eitaa logo
رسانه مذهبی بقعه 🇮🇷🚩
4.8هزار دنبال‌کننده
65.1هزار عکس
31.7هزار ویدیو
3.3هزار فایل
📌بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی 🔸 اطلاع رسانی اخبار جلسات 🔸 دانلود قطعات صوتی و تصویری 🔸نشر حدیث 🔸و... 🔹کانال در پیامرسان ها👇 📲 @boghe_ir 🔄ادمین @boghe_admin 🎬طراحی تیزر و پوستر"رایگان" @feraghadmin 🔽درباره ما👇 📘 zil.ink/boghe_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
1_19736770853.mp3
زمان: حجم: 17.92M
🎙️بانوای: کربلایی امیر حسن سالاروند شب چهارم محرم ◾️ دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۷◾️ ♦️♦️ ♦️#ساوه♦️ { یک شنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۴ } . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲
1_19736754994.mp3
زمان: حجم: 9.6M
🎙️بانوای: کربلایی پیمان یاری شب چهارم محرم ◾️ دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۷◾️ ♦️♦️ ♦️#ساوه♦️ { یک شنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۴ } . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲
1_19736746967.mp3
زمان: حجم: 18M
🎙️بانوای: کربلایی احسان چیتگر شب چهارم محرم ◾️ دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۷◾️ ♦️♦️ ♦️#ساوه♦️ { یک شنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۴ } . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲
8.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مراقب باش ناخواسته عضو لشکر نتانیاهو نشی! | . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲
@ostad_shojaeمذاکره در قرآن - @ostad_shojae.mp3
زمان: حجم: 12.41M
💥 از نظر قرآن می‌شود به دشمن اعتماد و با او مذاکره کرد! شرایط آنرا در این پادکست بشنوید. | منبع : جلسه ۷ از مبحث شرح وظایف ما در اخرالزمان . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲
27.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ※ آخرِ آسمان کجاست؟ (آخرین نقطه آسمان که انسان تاکنون کشف کرده) . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲
🇮🇷 ◾️چرایی افزایش قیمت پروازهای اربعین ▪️مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: در حالی که سال گذشته نرخ دلار برای شرکت‌های هواپیمایی ۴۴ هزار تومان بود، این عدد امسال با نرخ بالای ٧٠ هزار تومان به دست شرکت‌ها می‌رسد، تنها یک نمونه هزینه ارزی برقراری پروازهای نجف به این اندازه افزایش پیدا کرده‌است. ▪️از سوی دیگر ٢۴ برابر نرخ سوخت هواپیما افزایش پیدا کرده‌ است، علاوه بر این موضوعات باید توجه داشت که فرودگاه نجف یکی از فرودگاه‌های گران دنیا محسوب می‌شود و حدود ١٢ هزار دلار هزینه ارزی شرکت‌ها به فرودگاه نجف است، و فرودگاه نجف به ازای هر مسافر ٣٠ دلار عوارضی فرودگاهی دریافت می‌کند. ▪️برای انجام پروازهای اربعین هزینه‌ها سر به سر هستند و شرکت‌ها سودی کسب نمی‌کنند و اساس بحث اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی بحث سود نیست. ▪️شرکت هواپیمایی عراق اخیرا اعلام کرده که هواپیماهای MD نمی‌توانند وارد فرودگاه‌های این کشور شوند و همین موضوع باعث می‌شود که ظرفیت برای جابه جایی زائران کمتر شود. از سوی دیگر باید محدودیت ساعتی برای انجام پروازها را هم در نظر بگیریم و همچنین باید توجه داشت که هواپیماهای پروازهای اربعین در ایام پیک یکسر خالی عملیات پروازی را انجام می‌دهند. . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲
2.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
