eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت بیست وچهارم) ✅انجمن خیریه حجتیه مهدویه(1) 🖋انجمن خیریه حجتیه مهدویه، تشکیلاتی با هدف مبارزه با بهائیت و فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر، که در سال ۱۳۳۲ش توسط شیخ محمود حلبی تأسیس شد. فعالیت‌های این تشکیلات پیش از انقلاب اسلامی مورد تأیید مراجع تقلید بود. گرایش غیرسیاسی انجمن حجتیه در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، موجب بدبین شدن انقلابی‌ها به آن شد. 🖋 بعد از انقلاب، این تشکل دچار انشعاب شد. برخی اعضا به انقلابی‌ها نزدیک شدند و برخی‌‌ دیگر، همان روال گذشته را ادامه دادند. موضع‌گیری امام خمینی علیه این تشکیلات در سال ۱۳۶۲ش، منجر به تعطیلی آن شد. 🖋پس از آن بارها اخباری از تجدید حیات انجمن حجتیه منتشر شده، اما هیچ‌گاه به طور رسمی فعالیتی از آن دیده نشده است. ✅شیخ محمود حلبی، موسس انجمن حجتیه 🖋بنیان‌گذار انجمن حجتیه، شیخ محمود ذاکرزاده تَوَلایی، مشهور به شیخ محمود حلبی، از خطبا و علمای مشهد بود. پس از دهه ۲۰ شمسی و هم‌زمان با رونق فعالیت فرقه بهائیت و فعالیت معتقدان آن در جامعه، بسیاری از روحانیون و اقشار مذهبی درصدد مبارزه و مقابله با این فرقه برآمدند. 🖋 شیخ محمود حلبی هم که روحانی هیأت مسلم بن عقیل در مشهد بود، هر ساله در روزهای قبل و بعد از نیمه شعبان، در خیابان گوهرشاد (صاحب الزمان فعلی) مشهد که محل سکونت عده‌ای از بهائیان بود، مراسمی برگزار می‌کرد. 🖋برخی، حلبی را در برخورد با بهائیان، متأثر از آیت الله شیخ احمد شاهرودی و آثار وی مانند «الحق المبین» (ردیه‌ای بر مرام و مسلک بابیان و بهاییان) دانسته‌اند.برخی معتقدند اقدامات حلبی پس از آن آغاز شد که هیأت‌های مذهبی، شیخ محمود حلبی و سید عباس علوی را مامور تحقیق و پژوهش درباره بهائیت و بهائیان کردند، اما سید عباس علوی پس از مدتی همنشینی با بهائیان، به آنان پیوست و مبلغ بهائیت شد و این رخداد، احساس خطر شیعیان و مخصوصا شیخ محمود حلبی را برانگیخت. 🖋بنابر منابعی دیگر، حلبی در سال ۱۳۳۲ شمسی، پس از آنکه امام زمان در خواب از او خواست گروهی را برای مبارزه با بهائیت تشکیل دهد، به فکر تاسیس انجمن حجتیه افتاد.بنابراین انجمن حجتیه در مبارزه با بهائیت به وجود آمد وازاین‌رو، به آن انجمن ضد بهائیت نیز گفته می‌شود. 🖋شیخ محمود حلبی تا پیش از کودتای ۲۸ مرداد، در عرصه سیاسی و مذهبی فعالیت داشت. در انتخابات مجلس هفدهم از مشهد نامزد شد، اما انتخاب نشد. وی از مبارزان ملی شدن صنعت نفت به شمار می‌آمد. او با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ش، عرصه سیاست را ترک کرد. ✅تاسیس انجمن حجتیه ✅حلبی پس از سرخوردگی در مسایل سیاسی، مشهد را ترک کرد و راهی تهران شد و تا یازده سال به زادگاه خود بازنگشت. وی در سال ۱۳۳۲ش محفلی در تهران با عنوان انجمن ضد بهائیت تشکیل داد که بعد‌ها در سال ۱۳۳۶ش نام «انجمن حجتیه مهدویه» به خود گرفت. تشکیل چندین کمیته آموزشی، برگزاری جلسات بحث و مناظره، و انجام پژوهش‌ها و تحقیقاتی درباره بهائیت، از اقدامات انجمن حجتیه بود. 