📍پاسخی به یک شبهه در خصوص حکومت نبوی
◀️مجتهد شهید و حکومت نبوی؛ بهمناسبت سالروز ارتحال جانگداز پیامبر اکرم (ص) /2
🔹«برخی با این استدلال که خودِ بشر و غریزه های انسانی، برای اصلاح امور اجتماعی کافی است و با توجه به جامعه گرایی ذاتی انسان، خود را از پیامبری که عهده دار قوانین سیاسی باشد، بی نیاز می پندارند. چگونه ممکن است کسی با چنین پنداری بتواند #وظیفه_پیامبر صلی الله علیه و آله را به نجات مردم از جهل و گمراهی، و هدایت به امور أُخروی (با همه لوازم آن)، اختصاص دهد؟
🔸شبهه مذکور، سست و واهی ا ست؛ محال است مسلمانی، کارکرد اسلام را در امور اخروی (که به سعادت بشر و ثواب و عقاب اعمال، باز میگردد)، منحصر بداند. همچنین محال است که یک مسلمان، پیامبران الهی را تنها طبیب جان (عهده دار امور معنوی) و پادشاهان را حکم رانان بر مرد م و متولیان اداره امور دنیوی بداند، که عهده دار برقراری #نظم_شهرها، جوامع و شهروندان هستند. در حقیقت، اسلام عهده دار همه مصالح و مفاسد (دنیوی و اخروی)، در حد اعتدال است.»(ولایت و حکمرانی فقیه، ص25)
📌توضیح:
شبهه اختصاص وظیفه پیامبران به امور اخروی و عدم دخالت ایشان در امور دنیوی، با قرائتها و استدلالهای گوناگونی در بیان طرفداران این نظریه آمده است. از جمله مهندس مهدی بازرگان انتظار انسان از قلمرو دین را محدودتر از آنچه در گذشته میپنداشت ترسیم میکند که به گفته مجله کیان، انشان در اواخر عمر خود، به این اندیشه گرایش بیشتری یافته بود. (ولایت و حکمرانی فقیه، ص25)
📚گزیدهای از کتاب «ولایت و حکمرانی فقیه»؛ ترجمه و تعلیقه: مقدمی شهیدانی-کریمی بر کتاب «ولایة الفقیه» شهید آیتالله سیدمصطفی خمینی
▪️ راههای تهیه کتاب:
«تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک۶؛ تلفن ۲۲۵۷۹۱۹۲_۰۲۱
🕌«قم، چهارراه شهدا به سمت درمانگاه قرآن و عترت، روبهروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی مطبوعات کیهان»
📡غرفه رسمی بنیاد تاریخپژوهی در «باسلام»:
https://basalam.com/bonyadtarikh
🆔 @Bonyadtarikh
📍پاسخی به شبهه محدودیت اسلام به امور اخروی
◀️مجتهد شهید و حکومت نبوی؛ بهمناسبت سالروز ارتحال جانگداز پیامبر اکرم (ص) /3
🔹«واژه «دین» در ابتدای امر چنین مینماید که تنها به آنچه که بشر را متوجه #آخرت میکند، اطلاق میشود. حال آنکه دین، همان #سیاست_بلند_مرتبهای است که عهدهدار تمام جهات سعادت -در امور جزئی، کلی، دنیوی و اخروی- است. به همین جهت، اسلام دربردارنده همه مسائل روحی، مادی، فردی و اجتماعی است؛ بر خلاف قوانین برآمده از سایر نظامهای قانونی که قانونهای اساسی آنها نه تنها نسبت به احکام فردی و روحی قصور دارند، بلکه نسبت به امور دنیوی انسانها نیز با کمبود مواجهاند.»(ولایت و حکمرانی فقیه، ص29)
📚گزیدهای از کتاب «ولایت و حکمرانی فقیه»؛ ترجمه و تعلیقه: مقدمی شهیدانی-کریمی بر کتاب «ولایة الفقیه» شهید آیتالله سیدمصطفی خمینی
▪️ راههای تهیه کتاب:
«تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک۶؛ تلفن ۲۲۵۷۹۱۹۲_۰۲۱
🕌«قم، چهارراه شهدا به سمت درمانگاه قرآن و عترت، روبهروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی مطبوعات کیهان»
📡غرفه رسمی بنیاد تاریخپژوهی در «باسلام»:
https://basalam.com/bonyadtarikh
🆔 @Bonyadtarikh
📍بدیهی بودن لزوم تشکیل حکومت توسط پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
◀️مجتهد شهید و حکومت نبوی؛ بهمناسبت سالروز ارتحال جانگداز پیامبر اکرم (ص) /4
▫️«لزوم تعیین رهبر و #تشکیل_حکومت توسط پیامبر صلی الله علیه و آله، از امور روشن و بدیهی است. اگرچه مسلمانان بعد از رحلت ایشان در این موضوع اختلاف کردند، ولی همه آنها بر اصل نیازمندیِ اسلام و مسلمین به تشکیل حکومت، اتفاق نظر دارند...
