eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
905 ویدیو
632 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیام به امام به ملت ایران در پی حمله لشکر گارد به نیروی هوائی 🔻 | 21 بهمن 🔹‏بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏ملت شجاع ! اهالی محترم تهران!‏ ‏به طوری که می دانید اینجانب بنا دارم که مسائل ایران به طور حل شود‏‎ ‎‏لکن دستگاه و ، چون خود را به حسب قانون محکوم می بیند، دست به جنایت‏‎ ‎‏زده و در شهرهای گرگان و گنبدکاووس به مردم شجاع مسلمان حمله کرده و کشتار‏‎ ‎‏نموده است؛ و در تهران لشکر گارد به طور ناگهانی به نیروی که به ملت پیوسته‏‎ ‎‏است حمله نموده؛ و نیروی هوایی به کمک مردم، شجاعانه آنان را شکست داده اند. من‏‎ ‎‏این تعرض غیرانسانی و عمل را می کنم.‏ 🔻‏اینان با این برادرکشی می خواهند دست اجانب را در کشور ما باز نگه دارند و‏‎ ‎‏چپاولگران را به موضع خود برگردانند.‏ 🔸‏من با آنکه هنوز دستور مقدس نداده ام، و نیز مایلم تا مسالمت حفظ و قضایا‏‎ ‎‏موافق آرای ملت و موازین قانون عمل شود لکن نمی توانم تحمل این وحشیگریها را‏‎ ‎‏بکنم؛ و اخطار می کنم که اگر دست از این برادرکشی برندارند و لشکر گارد به محل‏‎ ‎‏خودش برنگردد و از طرف مقامات ارتشی از این تعدیات جلوگیری نشود، تصمیم آخر‏‎ ‎‏خود را به امید خدا می گیرم و مسئولیت آن با متجاسرین‏‎ و متجاوزین است. من از مردم‏‎ ‎‏شجاع تهران می خواهم در صورتی که قوای متجاوز عقب نشینی کردند، با حفظ آمادگی‏‎ ‎‏و هوشیاری از خدعۀ دشمن، آرامش و نظم را حفظ کنند ولی مجهز و مهیا برای دفاع از‏‏اسلام و نوامیس مسلمین باشند. اعلامیۀ امروز حکومت نظامی، خدعه و خلاف شرع‏‎ ‎‏است و مردم به هیچ وجه به آن اعتنا نکنند.‏ ‏🔹برادران و خواهران عزیزم! هراسی به خود راه ندهید که به خواست خداوند تعالی‏‎ ‎‏حق پیروز است. از خداوند تعالی پیروزی ملت اسلام را خواهانم. والسلام علیکم و‏‎ ‎‏رحمة الله و برکاته.‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ (21 بهمن 57، صحیفه امام، ج 6، ص 121و122) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
روزگار قائم مقامی - فصل اول قسمت 9.mp3
10.77M
تناقض‌گویی‌های بی‌پایان منتظری کتاب صوتی #روزگار_قائم_مقامی/10 سیدمهدی هاشمی در مصاحبه خود اعترافاتی را داشت که پرده از رازها برداشت. آقای منتظری پس از شنیدن اعترافات وی، به جای تبری از او نظام را تهدید کرد که در صورت پخش این مصاحبه علیه وزارت اطلاعات موضع‌گیری خواهد کرد ولی در تهایت با دستور امام قدس سره الشریف این مصاحبه در 65.9.18 پخش شد. 24آذر1365 منتظری در نامه‌ای به امام درخواست رسیدگی به اتهامات سیدمهدی هاشمی، ولو بلغ ما بلغ را داد اما در ادامه با جدی شدن پرونده وی و محرز شدن برخورد قانونی با برادر دامادش در تاریخ 65.9.24 نامه‌ای هتاکانه به امام داد و برخوردهای قانونی علیه ایادی بیت خود اعتراض کرد. 🔸در این قسمت از کتاب صوتی #روزگار_قائم‌مقامی خواهید شنید: اجرای عدالت اسلامی علیه منتسبین قائم‌مقام رهبری و اعتراضات آقای منتظری به این اقدامات / صص113-105 🎙انتشار فصل اول از کتاب صوتی روزگار قائم‌مقامی 🕙هر شب ساعت 22:00 ✳️به مناسبت #ایام_الله_دهه_فجر ◀️ راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم: 📞تلفن: 32904231-025 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
روزگار قائم مقامی - فصل اول قسمت 10.mp3
21.17M
ماجرای عزل کتاب صوتی /11 برخورد پدرانه و حلم پیامبرگونه امام خمینی قدس سره الشریف در برابر لجاجت‌ها و اقدامات غیرعاقلانه آقای منتظری تأثیری در تصحیح انحرافات وی نداشت و در نهایت به صدور نامه ششم فروردین امام خمینی قدس سره الشریف و کنار رفتن منتظری از منصب قائم‌مقامی شد. 🔸در این قسمت از کتاب صوتی خواهید شنید: ماجرای پرچالش عزل منتظری و صدور نامه ۱.۶ صص ۱۱۳ تا ۱۲۷ 🎙انتشار فصل اول از کتاب صوتی روزگار قائم‌مقامی 🕙هر شب ساعت 22:00 ✳️به مناسبت ◀️ راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم: 📞تلفن: 32904231-025 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیام به ملت ایران، حفظ آرامش 🔻 | 22 بهمن ‏🔸بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏13 ربیع الاول 1399 / 22 بهمن 1357‏ ‏‏ملت مسلمان، قهرمان و مبارز ایران!