هدایت شده از مرکز تخصصی مهدویت قم
🔴 طرح اویس ویژه فعالان فضای مجازی
🔵 از کلیه فعالان مهدوی فضای مجازی دعوت میشود جهت ثبت نام و همکاری با ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی به آدرس زیر مراجعه کنید:
🆔 http://www.shfm.ir/register
4_6034839890271667765.mp3
3.81M
👆👆👆
#مناجات_با_امام_زمان(عج)
🎤#حاج_میثم_مطیعی
🔊آه ای خدا دارو ندارمانیامد😔
#جمعه_های_انتظار
💚 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
💠☀️💠☀️💠☀️💠
@bonyadsari
📝💠📝💠📝💠📝
📝شرح و تفسیر دعای عصر غیبت
2⃣9⃣قسمت نود و دوم
⚠️عواقب دشمنی با حضرت؛ کسی که با حضرت دشمنی می کند خدا چه عواقبی برایش در نظر گرفته است⁉️
1⃣- گرفتار شدن به شدیدترین عذاب های الهی در دنیا. شعر معروفی است که «هر که با آل علی در افتاد، ور افتاد» این هم همین است هر که با اهل بیت در بیفتد به شدیدترین💥 عذاب ها دچار می شود.
2⃣- خوار شدن⚡️ در بین بندگان.
یعنی یک عذابی دچار می شود که حتی بین خود آن بندگان و بین مردم👥 هم دچار خواری و ذلیلی می شود.
3⃣- کسی که بخواهد با اهل بیت
دشمنی کند در همه جا این فرد مورد لعن و نفرین❌ واقع می شود.
4⃣- عذاب آخرت
5⃣- عذاب قبر...
⚠️نکتـــه؛
چرا باید این عذاب ها برسد⁉️ چون اینها چهارتا کار می کردند، یعنی مولفه های اصلی دشمنی با امام زمان (عج).(همه ی این مولفه ها را یاد بگیریم که خدای نکرده ما مصداق اینها نشویم)👇
1⃣- «فَاِنَّهُمْ اَضاعُواالصَّلوٰةَ»
❌آنها نماز را ضایع می کردند. پس از این فراز معلوم می شود که مراد از این دشمنان فقط کفار نیست! بلکه یک عده مسلمان هایی هستند که نماز خوان📿 هستند ولی نماز را ضایع می کنند. چون اگر فقط کفار اینجا منظور بود نیاز نبود خدا بحث ضایع کردن نماز را بگوید.
👌نکته مهم اینجاست که نمی گوید اینها نماز نمی خواندند، می گوید ضایع میکردند.⛔️ ضایع کردن نماز یعنی اینکه نماز را سبک بشمارد. مثلا بگوییم الان نمیخوانم بگذارم برای بعد، یا الان جوان هستم عشق و حال خودم را بکنم پیر شدم نمازم را قضا می کنم. اینها ضایع کردن و تباه کردن نماز می شود❌. پس از این فراز می فهمیم بعضی از دشمنان امام زمان (عج) کفار نیستند، حتی مسلمینی هستند که ممکن است نماز را ضایع کنند.
🔹ادامه دارد ...
💽برگرفته از فایل شماره (۹)
شرح و تفسیر دعای عصر غیبت
🎤استاد احسان عبادی
#متن_شرح_و_تفسیر_دعای_عصر_غیبت ۹۲
📝💠📝💠📝💠📝
================
@bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀
🍀🍀🍀🍀
🍀🍀🍀
🍀🍀
🍀
📝 مسیر یاری
2️⃣1️⃣ قسمت دوازدهم
غیبت امام مهدی (عج) ✨
منافات نداشتن غیبت با حضور امام
🔷 اعتقاد شیعه به وجود امام معصوم در هر زمان ، یک باورِ اصیلِ مبتنی بر براهین عقلی و دلایل نقلی است .
آنچه از مسلّمات اعتقادی شیعه شمرده میشود ، ضرورت وجود امام معصوم در هر زمان است ؛ اما نحوهی حضور امام در جامعه ، متناسب با شرایط و مسئولیتهای ویژه اوست ؛ گاه حضور آشکار و گاه حضور غائبانه و پنهانی .
🔷 وضعیت متفاوت زندگی آخرین امام ، ناشی از آن است که شرایط برای انجام مسئولیتهای ایشان فراهم نبوده و آن حضرت بر خلاف اجداد طاهرینش ، ناگزیر از زندگی غائبانه تا فرارسیدن روز موعود است و این حضور پنهان ، با فلسفهی امامت او منافاتی ندارد .
🔷 در روایات نیز به این دو گونگی حضور امام در جامعه اشاره شده است .
