نشستِ شبهاى يكشنبه
نهضتخوانی؛ بازخوانی گزیدهای از کتاب نهضت امام خمینی/49
🔹امام در دورانى كه در زندان به سر مىبرد، با خود انديشيده بود كه اگر روزى از زندان آزاد شد، علماى سراسر ايران را در هر سالى يک بار به گردهمايى و اجتماعى در قم فراخواند كه با يكديگر بنشينند و درباره مسائل اسلام و اوضاع كشور و وظايف و مسئوليتهاى سنگين علما با يكديگر رايزنى و تبادلنظر كنند؛ ليكن در پى آزادى از زندان آنگاه كه با عقبنشينىها، كارشكنىها و سازشكارىهاى برخى از چهرهها روبهرو شد، دريافت كه اين طرح شدنى نيست و گردآورى علماى سراسر ايران در قم در آن شرايط عملى نمىباشد؛ از اين رو، بر آن شد طرح ديگرى را به مورد اجرا گذارد كه شايد اهميت آن از طرح نخست كمتر نباشد و آن اينكه #علماى_قم و ديگر شهرها و شهرستانها را بر آن دارد در هر جا كه زندگى مىكنند نشستها و گردهمايىهايى با يكديگر داشته باشند و چه بهتر كه اين گردهمايىها در يك شب يا روز معين باشد، به اينگونه كه وقتى علماى قم در شب معينى گردهم مىآيند، در همان شب علماى #مشهد، #تهران، #شيراز، #اصفهان و ديگر شهرها و شهرستانها نيز گرد هم آيند و به گفتگو و مذاكره بنشينند.
🔸از اين رو، امام پس از آزادى از زندان تلاش گستردهاى را براى واداشتن مقامات روحانى قم به نشستهاى مشترک آغاز كرد و آنگاه كه توانست برخى از آنان را به گردهمايى هفتگى در هر شب يكشنبه وادارد، بىدرنگ دست به كار شد كه با فرستادن پيک و پيام به مركز، حوزههاى علمى و ديگر شهرها و شهرستانها، از علماى بلاد نيز بخواهد در همان شبى كه علماى قم با هم نشست مشترک دارند، آنان نيز گرد هم آيند و درباره اوضاع جارى ايران و مشكلات مردم به رايزنى و چارهانديشى بپردازند و براى #دفاع_از_اسلام، استقلال ايران و رويارويى با توطئهها و نقشههاى زندگىسوز رژيم شاه و استكبار جهانى آماده شوند.
🔹امام تنها به فراخوانى علماى ايرانى به گردهمايى هفتگى بسنده نكرد، بلكه طى نامهها و پيکهايى از علماى نجف نيز خواست براى نجات ايران از چنگال زورمداران و جهانخواران با روحانيان مبارز ايران همگام و همصدا شوند و آنان نيز در همان شبى كه علماى ايران گرد هم مىآيند، با يكديگر نشستى داشته باشند و راه درست مبارزه با دشمنان اسلام و ايران را بيابند و به كار ببندند و نيز ديگر علما و روحانيان كشورهاى اسلامى را به تشكيل چنين نشستها و گردهمايىها در يك شبِ معين فراخوانند.
🔸امام بر آن بود كه علما و روحانيان جهان اسلام در #ايران، #عراق، #لبنان، #پاكستان و ديگر كشورها را در هر هفته در يک شب معينى به تشكيل نشست و گفتگو وادارد و در آن شب و ساعتى كه علماى قم در پشت درهاى بسته نشست دارند، نه تنها علماى شهرستانهاى ايران بلكه علما و روحانيان ديگر كشورها نيز در آن شب و حتىالامكان در آن ساعت گرد هم آيند و نشستى داشته باشند، به گونهاى كه انگار علماى جهان اسلام در نشست واحدى گردآمدهاند.
🔹بايد گفت اين طرح در آن روز سازندهترين، سنجيدهترين و پرمايهترين طرحى بود كه اگر عملى مىشد، مىتوانست تحولى شگرف و جنب و جوشى مثبت و ژرف در مجامع روحانى و در ميان ملتهاى مسلمان پديد آورد.(نهضت امام خمینی، ج1، صص968-967)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
روزشمار انقلاب اسلامی
🗓19مرداد1357
🔹1- در ساعت 15:30 پس از پایان مراسم سخنرانی آقای سیداحمد پیشوا در مسجد نو #شیراز، تظاهراتی با شرکت جمعی حدود 8 هزار نفر برپا شد. در این تظاهرات 15 نفر مجروح و 83 نفر دستگیر شدند.