‏ 🔹‏در این لحظۀ حساس که به لطف خداوند مبارزات قهرمانانۀ شما سدهای و‏‎# ‎‏استعمار را یکی پس از دیگری می شکند و شما شکوفه ها و میوه های‏‎ ‎‏خود را آشکار می سازد، لازم می دانم، ضمن ابراز تشکر و قدردانی از یک یک شما‏‎ ‎‏برادران و خواهران، چند نکته را یادآوری نمایم:‏ 🔸‏‏شما در جریان مبارزات گذشته، رشد و خود را آشکار کرده اید؛ و‏‎ ‎‏اکنون بیش از پیش لازم است این رشد را به جهانیان نشان دهید تا جهانیان بدانند مردم‏‎ ‎‏مسلمان می توانند بدون این و آن، راه سعادت خود را انتخاب نمایند. لهذا‏‎ ‎‏از شما می خواهم که اولاً و هرج و مرج بشوید و نگذارید آشوبگران مغرض‏‎ ‎‏به عملیاتی از قبیل غارت، آتش سوزی، مجازات متهمان و از بین بردن آثار علمی و فنی‏‎ ‎‏و صنعتی و هنری و اتلاف اموال عمومی و خصوصی دست بزنند. دشمن برای خراب‏‎ ‎‏کردن چهرۀ نهضت از طریق نفوذ دادن افراد مفسد و مغرض در میان تودۀ مسلمان دست‏‎ ‎‏به چنین کارها می زند تا ما را ارتجاعی و وحشیانه قلمداد نماید. من اکیداً اعلام‏‎ ‎‏می کنم که هرکس دست به چنین عملیاتی بزند، از جامعۀ انقلابی ملت و در‏‎ ‎‏پیشگاه خداوند متعال مسئول است. ثانیاً توجه داشته باشید که هنوز ما از نظر‏‎ ‎‏ بر دشمن به پایان نرسیده است. دشمن از انواع وسایل و دسایس بهره مند است و‏ ‏ در کمین ماست. تنها هوشیاری و انضباط انقلابی و اطاعت از فرمانهای و‏‎ ‎‏دولت موقت اسلامی است که همۀ توطئه ها را نقش برآب می سازد. ثالثاً افرادی از‏‎ ‎‏دشمن که به عنوان در اختیار شما قرار می گیرند، هرگز مورد خشونت و آزار قرار‏‎ ‎‏ندهید. همچنان که سنت اسلامی است به اسیران محبت و مهربانی کنید؛ و البته دولت‏‎ ‎‏اسلامی بموقع آنها را و عدالت را در مورد آنها اجرا خواهد کرد. ‏ 🔹‏از همۀ شما برادران و خواهران عزیزم می خواهم که با دولت موقت انقلاب اسلامی‏‎ ‎‏که وارث یک سلسله خرابیهای دولتهای فاسد گذشته است همکاری نمایید تا به حول و‏‎ ‎‏قوۀ الهی، هرچه زودتر با همکاری یکدیگر، ایران اسلامی آباد و آزاد را که مورد غبطۀ‏‎ ‎‏جهانیان باشد بسازیم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ (صحیفه امام، ج 6، ص 125و126) ‏‎ ‎ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴پاسخ تاریخی به ادعای دروغین در مورد نفوذ منافقین در بیت امام 🔻احمد منتظری در گفت و گویی مجازی با خبرگزاری به تاریخ 99.11.20 نعل وارونه زده و ادعا کرده که آقای منتظری نسبت به نفوذ منافقین در بیت امام حساس بود و او بود که به امام تذکراتی را داده بود. 🔹این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سال‌ها قبل از انقلاب دریافته بودند که برای بدست آوردن پایگاه مردمی و رخنه در دل توده ها، پیش از هر کار باید امام را به پشتیبانی از سازمان واداشت اما امام قدس سره الشریف از همان زمان هیچ تأییدی نسبت به این سازمان نداشت. 🔸سازمان منافقین آنها بر این باور بودند امام را نیز مانند برخی دیگر از ساده‌اندیشان روحانی با تلاوت چند آیه از قرآن و دم زدن از نهج‌البلاغه می توان شیفته و فریفته ساخت. را که ابزار فریب کاری بیشتری در چنته داشت و برخی از سوره‌های قرآن و خطبه‌های نهج البلاغه را از «بر» بود به نزد امام فرستادند تا با فوت و فن ریاکارانه بتواند امام را شیدای سازمان سازد.. 🔹حسین احمدی روحانی در این دیدار با پاکی، آزادی، وارستگی، شایستگی و پرهیزگاری بنیانگذاران و اعضای سازمان سخن‌ها گفت و ستایش‌ها کرد و کوشید به امام بباوراند که در راه پیش‌برد آرمان‌های مقدس اسلامی به پا خاسته‌اند! 🔸لیکن این شگردها و مقدس‌نمایی‌های او، نه تنها نتوانست امام را بفریبد بلکه مایه ذهنیت بدگمانی و دید منفی امام نسبت به سازمان شد. امام بدون کوچک‌ترین واکنشی در برابر سخن گفتن او از قرآن و نهج البلاغه و..اظهار داشت پشتیبانی من از گروه، نیاز به شناخت بیشتری از اعتقادات دینی و خط فکری و برنامه درازمدت آنان دارد؛ از این رو باید درباره آنان از علما و روحانیون آگاه تحقیق کند و نیز بایسته است که نوشته‌های سازمان پیرامون مسائل اعتقادی و سیاسی را مطالعه و بررسی کند. 🔹حسین روحانی بعدها در پی پیروزی دستگیر و محاکمه شد و از خاطره دیدار خود با امام در نجف اشرف می‌گوید:.. معتقد بودیم یک مبارزه مسلحانه مبارزه‌ای است که می تواند توده‌ها را به میدان بکشاند و آمادگی مردم و جنبش برای چنین مبارزه‌ای فراهم کند. امام سخت با این مسأله مخالف بودند و تاکید کردند من با مبارزه مسلحانه مخالفم و معتقدم تشکیلات شما نابود می‌شود و از بین می رود... ایشان تأکید کردند من هنوز لازم است که در رابطه با مواضع ایدئولوژیک سیاسی سازمان ، اطلاعات بیشتری پیدا کنم.. 🔸آقای نیز پیرامون برخورد با امام درباره سازمان چنین اعتراف کرده است: « من ساعت‌ها با امام صحبت می کردم که بلکه بتوانم یک جمله از امام در یک اعلامیه بگیرم که به دفاع از سازمان و یا یکی از افراد این سازمان باشد. در یک جلسه خاطرم هست که من بعد از یک‌ساعت و نیم گریه‌ام گرفت و شاید پنج دقیقه گریستم و نتوانستم حرف بزنم که بلکه بتوانم حمایت امام را از این سازمان ... کسب کنم. امام مقاومت کرد. خود من سمپات این سازمان شدم و حتی بالاتر از سمپات با این سازمان داشتم چهار الی پنج سال در این رابطه کوشیدم به نفع این سازمان پیش امام یک کلمه تأیید بگیرم، نتوانستم و این را هیچ کس نتوانست. 