🔻دوازده گام در تربیت مهدوی
🔻گام یازدهم: شیوه صحیح تنبیه فرزند
نصیحت کردن کودکان برای آموزش اصول اخلاقی و رفتاری صحیح، هوشیاری و دقت ویژه والدین را می طلبد؛ چون گاهی نصیحت به شيوه نادرست، تبدیل به سرزنش می شود و نه تنها اثر مثبتی ندارد، بلکه کودک را به لجاجت می کشاند. امام علی(ع) می فرماید: «زیاده روی در سرزنش کردن، آتش لجاجت را شعله ور می سازد. ضمنا نصيحت باید با توجه به شرایط مکانی و زمانی و ویژگی های فردی کودک صورت بگیرد تا تأثیرگذار باشد. همچنین باید همیشه طوری رفتار کرد که کودک به والدین خود محبت و اعتماد داشته باشد تا پند و خیرخواهی آنان را قلبا بپذیرد.
#پوستر_نمایشگاهی
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#در_جستجوی_خورشید
🔸 کلیپ کارشناس محور به مناسبت نیمه شعبان
. حجت الاسلام موسوی نسب
. موضوع: ادله ولادت حضرت
. شماره ۱۱
@bonyadkerman
30.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️اجرای زیبای محمدحسین پویانفر
در مسجد سَهله...
🔘 فروردین 1400 | شعبان 1442
#نوای_انتظار
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 رعایت تقوا، راهکار حفظ دین در دوران غیبت
🔸 حجت الاسلام کفیل
📎شماره ۴
@bonyadkerman
🔻دوازده گام در تربیت مهدوی
🔻گام دوازدهم: فضای خانه را مهدوی کنیم
کودکان در هفت سال ابتدای زندگی، بیشترین ساعات خود را در خانه می گذرانند؛ پس رفتار ما، گفتار ما و ظاهر خانه و زندگی ما باید حال و هوای ویژه ای داشته باشد. مثلا بکوشیم به هر طریق ممکن نام حضرت را در خانه و خانواده زنده و پرنگ کنیم. خوب است بدانید که در زمان خانه نشینی حضرت علی(ع) شیعیان خاص ایشان برای زنده نگهداشتن نام حضرت، موقع بلند شدن «یاعلی» می گفتند. این روزهای ما نیز بی شباهت به آن دوران نیست. پس باید تلاش کنیم وقتی با کودکانمان هم کلام میشویم در حین بازی و معاشرت با آن ها به طرزی خوشایند از اسامی و القاب و یاد حضرت استفاده کنیم.
#پوستر_نمایشگاهی
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#در_جستجوی_خورشید
🔸 کلیپ کارشناس محور به مناسبت نیمه شعبان
. حجت الاسلام موسوی نسب
. موضوع: اهمیت نیمه شعبان
. شماره ۱۲
@bonyadkerman
46.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدال خدمتگذاری حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌹حتما ببینید ارزش دیدن دارد
@bonyadkerman
پاسخ تکمیلی
غيبت، امري است كه سير حركت انسانها، آن را ناگزير كرده است و در اين فرايند بايد به گونهاي برنامهريزي ميشد تا جامعه شيعه، با كمترين مشكل بتواند پذيراي آن باشد؛ از اين رو امامان(ع) از يك سو، راههاي فهم احكام را به شاگردان ميآموختند تا بتوانند احكام دين را در حد توان از منابع، استنباط و استخراج كنند و مردم را نيز به آموختن از عالمان و رجوع به آنها فراميخواندند و از سوي ديگر با برقراري نهاد وكالت، مردم را به رجوع به وكيلان دعوت كردند. در همين راستا، امام هادي(ع) و امام عسكري(ع) ارتباط مستقيم خود را كمتر كردند و در مواردي از پشت پرده، پرسشها را پاسخ ميدادند، تا مردم به نديدن امام عادت كنند. به دنبال آن غيبت صغرا مدتي پيش بيني شد تا مردم به واسطة نواب خاص، برخي مسائل مورد نياز را بپرسند و در ضمن آن، رجوعِ هميشگي به نايبان را فرابگيرند.
رك: كتاب الغيبة، شيخ طوسي؛ تاريخ عصر غيبت، پورسيد آقايي؛ اصول عقايد، آيتالله مصباح يزدي؛ دادگستر جهان، آيت الله ابراهيم اميني.
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تاثیر مال حلال بر مردم آخرالزمان
🔸 حجت الاسلام کفیل
📎شماره ۶
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد عالی .
انتظار واقعی.
