خدمتی جدید از صندوق ذخیره بسیجیان کشور
مدیر عامل صندوق ذخیره بسیجیان کشور با امضای تفاهمنامه با آموزشگاه منتظمی از خدمتی جدید برای اعضای این صندوق در استان تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی محمد کریم شکوهی نیا در بازدید از آموزشگاه منتظمی گفت: این تفاهم نامه دوجانبه با هدف استفاده از توانمندی های آموزشگاه منتظمی برای توسعه ظرفیت های دانشی، پژوهشی و فناورانه درآموزش علمی و فنی و عملی در رشته های الکترونیک، رایانه، تعمیر موبایل، برق صنعتی، برق ساختمان، تعمیر و نصب پکیج دیواری، نصاب برق جریان ضعیف(شامل دوربین های مدار بسته، اعلام حریق، دزدگیر، آیفون تصویری، درب های هوشمند) معماری و عمران، برنامه نویسی پایتون، طراحی سایت، فتوشاپ، حسابداری، تحلیلگربازارهای های بین المللی، شناسایی اصول بازار سرمایه، براساس استاندارد و اعطای گواهینامه بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای برای شرکت کننده می باشد.
گفتنی است استفاده از آموزشگاه منتظمی برای اعضای قطعی این صندوق کاملا رایگان می باشد.
نکته مهم:
هزینه های جانبی سفر و رفت و برگشت و در صورت اسکان به عهده عضو می باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس مجلس: تنها مورد باقیمانده مربوط به شفافیت خود مجمع تشخیص است که باید تصمیم بگیرد
🔹طرح شفافیت آرا در مجلس تصویب شده، شورای نگهبان هم تأیید کرده و مجمع تشخیص نیز خود طرح را تأیید کرده اما آن بخشی که درباره خود مجمع است باید از سوی خودش تصمیمگیری شود.
🔹اکنون نیز آرای نمایندگان بهصورت داوطلبانه درحال نمایش در سایت مجلس است.
نامه معاون علمی رئیسجمهور و وزیر اقتصاد به مجلس برای اصلاح لایحه هفتم توسعه
فیروزآبادی و خاندوزی در نامهای به کمیسیون تلفیق مجلس خواستار اصلاح لایحه هفتم توسعه در زمینه«اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه» شدند.
در نامه آمده که دانشبنیانها از مشوقهای مالیاتی در لایحه منع شدهاند درصورتی که طبق قانون جهش تولید دانشبنیان، شرکتها و صنایع بزرگ اگر بر روی تحقیق و توسعه هزینه کنند، نسبتی مشخص از آن هزینه برایشان اعتبار مالیاتی در نظر گرفته میشود.
پیشنهاد وزارت اقتصاد درباره نرخ پتروشیمیها رد شد
بهادری جهرمی درباره نرخ خوراک پتروشیمیها:
این نرخ طبق بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشخص شده بود. طبق قانون هدفمندی نرخ منابع انرژی و مصارف آن مشخص است.
مجلس هرساله منابع و مصارفی را پیش بینی میکند؛ مجلس سال گذشته درباره عدم افزایش قیمت گاز از دولت مطالبه داشت و امسال در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی تحقق درآمد کرده بود و دولت باید به سمت تحقق آن پیش برود؛ این منابع برای یارانهها خورد استفاده قرار میگیرد.
نرخ خوراک پتروشیمیها در اینباره پیشبینی شده بود و نظرات دستگاههای مربوطه اخذ و آییننامهای به تصویب رسید و دولت قصد تغییر در آن ندارد.
وزارت اقتصادی برای برنامه هفتم پیشنهادی داده بود تا برای آینده نرخ خوراک پتروشیمیها را با فرمول داشته باشیم؛ این پیشنهاد مورد موافقت اعضای کمیسیون اقتصادی دولت قرار نگرفت و از دستورکار خارج شد.
