هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت بیستم و دوم)
✅آدرس های غلطی که به قتل آیت الله شمس آبادی منتهی می شود
🖋اگر بخواهیم با نگاه حاکم بر هدفی ها شرایط آن زمان را تحلیل کنیم، یکی از مهمترین کسانی که هم نماد روحانیت سنتی فقهی، هم پیشانی مبارزه با تفکرات انحرافی غروی و هم مخالف کتاب شهید جاوید است، کسی نیست جز آیت الله شمس آبادی!
🖋این درحالی است که بر خلاف ادعاهای سیدمهدی هاشمی در دوران بازداشت در سال 65، ایشان نه تنها حامی رژیم شاه و مخالف نهضت امام نبود بلکه پای چندین اعلامیه ای که در حمایت از مبارزه و مخالفت با رژیم شاه بوده را نیز امضا کرده بود. و اساسا هیچ یک از متهمان و مجریان قتل ایشان نیز، در بازجویی های خود حرفی از مبارزه با رژیم نمی زنند بلکه با تمسک به تفکرات و برداشت های غروی از جمله قضیه خمس او را شایسته کشته شدن می دانند.
🖋در هرصورت قتل آیت الله شمس آبادی تصویب! می شود و محمدحسین جعفرزاده و اسدالله شفیع زاده از مریدان و یاران سیدمهدی هاشمی مسئولیت آن را اجرا می کنند و در اولین روزهای فروردین 55 در حالی که تنها دو روز از بازگشت آیت الله شمس آبادی از مکه می گذرد، ایشان را سوار ماشین خود کرده و خفه می کنند و جنازه ایشان را در جاده های اطراف رها می کنند.
🖋محمداسماعیل ابراهیمی در اینباره می گوید: "4ماه قبل از کشته شدن آقای شمس آبادی در جلسه ای در منزل شفیع زاده یا در باغ هاشمی بود که تصمیم بر کشتن شمس آبادی گرفته شد که آقای هاشمی و جعفرزاده و شفیع زاده و من در جلسه بودیم. دستور قتل از طرف هاشمی داده شد."(بن بست، ج3، ص 70)
🖋پس از دستگیری عوامل قتل و بیش از بیست نفر از "شهیدجاویدی ها" اتفاقات زیادی از جمله ارتباط گیری سیدمهدی با ساواک و تلاش برای انتقال پرونده از دادگستری به ساواک _بر خلاف روند همه مبارزین که می کوشیدند پرونده از زیردست ساواک خارج شده و در دادگستری پیگیری شود_که این نوشتار مجال مطرح کردن آنها را نمی یابد. اما با مراجعه به پرونده ی قتل آیت الله شمس آبادی مشخص می شود که تفکرات منحرف سیدمحمدجواد غروی راجع به روحانیت و فقهای سنتی مهمترین عامل قتل ایشان است.
🖋محمدحسین جعفرزاده که پس از انقلاب نیز از یاران مهدیهاشمی در واحد نهضت های آزادیبخش می شود در بخشی از اعترافاتش می گوید: "من هم که در زندگی خیلی محرومیت کشیده و با زجر درس خوانده بودم وشاهد وضع زندگی خیلی روحانیون بودم که هم خودشان و هم فرزندانشان در ناز و نعمت زندگی می کنند و خمس و زکات مسلمین را به جای اینکه خرج رفاه حال تمام جامعه و فرهنگ جامعه کنند، خرج خودشان می کردند به آنها بدبین بودم و خیلی نسبت به آنها عقده داشتم"(مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کد بازیابی 32560026)
🖋او همچنین در بخشی از دفاعیه خود در دادگاه می گوید: "این استحقاق خمس مطمئنا به پاس فداکاریها و جانبازیهای کسانی پایه گرفته که در راه سربلند نمودن مکتب توحید و ولایت از زندگی و کسب درآمد محروم میماندند؛ از قبیل حجر بن عدی و غیره. فلسفه خمس این نبود که اسلام در بین توده های مسلمان یک طبقه مصرف کننده بی خاصیت اجتماعی و فکری بوجود آورد."(پن بست، ج1، ص 48-47)
🖋اسدالله شفیع زاده نیز در بخشی از اعترافات خود در اینباره چنین می نویسد: "عده ای غیر مستقیم ما را تحریک کردند. ما گول خوردیم! اختلافی که آقای غروی با آقای شمس آبادی و بقیه روحانیون داشته. حالا اختلاف چی بوده ما نمی دانیم و ما نسبت به غروی خوشبین بودیم و پیرو او بودیم و غیر مستقیم می گفتند که اگر آقای شمس آبادی و امثال آنها در جامعه نباشند و از بین بروند جامعه صورت بهتری به خود می گیرد."(مرکز اسناد انقلاب اسلامی، شماره بازیابی 32560051)
🖋جالب آنکه آیت الله منتظری دودهه پس از انقلاب در خاطرات خود می نویسد: "بچه های انقلابی تند خواسته بودند او را گوشمال دهند و بترسانند ولی برخلاف میلشان به قتل رسیده بود"(خاطرات آیت الله منتظری، ص 603)
🖋ای کاش آیت الله منتظری که اعتمادی به دادگاه ها و بازجویی های جمهوری اسلامی ندارد، نگاهی به پرونده قتل آیت الله شمس آبادی قبل از انقلاب می کردند تا مثل غالب اوقات، مطالب و منویات مورد نظر باند حاکم بر بیتشان را تکرار نکنند.
