هدایت شده از اطلاع رسانی اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان
🔶🔸دومین کارسوق ملی فراگیر سلامت و پزشکی🔸🔶
🏩با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
🏫ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم سراسر کشور
📅مهلت ثبت نام: ۱۰ لغایت ۲۳ آذرماه
📝جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید:
🌐https://med.sampad.gov.ir/
📌دبیرخانه: دبیرستان استعدادهای درخشان دوره دوم فرزانگان امین ۳ اصفهان
🔷 کانال اطلاعرسانی اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان
https://eitaa.com/sampad_isfahan
هدایت شده از پژوهشکده راهبردی نوآیند
🔹 کارگاه آموزشی محرمانه با پدران ...
🔸کارشناس: جناب آقای سیداحمد حسینی
🌻 ویژه پدران عزیزی که ثبت نام کرده اند.
⏰ زمان: دوشنبه ۱۲ آذر ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰
💎 مکان: دبستان پسرانه هدهد دوره دوم
https://nshn.ir/rbZDx2Nx0Fbc
هدایت شده از عاشوراییان
⚜ زخمم بزنید زنده تر خواهم شد
🔰 سه شب مجلس عزای مادر مهربانیها حضرت زهرا سلاماللهعلیها
🔻 سخنران :
حجتالاسلام شیخ علی رهبر
🔻 بانوای:
حاج محمد یزدخواستی
کربلایی سید محمد رضایی
همراه با جلسه انس با قرآن و قرائت حدیث کساء
🔻 زمان:
از چهارشنبه ۱۴ آذرماه به مدت سه شب از ساعت ۲۰
🔻 آدرس: پل بزرگمهر ابتدای خیابان مشتاقاول حسینیه کریم اهلبیت علیهالسلام پرچم عاشوراییان
#فاطمیه_۱۴۰۳
@ashouraiyan_ir
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
#جلسه_دوم
🔹 کارگاه آموزشی محرمانه با مادران ...
🔸کارشناس: سرکار خانم دکتر عمرانی
🌻 ویژه مادران عزیزی که ثبت نام کرده اند.
⏰ زمان: چهارشنبه ۱۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰
💎 مکان: دبستان پسرانه هدهد دوره اول
https://nshn.ir/1frbZDx2Wx009d
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
یادآوری کارگاه امروز
📍 «لطفا از همراه آوردن فرزند خودداری فرمایید.»
🔺 با توجه به تکمیل ظرفیت، لطفا از واریز وجه بدون هماهنگی با ادمین خودداری و جهت حفظ نظم جلسه و عدم شرمندگی میزبان، فقط عزیزانی که ثبت نام نموده حضور داشته باشند.
🔹 کارگاه آموزشی محرمانه با پدران ...
🔸کارشناس: جناب آقای سیداحمد حسینی
🌻 ویژه پدران عزیزی که ثبت نام کرده اند.
⏰ زمان: دوشنبه ۱۲ آذر ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰
💎 مکان: دبستان پسرانه هدهد دوره دوم
https://nshn.ir/rbZDx2Nx0Fbc
دیدن سختی کشیدن نوجوان مان برای ما سخت است ...
و در این حالات ما بیشتر از اینکه به او گوش دهیم، سعی می کنیم توصیه و نصیحت کنیم! و از آنها محافظت کنیم.
و او هم نتیجه می گیرد که سریع تر ما را اخراج کند! و این رفتار، مفید نخواهد بود.
امروزه شادی و لذت با هر چه غیرآسودگی است، تلخ می شود. لذا ابزارهای مورد نیاز برای مقابله با سختی و لحظات دردناک (تاب آوری) مورد نیاز است.
اساسا ما با خارج شدن از حیطه آسایش (کمی استرس) و در معرض جدید واقع شدن و تاب آوری، یاد می گیریم و رشد می کنیم.
(داشتن مقدار خاصی استرس، مفید است)
فرزندان ما چون هنوز مواجه نشده اند، تحمل دردسرهای جزئی را ندارند. و ما نیز سریع قصد حمایت عاطفی پیدا می کنیم.
این حمایتگری در برابر سختی و ناامیدی، به آنها یاد میدهد که خودشان نمی توانند به تنهایی از پس چالش ها برآیند.
از طرف دیگر نسل جدید عموما باور زیانباری دارند که مستحق یک زندگی بدون گرفتاری، چالش و ناکامی اند ! که امکان ندارد.
اگر ما مهارت مقابله با سختی را به نوجوانان یاد بدهیم ، چندان هم دردناک به نظر نمی رسد. و ماموریت ما اینست که مربی و کوچ نوجوان (نه مدیر) باشیم.
اگر یاد ندهیم چه؟ خدای ناکرده رو به آسودگی، بی تفاوتی، فناوری هوشمند، دارو و دارونما (اعتیاد) می آورند.
این عدم تاب آوری، ایستادگی و پیگیری اهداف را تحت الشعاع قرار می دهد. و عموما ما با خارج شدن از حیطه آسایش خود_با در معرض گرفتن چیزجدید_ یاد می گیریم و رشد می کنیم. استرس وضعیت جاری یا آینده.
