💢سهلانگاری خطرناک
◀️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/3
⚫️تساهل و تسامح با #نفوذیها سمی مهلک برای فضای سیاسی کشور است. سمی که در گذشته به خاطر لطافت روح یا سادگی یا اشتباه محاسباتی برخی بزرگان در فضای سیاسی کشور منتشر شد و آسیبهای جبرانناپذیری به کشور زد. نمونه؛ مماشات #بزرگان_مشروطه با نفوذیها بود که در نهایت موجب شهادت دیدبان مشروعیت؛ شیخ فضل الله و انحراف مشروطه شد:
🔹« این نکته را هم عرض بکنم؛ همهی علما در قضیهی #مشروطیت با یکدیگر همنظر بودند؛ یعنی بین مرحوم #شیخ_فضلاللَّه و مرحوم #بهبهانی و مرحوم #طباطبایی در فکر و نظر تفاوتی وجود نداشت؛ اما دیدشان نسبت به واقعیتها و بهاصطلاح روشها و تاکتیکهایی که فکر میکردند باید عمل کنند، متفاوت بود.
🔸مرحوم شیخ فضلاللَّه انحراف را دیده بود؛ نمیشود گفت سید محمد طباطبایی یا مرحوم حاج سید عبداللَّه آن را ندیده بودند؛ چرا، آنها هم میدیدند؛ منتها فکر میکردند باید با آن مماشات کرد تا بشود بر آن غلبه کرد؛ یعنی یک نوع #سهلانگاری در برخورد با نفوذیهای مشروطه در آنها مشاهده میشد، اما در مرحوم شیخ فضلاللَّه این معنا وجود نداشت؛ به همین جهت هم شیخفضلاللَّه از همان زمان تا الان مورد تهاجم قرار گرفته است. (مقام معظم رهبری؛ انتشار در تاریخ: ۱۳۸۳/۰۵/۱۱)
◀️مقام معظم رهبری با تعابیر مختلف و متعدد در خصوص #پروژه_نفوذ هشدار دادهاند. پروژهای که در #حوزه_علمیه_قم نیز به صورت جدی در حال پیگیری است. با عبرتی که حوزه علمیه در جریانات مختلف از جمله مشروطه گرفته است؛ آیا مماشات با نفوذیهای حوزه علمیه قم که بعضا ژورنالیستاند و هیچ صبغه روحانی هم ندارند؛ جایز است؟
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢بازخوانی دهه شصت و دفاع از حقیقت
🔴از جنایات منافقین حدود سی سال گذشته است و طبیعی است که در ذهن جوان سؤالاتی پیرامون عملکرد این سازمان تروریستی شکل گرفته باشد. گروههای سیاسی نیز از این خلأ ذهنی استفاده نموده و در مقاطع مختلف و حساس سبد رأی خود را پر میکنند و اعتبار اجتماعی خود را بالا میبرند از جمله سوء استفاده جناب آقای #حسن_روحانی از این خلأ ذهنی و عوض کردن جای جلاد و شهید توسط ایشان در انتخابات سال 1396 در راستای تخریب رقیب انتخاباتی.
🔸کتاب #روزگار_قائممقامی به عنوان کتابی تاریخی در بخشی از محتوای خود به بررسی عملکرد منافقین پرداخته و #روزنامه_کیهان در شماره اخیر خود با ارائه برشی از این کتاب، به مرور وقایع #دهه_شصت و روشنگری در این زمینه پرداخته است. در بخشی ابتدایی این یادداشت میخوانیم:
«...آنچه از امروز طی چند شماره به مخاطبان عرضه میشود قسمتی از کتاب «روزگار قائممقامی» است. که به بررسی عملکرد سازمان منافقین در فاز مسلحانه و کشمکش، مدارا و در نهایت برخورد جمهوری اسلامی با این گروهک تروریستی میپردازد که به بهانه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد تقدیم شما خوانندگان گرامی میشود.»
🗞متن کامل یادداشت روزنامه کیهان:
🔹🔸https://b2n.ir/14056
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
خرید اینترنتی:
https://b2n.ir/30372
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆مکتبزدگی در تاریخ نگاری انگلیسی؛ ادعا یا واقعیت؟!
