eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
990 ویدیو
642 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
15.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا حضور مسئولین میان مردم پوپولیست و عوام گرایی است ؟ 🆔 @Bonyadtarikh
🔴دروغ ابراهیم یزدی توسط امام تکذیب شد! 🔻آیا ابراهیم یزدی در سفر امام به پاریس نقشی داشت؟ به‌مناسبت سال‌روز مرگ ابراهیم یزدی 🔹تحریف نهضت امام خمینی (ره) از زمان حیات ایشان آغاز شده بود و کسانی که به دنبال احراز مناصب مختلف بودند می‌دانستند بدون این‌که خود را از یاران نزدیک امام جا بزنند به جایگاه‌های سیاسی حساس دست نخواهند یافت. 🔸یکی از در تاریخ انقلاب اسلامی که بارها و بارها تکذیب شده؛ ادعای مبنی بر نقش وی در انتخاب به عنوان تبعیدگاه سوم امام خمینی بود اما در مقابل امام خمینی قدس سره الشریف این ادعا را با صراحت رد می‌کنند. 🔹ایشان «حفظ جان یاران از تعرض » را یکی از علل و عوامل خروج از عراق و حرکت به سمت ، برمی‌شمارد و تصریح می‌کند که ابتدا تصمیم به حضور در کویت نیز به صورت موقّتی بوده تا بعداً به یکی از کشورهای اسلامی مهاجرت کنند امّا پس از برخورد دولت کویت، و احتمال بروز برخوردها و محدودیّت‌های مشابه در سایر دول اسلامی، تصمیم به سفر به پاریس گرفته‌اند. البته امام (ره) تأکید می‌کند که این تصمیم «بدون هیچ فکر و سابقه ذهنی» بوده و آن را ناشی از اراده و تقدیر الهی بر شمرده است. 🔸ایشان همچنین در بیانات خود، تصریح می‌کند که تا انتخاب محل جدید، موقتّاً به سفر کرده بودند و در جای دیگر بر این معنا تأکید می‌کنند که « ما هیچ بنا نداشتیم كه به پاریس برویم.» 🔹همان گونه که می‌بینید، در کلمات امام خمینی (ره) هیچ اشاره‌ای به تأثیرگذاری ایرانیان مقیم فرانسه بر مهاجرت ایشان به آن جا، به چشم نمی‌خورد! با این وجود، برخی از چهره‌های سیاسی (مانند دکتر ابراهیم یزدی) ادّعا کرده‌اند که طرح مهاجرت به پاریس را آن‌ها مطرح کرده‌اند. 🔸ابراهیم یزدی در خاطراتش چنین می‌نویسد: «در آخرین مرحله نیز، هنگامی که توافق سه دولت ایران، عراق و آمریکا برای خاموش کردن صدای خمینی، موجب شد که ایشان تصمیم به ترک عراق بگیرند، توسط آقای از من خواستند که به ایشان بپیوندم. مورّخان و تحلیل‌گران گفته و نوشته‌اند که اگر من به نمی‌رفتم و آقای خمینی را همراهی نمی‌کردم، و اگر دولت کویت مانع ورود آقای خمینی و همراهانش به کویت نمی‌شد،.... جنبش به احتمال زیاد در همان سطح محدود ملّی باقی می‌ماند. یکی از دستاوردهای این ارتباط سازمان‌یافته، سفر آقای خمینی به پاریس بود. 🔹یزدی در جای دیگر، ابتکار سفر به پاریس را از خود معرّفی می‌کند و می‌نویسد: «حاج احمد آقا گفتند که آقا با پیشنهاد شما برای سفر به پاریس موافقت کرده‌اند...بعد از آن که آقای خمینی پیشنهاد سفر به پاریس را پذیرفتند، در مورد جوّ سیاسی ایرانیان مقیم پاریس صحبت شد.» 🔸او در جای دیگر در تاریخ ٨۵/١١/٢٢ در گفتگو با ، همین مدّعا را مطرح می‌کند و می‌گوید: «[بعد از بازگشت از مرز کویت]، در بود که ایشان [امام] به من گفتند: من نظر تو را در باره رفتن به پاریس پذیرفتم. امّا به این شرط که وابسته به گروهی نباشم و در خانه کسی وارد نشویم.» 