🔸2- از ساعت 21:10 الی 23:10 مراسمی در #تهران با شرکت حدود 4 هزار نفر از مردم در مسجد قبا برگزار شد. در این مراسم دکتر محمد مفتح سخنرانی کرد.
🔹3- در پی انتشار اعلامیه از سوی علمای شیراز مبنی بر تعطیل عمومی به مناسبت حادثه 19 مرداد این شهر، بازار و اکثر مغازه ها تعطیل و مأموران از ورود مردم به مساجد عتیق و نو ممانعت کردند.
🔸4- در ساعت 23 حدود 2 هزار نفر از مردم #اصفهان هنگام خروج از منزل آقای خادمی تظاهراتی برپا کردند. در این تظاهرات 2 نفر شهید و عده ای مجروح شدند. در پایان، تظاهر کنندگان به خانه آقای خادمی بازگشتند و بار دیگر در منزل ایشان اجتماع کردند.
منبع: روزهای حماسه و نور، ج1، ص402-405
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔴رابطه دعا و سیاست در اسلام
▫️امام خمینی قدس سره الشریف:
«شما اگر ادعيه #امام_سجاد و ساير ائمه را ملاحظه بفرماييد مشحون است از اينكه مردم را بسازند براى يك امر بالاتر از آن چيزى كه مردم عادى تصور مىكنند. دعوت به توحيد، دعوت به تهذيب نفس، دعوت به اعراض از دنيا، دعوت به خلوت با خداى تبارك و تعالى، معنىاش اين نبوده است كه مردم توى خانههايشان بنشينند و از مصالح مسلمين غفلت كنند و مشغول ذكر و دعا باشند. چنانچه خود آنها كه ملاحظه مىكنيد، اين طور نبودند.»(صحیفه امام، ج18 ص422)
#عاشورا
#امام_سجاد
#شهادت_امام_سجاد
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
روحانىنماها و روابط شاه و «اسرائيل»
نهضتخوانی؛ بازخوانی گزیدهای از کتاب نهضت امام خمینی/50
🔹موضعگيرى پيگير و پياپى امام عليه صهيونيستها و تحريک افكار مردم ايران بر ضد ارتباط همهجانبه شاه با اشغالگران فلسطين، مقابله مستقيم با سياست استراتژى برونمرزى شاه به شمار مىرفت و مايه نگرانى او مىشد.
🔸امام پس از آزادى، برنامه مبارزه با صهيونيستها را از رئوس اهداف خويش شمرده بود.... [رژیم پهلوی که نتوانسته بود با اقدامات روشنگرانه امام مقابله مؤثری کند] اين بار دست به دامان #روحانىنماها شد تا از هر راهى كه مىدانند و مىتوانند، جلوى هجمه امام بر ضد «اسرائيل» را بگيرند. به گمان شاه، اين روحانىنماهاى محرابپيشه و دكاندار بودند كه پس از درماندگى او در تخریب شخصیت امام خمينى مىتوانستند نهضت امام را فلج كنند، دست و پاى او را ببندند و صهيونيستها را از خطر نهضت امام نجات بخشند!
🔹روحانىنماهاى تهران كه جز تأمين زر و زيور و مال و جاه، انديشهاى نداشته و ندارند؛ به دستور «ساواک» و به فرمان ملوكانه، دست بهكار شدند تا با كار گرفتن حربهاى امام را از مبارزه با رژيم صهيونيستى بازدارند و يا دستكم تبليغات او را عليه صهيونيستها در ميان تودههاى
مسلمان بىاثر سازند!
🔸آنها پس از گردهمايى و تشكيل نشستهايى در برابر نشستهاى هفتگى علماى راستين اسلام و مطالعات و كند و كاوهاى گسترده، حربه مورد نظر خود را از فرموده پيامبر اسلام بهدست آوردند. حربهاى كه رنگ اسلام داشت، از كلام پيامبر عالیقدر اسلام بود؛ حربهاى كه مىتوانست براى مدتى مردم را سرگرم سازد و دودستگى راه بيندازد، بحث و جدل برپا كند كه آيا بايد با « #اسرائيل » مبارزه كرد يا نه؟ همين دو دستگى و يا چنددستگى چقدر مىتوانست براى پيشبرد برنامههاى شاه و صهيونيستها مفيد و مؤثر باشد و كارها را عقب بيندازد و خيال رژيم اشغالگر را آسوده سازد.