🖋این اقدامات در شهرهایی که محل تجمع بهائیان بود، پررنگ‌تر صورت می‌گرفت. هزینه‌های انجمن حجتیه از وجوهات شرعیه و کمک‌های افراد متدین و متمول بازار تامین می‌شد. حلبی در تبلیغ اعتقادات اسلام و نقد بهائیت، از روحانیون کمتر بهره می‌برد و معتقد بود نباید شأن روحانیت در مناظره‌ها تضعیف شود. ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌─┅════✧✿﷽✿✧═══┅┄ 🌱 🇮🇷 🕯.... 🇮🇷 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ۞◁سوال 🆔@ilyan313 🗓تاریخ:/08/16 ⏰ســــاعت:18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅════༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ❀◁پنجم جمادی الاول سالروز ولادت با سعادت عقيله بني هاشم، حضرت زينب سلام الله بر تمامي شيعيان بويژه پرستاران مبارك و فرخنده باد. 🌀 از جمله نکات مهمی که حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار با جمعی از پرستاران و خانواده شهدای سلامت.. ۞•1400/09/21 ⛈ و به عنوان درسی از زندگی حضرت زینب سلام الله برای جامعه امروز اسلامی و به خصوص در رابطه با برنامه نظام سلطه و جبهه معاند علیه نظام اسلامی ❖‌ و پس از بیان ویژگی‌های شخصیت الهی و متعالی حضرت زینب سلام الله به آن اشاره کردند، بحث • جهاد روایت و تبیین • است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ ✿◁رهبر معظم انقلاب • جهاد روایت و تبیین • را از ابعاد خردمندی و تدبیر عمیق حضرت زینب برشمرده و فرمودند.. ☄ این بزرگوار جهاد تبیین را جهاد روایت راه انداخت و نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند، کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. ⛈ حالا تا امروز روایت زینب کبری سلام الله از حادثه عاشورا در تاریخ مانده، امادر همان زمان هم تأثیر گذاشت در شام، در کوفه، در مجموعه سال‌های حکومت اموی و منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی. ببینید! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ❀◁ این درس است؛ این همان حرفی است که بنده همیشه می‌گویم: شما روایت کنید حقایق جامعه و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند 🌀 از این رو شایسته است که جامعه اسلامی ما به خصوص زنان جوان مؤمن انقلابی ضمن شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زینب کبری سلام الله آن حضرت را الگوی جهاد تبیین در عرصه حیات انقلابی خویش قرار دهند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ ۝◁﴿1﴾.. ☄ از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب در مسیر جهاد تبیین به تعبیر مقام معظم رهبری ..دانا و خبیر و داراى معرفت والا» بودن آن حضرت است.. ۞•1384/03/25 ⛈ چراکه آن حضرت به رغم اطلاع و آگاهی کامل از سرنوشتی که برای برادر بزرگوارش قرار بود واقع شود، گام در مسیر این جهاد گذاشت و به خوبی به نقش خود در به اتمام رساندن این مأموریت الهی واقف بود. ❖‌ از این رو مقام معظم رهبری می‌فرمایند..ارزش و اهمیت زینب کبرى به معرفت و آگاهى‌اش بود؛ به این بود که می‌فهمید دارد چه کار می‌کند. ۞• 1366/11/17 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ❀◁رسیدن و نیل به این معرفت الهی جز با شناختی که آن حضرت از تربیت در دامان پدر و مادری همچون حضرت علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله بدان نایل شده بود 🌀 و از آن سرچشمه علم و معرفت الهی سیراب شده بود، میسر نمی‌شد. ⛈ آن حضرت از این کانون معرفت درس.. راه‌شناسی و راهنماشناسی.. را به خوبی آموخته بود؛ ❖‌ از پدر بزرگوار خویش آموخته بود که ..