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۳ قرآن کریم شامل آیات ۲۳ تا ۲۹ سوره مبارکه آل عمران
🍃🌹🍃
🌺 امام علی (ع) میفرمایند: «وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ». بدانید که این قرآن پندآموزی است که خیانت نمیکند و هدایتگری است که گمراه نمیسازد و سخنگویی است که دروغ نمیگوید. (نهج البلاغه خطبه ۱۷۶ )
🎙 استاد: مرحوم منشاوی
به هوش باشيد
#نهج_البلاغه
فِتَنٌ کَقِطَعِ الْلَّيْلِ الْمُظْلِمِ، لاَ تَقُومَ لَهَا قَائِمَةٌ، وَ لاَ تُرَدُّ لَهَا رَايَةٌ
فتنه هايى است همچون پاره هاى شبِ تاريک، که هيچ کس نمى تواند در برابر آن بايستد و هيچ پرچمى از پرچم هاى آن به عقب رانده نمى شود (و شکست، دامن آنها را نمى گيرد)»
✍اشاره به اينکه، گردانندگان اين فتنه بسيار قوى و زورمندند و حساب شده وارد ميدان مى شوند و فضاى جامعه را تيره و تار مى سازند.
خطبه۱۰۲
🌹رقیه جان!
▪️ عمه قربانت شود کمتر ببر نام حسین (علیه السلام)
▪️ اندکی دیگر تو هم مهمان بابا مى شوی
#حضرت_رقیه (سلام الله علیها)
◾️▪️روز سوم محرم
▪️عمر بن سعد يك روز بعد از ورود امام به كربلا يعني روز سوم محرم با چهار هزار سپاه از اهالي كوفه وارد كربلا شد. برخي نوشتهاند كه قوم بنوزهره نزد عمر بن سعد آمده و گفتند: تو را به خدا سوگند میدهیم كه از اين كار (مقابله با امام حسين (ع)) درگذر و تو داوطلب جنگ با حسين مشو، زيرا اين باعث دشمني ميان ما و بنيهاشم ميشود. عمر بن سعد نزد عبيدالله رفت و استعفا كرد ولي عبيدالله استعفاي او را نپذيرفت و او تسليم شد.
برخي از تاريخ نويسان نوشتهاند عمر بن سعد دو پسر داشت يكي به نام حفص كه پدر را تشويق و ترغيب به رفتن ميكرد تا با امام (ع) مقاتله كند ولي فرزند ديگرش او را بهشدت از اقدام به چنين كاري بر حذر ميداشت و سرانجام حفص نيز با پدرش راهي كربلا شد.
▪️سان بن فائد ميگويد من نزد عبيدالله بودم كه نامه عمر بن سعد را آوردند و در آن نامه چنين آمده بود چون من با سپاهيانم در برابر حسين و يارانش پياده شدم قاصدي نزد او فرستاده و از علت آمدنش جويا شوم او در جواب گفت: اهالي اين شهر براي من نامه نوشته و نمايندگان خود را نزد من فرستاده و از من دعوت كردهاند.
▪️عبيدالله چون نامه عمر بن سعد را خواند، گفت: اکنونکه در چنگ ما گرفتارشده اميد نجات دارد! ولي حالا وقت فرار نيست.
▪️عبيدالله به عمر بن سعد نوشت نامه تو رسيد و از مضمون آن اطلاع يافتم از حسين بن علي بخواه تا او و تمام يارانش با يزيد بيعت كنند، اگر چنين نكرد ما نظر خود را خواهيم نوشت!
چون اين نامه به دست عمر بن سعد رسيد گفت: ميپندارم كه عبيدالله بن زياد خواهان عافيت و صلح نيست عمر بن سعد، نامه عبيدالله بن زياد را به اطلاع امام حسين نرساند زيرا ميدانست كه آن حضرت با يزيد هرگز بيعت نخواهد كرد.
▪️عبيدالله بن زياد پس از اعزام عمر بن سعد به كربلا، انديشه اعزام سپاهي انبوه را در سر ميپروراند و بعضي نوشتهاند كه مردم كوفه جنگ كردن با امام حسين (ع) را ناخوش ميداشتند و هر كس را به جنگ آن حضرت روانه ميكردند بازميگشت عبيدالله بن زياد شخصي را به نام سويدبن عبدالرحمان فرمان داد تا در اين مسئله (فرار از جنگ) تحقيق كند و متخلفان را نزد او برد و او يك نفر شامي را كه براي انجام امر مهمي از لشکرگاه به كوفه آمده بود، گرفته و نزد عبيدالله برد و او دستور داد سر آن مرد شامي را از تنش جدا نمايند تا كسي جرئت سرپيچي از دستورات او را نكند! نوشتهاند كه آن مرد شامي براي طلب ميراث به كوفه آمده بود.
