eitaa logo
اخبار بسیج
233 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.5هزار ویدیو
74 فایل
اخبار محلی و اطلاعیه ها و رخدادها و گزارشات خود را جهت انعکاس عمومی برایمان ارسال کنید: ارتباط باما : عضویت در کانال: https://eitaa.com/bsjtakestan
مشاهده در ایتا
دانلود
۲ حتماً باید سری به تیتر‌های متنوع روزنامه‌هایی که در آن می‌نویسید بزنید تا ببینید که این از نظر دوستان شما نشدنی بود که ما هم اورانیوم ۲۰ درصد داشته باشیم، هم با امریکا انواعی از توافق‌ها را از تبادل زندانیان و رفع مسدودی پول‌ها و آنچه این روز‌ها می‌شنوید، به انجام برسانیم و هم با روسیه و چین ببندیم- چنانکه سناتور‌های امریکا رسماً می‌گفتند نزدیک‌شدن به چین مانع توافق است- چه رسد به اورانیوم ۶۰ درصد و این حرف‌ها! نباید اینکه راهگشایی در کشور به دست کدام دولت و جریان انجام می‌شود، ما را حساس و به قضاوت عجولانه و متناقض بکشاند. نواصولی‌های شما نیز اگر به فرض چنین کرده و موفقیت‌ها را مانع شده باشند تا به دست خودشان رقم بخورد، بیخود کردند. افتخار هر گشایشی باید به پای ملت نوشته شود. ما ۱۱۵ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد داریم که نقد است و اسرائیلی‌ها حالا می‌گویند اگر ۹۰ درصد نشود، با این کنار می‌آیند! و امریکا با دوربین‌های خاموش آژانس و انباشت اورانیوم در ایران، مشغول آزادسازی پول‌های ایران است. این نقد نقد است. آن نتایج فرضی اقتصادی که برشمردید، نسیه است و روی کاغذ و با محاسبه ساده شما. انتخاب با شما که «این نقد بگیرید و آن نسیه بدارید» یا «اصولی و اصلاحی بنشینند کنار هم و آواز دهل از دور بشنوند که مثلاً خوش است!» منبع: روزنامه جوان
🔵🔹🔵فرمان بریدن «فرمان‌آرا» در دروغگویی بهمن فرمان‌آرا، کارگردان سینما در بخشی از گفت‌وگویش با روزنامه اعتماد گفته که «دولت می‌گوید اگر می‌خواهید، بخندید، قبل از انقلاب را مسخره کنید، مگر می‌شود؟ به نظر من فیلمی که نتواند به مسائل مملکت بپردازد، فیلم نیست. مثل اینکه فتوا دهیم همه فیلم‌های سینمایی انیمیشن باشد که الان همین اتفاق دارد می‌افتد، چون می‌گویند سرگرمی است و بچه‌ها دوست دارند و... کسی که فیلم می‌سازد خیلی راحت به او می‌گویند انیمیشن بسازید.» بهمن فرمان‌آرا اولین فیلم بعد از انقلابش را سال ۷۸ ساخته، «بوی کافور، عطر یاس» که در جشنواره فیلم فجر ۸ سیمرغ بلورین را به این فیلم داده‌اند. دیگر چگونه قرار بوده این کارگردان و کارش دیده شود؟! اما نکته جالب آنکه از قول دولت، فیلم طنز را محصور در خندیدن به دوران قبل از انقلاب کرده است، در حالی که سالانه فیلم‌های طنز متعددی در ایران ساخته و اکران عمومی می‌شود و ربطی هم به دوران پیش از انقلاب ندارد که هیچ، بلکه بسیاری از آن‌ها سوژه‌های خندیدن را با شوخی با مسئولان کنونی پیدا کرده‌اند! آیا می‌شود که فرمان‌آرا از این فیلم‌ها اطلاعی نداشته باشد؟! جالب‌تر آنکه فرمان‌آرا مدعی شده که گفته‌اند همه فیلم‌ها انیمیشن باشد! این دروغ‌ها را فرمان‌آرا از کجا آورده وقتی سالانه ده‌ها فیلم سینمایی در این کشور ساخته و اکران می‌شود؟! ایراد البته به روزنامه اعتماد هم برمی‌گردد، آیا هر دروغی را یک نفر گفت، باید منتشر کرد؟! فرمان‌آرا در ادامه می‌گوید: «کاری که از اول می‌خواستند با سینما بکنند و آن را تعطیل کنند حالا به سمتی می‌برند که اقتصاد مانع از ساخت فیلم شود.» در حالی که او در آغاز همین مصاحبه از وضع اقتصادی کشور گلایه کرده است. یعنی توان درک این مسئله را دارد که موضوع اقتصاد به سینما مربوط نمی‌شود، پس چرا باز تلاش می‌کند اذهان را به سمتی که گویی مشکل اصلی با سینماست، ببرد؟! از سویی، فرمان‌آرا می‌تواند فیلم خوب بسازد که مردم برای دیدنش ترغیب شوند و به سینما بروند و هزینه ساخت فیلم دربیاید؛ با طرح خوب هم تهیه‌کننده بیابد؛ چرا فکر نمی‌کند فروش نرفتن فیلم‌ها و بازنگشتن سرمایه آن‌ها از گیشه، تقصیر خود اهالی سینما نیست؟ خصوصاً که تأکید دارد «اگر الان هنرپیشه‌ها می‌گویند ماهی ۲‌میلیارد و نیم دستمزد می‌گیرند، خب پرسش من این است ما چگونه می‌خواهیم این هزینه را به دست بیاوریم؟ اصلاً امکانش نیست.» آیا تقصیر دولت است که هنرپیشه‌ها دستمزد چند میلیاردی طلب می‌کنند؟! او در بخشی دیگر از گفت‌وگویش هم فیلم‌های ایرانی را نام می‌برد که به زعم خودش فیلم‌های خوبی هستند، اما در خارج از کشور ساخته شده‌اند و از فیلم «عنکبوت مقدس» هم نام می‌برد. فیلمی که متضمن توهین به مقدسات شیعیان و حرم رضوی در ایران است. برای روزنامه اعتماد حتی این هم مهم نبوده که یک فیلم توهین‌آمیز در روزنامه‌شان به عنوان فیلمی خوب معرفی شود! برخی اهالی سینما تصور می‌کنند ژست‌های انتقادی و سیاسی هم نوعی بازی بر پرده سینماست، هر چه غیرواقعی‌تر، روشنفکرانه‌تر! منبع: روزنامه جوان
⬛️⬛️⬛️کاش پول حج چندباره عبدالحمید خرج فقرا شود کانال تلگرام رسمی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان خبر داده که از سفر او به عربستان سعودی برای شرکت در مراسم حج تمتع ممانعت به عمل آمده است. در این کانال آمده که «بنابر اعلام برخی از مسئولان وزارت اطلاعات، با سفر حج شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید مخالفت شده است و ایشان نمی‌توانند امسال به این سفر معنوی مشرف شوند... طبق برنامه‌ریزی و نوبت قبلی، مولانا عبدالحمید امسال به عنوان زائر قصد تشرف به حج را داشتند، اما به علت ممانعت حاکمیت، نمی‌توانند به زیارت سرزمین مقدس و حج مشرف شوند.» تعداد دفعاتی که عبدالحمید اسماعیل زهی به حج مشرف شده، روشن نیست و برخی منابع غیررسمی تعداد آن را بالا می‌دانند که، چون رسمی نیست، از ذکر عدد خودداری می‌شود. اما عبدالحمید که مدعی است دغدغه وضعیت معیشتی مردم را دارد و یکی از دلایل اعتراضاتش را وضعیت معیشتی مردم می‌داند، خوب است هزینه حج چندباره را به بخشی از مردم که به لحاظ مالی در تنگنا هستند، اختصاص دهد. منبع: روزنامه جوان