تعیین سرپرست، رئیس و #رهبر_سیاسی_جامعه، از لوازم خاتمیت پیامبر صلی الله علیه و آله است تا جوامع از فساد حفظ شود. در حالی که، اگر خاتمیت پیامبر صلی الله علیه و آله چنین اقتضائی نداشت، بشر نیازمند پیامبری دیگر بود ـ تا بر اساس شرایط زندگی در طول زمان ـ عهده دار امور مورد نیاز در حیات دنیوی و آخروی مردم باشد.
▪️چنانکه ـ در گذر زمان ـ از جهت امور اجتماعی و مظاهر مادی، با ملل مختلفی مواجه میشویم که با یکدیگر تفاوت دارند. لذا در مسأله ملازمه خاتمیت با نصب رهبر، نیاز به اقامه هیچگونه دلیل عقلی و نقلی نیست.»(ولایت و حکمرانی فقیه، ص36-33)
📚گزیدهای از کتاب «ولایت و حکمرانی فقیه»؛ ترجمه و تعلیقه: مقدمی شهیدانی-کریمی بر کتاب «ولایة الفقیه» شهید آیتالله سیدمصطفی خمینی
▪️ راههای تهیه کتاب:
«تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک۶؛ تلفن ۲۲۵۷۹۱۹۲_۰۲۱
🕌«قم، چهارراه شهدا به سمت درمانگاه قرآن و عترت، روبهروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی مطبوعات کیهان»
📡غرفه رسمی بنیاد تاریخپژوهی در «باسلام»:
https://basalam.com/bonyadtarikh
🆔 @Bonyadtarikh
🖊رابطه دین و دنیا از نگاه مجتهد شهید
◀️مجتهد شهید و حکومت نبوی؛ بهمناسبت سالروز ارتحال جانگداز پیامبر اکرم (ص) /5
▫️دو واژه «دین» و «دنیا» [در زبان عرب] بسیار به هم نزدیک هستند، در حقیقت نیز، با یکدیگر درهم تنیده و جداناشدنی هستند این درهم تنیدگی منافاتی با ضدیّت اسلام با مظاهر دنیوی [=دنیاگرایی] ندارد؛ چنان که ما میبینیم پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و امیرمؤمنان علیهالسلام ـ به عنوان دو رئیس حکومت اسلامی ـ عهدهدار حکومت و امور سیاسی مردم بودند. اما در عین حال در بالاترین درجه روی گردانی از دنیا قرار داشتند و در اوجِ تنفر و انزجار از دنیا و اقبال به آن قرار داشتند.
