فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حاکميت جهاني توحيد ناب
▪️وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ الَّذِي ارْتَضي لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَني لا يُشْرِكُونَ بي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون؛ [نور ۵۵]
▪️خداوند به كساني از شما كه ايمان آورده و كارهاي شايسته انجام دادهاند، وعده داده كه قطعاً آنان را حكمران روي زمين خواهد كرد، همانگونه كه به پيشينيان آنها خلافت روي زمين را بخشيد و دين و آييني را كه براي آنان پسنديده، پابرجا و ريشه دار خواهد ساخت و ترسشان را به امنيّت و آرامش تبديل ميكند، آنچنان كه فقط مرا ميپرستند و چيزي را شريك من نخواهند ساخت و كساني كه پس از آن كافر شوند، آنها فاسقانند.
◽️امام سجاد(ع) بعد از تلاوت اين آيه شريفه فرمود:
به خدا قسم آنها شيعيان ما اهل بيت هستند. خداوند به دست مردي از ما اهل بيت که او مهدي اين امت است، اين کار را انجام خواهد داد و او همان کسي است که رسول خدا(ص) فرمود: اگر از عمر دنيا فقط يک روز باقي مانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر طولاني ميگرداند تا مردي از خاندانم که همنام من است، امور را برعهده گيرد و زمين را پر از عدل و داد نمايد همانگونه که از ظلم و ستم پر شده است.» [نور الثقلين ج۳ ص ۶۲۰]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۳
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
@bonyadkerman
▪️مشترکات شیعه و سنی در مورد امام زمان(عج)
▪️بر اساس کتاب امام مهدی(عج) در احادیث شیعه و سنی
▫️جمعی از محققان مرکز تخصصی مهدویت
◽️انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
#فلش_کارت
#پوستر_مهدوی
@bonyadkerman
هدایت شده از بنیادحضرت مهدی(ع)کرمان
📣جهت فرهنگ سازی معارف مهدویت
کانال بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان کرمان در پیام رسان ایتا را به دیگران معرفی فرمایید
@bonyadkerman
🤲همواره مشمول ادعیه زاکیه امام عصر(عج) باشید
پاسخ تفصیلی
براي انقلاب جهاني و بزرگ امام مهدي(عج)مانند هر انقلاب ديگر، چهار شرط متصور و لازم است:
الف. قانون جامع
حضرت مهدي(عج) هنگام ظهور، ابتدا مردم را دعوت به دين حق و امامت خويش ميكند و اگر كسي مخالفت كرد و خواست به راه شرك و کفر و تباهي ادامه دهد، حضرت با وي مقابله ميكند. برنامه حضرت در بخش دوم نيز بر اساس عمل به كتاب خدا و سنت پيامبر است.
ب. رهبري
شرط ديگر براي پيدايش يك انقلاب، وجود رهبری آگاه، توانمند و شجاع است.
ج. ياران
شرط ديگر يك انقلاب، وجود ياراني فداكار است كه با آشنايي با رهبر و برنامهها و اهداف او و اعتقاد راسخ به آنها، تا آخرين لحظه، از رهبر و انقلاب دست برندارند و آماده هرگونه فداكاري باشند. قيام جهاني امام مهدي(عج) نيز به ياراني نياز دارد كه ضمن آشنايي و اعتقاد به امام و دين، تا آخرين لحظه فداكاري كنند.
د. آمادگي و پذيرش عمومي يكي ديگر از شرايط يك انقلاب و تحقق آن، پذيرش مردمي است. بايد مردم خواستار تغيير حاکميت و وضع موجود بوده و رهبر انقلاب و برنامههاي او را واقعاً پذيرا باشند. در غير اين صورت، حرکت انقلاب به سرانجام مطلوب نخواهد رسيد.
انقلاب امام مهدي(عج) نيز اين شرط را لازم دارد. مردم بايد به حدي از رشد و آگاهي رسيده باشند كه پذيراي حركت اصلاحي و قيام بزرگ منجي عالم بشريت باشند، تا هنگام قيام، او را پذيرفته و براي تحقق اهداف و برنامههاي او همکاري کنند.
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ايمان به حجّت غايب و قطعيت ظهور
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
الم- ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ- الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ [بقره ۱-۳]
▪️ الف لام ميم (۱) اين است كتابى كه در [حقانيت] آن هيچ ترديدى نيست [و] مايه هدايت تقواپيشگان است (۲) آنان كه به غيب ايمان مى آورند و نماز را بر پا مى دارند و از آنچه به ايشان روزى داده ايم انفاق مى كنند (۳)
◽️ راوي ميگويد: از امام صادق درباره آية (الم ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدي لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ) سؤال کردم، ايشان فرمودند: پرهيزگاران، پيروان حضرت علي هستند و (مراد از) «غيب»، حجت غائب است و شاهد آن قول خداوند است که ميفرمايد: «بگو: غيب تنها براي خدا است! شما در انتظار باشيد، من هم با شما در انتظارم!»[ کمالالدين ج۲ ص۳۴۰]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۴
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
@bonyadkerman
هدایت شده از بنیادحضرت مهدی(ع)کرمان
▪️مشترکات شیعه و سنی در مورد امام زمان(عج)
▪️بر اساس کتاب امام مهدی(عج) در احادیث شیعه و سنی
▫️جمعی از محققان مرکز تخصصی مهدویت
◽️انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
#فلش_کارت
#پوستر_مهدوی
@bonyadkerman
پاسخ تفصیلی
در پاسخ می توان گفت :
الف. رواياتي كه در آنها به شمشير اشاره شده است، لزوماً به معناي آن نيست كه نوع سلاح حضرت، شمشير است؛ بلكه معناي آن، اين است كه قيام امام مهدي(عج) مسلحانه است.
ب. پيروزي در جنگ و غلبه بر دشمن، تنها با تكيه بر سلاح و ادوات جنگي نيست؛ بلكه درايت و فرماندهي درست نيز شرط است. امام زمان(عج) از درايت و فرماندهي خود كه از علم الهي سرچشمه گرفته است، بهره مي¬برد. همچنين آن حضرت، علاوه بر امدادهاي غيبي و فرشتگان، به لشكر «رُعب» مجهز است و خداوند، وحشتي در دل دشمنان او مي¬افكند كه توان درست فكركردن و درست بهره¬بردن از تجهيزات را از دست مي¬دهند. پيامبر اسلام(ص) نيز در جنگ¬هاي بدر و احزاب، به اين ابزارها مؤيَّد بود.
د. آنچه از روايات استفاده مي¬شود، اين است كه بين حضرت با دشمنان، جنگ و درگيري رخ مي¬دهد و طرفين كشته مي¬دهند؛ يعني علاوه بر آن كه لشكريان دشمن تار و مار مي¬شوند، عده¬اي از ياران امام نيز به شهادت مي¬رسند؛ بنابراين، نوع سلاح¬ها بايد به گونه¬اي باشد كه براي طرفين، استفاده جنگي از آن امكان پذير باشد.
سخن آخر آن¬ كه بررسي سلاح، از مسايل مهم مهدويت نيست و لذا دانستن آن، اهميت چنداني ندارد و كنكاش در آن نيز نتيجة چنداني نمي¬دهد.
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سنت ابتلاء و آزمايش
▪️و لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ. الَّذينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ. أُولئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُون
▪️قطعاً همة شما را با چيزي از ترس، گرسنگي، و كاهش در مالها و جانها و ميوهها آزمايش ميكنيم و بشارت ده به استقامتكنندگان! آنها كه هرگاه مصيبتي به ايشان ميرسد، ميگويند: «ما از آنِ خداييم و به سوي او باز ميگرديم!» اينها، همانها هستند كه الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده و آنها هستند هدايت يافتگان [بقره ۱۵۵ تا ۱۵۷]
◽️امام صادق(ع) ميفرمايد:
آن قول خداوند است که فرمود: «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ» يعنی پيش از قيام حضرت قائم شما مؤمنين را خواهم آزمود «بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ؛ آنان را به چيزي از ترس از سوي پادشاهان از فرزندان فلان در آخر حکومتشان و گرسنگي با بالارفتن قيمتها(تورم) «وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ» و کساد شدن تجارت و کمي سود و از دست دادن جانها يعني مرگي سريع و فراگير و نقصي در ميوهها يعني کاهش برداشت محصول آزمايش ميکند، «وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ» در اين هنگام صبرکنندگان را به تعجيل قيام حضرت قائم بشارت دهيد.
کمالالدين ج۲ ص۶۴۹
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۵
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
@bonyadkerman
پاسخ تفصیلی :
از اوضاع و حوادث عمومي، ميتوان حدس زد كه بشر، در آينده نزديك، بر سر يك دو راهي بسيار حساس واقع خواهد شد؛
۱. حاكميت قدرت و علوم مادي
عدهاي تنها راه را تشكيل يك حكومت واحد جهاني ميدانند. در اينباره تلاش قدرتهاي جهاني براي كسب سلطه براي اداره جهان بسيار چشمگير است. آمريكا با كمك سرمايهداران صهيونيزم و با در دست داشتن بزرگترين مركز فيلم سازي جهان (هاليوود)، سالانه حدود هفتصد فيلم توليد ميكند و نزديك به ۸۰ درصد شبكهها و سينماهاي جهان را تغذيه رسانهاي مينمايد. تمام اين فيلمها، در مسير اهداف غرب براي حكومت بر جهان قرار گرفته است و پيوسته اين هدف را دنبال ميكند.
۲. حاكميت احكام الهي و مديريت انسانهاي موحد بر جهان اين نظريه تنها راه نجات بشريت را بازگشت به دين و احكام الهي ميداند و معتقد است اين مهم با تشكيل حكومت جهاني به دست رهبري الهي امكان پذير خواهد بود. لازمه اين طرح و نظريه ديني براي جهان، مبارزه با هر گونه استثمار، قدرت طلبي و بيعدالتي در جامعه جهاني است؛ لذا صاحبانِ قدرتِ جهاني به مقابله رو در رو با اين تفكر الهي و ديني پرداختهاند و به صورتهاي گوناگون به تحريف آن مشغول شدهاند.