🔶 از رسول خدا (ص) نقل شده است که آن حضرت پس از معرفی امیرمؤمنان و دیگر امامان معصوم(ع) به عنوان جانشینان پس از خود ، در حق آنان و پیروانشان چنین دعا 🤲 فرمود :
👈🏻 خدایا ! جانشینان من و پیشوایان امتم پس از من را دوست بدار... و زمین 🌍 را از قائم ایشان كه حجت توست خالى مگذار ، چه آشكار باشد ، چه خائف و پنهان ؛ تا دین و حجت و برهان و بیّنات تو از بین نرود . ( كمال الدین ، ج1 ، ص262 )
🔷 در این گونه روایات ، تعابیری چون «ظَاهِراً أَوْ خَافِیاً مَغْمُوراً» بیانگر دو گونگی حضور امام در میان مردم است که گاه آشکارا و شناختهشده است و گاه مخفی و ناشناس .
🔹ادامه دارد ...
#مسیر_یاری
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
@bonyadsari
گروه مهدوی ام در استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰 با سلام خدمت شما مهدی یاوران گرامی
🌀 از امروز ان شالله به صورت روزانه ،متن خلاصه یکی از کتب مهدوی را خدمت شما ارائه خواهیم داد تا به این ترتیب شما عزیزان هم با محتوای کتب مهدوی آشنا شوید و هم در صورت تمایل با تخفیف مناسب با هماهنگی با دفتر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران، آن را به صورت پستی تهیه فرمائید.
👈👈 کتاب اول : کتاب #قرآن_مهدی_زنان تالیف #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکز تخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد مهدویت مازندران )
✅ ما را در نشر معارف مهدوی ، یاری بفرمایید
👇👇👇
🔰 خلاصه کتاب #قرآن_مهدی_زنان 1
🎬 قسمت 1
💠 مقدمه
🔰 «زنان» از ارکان اصلی جامعه و دارای ویژگی ها و خصایص ویژه ای هستند. زن در اسلام کانون مهرو محبت و مظهر زیبایی و شادابی است. او اجازه دارد با رعایت موازین شرعی در جامعه حضور یافته و نقش ایفا کند.
👈 اما دنیاگرایان و مادیّون، نگاه دیگری به زن دارند و از این موجود لطیف، به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده می کنند!!
👌 در اسلام به زنان فقط دستورات خاصی داده نشده بلکه الگوی کامل و نمونه های پسندیده ای نیز از آنان به دیگران معرفی شده است تا با پیروی از آنان، در راه روشن قرار گرفته و یاور دین الهی باشند. در قرآن کریم به نمونه های زیادی از زنان اشاره شده که در دوران رسالت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیهم السلام در صحنه حاضر و تأثیرگذار بودند. آنان در دوران غیبت و عصر ظهور نیز باتوجه به توانایی های خود، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. خداوند در قرآن تصریح کرده که زن و مرد در پیشگاه الهی از منزلت یکسانی برخوردارند.
✳️زنان، بخشی از جامعه اند که در حوزۀ ایمان و کمال، تفاوتی با مردان ندارند و گاه به مقامی بالاتر نیز دست می یابند و کارهای مهمی انجام می دهند که نمونه آن در عصر حاضر نمایان بوده و نشانگر حضور پرشور و معنوی زنان در عرصه های مختلف است. حال اگر او حقیقت و جایگاه وجودی خویش را درک کند و در مسیری که آیین الهی برای وی معین کرده، حرکت نماید، به مقام بسیار والا و ارزشمندی از کمالات روحی و معنوی دست می یابد
🌀چنان که امام خمینی رحمه الله فرمود: «از دامن زن مرد به معراج می رود ( صحیفه نور، ج6، ص194)
🔰 بر این اساس هرکس که می خواهد ویژگی یک منتظر را بداند و الگوی خوبی برای دیگران باشد، باید نمونه های خوب و بد آن را از منظر قرآن و تاریخ بشناسد تا خود یک الگوی مطلوب برای دیگران باشد و بتواند خود را به الگوهای شایسته نزدیک کند. از این رو ضروری است زنان عصر ما، هرچه بیشتر، معارف ناب مهدوی، رسالت ها و وظایف خود آشنا شوند تا بتوانند جامعه را به سوی وضعیت مطلوب سوق دهند و نسلی را تربیت کنند که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف گردند.
✳️ در این نوشتار زنان برگزیده ای که در قرآن از آنان به نیکی یاد شده و نیز زنانی که در دوران اهل بیت علیهم السلام نقش آفرینی کرده اند، به عنوان الگوی نسل امروز، معرفی شده اند و با بیان وظایف زنان در عصرحاضر سعی شده گامی در زمینه سازی ظهور حضرت مهدی علیه السلام برداشته شود تا آنان بتوانند به خوبی نسل منتظر را تربیت و آماده نمایند.
ادامه دارد....