خود مستقل پنداری به بهانه ایذه در این سه روز گذشته از اتفاق تروریستی ایذه و شهادت سروان محمد قنبری و به هلاکت رسیدن پویا مولایی راد، مهاجم حمله ایذه، روزنامه‌های اصلاح‌طلب اخبار پیرامون آن را سانسور کرده‌اند. در حوادث مشابه، آن‌ها پس از روایت ماجرا با جهت‌گیری نزدیک به سمت و سوی رسانه‌های ضدایرانی، در مراحل بعدی تلاش می‌کردند با اعضای خانواده قاتل یا وکلای او گفتگو کنند یا اخبار مرتبط با قاتل، نحوه دادرسی، انتقادات مخالفان حکم صادر شده و تلاش برای رد حکم و امثال این موضوعات را مورد پیگیری قرار دهند. توجه کنیم در همه موارد این چنینی، روزنامه‌های اصلاح‌طلب هیچ‌گاه در مورد شهید، داغ وارد شده به خانواده او و قبح اعمال خشونت علیه نیرو‌های حافظ امنیت نمی‌نویسند یا با اعضای خانواده شهید گفتگو نمی‌کنند. در ماجرایی هم که اخیراً در ایذه به وقوع پیوست و طی آن، پویا مولایی پسر عموی ماه‌منیر مولایی (مادر کیان پیرفلک) با ماشین به نیرو‌های فراجا حمله کرد و سروان محمد قنبری را به شهادت رساند، انتظار می‌رفت رسانه‌های اصلاح‌طلب همین گونه ورود کنند، یعنی روایت نیروی انتظامی را زیر سؤال ببرند، از غم و داغ خانواده پویا مولایی بنویسند و روایت اعضای خانواده او را منتشر کنند. با این حال آن‌ها سکوت کردند و هیچ خبری در مورد ایذه ننوشتند. روز گذشته احمد زیدآبادی، طی یادداشتی در روزنامه هم‌میهن نوشت که «حوادثی مانند آنچه در مراسم بزرگداشت کودک جان‌باخته زنده‌یاد کیان پیرفلک در شهر ایذه به وقوع پیوست، به‌طور طبیعی افکار عمومی را برای آگاهی از حقیقت ماجرا تحریک می‌کند. در پی این قبیل حوادث، مردم از رسانه‌های داخلی مستقل از حکومت، انتظار انتشار گزارشی تحقیقی دارند تا از جزئیات ماجرا و صحت و سقم ادعا‌های گوناگونِ طرف‌های دخیل در آن، باخبر شوند و امکان داوری منصفانه‌ای پیدا کنند. رسانه‌های مستقل به‌خصوص روزنامه ها، اما عمدتاً در برابر چنین حوادثی سکوت می‌کنند یا حداکثر خبر‌های رسمی و غیررسمی در این باره را به‌صورتی حاشیه‌ای و کمرنگ پوشش می‌دهند. این نوع اطلاع‌رسانی قاعدتاً مخاطبان رسانه‌ها را ناراضی و بعضاً عصبی می‌کند، اما واقعیت این است که مطبوعاتِ مستقل از حکومت در کشور ما هیچ امکانی برای نزدیک شدنِ حرفه‌ای به برخی سوژه‌های اجتماعی و سیاسی ندارند و برای روزنامه‌نگاران آن‌ها نیز کم‌ترین حاشیۀ امنیتی در این باره تعریف و تضمین نشده است. مثال مشخصی که در این خصوص به ذهن افراد مطلع از شرایطِ کار روزنامه‌نگاری در ایران خطور می‌کند، سرنوشت دو خبرنگار حوزۀ اجتماعی روزنامه‌های هم‌میهن و شرق است که به دلیل تلاش برای تهیۀ گزارش از حادثۀ جان باختن مهسا امینی و مراسم خاکسپاری او، گرفتارِ اتهام‌های سنگین امنیتی و بازداشت طولانی‌مدت شده‌اند.» در همین چند خطی که زیدآبادی نوشته، کلی شبهه و ادعا و دروغ نهفته است که پشت یک ادبیات روشنفکرانه و ژورنالیستی پنهان شده است: اول آنکه، آیا مستقل بودن یک رسانه به معنای مستقل بودن از حاکمیت مستقر است؟ دوم آنکه آیا رسانه‌های وابسته به حزب و ارگان رسانه‌ای احزاب و جریان‌ها مستقل هستند؟ سوم آنکه آیا مردم حامی حکومت و طرفدار و خواننده رسانه‌های همسو با حاکمیت، مردم نیستند؟ انبوه جمعیت حاضر در تشییع شهید ایذه، چطور در سکوت این رسانه‌های مثلاً مستقل، روایت رسمی را باور کرده و به تشییع آمده بودند؟ آن‌ها مردم نیستند؟ چهارم آنکه آیا روزنامه‌ها در برابر حوادث این‌چنینی اغلب سکوت می‌کنند؟ پس رسانه‌های اصلاح‌طلب چطور از محمد قبادلو، آشوبگری که نیرو‌های یگان ویژه را در رباط کریم تعمداً زیر گرفت، دفاع کردند و تریبون او شدند؟ پنجم آنکه آیا اتهام و دلیل دستگیری دو خبرنگار مذکور صرفاً گزارش از جان باختن مهسا امینی و درج آن در رسانه داخل کشور بود؟ پس چرا باقی فعالان رسانه‌ای که در این مورد نوشتند و گزارش تهیه کردند، دستگیر نشدند؟
🔻🔻🔻 متکدیان کارتخوان دارند اما تاکسی‌ها نه جمعی از کاربران با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار مجهز شدن تاکسی‌ها به کارتخوان و تسهیل در امر پرداخت شدند.  خبرگزاری فارس؛ فارس من: به تازگی پویشی توسط مخاطبان سامانه فارس‌من ثبت شده که امضاکنندگان آن خواستار مجهز شدن تاکسی‌ها به کارتخوان شده‌اند. این پویش تاکنون حدود ۱۶۰ امضاء را جمع‌آوری کرده است. در متن پویش آمده: «دستفروشان گذری کارتخوان سیار دارند ولی تاکسی‌ها به جز تاکسیرانان جزیره کیش که هزار مجوز و تائیدیه دارند، کارتخوان ندارند.» حسام رحیمی سردبیر این پویش در مصاحبه با خبرنگار فارس بیان کرد: «همواره یکی از مشکلاتی که مسافران با آن مواجه می شوند، پرداخت نقدی است. به این شکل که مسافر به دلیل نداشتن پول خرد یا باید مبلغ بیشتری بپردازد یا اینکه باید برای خرد کردن پول, تاکسی متوقف شود که این نیز خودش مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند. گاهی اوقات هنگامی که در خیابان قدم می‌زنم متکدیانی را می‌بینم که مجهز به کارتخوان هستند؛ این درحالی است که تاکسیرانی با تمام گستردگی و حجم مخاطبانش از آن بی‌بهره است» پیش از این امیر علیپور رئیس مرکز کنترل‌ و‌ نظارت سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌و‌گویی بیان کرده بود: «استفاده از دستگاه‌های POS برای پرداخت‌های خرد همچون کرایه تاکسی برای شبکه بانکی مفهومی ندارد. چرا که اعداد عمدتا زیر ۲۰ هزار تومان