eitaa logo
کتابخوانی
38 دنبال‌کننده
329 عکس
0 ویدیو
0 فایل
اینجا برای دقایقی اندک کتاب میخوانیم. برای بهره بردن از پنج دقیقه هایی که میتوان در آن چند جلد کتاب خواند. کتاب در حال مطالعه: طرح کلی اندیشه اسلامی، ( موضوع کتاب: مباحث اعتقادی دین اسلام در قرآن) @bookreaders
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت هدف را می‌شناسد و می‌فهمد و می داند که به سوی این هدف، از کدام راه باید رفت تا رسید و زودتر رسید. "ان الذین آمنوا و عملوالصالحات یهدیهم ربهم بایمانهم" اگر هم ایمان بیاورند و هم برطبق تعهداتش عمل نمایند، خودِ ایمان موجب می‌شود که آنها راه را پیدا کنند؛ راه پیدا کنند هم به هدف، هم به راه‌ها و هم به وسیله‌ها. وقتی انسان ایمانِ به هدف و راه آورد و دنبال این ایمان حرکت کرد، راه خودبه خود، خود را نشان می‌دهد. "فاما الذین آمنوا بالله و اعتصموا به فسیدخلهم فی رحمة منه و فضل و یهدیهم الیه صراط مستقیما" اگر به خدا، به آیین خدا و راه خدایی چنگ بزنید خدا شما را به سوی خود رهنمون می‌شود، هدایت می‌کند؛ از راه راست و نزدیکی هم هدایت می‌کند. "والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا" کسانی که مجاهدت کنند در راه هدف‌ها و خواسته‌های ما بی گمان و بی تردید، راه‌هایمان را به آنها نشان می‌دهیم، گیجشان نمی‌گذاریم، گمراهشان نمی‌گذاریم. آن کسانی که در راه خدا و به خاطر هدف‌های الهی مجاهدت کنند، خدا آنها را به راه‌های سعادت و تکامل انسان، رهبریشان می‌کند #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #ایمان_و_عمل #سعادت #هدایت #شناخت #یونس_9 #نسا_175 #عنکبوت_69 https://eitaa.com/bookreaders
۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بر کوکب آسمان عصمت صلوات بر فاطمه گوهر نبوت صلوات بر مادر یازده امام برحق از صبح ازل تا به قیامت صلوات 🌸🍃ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر مبارک باد. https://eitaa.com/bookreaders
۲۶ بهمن ۱۳۹۸
نور خیلی چیزها نمی‌گذارد انسان بفهمد؛ غرور، جهالت، پندارها و خرافات، حجاب‌ها و مانع های گوناگون از درون و بیرون، مانع می شوند که انسان، گوهر عقل و خرد را بکار گیرد و بداند و بفهمد. نور یعنی انسان از ظلمت‌ها و از هرآنچه برای او ظلمت می‌آفریند نجات پیدا کند و به نور حقیقت راه پیدا کند. 👇 https://eitaa.com/bookreaders
۲۶ بهمن ۱۳۹۸
نور خیلی چیزها نمی‌گذارد انسان بفهمد؛ غرور، جهالت، پندارها و خرافات، حجاب‌ها و مانع های گوناگون از درون و بیرون، مانع می شوند که انسان، گوهر عقل و خرد را بکار گیرد و بداند و بفهمد. نور یعنی انسان از ظلمت‌ها و از هرآنچه برای او ظلمت می‌آفریند نجات پیدا کند و به نور حقیقت راه پیدا کند. "الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور" خدا سرپرست و هم‌جبهه مومنان است. آنان را از ظلمت‌های جهل و غرور و خرافه و همه چیزهایی که برای بشر و برای گوهرِ بینشِ بشر زندان محسوب می‌شود، می‌رهاند و به نورِ معرفت، دانش و ارزش‌های انسانی می‌رساند. "یاایهاالذین آمنوا اذکرواالله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظلمات الی النور" ای کسانی که ایمان آوردید خدا را بسیار یاد کنید و در هر بامداد و شامگاه او را به پیراستگی و پاکی بستایید اوست که بر شما درود می‌فرستد و فرشتگانش؛ تا شما را از ظلمت‌ها برهاند و به نور و روشنی رهنمون گردد. ن.ک: ولایت به معنای پیوستگی است؛ دو چیز که به همدیگر پیوسته می‌شوند به این می‌گویند ولایت. خدا ولی مومنین است یعنی پیوسته با مومنین است؛ یعنی خدا و مومنین در یک صفند و دشمنان خدا در صف دیگر. https://eitaa.com/bookreaders
۲۶ بهمن ۱۳۹۸
اطمینان یعنی حالت طمأنینه دل. حالت آرامش روح و قلب. اطمینان و امن به این معناست که جاذبه قوی ایمان به خدا، مومن را به سوی مقصدهای ایمانی می‌کشاند و جاذبه های گوناگون و رنگارنگِ دیگر، در او اثری ندارد و از دغدغه ها و وسوسه‌های درونی رها می‌شود در نتیجه هیچگونه اضطرابی ندارد. خدا در قرآن می‌فرماید: "الذین آمنوا و لم یلبسوا ایمانهم بظلم اولئک لهم الامن و هم مهتدون" (82 انعام) کسانی که ایمان آوردند و ایمان خود را به ستم (شرک) نیامیخته و نپوشاندند *امنیت و آرامش مخصوص آنهاست* هم ایشان هدایت یافتگان‌اند. "ٱلذینَ آمَنوا و تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکرِ ٱللّهِ أَلَا بِذِکرِ ٱللّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ" (28 رعد) کسانی که ایمان آورده اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام می‌گیرد آگاه باش که "تنها با یاد خدا دلها آرام می‌گیرد*. #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #ایمان #سعادت #اطمینان #امن #انعام_82 #رعد_28 https://eitaa.com/bookreaders
۲۷ بهمن ۱۳۹۸
ثمربخش بودن اگر انسان بداند حرکت و کار و گامی که بر میدارد، از بین نمی رود و عملش ضایع نمی‌شود و بر هر گامش یک اثری مترتب می‌گردد و او را بیشتر به منزل می‌رساند، سریعتر پیش می‌رود، بهتر کار می‌کند، خستگی‌اش کمتر است و راحت تر حرکت می‌کند. مومن اینجور است، مومن کار خودش را ثمربخش می‌داند و قرآن به او این را آموخته است. "ما کانَ ٱللّهُ لِیُضیعَ إِیمانَکُمْ" خدا هرگز ایمان شما را ضایع نمی‌کرد. چنین نبود که ایمان شما و عمل شما و کار شما ضایع و باطل و بی اثر بماند. هرگامِ شما، هر حرکتِ شما هر قدمِ شما شما را یک گام، یک قدم به سوی مقصود نزدیک کرده و می‌کند. #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #ایمان #سعادت #ثمربخش_بودن #بقره_143 https://eitaa.com/bookreaders
۲۸ بهمن ۱۳۹۸
جمع بندی بحث ایمان >بدون ایمان، هر حرکت و پویشی ناپایدار و بی فرجام است. قرآن بر ایمان به عنوان برترین ارزشها و سرآمدترین خصلت‌های انسان تکیه می کند. >ایمان باید آگاهانه و از روی شعور و فهم باشد نه کورکورانه و مقلدانه. >ایمان باید با تعهد و عمل توأم باشد >مهمترین خواص ایمان مذهبی یعنی پیروزی و موفقیت، برگزیدگی رهبری و دیده‌بانی بشریت و بالاخره برخورداری از حمایت و کمک خدا، بر ایمانی آمیخته به عمل و زاینده تحرک، مترتب است. >ایمان نباید گاهگاهی، فرصت طلبانه و نفع طلبانه باشد بلکه باید همیشگی، همه‌جایی، همگانی و همه جانبه باشد نفع طلبان تا آنجا به این تعهدات پایبندند که با منافع شخصی و تجاوزکارانه آنان سازگار باشد؛ در فرهنگ قرآنی این افراد بی ایمان معرفی شده اند. > آن‌کس که مومن است و می‌خواهد مومن بماند و از اثرات مومن بودن بهره ببرد باید در مقابل *همه* احکام و *همیشه* احساس *تعهد* کند. > هرآنچه که آدمی برای سعادت نیازمند است، از هدایت و نور و اطمینان و امن و ... وعده خداست برای مومنان واقعی #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #ایمان #تعهد #ایمان_و_عمل #ایمان_آگاهانه #ایمان_همیشگی_همه‌جایی_همه‌جانبه #سعادت https://eitaa.com/bookreaders
۳۰ بهمن ۱۳۹۸
توحید تنها یک مفهوم مغزی و خشکِ خدا یکی است و دو تا نیست نمی باشد توحید در تمام مقررات و دستورات دین خودش  را می نمایاند، چه جزئی و چه کلی، چه فرعی و چه اصلی ، هر جایی که شما یک حکمی و یک قانونی را به نام دین مشاهده کردید که در آن توحید لنگ می زند، بدانید آن از اسلام نیست. ‌#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید_در_جهان_بینی_اسلام #مفهوم_توحید https://eitaa.com/bookreaders
۵ اسفند ۱۳۹۸
جهان بینی یعنی برداشت یک انسان از جهان پیرامونش ، از نظم آفرینش ، از آفرینش انسانها و موجودات ، چگونگی دیدن عالم و ..... اسلام نیز یک جهان بینی دارد و اینکه معتقد است ، همه ی این مجموعه ای که نامش جهان است از بالا تا پایین از موجود ریز تا بزرگ، از پست ترین بی جان تا شریف ترین موجود جاندار دارای خِرد ، همه و همه بنده  و برده و آفریده و وابسته یک قدرت بسیار عظیم است.... ماورای همه ی پدیده های قابل لمس یک حقیقتی است از همه پدیده ها بالاتر و قدرتمندتر که همه ی این عالم ساخته و پرداخته ی دست قدرت او هستند ، نام این قدرت بالاتر « الله » است. پس این جهان یک حقیقتی است که خودش ، خودش را به وجود نیاورده است و به خودی خود استقلال ندارد. این دستگاه پدید آورنده ای دارد و تصادفی و به خودی خود نیست. ‌#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید_در_جهان_بینی_اسلام #جهان_بینی_اسلام https://eitaa.com/bookreaders
۶ اسفند ۱۳۹۸
●امام هادی علیه السلام فرمودند:از نمونه های غرور نسبت به خدا آن است که «بنده»، بر گناه اصرار و پافشاری کند و از «خدا» امید آمرزش داشته باشد. 📗موسوعة سیرة اهل البیت (ع)، ج۳۳، ص۲۱۲ 🌷شهادت امام هادی(علیه‌السلام)تسلیت https://eitaa.com/bookreaders
۸ اسفند ۱۳۹۸
اللّهُ لا إِلهَ إِلاّ هُوَ.......«خدا » هیچ معبودی به جز او نیست اله به معنای معبود یعنی هر موجودی که انسان در مقابل او تقدیس و تعظیم و خضوع می‌کند، اختیار خودش را دست او میدهد، سررشته زندگی اش را به او می سپارد و دست او را بی قید و شرط در زندگی اش باز می‌گذارد. برای عده ای هوای نفس است و برای عده ای یک انسان متجاوز سرکش، برای عده ای شیطان است گاهی هم اله برای کسانی سنت ها و عقیده های پوچ است. ‌#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید_در_جهان_بینی_اسلام #بررسی_آیة‌الکرسی #مفهوم_معبود https://eitaa.com/bookreaders
۸ اسفند ۱۳۹۸
الْحَیُّ الْقَیُّومُ........زنده و پایدار است { همه مرده محسوب می شوند جز خدا…..بی جان ها که معلوم است جاندار ها هم مرده اند، با جانی که روزی نبوده و روز دیگر هم نخواهد بود، و جانش دائماً در تهدید است و با حرکت یک مو یا جنبش یک مغز تهدید به فنا و نابودی است که زنده محسوب نمی‌شود.  زندگی خدا جاودانه و همیشگی است و همه زندگان وابسته به قدرت زندگی بخش او هستند.} ‌#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید_در_جهان_بینی_اسلام #بررسی_آیه‌الکرسی #مفهوم_زنده https://eitaa.com/bookreaders
۹ اسفند ۱۳۹۸
لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ…….  از آن  او است هرچه در آسمانها و هر چه در زمین است. مَنْ ذَا الَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاّ بِإِذْنِهِ…...کیست که در مقابل او شفاعت کند جز به اذن او { اگر پیغمبران و ائمه و اولیا و مومنین و شهدا هم شفاعت می کنند پیش خدا جز به اذن خدا نمی کنند اینطور نیست که آنها یک دم و دستگاه جداگانه ای  در مقابل خدا باشند. آنها هم بندگان خدا هستند منتها بندگان مورد لطف و محبت خدا.} ‌#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید_در_جهان_بینی_اسلام #بررسی_آیه‌الکرسی #مفهوم_شفاعت https://eitaa.com/bookreaders
۱۰ اسفند ۱۳۹۸
-وَ لا یُحیطُونَ بِشَیْء مِنْ عِلْمِهِ إِلاّ بِما شاءَ ….. بندگان به چیزی غیر از دانش او احاطه ندارند مگرآنچه خود خدا بخواهد {خداوند در عالم دو صف ایجاد می کند یک طرف خدا و طرف دیگر همه ذرات عالم که بنده ی اویند . از لحاظ بندگی خدا بین دو موجود عالم هیچ امتیازی نیست همه یکسان هستند و تحت قدرت اویند، حتی بزرگترین و عزیز ترین و ارزشمندترین موجود عالم در تاریخ یعنی وجود مقدس نبی اکرم (ص)  از لحاظ بنده بودن و تحت اختیار بودن مثل همه ذرات دیگر وجود است، اینجور نیست که مثلا یک مایه ای از قدرت در مقابل خدا داشته باشد} ‌#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید_در_جهان_بینی_اسلام #بررسی_آیه‌الکرسی #بندگی https://eitaa.com/bookreaders
۱۱ اسفند ۱۳۹۸
از بررسی آیة الکرسی بینش اسلام را در مورد خدا، خوب به دست می آورید و آن اینکه در همه عالمِ وجود، یک مرکز قدرت به نام خداست و در طرف مقابل تمام پدیده ها با حالت بندگی رو به روی او هستند فرقی هم از جهت عبودیت در مقابل مرکز قدرت نیست. اگر این برداشت از جهان نباشد امپراتورهای عالم، قلدرهای تاریخ ،مالکان بزرگ و ثروتمندان و اشراف که در طول تاریخ هزاران و میلیون ها برده و اسیر داشتند می‌توانند بگویند من برای فرمان بردن آفریده شده ام وخدای ما قدرتش از خدای شما بردگان بیشتر است مانند بنی اسرائیل که می گفتند خدای ما یهوه است و لطفش فقط به بنی اسرائیل بیشتر است. ‌#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید_در_جهان_بینی_اسلام #بررسی_آیه‌الکرسی #بینش_اسلام https://eitaa.com/bookreaders
۱۲ اسفند ۱۳۹۸
بینش توحیدی خالص اسلامی می گوید تمام موجودات از یک مبدا آفریده شده اند و همه باید فرمان او را ببرند،  آنها هم که می توانند شفاعت کنند چون بیشتر بندگی خدا را کرده‌اند و  چون بیشتر خود را تحت قدرت خدا قرار داده اند مقامشان بالاتر است. هر که میخواهد به خدا نزدیک تر بشود باید بیشتر عبد او باشد. ‌#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید_در_جهان_بینی_اسلام #بینش_توحیدی #عبد https://eitaa.com/bookreaders
