38.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقت اذان
حاج عبدالرضا هلالی و محمد اسداللهی
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
[ یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور ]
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
هدایت شده از پژوهشکده راهبردی نوآیند
چلچراغ تربیت
🔹 جعبه ابزار نوجوان پروری
➕ در ۵ جلسه ستاره دنباله دار ...
🔸باحضور آقای دکتر سید محمد سجادزاده
مشاور خانواده و کارشناس حوزه نوجوان
▶️ جلسه برخط (آنلاین) دنباله دار
از ساعت ۱۸:۱۴ عصر
جلسه چهارم روز چهارشنبه (۲۶ دی ماه)
🔹در برنامه قرار ، برقرار است ...
🔸لینک ورود:
https://gharar.ir/r/a07fb8c2
➕ [ رهیاری و توانمندسازی خانواده ]
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
🔷 @borna_group
مدرسه علوم انسانی جیوگی
https://www.aparat.com/jivegischool
یادداشتی از دکتر گلشنی
فیزیکدان و نظریهپرداز ایرانی، پژوهشگر فلسفه علم، مترجم، استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران، از برگزیدگان همایش چهرههای ماندگار در عرصهٔ فیزیک و برندهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
👆 چرا علوم انسانی لازم است؟
۱- علوم انسانی هم در پیشرفت علوم تجربی سهم دارد و هم در توسعه آنها. دلیلش این است که علوم تجربی در یک زمینه فرهنگی مناسب رشد میکند. در دوران تمدن درخشان اسلامی، درخشندهترین ایام شکوفایی دانش، زمانی بود که زمینه فرهنگی مناسب بود، مثل دورههای سامانیان و دیالمه.
غربیان اهمیت علوم انسانی را فهمیدهاند و به همین دلیل اکنون در دیار غرب، علوم انسانی از شأن والایی برخوردار است. یک شاهد بر این مطلب، تعداد مجلات معتبری است که در این حوزه منتشر میشود. هماکنون در امریکا و انگلیس درصد بالایی از کل مقالات، در زمینه علوم انسانی است.
۲- علوم انسانی کاربرد علوم دیگر در جوامع انسانی را آسانتر میسازد. بدین دلیل در غرب حوزههای بینرشتهای بین علوم انسانی و علوم دیگر به راه افتاده است. مثلاً دانشگاه آکسفورد دوره چهار ساله فیزیک - فلسفه را به راه انداخته که نیمی از دروس آنها فیزیک و نیم دیگر فلسفه است. همینطور دانشگاه شیکاگو در ۲۰ سال گذشته دورهای بین پزشکی و علوم اجتماعی ایجاد کرده است.
۳- علم جدید، خود را به حوزههای مادی محدود کرده است و واقعیت را تنها به چیزهایی نسبت داده که ریشه در دادههای حسی دارند. تأیید تجربی، داور نهایی قضاوتهاست. علوم انسانی میتواند از طریق روشن کردن محدودیتهای علوم تجربی، نقش مهمی در اصلاح این نگرش ایفا کند و در ارائه یک تصویر کاملتر از واقعیت، مکمل علوم تجربی باشد.
۴- فناوریهای نوین، دگرگونیهای اساسی در ساختار فرهنگی و اجتماعی جوامعی که به این فناوریها مجهز شده اند، وارد کرده است. تغییر فرهنگ ناشی از ورود فناوری، در بسیاری از موارد محسوس است. بنابراین در عصر حاکمیت فناوری، تقویت علوم انسانی در محیط برای پیشگیری از آثار مخرب فناوری که بعضاً با فرهنگ ملی- دینی ما تعارض اساسی دارد، ضروری است.
۵- نکتهای که متأسفانه بسیاری از دانشجویان و فارغالتحصیلان علوم پایه و مهندسی از آن غافلند این است که فکر میکنند این علوم هیچ بار فلسفی ندارند. تحقیقات چند دهه اخیر نشان داده که بسیاری از نظریههای بنیادی ما متأثر از دیدگاههای فلسفی، روانشناختی، جامعهشناختی و... است. تا اواسط دهه ۱۹۵۰ میلادی نظر رایج در میان دانشمندان علوم تجربی این بود که علم، فارغ از تعهدات متافیزیکی است، اما تحولات در فلسفه علم نشان داد مفروضات متافیزیکی در نظریهپردازی، روششناسی و کاربردهای علم نقش دارند و علم درحقیقت مبتنی بر فرضیاتی است که برای فعالیت آن مهم هستند، ولی خود علم نمیتواند آنها را اثبات یا رد کند. دو نمونه از آنها را ذکر میکنیم:
- یک واقعیت عینی مستقل از ذهن ما وجود دارد که منشأ ادراکات حسی ماست؛ ما میتوانیم طبیعت را به زبان ریاضی توصیف کنیم.
این قبیل مفروضات فوق علمی، در انتخاب بین نظریههای علم تأثیرگذار بودهاند. بنابراین تعامل علوم انسانی و علوم تجربی به تبیین مبانی علوم تجربی و غنیتر کردن آنها کمک میکند.
۶- علوم انسانی هویتساز است، زیرا فرهنگساز است. در واقع هویت هر جامعه، نتیجه فرهنگ آن جامعه است. علوم انسانی میراث فرهنگی ما را در بر دارد و ما را به گذشتهمان پیوند میدهد و به خدمت به کشورمان متعهد میسازد. این امر به حفظ هویت و استقلال کشور کمک میکند و باعث تقویت فرهنگ بومی و خودباوری میشود.
