هدایت شده از اقتصاد کلان، دکتر بخشی
👈 ادامه آخر پاسخ به سؤال نهم:
یک مثال میزنیم.
حالتی را درنظر بگیرید که نقدینگی موجود در اقتصاد ۱۰ هزار تومان است و این رقم بین چهار بازار گندم، میوه، کفش و لباس با نسبتی برابر توزیع شده و قیمت هر واحد محصول به ترتیب، ۱، ۲، ۳ و ۴ تومان تشکیل شده است. فرض کنید نقدینگی در دو ماه ۳ درصد رشد کند. فرض کنید در آخرین معامله قبل از رشد نقدینگی در هرکدام از این بازارها ۱۰ تومان برای خرید ۱۰ کیلو گندم، ۲۰ تومان برای خرید ۱۰ کیلو میوه، ۳۰ تومان برای خرید ۱۰ جفت کفش و ۴۰ تومان برای خرید ۱۰ عدد لباس هزینه شده است. حال که نقدینگی در کل اقتصاد ۳ درصد رشد کرده، به هردلیلی ممکن است بخشی از این ۳۰۰ تومان اضافه شده برای خرید همان مقدار قبلی محصول در این چهار بازار گسیل شود. برای سادگی فرض کنید ۱۵ تومان از این رقم اضافه شده بهطوری مساوی بین این چهار بازار توزیع شود و مردم این مبلغ را برای خرید استفاده کنند. اگر در این مدت ۲ ماهه کوتاه، عرضه این کالاها رشد نکرده باشد، قیمت جدید در آخرین معامله در این چهار بازار به ترتیب برابر خواهد بود با:
۱.۱
۲.۳
۳.۵
۴.۶
که نرخ تورم ۱۴.۸ درصد را نتیجه میدهد. یعنی با اینکه نرخ رشد نقدینگی در کل اقتصاد ۳ درصد بوده، اما نرخ تورم ۱۱.۸ درصد بیشتر از آن اتفاق افتاده است. آیا این اختلاف به این معنی است که نرخ تورم در کوتاه مدت تابعی از نرخ رشد نقدینگی نیست؟ پاسخ: خیر! دلیل تورم همان رشد نقدینگی است. آنچه مهم است نرخ رشد نقدینگی در هر بازار است که باید مورد توجه قرار گیرد. نرخ رشد نقدینگی در بازار گندم ۱۰ درصد بود و لذا افزایش قیمت گندم ۱۰ درصد شد؛ نرخ رشد نقدینگی در بازار میوه ۱۵ درصد بود و بنابراین قیمت میوه ۱۵ درصد رشد کرد؛ نرخ رشد نقدینگی در بازار کفش ۱۶.۷ درصد بود و بنابراین در افزایش قیمت کفش ۱۵ درصد شد و همین¬طور در بازار لباس چون نرخ رشد نقدینگی ۱۵ درصد بود، قیمت لباس نیز ۱۵ درصد افزایش یافت. میانگین ساده این چهار نرخ افزایش در قیمت، همان تورم ۱۴.۸ درصدی کل در اقتصاد را نتیجه میدهد.
لذا بهعنوان یک نتیجه کلی، آنچه در اندازه تورم مستقیماً تأثیر میگذارد، نرخ رشد نقدینگی در هر بازار است؛ و البته نرخهای رشد نقدینگی در هر بازار تحت تأثیر نرخ رشد نقدینگی در کل اقتصاد است. در واقع آنچه در تعیین تورم، مهم است، نرخ رشد نقدینگی گسیل شده به بازارهاست و نقدینگی رشد یافته ولی راکد مانده در بیرون از بازارها مهم نیست.
تمام
@drbakhshi_eghtesadekalaan
نمونه-سوالات-تستی-درس-1-تا-24-مطالعات-اجتماعی-با-پاسخ-(سری1)-هشتم-متوسطه_Biamoz.com.docx
2.51M
📖 نمونه سوالات امتحانی مطالعات اجتماعی
✅️ کل کتاب (درس ۱تا۲۴)
#دبیرستان_کارآفرین_برنا
#پایه_هشتم
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
👈 رویکرد نوین
۱۰ تعریف #رهیاری (کوچینگ):
۱- همکاری و مشارکت بین رهیار (کوچ) و مراجعه کننده که در طی آن، مراجعه کننده با استفاده از تفکر عمیق و خلاقیت خود، تواناییهای شخصی و حرفهای خود را افزایش میدهد.
International Coach Federation (ICF)
۲- فرآیند عملی کردن تواناییهای بالقوه مراجع و همچنین تسهیلگری جهت وصل کردن اهداف و علایق درونی به اقدامهای بیرونی در جهت رسیدن به هدف
Institute Professional Excellence in Coaching (iPEC)
۳- آشکار ساختنِ پتانسیلِ اشخاص برای به حداکثر رساندنِ عملکرد آنها؛ یعنی کمک کردن به آنها در راستای یادگرفتن به جای یاد دادن به آنها
(Whitmore ۲۰۰۳)
۴- هنرِ تسهیلِ عملکرد، یادگیری و رشد
(Downdy، ۲۰۰۳)
۵- رهیاری (کوچینگ) به طور مستقیم با ارتقای عملکرد و رشد مهارتها از طریق نوعی راهنمایی یا آموزش در ارتباط است.