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت بیست و سوم)
🖋ماجرای تفکرات منحرف سیدمحمدجواد غروی و تاثیرات فاجعه بارش سر دراز دارد. اما خوب است در پایان، به آغاز این نوشتار برگردیم و منصفانه قضاوت کنیم به راستی چه کسی مصداق این جمله محسن کدیور است که " سیمایی به غایت عقب افتاده، متحجر و استبدادی از تشیع را به نمایش می گذارد.؟ مذهبی که تنها با بستن دهان منتقدان خود می تواند ادامهی حیات دهد." نمی دانیم آقای کدیور که علاقه به پژوهش در بحث های فقهی و کلامی دارد، تا به حال از سیدمحمدجواد غروی و هوادارانش چیزی نشنیده و یا شنیده و عامدانه خود را به تغافل زده و برای حمایت از او و افکار فاجعه بارش دست به قلم برده است؟
🖋و همچنین نمی دانیم فرزند آیت الله منتظری پیش ازآنکه بنویسد: " اگر کسی نظری غیر از این داشت آیا باید بازداشت و محاکمه شود؟ محاکمه به کدامین گناه؟ آیا به گونهای دیگر فهمیدن و آن را مطرح کردن و تقاضای جواب از دیگران نمودن جرم است؟!" تا به حال به این سوال فکر کرده که چرا سیدمهدی هاشمی و همفکرانش _که تا آخرین لحظات عمر مورد حمایت آیت الله منتظری و فرزندانش بوده اند_ به کدامین گناه آیت الله شمس آبادی و شیخ قنبرعلی صفرزاده را به شهادت رسانده اند و خون مسلمین را به جرم مخالفت با آنان مباح می شمرده اند؟
🖋امام راجع به غروی نوشت: خداوند مسلمین را از شر این عناصر فاسده حفظ فرماید/ تفکرات غروی؛ رساله عملیه جنایات باند سیدمهدی هاشمی
🖋سید علی اصغر غروی فرزند مرحوم آیت الله سید محمد جواد غروی است که یک قرن مجاهدت او در فهم و تبیین کلام الله مجید و معرفی حقیقت مکتب قرآنی اهل بیت (ع) و بازگرداندن آیات الهی و شیوه زیست آن ائمه اطهار به متن زندگی مردمان و نفس سوزاندن وی برای تحقق وحدت مسلمانان، بر اکثر علماء و فقهاء گرانقدر این مرز و بوم پوشیده نبوده است. آیت الله غروی آنگونه زندگی خود را وقف دین الهی مینمود که در اوج مخالفتها و هجمه سنگین تهمتها، مرحوم آیت الله حاج آقا رحیم ارباب در برابر روحانیون مخالف و معترض او چنین شهادت می دهد.
🖋او همچنین می نویسد: آیت الله غروی به جهت تأکید بر وجوب عینی نماز جمعه و اقامۀ مستمر آن، «سنّی» خوانده می شد.
اما آنچه این نوشتار در پی آن است، تشریح سوابق فکری و عملی سیدمحمدجواد غروی(پدر نویسنده مقاله موهن) و طیف وابسته به آن طی سالیان گذشته است.
🖋مدتی پس از دستگیری نویسنده مقاله موهن روزنامه بهار، خبری مبنی بر جمع آوری طوماری در حمایت از علی اصغر غروی و آزادی او منتشر شد. در پی انتشار این خبر، مردم نایین با پرپایی تجمع و امضای طومارهای مختلف انزجار خود را از این اقدام و برائت خود را نویسنده ی مقاله مزبور اعلام کردند.
🖋این اقدام مردم نایین با استقبال مراجع معظم تقلید از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، سبحانی و علوی گرگانی روبرو شد. آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه «قلم هم بهترین خدمتها و هم بدترین خیانتها را به بشریت انجام میدهد» تاکید کرد: باید جلوی طغیان قلم برخی نویسندگان گرفته شود.
🖋روزنامه بهار که به ساحت مقدس حضرت علی(ع) اهانت کرد، به کل شیعه نیز اهانت کرده و شیعیان را انسانهای جاهل نامید، معنای حرف آنها این است که همه فقها، علمای شیعه و اصحاب ائمه(ع) هم در جهالت بودند.