✳️نگاهی به جوابیه دوم جناب زیباکلام خطاب به استاد سیدحمید روحانی
جناب زیباکلام در بخش اول پاسخ خود به مظلومنمایی (کلیشه دائمی جریان غربزده) و تطهیر ضمنی پهلوی پرداختند که بررسی تفصیلی آن به مخاطبان محترم ارائه شد:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/616
❇️ایشان در بخش دوم جواب خود به ذکر اتهاماتی علیه حجتالاسلام و المسلمین #سیدحمید_روحانی پرداختند که البته تهمتزنی غیرعلمی و غیراخلاقی جریان همسو با آقای زیباکلام به ایشان مسبوق به سابقه است و پرداختن به آن به علت عدم پشتوانه علمی ارزش چندانی ندارد. و اما آنچه به آقای زیباکلام میتوان گفت:
🔵جناب آقای زیباکلام! بیایید کمی واقعبینانه و به دور از شعارهای ژورنالیستی به صحنه نگاه کنید: شما و سایر دوستانتان در هنگام نقل تاریخ سردمدار #نگاه_مکتبزده و ایدئولوژیک به معنای منفی کلمه هستید و #جریان_انقلابی هم در نقل تاریخ چارچوبهای مکتبی؛ علمی و فنّی خود را دارد پس تفاوت ما و شما در چیست؟
🔹خلاصه تفاوت در این است که امثال شما پیش و بیش از آنکه شخصیتها و جریانات را در صحنه #واقعیات_تاریخی ببینند؛ نسبت آنها را با #جهان_غرب میسنجند و اگر آنها را در دایره #سلطه_جهانی ببینند به مدیحهسرایی برایشان میپردازند و اگر آنان را مستقل و خارج از دایره سلطه بیگانه ببینند به هر وسیله و ابزاری تلاش میکنند که نام و یاد او را از عرصه تاریخ حذف کنند.
🔵جناب زیباکلام! شما طبق گفته خودتان با بند بند وجودتان و با تکتک سلولهایتان #لیبرال هستید! و کسی که تا این حد؛ از نوک پا تا فرق سر لیبرال است حتی اگر بخواهد هم نمیتواند #واقعیت_پهلوی را درک کند که حب الشیء یعمی و یصم!
آری! کسی چون شما نمیتواند جلادی #رضاخان_میرپنج و خونخواری پسرش را بفهمد چراکه او خوب میداند آنچه به پای رضاخان چکمه پوشاند و آنچه سرنیزه را دست محمدرضا داد؛ انگلیس استعمارگر و آمریکای لیبرال بود.
🔹جناب زیباکلام! بیایید کمی صادق باشیم! نگاه شما به تاریخ، جامعه، انسان، روابط بینالملل و...، به تمام معنا ایدئولوژیک است و تفاوت ایدئولوژی شما با #ایدئولوژی_اسلامی این است که اسلام به هیچ تاریخنگاری اجازه خلافگویی و نقل بیسند نمیدهد امّا در مقلدان ایدئولوژی استعماری و لیبرالیستی چطور؟ آیا جز این است که به هیچکس اجازه نقد غرب و شخصیتها و جریانهای غربزده را نمیدهد؟ در مکتب شما غرب پرستان مصونیت ابدی دارند؛ حتی اگر آن شخص دیکتاتور متوحشی مثل رضاخان و محمدرضا پهلوی باشد.
◀️اگر جنابعالی در ادعای پرطمطراق خود صادق هستید، بفرمایید در کدام کتاب و مقاله و مصاحبه تان به نقد رژیمهای سارق بین المللی چون #انگلیس و #آمریکا و رژیم جعلی و کودککش صهیونیستی پرداخته اید؟ در کدام سطر و صفحه کتاب های پرتیراژتان، گوشه ای از لحاف خیانت دیکتاتورهای وابسته پهلوی را کنار زده اید؟! آیا جز این بوده که تمام همت تان بر آن قرار گرفته که از حاکمان خونریز و سفاک و مستبد پهلوی، انوشیروان عادل بسازید؟!