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مرزبانی از حق به ويژه امامت و مهدويت
▪️يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون؛[آل عمران ۲۰۰]
▪️اي كسانی كه ايمان آورده ايد! (در برابر مشكلات و هوسها) استقامت كنيد! و در برابر دشمنان (نيز) پايدار باشيد و از مرزهای خود مراقبت كنيد و از خدا بپرهيزيد، شايد رستگار شويد!.
◽️امام صادق(ع) هم چنين می فرمايد:
««يَصْبِرُوا» يعني بر آنچه در ماست (ولايت)، پايدار باشيد، «يُصَابِرُوا» با يکديگر در رويارويی عليه دشمن با وليّتان پايدار بمانيد، « يُرَابِطُوا» بر ثبات قدم و ماندنتان با امام محافظت نماييد». [نورالثقلين ج۱ ص۴۲۶]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۶
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
@bonyadkerman
پاسخ تفصیلی
شايد بتوان گفت يكي از شرايط عمده براي ظهور، وجود ياوراني است كه همراه امام، بار قيام را بر دوش بكشند و تا آخر، از همراهي و ياري رهبر خود دست برندارند و او را تنها نگذارند. سدير صيرفي در گفت-وگويي با امام صادق(ع) دربارة عدم قيام مي¬گويد:
حضرت، مرا به خارج مدينه برد تا آن كه وقت نماز، در محلي پياده شديم. امام صادق(ع) به جواني كه در آن نزديكي بز مي¬چراند، نگاهي كرد و فرمود: «اي سدير! به خدا قسم! اگر پيروان من، به تعداد اين بزها بودند، بر جاي نمي¬نشستم ]و قيام مي¬كردم[. سدير گويد: بعد از تمام شدن نماز، حيوانات آن گله را شمردم و يافتم كه عدد آنها از هفده تجاوز نمي¬كند. [كافي ج 2 ص242]
تحقّق اين شرط، لازم است؛ ولي كافي نيست؛ بلكه بايد زمينه¬هاي ديگر نيز فراهم شود. از جمله آن شرايط، قابليت مردم براي پذيرش دولت حق است، به اين معنا كه عموم مردم و جامعه بشري (نه گروهي خاص و در منطقه¬اي خاص) بايد به درجه¬اي از معرفت برسند كه دريابند حكومت¬ها و مكاتب ساخته بشر، جوابگوي نياز مردم نيست و به وسيله اين¬ها، سعادت و عدالت واقعي به بشر هديه نميشود.
خلاصه آنكه مردم، خود بايد ظهور عدالت را بخواهند و جهانيان را با زيبايي¬هاي دوران ظهور آشنا كنند و روحيه عدالتطلبي و ظلم¬ستيزي را همه جا گسترش دهند. خواجه نصیرالدین طوسي، در كتاب تجريد الاعتقاد، علت غيبت امام را كوتاهي مردم مي¬داند؛ چرا كه اعمال و كردار مردم، باعث شد امام از ميان مردم برود؛ بنابراين، مردم بايد از راه غلطي كه رفته¬اند، برگردند و امام را بخواهند، تا ظهور صورت گيرد.
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ثمره اطاعت از امام ، خود امام است
▪️وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفيقاً- ذلِکَ الْفَضْلُ مِنَ اللَّهِ وَ کَفي بِاللَّهِ عَليماً [نساء ۶۹-۷۰]
▪️و کسی که خدا و پیامبر را اطاعت کند ، ( در روز رستاخیز ، ) همنشین کسانی خواهد بود که خدا ، نعمت خود را بر آنان تمام کرده از پیامبران و صدّیقان و شهدا و صالحان و آنها نیکو رفیقانی هستند- این تفضّل (رفاقت با اینان) از جانب خداست ، و خدا بس داناست.
◽️حذیفة بن یمان گفت: روزی بر رسول خدا(ص) وارد شدم که آیه «اولئک الذین أنعم الله علیهم...» نازل شد حضرت آن را بر من قرائت کرد. آن گاه گفتم: ای پیامبر خدا اینان کیانند؟ فرمود: ای حذیفه مراد از «نبیین» که خدا آنها را گرامی داشته است، من هستم؛ من اولین در نبوت و آخرین آنها در مبعوث شدن می باشم. منظور از «صدیقین» علی بن ابی طالب است. هنگامی که خدا مرا به رسالت مبعوث کرد او اولین تصدیق کننده من بود. مقصود از «شهدا» حمزه و جعفر، مراد از «صالحین» حسن و حسین دو آقای جوانان بهشت و منظور از «حسن أولئک رفیقا» مهدی در زمان [ظهورش] است. [شواهد التنزیل، ج۱ ص۱۹۹]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۷
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
@bonyadkerman