• هُوَالبَصیر • | | | 🎬 🎙 حرف دل این روزای همه 🚩 هیئت‌ فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲
1_19736749035.mp3
زمان: حجم: 7.6M
🎙️بانوای: کربلایی امیر حسن سالاروند شب چهارم محرم ◾️ دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۷◾️ ♦️♦️ ♦️#ساوه♦️ { یک شنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۴ } . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲
شیخ ابوالفضل صابری اراکی یک ذکر برای حاجت رواشدن! - شیخ ابوالفضل صابری اراکی .mp3
زمان: حجم: 12.13M
۱۴۰۳/11/0۶ ۱۴۴۶ / ۰۷ / ۲۴ 👈یک ذکر برای حاجت روا شدن 👈چه کنیم شیعه اهل بیت باشیم؟! 👈و صلوات خاصّه حضرت امام رضا علیه‌السلام و دعای فرَج امام زمان ارواحنافداه 👈 حتما بشنوید و برای دیگران منتشر کنید. 🕌مکان: مسجد مرحوم حاج آقا صابر اراک. ✳️ سخنران: حجت الاسلام حاج شیخ ابوالفضل صابری اراکی. . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲
🌀پیشنهادهای ویژه علیرضا پناهیان برای تغییر جایگاه تبلیغ در حوزه ۱️⃣ تغییر در نگاه به مخاطب 🔴 چه کسی گفت مردم امروز دین‌گریزند؟ ما خوب تبلیغ نکرده‌ایم! 🟠 وقتی دشمن شکست خورده، چرا ما هنوز شکست می‌خوریم؟ 🟢 مردم آماده‌اند، ما جا مانده‌ایم! 🔵 جهان بی‌رقیب است، اما تبلیغ ما هنوز درگیر گذشته است استاد علیرضا پناهیان: 🔻امروز سالگرد بیان بسیار مهم مقام معظم رهبری است که بعد البته این بیان در نامه‌ای که برای حوزه داشتند و بیانیه اخیرشان در یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم تکمیل‌تر هم شد. آن بیان این است که ایشان فرمودند در سخنرانی چند سال پیش خودشان: «امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد. مرتبه اول چیزهای دیگر است، مانند مقامات علمی و امثال این‌ها. تبلیغ در مرتبه دوم است. ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ مرتبه اول است.» 🔻عده قابل توجه ای از حوزویان فکر می‌کنند بسیاری از مخاطبان ما شبیه مخاطبان زمان‌ های گذشته، دین را نمی‌پذیرند و تأثیر چندانی تبلیغ دینی روی آن‌ها ندارد و شاهد بر این مدعی در برخی از آیات قرآن، صریحاً ذکر شده است که می‌فرماید: «أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ» (مائده، ۱۰۳) یا «أَكْثَرُهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ» (هود، 1۷). 🔻اما اگر استدلال‌های علمی، مقالات علمی، محاسبات دقیق به کار بیاید و این ذهنیت اصلاح شود، آن‌وقت ضرورت تحول در تبلیغ خودش را نشان خواهد داد. اگر بررسی‌های علمی دقیق نشان دهد که زمان ما مستعدتر از هر زمان دیگری برای فهم و پذیرش معارف دینی و احکام دین است، و اگر در زمان ما ضعفی در مردم در این زمینه وجود دارد، چه در داخل کشور خودمان، چه در منطقه بزرگ اسلامی، چه در جهان، این ضعف ناشی از تبلیغ ماست. 🔻این ضعف ناشی از عدم تبیین یا تبیین ناصحیحی است که ما از دین داریم. این یک مبنای اساسی است که ما از مخاطب شروع کنیم. تبلیغ دین بالاخره انذار قوم است. این قوم چه تغییری در آن ایجاد شده است؟ چه ویژگی‌ای پیدا کرده است؟ 🔻آنچه که به ذهن بنده متبادر می شود این است که مردم زمانۀ ما، تاریخ و تجربه کلان و سنگین بشری را پشت سر دارند، و این به خاطر فراوانی اطلاعات و در دسترس بودن اطلاعات، کار قضاوت را برایشان سهل کرده است. یعنی دریافته‌اند به تجربه: «كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ» (آل‌عمران، ۱۳۷)، عاقبت تکذیب‌کنندگان چگونه بوده است. ما کم‌وبیش یا بی‌رقیب شدیم، چون جبهه باطل و تمدن کفر بطلان خودش را در مقام عمل ثابت کرده است. دیگر به قول مقام معظم رهبری، فوکویاما که یک زمانی می‌گفت آخر دنیا لیبرال‌دموکراسی است، الان او به سهولت فریاد می‌زند که لیبرال‌دموکراسی نتوانسته مشکلات بشر را حل کند. 