📕 منبع: کتاب قرآن ، امام مهدی(عج) و زنان
@bonyadsari
🔰 انشالله در تاریخ 12 هر ماه ، #مسابقه_کتابخوانی در این کانال از کتب مهدوی ، برگزار خواهد شد.
👈 مسابقه به صورت آنلاین است و با توجه به محدودیت زمان پاسخ ، فقط کسانی می توانند موفق شوند که خوب خوانده باشند
👈 زمان اولین #مسابقه_کتابخوانی 👈👈👈 12 دی ماه ، راس ساعت 21
👌 شیوه برگزاری مسابقه ، متعاقبا اعلام خواهد شد / سوالات فقط در همین کانال بارگزاری خواهد شد
👈 به برندگان هم جوایز نقدی و هم بن خرید کتاب داده خواهد شد
⬇️⬇️⬇️ فایل کتاب مسابقه شماره 1 ⬇️⬇️⬇️
@bonyadsari
4258-fa-imam-hossien-va-mahdi.pdf
1.27M
💠 فایل اولین کتاب سلسله #مسابقات_ماهانه_کتابخوانی 1
🌀کتاب از حسین تا مهدی ( محدوده امتحان از ص 21 فایل pdf الی ص 115 )
@bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀
🍀🍀🍀🍀
🍀🍀🍀
🍀🍀
🍀
📝 مسیر یاری
3️⃣1️⃣ قسمت سیزدهم
چگونگی غیبت امام
🔷 در این رابطه، دو رویکرد متفاوت وجود دارد که یکی مبتنی بر نظریهی «غیبت شخص» و دیگری مبتنی بر نظریهی «غیبت عنوان» است .
🔷 منظور از غیبت شخص ، پنهان بودن شخص حضرت و دیده نشدن جسم او و مراد از غیبت عنوان ، ناشناس بودن امام در میان مردم و پی نبردن آنان به هویت ایشان است .
عموم شیعیان بر این اعتقادند که آن حضرت در جامعه حضور نامحسوس دارد و به صورت ناشناس و بی نام و نشان به شهرها و مناطق گوناگون سیر و سفر میکند .
🔶 امیرمؤمنان(ع) به حذیفه یمانی فرمود :
👈🏻 به خداى على سوگند كه حجت ، قائم ✨ بر امت است ، در راهها قدم مىزند ، به خانهها 🏠 و كاخها 🏰 وارد مىشود ، در شرق و غرب زمین 🌎 گشتوگذار میکند ، گفتهها را مىشنود و بر جماعت سلام مىكند ؛ او مىبیند 👀 اما شناخته نمىشود تا هنگامی که وعدهاش فرا رسد و منادى از آسمان آواز دهد كه امروز روز شادى فرزندان على(ع) و شیعیان او است . (الغیبة، نعمانی، ص 144)
🔹ادامه دارد ...
#مسیر_یاری
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
@bonyadsari
گروه مهدوی ام در استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
🔰 خلاصه کتاب #قرآن_مهدی_زنان 1 🎬 قسمت 1 💠 مقدمه 🔰 «زنان» از ارکان اصلی جامعه و دارای ویژگی ها و خ
🔰 خلاصه کتاب #قرآن_مهدی_زنان 2
🎬 قسمت 2
💠 فصل اول ، زنان الگو در قرآن
🌀 خداوند در قرآن (آیه 10 سوره تحریم) چهار نمونه از زنان را یاد می کند که دو تن مظهر پاکی و دو تن نمونۀ ناپاکی هستند. زن لوط و زن نوح دو نمونه و الگوی بد هستند که در قرآن نام آنها ذکر شده است: ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِّلَّذِینَ کفَرُوا اِمْرَأَهَ نُوحٍ وَاِمْرَأَهَ لُوطٍ کانَتَا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَیْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ یُغْنِیَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَیْئاً وَقِیلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِینَ؛ «خدا برای کسانی که کافر شده اند، زن نوح و زن لوط را مثل آورده که هر دو در تحت سرپرستی دو بنده از بندگان صالح ما بودند ولی به آن ها خیانت کردند و ارتباط با این دو (پیامبر) سودی به حالشان نداشت. و به آن ها گفته شد: «وارد آتش شوید همراه کسانی که وارد می شوند!».
البته منظور از خیانت، خیانت مکتبی، اعتقادی و فرهنگی به پیامبر خدا است؛ یعنی در برابر دین او بدرفتاری و به خدا خیانت کردند؛ لذا خداوند این دو زن را نمونۀ مردم تبه کار و بزهکار معرفی می کند.
👈 پیام آیه این است که تک تک افراد در مقابل اعمال خویش، مسئول بوده و همسر پیامبر بودن، موجب شرافت نیست. همچنین هشداری بود به همسران پیامبر که تصور نکنند همسری رسول خدا از مجازات آنها جلوگیری می کند.