و خرد هستند و نه تنها توجیه اقتصادی ندارد بلکه برای مدیریت شهری نیز توجیه اقتصادی ندارد و تنها به شبکه بانکی فشار می‌آورد.» البته روش‌های دیگری به منظور پرداخت غیرنقدی کرایه تاکسی‌ها وجود دارد که اپلیکیشن و QR کدها نمونه‌هایی از آن هستند. سردبیر پویش این روش‌ها را چندان کارآمد نمی‌داند و می‌گوید طبق تجربه شخصی و شنیده‌هایش، رانندگان و مسافران به این دلایل از این روش‌ها استقبال نکرده‌اند: - عدم واریز وجوه دریافتی از مسافران در روزهای تعطیل مثل پنجشنبه و جمعه؛ درصورتی که تاکسیران در بانک شهر حساب نداشته باشد. - ارتباط نگرفتن رانندگان تاکسی و مسافران با اپلیکیشن‌ها؛ بسیاری از افراد گوشی هوشمند ندارند یا به کار کردن با ابزار و پلتفرم‌های دیجیتالی عادت ندارند. - عدم ارسال پیامک به راننده به محض پرداخت هزینه توسط مسافر. سردبیر پویش برای رفع این مشکل پیشهادی هم دارد: «به نظرم اگر سیستمی شبیه به پرداخت اتوبوس BRT یا مترو ایجاد شود که بتوان از قبل کارت را شارژ کرد، تمام این مشکلات حل می‌شود. اصلا چه بهتر که خود کارت مترو به این سیستم مجهز شود تا هرکس لازم نباشد چندین کارت پرداخت به همراه خود داشته باشد.» درصورتی که شما هم موافق این پویش هستید با امضاء و انتشار آن را حمایت کنید. پویش‌هایی که به ۱۰۰۰ امضا برسد در دستور کار پیگیری فارس من از مراجع قانونی قرار می‌گیرد. پایان پیام/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برای اونایی که از قوانین اسلام، دیه و نفقه و مهریه رو میخوان ولی حجاب رو نه! این شخص اهل و ساکن غرب بوده و هست. لطفا حرفاشو گوش کنید و برای افرادی که نآگاه و غافل هستند و یا معاند و .... اعم از دوست و بستگان و همکاران و ... بفرستید و بگید تا آخر نگاه کنه و از سر انصاف و وجدان در مورد پوشش و حجاب که قانون کشور است و سایر کشورها هم برای آن قانون وضع کردند؛ نظر دهد. قانون صرف نطر از درست بودن و غلط بودن یا اینکه ما خوشمان بیاید یا خوشمان نیاید؛ یعنی اجبار. مثلا خدا گفته نماز صبح دو رکعت ما مجبوریم دو رکعت بخونیم. قانون میگه کمر بند ایمنی باید در خودرو استفاده کنیم. یعنی اجبار. یعنی👈 اجبار👉 ذاتا به قانون هر کشوری و احکام خدا در هر دینی الحاق ذاتی دارد. طرح حجاب اجباری یک مَغلَطِه، یعنی آوردن دلیل اشتباه یا غیرمجاز برای استدلال است که از نظر علم منطق به یکی از دلایل زیر نادرست باشد: نخست آنکه دست‌کم یکی از مقدمات گزاره نادرست باشد؛ دوم آنکه مقدمات گزاره، متضمن نتیجهٔ گزاره نباشد. که ذکر حجاب اجباری دقیقا همین مغالطه است و از سر نفهمی یا عناد قلبی مطرح میشود. حکم خدا یعنی اجبار گروه روشنگری و تبیین روایت ها 👈 گام دوم انقلاب 👇 https://eitaa.com/joinchat/1198194870Cc4637fb806 👇کانال گام دوم‌ انقلاب👇 https://eitaa.com/joinchat/869073078C29271ed308
هدایت شده از کانال قزوین سلام 💠
🔻 | جشن بزرگ خانوادگی حلقه های آرامش۲ به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها🌷 سخنران : باموضوع با اجرای خطبه عقد زوج 😍 مولودی خوانی و طنز و ... 👌 🌺همراه با مهدکودک به همراه تجلیل از برندگان مسابقه کتابخوانی (همراه ،همدل و همگام با ولی7) 🌷 غرفه ویژه ازدواج و مشاوره زمان: سه شنبه ۳۰خردادماه ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷ مکان : گلزار شهدای قزوین ۲ 🔷️قزوین سلام 🔷️ @qazvinsalam ┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄
⭕️⭕️⭕️مؤلفه‌های قانون مطلوب عفاف و حجاب (مقاله وارده)   الزام قانونی به رعایت حجاب شرعی از همان روزهای ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در پی تحقق منویات امام راحل(ره) رهجویی شده و پس از چندی در متن قوانین رسمی کشور منعکس شده است. مصوبات نهادهای رسمی و قانونی کشور- مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شوری اسلامی- را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم نمود. دسته اول مفادی از قانون است که به لزوم کار ایجابی در حوزه حجاب و عفاف تأکید دارد و تکالیف و وظایفی را برعهده دستگاه‌های مختلف کشور قرار داده است. دسته دوم نیز جرم‌انگاری عدم رعایت حجاب شرعی است که مهم‌ترین مصداق آن تبصره ماده (638) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است. متأسفانه هر دو دسته از مفاد قانونی، وافی به مقصود نبوده‌اند و هر کدام به دلایلی نتوانسته‌اند اهداف مربوط را محقق نمایند. اگرچه آسیب‌شناسی چرایی عدم وصول به اهداف قوانین مزبور، بحثی مستوفی می‌طلبد و در این مختصر مقدور نیست، لکن نظر به ارائه لایحه عفاف و حجاب و اجماع سه قوه نسبت به لزوم اصلاح قوانین مربوط به عفاف و حجاب به نظر می‌رسد لازم است به برخی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قانون مطلوب در این حوزه ‌اشاره شود: ۱. توجه توأمان به ابعاد سلبی و ایجابی قانونگذاری قانونگذاری فرهنگی، ابعاد سلبی و ابعاد ایجابی دارد. مقصود از ابعاد ایجابی، فعالیت در راستای تقویت فرهنگ رسمی جامعه است که از طریق نهادها، نخبگان، آموزش، رسانه‌ها و تبادل فرهنگی صورت می‌گیرد. طراحی ساز و کارهای (مکانیسم‌های) تشویقی و ارشادی، تعیین ارزش‌های متعالی و تلاش در جهت سوق دادن جامعه به سمت آن ارزش‌ها، رفع موانع وصول به ارزش‌های متعالی و تمهید بستر لازم برای تحقق ارزش‌های جامعه نمونه‌هایی از ابعاد ایجابی قانونگذاری است. البته پرواضح است که اثرگذاری فعالیت فرهنگی، منوط به اهتمام ویژه در مراحل اجرایی و عملیاتی است و پیش‌بینی تکالیف قانونی نهایتاً‍ می‌تواند یک گام ابتدایی در این زمینه محسوب شود. اصولاً استفاده از ابعاد ایجابی قانونگذاری فرهنگی، نسبت به