۱۳ اسفند ۱۳۹۸
"گفتند: خدای رحمان صاحب فرزندی است هر آینه سخنی زشت آورده اید نزدیک است که از این سخن آسمانها، بشکافند و زمین شکافته شود و کوهها فرو افتند و در هم ریزند..........." این نکته را دقت کنید که فرزند داشتن از نظر یک عده مشرک یا مسیحی یا یهودی به این معنا بود که در میان مخلوقات عالم یک نفر هست که نسبتش با خدا نسبت بنده بودن نیست نسبت فرزند بودن است آقازاده است نه عبد. تعبیر خدا از اینکه میفرمایند حرف سنگین واعتقاد بسیار خطرناکی ارائه داده اید چیست ؟ پیداست که خدا آن طور نیست که یک فحشی یک حرفی به او بدهی به او بر بخورد،  پروردگار عالم که احساساتی نیست اما اعتقاد به حد واسط بین خدا و بشر این اعتقاد در جامعه مفاسدی دارد که در بحث های توحیدی مفاسدش معلوم می شود،  در حقیقت بهانه ای است برای اینکه بندگان غیر اینکه بنده خدا می شوند بنده یکی دیگر هم بشوند. ‌#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید_در_جهان_بینی_اسلام #رابطه_بندگی_تمام_موجودات_با_خدا #مریم_۸۸_۹۴ https://eitaa.com/bookreaders
۱۴ اسفند ۱۳۹۸
مادی گرا می گوید به غیر از آنچه که میبینیم نمی‌توانیم به چیزی معتقد و پایبند باشیم. مادیون زمان ما چون از مکتب های الهی سرخوردگی فکری و روحی دارند این حرف را می‌زنند و فکر می‌کنند اداره ی جهان و اداره انسان ها و استقرار عدل جز در سایه یک طرز فکر مادی امکان ندارد. اینها خدا را نفی نمی‌کنند، می‌گویند برایم ثابت نشده که هست ، ندیدمش، استدلال بودنش را قبول نکردم، چرا می‌گوید که دین نمی تواند جهان را اداره کند و ظلم را از بین ببرد؟ چون از دین از مفهوم شایع و رایج دین چیزی نمی داند جز آنکه در دست مردم کوچه و بازار به صورت سنتی و تقلیدی مشاهده کرده، این را بیشتر به صورت یک مخدر فهمیده و دینی که خوب فهمیده نشده باشد نمی تواند گره از کار فروبسته مردم بگشاید. بله، اگر دینی را پیدا کردید که با ظلم ساخت و با ظالم همکاری کرد و با مظلوم کنار نیامد و گره از کار مردم نگشود و برای امروز و فردای مردم سود نداشت، ردش کن و یک لحظه این دین را نپذیر. #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید #توحید_در_ایدئولوژی_اسلام #مادی_گرایی #عدم_فهم_دین https://eitaa.com/bookreaders
۱۵ اسفند ۱۳۹۸
طبق آیه ۲۵ سوره حدید« پیامبران خود را با برهان های روشن فرستادیم و همراه ایشان کتاب و میزان (یعنی مجموعه فکری و وسایل عملی) را نازل کردیم تا انسان ها بر اساس عدل و عدالت زندگی کنند.» دین این است؛ پس اگر دیدید کسی یا مکتبی خلاف جهت این فلسفه دین حرکت میکند بدانید یا الهی نیست یا خرابش کرده اند. #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید #توحید_در_ایدئولوژی_اسلام #مکتب_الهی #حدید_۲۵ https://eitaa.com/bookreaders
۱۶ اسفند ۱۳۹۸
دین وحی محمدی(ص)  و حاکم علوی تبعیض را برمیدارد،  اختلاف طبقاتی را درست در مرکز و بحبوحه اختلاف طبقاتی جهان نفی می‌کند، ثروت‌های به ناحق جمع شده را تقسیم می‌کند، فرصت‌های برابر به بشر می‌دهد، حکومت را از دست طاغوت گرفته و به دست قضاوت عادلانه خدا می‌سپارد، انسانِ پستِ تو سری خورِ بنده و برده را، تکریم می‌کند و به فضائل اخلاقی و انسانی می آراید. پیامبر این تربیت را نه در قالب تربیت فردی که با پی ریزی یک نظام اجتماعی و در آن مسیر و مجرا انجام می‌دهد. #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید #توحید_در_ایدئولوژی_اسلام #حاکم_علوی #حکومت_اسلامی #نظام_اجتماعی https://eitaa.com/bookreaders
۱۷ اسفند ۱۳۹۸
🌸🍃🌸میلاد با سعادت یعسوب الدین، امام المتقین، فاتح باب خیبر، اسد الله الغالب، حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام و همچنین روز پدر مبارک. https://eitaa.com/bookreaders
۱۸ اسفند ۱۳۹۸
در آیه ۳۴ سوره توبه خداوند فرموده: ای کسانی که ایمان آورده‌اید بسیاری از عالمان و زاهدان یهودی و مسیحی اموال مردم را بدون استحقاق می‌خورند و به این هم اکتفا نمی‌کنند و راه مردم را به سوی تکامل می‌برند و سد راه مردم به سمت بهشت می شوند. اگر دینی اینجوری باشد، هر بی دینی از آن بهتر است، چون بی دین ها کمک کار ظالم ها نمی شوند اما چنین دینی وسیله و سلاحی در دست ظالم ها هم می شود. #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید #توحید_در_ایدئولوژی_اسلام #سوء‌استفاده_از_دین #سد_راه_مردم_به_بهشت https://eitaa.com/bookreaders
۱۸ اسفند ۱۳۹۸
بحث توحید را نباید به صورت یک مفهوم خشک و مغزی بی‌فایده مطرح کرد، بحث توحید دانستن و ندانستن‌اش حیاتی و تعیین‌کننده است. مثال دو نفر انسان که در یک ماشین، در یک جاده، در حال حرکت هستند و در مورد حاصلخیز بودن یا نبودن مراتع و زمین هایی که از کنارشان رد می‌شوند بحث می کنند؛ این بحث ها برای آنها که یک عابر گذری هستند هیچ سودی نخواهد داشت در حالی که اگر بحث شان در مورد این بود که مثلا ما داریم اشتباهی به جای شمال به سمت جنوب می رویم اینجاست که راننده شک می کند که آیا به مقصد میرسیم یا خیر؟ موحد بودن هم در وضع زندگی انسان و در نظام اجتماعی آثار فراوانی دارد. #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید #توحید_در_ایدئولوژی_اسلام #موحد_بودن #اهمیت_توحید #آثار_توحید_فردی #رسیدن_مقصد https://eitaa.com/bookreaders
۲۰ اسفند ۱۳۹۸
🔸 امام سجاد (ع): 🔹 عمّه‌ام زينب، با وجود همه مصيبت‌ها و رنج‌هايى كه در مسيرمان به سوى شام به او روى آورد، حتّى يک شب اقامه نماز شب را فرو نگذاشت. https://eitaa.com/bookreaders
۲۰ اسفند ۱۳۹۸
موحد بودن هم در وضع زندگی انسان و هم در نظام اجتماعی آثار فراوانی دارد. مثلا رئیس جمهوری که موحد است با رئیس جمهوری که موحد نیست فرق می کند چون باید آثار توحید بر اعمال آنها مترتب شود. در کشورداری‌اش، در سرمایه‌داری‌اش (کیفیت ثروت اندوزی برای کشور و خرج ثروت کشور)، در برقراری عدالت بین مردم و رفع اختلاف طبقاتی، در کیفیت روابط بین الملل و حفظ عزت و قدرت و اقتدار یک ملت…. #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن #توحید #توحید_در_ایدئولوژی_اسلام #اهمیت_توحید #آثار_توحید_نظام_اجتماعی https://eitaa.com/bookreaders
۲۲ اسفند ۱۳۹۸