eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
2.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
861 ویدیو
215 فایل
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران، برگزار کننده کلاسهای مهدویت ویژه تمام رده های سنی آی دی ادمین کانال: @bonyadmahdaviat_maz فروشگاه محصولات و کتاب های بنیاد حضرت مهدی استان مازندران https://eitaa.com/ketab_bonyad_maz
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [5]سوره نساء، آیه59 💠«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا» ✨ 💠خداوند می‌فرمایند؛ ای کسانی که ایمان آورده اید خدا را اطاعت کنید از رسول و اولوالامر جانشینان پیامبر هم اطاعت کنید. پس اگر درباره چیزی نزاع کردید آن را به حکم خدا و پیامبر ارجاع بدهید، اگر به خدا و قیامت ایمان دارید این بهتر و پایانش نیکوتر🌷 است. 👌چند نکته در این آیه وجود دارد و پیوندش به بحث امام زمان (عج) را عرض می کنیم: 1⃣-نکته اول در آیه، اطاعت از اولوالامر آمده، ولی به هنگام نزاع مراجعه به آنها مطرح نشده، بلکه می گوید تنها مرجع حل نزاع خدا و رسول معرفی شده. که نشان دهنده 👈این است اگر در شناخت اولوالامر و مصداق اولوالامر نزاع شد باید مراجعه کنید به خدا و رسول.👉 اگر همه فرقه ها قرآن و سنت را مرجع می دانستند اختلاف‌ها حل و وحدت و یکپارچگی بود «فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُول». 2⃣-نکته دوم قرآن درباره مفسدان، مسرفان، گمراهان، جاهلان، جباران، کسانی که از خدا رو برمی گردانند، دستور «لا تُطِعْه، وَلَا تَتَّبِعِ» می دهد. بنابراین موارد «أَطِيعُوا» باید 👥کسانی باشند که اطاعتشان نهی نشده باشد، اطاعتشان در تضاد با عوامل خدا و رسول نباشد. یعنی اولوالامر باید همچون پیامبر معصوم باشد تا اطاعت از آنها مانند اطاعت از پیامبر لازم و ‌بی چون و چرا باشد⚠️. چون عصمت یعنی آنکه انسان نه تنها گناه نکند بلکه در فکر گناه هم نباشد. 🌀ما در برخی از گناهان حالت عصمت داریم چون مرتکب نشدیم، فکر آن را هم نکردیم. مثلا خودکشی❌ یا کشتن دیگران. همانگونه که ما بخاطر آگاهی و علمی که به زشتی و پستی و بد عاقبتی بسیاری از گناهان داریم هرگز فکر انجام آنها نیستیم. اما امام🔆 بخاطر علم و یقینی که به ناپسندی همه گناهان دارد هرگز گرد آن نمی‌رود. امروزه اگر ما واقعا سبک زندگی یمان را بخواهیم اطاعت پذیری در برابر امام، در برابر پیامبر و در برابر خدا داشته باشیم یک گناه شناسی برای خودمان بکنیم. ⭕️پیامد غیبت را اگر بدانیم نباید غیبت کنیم، پیامد تهمت پیامد مال غیر، پیامد دزدی، پیامد اختلاس، تمام اینها پیامدهای منفی دارد. چرا بعضی موقع ها یک عده آلوده می شوند و اینها را انجام می دهند⁉️ فکرشان درگیر است چون نمی‌دانند چه پیامدهایی در آن وجود دارد. اهل بیت چون می دانند برای تک تک اینها چه پیامدهایی منفی ای وجود دارد، لذا حتی 💭فکر این را هم‌ نمی کنند، لذا معصوم هستند. 👈و لزوم عصمت امام از خطا و نسیان به جهت آن است که ما معمولا در رفتارها، منش های خودمان دچار خطا و‌ اشتباه می‌شویم پس به یک امام معصوم نیاز داریم تا به او مراجعه کنیم و حقیقت را بشناسیم. اصلا او ما را از اشتباه حفظ بکند. لذا او نباید خطاکار باشد. 🗣جابر بن یزید جعفی می گوید از جابر بن عبدالله انصاری شنید وقتی که خدای تبارک و تعالی پیامبرش این آیه را فرستاد 📖«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» عرض کردم یا رسول الله خدا و رسولش را شناختم اما اولوالامری که خداوند اطاعت آنها را مقرون اطاعت خود کرده چه کسانی هستند⁉️ فرمود ای جابر آنها جانشینان من هستند. بعد حضرت اسم می‌برد، از امیرالمومنین (ع) تا وجود نازنین آقا امام زمان علیه السلام. ⬇️⬇️⬇️