(Parsole، ۱۹۹۵)
┄┄┅┅┅❅💡❅┅┅┅┄┄
🎯 #دبیرستان_کارآفرین_برنا
مجتمع آموزشی تربیتی #گروه_خلاق_برنا
📳 @borna_midschool
📳 @bornai_midschool
Ⓜ️ @borna_group
یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
👈 رویکرد نوین
ادامه تعریف #رهیاری (کوچینگ):
۶- یک فرآیندِ مشارکتی، متمرکز بر راه حل، مبتنی بر نتیجه و سیستماتیک که در آن رهیار (کوچ) به تسهیلِ بهبود عملکرد کاری، تجربهی زندگی، یادگیریِ خودمحور و رشدِ شخصی مراجع میپردازد.
(Grant ۱۹۹۹, basic definition also referred to by the Association for Coaching, ۲۰۰۵)
۷- رهیاری (کوچینگ) به معنای توسعه بخشیدن مهارتها و دانشِ شخص در راستای بهبودِ عملکردِ شغلی اوست و به طور امیدوارانه منجر به دستیابی به اهداف سازمانی میشود. رهیاری (کوچینگ)، عملکردِ قوی و رشد کاری را مورد هدف قرار میدهد و البته ممکن است بر روی زندگی خصوصیِ شخص نیز اثر بگذارد. رهیاری (کوچینگ) معمولاً در یک دورهی دوام پیدا میکند و بر مهارتها و اهداف خاصی متمرکز است.
(CIPD ۲۰۰۹)
۸- مهارتها و شیوههای روانشناختی در یک رابطهی یک به یک به کار بسته میشوند تا به شخص کمک کنند که مدیر یا رهبر مؤثرتری باشد. این مهارتها عموماً در ارتباط با مشکلاتِ خاصِ کنونی و مرتبط با کار به کار بسته میشوند؛ به شکلی که مراجع بتواند این مهارتها را با مجموعه ترفندهای مدیریتیِ خود درآمیزد.
(Peltier ۲۰۱۰)
۹- کواَکتیو کوچینگ (Co-active Coaching) ارتباطِ مستحکمی است که برای به پیش بردن و ارتقای فرآیندِ مادامالعمرِ یادگیری، ثمربخشی و کامیابیِ انسان طراحی شده است.
(Whitworth ۲۰۰۷)
۱۰- رهیاری (کوچینگ) عبارت است از قادر ساختنِ افراد برای اخذِ تصمیماتِ آگاهانه و توانمندسازیِ آنها برای رهبری کردنِ زندگی خود.
(Wise ۲۰۱۰)
┄┄┅┅┅❅💡❅┅┅┅┄┄
🎯 #دبیرستان_کارآفرین_برنا
مجتمع آموزشی تربیتی #گروه_خلاق_برنا
📳 @borna_midschool
📳 @bornai_midschool
Ⓜ️ @borna_group
یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
به یاد خدا که آرام بخش دلهاست
مجتمع آموزشی تربیتی #گروه_خلاق_برنا به عنوان مجری روش میزان در اصفهان ، کار خود را با مدارسهدهد از سال ۱۳۹۴ آغاز نمود و به لطف خدا پیشرو در گفتمان سازی و حرکت آفرینی در ادبیات و رویکرد تحول خواهی شهر اصفهان گردید. این مجموعه در ادامه در سال ۱۴۰۰ اقدام به تأسیس دبیرستانکارآفرینبرنا (متوسطه اول پسرانه) کرد.
مدارسدخترانههدهد نیز در امتداد فعالیت اثربخش خود در مقطع دبستان، به یاری خدا امسال پس از طراحی و تیم سازی اولیه ، در مسیر اخذ مجوز تاسیس متوسطه دوره اول دخترانه هستند.
نگاه چند ساحتی به تعلیم و تربیت ، مطابق سند تحول بنیادین و اصول تربیتی رویکرد مدرسه مبتنی بر توجه به فطرت انسانی دانش آموزان ، برای تربیت نسل ارزش آفرین از ابتدا مدنظر این مجتمع آموزشی بوده است
✔️ رویکرد نوین تربیتی مجتمع در دبیرستان دوره اول بهره گیری از الگوی #رهیاری و تقویت #خودگامی دانش آموز (رهجو) برای کشف و ساخت مسیر زندگی و جهت یابی مناسب تحصیلی و حرفه ای است.
#coaching
👈در تکاپوی خودسازی !