🔹 روحانىنماها با اين خوابهاى طلايى، حربه برنده خود را عرضه داشتند و با شعار «الكفر ملة واحدة» به جنگ امام و مبارزات ضد صهيونيستى او برخاستند.
🔸اين جمله بر سر زبانها افتاد و به دنبال آن اعتراض و انتقاد از طرف مأموران «ساواک» و روحانىنماهايى كه اين جمله را بر سر زبانها انداخته بودند آغاز شد كه «چرا خمينى مرتب زنگ خطر را عليه اسرائيل به صدا در مىآورد؟ و مردم را به مبارزه با آن فرامىخواند؟ مگر پيغمبر نفرموده است الكفر ملة الواحدة؟ اگر بايد با اهل كفر مبارزه كرد چه تفاوتى بين يهود و نصارا و كمونيست است كه بايد فقط با يهودىها جنگيد»؟!(نهضت امام خمینی، ج1، صص983-982)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
روزشمار انقلاب اسلامی
🗓20مرداد1357
🔹1- از ساعت 22:10 الی 23:10 مراسمی در #تهران با شرکت جمعی بیش از 3 هزار نفر و با سخنرانی دکتر مفتح در مسجد قبا برگزار شد.
🔸2- در پی حمله روز کذشته مأموران رژیم به مسجد نو #شیراز و تیراندازی به سوی مردم، جمعی از علمای شیراز با صدور اعلامیهای کشتار روزهداران بی گناه در مسجد جامع نو و به آتش کشیدن شبستان، فرش ها، محراب و وسایل و حمله ناگهانی به مردم در شبستان مسجد توسط پلیس حاکم در ایران را محکوم کردند.
منبع: روزهای حماسه و نور، ج1، ص406-407
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
اعلاميهاى افشاگرانه علیه شعار انحرافی «الکفر ملة واحدة»
نهضتخوانی؛ بازخوانی گزیدهای از کتاب نهضت امام خمینی/51
🔹روحانىنماها و دستگاه جاسوسى شاه در انتظار بودند كه با اين سفسطهبازىها و غلطاندازىها امام خمينى را به دفاع استدلالى و بحث مدرسهاى و رد و ابرام بىثمر وادارند!
🔸عدهاى را به نوشتن كتابهايى در اثبات اين تز و گروهى را در رد آن سرگرم كنند! #حوزههاى_علميه، محافل و مجالس مذهبى را به بحث و بررسى در اطراف اين مسأله پيچيده! و در خور اهميت! مشغول كنند و خود در كنارى نشسته، به ريش مبارزه و مبارزان بخندند و با خيالى
آسوده با صهيونيستها به مغازله سياسى ادامه دهند.
🔹ليكن رهبر خردمند ملت ايران آگاهتر و ژرفانديشتر از اين بود كه به دام ساواک و دارو دسته ارتجاعى آن بيفتد و از راه و مسير انقلابى خويش باز بماند. او راه خود را به خوبى مشخص ساخته بود و شيوه فريبنده و نيرنگهاى دشمن را نيز تشخيص مىداد و مىدانست كه چه نقشه و توطئهاى در پشت آن شايعهسازى و سفسطهبازى گنجانده شده است و راه علاج آن نيز چه مىباشد.
🔸در اعلاميهاى كه از طرف امام ... صادر شد به جريان مزبور چنين پاسخ داد:
«... من از كلمۀ الكفر ملة واحدة كه از سازمان به دست و دهانها افتاده، متأسفم. اين كلام برخلاف نص كلاماللّه و براى پشتيبانى اسرائيل و عمال اسرائيل است. مقدمه شناسايى اسرائيل است. براى پشتيبانى از عمال اسرائيل و فرقه ضاله منحرفه است».
🔹امام با اين افشاگرى و پردهبردارى از توطئهها و بازگويى اين واقعيت كه ساواک به منظور پشتيبانى از رژيم صهيونيستى و عمال آن در ايران و زمينهچينى براى به رسميت شناختن آن رژيم اشغالگر، اين جمله را بر سر زبانها انداخته است، توانست تمام نقشههاى عريض و طويل
ساواک و روحانىنماهاى خودفروخته را يكجا نقش بر آب سازد و توطئه ارتجاعى آنان را خنثى كند. ديگر روحانىنماها و عمال سازمان جاسوسى شاه، جرأت نكردند اين جمله را بر زبان بياورند و در محفل يا مجلسى بازگو كنند؛ زيرا بىدرنگ از طرف مردم به عنوان مأموران ساواك و هواداران يهود و صهيونيسم به زير سؤال مىرفتند و رسوا مىشدند.(نهضت امام خمینی، ج1، صص984-983)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
روزشمار انقلاب اسلامی
🗓21مرداد1357
🔹1- در پی تظاهرات روز گذشته در اصفهان و قتل عام مردم، صبح امروز بازاریان این شهر دست به اعتصاب زدند.