به این صورت که مهمترین کار در زمان اضطراب یا رنج نوجوان، کمک کردن به او برای مواجهه و نه اجتناب هست. اجتناب شاید در کوتاه مدت، آرام بخش است اما در بلند مدت، اضطراب را زیاد و فرسایشی می کند. همچنین اجتناب کردن، باعث افزایش شدت اجتناب، محافظه کاری و خطرپذیری کمتر در ادامه هست.
در صورتی که ابزار مقابله با این استرس ها را با خود دارند:
۱- از نوجوان بخواهیم که شرایط دشوار خود را خیلی ساده توضیح دهد.
ما تصدیق کنیم مشکل شان و احساس شان واقعی است و صددرصد انکار نکنیم حتی اگر کمی اغراق آمیز بیان می شود. و در این مرحله شنونده فعال باشیم.
۲- به آن ها کمک کنید که بفهمند در واکنش به آن موقعیت چه احساسی دارند. (نامش را بگو تا رامش کنی) دنبال چیستی احساس شان باشیم و نه چرایی.
- دو گفتگوی فوق را در دو عبارت ساده جمع بندی کنید:
مثلا دوباره تو تنها ناهار خوردی و احساس تنهایی و اضطراب کردی؟
۳- همراهی کنید تا استرس شان را منشأ یابی (چرایی) و طبقه بندی کنند.
✍ تازگی داشتن، غیرقابل پیش بینی بودن، تهدیدشدگی، حس کنترل...شایع ترین دلایل اضطراب است.
۴- کمک کنید درک کنند اضطراب ها می توانند مفید باشند. نه باعث توقف.
مثل فشار وزنه به عضله که دردآور است اما عضلات را تقویت می کند.
یا مثل یک سیستم هشداردهنده.
اضطراب هیجان زدگی و آشفتگی قبل از شروع کار است که باید شجاعانه تلاش کنید انجامش دهید.
۵- پذیرش وجود وضعیت دشوار (واقعیت های کنونی) را به عنوان بخشی از زندگی تمرین کنید. عدم پذیرش شرایط سخت، دشواری را افزایش می دهد.
پس نه ذهن خود را از احساسات مان منحرف می کنیم...ونه بی دلیل تظاهر به داشتن عواطف مثبت (عمل سطحی) می کنیم. بلکه با مواجه شدن، عواطف مثبت حقیقی را تقویت و عمل عمقی انجام می دهیم.
این مثبت اندیشی و داشتن عواطف مثبت حقیقی، رضایتمندی، آرامش، خلاقیت، انگیزه و اثربخشی ما را افزایش می دهد.
این عواطف مثبت می تواند ناظر به گذشته (قدردانی و ...) یا آینده (امید، اطمینان، خوش بینی و ...) باشد.
➕ همه ما _و ما نوجوانان_ خوبه که لیست روزانه قدردانی و شکرگزاری داشته باشیم.
➕ترسیم بهترین آینده برای خود، چشم انداز عالی، عمیق و ذهنگشا؛ شیوه تفکر ما را تغییر، انگیزه، آرامش، خوشحالی و رضایت می دهد.
➕ عشق (محبت، شفقت و تعلق) مهمترین اثر را در زندگی خلاق و شکوفا دارد. ابزار رایگانی است...آن را دریغ نکنیم.
➕ صبح یا آخر شب قبل، برنامه ریزی (مشارطه) داشته باشیم. در طول روز مراقبه کنیم و در پایان روز در آرامشی خلوت و محاسبه کنیم که چقدر به اهداف و برنامه های روز رسیدیم.
➕ ببینید چه ابزاری برای شما خنثیگر اضطراب های روزانه و هفتگی است. بازی؟ حمام رفتن؟ کتاب خواندن؟ جمع دوستان؟ موسیقی ملایم؟ قرآن یا دعاخواندن؟ گفتگو کردن...طبعا همه ی این موارد در کنار هم استفاده می شود.
هرچه ما نزدیکی عاطفی با نوجوان داشته باشیم به گونه ای که میل به گفتگو در مورد عمیق ترین احساساتش داشته باشد تا آرامش و امنیت کسب کند، موثر است.
البته شرط حفظ این نزدیکی، حفظ حریم استقلال نوجوان است.
✍ حامد سعادت پور
#خودیاریوالدین #آکادمیبرنا
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
🆕 B2n.ir/r33748
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ توسعه فردی | توانمندسازی | تعالی خانواده ]
دبیرستان کارآفرین برنا
یادآوری کارگاه امروز 📍 «لطفا از همراه آوردن فرزند خودداری فرمایید.» 🔺 با توجه به تکمیل ظرفیت، لطفا ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پژوهشکده راهبردی نوآیند
#گزارش_برخط
کارگاه محرمانه با پدران 🌱
🔹با حضور کارشناس محترم جناب آقای سید احمد حسینی
🔸ویژه والدین سوم تا نهم
دوشنبه ۱۴۰۳/۹/۱۲
➕ [ رهیاری و توانمندسازی خانواده ]
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
🔷 @borna_group