▪️وقتی رئیس حکومت مثل آن دو بزرگوار باشد، میتواند در مدت زمان کوتاه و با تعداد اندک، در امر حکومتداری و گسترش آن، پیشرفت کند. [چنانکه] در صدر اسلام توانستند اسلام را در اقصی نقاط عالم ترویج دهند تا اینکه اقتدار حکومت اسلامی به تنگه جبل الطارق رسید و [صبحِ] اسلام در سه قاره معروف آن زمان ـ یعنی قاره اروپا و آفریقا و آسیا ـ طلوع کرد.
▫️آیا علت این اتفاق جز این بود که رئیس اسلام با تنگدستی و سخت گرفتن بر خود زندگی میکرد؟ و آیا جز این است که مانند اسرافکاران و انسانهای مرفه و پرخرج و اهل دنیا و شهوتپرستان زندگی نمیکرد؟ و ساعتی بر آن حضرت نمیگذشت مگر اینکه به امور اسلام و مسلمانان اهتمام میورزید. پس اگر این بزرگان در کانون توجه باشند، هیچکس نمیتواند از روش و سیره آنها تخطی کند.»(ولایت و حکمرانی فقیه، ص37)
📚گزیدهای از کتاب «ولایت و حکمرانی فقیه»؛ ترجمه و تعلیقه: مقدمی شهیدانی-کریمی بر کتاب «ولایة الفقیه» شهید آیتالله سیدمصطفی خمینی
▪️ راههای تهیه کتاب:
«تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک۶؛ تلفن ۲۲۵۷۹۱۹۲_۰۲۱
🕌«قم، چهارراه شهدا به سمت درمانگاه قرآن و عترت، روبهروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی مطبوعات کیهان»
📡غرفه رسمی بنیاد تاریخپژوهی در «باسلام»:
https://basalam.com/bonyadtarikh
🆔 @Bonyadtarikh
🖊ولایت و حکمرانی فقیه از نگاه علامه شهید
◀️مجتهد شهید و حکومت نبوی؛ بهمناسبت سالروز ارتحال جانگداز پیامبر اکرم (ص) /6
▫️سال 1348 هجری خورشیدی را میتوان نقطه عطفی در مبانی مطالعات سیاسی در #مبارزات_ایران دانست. در این سال #امام_خمینی قدس سره الشریف که در تبعیدی ظالمانه به سر میبردند و به ظاهر از مراکز انقلابی ایران دور شده بودند بار دیگر ابتکار عمل را به دست گرفتند و با طرح مباحث #حکومت_اسلامی و دعوت فضلای حوزه علمیه و سایر اندیشمندان به تولید علمی پیرامون حکومت اسلامی و ولایت فقیه موجی تازه در محافل نخبگانی و عمومی ایجاد کردند.
▪️بررسی تاریخی ابعاد و پیامدهای لبیک #حوزه_علمیه به این ندای حقطلبانه در مجالی مفصل قابل پیگیری است اما در میان آثار تولید شده در این ساحت، رساله ولایت فقیه آیتالله سیدمصطفی خمینی از جایگاه ویژهای برخوردار است. به گواه یاران امام و شاگردان ایشان، مرحوم شهید سیدمصطفی خمینی فراتر از رابطه نسبی، از شاگردان برجسته امام قدس سره الشریف بود و طبیعی بود که به درخواست رهبر و مراد خود پاسخی درخور بگوید و از جایگاه والای علمی، که در آثار مختلف ایشان مشهود است، به این مبحث عمیق و پرچالش ورود کند و اثری فاخر را بر اساس موازین دقیق علمی ارائه کنند.
▫️مرحوم آیتالله سیدمصطفی خمینی دیدگاه خود پیرامون «ولایتفقیه» را در ضمن مباحث کتاب البیع طرح کرده بود که در ادامه از آثار و دستنوشتههای آن مرحوم استنساخ شد و در سال 1376 ه.ش. برای نخستین بار در ضمن کتاب «ثلاث رسائل» در 80 صفحه به زبان عربی چاپ شد و بار دیگر در سال 1382 منتشر گردید، اما به دلیل عدم اطلاعرسانی کافی و عدم بازتاب در برخی موسوعههای مربوطه آنچنان که شایسته وزانت علمی اثر بود مورد توجه قرار نگرفت.