📄باز در حدیث دیگری رسول الله (ص) پس از ذکر اسامی همه ی ائمه برای جابر، به وی می گوید؛ ای جابر آنها جانشینان، اوصیاء، اولی و عترت🔆 من هستند، کسی که ایشان را اطاعت کند مرا اطاعت اطاعت کرده. کسی که از آنها سرپیچی کند من را سرپیچی کرده. کسی که ایشان را یا یکی از آنها را انکار کند مرا انکار کرده. یعنی تا این حد!! یعنی کسی که «من انکر المهدی فهو کافر..»⛔️ اینها را باید نسبت به این قضایا جدی بگیریم. ✅لذا اگر زندگی یمان را در مسیر اطاعت از ولی خدا که مصداقش الان امام زمان است جدی بگیریم خیلی از مسائل اعتقادی ما حل می شود👥. چون اطاعت انسان را تسلیم می کند، اطاعت را اگر انسان جدی بگیرد وفاداریش به امام بیشتر می شود، عشقش به امام بیشتر می شود، سعی می کند در کارها سمبل نکند، سنگ تمام بگذارد نسبت به امام. ⬅️لذا نسبت به آثار اطاعت از امام‌ هم باید توجه داشته باشیم چرا؟ چون اطاعت از امام شکل گرفته می شود، علاقه ها رفتارهای ما، دلهای💕 ما مصون می شود از گناه، ذهن ما به سمت بدعت و انحراف نمی رود. تضعیف باطل و استحکام پایه حق می شود، روشن شدن راههای دین می‌شود، مستقر شدن استوانه های عدالت می‌شود. در زندگی خودمان عدالت محور می‌شود. امور در مجاری خودش قرار می‌گیرد، بسته شدن راههای 🔥نفوذ شیطان قرار می گیرد. آن دین ما که نشأت گرفته از عقاید و اخلاق و احکام ما هست سعی کنیم ‌به نحو‌احسن انجام بدهیم. 👌نمازی که می خواند نمازی است «تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر»📿 می شود. روزه که می گیرد تماما تسلیم در برابر خدا قرار می‌گیرد، تسلیم در برابر رسول خدا و تسلیم در برابر امام هست. «أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ». در طول تاریخ🗓 اهل بیت هر وقت یاران مطیعی داشتند حرکتشان، رو به جلو حرکت کردند. ولی یارانی داشتند که مطیع نبودن کار امام به بن بست خورد. شما در جریان صلح امام حسن را ببینید، در جریان خانه نشینی😔 امام امیرالمومنین (ع) را ببینید. در واقعه عاشورا آدم هایی که از نایب امام اطاعت نکردند همان هایی بودن که از خود امام هم اطاعت نکردن❌. آدم هایی که حرف مسلم بن عقیل را گوش ندادن همان هایی بودن که حرف امام معصوم را گوش ندادن. ⚜پس امروزه این برای ما درسی هست که ما هم بتوانیم نگاه ویژه ای داشته باشیم به اطاعت از امام، تمرین به اطاعت این است اطاعت از ولی فقیه، اطاعت از نائب امام داشته باشیم. اگر اطاعت از نائب عام امام داشته باشیم اطاعت از خود امام هم داریم.🤲 در دعای عهد می‌خوانیم امام انتظارش از ما این است «الْمُمْتَثِلِینَ لِاَوَامِرِهِ‌‌..» مطیع امر امام باشیم. ⚠️پس لذا می طلبد که این اطاعت را در زندگی خودمان تمرین کنیم، اطاعت از قوانین راهنمایی🚦 رانندگی، اطاعت از رعایت مسائل بهداشتی، اطاعت از برنامه هایی که در زندگی می توانیم داشته باشیم که توام با صفا و صمیمیت باشد. اینها تمرین اطاعتی ست که در زندگی می‌توانیم داشته باشیم. 🧒به بچه هایمان یاد بدهیم در جامعه بتوانیم روحیه اطاعت پذیری را در برابر قانون الهی و قانونی🌀 که حداقل خودمان وضع کردیم به نحواحسن رعایت کنیم، تا بتوانیم ان شاءالله اطاعت از ولی خدا و حجت خدا را به نحواحسن داشته باشیم. 🖇 5 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari
ایات مهدوی 5.mp3
3.05M
💠 سلسله مباحث 5 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 5 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari
💠دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان @bonyadsari
💠 دعای زیبایی که نشانگر زیبایی های عصر ظهور است بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ اللَّهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ الَّهُمَّ أَشْبِعْ كُلَّ جَائِعٍ اللَّهُمَّ اكْسُ كُلَّ عُرْيَانٍ اللَّهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدِينٍ اللَّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ كُلِّ مَكْرُوبٍ اللَّهُمَّ رُدَّ كُلَّ غَرِيبٍ اللَّهُمَّ فُكَّ كُلَّ أَسِيرٍ اللَّهُمَّ أَصْلِحْ كُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِينَ اللَّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ اللَّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنَا بِغِنَاكَ اللَّهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِكَ اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ وَ أَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِير 🌸تمامی این فرازهای زیبا ان شاء الله در عصر ظهور امام زمان علیه اسلام محقق خواهند شد. 📣 ✅ @bonyadsari
چه شود ای گل نرگس با تو دیدار کنم جان و مال و هستی ام برتو گرفتار کنم روزه ی وصل تو از پا بینداخت مرا کی شود با رطب وصل تو افطار کنم. 🤲مهمانان ضیافت الهی لحظه ی اجابت دعاست.. 🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹
🕊 برداشتن حجاب گناه 💠رهبر انقلاب: 🔅 ، یعنی طلب مغفرت و آمرزش الهی برای گناهان. این استغفار اگر درست انجام گیرد، باب برکات الهی را به روی انسان باز می‌کند. 🍃 ⚠️همه آنچه که یک فرد بشر و یک جامعه انسانی از الطاف الهی احتیاج دارد -تفضّلات الهی، رحمت الهی، نورانیت الهی، هدایت الهی، توفیق از سوی پروردگار، کمک در کارها، فتوح در میدان‌های گوناگون- به ‌وسیله گناهانی که ما انجام می‌دهیم، راهش بسته می‌شود. گناه، میان ما و رحمت و تفضّلات الهی، حجاب می‌شود. 🔸استغفار، این حجاب را برمی‌دارد و راه رحمت و تفضّل خدا به سوی ما باز می‌شود. ۱۳۷۵/۱۰/۲۸ 🍃 🌷 @bonyadsari
♦️✍️ نقدی بر سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حیدری پیرامون رجعت و نظر علامه طباطبایی کلیپی از جناب حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حیدری پخش گردیده که محتوای آن اشاره به شباهت دیدگاه علامه طباطبایی با شیخ احمد احسایی پیرامون وقوع رجعت در مکانی غیر از زمین مادی کنونی و محل زندگانی فعلی ما می باشد. موید این کلیپ نگاشته ای از ایشان در سایت رسمیشان می باشد . متن سخن جناب آقای سید کمال حیدری چنین است : 👇 لطفا درباره موضوع رجعت توضیح بفرمایید و آیا رجعت برای مومنان نیز وجود دارد؟ منظور از رجعت، بازگشت برخی از مردم به زندگی، پس از مرگشان است. اصل رجعت مورد توافق تمام علماست، نه کیفیت آن و تفاسیر متعددی از رجعت وجود دارد. علامه طباطبایی(ره) معتقد است که رجعت برزخی میان عالم دنیا و عالم برزخ است و جزو عالم دنیا نیست. یعنی رجعت مرتبط به عالم تجرد مثالی است، نه عالم تدرج و زمان. روز رجعت خود یکى از مراتب روز قیامت است، هر چند که از نظر ظهور به روز قیامت نمى‏‌رسد، چون در روز رجعت، باز شر و فساد تا اندازه‏‌اى امکان دارد، به خلاف روز قیامت که دیگر اثرى از شر و فساد نمى‏‌ماند. (ترجمه المیزان جلد دوم صفحه ۱۵۹) ✍️نقد و بررسی ✍️ جناب آقای سید کمال حیدری در کلیپ خود مستند کلام علامه طباطبایی را بیان نکردند اما در سایت ایشان به ترجمه المیزان ج2 ص 159 آدرس داده شده است . اینجانب حدود سه سال پیش و به مناسبت انجام پروژه ی تحقیقی خود با عنوان (تحریف آموزه های مهدویت در جریان های انحرافی) و بررسی انحراف مدعیان دروغین از جمله احمد اسماعیل بصری پیرامون رجعت با این ادعا از جانب آقای حیدری آشنا شدم و پس از جستجو مستندی در کتاب شریف المیزان پیدا نکردم . در همان زمان و با جستجو در اینترنت با نگاشته ای انتقادی از طلبه ای عراقی با نام "شیخ احمد الجعفری " روبرو گشتم که گویا در کلاس های آقای سید کمال حیدری حضور داشته و به مناسبت بر گفتارهای ایشان نقد هایی را مکتوب نموده است . ♦️آدرس نقد های این منتقد چنین است . 108033 https://www.kitabat.info/subject.php?id= به نظر بنده ادعای ایشان پیچیدگی خاصی ندارد که نیاز به پاسخ تفصیلی داشته باشد. با مراجعه به کتاب المیزان علامه طباطبایی و بررسی دیدگاه ایشان پیرامون رجعت هیچ ارتباطی میان بیانات علامه طباطبایی با شیخ احمد احسایی وجود ندارد . نظر علامه طباطبایی روشن است و ایشان پس از بیان تواتر روایت های رجعت از منظر شیعه و عدم مخالفت این آموزه با عقل، قرآن و روایات، بنا بر روایتی که می فرماید (ایام الهی سه مورد است .1. روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام 2. روز رجعت 3. روز قیامت )معتقدند که در سیر تجلی حقیقت بر مردمان جهان ابتدا خدای متعال در زمانه ظهور تجلی حق را صورت می دهد و با رجعت حقیقت عالم بر مردمان بیش تر آشکار می شود و در قیامت نهایت تجلی حق رخ خواهد داد و هیچ امری بر کسی پوشیده نمی ماند .به تعبیر دیگر قرآن (یوم تبلی السرائر) است . به روشنی این سخن هیچ سنخیتی با نظر شیخ احمد احسایی ندارد که می خواهد رخ داد رجعت و ظهور را در عالمی به نام هورقلیا معرفی کند و آن را غیر از دنیای و زمین فعلی بداند . اجمالا اشتباه جناب استاد حیدری در این است که مرحله ای بودن تجلی حق در ظهور و رجعت و قیامت را به معنای مرحله ای بودن مکان دانسته اند که برداشتی بدون دلیل از کلمات علامه طباطبایی می باشد. نگارنده همانند دیگر محققان این عرصه در مقاله ای به بررسی دیدگاه شیخ احمد احسایی و احمد بصری در مورد وقوع رجعت در عالمی غیر از زمین مادی پرداخته است. 🔶👈👈 آدرس مقاله اینجانب : ✍️ کاوشی در رجعت با تاکید بر انحرافات شیخیه، بهائیت و احمد اسماعیل بصری فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود ش49 کانال حجت الاسلام شهبازیان @khaketeshneh