🔻ما تقریباً در جهانی پر از تجربه، در جهانی که این تجربه‌ها به سهولت قابل دستیابی است، بی‌رقیب هستیم. اگر امروز در جامعه‌مان جوانی را بی‌دین ببینیم یا جامعه‌ای را بی‌دین ببینیم، باید بگوییم که در مقام تبلیغ و تبیین دین برای آن‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم، وگرنه مردم زمانه ما مستعدتر از مردم هر زمان برای پذیرش دین هستند. 🔻اگر این مبنا را در مخاطب‌شناسی قبول کنیم، اگر این مبنا را در زمان‌شناسی بپذیریم، اگر بتوانیم این را با آمار و ارقام، نظرسنجی‌ها و نگرش‌سنجی‌ها اثبات برسانیم، اگر بتوانیم با فرضیات علمی قابل اتکا این نظر را به اثبات برسانیم، آن‌وقت باید بگوییم وضع تبلیغ دین در یک موقعیت فاجعه‌آمیزی است. چرا؟ چون این همه مخاطب مستعد داریم و ما نتوانسته‌ایم آن‌ها را با دین آشنا کنیم، بلکه عاشق دین کنیم. 🔻تهاجمات فرهنگی و ابزارهایی که در خدمت بی‌دینی درآمده‌اند، امروز بیشتر از گذشته کمترین تأثیر را دارند. این‌ها دورانشان گذشته است و در ممالک غربی هم تأثیر چندانی ندارند. انسان به فطرت خود بازگشته و شروع کرده است. 🔻ما نمی‌توانیم بی‌دینی جوان‌هایمان یا ضعف دینداری در جوان‌های خودمان را به فعالیت خصم رقیب یا تهاجم فرهنگی نسبت دهیم. بنده تصورم این است که آن‌ها در کمترین تأثیر هستند برای جامعه ما، برای جامعه جهانی. می‌فرماید: «حکومت امام زمان .عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف.، ارواحنا له الفداء، زمانی رخ می‌دهد که هر کسی هر حرفی دارد، آمده و زده است. بطلانش به اثبات رسیده است تا بعد نیایند بگویند اگر ما بودیم، ما هم فلان می‌کردیم، ما هم چه می‌کردیم.» در یک خلأ تئوریک، ظهور رخ می‌دهد. 🔻حالا ما باید بررسی کنیم که زمان‌شناسی ما اقتضا می‌کند که آیا به این خلأ تئوریک رسیده‌ایم یا خیر؟ اگر در زمانی باشیم که به این خلأ تئوریک رسیده‌ایم، خب طبیعتاً هرچه ضعف است، اول به ما برمی‌گردد. این نشان می‌دهد که تحول در امر تبلیغ دین یک امر بسیار ضروری است و وضع موجود ما در تبلیغ دین، وضع فاجعه‌آمیزی است. بنیاد هدایت 📮 دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ
🇮🇷 🌀پیشنهادهای ویژه استاد علیرضا پناهیان برای تغییر جایگاه تبلیغ در حوزه ۲️⃣. نگاه دانشی به تبلیغ دین 🔴 چرا تبلیغ نیازمند دانش‌های گسترده‌تر و عمیق‌تر است؟ 🟠 فقه نظام؛ دریچه‌ای نو به حکمرانی دینی 🟢 تبلیغ زیرمجموعه حکمرانی در نظام اجتماعی 🔵 آیا مبلغ درجه یک، دانش بیشتری از فقیه معمولی دارد؟ 🔻 ذهنیت دیگری که باید تغییر کند این است که دین نیاز به دانش‌هایی دارد که اولاً این دانش‌ها بعضاً در حوزه علمیه تولید نشده‌اند. در خارج از حوزه علمیه هم کم‌وبیش تولید نشده‌اند و باید این دانش‌ها ابتدائاً تولید شوند. ثانیاً این دانش‌ها، دانش‌هایی عمیق‌تر و گسترده‌تر از دانش‌های موردنیاز فقه به معنای خاص مصطلح در حوزه است. 🔻 شما الان اجازه اجتهاد به کسی می‌دهید که قدرت استنباط دارد و می‌تواند یک فرع را حکمش را استنباط کند یا فروع متنوعی را استخراج کند. ما در زمینه فقه، که حالا باب جدیدی باز شده به فقه نظام، احتیاج داریم و در این زمینه ضعیف هستیم. فعالیت‌های ارزشمندی شروع شده است. 🔻 اما غیر از اصلاً این بال فقه که شاید خیلی سنگین‌تر، گسترده‌تر، پهناورتر و حساس‌تر از فقه فردی باشد که در بین ما رایج است، و در آینده آن کسی که فقیه فقه نظام است، شاید افقه تلقی شود نسبت به کسی که فقیه در احکام فردی است. 