▪️علاوه بر نبود اطلاعرسانی صحیح، فقدان ترجمه این متن به زبان فارسی را میتوان دلیل دیگری برای عدم توجه محافل علمی حوزوی و دانشگاهی به این رساله دانست و این وضعیت مهمترین عامل انگیزشی مترجمان در ترجمه این اثر بود و بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی برای نخستینبار رساله ولایتفقیه مجتهد شهید آیتالله سیدمصطفی خمینی را ترجمه و به چاپ رساند.
▫️ذکر این نکته ضروری است که اثر چاپ شده ترجمهای صرف از یک متن علمی نیست بلکه مترجمان؛ این اثرِ غنی را با تعلیقههای علمی، فنی و تاریخی غنایی مضاعف بخشیدند...
متن کامل معرفی کتاب «ولایت و حکمرانی فقیه» در خبرگزاری کتاب ایران
▪️ راههای تهیه کتاب:
«تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک۶؛ تلفن ۲۲۵۷۹۱۹۲_۰۲۱
🕌«قم، چهارراه شهدا به سمت درمانگاه قرآن و عترت، روبهروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی مطبوعات کیهان»
📡غرفه رسمی بنیاد تاریخپژوهی در «باسلام»:
https://basalam.com/bonyadtarikh
🆔 @Bonyadtarikh
✳️شعار یکپارچه مردم در عید فطر 1357 برای برپایی حکومت اسلامی/1
📌گزیدهای از کتاب روزهای حماسه و نور
🔹در ساعت 8:45 روز ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۷ نماز عید فطر در #تهران به امامت دکتر #محمد_مفتح و با حضور جمعی حدود 12000 نفر در نیاوران برگزار شد و در ساعت 10 پس از پایان سخنرانی دکتر مفتح و دکتر #باهنر، جمعی حدود 13 الی 14 هزار نفر به سمت جنوب شهر حرکت کردند و اقدام به راهپیمایی کردند. شمار راهپیمایان در طول مسیر به بیش از 100.000 نفر رسید. منابع خارجی، این تظاهرات را بزرگترین تظاهرات مردم ایران علیه حکومت پهلوی تا آن زمان خواندند.
🔸پس از پایان نماز عید فطر به امامت آقای #مروارید در غرب #تهران، شماری از اجتماعکنندگان با شعارهای ضددولتی به سمت میدان آریاشهر (فلکه صادقیه) رفتند.
🔹صبح این روز، تظاهراتی در خیابان نواب #تهران با حضور جمعی حدود 7 الی 8هزار نفر برپا شد. در این تظاهرات حدود 3000 نفر از زنان نیز حضور داشتند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود:«تشکیل #حکومت_اسلامی هدف جامعه است.»
🔸در ساعت 13:30 حدود 7000 نفر از مردم تهران پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود:«ما خواستار #حکومت_اسلامی هستیم»، در دست داشتند و شعارهایی علیه رژیم دادند. این عده در خیابانهای فرح (سهروردی)، و عباسآباد (شهید بهشتی)، به سمت تختطاووس (خیابان شهید مطهری) اقدام به تظاهرات کردند.
🔹نماز عید فطر در #قم به امامت آقای #سیدصادق_روحانی و با حضور جمعی حدود 3000 نفر برگزار شد و در پایان؛ نمازگزاران تظاهراتی علیه رژیم برپا کردند... در این تظاهرات بر اثر تیراندازی مأموران یک طلبه به نام آقای #علی_اوسطی به شهادت رسید و 4 نفر مجروح شدند. به دنبال شهادت حجتالاسلام اوسطی، #آیتالله_مرعشی اعلامیهای صادر کرد و در آن نوشت:
«آقای شیخ علی اوسطی تهرانی طاب ثراه... در روز عید سعید فطر به دست مأمورین جلاد به ضرب گلوله از پای درآمد...» همچنین در این اعلامیه از مردم دعوت شد تا در مراسمی که شب چهارشنبه سوم شوال (برابر با 57.6.14) بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه آقای مرعشی نجفی برای بزرگداشت این شهید برگزار میشود. تظاهرات این روز شهر قم تا ساعات پایانی روز ادامه داشت.
