هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅•❥︎●❥︎•༅═══┅┅─
◑◁این جمله چون پتكى بر سر دشمن فرود آمد و كوس رسوایى آنها را به صدا درآورد
❥︎◁{4}..#زینب_سلام_الله_آرامش_دل_امام_سجاد_علیه_السلام
❖ زینب علیها السلام سنگ صبور اهل كاروان، كه با نوحه سرائى بجا و به موقعش تا حدودى باعث تخلیه بغض هاى فرو خفته در گلو شده بود، متوجه على بن الحسین علیه السلام شد كه میرفت با دیدن سر امام حسین علیه السلام قالب تهى كند،
❍ زینب سلام الله علیه خود را به امام سجاد علیه السلام رساند و فرزند برادر خود را تسلى بخشید و آینده كربلا و عاشورا را آنگونه كه ما امروز بعد از حدود 14 قرن مىبینیم دقیقاً ترسیم كرد،
✪ آرى قلب نازنین زینب علیه ا السلام می دانست كه این آغاز كار است هر چند تاریك دلان بنی امیّه و منافقان آن را پایان كار مى پنداشتند.
┄═┅┅═༅𖣔2⃣5⃣𖣔༅══┅─
۷ مرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅•❥︎●❥︎•༅══┅┅─
◁(11)..#ماندن_کاروان_اسیران_کنار_دروازه_کوفه_تا_صبح_روز_دوازدهم
◉◁کاروان اسیران همراه با عمر سعد و جمعی از سپاهیانش فاصله دوازده فرسخی کربلا تا کوفه را از حدود ظهر تا شبانگاه طی کردند. لحظه ورود به شهر کوفه هوا تاریک شده بود
✪ و عمر سعد ناگزیر شد کنار دروازه کوفه درنگ کند و با استفاده از نگهبانان شب را بگذراند تا صبح هنگام اسیران را وارد کوفه کند و به دارالاماره ابن زیاد برسد
❏ به نظر می رسد در این هنگام عمر سعد پیکی را به کوفه اعزام و خبر را شبانگاه به عبیدالله بن زیاد رسانده باشد. قرائن نیز نشان می دهد که از صبح زود روز دوازدهم، شهر کوفه در محاصره و مراقبت شدید نیروها بوده است
❖ و جاسوسان، حرکات مشکوک را تحت نظر داشته اند و چند هزار نفر اوضاع را را بررسی می کردند و هیچ کس حق حمل سلاح یا خروج مسلحانه از خانه را نداشته است.
┄═┅═༅𖣔2⃣6⃣𖣔༅═┅─
۷ مرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅•❥︎●❥︎•༅══┅┅─
◁(12)..#برگزاري_مجلس_ابن_زياد_ملعون
◑◁ عمر بن سعد روز يازدهم محـرم به كوفه آمد و عبـيدالله بن زيـاد، بـابرگزاري مجلس باشكوهي، اذن عمومي داد تا مردم در مجلسش حاضر شوند.
❖ آن گاه سر مقدس امام حسين عليه السلام را مقابل او گذاشتند و او به آن نگاه و تبسم مينمود و با چوبي كه در دست داشت جسارت ميكرد.
❍ در اين هنگام زيد بن ارقم برخاست و در حاليكه ميگريست، فرياد زد..چوبت را از لب و دندان حسينعليه السلام بردار كه من با چشم خود ديدم رسول خداصلوات الله لبان مبارك خويش را بر همين لب و دهان گذارده بود!
✪ ابن زياد ملعون به او گفت..اگر پيرمردي سالخورده نبودي و عقل خود را از دست نداده بودي، گردنت را ميزدم!» پس در اين هنگام زيد از جا برخاست و روانة خانهاش شد
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پـــــایـــــــــــــان
┄═┅═༅𖣔2⃣7⃣𖣔༅══┅─
۷ مرداد ۱۴۰۲
۷ مرداد ۱۴۰۲
۷ مرداد ۱۴۰۲
┄═══✧❁﷽❁✧══┅┄
★#شهادت_امام_سجاد_علیه_السلام_تسلیت
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅═༅●❥︎🕋❥︎●༅┅┅─
🔍☆◁#کنفــــــــرانــــــس
📖☆◁#جهاد_تبیین
📖☆◁#احیاگر _فقه_و_علوم امام_سجاد_علیه_السلام_احیاگر _فقه_و_علوم
─┅═༅●❥︎🕋❥︎●༅┅┅─
◁جناب استاد #بـــابـــایی
۞◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ#یکشنبه 1402/05/08
⏰ساعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحادیه_عماریون
۸ مرداد ۱۴۰۲
۸ مرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◑◁امام سحاد علیه السلام را می توان احیاگر فقه و علوم آل محمد صلوات الله زمینه ساز و بنیان گذار مراکز علمی و مکاتب فرهنگی و فکری شیعه دانست؛
❖ مکاتب و مراکزی که توسط شاگرد و فرزندش، امام باقر علیه السلام گسترش یافته، علوم اهل بیت علیهم السلام را در جهان آن عصر، منتشر کردند
❍ و با فقهای مذاهب مختلف اموی، عثمانی، زبیری و.. جلسه مذاکره، مباحثه و مناظره علمی برقرار و تعالیم حیات بخش اسلامی را برای آنان بیان میکرد
✪ علی بن الحسین ملقب به زین العابدین و سید السجادین در پنجم شعبان سال 38 هجری در مدینه به دنیا آمد. مادر گرامی ایشان شهربانو دختر یزدْگِرد °آخرین پادشاه ساسانی° است.
۞ امام سجاد علیه السلام دوران رشد خود را در عهد امامت امام مجتبی علیه السلام و پدر خود حسین بن علی علیه السلام سپری کرد. در کربلا حاضر شد اما به دلیل بیماری نتوانست در جنگ شرکت کند.
─┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅─
۸ مرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◉◁امام سجاد علیه السلام بزرگمرد عبادت، عرفان و سجده بود، مجاهد بزرگ فی سبیل الله و در عین آن که کانون علم و اندیشه ومعرفت بود، در عین تواضع و شکوه و جلال و ابهت خاصی داشت، دارای حلم و بردباری و سعه صدر مخصوصی بود، و در یک کلمه کانون همه کمالات انسانی و ارزش های والای معنوی بود
✪ امام در شرایط خفقان اموی و مروانی باید شیوه ای نوین برای مبارزه در پیش گیرد تا بتواند آن محیط تاریک و ظلمانی و آن مردم غافل و بی خبر را از چنگ شهوات و نیز ازتسلّط دستگاه های اهریمنی خلاص کند؛ شیوه ای که هم بتواند مردم را با حقایق و معارف دین آشنا سازد و انقلابی در دنیای اسلام ایجاد کند و هم بهانه دست دشمن ندهد.
❍ امام برای بیان مفاهیم مورد نظرشان از دو شیوه استفاده کرد که عبارت اند از..
❖◁(1).. شیوه دعا که در صحیفه سجّادیه متجلی است.
❖◁(2)..شیوه موعظه که در قالب سخنان و روایات آن حضرت تبلور یافته است.
─┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅─
۸ مرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◑◁از میان این دو شیوه حکیمانه، بهره گیری از شیوه دعا طرحی نو در تبیین عقاید و معارف ناب اسلام و مبارزه ای نامرئی ضد دستگاه حاکم بود
❖ با این شیوه مردم آرام آرام به بهترین شکل با اندیشه های ناب دینی آشنا شدند و یک مجموعه مؤمن، علاقه مند و صالح برای کارهای آینده به وجود آمد.
❍ دعاهای امام در عین اینکه حرکتی اخلاقی بود، مبارزه ای آرام در برابر قدرتهای اهریمنی، ولی ریشه کن کننده بود.
✪ او با این عمل و برنامه خود نشان داد که راه مبارزه در شمشیر منحصر نمی شود؛ زیرا در بعضی شرایط، شمشیر کارایی خود را به کلّی از دست می دهد و حتی نتیجه عکس میگیرد
❏ نقش دعا و ارتباط با معبودو خدا محوری در زندگی انسان،باعث پایبندی به تکالیف الهی چون نماز، روزه، حج، خمس، زکات، جهاد، توبه و مانند آن دارند
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅══┅─
۸ مرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◉◁خدا باوران هماره خداوند را در رفتارهای شخصی و اجتماعی خویش در نظر میگیرند و در دایره بایدها و نبایدهای الهی با کمال دقت راه رشد و بالندگی را میپیمایند. مقصد آنها رضا و رضوان الهی است و خداوند، قطبنمای تنظیم کارها و رفتار آنهاست
✪ البته خداباوری به معنی دوری گزیدن از نعمتهای الهی و رهبانیت و گوشهگیری نیست. همانگونه که اباحهگری و بیقیدی نیز از جلوههای دینداری و خدامحوری نیست و این هر دو، راه به بیراهه خواهند برد
❏ خدا باوران در عمل، بندگی را از دل و جان میپذیرند و تکالیف الهی را به انجام میرسانند و نیک میدانند که تلک حدود الله و من یطع الله.. فیها و ذلک الفوز العظیم.
❖ اینها حدود الهی است و هر کس از خدا و پیامبر او اطاعت کند، وی را به باغهایی درآورد که از زیر °درختان° آن، نهرها روان است. در آن جاودانند و این، همان کامیابی بزرگ است
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅══┅─
۸ مرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─════༅❥︎●•●❥︎༅══┅┅─
◑◁ایمان ویقین به خدا در جان خدا محور حالتی پدید می آورد که رفتارشان را کنترل
میکند و آنان را از لغزش وگناه باز می دارد آنان در حقیقت الحافظون لحدود الله؛ کسانی هستند که حدود الهی را رعایت میکنند
❖ بر این باورند که خدا همواره بر کارهای آنان حاضر و ناظر و از ظاهر و باطن آنان آگاه است که. الم یعلموا ان الله یعلم سرهم و نجواهم؛ آیا نمیدانند خداوند از باطن آنها و سخنان سری ایشان آگاه است.
❍ محوران هماره با مردن با گشاده رویی وتبسم سخن می گویند و به فرمان الهی گوش فرا میدهند که..وقولوا للناس حسنا؛ و با مردم به زبان خوش سخن بگویید
✪ جبرئیل امین نزد رسولالله آمد و گفت..خدای سلامت میرساند و میفرماید.. با خلق من °مردم° مدارا کن.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
۸ مرداد ۱۴۰۲