🔹همچنین تاریخ نگار انقلاب اسلامی با نقل مستقیم از امام خمينی می‌گویند: از امام خمینی خواست که دید خود را درباره این سازمان آشکار کند تا بیش از پیش در تاریکی و ناآگاهی نماند و ایشان چنین گفتند: ...من از مجموع اظهارات او(حسین احمدی روحانی) اظهارات و نوشته هایش به این نتیجه رسیدم که این جمعیت به اسلام اعتقاد ندارند، لیکن چون می دانند که در کشوری مانند ایران که بیش از هزار سال است اسلام در رگ و پی این ملت ریشه دوانیده است جز با نام اسلام نمی توان پیشرفت کرد لذا اسلام را ملعبه کردند.. من خطر اینها را برای اسلام از مارکسیست ها بیشتر می دانم.»نهضت امام خمینی،ج۳، ص۵۹۵ - ۵۸۹ ◀️پی‌نوشت: وظیفه دفاع از حریم امام خمینی قدس سره الشریف مسئولیت ذاتی مؤسسه تنظیم و نشر آثار ایشان است که معلوم نیست مسئولین آن به چه اموری مشغول‌ند و چرا پاسخ تحریفات آشکار را نمی‌دهند؟! طبیعی است بازخوانی انتقادی عملکرد مسئولین مؤسسه تنظیم و نشر مطالبه جدی جامعه انقلابی خواهد بود. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
روزگار قائم مقامی - فصل اول قسمت 12.mp3
7.07M
تفسیق صریح منتظری توسط امام خمینی قدس سره الشریف کتاب صوتی #روزگار_قائم_مقامی/12 امام خمینی قدس سره الشریف: منتظری فردی فاسق، فاسد و مفسد است./درس منتظری نیز منافق‌پرور است. 🔸در این قسمت از کتاب صوتی #روزگار_قائم‌مقامی خواهید شنید: تفسیق صریح منتظری توسط امام خمینی قدس سره الشریف صص 127 تا 132 🎙انتشار فصل اول از کتاب صوتی روزگار قائم‌مقامی 🕙هر شب ساعت 22:00 ✳️به مناسبت #ایام_الله_دهه_فجر ◀️ راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم: 📞تلفن: 32904231-025 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکم اعدام و قتل سلمان رشدی، به مسلمانان جهان 🔻 | 25 بهمن ‏🔴بسمه تعالی‏ ‏‏إنا لله و انا الیه راجعون ‏ ‏ ‏‏🔹به اطلاع غیور سراسر می رسانم کتاب «آیات شیطانی» که علیه‏‎ ‎ و و ، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین مطلع از‏‎ ‎‏محتوای آن، محکوم به می باشند. از مسلمانان غیور می خواهم تا در هر نقطه که‏‎ ‎‏آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین‏‎ ‎‏توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، است ان شاءالله . ضمناً اگر کسی‏‎ ‎‏دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی‏‎ ‎‏نماید تا به جزای اعمالش برسد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ (25 بهمن 67، صحیفه امام، ج 21، ص263) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️امام خمینی قدس سره الشریف: تاریخ معلم انسان است. ⁉️تنها کسی که از طرف امام مامور تدوین گردید، چه کسی است؟ 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📸عکس: نمونه‌ای از کاریکاتورهای رسم شده علیه سلمان رشدی 🔹انتشار حکم امام خمینی قدس سره الشریف مبنی بر لزوم اعدام سلمان رشدی، موجی سنگین در میان مسلمانان و هنرمندان جهان ایجاد کرد و پیامدهای بسیار تلخی برای توهین‌کنندگان به ساحت مقدس اسلام داشت. ◀️پی‌نوشت: آیا مدعیان تفسیر و تشریح کلام امام، جسارت حمایت صریح از فتوای حکیمانه و شجاعانه امام علیه سلمان رشدی را دارند؟ یا هم‌چون هم‌مسلکان لیبرال ترجیح می‌دهند علیه این حکم سخن بگویند و یا نهایتا آن را همچون سی سال گذشته بایکوت کنند؟! 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔴بخشی از پیامدهای داخلی صدور حکم ارتداد و اعدام سلمان رشدی 🔻پس از صدور حکم اعدام سلمان رشدی چه اتفاقاتی رخ داد؟/1 🔹1. اعلام در تاریخ 26بهمن1367 به دستور امام خمینی قدس سره الشریف 🔸2. محکوم کردن این توسط کلیه سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌ها 🔹3. راهپیمایی و در مساجد و تکایا 🔸4. ارسال نامه با 170 امضا توسط و مطالبه برخورد مناسب از سوی کنفرانس بین‌المجالس 🔹5. تصویب دو فوریت طرح کامل سیاسی با انگلیس 🔸6. انتشار بیانیه ویژه مبنی بر ارتداد سلمان رشدی 🔹7. اعلام کامل ایران با انگلیس توسط وزارت خارجه جمهوری اسلامی 🔸8. ابراز تشکر دفتر حضرت امام خمینی قدس سره الشریف از مسلمانان جهان به خاطر از فتوای اعدام سلمان رشدی 🔹9. تکذیب لغو حکم اعدام سلمان رشدی از سوی امام با صدور اطلاعیه‌ای از طرف دفتر ایشان 🔸10. تهدید به دولت ایران در رابطه با تصمیم بازار مشترک اروپا مبنی بر فراخوان سفرای کشورهای جامعه اقتصادی 🔹11. فراخواندن سفرا و رؤسای هیئت‌های جمهوری اسلامی در کشورهای عضو بازار مشترک اروپا برای مشورت به تهران منبع: فصلنامه پانزده خرداد، شماره 19، مقاله «هجمه سلمان رشدی و ادامه استراتژی اسلام‌ستیزی غرب» @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴بخشی از بازتاب بین‌المللی صدور حکم اعدام سلمان رشدی 🔻پس از صدور حکم اعدام سلمان رشدی چه اتفاقاتی رخ داد؟