🔸در ساعت 8:30 روز ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۷ مراسم نماز عید فطر با حضور جمعی حدود 3000 نفر و به امامت آقای #سیداحمد_پیشوا در مسجدنو شیراز برگزار شد. پس از پایان مراسم نمازگزاران برای شنیدن سخن #آیتالله_سیدعبدالحسین_دستغیب به مسجد جامع رفتند و به مردم حاضر در آن مسجد پیوستند. در پایان تظاهراتی با حضور حدود 15000 نفر برپا شد.
🔹پس از اقامه نماز عید در #اردبیل، تظاهراتی با حضور حدود 6000نفر از جوانان این شهر برپا و شیشههای چندین بانک شکسته شد.
🔸در ساعت 9:30 پس از پایان مراسم نماز عید فطر در #گرگان، حدود 2000 نفر از مردم هنگام خروج از مسجد گلشن تظاهراتی برپا کردند و در حمایت از امام شعار دادند. ساواک در گزارش دیگری اعلام کرد که از ساعت 11 الی 12:15، 200.000 نفر از «قشریون مذهبی» به همراه 100.000 نفر از زنان چادری در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند و علیه رژیم شعار میدادند اقدام به برپایی تظاهرات کردند.
🔹پس از برگزاری نماز عید فطر در برخی از مساجد #کرمانشاه، حدود هزار نفر در حالی که عکسهایی از امام و پلاکاردهایی که روی آنها شعارهایی نوشته شده بود در دست داشتند، اقدام به راهپیمایی کردند. در ساعت 10:30 حدود 5000 نفر از مردم کرمانشاه در مسجد جامع این شهر تجمع کردند و آقای عبدالجلیل جلیلی پس از بیان سخنانی، قطعنامهای را مبنی بر لزوم استقرار #حکومت_اسلامی تحت رهبری امام خمینی، اجرای کامل قانون اساسی و... قرائت کرد.(روزهای حماسه و نور، ج3، صص502-494)
🆔 @Bonyadtarikh
✳️شعار یکپارچه ملت در عید فطر 1357 برای برپایی حکومت اسلامی/2
📌گزیدهای از کتاب روزهای حماسه و نور
🔸پس از برگزاری نماز عید فطر با شرکت جمعی حدود 50.000 نفر در تعدادی از مساجد #کرج، حدود 2000 نفر از مردم این شهر به سمت خانه آیتالله سیدحسن طباطبایی قمی حرکت کردند و در مقابل خانه ایشان اجتماع نمودند؛ شمار تجمعکنندگان پس از مدتی حدود 6000نفر شد. در ساعت 9 آیتالله طباطبایی به همراه تجمعکنندگان به سمت مسجد جامع کرج حرکت کرد. در مسجد جامع شخصی به نام آقای سیدهادی بروجردی با بیان مطالبی مبنی بر لزوم تشکیل #حکومت_اسلامی، قطعنامهای قرائت کرد که آزادی زندانیان سیاسی، بازگشت امام به وطن، انحلال مجلسین و... از جمله مواد آن بودند.
🔹پس از پایان مراسم نماز عید فطر در #کرمان جمعی بیش از 50.000 نفر اقدام به برپایی راهپیمایی کردند.
🔸پس از پایان نماز عید فطر در مسجد حظیره #یزد، گروهی از مردم اقدام به راهپیمایی کردند. روزنامه اطلاعات در گزارشی شمار تظاهرکنندگان را حدود 50.000 نفر اعلام کرد.