🖋ایشان خطاب به روحانیون و معتمدین شهرستان نائین خاطرنشان کرد: صدای خود را به گوش مسئولین برسانید و طومار اعتراضآمیزی را برای تکتک مراجع عظام، جامعه مدرسین و دفتر مقام معظم رهبری ارسال کنید؛ چرا که اثر بیشتری خواهد داشت و امیدواریم خدای متعال شر اینها را از سر مسلمانان کم کند.
🖋این مرجع تقلید همچنین با ابراز تاسف از تلقی برخی انسانهای نادان از معنای وحدت، خاطرنشان کرد: معنای وحدت شیعه و سنی این نیست که یک طرف تسلیم دیگری شود و از عقاید خود دست بردارد، درحالی که نویسنده مقاله روزنامه بهار ادعا میکند شیعه باید تسلیم شود و از عقاید خود برای ایجاد وحدت دست بردارد.
🖋پس از انتشار سخنان آیت الله مکارم شیرازی، به بهانه ی حمایت از علی اصغر غروی موجی از حملات از جانب برخی به اصطلاح روشنفکران متوجه ایشان شد.
🖋حسن یوسفی اشکوری که پس از اقامت در خارج از کشور لباس روحانیت را از تن خارج کرده در بخشی از نامه توهین آمیز خود به ایشان می نویسد: " اصولا مگر کسی از بیم تکفیر کسانی چون آقای مکارم جرأت می کند سخنی جدی در دفاع از آزادی بیان و عقیده بگوید؟ ایشان احتمال نمی دهند که عالم و آدم هم مقاله غروی را خوانده اند و هم حرفهای غیر قانونی و ضد آزادی مسئولان «دولت تدبیر و امید» را شنیده اند؟
🖋اما راستی جناب مکارم با این خشونت طلبی و فراخوان سرکوبگرانه دنبال چیست و به کدام هدف می خواهند برسد؟ دفاع از دین؟ حمایت از امامت و تشیع و امامت و ولایت؟"
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت بیست وچهارم)
✅انجمن خیریه حجتیه مهدویه(1)
🖋انجمن خیریه حجتیه مهدویه، تشکیلاتی با هدف مبارزه با بهائیت و فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر، که در سال ۱۳۳۲ش توسط شیخ محمود حلبی تأسیس شد. فعالیتهای این تشکیلات پیش از انقلاب اسلامی مورد تأیید مراجع تقلید بود. گرایش غیرسیاسی انجمن حجتیه در سالهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، موجب بدبین شدن انقلابیها به آن شد.
🖋 بعد از انقلاب، این تشکل دچار انشعاب شد. برخی اعضا به انقلابیها نزدیک شدند و برخی دیگر، همان روال گذشته را ادامه دادند. موضعگیری امام خمینی علیه این تشکیلات در سال ۱۳۶۲ش، منجر به تعطیلی آن شد.
🖋پس از آن بارها اخباری از تجدید حیات انجمن حجتیه منتشر شده، اما هیچگاه به طور رسمی فعالیتی از آن دیده نشده است.
✅شیخ محمود حلبی، موسس انجمن حجتیه
🖋بنیانگذار انجمن حجتیه، شیخ محمود ذاکرزاده تَوَلایی، مشهور به شیخ محمود حلبی، از خطبا و علمای مشهد بود. پس از دهه ۲۰ شمسی و همزمان با رونق فعالیت فرقه بهائیت و فعالیت معتقدان آن در جامعه، بسیاری از روحانیون و اقشار مذهبی درصدد مبارزه و مقابله با این فرقه برآمدند.
🖋 شیخ محمود حلبی هم که روحانی هیأت مسلم بن عقیل در مشهد بود، هر ساله در روزهای قبل و بعد از نیمه شعبان، در خیابان گوهرشاد (صاحب الزمان فعلی) مشهد که محل سکونت عدهای از بهائیان بود، مراسمی برگزار میکرد.
🖋برخی، حلبی را در برخورد با بهائیان، متأثر از آیت الله شیخ احمد شاهرودی و آثار وی مانند «الحق المبین» (ردیهای بر مرام و مسلک بابیان و بهاییان) دانستهاند.برخی معتقدند اقدامات حلبی پس از آن آغاز شد که هیأتهای مذهبی، شیخ محمود حلبی و سید عباس علوی را مامور تحقیق و پژوهش درباره بهائیت و بهائیان کردند، اما سید عباس علوی پس از مدتی همنشینی با بهائیان، به آنان پیوست و مبلغ بهائیت شد و این رخداد، احساس خطر شیعیان و مخصوصا شیخ محمود حلبی را برانگیخت.