🔻نسل پرسشگر فعلی، برخلاف برداشت غلط امثال شما، هوشمند و به شدت حقیقتجو است؛ پرسش این نسل آن است که چرا یک استاد دانشگاه که از شدت زیست مجازی، به یک #سلیبریتی_سیاسی بدل شده، تلاش می کند از وابسته ترین و بی عرضه ترین و تاریک اندیش ترین پادشاهان ایران، قدیس و اسطوره بسازد؟!
🔸آیا جناب زیباکلام واقعا عیب و نقصی در پهلویها ندیده یا آنکه با یک پروژه و سناریو مواجهیم که قرار است نتیجه از پیش تعیین شده و سفارشی را در پوشش ادبیات علمی و تاریخی به مخاطبان ایرانی عرضه کند؟
🔗جوابیه آقای زیباکلام-بخش دوم:
🔹🔸https://www.instagram.com/p/B0uUpA4n8kV/?igshid=194prsdkoyng4
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴قتل در تهران؛ سکوت در نجف
◀️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/4
❇️غفلت برای هر فرد و هر زمانی مضر است امّا اگر آن فرد جزء بزرگان و تصمیمسازان باشد ضرر غفلت صدها برابر خواهد شد. در زمان #مشروطه یکی از اصلیترین مراکز تصمیمسازی #حوزه_علمیه_نجف بود که تحت تأثیر #جوسازیهای_انگلیسی قرار گرفت در نتیجه مقابله مؤثری با طرح اعدام #شیخ_فضل_الله نکرد و در نهایت مشروطه نیز که با پیشآهنگی روحانیت جلو رفته بود از دست علمای نجف نیز خارج شد:
🔆«يك عدهاى كه نمیخواستند كه در اين كشور #اسلام قوه داشته باشد، و آنها دنبال اين بودند كه اينجا را آن وقت به طرف اروپا بكشند. آنها جوسازى كردند به طورى كه مثل مرحوم آقا شيخ فضل اللَّه كه آن وقت يك آدم شاخصى در ايران بود و مورد قبول بود همچو جوسازى كردند كه در ميدان علنى، ايشان را به دار زدند و پاى آن هم كف زدند.
و اين يك نقشهاى بود براى اينكه اسلام را منعزل كنند و كردند. و از آن به بعد ديگر نتوانست مشروطه يك مشروطهاى باشد كه #علماى_نجف مىخواستند. حتى قضيه مرحوم آقا شيخ فضل اللَّه را در نجف هم يك جور بدى منعكس كردند، كه آنجا هم صدايى از آن درنيامد. اين جوى كه ساختند در ايران و در ساير جاها، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با دست بعضى از روحانيون خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و شكست دادند اسلام را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى علما هم غفلت داشتند.»(صحيفه امام، ج18، ص: 248-247)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢واکاوی یک تحریم نمایشی
❓آیا تحریم آقای ظریف با هدف اسطورهسازی از او انجام شد؟
🔆تحریم جناب آقای #ظریف در دهم مرداد؛ خبری بود که در رسانههای مختلف منتشر شد. ماهیت این اقدام نشان میدهد که ما با یک #تحریم_صوری و نمایشی مواجه هستیم. تحریمی که به اذعان آقای ظریف حتی در فعالیت خانواده ایشان هم تأثیری ندارد.
⁉️اما سؤال اینجاست که هدف آمریکا از اعمال این تحریم نمایشی چیست؟ آیا او متوجه شده که عامل اصلی پیشبرد برجام2و3 را از دست داده و اعتبار این شخصیت نزد ایرانیان به شدت پایین آمده است؟ آیا ایالات متحده آمریکا میخواهد با مخالفخوانی خود طرف مقابلش را اسطوره مبارزه با استعمار و استکبار جلوه دهد؟ آیا ما با یک #اسطورهسازی جدید طرف هستیم؟
🔹🔸بیانیه حجتالاسلام و المسلمین #سیدحمید_روحانی در این باره-به زودی از حساب رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.🔸🔹
✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📃ترامپ میدمد، برجامیها سینه میزنند!