/2 🔹1. تهدید به مرگ به دلیل فعالیت علیه آیات شیطانی 🔸2. محکومیت انتشار آیات شیطانی توسط 🔹3. تظاهرات چهار هزار نفره مسلمانان 🔸4. خسارت سنگین به مرکز فرهنگی انگلیس در در پی انفجارهای متعدد 🔹5. تحریم نمایشگاه بین‌المللی کتاب به دلیل نمایش کتاب موهن آیات شیطانی 🔸6. به آتش کشیده شدن (مرکز نشر آیات شیطانی) در لندن 🔹7. تظاهرات دویست هزار نفره با صدها عکس از امام خمینی 🔸8. واکنش خشمگینانه علیه تظاهرات مسلمانان 🔹9. روزنامه ایندیپندنت: تظاهرات انگلیس تاریخ انگلیس بود. 🔸10. ممنوعیت انتشار آیات شیطانی در 🔹11. جمع‌آوری آیات شیطانی از بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای در پی تهدید گروهی ناشناس 🔸12. بمب‌گذاری در چند به دلیل فروش آیات شیطانی 🔹13. انتشار کتاب «شیطان غرب» علیه «آیات شیطانی» در 🔸14. تظاهرات مسلمانان مقیم 🔹15. تحریم شماره اخیر مجله نیوزویک توسط ، به دلیل درج مصاحبه رشدی 🔸16. رئیس سازمان بین‌المللی مسلمانان: اعدام رشدی و قرآنی است. 🔹17. تظاهرات مسلمانان انگلیس 🔸18. حمله یک به روشنفکران اروپایی حامی رشدی 🔹19. ممنوعیت انتشار آیات شیطانی در 🔸20. چاپ نقد آیات شیطانی در مجله عربی چاپ لندن 🔹21. : پاکستان سعی دارد از انتشار و توزیع آیات شیطانی در آمریکا جلوگیری کند. 🔸22. افزایش جایزه برای اجرای حکم تاریخی امام 🔹23. اعتراف کلن_آلمان: خودداری بنگاه‌های انتشاراتی غرب از انتشار مطالب علیه دین اسلام ◀️منبع: فصلنامه پانزده خرداد، شماره 19، مقاله «هجمه سلمان رشدی و ادامه استراتژی اسلام‌ستیزی غرب»، نوشته مریم زاغیان @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
رشدی.pdf
1.31M
🔴پس از حکم 🔻ایجاد موج جهانی علیه سلمان رشدی و سیاست‌های کثیف غرب پس از فتوای تاریخی امام خمینی قدس سره الشریف ◀️پیامدهای صدور حکم اعدام سلمان رشدی توسط امام خمینی قدس سره الشریف را در مقاله «هجمه سلمان رشدی و ادامه استراتژی اسلام‌ستیزی غرب» از فصلنامه تخصصی پانزده خرداد بخوانید. ⁉️آیا روزی آرزوی مسلمانان مبنی بر اعدام سلمان رشدی مرتد اجرا خواهد شد؟ 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
روزگار قائم مقامی - فصل اول قسمت 13.mp3
15.4M
چرا ادعای بیت آقای منتظری علیه صحت نامه 1.6 قطعا دروغ است؟! کتاب صوتی #روزگار_قائم_مقامی/13 🔸در این قسمت از کتاب صوتی #روزگار_قائم‌مقامی خواهید شنید: دلائل اثبات صدور نامه 1.6 از جانب امام خمینی قدس سره الشریف صص 132 تا 142 🎙انتشار فصل اول از کتاب صوتی روزگار قائم‌مقامی 🕙هر شب ساعت 22:00 ✳️به مناسبت #ایام_الله_دهه_فجر ◀️ راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم: 📞تلفن: 32904231-025 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📸اطلاع‌نگاشت: بخشی از بازتاب بین‌المللی صدور حکم اعدام سلمان رشدی 🔴به مناسبت سالروز فتوای تاریخی امام خمینی قدس سره الشریف علیه نویسنده مرتد « » 🔺تظاهرات شگفت‌انگیز مسلمانان انگلیس در پی صدور فتوای تاریخی امام خمینی قدس سره الشریف 🔺روزنامه ایندیپندنت: تظاهرات انگلیس بزرگ‌ترین تظاهرات اسلامی تاریخ این کشور بود. 🔺اعتراف رادیو کلن آلمان: خودداری بنگاه‌های انتشاراتی غرب از انتشار مطالب علیه دین اسلام 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
تلاش اجانب در بی هویت نمودن ملت ایران‏‏ ‏ 🔻 | 26 بهمن 🔹‏ما آن صدمه ای که از قدرتهای بزرگ خوردیم، باید بگوییم که بالاترین صدمه‏‎ ‎‏صدمۀ بوده. آنها کوشش کردند که شخصیت ما را از ما بگیرند، و به جای‏‎ ‎‏شخصیت ایرانی ـ اسلامی، یک شخصیت اروپایی، شرقی، غربی به جایش‏‎ ‎‏بگذارند؛ یعنی که در رژیم سابق بود و بتدریج داشت قوت می گرفت، این‏‎ ‎‏بود که از همان کودکستان شروع کنند به این برنامه اطفال ما را از همان جا زمینۀ تبدیلشان‏‎ ‎‏به یک موجود فراهم کنند، تا برود به مرتبۀ بالا مثل دبیرستان؛ و بعد هم بالاتر از او.‏‎ ‎‏در طول این مدتها که ایران مبتلا به این بوده است این بیماری در او پیدا شده است که ما‏‎ ‎‏نمی توانیم کار بکنیم. ما همه چیز را باید از بیاوریم، و یا استمداد کنیم از آنها. اگر‏‎ ‎‏یک آپاندیس را می خواهیم عمل کنیم، طبیب از خارج بیاوریم، یا این را بفرستیم به‏‎ ‎‏خارج. 🔸شما دیدید که در زمان محمدرضا برای یک مرض خیلی جزئی ـ حالا آپاندیس‏‎ ‎‏بود یا شبیه به او ـ از خارج طبیب آوردند. و می دانید که یک کسی که ادعای این را داشت‏‎ ‎‏که من رهبر این ملت هستم و من می خواهم این کشور را به «تمدن بزرگ» برسانم و آن‏‎ ‎‏همه تبلیغات برای این مسئله کردند تا او را یک شخصیت بزرگی نشان بدهند، از یک‏‎ ‎‏همچو شخصیت به قول خودشان «بزرگ» یک همچو عملی، چه غائله ای و چه ای‏‎ ‎‏برای مملکت ایجاد می کند در نظر خارج و در نظر داخل. در خارج ایجاد می کند این‏ مطلب را که اینها چنانچه طبیب متخصصی راجع به یک همچو امری هم داشتند. خوب،‏‎ ‎‏دیگر لازم نبود از خارج بیاید. در داخل هم، بی اعتبار کردن اطبا و دکترهای ما بود... (26 بهمن 59، صحیفه امام، ج14، ص 113و114) ◀️پی‌نوشت: امروز نیز دنباله‌های پهلوی، از سلبریتی‌های بی‌سواد تا سیاست‌مداران خودباخته بدون در نظر گرفتن افتخارات پزشکی کشور، تنها به ترویج و هوچی‌گری پیرامون واکسن‌های خارجی، البته تنها واکسن آمریکایی و انگلیسی، می‌پردازند. طبق کلام حکیمانه امام خمینی قدس سره الشریف این طیف در امتداد خودباختگی قجری و پهلوی هستند و از حیث شخصیتی آسیب‌دیده محسوب می‌شوند. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴امام هادی علیه‌السلام و پیروزی در نبرد با شش خلیفه عباسی ⚫️شهادت امام هادی علیه‌السلام تسلیت باد! ▫️مقام معظم رهبری: ▪️«در نبرد بین (علیه‌السّلام) و خلفایی که در زمان ایشان بودند، آن کس که ظاهراً و باطناً پیروز شد، حضرت هادی (علیه‌السّلام) بود؛ این باید در همه‌ی بیانات و اظهارات ما مورد نظر باشد. ▫️در زمان امامت آن بزرگوار شش خلیفه، یکی پس از دیگری، آمدند و به درک واصل شدند. آخرین نفر آنها، «معتز» بود که حضرت را شهید کرد و خودش هم به فاصله‌ی کوتاهی مُرد. این خلفا غالباً با ذلت مردند؛ یکی به‌دست پسرش کشته شد، دیگری به دست برادرزاده‌اش و به همین ترتیب بنی‌عباس تار و مار شدند؛ به عکسِ شیعه. شیعه در دوران حضرت هادی و حضرت عسگری (علیهماالسّلام) و در آن شدت عمل روزبه‌روز وسعت پیدا کرد؛ قوی‌تر شد. ▪️حضرت هادی (علیه‌السّلام) چهل و دو سال عمر کردند که بیست سالش را در بودند؛ آن‌جا مزرعه داشتند و در آن شهر کار و زندگی می‌کردند. سامرا در واقع مثل یک پادگان بود و آن را ساخت تا غلامان ترکِ نزدیک به خود را - با ترک‌های خودمان؛ ترک‌های آذربایجان و سایر نقاط اشتباه نشود - که از و و از همین منطقه‌ی و آورده بود، در سامرا نگه دارد. این عده چون تازه اسلام آورده بودند، ائمه و مؤمنان را نمی‌شناختند و از اسلام سر در نمی‌آوردند. به همین دلیل، مزاحم مردم می‌شدند و با عرب‌ها - مردم - اختلاف پیدا کردند. ▫️در همین شهر سامرا عده‌ی قابل توجهی از در زمان امام هادی (علیه‌السّلام) جمع شدند و حضرت توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آن‌ها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام - با نامه‌نگاری و... - برساند. این در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست و در همه‌ی اقطار دنیا را همین عده توانستند رواج بدهند و روزبه‌روز تعداد افرادی را که مؤمن به این مکتب هستند، زیادتر کنند. امام هادی همه‌ی این کارها را در زیر برق شمشیر تیز و خون‌ریز همان شش خلیفه و علی‌رغم آنها انجام داده است. ▪️حدیث معروفی درباره‌ی وفات حضرت هادی (علیه‌السّلام) هست که از عبارت آن معلوم می‌شود که عده‌ی قابل توجهی از شیعیان در سامرا جمع شده بودند؛ به‌گونه‌ای که دستگاه خلافت هم آنها را نمی‌شناخت؛ چون اگر می‌شناخت، همه‌شان را تار و مار می‌کرد؛ اما این عده چون شبکه‌ی قوی‌ای به‌وجود آورده بودند، دستگاه خلافت نمی‌توانست به آن‌ها دسترسی پیدا کند. ▫️یک روزِ مجاهدت این بزرگوارها - ائمه (علیهم‌السّلام) - به قدر سال‌ها اثر می‌گذاشت؛ یک روز از زندگی مبارک این‌ها مثل جماعتی که سال‌ها کار کنند، در جامعه اثر می‌گذاشت. این بزرگواران دین را همین‌طور حفظ کردند، والّا دینی که در رأسش و و و باشد و علمایش اشخاصی باشند مثل که با آن‌که عالم دستگاه بودند، خودشان از فساق و فجار درجه یکِ علنی بودند، اصلاً نباید بماند؛ باید همان روزها بکل کلکِ آن کنده می‌شد؛ تمام می‌شد. ▪️این مجاهدت و تلاش ائمه (علیهم‌السّلام) نه فقط بلکه قرآن، اسلام و معارف دینی را حفظ کرد؛ این است خاصیت بندگان خالص و مخلص و اولیای خدا. اگر اسلام انسان‌های کمربسته نداشت، نمی‌توانست بعد از هزار و دویست، سیصد سال تازه زنده شود و به‌وجود بیاید؛ باید یواش یواش از بین می‌رفت. اگر اسلام کسانی را نداشت که بعد از این معارف عظیم را در ذهن تاریخ بشری و در تاریخ اسلامی نهادینه کنند، باید از بین می‌رفت؛ تمام می‌شد و اصلاً هیچ چیزش نمی‌ماند؛ اگر هم می‌ماند، از معارف چیزی باقی نمی‌ماند؛ مثل مسیحیت و یهودیتی که حالا از معارف اصلی‌شان تقریباً هیچ‌چیز باقی نمانده است. این‌که قرآن سالم بماند، حدیث نبوی بماند، این همه احکام و معارف بماند و معارف اسلامی بعد از هزار سال بتواند در رأس معارف بشری خودش را نشان دهد، کار طبیعی نبود؛ کار غیرطبیعی بود که با انجام گرفت. البته در راه این کار بزرگ، کتک‌خوردن، زندان‌رفتن و کشته‌شدن هم هست، که این‌ها برای این بزرگوارها چیزی نبود. ▪️ائمه‌ی ما در طول این دویست‌وپنجاه سال امامت - از روز رحلت نبی مکرم اسلام (صلّیاللَه‌علیه‌وآله) تا روز وفات حضرت عسکری، دویست‌وپنجاه سال است - خیلی زجر کشیدند، کشته شدند، مظلوم واقع شدند و جا هم دارد