خودشناسی|خودیاری|خودیابی|خودشکوفائی
┄┄┅┅┅❅💡❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشی تربیتی #گروه_خلاق_برنا
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
🔅کانال دبیرستان پسرانه:
📳 @borna_midschool
🔅کانال دبیرستان دخترانه:
📳 @bornai_midschool
🔅کانال مجتمع آموزشی تربیتی:
Ⓜ️ @borna_group
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓❓کوچینگ یا مربی گری یا #رهیاری
✔️ رویکرد نوین تربیتی مجتمع در دبیرستان دوره اول بهره گیری از الگوی #رهیاری و تقویت #خودگامی دانش آموز (رهجو) برای کشف و ساخت مسیر زندگی و جهت یابی مناسب تحصیلی و حرفه ای است.
#coaching
👈در تکاپوی خودسازی !
خودشناسی|خودیاری|خودیابی|خودشکوفائی
┄┄┅┅┅❅💡❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشی تربیتی #گروه_خلاق_برنا
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
🔅کانال دبیرستان پسرانه:
📳 @borna_midschool
🔅کانال دبیرستان دخترانه:
📳 @bornai_midschool
🔅کانال مجتمع آموزشی تربیتی:
Ⓜ️ @borna_group
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓❓کوچینگ یا مربی گری یا #رهیاری
✔️ رویکرد نوین تربیتی مجتمع در دبیرستان دوره اول بهره گیری از الگوی #رهیاری و تقویت #خودگامی دانش آموز (رهجو) برای کشف و ساخت مسیر زندگی و جهت یابی مناسب تحصیلی و حرفه ای است.
#coaching
👈در تکاپوی خودسازی !
خودشناسی|خودیاری|خودیابی|خودشکوفائی
┄┄┅┅┅❅💡❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشی تربیتی #گروه_خلاق_برنا
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
🔅کانال دبیرستان پسرانه:
📳 @borna_midschool
🔅کانال دبیرستان دخترانه:
📳 @bornai_midschool
🔅کانال مجتمع آموزشی تربیتی:
Ⓜ️ @borna_group
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
معلم موحد ، معلم خود کنترل
#مربی_یادگیرنده #مدرسه_یادگیرنده
Ⓜ️ @borna_group
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشی تربیتی #گروه_خلاق_برنا
یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
🟧 @hodhod_school
🟨 @hodhodi_school
🟩 @borna_pish
🟧 @borna_midschool
🟨 @bornai_midschool
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کوچینگ به زبان ساده
در گفتگوی جغد و روباه
#coaching
👈در تکاپوی خودسازی !
خودشناسی|خودیاری|خودیابی|خودشکوفائی
┄┄┅┅┅❅💡❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشی تربیتی #گروه_خلاق_برنا
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
🔅کانال دبیرستان پسرانه:
📳 @borna_midschool
🔅کانال دبیرستان دخترانه:
📳 @bornai_midschool
🔅کانال مجتمع آموزشی تربیتی:
Ⓜ️ @borna_group
🚨 #اطلاعیه
🔰امتحان #شفاهی #عربی هشتم (۵نمره)
(۳ نمره روان خوانی + ۲ نمره مکالمه)
📆 سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
⏰ ساعت کلاسی
🔹 روان خوانی متون کتاب شامل متن دروس و متن تمرین ها (کل کتاب)
🔹مکالمه با دبیر و پرسش و پاسخ با کلمات پرسشی
🔹حفظ بودن اعداد اصلی و ترتیبی ، رنگ ها ، فصل ها ، روزهای هفته
🔹توجه به تمرینات صفحه ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ و ۳۲ و ۴۳ و ۵۶ و ۸۲ و ۹۱ و ۱۰۶ و ۱۱۸ و ۱۳۳
🔹توجه به مکالمات اربعینیات ( حفظ بودن حداقل دو اربعینیات الزامی ست)
❌تذکر مهم:
خواندن بدون مکث و خطا و تلفظ درست لازم است.
📋حتما دفتر وکاربرگ عربی به همراه داشته باشید.
#پایه_هشتم
#دبیرستان_کارآفرین_برنا
.
📣📣 #اطلاعیه_جلسه_خانواده
سلام خدمت والدین گرامی
عرض ادب و احترام
✅ جلسه والدین پایه هشتم دبیرستان
✓ با حضور جناب آقای سعادتپور
✓ جمعه ۲۲ اردیبهشت
ساعت ۱۰:۳۰ صبح
📌 باتوجه به حساسیت سن دانشآموزان عزیز و ضرورت حضور پررنگتر پدر در امر تربیت، از پدران عزیز خواهشمند است حتما همراه مادران گرامی در جلسه حضور به هم رسانید.
📌 حضور به موقع والدین عزیز مزید امتنان خواهد بود.
🌱 سپاس از همراهی عزیزان🌱
#پایه_هشتم
#مدرسه_کارآفرین_برنا
#توانگری_درمسیر_ارزشآفرینی
@borna7 @borna8
@borna_midschool