بسیج دانشجویی خراسانشمالی
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیانها. ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
📝 بخوانید | #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیانها ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
💎برای من روشن است که استعداد کشور خیلی بالا است و ما:
♦️هم در زمینهی منابع خدادادِ طبیعی یک کشور فوقالعادهای هستیم،
♦️هم از لحاظ مسائل جغرافیایی و موقعیّت جغرافیاییِ بینالمللی و سیاسی یک کشور برجسته و استثنائی هستیم،
♦️هم از لحاظ نیروی انسانی.
💠نکاتی در مورد رشد کشور
👈ما احتیاج داریم به رشد سریع و مستمر؛ علّت هم این است که عقبافتادگی داریم.
🚧ما در دههی ۹۰ به دلایل مختلف یک عقبماندگی و بهاصطلاح تعطیل نسبی مسائل اقتصادی داشتیم.
✔️جبران این عقبماندگی طبعاً محتاج یک رشد مستمرّ پیدرپی اقتصادی است در میانمدّت.
📌برای همین است که ما در برنامهی هفتم توسعه، اولویّت اصلیِ برنامه را گذاشتیم پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت.
🔺و رشد اقتصادی را متوسّط هشت درصد در سیاستهای برنامهی هفتم قرار دادیم
↙️ما به این رشد احتیاج داریم؛ چرا؟
به این چهار دلیل:
1️⃣ علاج مشکل معیشت مردمی و رفاه خانوار
2️⃣ ارتقای جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان
3️⃣ ایجاد شغل برای نیروی انسانیِ جوانِ متخصّص
4️⃣ ممکن است فردا اینهمه جوان نداشته باشیم؛ ما باید کشور را برای آن روز ثروتمند کنیم.
🏷الزامات رشد کشور
📍بعضی از این الزامات، متوجّه دستگاههای حکومتی است که آنها موظّفند و باید دنبال کنند؛
📍بعضی متوجّهِ خود فعّالانِ اقتصادی است؛
📍بعضی متوجّه آحاد مردم است.
✅دو رکن اساسی:
🔸 افزایش سرمایهگذاری برای تولید
🔸ارتقای بهرهوری
❇️الزامات دیگر:
1️⃣ چشمانداز راهبردی دستگاههای اجرائیِ حکومتی برای مسائل اقتصادی
2️⃣ حمایت دستگاههای اجرائی از توسعهی بنگاههای خصوصی
3️⃣ پیشرفت دانش و فنّاوری
4️⃣ افزایش بهرهوری
5️⃣ رقابتپذیر کردن کالا و خدمات
👌اگر چنانچه ما محصولمان را رقابتپذیر کنیم، یعنی هم کیفیّت بالا برود، هم قیمت پایین بیاید، تحریم دیگر اثر نمیکند.
6️⃣ یکی از مهمترین الزامات: بهبودِ فضای کسب و کار [از طریق:]
📌علاج تصمیمگیریهای متناقض
📌علاج تغییرات مکرّر قوانین و مقرّرات
📌مقرّراتزدایی و علاجِ راهِ دراز و پُرپیچوخم فرایندهای اداری
📌برداشته شدن مداخلههای سلیقهای از سوی نهادهای نظارتی و غیرنظارتی
📌تأمین مالی برای فعّالیّتهای بخش خصوصی
7️⃣مسئلهی انضباط مالی در بودجه
8️⃣رفع مداخلات دولتی در مالکیّت و مدیریّت بنگاههای اقتصادی
9️⃣رقابت نکردن دستگاههای دولتی با بخش خصوصی
🏷چند تذکر کوتاه
⭕️بنگاههای اقتصادی میان خود عرصهی رقابت را از حوزهی همکاری جدا کنند.
⭕️شرکتهای کوچک و متوسّط، نقش زیادی در ایجاد اشتغال و در ایجاد ارزش افزوده برای کالاها دارند.
🔺دستگاههای دولتی به اینها توجّه کنند،
🔺بنگاههای بزرگ در زنجیرهی تولید خودشان با اینها همکاری کنند و اینها را توسعه بدهند و به آنها کمک کنند.
⭕️تعاونیهای تولید میتواند یکی از گرهگشاترین کارها برای ایجاد اشتغال باشد؛
🔺بخصوص برای ایجاد عدالت اقتصادی در مجموعهی کشور.
❇️من این را گواهی میدهم، شهادت میدهم که مسئولین محترم دولتی با همهی وجود دارند کار میکنند؛
👈منتها جهتگیریها را مراقبت کنند و کار را جوری انجام بدهند که انشاءالله نتایج مطلوبی داشته باشد.
🍀از خداوند متعال توفیق همهی شما را خواستاریم و لطف و رحمت الهی را به روح مطهّر امام و به ارواح مطهّر شهدای عزیز مسئلت میکنیم.
🇮🇷@bso_nkh
📣 بدانید | تمدید شد
🔸 با توجه به استقبال گسترده از دوره توانمندسازی افرا، زمان ثبت نام در این دوره تا ۱۸ ام بهمن ماه تمدید شد.