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [6]سوره مائده، آیه54 💠«يا أَيُّهَـــا الَّذينَ آمَنُـوا مَنْ يَـرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرينَ يُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللهِ وَ لا يَخــافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَليمٌ» 👌خداوند می فرماید؛ ای کسانی که ایمان آوردید هر کسی از شما که از دین خود برگردد، خداوند در آینده🔮 قومی را خواهد آورد که آنها را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست دارند. آنها نسبت به مومنان نرم هستند و در برابر کافران سرسخت و قاطع، در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نمی‌ترسند. این فضل 💕خداست که به هر کس که شایسته باشد می دهد خداوند بسیار داناست. 👈👈امام صادق می فرماید؛ یاران صاحب این امر برای او نگهداری شده، اگر همه ی مردم هم نسبت به این قضیه بی توجه باشند خداوند یاران امام زمان (ع) را به آنها می رساند👥. اگر اینها بِدان کافر شوند پس به تحقیق ما گروهی که بِدان کافر نیستند بر آنها موکل می کنیم. آنها همان کسانی هستند که خداوند درباره ی آنها فرموده💭 خداوند به زودی گروهی را خواهد آورد آنان را دوست دارد. 👆ویژگی بسیار بسیار مهمی است، اگر می‌خواهیم یار امام زمان (ع) باشیم بایدتوجه کنیم که ما همیشه باید نگاهمان به خدای تبارک و تعالی و توحید محوری باشد. 🍃و توجه به این کنیم که همیشه خدا را روح حاکم بر تمام شئونات زندگی خودمان قرار بدهیم🍃. 🔆خداوند می ‌فرماید کسانی که من را دوست داشته باشند من هم آنها را دوست دارم. پس اگر می‌خواهیم ویژگی بسیار مهمی را در زندگی رعایت کنیم دوست داشتن خداست. خدا از چه چیزی خوشش می‌آید⁉️ چه حرکتی را انجام بدهیم خدا راضی ست؟ چه حرکتی را انجام ندهیم و باید توجه به او بکنیم، یعنی بایدها و نباید های قرآن را با محوریت حب خدا و دوست داشتن خدا داشته باشیم. 🔸امام صادق در برخی از اوصاف یاران امام زمان وقتی که می رسد می‌فرماید آنها مردانی هستند دل هایشان مانند پاره های آهن ⚙ است، یعنی نه اینکه سنگ دل باشند اینها از بس ایمانشان به خدا قوی است به این سادگی اهل گناه نیستند⚠️ ایمانشان از سنگ هم محکمتر هست، امام صادق می گوید. یعنی نگاهشان، دینشان همش خداست و توحید محور است. در عبادتشان برای ریا این کار را نمی کنند مردانی هستند که شب ها نمی‌خوابند🗣 زمزمه ی عبادت خدا می‌کنند، از فرصت ها برای عبادت و توجه به مسئله ی خدا می کنند. 🌾🌾لذا امام صادق (ع) می فرمایند اصحاب حضرت مهدی «فَلْيَنْتَظِرْ» منتظر امام خود هستند.🌾🌾 ✅اگر من در زندگی می خواهم ببینم منتظر هستم یا نه؟ ببینم چقدر دارم خودم را آماده می کنم برای آن میهمان بزرگوار! اگر واقعا منتظر میهمان هستم خانه را آب و جارو می کنم،💕 دلهای خودم را پاک می‌کنم، تدارک می بینم، زحمت می کشم، کوشش می کنم، به نحواحسن این میهمان بزرگوار باید در جایی که ما او را دعوت می‌کنیم بپسندد راحت باشد. 👌«ولیَعمَل بِالوَرَع» در عملشان تقوا دارند. تقوا فقط به ذکر و مناجات و دعا نیست، تقوا در اقتصاد می خواهد، تقوا در اخلاق می خواهد، تقوا در تربیت می‌خواهد، تقوا در زندگی می خواهد، تقوا در جامعه می خواهد، احترام به هم.. نگاه کنید وقتی که می گوییم تقوا در تمام شئونات باید باشد⚠️. «مَحَاسِنِ اَلْأَخْلاَقِ» اخلاقش باید نیکو باشد مهربان باشد، آن موقع است که امام صادق می گوید «وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ» این نگاه را کسی داشته باشد تقوا باشد و اخلاق خوبی داشته باشد آن موقع می شود یک انسان منتظر. ⬇️⬇️⬇️