به هر حال این دو زن خیانت کردند، اما عمل آنان منافی عفت نبود؛ همانطور که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «ما بغت امراه نبی قطّ»؛ «همسر هیچ پیامبری، آلودۀ عمل منافی عفت نشد.» الدر المنثور فی تفسیر الماثور، ج 6، ص 245
✳️ در تفسیر نمونه در بیان آیه 10 سورۀ تحریم آمده است: «به دو همسر پیامبراسلام _ که در ماجرای افشای اسرار و آزار آن حضرت دخالت داشتند _ هشدار می دهد که گمان نکنند همسری پیامبر، به تنهایی می تواند مانع کیفر آن ها باشد! همان گونه که رابطۀ همسران نوح و لوط، به خاطر خیانت از خاندان نبوت و وحی قطع شد و گرفتار عذاب الهی شدند. در ضمن هشداری است به همۀ مؤمنان و تمام قشرها که پیوندهای خود را با اولیاء الله _ در صورت گناه و عصیان _ مانع عذاب الهی نپندارند
ادامه دارد....
📕 منبع: کتاب قرآن ، امام مهدی(عج) و زنان
@bonyadsari
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت به تغییر سبک زندگی منتظرانه در عصر پساکرونا اشاره کرد و گفت: کرونا با علائم حتمی و غیر حتمی ظهور و آخرالزمان هیچ ارتباطی ندارد.
🌀 مشروح مصاحبه 👇👇👇
@bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت به تغییر سبک زندگی منتظرانه در عصر پساکرونا اشاره کرد و گفت
🔰 حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که آیا میتوان شیوع ویروس کرونا را علائمی از علائم آخرالزمان دانست، اظهار داشت: انسان وقتی برای کشف یک مساله و یا قضیهای تلاش میکند، ابتدا باید ببیند تعریفی که از آن قضیه و یا مساله دارد صحیح است یا خیر! یا اگر میخواهد شیئ و یا فردی را بشناسد باید ابتدا به علائم، خصوصیات و نشانههای آن فرد آگاهی داشته باشد تا بتواند شخص مورد نظر را شناسایی کرده و بشناسد، همچنین زمانی که از یک حادثه تاریخی مطلع میشود باید بداند آن حادثه چه مؤلفه و شاخصههایی دارد و آیا در زمان وقوع حادثه اتفاقات دیگری نیز رخ داده است یا خیر؛ بر همین اساس نسبت به علامات ظهور و آخرالزمان ابتدا باید علائم تفکیک شود چرا که هر کدام از این دو تعریف خاص خود را دارد.
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه علائم ظهور بر اساس روایات و کلام معصوم (ع) به دو بخش تقسیم میشود و در بحث منجی نیز همه ادیان الهی و غیر الهی برای منجی خود علائمی را تعریف میکنند، ادامه داد: برای مثال مسیحیان طبق مکاشفات عهد جدید علاماتی برای ظهور حضرت مسیح (ع) قائل هستند که میتوان به ویران شدن مسجد الاقصی و قبه الصخره، شکل گیری جنگ بزرگ آرماگدون، سیطره یهود بر بیت المقدس، ظهور دجال و غیره اشاره کرد؛ البته خصوصیات و نشانههای هر کدام از این علامات را نیز به صورت جداگانه و مفصل بیان میکنند
💠 وی افزود: در اسلام نیز چنین است. بر فرض زمانی که وعده ظهور امام زمان (عج) داده میشود برای ظهور آن حضرت علامتهایی را در دو بخش علامات حتمی و غیر حتمی با تعاریف متفاوت مطرح میکنند. مبنی بر اینکه در علامتهای حتمی آن علائم باید محقق شود تا امر فرج اتفاق بیافتد، اما در علامتهای غیر حتمی اتفاق افتادن آنها با شاید همراه است زیرا امکان دارد آن علائم که تعداد آنها نیز بسیار است هرگز رخ ندهد چرا که این امر به اصل ظهور دخالتی ندارد
👈 حجت الاسلام والمسلمین نصوری درباره علامات آخرالزمان، گفت: آخرالزمان نیز از دوران پیامبر اکرم (ص) آغاز شده که بر اساس برخی نظرات این دوران تا عصر ظهور و به عقیده دستهای دیگر تا روز قیامت ادامه خواهد داشت. در خصوص علامات دوران آخرالزمان نیز روایات فراوانی از جمله فراگیری ظلم، ظهور بدعتهای جدید، شیوع بیماریهای مختلف، فراموشی قرآن کریم، به جای آوردن حج برای غیر خدا و … ذکر شده که بسیاری از آنها در گذشته تحقق پیدا کرده است
🌀 کرونا با علائم حتمی و غیر حتمی ظهور و آخرالزمان هیچ ارتباطی ندارد
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با تاکید بر اینکه کرونا از علامات ظهور و آخرالزمان به شمار نمیرود، تصریح کرد: انسان عصر حاضر با ویروس منحوسی به نام کووید ۱۹ مواجه شده، ویروسی که موجب اذیت انسانها و احتمالاً حیوانات میشود و این مهمترین خصوصیات و ویژگی این مهمان ناخوانده به شمار میرود. از این رو وقتی به علائم ظهور نگاه میکنیم میبینیم کرونا هیچ ارتباط و هم خوانی با علائم حتمی و غیر حتمی ظهور و یا علامات آخرالزمان ندارد و نمیتوان کرونا را جز علائم قلمداد کرد.