🖋بنابر منابعی دیگر، حلبی در سال ۱۳۳۲ شمسی، پس از آنکه امام زمان در خواب از او خواست گروهی را برای مبارزه با بهائیت تشکیل دهد، به فکر تاسیس انجمن حجتیه افتاد.بنابراین انجمن حجتیه در مبارزه با بهائیت به وجود آمد وازاینرو، به آن انجمن ضد بهائیت نیز گفته میشود.
🖋شیخ محمود حلبی تا پیش از کودتای ۲۸ مرداد، در عرصه سیاسی و مذهبی فعالیت داشت. در انتخابات مجلس هفدهم از مشهد نامزد شد، اما انتخاب نشد. وی از مبارزان ملی شدن صنعت نفت به شمار میآمد. او با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ش، عرصه سیاست را ترک کرد.
✅تاسیس انجمن حجتیه
✅حلبی پس از سرخوردگی در مسایل سیاسی، مشهد را ترک کرد و راهی تهران شد و تا یازده سال به زادگاه خود بازنگشت. وی در سال ۱۳۳۲ش محفلی در تهران با عنوان انجمن ضد بهائیت تشکیل داد که بعدها در سال ۱۳۳۶ش نام «انجمن حجتیه مهدویه» به خود گرفت. تشکیل چندین کمیته آموزشی، برگزاری جلسات بحث و مناظره، و انجام پژوهشها و تحقیقاتی درباره بهائیت، از اقدامات انجمن حجتیه بود.
🖋این اقدامات در شهرهایی که محل تجمع بهائیان بود، پررنگتر صورت میگرفت. هزینههای انجمن حجتیه از وجوهات شرعیه و کمکهای افراد متدین و متمول بازار تامین میشد. حلبی در تبلیغ اعتقادات اسلام و نقد بهائیت، از روحانیون کمتر بهره میبرد و معتقد بود نباید شأن روحانیت در مناظرهها تضعیف شود.
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
38.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
─┅════✧✿﷽✿✧═══┅┄
🌱#میلاد_حضرت_زینب_کبری_سلام_الله_مبارک
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#فرمانده_جهاد_تبیین
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
۞◁سوال
🆔@ilyan313
🗓تاریخ:#چهارشنبه1403/08/16
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
─┅════༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─
❀◁پنجم جمادی الاول سالروز ولادت با سعادت عقيله بني هاشم، حضرت زينب سلام الله بر تمامي شيعيان بويژه پرستاران مبارك و فرخنده باد.
🌀 از جمله نکات مهمی که حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای در دیدار با جمعی از پرستاران و خانواده شهدای سلامت..
۞•1400/09/21
⛈ و به عنوان درسی از زندگی حضرت زینب سلام الله برای جامعه امروز اسلامی و به خصوص در رابطه با برنامه نظام سلطه و جبهه معاند علیه نظام اسلامی
❖ و پس از بیان ویژگیهای شخصیت الهی و متعالی حضرت زینب سلام الله به آن اشاره کردند، بحث • جهاد روایت و تبیین • است.
─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
✿◁رهبر معظم انقلاب • جهاد روایت و تبیین • را از ابعاد خردمندی و تدبیر عمیق حضرت زینب برشمرده و فرمودند..
☄ این بزرگوار جهاد تبیین را جهاد روایت راه انداخت و نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند، کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند.
⛈ حالا تا امروز روایت زینب کبری سلام الله از حادثه عاشورا در تاریخ مانده، امادر همان زمان هم تأثیر گذاشت در شام، در کوفه، در مجموعه سالهای حکومت اموی و منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی. ببینید!
─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─
❀◁ این درس است؛ این همان حرفی است که بنده همیشه میگویم: شما روایت کنید حقایق جامعه و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند
🌀 از این رو شایسته است که جامعه اسلامی ما به خصوص زنان جوان مؤمن انقلابی ضمن شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زینب کبری سلام الله آن حضرت را الگوی جهاد تبیین در عرصه حیات انقلابی خویش قرار دهند
─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
◁﴿1﴾..#معرفت_والا_و_خبیر
☄ از مهمترین ویژگیهای شخصیتی حضرت زینب در مسیر جهاد تبیین به تعبیر مقام معظم رهبری ..دانا و خبیر و داراى معرفت والا» بودن آن حضرت است..
۞•1384/03/25
⛈ چراکه آن حضرت به رغم اطلاع و آگاهی کامل از سرنوشتی که برای برادر بزرگوارش قرار بود واقع شود، گام در مسیر این جهاد گذاشت و به خوبی به نقش خود در به اتمام رساندن این مأموریت الهی واقف بود.
❖ از این رو مقام معظم رهبری میفرمایند..ارزش و اهمیت زینب کبرى به معرفت و آگاهىاش بود؛ به این بود که میفهمید دارد چه کار میکند.
۞• 1366/11/17
─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─