🔹مردم #رشت اعتصاب خود را با برپایی نماز عید فطر پایان دادند. در این شهرستان به عنوان اعتراض به جنایات رژیم، نماز جماعت حدود 8روز تعطیل بود
🔸در ساعت 11:15 پس از برگزاری نماز عید فطر در مسجد جامع گالیکش-استان #مازندران- حدود 1200 نفر از مردم این شهر ضمن سینهزنی، شعارهایی در حمایت از امام و علیه رژیم شاه سردادند.
🔹پس از پایان نماز عید فطر در #کاشان، تظاهراتی با حضور هزاران نفر از مردم این شهر برپا شد. تظاهرکنندگان چندین بانک، سینما، اداره اوقاف و... را شکستند و برخی را آتش زدند.
🔸در ساعت 10 حدود 3000 نفر از مردم #همدان پس از برگزاری نماز عید فطر و سخنرانی آقای محققی در مسجد جامع، به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز درگذشت آخوند ملاعلی معصومی همدانی با در دست داشتن پلاکاردهایی... به طرف گورستان حرکت کردند. در گورستان نیز آقای سیدفاضل حسنی در حضور جمعی حدود 10.000 نفر سخنرانی ایراد کرد. این عده پس از برپایی راهپیمایی و سردادن شعار علیه رژیم به شهر بازگشتند و در ساعت 14:30 پراکنده شدند.
🔹در ساعت10:30 شماری از مردم #اهواز در حالی که عکسهایی از امام در دست داشتند و شعار میدادند راهپیمایی کردند. در این تظاهرات شماری از زنان نیز حضور داشتند. راهپیمایان برقراری #حکومت_اسلامی را خواستار شدند.
🔸در ساعت 16 تظاهراتی با حضور حدود 1000 نفر در نزدیکی بازار #تبریز برپا شد که با حمله پلیس پایان یافت.(روزهای حماسه و نور، ج3، صص502-494)
🆔 @Bonyadtarikh
9.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مصاحبه مرکز دفاع مقدس با حجت الاسلام سید حمید روحانی مورخ انقلاب اسلامی
⬅️ماجرای سفر مهندس بازرگان و ابراهیم یزدی به الجزایر چه بود
#استاد_سیدحمیدروحانی
🆔 @Bonyadtarikh
🔴تقویت روحیه انقلابی تشیع در عصر امام رضا علیهالسلام
▫️نه تنها سرجنبانان تشیع از سوی امام به سکوت و سازش تشویق نشدند بلکه قرائن حاکی از آن است که وضع جدید امام [پس از ولایتعهدی] موجب دلگرمی آنان شد...
▪️مأمون نهتنها با حضور او نتوانسته معارضان شیعی خود را به خود خوشبین و دست و زبان تند آنان را از خود و خلافت خود منصرف سازد بلکه حتی علی بن موسی مایه امان و اطمینان و تقویت روحیه آنان نیز شد. (انسان ٢۵٠ ساله ص٣١٧-٣١۶)
#امام_رضا
#شهادت_امام_رضا
🆔 @Bonyadtarikh
34.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
👈 کار ما در این دوماهه فردا شب تموم میشه! برای ما چیکار میخواهید بکنید؟
🏴ویژه شهادت امام رضا(ع)🏴
▫️صفر 1400
▫️تهران / حسینیه هدایت
🆔 @Bonyadtarikh
تجلیل از مقام شهیدان: علی قدوسی و وحید دستجردی
⚫️به مناسبت سالگرد شهادت آیتالله قدوسی
بسم الله الرحمن الرحیم
إنالله و إنا إلیه راجعون
▫️با کمال تأسف و تأثر حجت الاسلام #شهیدقدوسی به دوستان شهید خود پیوست. شهیدی عزیز که سالیان دراز در خدمت اسلام بود؛ و اخیراً مجاهدات او در راه انقلاب بر همگان روشن است. اینجانب سالیان طولانی از نزدیک با او سابقه داشتم، و آن بزرگوار را به تقوا و حسن عمل و استقامت و مقاومت و تعهد در راه هدف می شناختم. شهادت بر او مبارک و وفود الی الله و خروج از ظلمات به سوی نور بر او ارزانی باد. راهی است که باید پیمود و سفری است که باید رفت. چه بهتر که در حال خدمت به اسلام و ملت شریف اسلامی شربت شهادت نوشیدن و با سرافرازی به لقاءالله رسیدن. و این همان است که اولیای معظم حق تعالی آرزوی آن را می کردند و از خدای بزرگ در مناجات خود طلب می کردند.