وی درباره پیامد و آسیبهای تطبیق وقایع با علائم ظهور و آخرالزمان، اظهار داشت: کسی در بحث علائم ظهور و آخرالزمان حق تطبیق ندارد زیرا نمیداند وقایعی که به وقوع میپیوندد همان وقایع و علائمی هستند که اهل بیت (ع) بیان فرمودند یا خیر! زیرا اگر واقعهای را با علائم حتمی تطبیق دهیم اما آن واقعه منتهی به ظهور نشود کمترین پیامد و آسیب آن ایجاد یاس و ناامیدی برای مردم خواهد بود، لذا با این تطبیق زمینه و فضا برای ایجاد بدعت، خرافات و انحراف در جامعه مهیا میشود و این سوال پیش میآید که اگر این واقعه از علامات ظهور است پس دیگر علامات چیست؟ بنابراین کسی حق ندارد در این فضا ورود کند بلکه راهبرد همگان باید فراهم کردن شرایط ظهور باشد. زیرا آن چیزی که در حیطه اختیار انسان قرار دارد شرایط است و علائم تنها تحت سیطره و اختیار باری تعالی بوده لذا ویروس کرونا به عنوان یک بیماری قلمداد میشود و هیچ ارتباط و سنخیتی با تعاریف علائم ظهور و یا آخرالزمان ندارد.
👇👇👇 ادامه در پست پایین 👇👇👇
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت به تغییر سبک زندگی منتظرانه در عصر پساکرونا اشاره کرد و گفت
✅ حجت الاسلام والمسلمین نصوری به نقش کرونا در تعمیق احساس به منجی و نگاه بشریت به مقوله ظهور اشاره کرد و گفت: این تصور که امام معصوم میتواند بدون اذن الهی کاری انجام دهد اشتباه محض است. امام معصوم هرگز بدون اراده و مصلحت کاری انجام نمیدهد زیرا میداند همه امورات عالم هستی در حیطه قدرت پروردگار است؛ بنابراین این تصور غلطی است که برخی فکر کنند با ظهور امام زمان (عج) تنها شیعیان نجات پیدا میکنند چرا که این حصارکشی با سنن الهی سازگاری ندارد و هر اقدامی که حضرت انجام دهند با تکیه بر اراده و تقاضای خداوند متعال صورت خواهد پذیرفت.
🔰 چالش بزرگ کرونا؛ عجز و رسوایی دموکراسی غرب
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه امام زمان (عج) ذخیره الهی هستند، ابراز کرد: تقدیر خداوند متعال بر این امر استوار است که با حکومت جهانی حضرت، ظلم در همه نقاط جهان نابود شود نه اینکه با ظهور ایشان تنها شاهد رفع ظلم و مصائب از یک گروه و یا منطقه باشیم.
وی افزود: عقل حکم میکند عمر سختی و ظلم محدود است و انسان باید با صبر و شکیبایی دشواریها را تحمل کند و امید داشته باشد که با ظهور امام زمان (عج) همه این ظلمها و گرفتاریها رفع خواهد شد. بر این اساس اگر بخواهیم بدانیم نقش کرونا در تعمیق احساسات نسبت به منجی چگونه بوده؟ باید پاسخ داد ویروس کرونا بشریت را به چالش کشید و با وجود اینکه تأثیر منفی در زندگیها داشت اما انسان را از غفلت بیدار و غرور آنان را خرد کرد، کرونا جلوی کفران نعمت بشر را گرفت و صبر و بردباری آنان را تقویت کرد به نوعی تادیب کننده انسانها بود. حتی اگر به دیدگاه فوکویاما نیز دقت شود میبینیم که صریحاً اعلام میکند تفکرات لیبرال را که ادعای داشتن بهترین دموکراسی را دارند و بر این باور هستند که در حال نزدیک شدن به پایان تاریخ هستیم؛ عاجز کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین نصوری در ادامه به نقش کرونا در نیاز پیروان ادیان به ظهور منجی و معنویت اشاره و بیان داشت: کرونا طوری بشر را به چالش کشید که حس کرد نیازمند یک معنویت و منجی است تا بتواند او را به کرامت واقعی برساند. امام زمان (عج) نیز هنگام ظهور دو هدف دارند نخست اجرای عدالت و دیگری تقویت معنویت است، حضرت عدالت را نه در یک محدوده خاص بلکه در گسترده جهانی پیاده میکند سپس معنویت را در جهان حاکم میسازد تا کسی به سوی گناه نرود؛ امروز بشر گرفتار اقسام گنا هان با رنگ و لعاب های مختلف شده است.