🔸2- اعلامیه ای با امضای دانشجویان دانشگاه #اصفهان درباره حوادث چند روزه این شهر منتشر شد.
🔹3- اعلامیه ای با امضای اهالی شهرستان #قم منتشر و توزیع شد. در این اعلامیه از مردم این شهر خواسته شده بود تا به منظور ابراز همدردی با مردم شهرهای #مشهد، #رفسنجان، #همدان، #شیراز و #اصفهان، روز 22مرداد را عزای عمومی اعلام و تعطیل کنند.
منبع: روزهای حماسه و نور، ج1، ص409
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
مخالفت هوشمندانه امام خمینی با دارالتبلیغ آقای شریعتمداری
نهضتخوانی؛ بازخوانی گزیدهای از کتاب نهضت امام خمینی/52
🔹در آن روزها؛ در سال 1343، زمينه به وجود آوردن دارالتبلیغ توسط آقای شریعتمداری بهسرعت فراهم مىآمد و [یکی از اهداف اساسی این اقدام، هدر دادن نیروی انقلابی حوزه علمیه قم بود.]
🔸روشن است كه امام با تأسيس آن مخالف بود، ليكن از آنجا كه به #اتحاد_جامعه_روحانيت و ملت اسلام سخت اهميت مىداد از اظهار مخالفت با آن بهشدت پرهيز مىكرد و تا آخرين روزى كه در قم مىزيست علىرغم استفتاها و پرسشهاى پى در پى مردم، كوچکترين سخنى كه بازگوكننده عدم موافقت او با #دارالتبليغ باشد بر زبان نياورد و معتقد بود كه در سايه تدبير و تفاهم مىتواند گردانندگان آن را به زيانهايى كه آن مؤسسه مىتواند براى #حوزه و #استقلال_روحانيت دربرداشته باشد متوجه سازد و آنان را از دست زدن به آنگونه كارها در آن شرايط حساس بازدارد، از اين رو تا آنجا كه توانست نظر خيرخواهانه و صلاحانديشانه خود را بهطور سرّى و دور از جنجال تذكر داد و خطرات را گوشزد كرد، ليكن پيش از آنكه بتواند به آن مشكل پايان بخشد، تبعيد شد و «دارالتبليغ» به صورت غده سرطانى در اندام حوزه قم سردرآورد.
🔹امام در برابر سؤالى كه مطرح شده است كه «آيا مىتوانيم در اين مورد (بنياد دارالتبليغ) كمک كنيم يا نه؟ پاسخ داده است: «حقير دخالتى ندارم»، متن پاسخ امام چنين است:
بسمهتعالى
جناب آقاى حسين ساعتپور ـ دام توفيقاته
مرقومه جنابعالى واصل و از مضمون آن اطلاع حاصل گرديد. راجع به مطلبى كه مرقوم داشتهايد، حقير دخالتى ندارم. از خداى متعال موفقيت آنجناب را در انجام فرائض مذهبى مسألت دارم. والسلام عليكم و رحمةاللّه و بركاته.
به تاريخ 7 ع1 84 (26تیر1343)
روحاللّه الموسوى خمينى
🔸بعضى از عناصر وابسته به دارالتبليغ كوشيدند كه امام را مخالف نظم و اصلاحات حوزه بنمايانند و بدينگونه عدم موافقت او با آن مؤسسه را توجيه كنند و افكار را از حقيقت امور دورنگهدارند، ليكن پيش از هركس خود امام در اعلاميه تاريخى عليه احياى #رژيم_كاپيتولاسيون به اين اتهام ناروا پاسخ گفت، و اين نكته را يادآور شد: در شرايطى كه هر روز خطرهاى خانمانسوزى از جانب شاه متوجه اساس اسلام و استقلال ايران است، پرداختن به امور سرگرمكنندهاى مانند تأسيس «دارالتبليغ» براى پيشوايى كه در برابر اسلام و جامعه اسلامى مسئول است كار سزاوارى نمىباشد.(نهضت امام خمینی، ج1، صص996-995)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
سلمان رشدی كيست؟
🔸یکی از گامهای مهم و پرجنجال جبهه استکبار، عَلَم کردن سلمان رشدی و آیات شیطانی وی بود که با قاطعیت سازشناپذیر امام خمینی قدس سره الشریف روبرو شد. بازخوانی اقدام شرمآور رشدی و شناخت شخصیت خبیث وی ما را به درک بهتر تاریخچه اقدامات اخیر یاری میدهد.