🔹این قبیل مدّعاهای غیرمستند جناب دکتر یزدی تا کنون از سوی افراد مختلف رد شده است که از آن جمله می‌توان به مرحوم و (به عنوان دو تن از همراهان امام در سفر به پاریس) اشاره کرد. امّامهم‌تر از همه، بیانِ صریحِ امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه الهی-سیاسی‌شان است که به منظور جلوگیری از سوء استفاده از این موضوع، همه ادّعاهای دروغ در مورد اثرگذاری اطرافیان(غیر از سیّداحمد) در سفر به پاریس را رد می‌کند و چنین می‌فرماید: 🔸«از قرار مذكور، بعضی ها ادّعا كرده‏اند كه رفتن من به پاریس به وسیله آنان بوده، این دروغ است. من پس از برگرداندنم از كویت، با مشورت‏ احمد پاریس را انتخاب نمودم، زیرا در كشورهاى اسلامى احتمال راه ندادن بود؛ آنان تحت نفوذ شاه بودند ولى پاریس این احتمال نبود.» (نقدی بر مدخل امام خمینی در دایرة المعارف تشیع، ص ١٣٣-١٣٠) 🆔 @Bonyadtarikh
📜بیانیه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی به مناسبت ارسال کمک‌ها به آوارگان فلسطینی در اردن و نامه تشکرآمیز سفیر این کشور 🔹به مناسبت کمک‌های روزنامه رسمی (الجمهوریه) در شماره 80 /13 مورخ 19 شعبان 1387 و همچنین روزنامه (المنار) در شماره 3915 مورخ 19 شعبان 1387 و روزنامه (التآخی) و صوت العرب و سیار روزنامه عراقی بیانیه زیر را انتشار داده اند: 🔸«جریان ارسال و تسلیم تعداد (2600) قطعه پتو به مقامات اردنی برای توزیع در میان آسیب دیدگان و آوارگان فلسطینی در اردن پایان یافت و این پتوها از طرف یک مرجع عالی‌قدر دینی در ایران حضرت سیدشهاب الدین مرعشی نجفی مقیم شهرستان اهدا گردید. و علامه جلیل حضرت شیخ نصراللّه خلخالی زحمات تهیه و خرید این مقدار پتوها را از طرف حضرت آقای مرعشی نجفی تقبل نمودند.» 📚(کتاب آیت‌الله العظمی سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی به روایت اسناد ساواک - جلد دوم صفحه 142) 🆔 @Bonyadtarikh
📂سند حمایت مالی آیت‌الله العظمی مرعشی از فلسیطینیان/ 8آبان1346 🏴به مناسبت سالگرد رحلت آیت اللّه مرعشی نجفی 🔹1ـ قمی هفته گذشته مبلغ نه‌صد هزار ریال وسیله حاج احمد دیبایی به نام در نجف حواله کرده تا بین تقسیم شود. 🔸2ـ شیخ نصراللّه وجه فوق را به دینار تبدیل و از کارخانه شهدای دو هزار و ششصد عدد پتو خریداری کرده است. 🔹3ـ شیخ نصراللّه به اتفاق شیخ با سفیر اردن در عراق ملاقات و نامبرده با ارسال پتوها به اردن موافقت کرده است. 🔸4ـ از طرف نجفی مرعشی پنج نفر از طلاب نجف شیخ عباسعلی عمید (داماد آقای نجفی) و شیخ علی ستاری و سیدمحمدعلی لواسانی و سیدعبدالعزیز ثبات طباطبایی فرزند سیدجواد و سیداحمد حسینی اشکوری فرزند سیدعلی برای تقسیم و توزیع کمکهای مالی به به اردن می روند. 🔹5ـ شیخ عباسعلی عمیدی در این هفته از طریق خسروی عازم ایران می باشد. 📚( آیت‌الله العظمی سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی به روایت اسناد ساواک - جلد دوم صفحه 121) 🆔 @Bonyadtarikh
20.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دیدار هیئت دولت جدید با مقام معظم رهبری 🔴 هر قانون و یا تصمیم مهم نیازمند یک پیوست عدالت است 🆔 @Bonyadtarikh
فحشا در جشن هنر شیراز 💠امام خمینی (ره ) : 🔻شما نمیدانید که اخیراً چه فحشایی در ایران شروع شده است. شما اطلاع ندارید؛ گفتنی نیست که چه فحشایی در ایران شروع شده است . در شیراز عمل شد و در تهران میگویند بناست عمل بشود و کسی حرف نمیزند آقایان ایران هم حرف نمیزنند. من نمیدانم چرا حرف نمیزنند این همه فحشا دارد میشود و این دیگر آخرش هست یا نمیدانم از این آخر تر هم دارد . 🔻در بین تمام مردم جمعیت نمایش دادند اعمال جنسی را خود عمل را! و [ آقایان ] نفسشان در نیامد دیگر برای کجا گذاشته اند؟! برای کی؟ چه وقت میخواهند یک صحبتی بکنند؟ یک حرفی بزنند؟ یک اعتراضی بکنند؟ و خوشمزه این است که خود سازمانها و خود دولت و خود مردکۀ کذا همین معنا با رضایت آنهاست، بی اذن آنها مگر امکان دارد یک همچو امری واقع بشود؟ یک همچو فحشایی واقع بشود؟ خود آنها این کار را میکنند بعد روزنامه نویس را وادار می کنند که انتقاد کند که کار قبیحی بود، کار وقیحی بود. 🔻حالا به گوش مردم برود، آنجا به چشم مردم بخورد، اینجا هم به گوش مردم بخورد که یک خرده آرام بشوند [و] آتشها اگر باشد خاموش بشود. فردا هم در تهران - خدای نخواسته ـ این کار خواهد انجام گرفت و نه آخوندی و نه سیاسی ای و نه دکتری و نه مهندسی و نه دیگری اعتراض نمیکند. اینها باید اعتراض بشود؛ باید گفته بشود. 📚صحیفه امام ج ۳ ص ۲۳۰ 🆔 @Bonyadtarikh
📌هشدار رییس ساواک فارس در باره برگزاری جشن هنر در سال ۱۳۵۷ 📃از سازمان اطلاعات و امنیت فارس به مدیریت کل اداره سوم / ٣٤٧ . درباره جشن هنر شیراز 🔸پیرو ١٤٦٠٤ / ه ۷ - ۳۷ و ۱۱۹۳۹ /ه ۳۷/۴/۱۸۱ صادره به ۳۱۲ برابر سوابق موجود در دهمین جشن هنر شیراز که در سال ٢٥٣٥ [١٣٥٥] برگزار گردید برنامه هائی از جمله فیلم هزار و یک شب در سینما آریانا که روابط جنسی بین زنان و مردان را بنحو کاملا عریان نشان میداد؛ کشتی جنون در سرای مشیر که طی آن زنی کاملاً لخت روی صحنه ظاهر و توجه تماشاگران را از سایر صحنه های نمایش سلب و بخود معطوف نموده بود و برنامه دیگر در باغ جهان نما که ظاهراً آن هم پیرامون مسائل جنسی دور میزد نشان داده شد. 🔸در یازدهمین جشن هنر شیراز که در سال ٢٥٣٦ [١٣٥٦] برپا گردید برنامه خوک بچه آتش به معرض نمایش گذارده شد که سبب نشان دادن اعمال منافی عفت موجب اعتراض جامعه روحانیت و درج مطالب و مباحث جنجالی در نشریات گردید با عنایت به اینکه هدف اصلی از تشکیل اینگونه جشنها که به منظور حفظ رسالت فرهنگ و هنر بوده و مفهوم هنر در اذهان عمومی جامعه ایرانی به مراتب بالاتر و ارزشمندتر از برنامه های ارائه شده میباشد . 🔸اصولا این استنباط و نظر بوجود می آید که غرض از ارائه این قبیل برنامه ها توسط کشورهای بیگانه شرکت کننده، تهاجم فرهنگی به داشته های ارزشمند معنوی اجتماعی ما بوده که در پوشش هنر جلوه گر می گردد و خصوصا اینکه چون اکثر جشنها با تشریف فرمائی علیا حضرت شهبانو افتتاح میگردد نمایش اینگونه برنامه ها اثرات نامطلوبی بجا گذارده و فرصت مناسبی برای تحریکات عوامل مخالف و مخرب فراهم و باعث بهره برداری و تبلیغات آنان میگردد. علیهذا با در نظر گرفتن اوضاع کنونی سوء مقرر فرمایند به هر نحو که به مصلحت باشد بررسیهای لازم پیرامون برنامه های جشن هنر سال جاری معمول دارند . رئیس سازمان اطلاعات و امنیت فارس؛ جوان ... 📚جشن هنر شیراز به روایت اسناد ساواک ص ۴۳۱- ۴۳۰ 🆔 @Bonyadtarikh
📌گزارش ساواک در خصوص نمایش در جشن هنر شیراز در سال ۱۳۵۶ 📍از ساعت ۲۱۰۰ روز ۳/ ۶ / ۳۶ عده ای از روحانیون و طبقات مختلف بازاری به منزل حاج شیخ بهاءالدین محلاتی رفته و در مورد نمایش (خوک . بچه. آتش ) که در مغازه ای در خیابان فردوسی با انجام اعمال زیر انجام گرفته بود با ارائه مقالات روزنامه های کیهان مورخ ۳۱/ ۵ / ۳۶ و ۱۱ / ۶ / ۳۶ ، ۱/ ۶ / ۳۶ و اطلاعات همان تاریخ که شدیداً به این نمایش اعتراض شده اظهار میدارد که در روز و شب ماه رمضان در ملأ عام اعمال خلاف عفت و اخلاق عمومی انجام داده اند و در مقابل تماشاچیان پیاده رو در خیابان روی تلویزیون زنی را لخت نشان دادند و اعمال زشت اجراکنندگان را عملا به مردم نشان داده و در شب ماه رمضان مردم را به فسق و فجور و فساد دعوت کرده اند ... 📚پرونده ساواک سند ۱۲۰۰۰ / ه۱ 🆔 @Bonyadtarikh