▪️گوارا باد شربت شهادت بر شهدای انقلاب اسلامی، و خصوص شهدای اخیر ما، که با دست جنایتکار منفورترین عناصر پلید به جوار رحمت حق شتافتند، و افتخار برای اسلام و ننگ و نفرت برای دشمنان دژخیم ملت شریف آفریدند.
▫️اینجانب شهادت دادستان کل انقلاب و سرهنگ #وحید_دستجردی، که در رأس شهربانی و قوای انتظامی در حال انجام وظیفه بودند و بدین تحفه الهی نایل شدند، را به ملت ایران و به حوزه علمیه قم و به قوای مسلح تبریک و تسلیت عرض میکنم؛ و از خدای تعالی رحمت برای آنان و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمشان خواستارم.
▪️ننگ و خسران برکسانی که گمان می کنند با این شرارتها ملت شریف ایران را که برای اقامه #عدل_اسلامی قیام نمودهاند از صحنه مبارزه با کفر خارج مینمایند و تن به عار و ذلت ابرقدرتهای جنایتکار میدهند. این کوردلان شکست خورده نمیبینند که مادران و پدران و فرزندان و همسران این شهدا چون قهرمانان صدر اسلام به شهادت اینان افتخار مینمایند و چون کوهی در مقابل حوادث ایستادهاند. گویی اینان از شدت یأس به جنون کشیده شدهاند؛ و چون خود را مطرود ملت مسلمان میبینند، از ملت ایران انتقام میکشند.
▫️از خداوند تعالی هدایت برای جوانان گول خورده، و خذلان برای سران از خدا بیخبر آنها خواستارم.
▪️سلام و درود بر شهیدان راه حق. رحمت بر شهدای اخیر اسلام. والسلام علی من اتبع الهدی.
روح الله الموسوی الخمینی
🆔 @Bonyadtarikh
🔴رابطه منفی امام با مجاهدین خلق
🔹 #مجاهدین_خلق پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مدتها پیش از آن ماهیت ضداسلامی خود را نمایان کرده بودند. اما در ابتدای راه کسی چهره منافقانه آنان را نمیشناخت و حتی بخشی از روحانیون نیز به حمایت از آنان پرداختند. اما در مقابل؛ امام خمینی قدس سره الشریف قاطعانه ایستاد و کوچکترین تأییدی نسبت به آنان نداشت.
🔸حجتالاسلام #دعایی در این زمینه میگوید:
«من سمپات این سازمان بودم. من ساعتها با امام صحبت کردم بلکه بتوانم یک جمله از امام در یک اعلامیه بگیرم که در دفاع از سازمان و یا یکی از افراد این سازمان باشد.
🔹در یک جلسه خاطرم هست که من بعد از یکساعت و نیم صحبت گریهام گرفت و شاید پنج دقیقه گریستم و نتوانستم حرف بزنم که بلکه بتوانم حمایت امام از این #سازمان و از راه آنها و شیوه کار آنها کسب کنم. امام مقاومت کرد. خود من سمپات این سازمان شدم و حتی بالاتر از سمپات رابطه ارگانیک با این سازمان داشتم. چهار الی پنج سال در این رابطه کوشیدم به نفع این سازمان پیش امام یک کلمه تأیید بگیرم، نتوانستم و هیچکس نتوانست.»(از مجاهدین تا منافقین،ص١۴٢، مرکز اسناد انقلاب اسلامی)
🆔 @Bonyadtarikh