⬅️پس ویژگی یاران امام زمان☀️ گام اول توحید محوری ست. خدا را باید دوست داشته باشد و در عمل خدا هم آن را دوست داشته باشد. نسبت به مومنین رحم💐 داشته باشد اما نسبت به کافرین باید سختگیر باشد. نگاه من به کافر و دشمن خودم باید کاملا جدی باشد سر سخت باشم و جهاد هم که انجام می دهم چه جهاد مبارزه با نفس، چه در جهاد جدی مقابله با دشمن⚔ باید رویکردم رویکرد الهی و توحیدی باشد و نترسم. ترسی در دل خودم ایجاد نکنم. 💠امام سجاد (ع) می فرماید؛ هنگامی که حضرت مهدی قیام🌤 می کند، خدای عزوجل از شیعه ی ما آفت را برطرف سازد، دلهایشان را همچون پاره های آهن محکم می کند، نیروی هر مرد از آنان را به اندازه ی نیروی 👥 چهل مرد قرار می دهد، یعنی خدا می گوید به سمت من یک گام بردار، من هم چندین برابر برای شما گام🚶‍♂ بر می دارم. پس نشان می دهد ترسوها یار امام زمان نیستند. 🌀اگر چیزی را بخواهیم بدوزیم به نخ محکم نیاز دارد نه نخ های وا رفته، کسی که منتظر مصلح هست خودش باید صالح باشد. ❌مجرم نمی تواند منتظر مصلح باشد، لذا باید توجه ویژه ای بکنیم، اگر دوست داریم که واقعا هم دوست داریم یار حضرت باشیم لذا باید توجه به این بکنیم که در تمام شئونات زندگی خودمان اصل توحید محوری را کنار نگذاریم. توحید محور باشیم ✨خدا را دوست داشته باشیم💝 و در برابر دشمن ها محکم و سرسخت باشیم. ان شاءالله خدا ما را یاری می کند.‌ 🌿ان شاءالله که بتوانیم جزو یاران و وفاداران خوبی برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم. 🖇 6 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari
ایات مهدوی 6.mp3
2.57M
💠 سلسله مباحث 6 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 6 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari
💠دعای روز ششم ماه مبارک رمضان @bonyadsari
🌟تقوا در هدایت‌پذیری از قرآن نقش دارد .. 💠رهبر انقلاب: عزیزان من! با بیشتر اُنس بگیرید. ✅آنچه من تأکید میکنم و توصیه میکنم، این است که با قرآن بیشتر اُنس بگیرید. ذکر الهی و تقوا اگر برای ما حاصل بشود، آن وقت هدایت قرآنی هم برای ما آسان‌تر میشود؛ [چون] «هُدًی لِلمُتَّقین»؛ (بقره/۲) تقوا که بود، هدایتْ حتمی است؛ چون این قرآن، «هادیِ» بعضی و بعضی را «مُضل» [است]؛ یُضِلُّ مَن یَشاءُ وَ یَهدی مَن یَشاء؛ (نحل/۹۳) این جوری است که بعضی‌ها را از آن طرف میبرد، بعضی‌ها را هدایت میکند. هدایت مال متّقین است. 👈هر چه بالاتر باشد، هدایت روشن‌تر و بالاتر است؛ باید این را دنبال بکنیم.۱۳۹۸/۰۱/۲۶  🌷 @bonyadsari