برایشان گریه کنیم؛ مظلومیت‌شان دلها و عواطف را به خود متوجه کرده است؛ اما این مظلوم‌ها غلبه کردند؛ هم مقطعی غلبه کردند، هم در مجموع و در طول زمان.» (30تیر1383-دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️مقام معظم رهبری: یک روزِ مجاهدت این بزرگوارها - ائمه (علیهم‌السّلام)- به قدر سال‌ها اثر می‌گذاشت؛ یک روز از زندگی مبارک این‌ها مثل جماعتی که سال‌ها کار کنند، در جامعه اثر می‌گذاشت. این بزرگواران دین را همین‌طور حفظ کردند، والّا دینی که در رأسش #متوکل و #معتز و #معتصم و #مأمون باشد و علمایش اشخاصی باشند مثل #یحیی_بن_اکثم که با آن‌که عالم دستگاه بودند، خودشان از فساق و فجار درجه یکِ علنی بودند، اصلاً نباید بماند؛ باید همان روزها بکل کلکِ آن کنده می‌شد؛ تمام می‌شد. (30تیر1383-دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی) #شهادت_امام_هادی #شهادت_امام_هادی_تسلیت 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
روزگار قائم مقامی - فصل اول قسمت 14.mp3
8.12M
خون دلی که امام خورد کتاب صوتی /صوت آخر از فصل اول( شماره ۱۴) مرحوم سیداحمد خمینی خطاب به آقای منتظری: حضرت امام روحی فداه پس از کنار گذاشتن شما ظرف چند ساعت چندین بار گریستند و بارها فرمودند که لحظه‌ای از آقای منتظری غافل نیستم ولی چه کنم که مصلحت نظام ایجاب می‌کرد که ایشان کنار بروند. 🔸در این قسمت از کتاب صوتی خواهید شنید: خون دلی که امام خمینی قدس سره الشریف از منتظری خورد/تناقض‌نمایی‌های یک قائم‌مقام مستعفی.از ص 142 تا انتهای فصل اول ◀️ راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، خیابان انقلاب اسلامی بین خیابان فخر رازی و خیابان دانشگاه، پلاک 1210 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم، چهارراه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی انتشارات کیهان 📞تلفن: 37741698-025 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گفتگو با جمعی از دانشگاهیان پیرامون دولت موقت و ارتش/1 🔻 | 27 بهمن ‏‏ [‏‏بسم الله الرحمن الرحیم‏‏]‏ 🔹امام: ... غرض این بود که یک روز ـ به نحوی که معلوم شود ـ شکسته‏‎ ‎‏[‏‏شود‏‏]‏‏، روز بعد اختیار با خود شماست. اعتصاب دیگر نباشد. یک روز دانشگاه باز‏‎ ‎‏بشود و بچه ها هم بیایند. و بعد اگر مشکلاتی هست خوب، دیگر اجازه ندهید بیایند تا‏‎ ‎‏مشکلاتتان رفع بشود. مقصود من این بود که ‏‏[‏‏اعتصاب‏‏]‏‏ شکسته بشود و خودتان هم‏‎ ‎‏اعلام بکنید، رادیو هم بگوید که ما اعتصاب را شکستیم. بعدش البته مشکلات دارد؛ آن‏‎ ‎‏مشکلات باید حل بشود.‏ ‏🔸‏[‏‏نمایندۀ دانشگاهیان: عرض کنم که سه ـ چهار مسئلۀ دیگر هم هست که یادداشت هم شده، من بعداً‏‎ ‎‏می دهم خدمتتان. فقط توضیحاً عرض می کنم که یکی راجع به است. اطاعت از دولت‏‎ ‎‏ هست؛ و خوب، مسلماً ما اطاعت می کنیم ولی بعضی از مسائل هست که قابل نیست: آیا‏‎ ‎‏واجب است که ما حتماً دفاع هم بکنیم؟ یعنی هر دستوری بدهند صددرصد ما اجرا خواهیم کرد منتها‏‎ ‎‏گاهی قابل دفاع نیست.‏‏]‏ 🔹‏امام: مقصودتان را بگویید.‏ 🔸‏‏[‏‏نمایندۀ دانشگاهیان: عرض می کنم خدمتتان که دوستان می گویند این دولت بیشتر جنبۀ ‏‎ ‎‏دارد تا دولت .‏‏]‏ 🔹‏امام: عرض می کنم که این دولت یک دولت است برای اینکه بکند و‏‎ ‎‏مثلاً مجلس مؤسسانی ‏‏[‏‏تشکیل بدهد‏‏]‏‏ مسئلۀ رژیم را تحکیم بکند، بعد دست مردم است‏ همه چیز. اختیار دست خود است؛ وکلایشان را خودشان تعیین می کنند، وکلا هم‏‎ ‎‏خودشان تعیین می کنند دولت را؛ ... مسئله ای نیست که کسی بخواهد تحمیل بکند ...‏‎ ‎‏تحمیل در کار نیست. اینکه الآن شده است فقط همین ‏‏[‏‏است‏‏]‏‏ که چون الآن برای انتقال‏‎ ‎‏قدرت، محتاج بود که حکومتی در کار باشد والاّ نمی شد؛ برای این ما استفاده کردیم از‏‎ ‎#‏ولایت_شرعی که داریم یا از آرای مردم، و این را قرار دادیم. و اینکه قرار داده شده است‏‎ ‎‏نه برای اینکه این حکومت کند تا آخر. در همه جا هم نوشته شده «دولت موقت».‏‎ ‎‏«موقت» برای اینکه این کارش منحصر به این است که مجلس مؤسسان را درست کند و‏‎ ‎‏مجلس شورا را درست کند؛ و آنها هم اختیارش با خود مردم است. بعد که مجلس‏‎ ‎‏مؤسسان را درست کرد، این نمایندگان خود مردم هستند که رژیم را تعیین می کنند. بعد‏‎ ‎‏هم مجلس شورا درست می شود؛ مجلس شورا هم نمایندگان خود مردم هستند، ‏‎ ‎‏بدون اینکه هیچ کس دخالت بکند، آزاد. مردم خودشان نمایندگانشان را تعیین می کنند و‏‎ ‎‏بعد همۀ مقدرات دست خود مردم است، به اعتبار اینکه نمایندگان هم از خود مردمند ...‏‎ ‎‏اینطور نیست که اینها حالا بخواهند مملکت را تا آخر اداره بکنند. این جور نیست. حالا‏‎ ‎‏از باب اینکه دیگر یک انقلاب است آقا، مسئلۀ انقلابی است. این مسئلۀ انقلابی را‏‎ ‎‏نمی شود زود حلش کرد. این را باید بتدریج درست کرد. الآن شما می بینید که تمام این‏‎ ‎‏مملکت ما آشفته است؛ یعنی آن دستۀ شلوغکار رفتند، حالا یک دستۀ شلوغکار دیگر‏‎ ‎‏پیدا شده! ما باید اینها را علاج بکنیم تا یک قدری آرام بشود. وقتی که آرام شد و مسئله‏‎ ‎‏دست خود مردم افتاد و خود مردم اداره کردند مملکت را، دیگر به هیچ کس اشکال‏‎ ‎‏نیست. اگر بنا شد که شما خودتان یک وکیلی تعیین کردید، آن شد یک وکیل، آن هم شد‏‎ ‎‏یک وکیل، آن هم شد وکیل، این وکلای خود ملت یک دولتی را درست کرده، دیگر‏‎ ‎‏این اشکال به کسی نیست؛ خود ملت این کار را کرده، تحمیل نیست در کار. لکن حالا از‏‎ ‎‏ناچاری است که ما باید این مسائل اولیه را حل بکنیم ... .‏ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
