطی صورت گرقته و اعتماد، حمایت و مردم سالاری بتدریج تحلیل میرود.
✍️علیرضامحمدلو، مدرس و تحلیگر رسانه
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مالهکشی جنایت محارب، با فتوای مجعول
اخیرا یک نوشته برای تغذیه ساندویچی مخاطب از سوی جریان نفاق داخلی منتشر شده و فتاوی مجعول و بُریدهشدهای از علماء در آن به چشم میخورد. سرآمد این فتاوی مجعول، فتوای آیتالله خوئی در خصوص «محارب» است. عملا، جاعلین این فتاوی، همدست این ناامن سازی جامعۀ مسلمین و همکار این جنگ علیه ایرانند. مردم باید هوشیار باشند، افرادی اینچنین لجستیک و پوشش تجاوز و تعدی دو ماهه به جامعۀ مسلمین را فراهم میکنند و با ظاهر اسلامی در میان ما میزیند و مشغول توسعۀ جنایت و مالهکشی دشمنی علیه ملت ایران هستند. چنین جریان خبیثی عملا میداند مخاطب به دنبال بقیۀ جملۀ گزینشی و نتیجۀ مجعول نمیرود.
فتوای آیتالله خوئی در کتاب تكملة منهاج الصالحين - در صفحۀ ٥١ (لینک به منبع)، کاملا مؤید حکم دادگاه جمهوری اسلامی برای «محسن شکاری» است:
الخامس عشر - المحاربة (مسألة 260): من شهر السلاح لإخافة الناس نفي من البلد، ومن شهر فعقر اقتص منه ثم نفي من البلد ومن شهر وأخذ المال قطعت يده ورجله، ومن شهر وأخذ المال وضرب وعقر ولم يقتل، فأمره إلى الإمام إن شاء قتله وصلبه، وإن شاء قطع يده ورجله» الخ.
🖋 ترجمه: «کسی که برای ترساندن مردم سلاح بکشد، از آن شهر تبعید می گردد. کسی که سلاح بکشد و زخم وارد آورد، اول قصاص می شود، سپس از شهر تبعید می شود. »
❇️ نارفیقان منافق ما ، تا اینجا را در متن کلیشهای خود قید کرده و بقیه را برای مردم بُریدهاند!
در ادامه آیت الله خوئی قید نموده است:
🖋 « کسی که سلاح بکشد و مالی را نگیرد، دست و پایش قطع می شود. و کسی که سلاح کشیده و مال اخذ کند و ضربه بزند و زخمی کند لکن کسی را نکشد، حکم او در اختیار امام است که اگر بخواهد او را بکشد و به دار آویزد و اگر بخواهد می تواند دست و پای او را قطع نماید.» ... الی آخره.
بدین ترتیب، در اختیار امام (در اینجا قاضی دادگاه جمهوری اسلامی) است کسی که سلاح کشیده و ضربه زده و مال برده ولی کسی نکشته را چگونه اعدام کند. همین ، حکم آیت الله وحید است و همین در استبصار شیخ طوسی آمده است. حال چگونه به خود اجازه میدهند با اسلام اینگونه بازی کنند، نشان واضحتری از اسلامیت آنان است.
دو ماه جنگ تمام عیار علیه ایران، اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی موفق نشد، جریانی که این وضعیت اقتصادی را با کاسۀ گدائی گرفتن به مرحمت آمریکا در هشت سال و رها کردن اقتصاد و سازندگی و درونزائی باعث شد تا مکمّل موفقیت و پیشرفت تحریمهای آمریکا علیه این ملت مقاوم باشد، اکنون بعد از این جنگ به همکاری با جریان شورش پرداخته و از مجازات شرعی آنان با دغل و ریا و فریب جلوگیری میکند. کار چاقو و قمه و خون که به نتیجه نرسید حالا این جریان نفاق شروع به جعل کردن فتوی میکند تا امنیت این دشمنی را با حرف و جعل تامین کند و پیش برود.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•