ابعاد سلبی آن اولی هستند. لکن تقدم رتبی استفاده از ابعاد ایجابی قانونگذاری فرهنگی به معنای منتفی بودن استفاده از ابعاد سلبی قانونگذاری نیست. ۲. تعیین وظایف دقیق و روشن برای دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین وظیفه قانونی برای دستگاه‌های مختلف کشور یکی از رایج‌ترین و البته پراشکال‌ترین شیوه قانونگذاری در وضعیت این روزهای نظام قانونگذاری کشور است. بر اساس بند (9) سیاست‌های کلی قانونگذاری، قانون باید قابل شفاف و قابل سنجش باشد. تعیین وظایف دستگاه‌های کشور با عناوین کلی بدون تعیین زمان‌بندی و بدون تعیین مراحل اجرایی، شیوه‌ای است که تا‌کنون در این حوزه دنبال شده و بی‌اثر بودن آن روشن شده است. تعیین وظایف دستگاه‌ها باید به صورت مصداقی، روشن و شفاف و با زمان‌بندی منطقی و بیان جزئیات باشد تا پس از آن با استفاده از ابزارهای نظارتی تحقق آن رهجویی شود. ۳. استفاده منطقی و متوازن از فناوری‌های روز استفاده از ابزارهای نوین برای مبارزه با بی‌قانونی، نه برای اولین‌بار است و نه اختصاص به حجاب دارد. استفاده از دوربین‌های سطح شهر برای مقابله با تخلفات راهنمایی و رانندگی و نیز سایر جرایم- از جمله جرائم مربوط به امنیت ملی- مدت‌ها است که در کشور رواج دارد و با توجه به دقت این ابزارها و ثبت و ضبط سوابق جرائم و تخلفات محاسن متعددی نیز داشته است. طبیعی است که استفاده از این ابزارها با رعایت ملاحظات مربوط به موضوع حجاب قابل توصیه است، لکن انحصار استفاده از این ابزارها منطقی نبوده و چه بسا از جهاتی برگشت به عقب نیز محسوب شود. همان‌طور که استفاده از انواع و اقسام روش‌ها در مواجهه با دیگر جرائم و تخلفات مورد پذیرش قرار گرفته است، مواجهه با بی‌قانونی در حوزه عفاف نیز باید با استفاده از همه ابزارهای موجود دنبال شود. ۴. توجه به نقش‌آفرینی «مردم» در تأمین سلامت اخلاقی جامعه یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت دینی، تسهیل اجرای احکام دینی است. امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو مورد از مهم‌ترین مصادیق فروع دین، نباید مورد غفلت قانونگذار قرار گیرند. روشن است که این فریضه دینی، اختصاص به مسئله حجاب ندارد و چه بسا به همین دلیل است که قانون مستقلی تحت عنوان حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در نظام حقوقی ایران وجود دارد، لکن قانون جدید حوزه عفاف و حجاب نمی‌تواند بی‌توجه به این واجب فراموش‌ شده درصدد حل مسئله باشد. دولت مردمی و مجلس انقلابی که با اعتقاد به «مردمی‌‌سازی» و «مردم‌محوری» در مسند امر قرار گرفته‌اند، توجه داشته باشند که راه‌حل‌نماها جایگزین راه‌حل‌های واقعی نشود. بدون حضور و همراهی «مردم» این مسئله قابل حل نیست.
لذا طراحی ساز و کارهای منطقی برای نقش‌آفرینی عموم افراد جامعه در حراست و حفاظت از سلامت اخلاقی جامعه با رعایت مراتب امر به معروف و الزامات شرعی آن باید در قانون جدید عفاف و حجاب مورد توجه باشد. ۵. وضع احکام متفاوت برای اغراض مختلف کشف حجاب لازمه ارائه راه‌حل مطلوب نسبت به مسئله موجود، شناخت دقیق از ماهیت و نیز علل بروز مسئله است. روشن است که امروزه کشف حجاب در جامعه ایران، علل متعددی دارد که طیف گسترده‌ای از عوامل سیاسی تا عوامل فرهنگی در آن دخیل هستند. یکسان‌انگاری تمامی انواع کشف حجاب در متن قانون، نوعی از ساده‌اندیشی در مقام قانونگذاری است. لازم است احکام متفاوتی برای کشف حجاب با اغراض و مقاصد سیاسی و خرابکارانه با کشف حجاب از روی سادگی و ناشی از عدم اطلاع در نظر گرفته شود. ۶. تفکیک میان انواع مختلف از عدم رعایت حجاب شرعی روشن است که نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مکتبی نمی‌تواند غیر از حد شرعی حجاب، پوشش دیگری را به رسمیت بشناسد، لکن تعیین ضمانت اجرای یکسان برای عدم رعایت حجاب شرعی- وجه و کفین - و استفاده از لباس‌های نیمه برهنه و بدن‌نما نیز منطقی نیست. قانون جدید باید با شناخت دقیق مسئله ضمانت اجرای متناسبی برای فروض مختلف بی‌حجابی در نظر بگیرد. شاید مهم‌ترین‌اشکال وارد به تبصره ماده (638) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی همین باشد که موضوع عدم رعایت حجاب شرعی را کاملاً بسیط در نظر گرفته است. ۷. تعیین ضمانت اجرای بازدارنده برای مؤثرین قانون‌شکن یکی از مهم‌ترین بایسته‌های تدوین قانون جدید، در نظر گرفتن ضمانت اجرای متناسب برای کسانی است که با استفاده از فضای مجازی و یا با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی خود اقدام به ترویج بی‌قانونی می‌نمایند. اگر قانون جدید نتواند نسبت به این دسته از افراد بازدارنده باشد، تصویب آن دردی را دوا نخواهد کرد. تعیین ضمانت اجرای متناسب برای این دسته از افراد از ضروریات قانون جدید محسوب می‌شود. رضا بکشلو پژوهشگر حوزه قانونگذاری
low.mp3
12.09M
🌀بررسی لایحه عفاف و در برنامه‌ی جهان‌آرا 👥کارشناسان : مهدی جمشیدی (هیات علمی دانشگاه) و دکتر مهدی حاج ملاعلی (حقوقدان) ⭕️در این برنامه‌ی زنده حرفهای سرسام آوری در مورد لایحه حجاب و انتقادات وارده به آن بیان شد که چکیده‌ی تمام آنها در این جمله خلاصه میشود ؛ حداقلی های قانون نویسی در این لایحه رعایت نشده و این لایحه تبدیل به گردابی برای حجاب خواهد شد! ✍میلاد خورسندی ┄┅═✧☫ گونی نیوز ☫✧═┅┄ 🇮🇷@gooninews