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [7]سوره انعام، آیه44 💠«فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ» می‌فرماید پس چون حقایقی را که حالا به عنوان عبرت گرفته شدگانشان به آنها یادآوری شده فراموش کردن درهای همه نعمت ها را به روی آنها گشودیم تا هنگامی که به آنچه داده شدن مغرورانه خوشحال گشتند به ناگاه آنها را گرفتیم (یعنی در عذاب قرار گرفتن) 🍂پس یکباره از نجات خود درمانده و ناامید شدند. 👈نسبت به این آیه امام باقر (ع) می‌فرماید قول خداوند که می‌فرماید در این آیه «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ» یعنی آنگاه که ولایت امام علی (ع)🔆 را رها کردند. مردم دورانی که باید می آمدند امیرالمومنین را یاری می کردن بعد از ارتحال‌ پیامبر بزرگوار مردم امام را رها کردند، ولایت را رها کردند❌ در حالی که به آن مأمور بودند و باید این کار را می‌کردند. 🔐«فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ» درهای دنیا به روی آنها باز شد «حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُون» اینجا مراد دوران قیام حضرت مهدی علیه السلام هست.‌ خُب چندتا نکته در اینجا وجود دارد؛👇 1⃣. اگر راهی را که خداوند حکیم برای ما معین کرده طی کنیم، سعادت دنیا و آخرت را به دست می آوریم وگرنه به سمت و سوی ذلت دنیا و عذاب آخرت را خواهیم چشید. «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِه» 💭می گوید وضعیتی که امت اسلام پس از رحلت رسول خدا داشتند تا به امروز به همین سبک بوده، آنهایی که باید نگاه به امامتشان و جانشینی پیامبران از غدیر می‌گرفتند، از سقیفه عده ای گرفتند! نتیجه طی مسیر سقیفه به جای غدیر وضعیتی درست کردند که انسانها به سمت سوی تفرقه و انحراف🚫⚔ بروند. پس لذا باید آن نعمتی را که خدا به اینها عطا کرده بود توجه داشتند. 2⃣. یکی از سنت های الهی می گویند مجازات استدراجی است یعنی اینقدر نعمت به آنها می دهد، این مجازات به این روش است که خداوند گناهکاران، طغیانگران💥 جسور فورا آنها را مجازات نمی‌کند بلکه درهای نعمت را به روی آنها باز می کند، هر چه بیشتر در طغیان شان گام🚶‍♂ بردارند نعمت خودش را بیشتر می‌کند این از دو حال خارج نیست؛ ☝️یا اینکه نعمت ها آنها را به سمت و سوی بیداری می آورد. بیداری آنها را به دنبال دارد، خُب در این صورت هدایت الـهی عملی شده.✌️یا اینکه نه آن نعمت‌هایی که به آنها داده می شود و روز به روز بیشتر می شود به غرور و بی خبری آنها اضافه می شود که در این صورت مجازات آنها به هنگام رسیدن به آخرین مرحله خیلی خطرناک است. ⚠️که امیرالمومنین (ع) در حکمت [25] اشاره می کند می گوید که اگر پیوسته از سوی خدا به سوی نعمت ها می‌آیید در حالی که تو اهل معصیت❌ هستی بترس. لذا این نکته خیلی مهم است که باید توجه به آن نعمت هایی که می کنیم و این نعمت ها سرانجام این نعمت به کجاست؟ ما را به خداوند و توحید فرامین خدا می رساند یانه؟؟ 3⃣. نکته سومی که از این آیه برداشت می‌شود برخورد امام مهدی (ع) است با ظلم و ظالم!💥 آن هم در جهت رهایی بشر از ظلم. مانند یک طبیب حاذقی که تیغ جراحی را برای قطع غده های چرکین و جهت درمان انسانهاست، سختی هایی هم دارد دردهایی هم دارد اما نتیجه ی بسیار شیرین و خوبی دارد. ⚠️لذا باید این توجه را بکنیم اگر در جامعه ای که ظلم و فساد زیاد باشد این ظلم و فساد سختی هایی را به هر حال دارد که اگر ما می خواهیم مبارزه ی با ظلم بکنیم، ریشه ظلم و فساد را از بین ببریم به تبع سختی هایی را هم باید در جامعه تحمل بکنیم. ⬇️⬇️⬇️
