eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
165 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
112 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما @sh_gerami داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
💠« هیچ گام برداشتن در حرکتی که کفار را عصبانی کند نیست ... مگر عمل صالح ثبت شود.»💠 📚 سوره توبه، آیه ۱۲۰. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
طبق آیه ۱۲۰ سوره توبه، هر عملی که موجب خشم کفار شود، اجر دارد و مورد رضایت حضرت حق و عمل صالح است.💐 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 سلام بر شعبان و اعیادش سلام بر حسین و عباسش سلام بر سجاد و سجودش سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش ✨ حلول ماه پر برکت ، ماه پیامبر (صلی الله علیه و آله) ماه عشق و رحمت خدا و اعیاد سراسر نور و خجسته شعبانیّه؛ محضر امام زمان (عجل الله) و همه شیعیان و محبان اهل بیت (علیهم السلام) تبریک و تهنیت باد ✨ ✨✨✨✨✨✨✨
هدایت شده از داستانهای مهدوی
🌦حضرت ولی عصر(عج)🌦 🌈موضوع : معجزات حضرت مهدی(عج) 🌹کاری از گروه بوی ظهور 💎(داستان 665) قسمت ۳۹ 💐 پـایـان انـتـظـار 💐 🍀 ... حاكم با شنيدن سخنان حليمه چون مار به دور خود چمپر زد و در ميان سكوتي سنگين با فرياد گفت: اين مردك را به اينجا بياوريد؛ چنان بلايي به سرش بياورم كه تا سال‌ها مردم حلّه از شنيدن نامم به خود بلرزند. محمد بن عثمان فوراً از تالار قصر بيرون رفت و چند داروغه را براي آوردن ابوراجح به سوي زندان فرستاد. ابوراجح ساعتي را بي هوش بر زمين افتاد و زماني چشم گشود كه درد، سراسر وجودش را فراگرفته بود و توان هيچ حركتي در خود نمي ديد. ناگهان صداي باز شدن درِ زندان به گوش رسيد و چند داروغه با عجله به سوي ابوراجح گام برداشتند و دست و پايش را از ميان قل و زنجيرها بيرون كشيدند؛ يكي از آن‌ها با صداي خشكي گفت: برخيز پيرمرد! كه رفتنت به بهشت نزديك است! و قاه قاه خنده داروغه‌هاي ديگر در سرداب پيچيد و سپس دو طرف او را گرفتند و كشان كشان او را در ميان اعتراض زندانيان ديگر با خود بردند. مرجان همچنان دست هايش را در پشتش گره كرده بود و طول و عرض تالار را قدم مي‌زد و بلند بلند با خود حرف مي‌زد. طولي نكشيد كه داروغه‌ها ابوراجح را به تالار آوردند و در برابر حاكم به روي زمين انداختند. حاكم نگاهي به شانه شلاق خورده ابوراجح انداخت و آرام آرام به سويش قدم برداشت و در آن حال با صداي بلندي گفت: مثل اين كه داروغه‌ها در كارشان خوب مهارت دارند. ابوراجح از فشار درد ناله اي كرد و بي آن كه به سوي مرجان سر برگرداند، با صداي ضعيفي گفت: آن‌ها درنده خويي خود را از سرِ سفره حرام زاده اي چون تو به ارث برده اند، مرجان! حاكم كه انتظار چنين حرفي را از آن جسم نيمه جان نداشت، بر زخم‌هاي شانه اش پا نهاد و فشار داد و ماليد تا زخم‌ها دوباره سر باز كردند و خون از آن محل جاري شد. خُب ابوراجح! فريادرس تو كيست؟! پس چرا نمي آيد تو را از دست من خلاص كند؟! ها؟! نكند از داروغه هايم مي‌ترسد!؟ ... (ادامه دارد) ... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚: پایان انتظار ، صفحه ۸۶ الی ۸۹. داستانهایی از کرامات امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف مؤلف: مسلم پوروهاب ناشر: انتشارات قم: مسجد مقدس جمکران گروه ⛅🌹بوی ظهور🌹⛅ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 https://eitaa.com/booye_zohooremahdi داستانهای مهدوی: @booye_zohooremahdi https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
┄═❁✨❈[﷽]❈✨❁═┄ ✨پیامبر اسلام (ص) فرمودند: در قیامت نزدیک ترین مردم به من کسی است که بیشتر بر من صلوات بفرستد.✨ 📚 کنز العمال، ج ۱، ص ۴۸۹. قرار ما هر روز نفری حداقل ۱۴ صلوات، به نیت تعجیل در ظهور و سلامتی امام عصر (عج) دوستان لطفا مشارکت کنید که با هم، هر روز ختم چند هزار صلواتی هدیه به ساحت مقدس امام عصر (عج) داشته باشیم.🙏🌷 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ دعا کنیم برای پیروزی جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل جنایتکار
🔰 ارتباط و ملاقات  ✨ 🔘 قسمت ۴۶ ✴️ دلایل عدم امکان ملاقات ⏺ ب) توقیع شریف ⏪ ۲. سند توقیع ...➖ باید دید آیا این ایرادها و ابهام ها، درباره توقیع تا چه حد واقعیت دارد؟ آیا می‌توان با این تشکیک‌های سندی، اعتبار توقیع را زیر سؤال برد یا نه؟❗️ ➖ شبهه سند توقیع بر اساس آن چه مرحوم شیخ صدوق در کتاب کمال الدین آورده، صحیح نیست؛ زیرا این توقیع شریف فقط با سه واسطه از امام نقل گردیده است. این واسطه‌ها که توقیع را به طور مستقیم از یک دیگر نقل کرده اند، عبارتند از: شیخ صدوق، ابومحمد حسن بن احمد المکتب و علی بن محمد سمری.❗️ ➖ به دلیل این که اتصال سند به نایب خاص حضرت مشخص است، اتصال سند به امام نیز محرز می‌شود. البته درباره اختلاف نسخه‌ها در مورد مشخصات اسمی ِ شخص دوم، یعنی ابومحمد مکتب باید گفت که در بعضی منابع کهن، هم حسن ذکر شده و هم حسین. نیز در ترتیب القاب وی اختلاف نسخ و نقل دیده می‌شود، [۱] ولی با توجه به این که شیخ صدوق نخستین کسی به شمار می‌رود که توقیع را در کتاب خود نقل و ضبط کرده، نقل وی معیار است. شیخ صدوق و راویان کمال الدین، نام وی را حسن بن احمد ذکر کرده اند و او را از مشایخ حدیث شیخ صدوق برشمرده اند، افزون بر آن که برای او طلب رضوان و رحمت نموده اند که از نشانه‌های وثوق در نقل حدیث به شمار می‌رود. [۲]❗️ ➖ به نظر می‌رسد با توجه به شناخت شیخ صدوق از حسن بن احمد مکتب و نیز نقل حدیث از او، اعتماد شیخ صدوق، قرینه و شاهد روشنی بر توثیق شخصیت اوست.❗️ ➖ بنابراین، سند توقیع از این جهت چندان مشکلی ندارد و بیشتر علما سند توقیع را پذیرفته اند. حتی کسانی که به امکان ارتباط و مشاهده حضرت معتقدند نیز غالباً سند توقیع را بی اشکال می‌دانند؛ گرچه دلالت توقیع را بر نفی رؤیت تام نمی دانند.❗️ ➖ سید صدر نیز سند توقیع را صحیح می‌داند و اشکال مرسل بودن را وارد نمی داند. [۳] عالم متتبع، سید محمدتقی موسوی اصفهانی نویسنده کتاب ارزشمند مکیال المکارم نیز سند توقیع شریف را دارای درجه عالی از درستی می‌داند. نویسنده مکیال المکارم این حدیث را در اصطلاح، صحیح عالی می‌داند؛ زیرا از صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به واسطه سه نفر روایت گردیده است: ⬅️ اول. شیخ اجل، ابوالحسن علی بن محمد سمری.❗️ ➖ البته او از نظر والایی مقام و شهرت به توصیف نیاز ندارد.❗️ ⬅️ دوم. شیخ صدوق، محمد بن علی بن الحسین بن موسی بابویه قمی که او نیز به دلیل شهرت و معروفیت کتابش و جلالت قدرش، نیازی به توضیح ندارد.❗️ ⬅️ سوم. ابومحمد حسن بن احمد مکتب که اسم کاملش ابومحمد حسن بن الحسین بن ابراهیم بن احمد بن هشام المکتب است [۴] و صدوق بارها از او با طلب رضایت و رحمت خداوند روایت کرده است چنین چیزی از نشانه‌های صحت و وثاقت است. [۵]❗️ ➖ هم چنین استناد و اعتماد علما از زمان صدوق تا این زمان از دلایل درستی توقیع به شمار می‌رود، چنان که هیچ یک از آنان در اعتبار آن مناقشه و تأملی نکرده اند. [۶] در نهایت نویسنده مکیال المکارم نتیجه می‌گیرد که: ➖ حدیث مذکور از روایات قطعی است که هیچ شک و شبهه ای در آن راه ندارد. [۷]❗️ ➖ وی هم چنین متذکر می‌شود که در بعضی از نسخه‌ها نظیر نسخه الغیبة طوسی در مورد ضبط نام حسن بن احمد از ناحیه نسخه نویسان، تصحیف رخ داده است. [۸]❗️ ➖ بنابراین، توقیع از نظر سند مشکلی ندارد. آن چه در مورد توقیع مطرح است و جای بحث و بررسی دارد، دلالت آن است که در این جا به آن خواهیم پرداخت.❗️ ⏪ ۳. دلالت توقیع ... (ادامه دارد) ... 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📝 مؤلف: قنبرعلی صمدی 🗞 ناشر: قم؛ انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) 📚 ارتباط و ملاقات،صفحه ۷۰ الی ۷۳. 📚[۱]: شیخ طوسی، الغیبه، ص ۲۴۲. 📚[۲]: مکیال المکارم، ج ۲، ص ۴۹۲. 📚[۳]: تاریخ الغیبه الصغرا، ج ۱، ص۶۴۱. 📚[۴]: البته ابومحمد، در سند، نفر دوم است، ولی در این جا ترتیب سند مورد نظر نیست. 📚[۵]: مکیال المکارم، ج ۲، ص ۴۹۲. 📚[۶]: مکیال المکارم، ج ۲، ص۴۹۴. 📚[۷]: مکیال المکارم، ج ۲، ص۴۹۴. 📚[۸]: مکیال المکارم، ج ۲، ص۴۹۴. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 گروه🌷🌤️بـوی ظهور🌤️🌷 (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ♻️ https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor ♻️ https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 ♻️ https://t.me/+qRAtsegCh0JjMmVk