🔹🔷🔶رد مغالطه تفکیک عفاف و حجاب مغالطه امکان عفاف بدون حجاب، تنها افرادی را می‌فریبد که تحولات نیم‌قرن اخیر غرب را نبینند. به گزارش مشرق، محمدجواد اخوان طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: این روزها برخی چهره‌های یک جریان سیاسی در گفته‌های خود مرتباً بر تفکیک عفاف و حجاب تأکید می‌کنند و اظهار می‌دارند که ممکن است کسی حجاب نداشته باشد، ولی عفاف داشته باشد و برعکس. در واقع اصل اینکه عفاف و حجاب یک پدیدار واحد نیستند، درست است، اما این تصور که از هم جدا و بی‌ارتباطند صحیح نیست. به باور استاد شهید مرتضی مطهری (ره)، حفظ عفاف یکی از دلایل تشریع حجاب است. ایشان در آثار گوناگون خود ده‌ها بار واژه عفاف و حجاب را در کنار یکدیگر مطرح کرده و در کتاب مسئله حجاب در خصوص چرایی پوشش اسلامی می‌نویسند: «در دین مقدس اسلام هر چیزی که موجب تحریک شهوات و بر هم زدن عفاف و پاکدامنی است، قدغن شده.» در نگاه شهید مطهری حجاب مقدمه‌ای بر حفظ حریم عفاف است و این موضوع در چندین جا از آثار شهید مطهری مورد تأکید قرار گرفته است. به‌بیان‌دیگر خداوند متعال برای آنکه حریم عفاف در جامعه بشری حفظ شود، مجموعه‌ای از دستورات را تشریع کرده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها «حجاب» است. البته روشن است که حفظ عفاف به چیزهایی بیش از حجاب و پوشش سر و بدن نیازمند است، اما شرط لازم آن حفظ همین حجاب است. حال مغالطه‌ای که اینجا صورت می‌گیرد آن است که پرسیده می‌شود آیا همه کسانی که حجاب را رعایت کرده‌اند، عفاف را هم کامل رعایت کرده‌اند یا آنکه هرکه بی‌حجاب است، پس بی‌عفت است؟ مغالطه‌ای که اینجا صورت می‌گیرد آن است که فرد می‌خواهد با طرح یک مورد استثنا، یک قاعده انسانی و سنت اجتماعی را نادیده بگیرد. در علوم اجتماعی نه درباره یک فرد (که ممکن است به دلایلی متفاوت از بقیه رفتار کند) بلکه درباره کلیت افراد جامعه سخن می‌گوییم. مسئله اصلی اینجا این است که برای حفظ حریم عفاف در جامعه انسانی، خداوند متعال ضوابطی وضع کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حفظ حجاب و پوشش اسلامی است. اگر فردی فرضاً توانست دامن خود را از گناه پاک نگاه دارد و درعین‌حال ضوابط حجاب را هم رعایت نکرد، اولاً هیچ ضمانتی وجود ندارد که اگر تاکنون موفق بوده، بعدازاین هم همچنان موفق بماند و ثانیاً مسئله فقط خود او نیست و او در جامعه اسلامی تعریف می‌شود. رفتار او علاوه بر آنکه ممکن است دیگران را به وادی بی‌عفتی بکشاند، عملاً مروج سبک‌زندگی‌ای است که عفاف در آن جایی ندارد. مغالطه امکان عفاف بدون حجاب، تنها افرادی را می‌فریبد که تحولات نیم‌قرن اخیر غرب را نبینند. از زمان وقوع «انقلاب جنسی» در نیمه دوم سده گذشته در اروپا و امریکا، عملاً حریم‌ها در مسائل جنسی و روابط زن و مرد برداشته شد، از حجم پوشش‌ها کاسته شد و بلکه کنار رفت و جامعه در سراشیبی انحطاط اخلاقی قرار گرفت. نیم‌نگاهی به تحولات فرهنگی اجتماعی غرب به‌خوبی نشان می‌دهد که اتفاقاً در سیر تحولات غرب، ابتدا حجاب کمرنگ شد، سپس در عفاف تشکیک شد و نهایتاً مرزهای اخلاقی در جامعه فروپاشید. نتیجه محسوس و ملموس آن را می‌توان در امروز و فردای این جوامع دید که پدیده تولد فرزندان نامشروع به سکه رایج آن‌ها تبدیل‌شده و در برخی از کشورهای غربی، تعداد نوزادان نامشروع از حلال‌زاده‌ها پیشی گرفته است. چنین وضعیتی نتیجه محتوم همان تجویزی است که برخی به نام تفکیک عفاف و حجاب امروز در جامعه ما عرضه می‌کنند. پاسخ دیگر به این مغالطه آن است که اگر بپذیریم می‌توان عفاف داشت، ولی بدون حجاب، پس مرز پوشش عفیفانه چیست؟ اگر ضوابط شرعی کنار روند و سلایق و نسبی‌گرایی جایگزین آن شوند، هرکس از ظن خود وارد مسئله شده و برای «سِتر» خط قرمزی از خود ارائه می‌دهد. نتیجه همین نسبی‌گرایی آن است که عریانی روزبه‌روز افزایش می‌یابد و این همان بلایی است که بر سر جوامع غربی آمده است. اگر در برخی کشورهای غربی تا همین چند سال پیش کشف‌عورت در ملأعام ممنوع بود، الان همین هم در پاره‌ای از این کشورها، در مسیر قبح‌زدایی است؛ لذا تنها پوشش عفیفانه، حجاب شرعی است و اگر به سلیقه انسانی واگذار شود، دیر یا زود سرنوشتی متفاوت از وضعیت امروز جهان غرب نخواهد داشت. خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره نور، رعایت حجاب چشم و فروبستن نگاه از نامحرم را موجب پاکی می‌داند و در آیه ۵۳ سوره احزاب، حفظ حجاب در هنگام معاشرت مردان و زنان نامحرم را مایه پیدایش یا افزایش طهارت و پاکی قلب برای هر دو سوی تعامل و معاشرت، ارزیابی می‌کند که این‌ها خود دلایل محکمی بر ارتباط میان عفاف و حجاب است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برای اونایی که از قوانین اسلام، دیه و نفقه و مهریه رو میخوان ولی حجاب رو نه! گروه روشنگری و تبیین روایت ها 👈 گام دوم انقلاب 👇 https://eitaa.com/joinchat/1198194870Cc4637fb806 👇کانال گام دوم‌ انقلاب👇 https://eitaa.com/joinchat/869073078C29271ed308
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتار عربستان با حجاج ایرانی را ببینید شاهد 136 چه کرده باهاشون😳😜 کانال ما را در ایتا دنبال کنید کلیک کنید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/noorafkann @noorafkann
🔺یکیشون سر خواهرش کلاه گذاشته، یکیشون پاستورت و فیش حجش جعلیه ، اون یکی بعلت شفافیت مالی نداشتن تو مسئولیت گروه خانواده‌های هواپیمای اوکراینی، ازش شکایت شده 🔺یکیشون کلاهبرداره ملته و دستش تو جیب مامانش، یکیشون مسئول کشتار ۱۷۰۰۰تا ایرانیه ⚠️بین لیدرهای زن زندگی آزادی آدم سالم هست؟! ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت {۱۰} ♻️امام خمینی♻️ صاف ؛ ساده ؛ صریح ؛ پوست کنده ❇️🔰💠🔆💠🔰❇️ فرمایشات روشن امام خمینی درباره بی حجابی _ به فرمایش رهبرانقلاب از امام بدون تحریف الگو بگیرید. شادی روح امام و ارواح شهدا ؛ صلوات ✨🔸💎💫🔹💫💎🔸✨ نشانی گروه گام دوم انقلاب: https://eitaa.com/joinchat/4268622053Cc61ebfadc8 نشانی‌‌کانال‌گام‌دوم‌انقلاب‌درایتا؛ https://eitaa.com/gamdovomenglab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای یهودی مخفی که سعی در فریب دادن امام خمینی داشت گروه روشنگری و تبیین روایت ها 👈 گام دوم انقلاب 👇 https://eitaa.com/joinchat/1198194870Cc4637fb806 👇کانال گام دوم‌ انقلاب👇 https://eitaa.com/joinchat/869073078C29271ed308