گفتگو با جمعی از دانشگاهیان پیرامون دولت موقت و ارتش/2 🔸‏‏[‏‏نمایندۀ دانشگاهیان: شما فرمودید که ما این دولت را تأیید بکنیم. البته آن دستورهایی که در مورد‏‎ ‎‏آینده است و باید اجرا بشود اجرا خواهد شد، مسلماً؛ منتها ما می خواستیم مشخص بشود که آیا این‏ ‏دولت را به صورت باید در نظر گرفت؟‏‏]‏ 🔹‏امام: ‏‏[‏‏دولت‏‏]‏‏ اسلامی است این، برای اینکه الآن روی اسلام باید عمل بشود؛‏‎ ‎‏منتها الآن ما مان را که درست شده است و تحت مطالعه است،‏‎ آن را باید‏‎ ‎‏[‏‏قطعی‏‎ ‎‏]‏‏بکنیم ... نخست وزیر را من تعیین کرده ام؛ من به تعیین کردم.‏‎ ‎‏وقتی یک ‏‏[‏‏کسی‏‏]‏‏ به ولایت شرعی تعیین شد، یک است این. و اینطور‏‎ ‎‏هم نیست که ما بخواهیم تا آخر اینطوری رفتار کنیم. این موقت است که اصول اولیه‏‎ ‎‏درست بشود، و از ناچاری است. مسئلۀ است. مسئله ای است که نمی توانیم ما‏‎ ‎‏الآن یک شدتی به خرج بدهیم، و نمی توانیم الآن برویم سراغ مطالعات تا افراد ... را پیدا‏‎ ‎‏بکنیم. الآن در این حالی که به طور موقت ما داریم عمل می کنیم، الآن نباید اشکال کرد.‏‎ ‎‏الآن باید ـ این معنا را باز عرض می کنم ـ که همۀ ما، همۀ شما با هم همدست بشوید و‏‎ ‎‏دولت را پشتیبانی بکنیم تا این مسائل اولیه را درست بکند، که مجلس را درست کند. ما‏‎ ‎‏الآن رژیممان باز قانونی نیست؛ الآن رژیمی ما نداریم. رژیم سلطنت که رفته؛ رژیم‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی هم به حَسَب رأی من الآن هست اما به حَسَب نظر باید با آرای‏‎ ‎‏مردم درست بشود. و به آرای مردم می خواهیم مراجعه کنیم برای مجلس مؤسسان، و‏‎ ‎‏برای تشکیل یک حکومتی که خود مردم میل دارند؛ حالا آن جمهوری اسلامی را‏‎ ‎‏خواستند، نخواستند رژیم شاهنشاهی هم اختیار با خودشان است.‏ 🔸‏‏[‏‏نمایندۀ دانشگاهیان: منظور ما این است در این چند ماه که این دولت موقت سرِ کار هست اگر اقداماتی‏‎ ‎‏انجام داد که توأم با اشتباه بود ...‏‏]‏ 🔹‏امام: را همیشه باید گفت. اشتباهات را کسی نمی تواند ‏‏[‏‏نادیده بگیرد‏‏]‏‏ من‏‎ ‎‏که نمی گویم باید هر کسی اشتباه کرد شما تبعیت بکنید! اشتباهات را باید بگویید. همه‏‎ ‎‏ در گفتن. بنویسند، بگویند، در روزنامه ها بنویسند.‏ 🔸‏‏[‏‏یکی از حضار: حق انتقاد هست؟‏‏]‏‎ 🔹امام: بله که هست.‏ 🔸‏‏[‏‏نمایندۀ دانشگاهیان: عرض کنم که مسئلۀ دوم راجع به است. این ارتش همه می دانیم طوری‏‎ ‎‏ساخته شده بود که نظام را حفظ بکند، نه برای دفاع از مردم.‏‏]‏ 🔹‏امام: قبل از اینکه شما بفرمایید، این هم حل شد! همین امروز آقای ‏‎ را من‏‎ ‎‏فرستادم آمد اینجا. آقای یزدی‏‎ هم آمد اینجا؛ که او از دولت باشد، او هم که رئیس‏‎ ‎‏[‏‏ستاد‏‏]‏‏. بنا براین شد که در همین هفته این طبقۀ اول ‏‏[‏‏ارتش‏‏]‏‏ را، از سرلشکر به بالا را‏‎ ‎‏بیندازند دور. این پایینی ها بیایند مشغول کار بشوند. اگر بگویید که ما نمی خواهیم‏‎ ‎‏ـ که همچه چیزی نمی گویید ـ ما ارتش می خواهیم، ما می خواهیم، ارتش‏‎ ‎‏می خواهیم، شهربانی می خواهیم؛ همۀ اینها را می خواهیم. ما باید این طبقۀ اول، امرا و‏‎ ‎‏ـ نمی دانم ـ اینهایی که با آمده اند روی کار و خودشان هم اکثراً ـ البته همه نه، اما‏‎ ‎‏اکثراً ـ فاسدند، اینها را درجاتشان را کنار بگذاریم، بازنشسته شان بکنیم. و بعد بیاییم‏‎ ‎‏سراغ این پایینی ها؛ پایینی ها را یک سر و صورتی بدهیم. تا بعد برویم سراغ افراد ببینیم‏‎ ‎‏افراد چطوریند. این الحمدلله حل شد.‏ 🔸‏‏[‏‏نمایندۀ دانشگاهیان: حاج آقا معذرت می خواهم، از سرهنگ به بالا را تا شاه یکی یکی اینها را‏‎ ‎‏نمی شناخته و کثافتکاریشان با خیانتشان مشخص نمی شده، اصلاً به آنها درجه نمی داده.‏‏]‏ 🔹‏امام: عرض می کنم مسائل یک مسائل است. مسائل قضایی یک‏‎ ‎‏مسائلی است که با ـ مثلاً ـ عصبانیت، با دشمنی، با بدبینی، با اینها نمی شود. یک مسائل‏‎ ‎‏قضایی است که ان شاءالله یک دادگاه قضایی، همین امشب شاید یا فردا تأیید بشود برای‏‎ ‎#‏محاکمۀ اینها. اینها باید روی موازین درست بشود. من فرض کنید با یک کسی بد هستم،‏‎ ‎‏قاضی نمی تواند به اینکه شما با او بد هستید ترتیب اثر بدهد. آن روی موازین شرعی‏‎ ‎‏است که هر کس ثابت شد آدم کشته می کشندش؛ هر که ثابت شد که دزدی کرده ‏‏[‏‏مال‏‏]‏‎ ‎‏دزدی را از او می گیرند، تعزیرش می کنند حدش می زنند؛ هر که ثابت شد که فلان کار بد‏ ‏را کرده درستش می کنند. ان شاءالله این هم الآن در دست اجراست.‏ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
