هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
در حوزه تربیت اقتصادی _ حرفه ای
{در کنار ۵ حوزه تربیت تحولی دیگر}
در دوره دبستان و متوسطه اول مدارس میزان پسرانه اصفهان (هدهد - برنا) ؛
✅ توسعه فردی و ایجاد شایستگی ها و مهارت های پایه برای ارزش آفرینی ، مدنظر بوده.
از قبیل مهارت های:
- تصمیم گیری
- برنامه ریزی
- هدفگذاری
- زمان بندی
- حل مسئله
- تفکر تحلیلی ، خلاق ، سیستمی ، راهبردی
- آینده نگری
- کارگروهی
- ارتباطات، فنون گفتگو، مذاکره
- خطر پذیری
- تقویت عزت نفس
- کنترل هیجانات
- و ...
که در قالب اصول ، برنامه ها و طرح درس های آموزشی و مکمل ها پیگیری می شود.
در همه ساعت ها و ساحت ها.
🔰 در دوره نوجوانی ؛ #دبیرستان_کارآفرین_برنا ، به طور ویژه رشد توانمندی های تخصصی پایه و اولیه در حوزه کارآفرینی (مثل ایده پردازی و طراحی، نمونه سازی یا اجرای اولیه، و ...) را دنبال می کند.
قرار است خلق ارزش ( #ارزش_آفرینی ) را یاد بگیرد، مهارت ها و شایستگی های پایه را کسب کند، نگرش کارآفرینانه پیدا کند و نه اینکه در این سن #کارآفرین شود❗️
حتی قرار نیست لزوما در آینده نیز مستقلا کارآفرین شود.
و باز قرار هست با بررسی، مشورت و تحلیل،
به خودشناسی و جامعه پردازی رسیده و
پیرامون مسیر زندگی، تحصیل و شغلش
تصمیم بگیرد و انتخاب کند.
و در این انتخاب ، خانواده و معلم نقش #رهیاری داشته باشند.
✋ ادامه دارد #معرفی #مسیر
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
🆔 @borna_midschool
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
✅ آیا می دانید که
در هنرستان های کار و دانش
تقریبا اکثر دروس به صورت عملی و مهارتی هستند و بیشتر وقت هنرجویان در کارگاه ها و آزمایشگاه ها گذرانده می شود؟
و مبتنی بر نیاز کشور یعنی تربیت نیروی ماهر طراحی شده؟
یا اینکه می دانید، هنرستان کار و دانش بیش از ۱۵۰ زیر رشته تخصصی دارد؟
(و فنی و حرفه ای حدود ۴۰ تا.)
✅ و نیز می دانید که
ادامه تحصیل در رشته های تحصیلی کاردانش و فنی حرفه ای، به هر یک از روش های زیر در مقاطع دانشگاهی ادامه دارد؟ :
- شرکت در آزمون دوره کاردانی پیوسته پس از اخذ مدرک دیپلم در شاخه کاردانش
- تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه های فنی و حرفه ای، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و یا آزاد (تحصیل در هر یک از رشته های بدون کنکور مستلزم متناسب بودن رشته انتخابی با مدرک دیپلم کاردانش داوطلبان می باشد.)
-شرکت در کنکور سراسری هر یک از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی پس از گذراندن پایه دوازدهم و اخذ مدرک مربوطه برای فارغ التحصیلان نظام قدیم و داشتن مدرک دیپلم برای دانش آموختگان نظام جدید.
و باز می دانید که اگر قصد ادامه تحصیل در این مسیر را دارید نیز تا دکترا امکان پذیر هست؟
✋ ادامه دارد #معرفی #مسیر
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
🆔 @borna_midschool
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
#آلمان ؛ محصول مشترکی از دانش و مهارت
در آلمان در کنار اینکه دانشهای مختلف به دانشآموزان ارائه میشود آنها میتوانند در دورهای ۳.۵ تا ۴ ساله در مدارس فنی حرفهای تحصیل کنند، ممکن است در این دوره آنها حتی برای کارخانهای کار کنند و حقوقی حدود ۱۰۰۰ یورو دریافت کنند. این سیستم در آلمان بسیار مدرن است به طوری که بیش از ۵۰ درصد جوانان این کشور دوره فنی و حرفهای را گذراندهاند.
در واقع بر اساس سیستم آموزشی آلمان دانشآموزانی که در مدارس هاپت شوله یا رئال شوله تحصیل میکنند آماده فراگیری مهارتهای مختلف میشود. در مدارس جیمنیزیم شرایط متفاوت است، در این مدارس دو زبان خارجی، ورزش، موسیقی و هنر آموزش داده میشود، این مدارس فقط مخصوص افرادی است که نمرات بالایی دارند.