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت چالش کرونا و حس نیاز به معنویت و منجی را فرصتی ارزشمند برای منجی باوران بیان کرد و ادامه داد: این حس نیاز باید تقویت شود. فرق شیعیان با غربیها نیز در همین مساله است که آینده پژوهی شیعیان همه بر پایه مباحث قطعی است اما غربیها بر مبنای احتمال و حدس آینده جهان را تبیین میکنند؛ برای مثال ما میگوئیم تا امام زمان (عج) ظهور نکنند جهان پایان نمیپذیرد اما غربیها همواره تاکید دارند در پایان تاریخ قرار داریم. لذا کرونا میتواند احساس به منجی را در وجود انسانها تقویت و نظریه باطل غربیها را رسوا کند
تغییر سبک زندگی منتظرانه در عصر پساکرونا
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت درباره وضعیت جامعه منتظر در عصر پساکرونا، گفت: انسانهای منتظر باید یک تغییر سبک زندگی منتظرانه داشته باشند، آنان باید یک استراتژی برای خودشان تعریف کنند تا بتوانند بگویند ما منتظر امام زمان (عج) هستیم و این امر محقق نمیشود مگر آنکه با تبعیت از فرهنگ انتظار در مسیر انتظار حرکت کنند و از گام نهادن در مسیر ابتذال اجتناب داشته باشند. توحید محوری، امام محوری، کرامت محوری و … مهمترین شاخصه فرهنگ انتظار و چپاول، بی رحمی، غارت، ظلم و… بیانگر حرکت در مسیر ابتذال و تبعیت از تمدن غرب است. با فرهنگ ابتذال، تمدن نوین اسلامی شکل نمیگیرد بنابراین جامعه در عصر پساکرونا باید به تغییر سبک زندگی اقدام کند تا با آن سبک زندگی بتواند به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کند.
وی در پایان ترویج فرهنگ مهدویت در عرصه جهانی را در عصر پساکرونا مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نخستین و مهمترین راهبرد در عصر پساکرونا برای ترویج فرهنگ مهدویت شامل تغییر تفکرات مدیریتی، مبارزه با یاس و ناامیدی و تقویت امید در میان مردم، رسیدن به یک نقطه مطلوب اطاعت از امام، گرایش و توجه به گسترش دین و اسلام ناب و رسیدن به اوج امنیت و قدرت در جهان میشود. هرگز نباید به دولتهای شرق و غرب اعتماد داشت بلکه باید با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت مردمی به نحو احسن برای ظهور حضرت زمینه سازی کرد.
@bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀
🍀🍀🍀🍀
🍀🍀🍀
🍀🍀
🍀
📝 مسیر یاری
4️⃣1️⃣قسمت چهاردهم
دلایل و حکمتهای غیبت امام
🔷براساس برخی روایات ، غیبت دارای اسرار نهفتهای است که در زمان ظهور آشكار خواهد شد ؛
🔶 چنانکه رسول خدا(ص) به جابر بنعبدالله انصاری فرمود :
👈🏻 ای جابر! این [امر غیبت] از كارهای عجیب خداوند و سرّی از اسرار الهی است كه بر بندگانش پوشیده است ، پس از شك در كار خدا بپرهیز كه كفر است . (كمال الدین، ج 1، ص 288)
🔷بنابراین غیبت آخرین ذخیرهی الهی ، مهدی موعود(عج) ✨ دارای حکمتهایی است که فهم دقیق آن و یافتن پاسخ بسیاری از چراییهای آن ، تنها پس از ظهور ممکن خواهد شد . با این حال با توجه به اینکه ائمه(ع) به برخی از دلایل این امر اشاره کردهاند ، میتوان تا حدی با فلسفهی غیبت امام دوازدهم آشنا شد .
🔹ادامه دارد ...
#مسیر_یاری
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
@bonyadsari
گروه مهدوی ام در استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
🔰 خلاصه کتاب #قرآن_مهدی_زنان 2 🎬 قسمت 2 💠 فصل اول ، زنان الگو در قرآن 🌀 خداوند در قرآن (آیه 10 سو
🔰 خلاصه کتاب #قرآن_مهدی_زنان 3
🎬 قسمت 3
✳️ اگر در عصر حاضر، زنان به مسیری که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه علیه السلام ترسیم کرده اند، توجه نکنند و به فرمان های الهی عمل نکنند، گرفتار انحراف شده و سعادتی نصیب آنان نخواهد شد.