🖊بیانیه حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی به مناسبت تحریم ظریف
⚫️«به نظر میرسد آمریکا از هماکنون نگران #انتخابات دوره سیزدهم ریاستجمهوری ایران است که مبادا قدرت در چنگ کسانی بیفتد که قبله آمالشان #کاخ_سفید نباشد و از وادادگی و تسلیمطلبی گریزان باشند. از این رو سخت در اندیشه است که مهرهای بتراشد و به صحنه آورد که آمریکا را #کدخدای_دنیا بداند، دنبال «تعامل با دنیا» باشد، یک وعده غذای سیر و پرچرب نوش جان کرده باشد! دست کم یکبار سوار هواپیما شده باشد! و با وجود این در آغاز کار #ژست_مخالف_آمریکا بگیرد و آمریکا نیز بتواند به مخالفت با او تظاهر کند!
🔸تحریم #ظریف از سوی آمریکا از آن نکات ظریفی است که به قول عربها «یضحک به الثکلی» زن جوان مرده را به خنده میاندازد و ظریفتر شور و شر برجامیهاست که به مصداق:
« تغاری بشکند ماستی بریزد // جهان گردد به کام کاسهلیسان »
به هیجان آمدهاند و در روزنامههایشان در 12 مرداد 98 عکس پرطمطراق و نیمتنه آقای ظریف را به چاپ رسانده و به تبلیغات گسترده و #پرپاگاندای_بیمایه برای او پرداختهاند که تبلیغات روزهای انتخابات را به یاد میآورد!
🔴زینهار که بار دیگر ملت ایران از همان سوراخی گزیده شود که سالهای 92 و 96 گزیده شد. زینهار»
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️جلاد کیست؟
⚫️جنایتی دلخراش از سازمان تروریستی منافقین
🔵انتخابات 96 مثل هر انتخابات دیگر در جمهوری اسلامی ایران آزاد و پرشور بود اما #تحریف_تاریخ برای تخریب رقیب یکی از آلودگیهای این انتخابات بود. در آن سال جای #جلاد و #شهید توسط یکی از کاندیدها به صراحت عوض شد و #منافقینِ_قاتل به عنوان شخصیتهایی مظلوم جلوه داد شدند که نظام آنها را به غلط اعدام نمود.
🔴بازخوانی #جنایات_منافقین به صورت جزئی هرچند دلخراش و ناگوار است امّا جلوی تحریفات بعدی و #سوء استفاده_قدرتطلبان را خواهد گرفت و همچنین مواجهه قاطع مردم با منافقین دهه شصت؛ عبرت خوبی برای منافقین و نفوذیهای دهه نود خواهد بود.
📚روزنامه کیهان؛ ستون پاورقی از روز شنبه دوازدهم مرداد به بازخوانی جنایات سازمان تروریستی منافقین پرداخت و در این راستا متن فصل دوم کتاب را در چند بخش منتشر میکند. بحث دیگر این مجموعه دوشنبه چهاردهم مرداد منتشر شد:
🔹🔸https://b2n.ir/10068
✅ با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴مشروطه در پرتگاه اختلاف
⚫️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/5
◀️نقش #حوزه_علمیه_نجف در تاریخ مشروطه خواندنی و عبرتانگیز است. جایی که علمای نجف و سایر علمای پیشگام #مشروطه با وجود پاکی نیت و مجاهدت در راه هدف، به خاطر #مماشات_با_نفوذیها و برخی تسامحات به اختلافات سنگینی رسیدند و همین امر ضربهای بزرگ به پیکره #نهضت_مشروطه وارد کرد تا جایی که شخص متعهد و پرنفوذی چون #شیخ_فضل_الله نوری به دلیل دفاع از اسلام و مشروعیت مشروطه؛ با جوسازی بیگانگان به دار آویخته شد:
🔵«تاريخ يك درس عبرت است براى ما. شما وقتى كه #تاريخ_مشروطيت را بخوانيد مىبينيد كه در مشروطه بعد از اينكه ابتدا پيش رفت، دستهايى آمد و تمام مردم ايران را به دو طبقه تقسيمبندى كرد. نه ايران تنها، از #روحانيون_بزرگ_نجف يك دسته طرفدار مشروطيت، يك دسته دشمن مشروطه، علماى خود ايران يك دسته طرفدار مشروطه، يك دسته مخالف مشروطه.