4⃣. منتظران با یادآوری پیوسته وعده الهی خود را از آن ناامیدی در امان می‌دانند و برای آن روز خودشان را آماده می کنند همانطور که ما در دعای ندبه می‌خوانیم 👈«متی تَرانا و نَراک و قد نَشَرْتَ لِواءَ النَّصرِ تُری»👉 یک نوع ندبه ای است که در این فراز از دعای ندبه با امام زمان خودمان داریم، می گوییم مولا جان کی می شود تو را ما ببینیم؟ یعنی آرزو داشتیم تو را ببینیم. حالا مراد از دیدن فقط ملاقات حضوری با امام نیست؛ ✅یعنی آن جامعه مهدویت که جامعه سراسر توحید و سراسر امنیت و عدالت و معنویت هست ما بتوانیم ببینیم در حالی که پرچم های یاری برافراشته شده، مردم آنها را ببینند👥 و اینجا ما در دعای ندبه حتی این تقاضا را داریم که می گوید آیا می‌شود روزی را ببینم😍 که دور شما را گرفته باشیم و تو امامت امت را به عهده داشته باشی تا زمین را پر از عدل و داد کنی و بر دشمنانت عذاب الهی که می آید آنها را ما ببینیم، سرکشان و منکران را که نابود می‌شوند ما اینها را ببینیم و ریشه مستکبران را قطع بکنیم و اساس ستمگران را ما کاملا بتوانیم ان شاءالله از بین ببریم. 📜در فراز پایانی دعا واقعا همین را می‌گوییم «وَنَحْنُ نَقُولُ الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعالَمينَ» در این حال ما می توانیم بگوییم این آرزو که‌ کردیم بگوییم «الحمدُللهِ رَبِّ العالَمین». ان شاءالله که آن روز را شاهد باشیم که جامعه نابودی کامل از ریشه های ظلم و ظالمین باشد، همانطوری که در آیه [44] سوره انعام اشاره📚 شده و امام باقر هم این جریان را به دوران ظهور و توجهی که مردم باید می‌کردند به ولایت و ان‌شاءالله این توجه را امروزه داشته باشیم و‌ ولایت خودمان را با ولایت آقا امام زمان (ع)☀️ گره بزنیم و بتوانیم رهروان خوبی برای امام زمان باشیم. 🖇 7 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️(عج)در روز جمعـہ ✍جمعه روز حضرت صاحب الزمان (عج) وبنام آن حضرت است و همان روزی است که ایشان در آن روز ظهور خواهند فرمود .🌼 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖 @bonyadsari
💠دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان @bonyadsari
بسم الله الرحمن الرحیم گرامیداشت مقام معلم گرامیداشت خداونداست که دروصفِ معلمی خودفرمود:عَلَّمَ الانسانَ مالَم یَعلَم...به انسان آموزاندآنچه راکه هرگزنمیدانست... گرامیداشت روز معلم گرامیداشتِ پیامبراست که پیشه ی معلمی را تا رسالت نبوی بالابرد....گرامیداشت روز معلم گرامیداشت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است که با ظهور خود علم ودانش وتعلیم وتربیت را احیا خواهد ودست به سر انسانها میکشد عقل واخلاق را در مسیر عبودیت قرار میدهد ازخداوندمیخواهیم که ازخزانه رحمتش، معلمانِ رفته رابیامرزد ومعلمانِ مانده را حفظ کند تا تربیت نسل منتظر ودرتربیت یاران حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف کوشا باشن 🙏 به امید ظهور حضرت مهدی علیه السلام🌹🌹🌹 روز معلم برشما استاد بزرگوار مبارک ویاد ونام دانشمند شهید دکتر مطهری را گرامی میداریم🙏 محمدرضا نصوری .مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ومدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج مازندران🌹 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