🔴 خواب شیطانی اجانب برای چادر زنان ایرانی! ✡️مارتین ایندیک مارتین ایندیک، از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام و خاورمیانه در اظهاراتی آورده: دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم؛ بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این طریق می توان نظام اسلامی ایران را سرنگون کرد. ✡️میشل هوئلیک میشل نویسنده اسلام ستیز فرانسوی می گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی؛ با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد؛ فقط با فاسد کردن آن ها می‌توان به پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان دامن ها ی کوتاه فرو بریزیم. ✡️جیمز لادن خبرنگار رادیو ملی آمریکایی طی گزارشی با خوشحالی اعلام کرد: مردم ایران برای آزادی بیشتر فشار آورده اند. اکنون انواعی از موسیقی که قبلاً با مخالفت شدید رو به رو بود؛ عمومیت یافته؛ و زن ها حجاب را تعدیل می کنند و کت های آنان کوتاه و کوتاه تر می شود. ✡️دیوید کیو دیوید کیو مامور سابق سیا: مهم ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم. ✡️کنت دمارانش کنت دمارانش رئیس سابق جاسوسی فرانسه در اظهاراتی به ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: شما نمی توانید با یک عقیده به وسیله تانک و هواپیما مبارزه کنید. شما باید با هر عقیده ای به وسیله عقیده بجنگید. این بار دشمن ما مذهب است. ✡️بنیامین نتانیاهو به کمیته اصلاح دولتی آمریکا گفت: آمریکا می تواند با پخش سریال هایی که افراد زیبارویِ جوان را در وضعیت های متنوعی از برهنگی نشان می دهند و زندگی های فریبنده و مادی گرایانه دارند و رابطه های بی قید جنسی برقرار می کنند یک انقلاب را علیه حکومت ایران به راه اندازد. این[سریال ها] واقعا براندازانه هستند. جوانان ایرانی دلشان از لباس های دلپسندی که دراین سریال ها می بینند خواهد خواست. آن ها استخرها و زندگی های پرزرق و برق راخواهند خواست. ✡️مستر همفر جاسوس معروف انگلیسی: زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند و نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست. به هر وسیله ای شده باید آن ها را از حجاب اسلام خارج کرد. آنگاه مردان و جوانان فریفته می شوند و فساد در کانون خانواده ها رخنه می کند. ✡️مقامات آمریکا یکی از جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود آورده است: ما موفق شدیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گل دار تبدیل کنیم چادر را هم به مانتو و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین تنگ و خیلی کوتاه. اکنون از حجاب برخی زنان مسلمان فقط یک روسری مانده است. یکی از مقامات بلند پایه آمریکا در ارتباط با پوشش در ایران گفت: هر زن چادری در کوی و برزن ایران؛ به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام؛ باید حجاب را سست نماییم. حجاب پرچم مبارزه با تهاجم فرهنگی است. گر شکوه زن مسلمان! در کل جهان تنها 300 ماهواره تلویزیونی فعال است که از این تعداد ، رقم بالا و تعجب برانگیز 116 ماهواره ، فضای ایران را پوشش می دهند شگفت آور اینکه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که فقط برای ایرانی ها برنامه پخش می کنند به رقم حیرت آور 260 کانال می رسد و عجیب تر اینکه تماما توسط دولت های آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آلمان‌ و جدیدا سعودی و ترکیه با هزینه های گزاف تولید و سپس بطور رایگان برای ملت ایران پخش می شود! نکته جالب توجه اینکه این دولت های یاد شده برای تماشای تلویزیون و فیلم های خود ، از هموطنان خودشان پول می گیرند و در صورت عدم پرداخت ، حق اشتراک آنان را باطل می کنند ولی با سخاوتمندی تمام، تولیدات خود را مجانی در اختیار ما می گذارند!! یادمان نرود که : 👈پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می شود ➖➖➖➖ یادمان باشد فتح آندلس، ،، و مبارزه استکباری اسلام ستیزی و عاقبت اسپانیا را
گاهی مردمانمان خیلی عجیب می شوند خییلی!!   ⭕ از آخوندا متنفرند امّا به حسن روحانی رأی می‌دهند!   ⭕ از عرب‌ها متنفرند امّا با افتخار دُبی می‌روند و منبع خبرشان میشود اینترنشنال شبکه وابسته به دربار سعودی!!    ⭕ روزه نمی‌گیرند! ولی دل‌شان برای ربنای شجریان تنگ شده!    ⭕ کورش‌پرست‌ند و طرفدار پیامبر ایرانی،زرتشت! امّا تعلّقات مذهبی را مانع پیشرفت می‌دانند! ⭕  دم از آزادی بیان  میزنند و سرتا پای ارکان مملکت را فحش میدهند در عین حال از خفقان جامعه سخن میگویند! ⭕  میگویند مرگ کسی را نخواهید و شعارِ (مرگ_بر... )باعث مشکلات مملکتمان شده ، اما از ترور هموطنشان توسط شقی ترین آدمها ابراز خوشحالی میکنند ! ⭕ بازیگرانش در طلاق شهره‌اند! امّا نقش‌های عاشقانه بازی می‌کنند! ⭕ سه برابر تولید ناخالص ملی لوازم آرایشی مصرف می‌کنند ولی هزینه کربلا و مکه و غذای نذری را اجحاف در حق ایتام می‌دانند! ⭕ اجازه پوشیدن مبتذل‌ترین لباس‌ها رو به همسران‌شان می‌دهند اما ادعای غیرت دارند! ⭕ با پتکِ فرار مغزها بر سر ایران می‌کوبند و خودشان از محصولات، و حتی نرم‌افزارهای ایرانیِ تولیدشده توسط مغزهای ایرانی! استفاده نمی‌کنند تا مغزهایِ بیکار شده، فرار کنند.