🔹اهل منبر يك دسته بر ضد مشروطه صحبت مىكردند، يك دسته بر ضد استبداد. در هر خانهاى دو تا برادر اگر بودند، مثلا در بسيارى از جاها اين مشروطهاى بود، آن مستبد. و اين يك نقشهاى بود كه نقشه هم تأثير كرد و نگذاشت كه مشروطه به آن طورى كه علماء بزرگ طرحش را ريخته بودند، عملى بشود.
🔸به آنجا رساندند كه آنهايى كه #مشروطهخواه بودند به دست يك عده كوبيده شدند. تا آنجا كه مثل مرحوم «حاج شيخ فضل اللَّه نورى» در ايران براى خاطر اينكه مىگفت بايد «مشروطه مشروعه» باشد و آن مشروطهاى كه از غرب و شرق به ما برسد قبول نداريم، در همين تهران به دار زدند و مردم هم پاى او رقصيدند يا كف زدند. (صحيفه امام، ج18، ص: 171-170)
🔹از برکات انقلاب اسلامی بلکه مهمترین آن؛ برپایی #حکومت_اسلامی با محوریت ولیفقیه است و حوزه علمیه امروز نیز با عبرتگیری از تاریخ مشروطه با همین محور به #اتحادی_عمیق خواهد رسید و مهمترین مانع شکلگیری این اتحاد؛ #حوزویان_سکولار هستند که ارتباطات ارگانیک یا غیرارگانیک با تفرقهافکنان انگلیسی و آمریکایی دارند و با روشنگری علما و فضلای انقلابی در آیندهای نه چندان دور به انزوای مطلق خواهند رسید.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢عوامل تفرقه؛ دیروزِ مشروطه و امروزِ انقلاب
⚫️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/6
🔸«مشروطیّت حرکتی بود که با #پیشآهنگی_علما که مظهر دینداری مردم بودند، توانست پیش برود. بله، فلان روشنفکر، فلان نویسنده، فلان محفلِ پنهانی در کشور بود، نهاینکه نبود امّا پیش نمیرفت، کاری نمیتوانستند بکنند، نفوذی در مردم نداشتند. آنچه در مشروطه مردم را به میدان آورد، عبارت بود از حضور علمای تراز اوّلی مثل مرحوم #شیخ_فضلالله_نوری، مثل مرحوم #سیّدمحمّد_طباطبائی، مثل مرحوم #سیّدعبدالله_بهبهانی؛ اینها علمای بزرگ بودند؛ در تهران و در تبریز علمای بزرگ، در اصفهان علمای بزرگ، در بعضی از شهرهای دیگر هم همینجور، در فارس همینجور، علمای بزرگ جلو افتادند و مردم دنبال اینها آمدند؛ منتها خب انگلیسها اینجا زرنگتر از ما بودند؛ هم بین علما اختلاف ایجاد کردند [هم بین مردم].
🔹در تهران بین آن دو بزرگوار و شهید بزرگوار شیخ فضلالله نوری #اختلاف ایجاد کردند. شیخ فضلالله نوری که پیشقدمترین عالم برای برقراری مشروطه بود، به اتّهام ضدّیّت با مشروطه به دار کشیده شد! این کاری بود که آنها کردند. مردم را کشاندند به سفارت و یک عدّهای دودستی مشروطه را تقدیم انگلیسها کردند؛ و مشروطه آن شد که دنبالش رضاخان بود و پنجاه سال، شصت سال عقبماندگی این کشور، امّا شروع حرکت با دین بود.» (امام خامنهای مدظلهالعالی۱۳۹۵/۱۰/۱۹)
🔻پینوشت:
بدنه حوزههای علمیه به ویژه حوزه علمیه قم؛ هماکنون با محوریت #ولایتفقیه به اتحاد مناسبی رسیده است امّا کارشکنی برخی #سکولارهای_حوزوی قمنشین؛ مانع پیشرفت این اتحاد مقدس است. سکولارهایی که اختلافافکنی را به حد اعلا رسانده و با عناوین فریبنده همچون #استقلال_حوزه؛ در صدد تفرقه و جدایی میان حوزه و نظام اسلامی هستند.