🔹سلمان رشدی در اصل كشميری و زادگاه او شهر بمبئی هندوستان است. وی در 1947 م /1326خ در خانوادهای مسلمان به دنيا آمد و از چهارده سالگی به مدت بيست سال در انگلستان اقامت گزيد. تحصيلات او در رشته ادبيات و در دانشگاه كمبريج بوده است. خودباختگی فرهنگی او با رسيدن پايش به جهان غرب آغاز شد و در همانجا بود كه به انواع جوايز و تشويقها دست يافت.
🔸شايان ذكر است كه اغلب آثار او از شبه قاره هند، ريشه و تأثير میگيرد. در سال 1968م، هنگامی كه دانشجوی دانشگاه كمبريج بود، به جنبش چپ پيوست.
🔹در همان سالها، تماشای تئاتر در تماشاخانههای پيشرو (آوانگارد) لندن، عشق به هنرپيشگی را در وی زنده كرد. در پايان تحصيلاتش در يک آژانس كوچک تبليغاتی سردبير شد و نگارش نخستين رمان خود را آغاز كرد؛ اين رمان كه درباره يكي از قديسان مسلمان بود، منتشر شد. دومين اثر وی كه مجموعه داستانهای گريموس نام داشت، مورد پسند منتقدان قرار نگرفت. او در سال 1981م دست به انتشار رمان «بچههای نيمهشب» زد؛ رمان تكاندهندهای كه پس از انتشار، صفحاتی از مطبوعات انگلستان را به خود اختصاص داد؛ در اين زمان، قصه استقلال هند از زبان يك مسلمان جوان! حكايت میشود. او در اين رمان «اينديرا گاندی» را «بيوه» لقب داد و فساد دولت هند را به باد انتقاد گرفت و در آن از حيات اجتماعی، فرهنگي و دينی در هند سخن گفت. به دنبال ممنوعيت اين رمان، مؤلف و ناشر آن عذرخواهی نموده، در چاپهای بعدي مطالب غير معقول كتاب را حذف كردند.
🔸در رمان ديگري به نام «شرم» كه با سبك «رئاليسم جادويی» نوشته شد، نويسنده، افسانه، واقعيت و تاريخ را درهم آميخته و شخصيتهای معاصر پاكستان را به باد انتقاد گرفت. در اين رمان، از «بینظير بوتو» با لقب «باكره تنگه آهنی» ياد كرده است. اين كتاب نيز در پاكستان ممنوع شد؛ وليكن هر دو كتاب مذكور در لندن برای وی دربردارنده جايزه گرديد!(گزیدهای از مقاله هجمه سلمان رشدی و ادامه استراتژی اسلامستیزی در غرب، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 19، صص87-85)
🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
آیات شیطانی، سرحلقه اسلامستیزی در عصر جمهوری اسلامی
🔹كتاب آيات شيطانی - كه بايد به حق آن را واكنشی در برابر انقلاب اسلامی ايران دانست - چهارمين اثر رشدی است كه وی، آن را مستقيما به سفارش «گيلون رينكن» با دستمزد بیسابقه 850 هزار پوندي در 547 صفحه نوشته است. اين كتاب توسط انتشارات #مؤسسه_پنگوئن در سلسله كتابهای (وايكينگ) به مرحله چاپ رسيد و در تاريخ 1367.7.4 در #لندن منتشر گرديد. پس از انتشار، دستگاههای جايزهپراكنی غرب، سريعا اين اثر جديد را نامزد دريافت جايزه كتاب سال كردند.
🔸رشدی در اين كتاب موهن، رماننويسی و قصهپردازی را بهانهای قرار داده تا به وسيله آن به مقدسات اسلامی ناسزا بگويد و با درهم آميختن تخيل و واقعيت، به بزرگان دين توهين كند. به همين دليل كار تازه او درباره پيامبر اسلام(ص) نوعی ارتجاع و واپسگرايی و بازگشتی انحطاطآميز به قرون وسطی است؛ روزگاری كه استدلال جای خود را به افترا و استهزا داده بود.