آخوندها در این مملکت چه کرده اند⁉️ آخوندها در دنیا چه کرده اند⁉️ 👌👌👌شیخ الرئیس ابوعلی سینا آخوندی که جزء پنج نابغه طراز اول دنیاست. کتاب شفا (در حکمت و فلسفه) اورا در زمره بهترین فلاسفه دنیا قرار داده. کتاب قانون در طب که تا قرن ۱۷ و به مدت هزار سال کتاب مرجع پزشکی در اروپا بود و اورا مشهورترین طبیب دنیا کرده است‌. 👌👌👌حکیم عمر خیام نیشابوری آخوندی که ریاضیات مدرن وعلم کامپیوتر مدیون محاسبات دقیق ریاضی اوست. خیام تقویم شمسی را در ۱۰۰۰ سال قبل چنان دقیق ابداع کرد که در هر ۱۰۰ سال فقط ۸ دقیقه اختلاف پیدا می کند.نابغه ریاضیات و نجوم که در صدر منجمان دنیا قرار دارد و رباعیات او هم اورا شاعری برجسته وصاحب سبک کرده است. 👌👌👌حکیم زکریای رازی آخوندی که با کشف الکل خدمتی بی نظیر به طب و شیمی کرد و پس از ۱۰۰۰ سال هنوز الکل یکی از مهمترین مواد طبی و صنعتی در تمام جهان است. 👌👌👌حکیم جرجانی آخوندی که جزء نوابغ علم طب بحساب می آید و از پایه گذاران آناتومی بدن محسوب می شود. 👌👌👌حکیم ابوالقاسم فردوسی آخوندی که اولین نابغه حماسه سرایی در دنیا محسوب می شود و روی زمین کسی نیست که اورا نشناسد.او زبان پارسی را ارج و قرب بیشتری بخشید و دوباره احیا کرد. 👌👌👌حکیم ابونصر فارابی آخوندی که نابغه ریاضیات و شیمی و چشم پزشکی بوده و خدمات او تحولات شدیدی در علوم بویژه چشم پزشکی ایجاد کرد. 👌👌👌حکیم عطار نیشابوری آخوندی که فلسفه و منطق را با شعر اعتلا بخشید و جزء نوادر دنیا در ادبیات عرفانی ست. 👌👌👌خواجه نصیرالدین طوسی آخوندی که هم منجم(ساخت رصدخانه مراغه از افتخارات اوست) و ریاضیدان و فیلسوف بود و هم از رجال سیاسی مهم شیعه و پایه گذار گسترش تشیع در ایران در دوره سلطان محمد خدابنده از نوادگان مغول بود. 👌👌👌مولوی بلخی (مولانا) آخوندی که حکمت را با مثنوی های زیبای خود قابل لمس کرد و از این حیث او شخصیت بی نظیر دنیاست. 👌👌👌حکیم ابو ریحان بیرونی منجم و ریاضیدان مشهور که جزء شخصیتهای بزرگ این حوزه در ایران و جهان است. 👌👌👌سعدی و حافظ هردو از شیوخ و آخوندهای طراز اول زمان خود بوده و پس از هفتصد سال هنوز بر تارک ادبیات عرفانی و پند وحکمت دنیا می درخشند. 👌👌👌میرزای شیرازی آخوندی که فتوای حرام بودن توتون و تنباکو را صادر و کمر استعمار بلا منازع انگلستان در ایران را شکست.فتوای او برای اولین بار استعمار انگلیس را به عقب نشینی واداشت. 👌👌👌شیخ فضل الله نوریی و سید جمال الدین اسد آبادی و سید حسن مدرس و میرزا کوچک جنگلی سه تحصیل کرده حوزه که در مقابل سلطنت بی چون وچرا و استبدادی قاجار و رضا خان ایستادند و پایه گذاران و الگوهای خیزش مردمی بر علیه ظلم و استبداد بودند. 👌👌👌علامه امینی که با مسافرتهای طولانی به هند و لبنان و مصر و تحقیق و نوشتن کتاب بزرگ الغدیر با روایات غیر قابل انکار از منابع اهل سنت حقانیت شیعه را اثبات کرد و موجبات سر افرازی تشیع و شیعیان را فراهم کرد. 👌👌👌علامه طباطبائی که با تفسیر المیزان وزن بیشتری به فقه شیعه بخشید و از بزرگان فلسفه در عصر حاضر بود. بسیاری از بزرگان از جمله شهید مطهری از شاگردان او هستند. 👌👌👌شهید مطهری بزرگترین نویسنده و محقق و تبیین گر علوم اسلامی در قرن حاضر که به علوم اسلامی شکلی آکادمیک وشفاف بخشید. 👌👌👌امام خمینی ره شخصیتی عرفانی وضد ظلم و مخالف سلطه اجانب که با کمک مردم و ایمان به فضل پروردگار توانست طومار ۲۵۰۰ سال سلطنت استبدادی شاهان زور گو را در هم بپیچد و صحنه سیاسی ایران و منطقه و کل دنیا را عوض کند و تاثیر گذارترین شخصیت سیاسی مذهبی قرن بیستم لقب بگیرد. نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل تلاش‌های مبارزاتی اوست که با سکانداری ولایت فقیه ۴۴ سال است در مقابل تمام ابر قدرتها زورگوی جهان ایستاده و به امید تمام ملتهای ستمدیده عالم تبدیل شده است. 👌👌👌علامه حسن زاده آملی که به عرفان عملی و نظری جان دوباره ای بخشید و راههای عرفانی را برای سالکان و مشتاقان هموار کرد. او از نوابغ ریاضیات و طب اسلامی نیز هست. 🌺🌹🌸🌼🔻اینها تنها نمونه هایی هستند از هزاران شخصیت برتر تحصیل کرده در حوزه های علمیه که سهم بزرگی در تحولات علمی در اعصار مختلف داشته اند. 📌👌👌👌📌در تاریخ پس از اسلام هرچه شخصیت و دانشمند تاثیر گذار داریم همه آخوند و تحصیل کرده حوزه هستند... 📌📌📌راستی هیچ فکر کرده اید که دشمنان چرا روحانیت را دشمن اصلی خود می بینند و چرا سعی در مخدوش کردن مقام عظمای روحانیت در اذهان مردم دارند.⁉️⁉️⁉️ ⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️ یه کم فکر کنید جواب واضح است... ✍حسین حمزئی 🆔@Andaki_tafakkor
‏از صفات بارز منافقین که در قرآن آمده، پمپاژ حس ناامیدی و ناتوانی و تضعیف روحیه مؤمنین با ابزار طعنه و تمسخر است. در جنگ احزاب وقتی پیامبر ص وعده فتوحات بزرگ ایران و روم را به مسلمانان داد، منافقان شروع به کنایه و استهزا کردند که ما در محاصره‌ایم و محمد چنین وعده‌هایی می‌دهد! ‏امروز هم جریان تزویر و نفاق با ابزار طعنه، تحقیر و تمسخر، وعده‌هایی که بزرگان انقلاب داده‌اند و از زبان انقلابیون بازگو میشود را زیر سؤال میبرند تا از این طریق، حس یأس و ناتوانی را به جامعه ایمانی القا نموده و به خیال خام خود در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی سنگ اندازی کنند. "نَزدیکِ صُبح🇮🇷" @twiita
🔵🟦🔵تصویر سند جعلی مولوی عبدالحمید برای حج! تصویر فیش جعلی مولوی عبدالحمید برای حج منتشر شد. به گزارش مشرق، روز گذشته خبری با عنوان «استفاده یک مولوی مشهور از سند و فیش جعلی برای سفر حج» منتشر شد؛ علی‌رغم آنکه در این خبر اسمی از آن فرد مشهور برده نشده بود، اما یک روز بعد جناب مولوی عبدالحمید به این خبر واکنش نشان داد تا ضمیر، مرجع‌اش را پیدا کرده باشد. فیش ادعایی آقای مولوی عبدالحمید برای حج، دارای چنین مندرجاتی است که گویا وی آن را از فردی به نام «اصغر ک» به شماره ملی با ابتدای 252 و به نشانی کاشان... خریداری کرده است. سایر قسمت‌های این سند صلح مربوط به فیش هم با داده‌هایی پر شده امّا یک بخش مهم و تعیین‌کننده آن شماره سندی است که موضوع جعلی بودن را آشکار می‌کند. شماره سندی که برای این مصالحه‌نامه درج شده، 139822455871000041 است، امّا با بررسی آن در اسناد رسمی کشور مشخص می‌شود که این شماره مربوط به سند ثبت‌شده پیشین دیگری در سازمان ثبت و مربوط به مصالحه نامه دیگری است. هر چند اصلِ خرید فیش حج از استان دیگر نیز فی‌نفسه بر اساس قانون تخلف است. سند اصلی و غیرجعلی، مربوط به مصالحه‌نامه‌ای میان خانم ام‌البنی ع با وکالت آقای مهدی ت و خانم لعل بی‌بی ح با وکالت همان آقای مهدی ت در تاریخ 22 اسفند 1398 است. امّا تیم آقای عبدالحمید با شماره‌ همین سند و با باقی گذاشتن بسیاری دیگر از داده‌های مندرج در آن، اطلاعات دیگر مربوط به خود را با مدعای خرید فیش حج درج و در واقع سندی را جعل کرده است.