التَّوحیدُ حَیاةُ النَّفسِ؛ توحید، حیات بخش جان است 📔 غرر الحکم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ ✿◁ایمان به این اصل دین است که به تعبیر علامه طباطبایی «همه اجزای دین اسلام، اگر خوب تجزیه و تحلیل شود، به توحید برمی‌گردد و توحید اگر به حال ترکیب درآید، به‌صورت اخلاق و اعمال درمی‌آید. ☄ اگر توحید از مقام عالی اعتقادی فرود آید، اخلاق و اعمال می‌شود ⛈ و اگر اخلاق و اعمال از درجه نازل خود بالاتر روند، توحید خواهند بود ❖‌ و بنابر آیه دهم سوره فاطر: «کلمه‌های پاکیزه به سوی خدا بالا می‌رود و کار شایسته آن را بالا می‌برد. 📔 مجموعه رسائل، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ ✿◁ایمان به این اصل دین است که به تعبیر علامه طباطبایی «همه اجزای دین اسلام، اگر خوب تجزیه و تحلیل شود، به توحید برمی‌گردد و توحید اگر به حال ترکیب درآید، به‌صورت اخلاق و اعمال درمی‌آید. ☄ اگر توحید از مقام عالی اعتقادی فرود آید، اخلاق و اعمال می‌شود ⛈ و اگر اخلاق و اعمال از درجه نازل خود بالاتر روند، توحید خواهند بود ❖‌ و بنابر آیه دهم سوره فاطر: «کلمه‌های پاکیزه به سوی خدا بالا می‌رود و کار شایسته آن را بالا می‌برد. 📔 مجموعه رسائل، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ❀◁ایمان به این اصل هدایت بخش، خود منجر به پذیرش اصل دوم، یعنی پیغمبرشناسی و امام‌شناسی می‌شود؛ 🌀 چنانکه قرآن کریم مؤمنین را در آیات متعددی از قرآن به تبعیت از ولی خدا و پذیرش ولایت حقه او در تمامی ابعاد زندگی دعوت می‌کند: ⛈ یاا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکمْ لِمَا یحْییکمْ...انفال، ۲۴ ❖‌ چراکه در حقیقت این ولایت‌پذیری به ایمان واقعی و عمل صالح در رفتار و کردار مؤمنان انجامیده و در نهایت به «حیات طیبه» 🗯 که قرآن بدان وعده داده منجر می‌شود....مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکرٍ أَوْ أُنْثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیینَّهُ حَیاةً طَیبَةً...نحل،۹۷ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ ✿◁بنابراین معرفت واقعی حضرت زینب به توحید و ولایت آن حضرت را در مسیر جهاد خود ثابت قدم و استوار ساخت و تمامی لحظه‌های این حرکت جهادی نه تنها ناگوار نگشت، بلکه چیزی جز زیبایی جلوه نکرد: ما رایت الا جمیلا. ۝﴿2﴾.. حضرت زینب در جهاد تبیین است. ☄ مقام معظم رهبری می‌فرمایند..زینب کبرى از لحاظ علمى، یک عالمه معروف به علم در جامعه اسلامى آن روز بود.. ۞• 1374/07/12 ⛈ زینب، زنى نبود که از علم و معرفت بى‌بهره باشد؛ بالاترین علم‌ها و برترین و صافى‌ترین معرفت‌ها در دست او بود.. ۞• 1370/08/22 ❖‌ این ویژگى به‌قدرى در شخصیت آن حضرت متبلور بود که حضرت زینب را • عقیله بنى‌هاشم • مى‌نامیدند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ❀◁حجت و دلیل بر این علم و دانش حضرت زینب سلام الله نقل روایت محدثان از آن حضرت است. 