🔻 جدای از این مسئله که ممکن است بگوییم حالا این به مسئله تبلیغ زیاد ارتباط نداشته باشد، البته ارتباط دارد. وقتی شما فقه نظام را مورد بررسی قرار دهید، یکی از موضوعات بسیار حساس، حکمرانی می‌شود. 🔻ما باید پاسخ‌های فراوانی به حکمرانی بدهیم. اگر معنای حکمرانی را مطلق در نظر بگیریم که هر نوع تأثیرگذاری بر افکار عمومی و مردم و برای اداره عمومی مردم را در بر بگیرد، طبیعتاً تبلیغ هم زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد. ما باید ببینیم در یک نظام اجتماعی، تبلیغ دین کجا قرار می‌گیرد، نقشش در اداره جامعه چگونه است و نحوه‌اش باید چگونه باشد. 🔻 حالا به هر حال، من از فقه به معنای خاص که بگذرم، الان یک نفر برای فقیه شدن، برای مجتهد شدن، برای صاحب‌نظر شدن و صاحب فتوا شدن در فقه به معنای خاص، به چه مقدار آگاهی احتیاج دارد؟ 🔻یقیناً چنین فردی اشراف به همه آیات قرآن را لزوماً احتیاج ندارد. اشراف به همه روایات را هم لزوماً احتیاج ندارد. اشراف به همه مباحث کلامی را هم حتی احتیاج ندارد. اشراف به همه مباحث اخلاقی را هم احتیاج ندارد. 🔻 در نظر بگیرید یک نفر برای رسیدن به مرتبه فقاهت به معنای خاص احکام فردی، به چه مقدار اصول، چه مقدار قواعد فقهی، چه مقدار مسائل فقهی و آرای دیگر فقها احتیاج دارد. خب، ما می‌بینیم درس‌های خارج را دیده‌ایم و شاگردان مبرز این درس‌ها را هم مشاهده می‌کنیم، حجم مطالعات و حجم کتبی که موردنیاز است. 🔻 حالا اگر کسی بخواهد اسلام‌شناس بشود، مبلغ دین بشود و توانمند باشد که چه چیزی را چگونه باید تبلیغ کرد، به مخاطب‌شناسی بخواهد بپردازد، به روان‌شناسی اجتماعی برای جریان‌سازی در جامعه بپردازد، او به چه مقدار اطلاعات از دین و غیر دین محتاج است؟ 🔻 کما اینکه در بیانیه اخیر حضرت آقا تصریح فرمودند که فقها به علوم انسانی نیازمندند. ما به چه مقدار دانش احتیاج داریم؟ به چه مقدار اشراف به عموم آیات و روایات احتیاج داریم؟ یقیناً برای یک تبلیغ موفق و برای یک مبلغ درجه یک، دانش موردنیاز بیشتر است از یک فقیه درجه یک، فقیه به معنای خاص کلمه. 🔻 این ذهنیت را ما باید اصلاح کنیم که تبلیغ نیاز به دانش زیادی ندارد. اتفاقاً تبلیغ به دانش بیشتری احتیاج دارد. این را خوب است فقهای ما به آن بپردازند و مفسران قرآن و بالاخره عالمانی که دستی در معارف عمومی دین دارند. 🔻کتابی منتشر شد تحت عنوان «حلقه مفقوده در تولید علم در حوزه‌های علمیه» که در آن به بخشی از علوم موردنیاز برای تبلیغ که در حوزه هنوز تولید نشده اشاره شده است. 🔻 پس، نشناختن امر تبلیغ به‌عنوان امری دانشی، یکی از عناصر این بند از پیشنهادات است که ما اساساً تبلیغ را امری دانشی بدانیم. امروز وقتی حتی هتل‌دار مدرک دانشگاهی دارد و یک دانشی می‌روند تحصیل می‌کنند، یقیناً فهمیدن رویکرد تبلیغی قرآن هم یک دانشی است برای خودش که باید آن را فهمید و از اهل دانش مربوطه اخذ کرد. 🔻 جدای از اینکه امر تبلیغ امری نیازمند دانش است، و جدای از اینکه بخشی از این دانش هنوز تولید نشده است، و جدای از اینکه این دانش بعضاً در علوم انسانی باید اخذ شود، جدای از این سه مقدمه، مبلغ درجه یک یا تبلیغ درجه یک، چه به عهده انسان باشد چه یک کانون تبلیغی، به دانش فراوان‌تری احتیاج دارد تا به دانشی مثل دانش فقه به معنای خاص کلمه. 📮 دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ . 🏴بقعه رسانه مذهبی استان مرکزی ▪️کانال در تمام پیام‌رسان‌ها👇 📲 @boghe_ir 🚩اللهم عجل لولیک الفرج🤲