▪️عبيدالله شخصاً از كوفه بهطرف نخيله حركت كرد و كسي را نزد حصين بن تميم كه به قادسيه رفته بود، فرستاد او به همراه چهار هزار نفر كه با او بودند به نخيله آمد، سپس كثر بن شهاب حارثي، محمد بن اشعث، قعقاع بن سويد و اسماء بن خارجه را طلب كرد و گفت: در شهر كوفه گردش كنيد و مردم را به طاعت و فرمان برداي از يزيد و من فرمان دهيد و آنان را از نافرماني و برپا كردن فتنه بر حذر داريد و آنان را به لشکرگاه فراخوانید پس آن چهار نفر طبق دستور عمل كردند و سه نفر از آنها به نخليه نزد عبيدالله بازگشتند و كثير بن شهاب در كوفه ماند و در ميان كوچهها و گذرگاهها ميگشت و مردم را به پيوستن به لشكر عبيدالله تشويق ميكرد و آنان را از ياري امام حسين (ع) بر حذر ميداشت.
▪️عبيدالله گروهي سواره را بين خود و عمر بن سعد قرار داد كه هنگام نياز از وجود آنها استفاده شود و هنگامیکه او در لشکرگاه نخيله بود شخصي به نام عمار بن ابي سلمه تصميم گرفت كه او را بکشد ولي موفق نشد و بهطرف كربلا حركت كرد و به امام ملحق و شهيد شد.
10.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداح عراقی چه غوغایی برای آقا ابوالفضل العباس علیه السلام از زبان مادرش حضرت ام البنین به زبان فارسی ، به پا میکنه
من بکی او ابکی فله الجنه
▪️🍃🌹🍃▪️
🖤جمعه های دلتنگی
◾️برگرد و به نوکر نفسی ناب بده
با آمدنت جلوه به محراب بده...
◾️وقت غم ارباب شده آقا جان
تو دست مرا به دستِ ارباب بده...
ـــــــــــــــــ🍃🌸🍃ــــــــــــــــ
🍃🌹«اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»
🍃🌹#ختمصلوات ویژه تعجیل در فرج
✅با زدن روی لینک زیر تعداد صلوات خود را درج کنید👇👇
https://EitaaBot.ir/counter/d7czt
#امام_زمان (عجلالله تعالی فرجه الشریف) ✨
#جمعه #محرم
🛎محرم زنگ بیداری، درسها و عبرتها
🔻امام حسين (ع) شهيد فراموشكاری مردم
🔘مهمترين علت شهادت امام حسين(ع) يا مهمترين علت گرويدن مردم به امويان، «جهالت» مردم بود. مقصود از جهالت اين نبود كه چون مردم «بیسواد» بودند، مرتكب چنين عملی شدند و اگر تحصيل كرده میبودند نمیكردند؛نه!
در اصطلاح دين، جهالت بيشتر در مقابل «عقل» گفته میشود و مقصود آن تنبّه عقلی است كه مردم بايد داشته باشند، و اين چندان ربطی به سواد و بیسوادی ندارد.
به عبارت ديگر امام حسين(ع) شهيد «فراموشكاری» مردم شد، زيرا اگر در تاريخ ۵۰، ۶۰ ساله خود فكر میكردند و قوه تنبه و استنتاج و عبرتگيری در آنها میبود و به تعبير سيدالشهداء(ع) كه فرمود: «ارجعوا الی عقولكم» اگر به عقل و تجربه ۵۰، ۶۰ ساله خود رجوع میكردند و جنايتهای ابوسفيان و معاويه و زياد در كوفه و خاندان اموی را فراموش نمیكردند و گول ظاهر فعلی معاويه را، كه دمزدن از دين بهخاطر منافع شخصی است، نمیخوردند و عميق فكر میكردند و حساب میكردند آيا حسين(ع) برای دين و دنيای آنها بهتر بود يا يزيد و معاويه و عبيدالله، هرگز چنين جنايتی واقع نمیشد. پس در حقيقت علت عمده اين كه مردمی نسبتا معتقد به اسلام اين طور با خاندان پيغمبر رفتار كردند، فقط و فقط فراموشكاری و گول ظاهر خوردن آنها بود، يعنی نتوانستند پشت پرده نفاق را ببينند. «ظواهر» شعائر اسلامی را محفوظ میديدند و توجه به «اصول» و مبانی از بين رفته نداشتند.
📚 حماسه حسينی شهید مطهری (ره)، جلد ۲، صفحه ۳۲