📌 مجازی و آفلاین
⛔️ ویژه علاقه مندان به نقش آفرینی در حوزه فناوری
▫️محورهای دوره:
🔸مسئله شناسی کلان صنعت
🔸مطالعه بازار و اعتبارسنجی ایده
🔸تناسب محصول و بازار
🔸توسعه محصول و تجاری سازی
🔸چالش، آزمون و بازدید تخصصی
💵 هزینه ثبت نام: 200 هزار تومان
📎 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت afra-bso.ir مراجعه نمایید
#دوره
#افرا
#پژوهش_و_فناوری
#بسیج_دانشجویی
🇮🇷@bso_nkh
بسیج دانشجویی خراسانشمالی
📣 بدانید | آغاز ثبتنام کاروان زیارتی راهیان نور دانشگاه بجنورد 🔰بازدید از مناطق جنگی و یادمان ها
6.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊یا ایها الرفیق🕊
✉️دعوتنامهای از سوی شهیدان آمده است.
بعضی میگویند «همت» است و عدهای میگویند «قسمت»؛
اما نه، به راستی «دعوت» است.
دعوت شدهایم که معنای زندگی را بفهمیم.
دعوت شده ایم که چگونه زیستن را یاد بگیریم.
دعوت شده ایم که طعم زیبای عاشقی را بچشیم و با آن ادامه حیات دهیم.
پس سفر میکنیم به همان جایی که بوی خدا میدهد؛ بوی بهشت، بوی حسین(ع)، بوی علی(ع)، بوی زهرا(س).
میهمان کسانی میشویم که خاکی بودند در عین آسمانی بودن؛ کوچک بودند در نظر خود و بزرگ در نظر دیگران. آشنایانی بودند غریب.
🔰برای پذیرفتن این دعوت نامه از طریق لینک زیر اقدام کنید👇🏻:
https://survey.porsline.ir/s/qvLjjmYb
‼️مهلت ثبت نام تا ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱
📆بازه سفر خواهران : نیمه اول اسفند
📆بازه سفر برادران : نیمه دوم اسفند
📌راه ارتباطی :
@Basij_ub1
#راهیان_نور
#بسیج_دانشجویی_دانشگاه_بجنورد
🇮🇷@bso_nkh
بسیج دانشجویی خراسانشمالی
📝 بخوانید | متنِ ارائهی خواندنی «هندسه انقلاب اسلامی» 🗣 توسط حجت الاسلام والمسلمین مطلبی پور، معاو
بسیج دانشجویی خراسانشمالی
📝 بخوانید | به مناسبت فرارسیدن ایامالله دهه فجر، جزوه هندسه انقلاب اسلامی منتشر شد 🔹 جهاد تبیین در
هندسه انقلاب اسلامی.pdf
3.35M
📣 بدانید | اولین دوره طرح ولایت ویژه دانشجویان مراکز علوم پزشکی سراسر کشور
🔹مفید ترین و متفاوت ترین دوره ای که در تمام عمرتان میتوانید شرکت کنید.
#یک_بار_برای_همیشه
⛔️#ظرفیت_محدود
🗓زمان: ٢۴اسفند تا ١١فروردین
🪧مکان:شهر مقدس قم
🔹جهت کسب اطلاعات بیشتر به شماره های زیر مراجع کنید:
🧕خواهران: ۰٩١٠١۵۵٨٣۰۴
🧑💼برادران : ۰٩۰۵۴٠٢۵٩٨٠
🌐لینک ثبت نام:
https://B2n.ir/f10617
🇮🇷@bso_nkh
بسیج دانشجویی خراسانشمالی
📣 بدانید | آخرین وضعیت اعلامی از بسیج سازندگی درباره نیازمندیها برای زلزلهزدگان #خوی
📍نیازمندیها
🔸کمکهای نقدی
🔸اقلام ضروری شامل پتو، بخاری، لوازم بهداشتی
🔸ارزاق شامل نان، آشامیدنی، خوراک کنسروی و جیره خشک و بستههای معیشتی
📍ملاحظات
🔹اعزام تجهیزات امداد شامل چادر اسکان و کانکس، مخزن آب، ابزار و ماشینآلات سنگین و نیمهسنگین فقط توسط استانهای مجاور (آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان) صورت میپذیرد.
🔹فعلا نیازی به اعزام گروههای جهادی به منطقه نمیباشد.
#عملیات_جهادی
🇮🇷@bso_nkh
📝 بخوانید | داستان دبیرستان
✍نویسنده: احمد قدیری
حضور و سخنرانی دیروزم در دبیرستان دخترانهای را بهانهای قرار میدهم برای تجربهنگاری نحوه تعامل و تبیین برای جمعیت موسوم به دهه هشتادی و نودیها:
۱. ویژگی بارز و عمومی این جماعت بیاطلاعی محض از مسائل و حصر در پیلهای به نام فضای مجازی و مشخصا اینستاگرام است. آنلاین بودن، خصیصه درلحظه زندگی کردن را نهادینه کرده و جامعنگری، دوراندیشی و حتی جمیع ارزشهای دینی و ملی را در تمام شؤن زندگی از آنان سلب نموده است. همچنین زیست و هویت مجازی، سلبریتیهای اینفلوئنسر را مرجع فکریشان ساخته و نتیجه آنکه شدیدا تحت تأثیر هنرمندان و ورزشکاران هستند.