از طرفی در قرآن زنانی نمونه و خوب معرّفی شده اند که شایسته الگوگیری هستند. از برجسته ترین چهره های تاریخ می توان به آسیه همسر فرعون اشاره کرد که در برابر یکی از پلیدترین جباران تاریخ، شجاعانه ایستاد و الگوی همت و شجاعت برای نسل امروز شد. همین طور حضرت مریم علیها السلام نمونه عفت و پاکدامنی است که در اینجا به سیره و زندگی این بانوان برگزیده پرداخته می شود:
1. آسیه
وی همسر فرعون است که در میان زرق و برق و تجملات زندگی می کرد؛ ولی هرگز تسلیم هوای نفس نگردید و با ایمان محکم به پروردگار، مدافعی حقیقی برای حضرت موسی علیه السلام بود. وی موسی علیه السلام را از آب گرفت و از وی پرستاری کرد و هرگز اجازه نداد به او آسیبی برسد. آسیه در خانه ای زندگی می کرد که صاحب آن خانه ادعای «أَنَا رَبُّکمُ الْأَعْلَی »(نازعات (79 ) آیه 24 (من پروردگار والای شما هستم). ) داشت و شعار «مَا عَلِمْتُ لَکم مِّنْ إِلَهٍ غَیْرِی»( قصص ( 28)، آیه 38 (برای شما الهی به غیر از خودم نمی شناسم)) را می داد!! در میان این ادعاهای پوچ و فرومایه، آسیه ندای خداپرستی سر می دهد و در این راه، شکنجه ها را تحمل می کند. فرعون دستور داد مردم را جمع کنند و آن گاه به دستور او آسیه را به زمین خواباندند و دست و پایش را به چهارمیخ بستند؛ سپس سنگ بزرگی را بر روی سینه اش قرار دادند!!( مجمع البیان، ج10، ص319) در همین حال آسیه به دیدار حق شتافت و ندای پروردگارش را لبیک گفت.
مقاومت آسیه در برابر فرعون و حفظ دین خود باعث گردید نامش زینت بخش صحیفه ایمان و خداپرستی باشد و قرآن از او به عنوان نمونۀ خوب یاد می کند. این نیست که همسر فرعون نمونۀ زنان خوب است، بلکه او نمونۀ جامعه اسلامی است و جامعه از وی الگو می گیرد؛ نه اینکه فقط زنان باید از او درس بگیرند؛ بلکه جامعۀ اسلامی باید از او درس بگیرد
صاحب تفسیر نور در باره افکار و رفتار آسیه می نویسد:
1. محیط زده نبود و جامعه، شخصیت او را نساخته بود. او با منطق در برابر رژیمی فاسد ایستاد.
2. زرق و برق زده نبود و به تمام مظاهر دنیوی پشت کرد و از کاخ و رفاه و مادیات گذشت.
3. فضای سکوت و خفقان را شکست.
4. صبور بود و زیر شکنجه جان داد و شهید شده ولی از راه و مکتبش دست برنداشت.
5. حامی رهبر معصوم زمان خود، حضرت موسی علیه السلام بوده
6. بلند همّت بود؛ او به کمتر از بهشت و قرب خدا قانع نبود.
7. شهامت داشت و تهدیدات فرعون در او اثر نگذاشت.
8. رضای خالق را به رضای خلق، مقدم داشت.
9. منطق و عقل و وحی را به مسائل خانوادگی ترجیح داد
10. همسر فرعون، ثابت کرد بسیاری از شعارهایی که در طول زمان، جزء فرهنگ مردم شده، غلط است و باید آن را عوض کرد.
ادامه دارد....
📕 منبع: کتاب قرآن ، امام مهدی(عج) و زنان
@bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀
🍀🍀🍀🍀
🍀🍀🍀
🍀🍀
🍀
📝 مسیر یاری
5️⃣1️⃣ قسمت پانزدهم
حفظ جان حضرت برای تحقق رسالت بزرگ :
🔷 اگرچه روحیهی شهادتطلبی و استقبال از خطر در راه خدا بارزترین ویژگی اهلبیت (ع) و از افتخارات سیرهی عملی آن بزرگواران است ، اما چون حضرت مهدی(عج) ✨ مأمور به تشکیل حکومت جهانی اسلام و زدودن مظاهر کفر و شرک از جهان است ، میباید تا فراهم شدن شرایط ، از خطرات حفاظت شود تا وعدهی الهی محقق گردد .
🔷 در روایات نیز نبود امنیت جانی و خطر قتل و شهادت زودهنگام ، یکی از دلایل غیبت حجت دوازدهم شمرده شده است .
🔶 زراره نقل میكند:
👈🏻 از امام باقر(ع) شنیدم که فرمود : « برای قائم ما قبل از اینکه به پا خیزد غیبتی است » . عرض کردم : چرا ؟ فرمود : « چون میهراسد » . سپس با دست به شكمش اشاره نمود ؛ یعنی هراس از کشته شدن . (كمال الدین، ج 2، ص 481)
🔹ادامه دارد ...