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدرسه_کارآفرینی_برنا
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
بررسی آموزش در آلمان
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدرسه_کارآفرینی_برنا
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
#مدارس_استودیو؛ راه حل #بریتانیا برای کمتر کردن فاصله
بریتانیا برای آموزش مهارتهای مختلف به دانشآموزان، برای افراد مختلف ۱۴ تا ۱۹ سال مدارس کوچکی با ظرفیت ۳۰۰ نفر ساخته شد، محیط این مدارس بیشتر شبیه محل کار است و در آن مهارتهای مختلف در زمینههای مختلف به دانشآموزان تدریس میشود؛ نحوه به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ارتباط برقرار کردن با دیگران، سرمایهگذاری، کار و استخدام و ...
مدارس فنی و حرفهای هم نقش فراوانی در کارآموزی دانشآموزان بریتانیا دارد، معمولا در این کشور این دوره از دوره راهنمایی شروع میشود و مهارتهای متنوع در آن آموزش داده میشود.
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدرسه_کارآفرینی_برنا
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
در #ایران نیز
بر خلاف جریان رایج انتخاب رشته و
فشارهای روانی، اجتماعی، خانوادگی و مدارس
رشته های فنی و حرفه ای بویژه #کاردانش ؛ مهارت محور ، زود بازده ، ثروت آفرین و با قابلیت ادامه تحصیل آکادمیک هستند.
محوریت اصلی رشته های ارائه شده در شاخه تحصیلی #کاردانش آموزش دروس عملی و حرفه های مختلف و تربیت نیروی کار حرفه ای و متخصص می باشد.
درس ها و آموزش های رشته های تحصیلی زیرگروه شاخه تحصیلی کاردانش بیشتر به صورت عملی بوده و کارگاه ها و آموزش های فنی را شامل می شود.
رشته های موجود در شاخه تحصیلی کاردانش برای برخی از افرادی که متقاضی یادگیری یک حرفه خاص، به صورت تخصصی بوده و قصد دارند به محض اتمام دوره تحصیلی در شاخه کاردانش جذب بازار کار شوند، بسیار مناسب می باشد.
رشته های موجود در شاخه تحصیلی کاردانش بر خلاف شاخه فنی و حرفه ای به سه گروه کلی #هنر ، #خدمات_و_کشاورزی و #صنعت تقسیم شده اند.
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدرسه_کارآفرینی_برنا
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
شاخهی تحصیلی #کاردانش یکی از شش شاخهی تحصیلی دانشآموزان در دوران دبیرستان محسوب میشود که افراد علاقهمند در سال نهم آن را انتخاب کرده و بعد از چند سال، دیپلم این رشته را دریافت میکنند. این رشته و در کنار آن رشتهی فنی حرفهای رشتههایی هستند که کارگاهی و عملی میباشند، یعنی بیشتر کلاسهای این رشتهها در کارگاهها گذرانده میشود.
فارغالتحصیلان این رشته علاوه بر مدرک دیپلم، مدرک فنیوحرفهای نیز دریافت میکنند که میتوانند با این مدرک در حوزهی رشتهی خود مشغول بکار شوند، اما بااینحال برخی از دانشآموزان دوست دارند تحصیلات دانشگاهی نیز داشته باشند و مدارک بالاتری دریافت کنند.
امکان #ادامه_تحصیل در دانشگاه برای افرادی که در این رشته تحصیل کردهاند مهیاست و این افراد میتوانند تا سطح #دکترا نیز به ادامهی تحصیل بپردازند. افرادی که در رشتهی کاردانش تحصیل کردهاند به روشهای زیر میتوانند وارد دانشگاه شوند و تحصیلات تکمیلی خود را بگذرانند:
{✋رشته های متنوع و ارزش آفرین مانند مهندسی فناوری اطلاعات در گرایش های مختلف، الکترونیک، مکانیک، معماری، کشاورزی، مدیریت کسب و کار، کسب و کار اینترنتی، مدیریت تجاری سازی، مدیریت گردشگری، تبلیغات تجاری، تصویرسازی، بازرگانی بین المللی، طراحی لباس، سینما، موسیقی، مترجمی و ... با گرایش های متنوع}
۱. در روش اول دانشآموزان این شاخه میتوانند پس از اخذ مدرک دیپلم در شاخهی کاردانش، در آزمون سراسری دورهی کاردانی پیوسته شرکت نموده و در صورت قبولی و موفقیت در کنکور در یکی از آموزشکدههای فنیوحرفهای سراسر کشور، مدرک کاردانی دریافت کنند.
۲. در روش دوم این افراد میتوانند در رشتههای بدون کنکور دانشگاههای مختلف ثبتنام کرده و ادامه تحصیل دهند و دارندگان دیپلم کاردانش برای ادامهی تحصیل باید یکی از دانشگاههای فنیوحرفهای، غیرانتفاعی، علمی کاربردی یا آزاد را انتخاب نمایند.
#صنعت #فرهنگ_هنر #کشاورزی #مدیریت
۳. در روش سوم فارغالتحصیلان شاخهی کاردانش میتوانند در صورت تمایل جهت شرکت در آزمون سراسری، با گذراندن دورهی پیشدانشگاهی در یکی از دورههای ریاضی، تجربی، علوم انسانی یا هنر و اخذ مدرک پیشدانشگاهی اجازهی شرکت در کنکور سراسری را به دست آورند.
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدرسه_کارآفرینی_برنا