۲. بچه دبیرستانیهای در ستیز با انقلاب، دو دستهاند؛ کسانی که والدین و معلمان انقلابی یا حداقل خنثییی دارند، و عدهای که والدین و معلمانشان خود ضدانقلاباند.
طبیعتا تبیین برای این دسته که در محاصره فکری مثلث رسانه، خانه و مدرسه قرار دارند، مصداق آب در هاون کوبیدن است و حداقل نگارنده امیدی به نجاتشان ندارد.
اما دسته اول که در محاصره قرار ندارند را میتوان در شرایط خاصی نجات داد که به شرح آن میپردازیم.
۳. گفتیم که دانشآموزان به طور طبیعی متأثر از رسانه، خانه و مدرسه هستند. بنابراین دو مسیر برای اصلاح ذهنیتشان نسبت به مسائل وجود دارد: یکی گفتگوی مستقیم با آنها و دیگری اصلاح منشأ تغذیه فکریشان (رسانه، خانه و مدرسه).
طبیعتا برنامه گذاشتن برای دانشآموزان کافی نیست و امکان ارتباط همیشگی با آنان نیز اساسا وجود ندارد. برای مؤثر کردن تبیین، باید در حضور یا غیاب دانشآموزان، همزمان برنامههایی برای والدین و معلمان نیز داشت؛ در غیر این صورت همه رشتهها توسط آنان پنبه خواهد شد!
۴. حذف یا محدودسازی رسانههای مرجع، کار جهادگران تبیین نیست و اقدامی در حیطه حکمرانی و اکنون در هالهای از ابهام است.
کاری که ما میتوانیم در رابطه با ضلع نخست (رسانه) انجام دهیم اتصال آنان به رسانههای سالم و ارسال محتوای غنی است تا از مسیر یکسویه اطلاعات خارج شوند.
برای اینجانب جالب بود که بچههایی که جسته و گریخته گزارشهای افشاگرانه صداوسیما از جعلیات ضدانقلاب را دیده بودند، تفاوت و فاصله آشکاری با دیگر همکلاسیهایشان در نگاه به مسائل داشتند.
همینجا حکمت صداوسیما ستیزی دشمن و دروغگو نامیدن آن مشخص میشود: خارج نشدن مردم از پیله اخبار جعلی رسانههای معاند.
راهکار مواجهه چیست؟ ضدارزش معرفی کردن نگاه بسته و یکسویه، و ارزش نامیدن مراجعه دو طرفه به منابع خبری.
۵. ارزشهای دیگری نیز میان این جماعت وجود دارد که کار را به شدت سخت میکند: عصیانگری، پهلویگرایی، مقابله با تبیینگر و انکار کور هرچه او میگوید.
اینجا باید عصیان را برایشان قیام علیه پیشفرضهای غلط معرفی کرد، شجاعت را جسارت مخالفت با حلقه همکلاسیهای نادان تعریف نمود و انکار واقعیات و مستندات را ستیز با عقل و انسانیت ذکر کرد.
۶. درخصوص پهلویگرایی نیز چند راهکار وجود دارد که مختصرا ذکر میگردد:
اول. معرفی دیکتاتورهای سرنگون شده منطقه و یکسانانگاری حامیان پهلوی و صدام و قذافی.
دوم. نمایش فیلمهایی از آنچه شاه راجع به زنان گفت، دربار درباره شاه گفتهاند، فرح راجع به رفتار آمریکاییها با شاه بیمار بیان کرد، و آنچه اشخاص و رسانههای خارجی راجع به مفاسد و خیانات پهلوی و افتخارات و خدمات جمهوری اسلامی منتشر کردهاند.
۷. مدیران بسیاری از مدارس، مانع برگزاری جلسات تبیینی برای دانشآموزان هستند و احتمال «شلوغ شدن کلاس» و «اعتراض والدین» را دلیل یا بهانه میآورند.
فارغ از اینکه این سیاست، ناشی از خطای مدیران مدارس است یا خیانت، کار اگر به خودشان واگذار شود، کاری از پیش نخواهند برد. این وزارت آموزش و پرورش است که باید با اهرم حکمرانی، مدیران را وادار به تشکیل جلسات رفع شبهه نماید.
۸. در پایان، مجدد خاطر نشان میکنم ارزش و اهمیت مستندمحوری را در برنامههای تبیینی. برنامهای که حتما جذابیتی بیش از سخنرانی و تنشی کمتر از آن دارد.
📍پ ن: این تجربهنگاری میتواند یاریگر دوستان دانشجویی باشد که گام در میدان #جهاد_تبیین در مدارس میخواهند بگذارند.
🇮🇷@bso_nkh
📣 بدانید | فراخوانی برای دانشجویان علاقهمند به فعالیت در هسته بینالملل بسیج دانشجویی خراسانشمالی
🔹آیدی دبیر خواهران هسته جهت همکاری:
@f_sobhani313
🇮🇷@bso_nkh