🌀 ایشان از مادر، پدر، برادرانش، ام‌سلمه، ام‌هانى و دیگر زنان روایت مى‌کرد و از جمله کسانى که از او روایت کرده‌اند ابن‌عباس، امام سجاد علیه السلام، عبدالله‌بن‌جعفر، فاطمه صغرى دختر امام‌حسین علیه السلام و دیگران هستند. ⛈ درباره مرتبه علم و هوش و ذکاوت آن بانوى بزرگوار همین بس که خطبه طولانى و بلندى که حضرت صدیقه کبرى فاطمه زهرا سلام الله در دفاع از حق امیرالمؤمنین علیه السلام و غصب فدک در حضور اصحاب پیغمبر اکرم صلوات الله ایراد فرمودند، ❖‌ از جانب حضرت زینب سلام الله روایت شده است و ابن‌عباس از آن حضرت روایت نموده و از آن حضرت به • عقیله • تعبیر مى‌کند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔9⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ ✿◁همچنین ابوالفرج اصفهانى در مقاتل مى‌نویسد..ابن عباس خطبه حضرت فاطمه سلام الله را از حضرت زینب سلام الله روایت کرده و مى‌گوید.. حدثتنى عقیلتنا زینب بنت على علیه السلام . 📔 قزوینی، سید محمدکاظم، زینب الکبری من المهد الی اللحد، ص۳۹ ☄ علامه فاضل سیدنورالدین جزایرىنیز در رابطه علم آن حضرت مى‌نویسد. در دوران حکومت حضرت‌على علیه السلام حضرت زینب سلام الله مجلس درسى در خانه خود ترتیب داده بود و براى زنان قرآن تفسیر مى‌کرد. ⛈ روزى تفسیر آیه شریفه کهیعص را بیان مى‌کرد که حضرت على علیه السلام وارد شد و به او فرمود..نور چشمم! شنیدم آیه شریفه کهیعص را تفسیر مى‌کردى گفت.. آرى. ❖‌ فرمود...این رمزى است براى مصیبتى که بر شما خاندان پیامبر صلوات الله وارد مى‌شود.. بعد حضرت مصائب را تشریح فرمود و زینب سلام الله با صداى بلند گریه کرد. 📔 جزائرى، الخصائص الزینبیه، ص‏۳۴۵ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔🔟𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ❀◁دلیل مهم دیگر که موید این علم و دانش حضرت زینب است، خطاب حضرت سجاد علیه السلام پس از خطبه‌ای است که حضرت زینب سلام الله در مسجد کوفه بیان فرمودند 🌀 خطاب به عمه بزرگوار خویش فرمود..عمه جان آرام باش و سکوت اختیار کن که تو بحمدالله دانشمندى بدون آموزگار و فهمیده‌اى بدون فهماننده هستى. 📔 علامه مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۴۵، ص۱۶۴ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═══┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ ✿◁همچنین متن بیانات حضرت زینب سلام الله در این خطبه که حاوی پیشگویی‌های عظیم و حقیقی است ☄ شاهد بر این مدعاست ...فَواللَّهِ لاتَمْحُو ذِکرنَا، وَ لاتُمیتُ وَحْینَا، وَ لاتُدْرِک امَدنا، وَ لاتَرْحِضُ عَنْک عارَها، وَ هل رَایک الّا فَنَدٌ، وَ ایامُک الّاعَدَدٌ، وَ جَمْعُک الّابَدَدٌ؛ ⛈ اما به خدا سوگند هر چه کنی نمی‌توانی نام و نشان ما را محو کنی و سروش ما را بمیرانی و به حد ما نتوانی رسید ❖‌ و ننگ این اعمال ننگین و ستم‌ها را نتوانی شست و بدان که رأی و تدبیرت سست و روزگارت اندک و انگشت‌شمار و جمعیتت روبه پراکندگی است.. 📔 محمدی ری‌شهری، محمد، دانشنامه امام حسین بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ، ج۸، ص۳۱۶ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅═══༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═══┅─