گفتگو با جمعی از دانشگاهیان پیرامون دولت موقت و ارتش/3 ‏🔸‏[‏‏نمایندۀ دانشگاهیان: حاج آقا مسئلۀ خیلی مهم در ارتش این است که با سیستم کنونی که وجود‏‎ ‎‏دارد، یعنی آن روابط و ضوابطی که بین افراد مختلفش هست، دیگر هیچ جنبۀ ندارد و‏‎ ‎‏نمی تواند برقرار بماند.‏‏]‏ ‏🔹امام: اینطور نیست که اشخاص نباشند، اشخاص نباشند؛ اشخاص درجات پایین‏‎ ‎‏دیگر به آن نیستند که آن بالاییها بودند. هر چی بود مال آن بود.‏‎ ‎‏این طبقۀ پایین آن فساد را ندارد. الآن نمی شود آقا ما بگوییم که برود ... ما ‏‏[‏‏باید‏‏]‏‎ ‎‏این ارتش را به یک صورت نگهش داریم. آن طبقۀ اول را بیرون کنیم. طبقات اول، از‏‎ ‎‏سرلشکر به بالا بیرون بروند؛ و بعد این طبقات پایین را یک سازمانی به آنها بدهند. بعد‏‎ ‎‏برویم سراغ افراد ببینیم اگر یک فرد غیرصالح است کنار بزنیم، فرد جایش‏‎ ‎‏بگذاریم. این مسئله ای نیست که حلش بزودی ‏‏[‏‏باشد‏‏]‏‏؛ مثلاً همین امشب مثلاً شاه رفته،‏‎ ‎‏فردا همۀ کارهای ما درست بشود! همۀ کارها را خراب کرده اند و رفتند. حالا شما باید این‏‎ ‎‏خرابیها را آبادش کنید.‏ 🔸‏‏[‏‏نمایندۀ دانشگاهیان: نظرتان در مورد اینکه ما یک ارتشی را سازمان بدهیم چیست؟ به جای اینکه‏‎ ‎‏این ارتش را بیاییم زحمت بکشیم باز بودجه برایش بگذاریم؟‏‏]‏ 🔹‏امام: این می خواهد؛ عرض می کنم تدریج می خواهد آقا. این نمی شود الآن ما‏‎ ‎‏بگوییم که دیده و نظم دیده کنار برود، ارتشی بی نظام می خواهیم! نمی شود‏‎ ‎‏این، باید بتدریج بشود. باید ‏‏[‏‏نیروی مردمی‏‏]‏‏ درست نظام پیدا بکند، بعد تبدیل بشود آن‏‎ ‎‏ارتش به این ارتش. اما همین طوری نمی شود این کار را کرد.‏ 🔸‏‏[‏‏نمایندۀ دانشگاهیان: حاج آقا نظام بر مبنای ترس ...‏‏]‏ 🔹‏امام: آقا! من خواهش می کنم از شماها که آن تان را یک قدری کنار‏‎ ‎‏بگذارید ... من خودم هم بودم! یک توقعاتی جوانها دارند که این توقعات از باب‏‎ ‎‏آن انرژی که در آنها هست، از باب آن که در آنها هست، می خواهند همۀ مسائل‏‎ ‎‏یک شبه حل بشود. اینطور نیست مسائل. مسائلْ اشکال دار است، مشکل است الآن. الآن‏ هر جای مملکت دست بگذاری آشوبی است؛ است بر همۀ کارها که این ‏‎ ‎‏ بشود. این آشوب باید با قوای انتظامی، با زمینۀ قوای ملی ـ اینها با هم ـ حل بشود. ما‏‎ ‎‏هم که الآن یک قوای ملیِ نظام دیده که نداریم؛ قوای ملی چریکی است. این قوای ملی‏‎ ‎‏چریکی الآن دارند کار هم می کنند؛ خیلی هم خوب کار می کنند. اینها را باید با قوای‏‎ ‎‏انتظامی و ژاندارمری ـ همۀ اینها ـ همدست بکنیم برای کوبیدن اینهایی که دارند‏‎ ‎‏خرابکاری می کنند. آن خرابکارها را کنار بگذاریم و یک قدری آرامش پیدا بکند‏‎ ‎‏مملکت؛ بعد برویم سراغ آن مسائل بعدی.‏ 🔸‏‏[‏‏نمایندۀ دانشگاهیان: حاج آقا معذرت می خواهیم، آنچه که مطرح هست افرادی هستند در ارتش ...‏‏]‏ 🔹‏امام: سازمان هست. درست می شود. سازمان ارتش آن وقتی که بوده است،‏‎ ‎‏[‏‏پیوسته‏‏]‏‏ «شاهنشاه» «شاهنشاه» می کرد. این تمام شد. دیگر کلمۀ «شاهنشاه» رفت! وقتی‏‎ ‎‏کلمۀ «شاهنشاه» رفت، دیگر مسئله نیست که حالا صبح تا شب بخواند «شاهنشاه»! تمام‏‎ ‎‏شد این معنا. این مسئله از کلۀ سربازها هم بیرون می رود. این مسائل یک قدری مهلت‏‎ ‎‏لازم دارد. یک قدری باید با تأنی انجام بگیرد. نمی شود یک مسئله ای که است ما‏‎ ‎‏بگوییم انقلاب جلو برود، خراب کند و جلو برود؛ چنانچه شد و بحمدالله انقلاب‏‎ ‎‏ایران بهترین انقلابهایی بود که در دنیا واقع شد؛ یعنی ضایعات کم ‏‏[‏‏داشت‏‏]‏‏. و آن چیزی‏‎ ‎‏که ما بردیم، رژیم شاهنشاهی ‭2500‬ ساله یا بیشتر را از بین بردید. دست آنها هم از آن‏‎ ‎‏کوتاه کردید؛ دست همۀ اجانب را کوتاه کردید از مملکتتان. این آن چیزی است که‏‎ ‎‏بردید. ضایعه ای که دادید، البته یک هزار نفری هم ما کشته دادیم. در سایر انقلابات‏‎ ‎‏اینقدر کشته می دادند، خرابی می شد. ما نباید توقع داشته باشیم که یک انقلابی بشود و‏‎ ‎‏آرام باشد و ... ما باید اسم این را «» بگذاریم، نه انقلاب شاهنشاهی را. این‏‎ ‎‏انقلابِ واقعاً «سفید»، این بود که با یک بیست و چهار ساعت یک‏‎ ‎‏شاهنشاهی را از بین برد و تمام را به هم ریخت. اما حالا به هم ریخته است این.‏‎ ‎‏به هم ریختگی را بخواهید منسجمش کنید وقت لازم دارد. حالا به ما قول داده اند در‏‎ ‎‏همین هفته راجع به ارتش تنظیمش درست بشود. و چیزهای دیگر هم ان شاءالله کم کم‏ ‏امیدواریم درست بشود. خداوند همه تان را حفظ کند؛ موفق باشید.‏ ... (27 بهمن 57، صحیفه امام، ج 6، ص ‭151-157‬) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.