با نگاهی به تاریخ مشروطه مقصد این فریبکاریها و کارشکنیها مشخص است و ظاهرا آنها میخواهند نظام سیاسی کشور را بار دیگر دودستی تقدیم انگلیسیها و آمریکاییها کنند. نقشهای که قطعا با هوشیاری #جریان_انقلابی حوزه به نتیجه نخواهد رسید.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢 «روزگار قائممقامی»؛ در صفحه پاورقی «کیهان»/بخش سوم
🗞روزنامه کیهان از روز شنبه 12 مرداد بخشهایی از کتاب روزگار قائممقامی را در ستون پاورقی خود منتشر نمود:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/619
🗞🗞 و بخش دوم را نیز در روز دوشنبه 14مرداد منتشر کرد:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/625
◀️اکنون؛ بخش سوم از سلسله مطالب پاورقی کیهان با محوریت بخشهایی از کتاب روزگار قائممقامی:
«محمدعلي امانی فرزند مرحوم حاج سعيد امانی، از ياران و همکاران شهيد سيد اسدالله لاجوردي مي گويد:
🔸 «يادم هست که فردی اظهار میکرد که #کمونيست است و در زندان هم بسيار بر اين مسئله تأکيد داشت. #شهيد_لاجوردی به او میگفت که تو در واقع مسلمان هستی و ظاهراً اين ادعا را میکنی. شاهد بودم که حدود دو ماه، ساعتها پس از اتمام کارش در زندان میماند و با او صحبت ميکرد و همه ادلهای را که به او ثابت ميکرد که مسلمان است، برايش مطرح ميساخت و گاهی تا پاسی از شب با او صحبت ميکرد.
🔹او پس از صحبتهاي زيادي که با #شهيد_لاجوردی داشت، به اين اعتقاد رسيد که مسلمان است و شهادتين گفت. شهيد لاجوردی تا زماني که آن فرد به اين اعتقاد نرسيد، همه توانش را به کار گرفت تا او را به مسير اصلي برگرداند و همه وقتش را ميگذاشت و برايش هيچ فرقي نميکرد که در موقعيت دادستانی هست يا جاي ديگر...»
🔻متن کامل پاورقی کیهان:
🔹🔸 https://b2n.ir/10895
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆پدر آقای منتظری: پسر من به درد دو چیز میخورد:درس خواندن و کشاورزی
🔵سردار علی مسجدیان فرمانده اسبق سپاه ولیامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از جمله افراد مطلع و درگیر با جریان آقای #منتظری :
🔸من خودم از پدر آقای منتظری شنیدم که میگفت: پسر مرا #جهنمی نکنید! اینقدر نگویید #قائممقام_رهبری، ایشان نمیتواند!!
پدرش روحانی نبود ولی عبا و عرقچین میگذاشت و مسأله شرعی میگفت. من از دو لب مبارک این مرد بزرگوار این مطلب را شنیدم که میگفت:
من میدانم، پسرم به درد دو چیز میخورد: یک، برود در حوزه #درس بخواند. دوم، به این درد میخورد که در سال سه چهار ماه بیاید در زمینهای من #کشاورزی کند. شما بچه من را بهتر میشناسید، یا من؟! (روزگار قائممقامی ص75)
کتاب #روزگار_قائممقامی که به بررسی موضوع حساس قائممقامی آقای منتظری پرداخته است هماکنون در بازار نشر در دسترس پژوهشگران و فرهیختگان قرار گرفته است. برای اطلاع از کلیات این کتاب شما را به مشاهده کوتاهنمای تبلیغی پیش رو دعوت میکنیم
📚راههای تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
🏢نشانی سوم: قم، چهار راه شهدا به سمت درمانگاه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی مطبوعات کیهان.
💻خرید اینترنتی:
🔹🔸 https://b2n.ir/30372
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.