ارزش دیدن دارد
@bonyadkerman
پاسخ تفصیلی
امّا اينكه به حكم ضرورت، مسأله مهدويت در زندگي انساني براساس حكمت الهي، نهادينه شده و امري است كه به طراح نظام هستي باز مي¬گردد و اختيار انساني در آن نقشي ندارد، امام آمدني است؛ يعني پس از آن كه تمام اراده¬هاي انساني، دست به دست هم داد و مردم، از سر اضطرار و آمادگي، در جست¬وجوي آن مهدي موعود برآمدند، آن گاه خداي متعال، براساس حكمت و مصلحتي كه همواره در كار نظام هستي و تدبير الهي بوده است، اراده مي¬فرمايد و ظهور را رخصت مي¬دهد.
البته شكي نيست كه زمينة اذنِ ظهور از سوي خداي متعال، در اختيار انساني است؛ ولي اصلِ اذنِ الهي، از اختيار آدمي بيرون است و بايد دعا و ندبه کرد، تا خداي متعال امر به ظهور کند. بر اساس سنّت قرآني، هر گاه اضطرار آدمي به غايت خود رسيد، بدون ترديد، اجابت الهي به دنبال آن خواهد آمد.
. «أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاء الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ»، نمل ۶۲
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تاثیر مال حلال بر مردم آخرالزمان
🔸 حجت الاسلام کفیل
📎شماره ۷
@bonyadkerman
🔴🔵 امام زمان چه ذکری را برای توسل به خودشان به شیعیان یاد دادند ؟
🌺 آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود فرمودند:
🔹 یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«عج» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر»کرده بود، در حالیکه یاد گرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش نیز حرام است.
🔺آن حضرت به او فرموده بودند:
علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد میدهم که بهتر از اکسیر است، بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان«عج»توسّل پیدا کن و در توسّلهایت بگو:
🔷 «یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی».
♦️ آن عالم نقل میکند: وقتی حضرت فرمودند:«ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند:«ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و میفرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوری کردم، امام زمان«عج» تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطه فیض این عالم، اکنون من هستم.
یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبر اکرم «ص» یا سایر حضرات معصومین «ع» بشود، فیض الهی به واسطه وجود مقدّس امام زمان به بندگان میرسد:
🔶 «بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّر»
🔺آیت الله مظاهری در ادامه تأکید کرد: از همه به ویژه جوانان تقاضا دارم که با این ختم، به امام زمان متوسّل شوید و این ختم را زیاد بخوانید، همه افراد، حتی کسانی که سواد و تحصیلات کافی ندارند هم میتوانند این ختم را بخوانند و به پنج تن آل عبا و امام زمان برای رفع حوائج متوسّل شوند:
🌺 «یا محمّد، یا علی، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، یا صاحب الزمان أدرکنی و لا تهلکنی»
@bonyadkerman
پاسخ تکمیلی
کسانی که می گویند نهضت آن حضرت بر پایه معجزه است، اشكالات متعددي بر سخنانشان وارد است از جمله:
1. اعتقاد به اعجازآميز بودن نهضت امام مهدي(عج) اعتقادي بر خلاف اصل و روال طبيعي است
2. اين ديدگاه، با محتواي پارهاي از آيات قرآن كريم نيز ناسازگار است.[رعد 11]
3. اگر ما به اعجازي بودن حركت امام مهدي(عج) معتقد باشيم، براي اين سؤال اساسي كه چرا غيبت آن حضرت، صدها سال به طول انجاميده است، پاسخي نخواهيم داشت.
البته تذكر اين نكته ضروري است كه عادي دانستن نهضت امام مهدي(عج) به معناي نفي امدادهاي غيبي نيست؛ چرا كه بيگمان، آن حضرت از آغاز تا سرانجام حركت الهي خود، به وسيله امدادهاي ويژه الهي، تأييد و مساعدت خواهند شد و اين موضوع، از روايات متعددي به دست ميآيد.
لزوم تأييد حركتهاي الهي، توسط امدادهاي غيبي و عوامل فوق طبيعي خود، يكي از قوانين حاكم بر هستي است. خداوند، اراده كرده است افراد يا اجتماعاتي را كه با نياتي زلال در مسير كمال، گام بر ميدارند، در شرايط بحراني با نيروهاي پيدا و پنهان خود ياري كند؛ از اين رو نميتوان به استناد احاديثي كه از تأييد شدن امام مهدي(عج) به وسيله فرشتگان و ساير نيروهاي فوق طبيعي سخن ميگويند، غيرعادي و معجزهآسا بودن نهضت آن حضرت را برداشت كرد؛ چرا كه اين احاديث، ناظر به موارد خاصي و جزئياند. تفاوت، بسيار است ميان اينكه نهضت امام مهدي(عج) را از اساس، معجزهگونه تفسير كنيم يا اينكه معتقد باشيم جريان انقلاب جهاني آن حضرت، از روال عادي و طبيعي برخوردار است و امدادهاي غيبي، در موارد خاص، آن را تأييد ميكنند.
@bonyadkerman