#مسیر_یاری
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
@bonyadsari
گروه مهدوی ام در استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀
🍀🍀🍀🍀
🍀🍀🍀
🍀🍀
🍀
📝 مسیر یاری
6️⃣1️⃣ قسمت شانزدهم
بیعت نکردن با حاکمان طاغوت :
🔶 شیخ مفید در اینباره مینویسد :
👈🏻 تفاوت زندگی صاحبالزمان(عج) ✨ با پدرانش که موجب زندگی پنهانی او شده است ، به اختلاف اوضاع و شرایط او باز میگردد ، و آن اینکه هیچ یک از پدران آن حضرت مانند او ، مأمور به ترک تقیه و قیام با شمشیر ⚔️ و خواندن مردم به اطاعت از خود نبودند ؛ اما وقتی امام مهدی(ع) ✨ ظهور کند ، مأمور به قیام و ترک تقیه است و این یکی از ویژگیهای آن حضرت است . (رسائل فی الغیبة، ج 4، ص 12)
🔶 هشام بنسالم از امام صادق(ع) روایت کرده است :
👈🏻 « يَقُومُ اَلْقَائِمُ وَ لَيْسَ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ عَقْدٌ وَ لاَ عَهْدٌ وَ لاَ بَيْعَه » ؛
👈🏻 قائم(عج) ✨ قیام میکند در حالی که قرارداد و تعهد و بیعتی با دیگران بر گردن او نیست . (الغیبة للنعمانی، ص 171)
🔹ادامه دارد ...
#مسیر_یاری
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
@bonyadsari
گروه مهدوی ام در استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
📖🔹📖🔹📖🔹📖
⛅️#زیارت_امام_مهدی(عج)در روز جمعـہ
✍جمعه روز حضرت صاحب الزمان (عج) وبنام آن حضرت است و همان روزی است که ایشان در آن روز ظهور خواهند فرمود .🌼
💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ.
🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖🔹📖🔹📖
︽︽︽︽︽︽
@bonyadsari
امام صادق (ع):اماوالله لیغیبن امامکم ...ولتدمعن علیه عیون المومنین بخدا قسم، غیبت امام شما طولانی میشود مردم سخت درامتحان واقع شوند.. چشمان شیعیان بر او گریان خواهد بود (کافی ج ۱ص۳۳۶)دردعای ندبه هم عرضه میداریم هل من معین فاطیل معه العویل والبکاء، هل من جزوع فاساعد جزعه اذا خلا، هل قذیت عین فساعدتها عینی علی القذی
@bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀
🍀🍀🍀🍀
🍀🍀🍀
🍀🍀
🍀
📝 مسیر یاری
7️⃣1️⃣ قسمت هفدهم
علل تداوم غیبت امام
🔷 تداوم غیبت امام عصر(عج) ✨ در حقیقت معلول تداوم عواملی است که سبب وقوع آن شده است . این عوامل و اسباب ، در هر دوره و زمانی متفاوتاند .
🔷 با بررسی روایات روشن میشود که یکی از مهمترین علل غیبت آن حضرت ، عدم آمادگی جهانی برای پذیرش حکومت الهی و نبود شرایط لازم برای تحقق رسالت بزرگی است که حضرت بدان مأمور شدهاند و دیگر علل یاد شده در روایات مانند خوف قتل ، امتحان ، عدم بیعت با طاغوت و... در واقع ، فروعات این اصل و از آثار و پیامدهای آن است . بنابراین ، تا آمادگی جهانی حاصل نشود ، مصلحت در تداوم غیبت است و تا زمانی که جامعهی جهانی پذیرای امام زمان(عج) ✨ و آمادهی پیروی از او نباشد، غیبت پایان نمیپذیرد .
🔶 شیخ مفید دربارهی تغییر مصلحت در صورت تغییر شرایط مینویسد :
👈🏻 مصلحت انسانها در ظاهر بودن پیشوایان معصوم و تدبیر و مدیریت آنان است ؛ اما این در صورتی است که مردم از آنان اطاعت کنند و در یاری و همراهی آنان کوتاهی نکنند و اگر مردم نافرمانی کردند و خواستند خون آنان را بریزند ، مصلحت تغییر میکند و برای امام و مردم بهتر است که امام از چشمان آنان غایب و پوشیده شود . در این صورت بر او ملامتی نیست ؛ بلکه ملامت و سرزنش سزاوار کسانی است که با اعمال فاسد و اعتقاد باطل ، سبب غیبت شدهاند. (الفصول العشرة فی الغیبة، ص 116 )
🔹ادامه دارد ...
#مسیر_یاری
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
@bonyadsari
گروه مهدوی ام در استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03