🔷🔹🔶🔷حکایت صلح حدیبیه و اعتراضات اخیر به دستگاه دیپلماسی به گزارش مشرق، علیرضا تقوی نیا در کانال ایتا خود متنی را با عنوان (حکایت صلح حدیبیه و اعتراضات اخیر به دستگاه دیپلماسی ) منتشر کرد: صلح حدیبیه در سال ذیقعده سال ششم هجری بسته شد. ماجرای صلح مزبور به تصمیم پیامبر و مسلمانان برای ادای عمره و زیارت کعبه در آن سال برمی گشت. در مسیر مکه افرادی از قبیله خُزاعه (که مشرک اما متحد مسلمانان بودند) به پیامبر رسیدند و به ایشان عرض کردند: کفار قریش به رهبری خالد بن ولید در اطراف مکه نیرو تجمیع کرده و آماده حمله به مسلمانان هستند. بنابراین پیامبر مسیر خود را تغییر داد و در حُدیبیه اقامت گزید و عثمان بن عفان ( که از بنی امیه بود) را به مکه جهت مذاکره با سران قریش که عمدتا اموی بودند، فرستاد. پس از مدتی خبر آمد که عثمان کشته شده است و پیامبر که احتمال حمله کفار را می داد، از افرادش مجددا زیر درختی به نام "سمره" بیعت گرفت که تا پای جان از اسلام و پیامبرش دفاع کنند که این واقعه بیعت رضوان نام گرفت. اما خبر کشته شدن عُثمان صحیح نبود و سران مکه "سهیل بن عمرو" را بر مذاکره با پیامبر به سمت ایشان روانه کردند. سهیل به پیامبر گفت : " ای محمد مکه حرم و محل عزت ماست ، عربها می دانند تو با ما جنگیده ای و اگر با این موضع قدرت وارد مکه شوی ، ضعف و بیچارگی و تحقیر ما زبانزد می شود و تمام قبایل عرب به فکر تسخیر سرزمین ما می افتند ، پس تو را سوگند می دهم که امسال به مدینه بازگردید و عُمره را به سال بعد موکول کنید". پیامبر با هوشمندی خود کوتاه آمد و پیمانی را با کفار منعقد کرد که صلح حُدیبیه نام گرفت. پیامبر با این که در موضع قدرت بود هنگام نوشتن متن صلحنامه حاضر شد اعتراض نماینده کفار را بپذیرد و بسم الله الرحمن الرحیم را حذف کند. همچنین ایشان اعتراض بعدی نماینده مکه را مبنی بر به رسمیت نشناختن پیامبری ایشان را پذیرفت و به حضرت علی (ع) که کاتب این پیمان بود فرمود: عنوان محمد رسول الله را خط بزن و بنویس محمد پسرعبدالله. پیامبر اسلام با دیپلماسی هوشمندانه پیمانی را منعقد ساخت که برخی از مفاد آن در ظاهر به ضرر مسلمانان بود؛ مانند ماده دوم که هر فردی از قریش به مدینه پناهنده شد، پیامبر او را به کفار مکه تحویل دهد ولی اگر فردی از مسلمانان به سوی قریش بازگردد، آنان موظف به تحویل او نیستند. پس از انعقاد این صلحنامه افرادی مانند عُمر بن خطاب با جسارت آمیزترین کلمات پیامبر اسلام را بابت این اقدام نکوهش کردند اما خداوند سوره فتح را نازل کرد و صلحنامه را مقدمه پیروزی های بعدی نامید و حجت را تمام نمود . غرض از نقل این واقعه تاریخی ، انعطاف در دیپلماسی آنهم از سوی پیامبر اسلام و نماینده خداست که حاضر شد دوصفت خداوند یعنی رحمانیت و رحیمیت را از متن یک صلحنامه با کفار حذف کند تا به اهداف بزرگتر دست یابد. صلح حدیبیه اگر چه ۱۰ ساله بود، حدود ۲ سال تداوم یافت اما در اینمدت،چنان برکتی داشت که میزان افراد مسلمان شده درآن دوره با تعداد افراد مسلمان شده قبل از آن برابری می کرد. پیامبر از فرصت صلح حدیبیه استفاده نمود و قلاع بسیار مهم خیبر را فتح کرد و به قدرت یهود در شبه جزیره عربستان برای همیشه پایان داد و ثروت بسیاری نصیب اسلام شد. قریش پس از ۲ سال پیمان صلح حدیبیه را نقض کرد که به فتح مکه توسط سپاه اسلام انجامید. حال ، امروز افرادی بهانه هایی چون بهانه های عمربن خطاب می آورند و به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایراد می گیرند که چرا درخواست نه چندان مهم سعودی را اجابت کرده اید . آیا روا بود به خاطر فرضا یک عکس ، روابط ایران و سعودی( ۲ قطب شیعی و سنی جهان اسلام) بهم بخورد و شادی آن نصیب آمریکا و اسرائیل گردد؟ البته بهانه گیری ها و اعتراضات اینچنینی، از سوی کسانی است که اسرائیل را آشکار و پنهان به رسمیت می شناسند و رسما تسلیم در برابر آمریکا را تئوریزه و تبلیغ می کردند . القصه خاطرنشان می گردد که در ذیعقعده سال ۱۴۴۴، نواده ای از نوادگان پیامبر اسلام در حال ایجاد صلح با سران حاکم بر مکه و مدینه است که اثرات آن بعدا بر حاکمیت نامشروع یهود بر فلسطین روشن می گردد. *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
سلام جلسه روشنگری و بصیرت افزایی و تبین در فراخوان گروهان یکم از گردان شهید حاج احمد الهیاری . با سخنرانی برادر پاسدار امیری فرمانده محترم حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل ع یحی اباد و روستاهای تابعه ، در شب شام غریبان جواد الاعمه ع در مسجد جامع شهرک شهید پرور خورهشت با حضور جمعی ازاهالی و بسیجیان ایثارگران و رزمندگان و خانواده های محترم شهدا .و با حضور اقای موسوی فرمانده با اخلاص گردان و فرزند گرانقدر شهید موسوی.