🔹محتوای كتاب، تلاشی است برای مخدوش كردن حقيقت وجودی جبرئيل امين (به عنوان آورنده وحی) و شخصيت والای رسول اكرم(ص) (به عنوان گيرنده وحی). نويسنده در اين كتاب سعی كرده است، آيات وحی را در قالب آيات شيطانی مطرح نمايد و قداست «وحی» و قرآن را ناديده انگارد. او از بهترين سبک نگارش، يعني سبک «رمان» استفاده كرده است و تلميحات نادرست و موهنی درباره قرآن، پيامبر اسلام(ص)، آداب، احكام و مقدسات اسلامی دارد و با تحريف و كاريكاتورسازی از صحابه بزرگ رسول خدا(ص) از جمله بلال حبشی - به عنوان هيولای سياه عظيمالجثه - ياد میكند.
🔸وی همچنين خانواده پيامبر و زنان عفيفه تاريخ، مثل زنان پيامبر اكرم(ص) را كه با صراحت قرآن، حتی از ازدواج بعد از رحلت پيامبر(ص) هم محروم شدهاند، مورد اهانت قرار داده است. قرآن را تخيلات شيطانی خوانده و هر يک از صحابه رسول اكرم از جمله، افرادی مثل سلمان فارسی، بلال حبشی، مقداد و ابوذر را به نامی تشبيه نموده و به باد استهزا گرفته است؛ كسانی كه در مكه سختترين شكنجه را تحمل كردند، با گرسنگی ساختند، از همه دار و ندار خود گذشتند و به حبشه مهاجرت نمودند.(گزیدهای از مقاله هجمه سلمان رشدی و ادامه استراتژی اسلامستیزی در غرب، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 19، صص91-89)
🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
نمونهای از کاریکاتورهای رسم شده علیه سلمان رشدی
🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
واکنش قاطع و سازشناپذیر امام نسبت به اقدام موهن سلمان رشدی
🔹هنگامی كه دشمنان اسلام در سال 1367 توسط #سلمان_رشدی گامی ديگر در جهت توهين به اسلام و مقدسات اسلامی برداشتند، امام خمينی (س) با واكنشی هوشمندانه به آغاز موج توهين نسبت به پيامبر اكرم(ص) اشاره كرده، با صدور حكم اعدام برای نويسنده اين كتاب صلابت و قدرت رهبری اسلام را به دنيا نشان داد و ضمن خنثی نمودن توطئه دشمنان، اين نكته را به آنان فهماند كه با نيروی ايمان امتی بزرگ مواجه هستند كه آماده #دفاع_از_مقدسات و فرهنگ اسلامی خويش است و استكبار جهانی با اين خيرهسریها به اهداف شوم خود نائل نخواهد شد:
🔸بسمهتعالی
انا لله و انا اليه راجعون!
به اطلاع مسلمانان غيور سراسر جهان میرسانم مؤلف كتاب آيات شيطانی- كه عليه اسلام و پيامبر و قرآن تنظيم و چاپ و منتشر شده است- همچنين ناشرين مطلع از محتوای آن، محكوم به اعدام میباشند. از مسلمانان غيور میخواهم تا در هر نقطه كه آنان را يافتند، سريعا آنها را اعدام نمايند تا ديگر كسی جرات نكند به مقدسات مسلمين توهين نمايد و هركس در اين راه كشته شود، شهيد است انشاءالله. ضمنا اگر كسی دسترسی به مولف كتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نمايد تا به جزای اعمالش برسد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روحالله الموسوی الخمينی(صحیفه امام، ج21، ص263)
🔹پس از اعلام حكم امام خمينی(س) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی، رسانههای گروهی استعمار خارجی به دروغ از قول مسئولان نظام جمهوری اسلامی اعلام كردند كه اگر نويسنده اين كتاب توبه كند، حكم اعدام درباره او لغو میگردد؛ وليكن حضرت امام(س) صراحتا فرمودند:
اين موضوع صددرصد تكذيب میگردد. سلمان رشدی اگر توبه كند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال، تمامی هم خود را به كار گيرد تا او را به درک واصل گرداند. (صحیفه امام، ج21، ص268)(گزیدهای از مقاله هجمه سلمان رشدی و ادامه استراتژی اسلامستیزی در غرب، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 19، صص96-95)
🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db