احساس حقارت در برابر غرب که اکنون در جامعهمان میبینیم، ناشی از ضعف فرهنگ ملی است و این خود ناشی از بیرونقی علوم انسانی در کشور است. تا زمانی که ما توجه شایسته به علوم انسانی نکنیم و در این علوم به نظریاتی مبتنی بر فرهنگ اصیل خود نرسیم، همچنان در همه چیز دنبالهروی غرب خواهیم بود و در علوم تجربی نیز موفق به سرمشقنویسی نخواهیم شد.
متأسفانه به علت ضعف علوم انسانی در مراکز آموزشی، پیوند دانشجویان ما با نیاکان خود و میهنشان ضعیف است. اگر فرهنگی پشتوانه ذهنی دانشجو باشد که با آن فرهنگ، بفهمد تعهدی به این مملکت و به دین خود دارد، آن وقت سختیها را تحمل میکند. یکی از علل عمده مهاجرتها فقدان تعلق به فرهنگ بومی و احساس حقارت در برابر غرب است.
۷- برخلاف قدیم، امروز علم در همه جنبههای زندگی اثر گذاشته است. هم محصولات عملی آن اسلوبهای زندگی را تغییر داده و هم فرهنگ همراه آن فرهنگ کشورها را هدف تهاجم قرار داده است. تنها حاکمیت یک فرهنگ غنی مناسب میتواند رهنمون ما در کسب علم و فناوری و پرهیز از آفات آنها باشد و این فرهنگ تنها از طریق علوم انسانی، دستیافتنی است.
21.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای پدر 🌹❤️
میلاد حضرت پدر (ع) و روزتان مبارک
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
[ یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور ]
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
چلچراغ تربیت
🔹 والد متفکر | کودک متفکر
🔹 انواع تفکر
🔹شیوه ها و مهارت های فکرپروری
🔹سوالات، کلیدها و پاسخ های مناسب
🔸باحضور سرکار خانم دکتر مرتضوی
دکتری فلسفه تعلیم و تربیت
پژوهشگر، معلم و مدرس دانشگاه فرهنگیان
▶️ جلسه برخط (آنلاین)
از ساعت ۱۸:۱۵ عصر
روز دوشنبه (۲۴ دی ماه)
🔹در برنامه قرار ، برقرار است ...
🔸لینک ورود:
https://gharar.ir/r/f2ef62d2
➕ [ رهیاری و توانمندسازی خانواده ]
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
🔷 @borna_group
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
برای پدر 🌹❤️ میلاد حضرت پدر (ع) و روزتان مبارک 💠 @borna_group 🌐 www.borna-gp.ir ┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄ مجتم
19.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای پدر 🌹❤️ حب علی ...
میلاد حضرت پدر (ع) و روزتان مبارک
هل الدین الا الحب و البغض ؟
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
[ یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور ]
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
هدایت شده از دبیرستان ارزش آفرین برنا
سلام
👆 تورگشت های مجازی این هفته فرتاک رو شرکت کردین ؟ چطور بود ؟
👊میدونید هفته آینده هم ادامه داره؟
👌اگه موضوع خاصی هم پیشنهاد دارید ، حتما به ما بگین . منتظریم ...
👈 اینجا ...
👇 نه ! اینجا 😉
🆔 @Borna_creative_Group
🔵 @borna_midschool
🔵 @Borna_pension
🟠 @bornai_midschool
🟠 @Bornai_pension
🔵 @Borna_campus🟣
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
پردیستربیتمحور #گروه_خلاق_برنا
[ 👈 خودشناسی|خودیاری|خودیابی|خودشکوفائی ]
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
سلام
👆 تورگشت های مجازی این هفته فرتاک رو شرکت کردین ؟ چطور بود ؟
👊میدونید هفته آینده هم ادامه داره؟
👌اگه موضوع خاصی هم پیشنهاد دارید ، حتما به ما بگین . منتظریم ...
👈 اینجا ...
👇 نه ! اینجا 😉
🆔 @Borna_creative_Group
🔵 @borna_midschool
🔵 @Borna_pension
🟠 @bornai_midschool
🟠 @Bornai_pension
🔵 @Borna_campus🟣
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
پردیستربیتمحور #گروه_خلاق_برنا
[ 👈 خودشناسی|خودیاری|خودیابی|خودشکوفائی ]
21.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدَانَا ...
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
[ یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور ]
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
هدایت شده از ضمائم کتاب نقش مردم...
11.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام
در راستای تداوم و 🌿نشر مستمر🌾 آرمانهای حکمتسرا ،
و در آستانه ی اتمام ماموریت آن💐،
شما میتوانید:
از سالروز میلادِ بابِ علمِ نبی، 🕋
مولا علی علیه السلام ،
برای هر یک از((۱۰۰))ضمیمه ی کتاب حکمتسرا حداقل
یک متن را مشاهده👀
و نیز یک صوت را 👂
بشنوید.
این محصول تدوینگران!!!
گوارای فطرت حقیقتجویتان!!!
👇پیوند کانال ضمائم حکمتسرا 👇
https://eitaa.com/ketab_hekmatsara
به یاد خدا 🌱
امور اداری، مالی و حسابداری
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
👈 جهت ارتباط با ما می توانید :
📞 03132278559
🆔 @Hesab_borna
📆 شنبه تا چهارشنبه ۱۵-۸ ⏰
پنج شنبه ها با هماهنگی قبلی تشریف بیاورید.
مکان استقرار: خیابان فرسان شمالی ، نبش کوچه شهدای اسلام (۳۹) ، پلاک ۲
موقعیت:
https://nshn.ir/rbZ6AjYx02FZ
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
امور اداری، مالی و حسابداری
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
[ یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور ]
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی