eitaa logo
بسیج اساتید دانشگاه ملی مهارت استان قم
85 دنبال‌کننده
1هزار عکس
911 ویدیو
96 فایل
بسیج اساتید دانشگاه ملی مهارت استان قم https://eitaa.com/btcqom_asatid
مشاهده در ایتا
دانلود
من کودک صحرای عشقم با ولایم من عاشقان را بر ولایت رهنمایم با کودکی هایم اگر تنها قرینم باغ ولایت را همی یار و معینم ای دشمن دین خدا گر سر بر آرم طومار کینت از بن و ریشه بر آرم صحرای خون را می نوردم با ولایت خون می دهم همپای گلزار شهادت از شبنم اشک خلایق سرخگونم من با وضوی خون یاران لاله گونم در وادی عشق و جنون رزمنده هستم گیرد علی شاه نجف همواره دستم  از سرخی جام شهادت می گرفتم متن وصیت نامه را با خون نوشتم سرخی خونم راه ایمان را نماید راز دل هستی عالم را گشاید من زتده ام گرچه شهادت مرگ باشد در بزم ما ترس و اسارت ننگ باشد رخسار نیلی را بگیریم انقامش ما باز جوییم در غزا شان و مقامش گر حق بود راه ولایت باک ما نیست شهد عسل ما را شهادت وار حاکیست "من کودکم اما برایت مرد مردم" خون می چکد از دشنه هنگام نبردم ۱۳۹۸.۰۶.۱۰ ۱۱:۱۴ "یسار"
هدایت شده از یاس کلیک(به خاطر تو)
حسن را کودکی بود شیر خواره نشسته در میان گاهواره به هنگام نماز آخرینش سپرده کودکش دست قرینش قرین او حسین بن علی بود که بر جمله جهان میر و ولی بود پدر او را چو عبد الله نامید به بازویش ببسته مهر تایید سپرده او بدست جان، برادر که باشد در بلاها، یار و یاور گذشت و راه او هم در تٓف افتاد مدال عاشقی اش بر کف افتاد به میدان جهاد و جان نثاری خدنگی زد به دشمن تیغ کاری دو دستش بر عموی خود سپر کرد که عمه از ره مردانه برگرد منم یاور عموی اطهرم را بگیرد در بغل خود پیکرم را به دشمن زخم کاری می نشانم پدر را بهترین فرزند مانم کنم جانبازی و ماجور گردم چو شیر شرزه در میدان، نبردم! اسیر جانفشانی دشمن ما قبولم کن به قربانت خدایا بدین سان او عمو‌ را یاوری کرد حسن گونه به میدان سروری کرد چو حیدر خیبر دلها گشودن به تن کودک ولی مردانه بودن ۱۴۰۳.۰۴.۲۰. ۲۲:۲۲. "یسار"
هدایت شده از قرارگاه ثامن قم
مجموعه داستان ۲ |ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما | عبدالله بن مطیع پرده اول : ※ وقتی امام(علیه‌السّلام) به عبدالله رسید، او از امام خواست از آب چاهش نوشیده، دعایی کند تا چاه، آبدار شود. امام نیز خواسته او را اجابت کرد. آن گاه عبدالله از امام پرسید: قصد کجا را دارید؟ امام فرمود: در حال حاضر به مکه می‌روم. عبدالله گفت: خداوند برایت خیر قرار دهد. اما من نیز رای و نظری دارم که دلم میخواهد برای شما بازگو کنم. امام فرمود: نظر تو چیست؟ عبدالله گفت: پس از ورود به مکه وقتی خواستی از آنجا به شهر دیگری بروی، به کوفه نزدیک نشو، زیرا کوفه شهری شوم و محنت زاست. در کوفه پدرت کشته و برادرت تنها رها شد، و ضربه مهلکی بر او وارد شد. از مکه جدا نشو؛ زیرا شما سرور و آقای عرب هستید و به خدا قسم اگر کشته شوید خاندان شما نیز هلاک می‌شوند. پرده دوم: امام از جاده اصلی به سوی مکه متوجه شد... و در راه از کنار عبدالله بن مطیع که در ملک خود و کنار چاه آبش اقامت کرده بود، گذر کرد و در آنجا فرود آمد. عبدالله به امام حسین علیه‌السّلام گفت: ‌ای اباعبدالله؛ خدا بعد از تو آب گوارایی را برای ما ننوشانَد؛ به کجا میروی؟ امام (علیه‌السّلام) گفت: به سوی عراق، عبدالله گفت: سبحان الله چرا؟ ایشان پاسخ داد: معاویه مرده و بیش از یک بارشتر، نامه از مردم عراق برای من آمده است. عبدالله گفت: یا اباعبدالله! این کار را انجام نده، به خدا سوگند آنان حرمت پدرت را حفظ نکردند؛ در حالی که بهتر از تو بود؛ پس چگونه حرمت تو را حفظ خواهند کرد؟ به خدا سوگند اگر تو کشته شوی بعد از تو حرمتی باقی نخواهد ماند. هنگامی که امام به مکه رسید این آیه را تلاوت کرد: ولما توجه تلقاء مدین قال عسی ربی ان یهدینی سواء السبیل«و چون (موسی پس از خروج از مصر) رو به سوی مدین نهاد، گفت : باشد که پروردگارم مرا به راه راست راهنمایی کند». ـــــــــــــــــــــــ پ. ن : ※ عبدالله بن مطیع دوبار امام را در مسیر دید ! و دوبار فقط او بود که امام را نصیحت می‌کرد! گویی او امام بود و حسین علیه‌السلام مأموم. ازسویی عبدالله انگار، بالاتر از چاهِ آبش همّی نداشت! و دغدغه‌ای بالاتر از پر آب شدنش! داشتم با خودم فکر می‌کردم، آدم امام را هم که به چشم ببیند، باز از پنجره‌ی فهم خودش می‌بیند، از پنجره‌ی آرزوها و دغدغه‌هایش. دارم یکی یکی ورق می‌زنم روزهایی را که حالِ خوش دعایی دست داد و من همه چیز خواستم جز همراهیِ امام را ! همان " فمعکم معکم، لا مع غیرکم " را ! همان " فقط تو و دیگر هیچ " را! ✘ من قطعاً اگر به چشم سر هم امام را می‌دیدم، همان را می‌خواستم که پادشاهِ قلب و ذهنم بود. چقدر "عبدالله بن مطیع"هایی در درون من جریان دارد و نمی‌شناختمش! @samenqom313
هدایت شده از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام
13.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دکتر علی اکبر عرب مازار، اقتصاددان، استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی: 🔹فرض کنید همین الان درست شد! فرض کنید رابطه با امریکا برقرار شد، همه تحریم‌ها هم لغو شد! رابطه بانکی هم برقرار شد، مرگ بر آمریکا هم تعطیل شد! 🔷بعد چی؟! 🔸مگه همین الان ترکیه با امریکا و اسراییل رابطه نداره؟ تو خیابان‌های ترکیه هرطور خواستی میتونی بگردی، عضو ناتو هم هست پس چرا تورم ترکیه ۸۰ درصده؟!حتما بشنوید استدلال زیبایی است. 🔴به پویش بپیوندید
هدایت شده از گل همیشه بهار
⭕️ با همت و تلاش استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم رقم خورد‌ غلامرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارتقای مرکز رشد این واحد دانشگاهی به سطح یک خبر داد و مهم‌ترین فعالیت‌هایی که موجب ارتقای رتبه مرکز رشد واحد قم را برشمرد و اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قم با انجام فعالیت مؤثر درزمینه فرآیند‌های اطلاع‌رسانی، اعلام فراخوان و جذب نوآوران، ایده‌پردازان و افراد خلّاق به آنان کمک می‌کند تا بتوانند ایده‌های خود را براساس تخصص‌هایی که دارند به محصول یا خدمت تبدیل کنند. @Basijasatidk سازمان بسیج اساتید دانشگاههای استان قم
هدایت شده از کرامت و بصیرت
⛔️ چرا شورای نگهبان یک اصلاح طلب مانند دکتر پزشکیان را تایید صلاحیت کرد؟ 🔹شورای نگهبان محدود به قانون است، حزب سیاسی نیست. مطابق قانون استعلام میگیرد و کاندیداها را احراز یا عدم احراز صلاحیت میکند. 🔹 شورا محل اعمال سلیقه های سیاسی نیست. شورای نگهبان که مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست. رهبر معظم انقلاب دو امر مهم را در ایام بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس دوازدهم به شورای نگهبان توصیه کردند: یک. مصلحت سنجی نکنید، نتیجه انتخابات به شورای نگهبان ارتباط ندارد، فقط قانون را مراعات کنید. در واقع شورای نگهبان موظف به نتیجه‌گرایی یا اصطلاحا مهندسی نتیجه نهایی انتخابات نیست. دو. آقای پزشکیان به عنوان نماینده مجلس اگر در استعلام امنیتی و اقتصادی و اخلاقی طبق قانون مسئله ندارد، چرا رد شده است؟ اگر او به خاطر عقاید سیاسی و اظهارنظر اصلاح طلبانه درمورد مسائل سیاسی ولو مخالف برخی دستگاه های نظام بوده باشد، نباید رد صلاحیت شود. لذا شورای نگهبان در مورد آقای پزشکیان نص صریح داشت و استعلام پنج گانه قانونی هم درباره سوابق ایشان منفی بود. او در انتخابات اخیر مجلس ابتدا از سوی هیئت های اجرایی رد شده بود نه شورای نگهبان. 🔹شورای نگهبان را متهم نکنیم. اگر کسی به شورای نگهبان بگوید چرا فلانی را تایید کردید تا رای بیاورد؟ پاسخ خواهد داد پنج نامزد دیگر را هم تایید کردیم، هرکدام از این شش نفر رای می آوردند مخالفین رئیس جمهور منتخب میگفتند چرا این یکی را تایید کردید که رای بیاورد. 🔹نکته اساسی اینجاست که چرا فکرمیکنیم شورای نگهبان حق دارد بدون مستندات قانونی یک نامزد اصلاح طلب را به صرف مواضع اصلاح طلبانه درمورد آزادی، حجاب، مذاکره، مهسا امینی و... رد صلاحیت کند؟ آیا ما از دیدگاه کف جامعه و مردم کوچه و خیابان مطلع هستیم؟ یا در سکوی داخلی ایتا نشسته ایم و تمام آحاد جامعه را انقلابی های تنوری و تمام عیار میبینیم؟ جریان اصلاحات بیش از شصت درصد هواداران خود را در میان اقشار مختلف جامعه اعم از معلمان، اساتید دانشگاه، هنرمندان و فعالان اقتصادی کشور تصور کرده است، آیا شورای نگهبان بدون مستندات قانونی میتواند سلیقه و عقیده سیاسی جمعیت عظیمی از جامعه ایرانی را نادیده بگیرد؟ اصولا قانون چنین اجازه ای به این نهاد نداده است. 🔹سال 1396 در آن چهارشنبه تاریخی رهبر انقلاب در جلسه کاری با شورای نگهبان تاکید کردند شورای نگهبان مسئول مهندسی خروجی انتخابات نیست و فقط و فقط باید مطابق مرّ قانون عمل کند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی قبل از انتخابات سال 98 به عموم مردم تاکید کردند که شما در انتخابهای خود کاملا آزاد هستید، اگر در انتخابات به اصلح رای بدهید نتیجه رای خوب شما به خودتان برمیگردد و اگر درست انتخاب نکنید، نتیجه انتخاب نامناسب شما به خودتان برمیگردد. ▪️بنابراین آقای پزشکیان و هر چهره اصلاح طلب دیگری اگر مستندات قانونی برای عدم احراز صلاحیتش وجود نداشته باشد، شورای نگهبان نمیتواند طبق قانون، فرد اصلاح طلب را به صرف تعلّق به جریان اصلاح طلبی از صحنه رقابت حذف کند. 🔹این روزها در فضای مجازی یکی مینویسد شورای نگهبان هم با این تایید صلاحیتش! دیگری مینویسد اصلاح طلب هم اینقدر...! بین اصلاحطلبان، جهانگیری، ظریف، آخوندی و... یکی از این نامزدها را تایید میکرد. 🔹 پاسخ آنست که اگر نامطلوب ترین از نظر این افراد تایید شده که دیگر دلیلی ندارد که فریب بخورند؛ با فرض نگاه به نتیجه، شورای نگهبان نمیدانست که همین قدر هم درست تشخیص داده نمیشود! با همان منطق، خوب شد آخوندی و جهانگیری و لاریجانی تایید نشدند وگرنه چه بسا همان دور اول کار تمام شده بود! علاوه بر اینکه رفتار سیاسی این جریان به مثابه یک تیم منظم است، وقتی هرکدام تایید میشوند همگی باهم به او کمک میکنند نه اینکه دائما باهم اختلاف کنند لذا فرقی بین ظریف و پزشکیان و آخوندی و ربیعی و سایر چهره های اصلاح طلبان نبود. همه آنان در یک ستاد در کنار هم پیروز میدان رقابت انتخابات ریاست جمهوری شدند. 🔹سوال اساسی اینجاست که چرا وقتی ما نیروهای انقلابی توان نداریم، رای مردم را به نفع کاندیدای مطلوب خود جمع کنیم، شورای نگهبان را مقصر میدانیم؟ 🔹به جای متهم کردن بی دلیل قانون و شورای نگهبان، با خود صادق باشیم که چرا تازه یک هفته مانده به انتخابات به شهرها و روستاها حمله ور شدیم و 1000 روز از فرمان جهاد تبیین رهبر انقلاب گذشته تازه هفته آخر به یاد جهاد تبیین افتادیم؟ این انتخابات نتیجه عملکرد متحد، تشکیلات منظم و استفاده حداکثری از رسانه و... توسط جریان رقیب بود که در یادداشت ✍ آسیب شناسی شکست جریان انقلابی و پیروزی جبهه رقیب بدان مفصلا پرداخته شد. آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست ✍جعفر ولایی منش ✅ دریافت اخبار و موضوعات تحلیلی در کانال کرامت و بصیرت :👇 https://eitaa.com/joinchat/2774532098Cded73a3163
هدایت شده از محمد علی اسلامی
16.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببينيد چه‌ خواب‌هایی برای ايران دیده‌اند! ایشان عضو مرکزی جنبش‌ سبز هستند که‌ زبان به‌ اعتراف گشوده‌اند پیشنهاد می‌کنم حتما اين ویدئو را ملاحظه فرمائید 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
هدایت شده از 🌷عصرظهور🌷
✍ یزید دقیقا همان چیزی است که شماها امروز میخواهید. اهل عشق و حال است. عرق‌ ناب ایتالیایی میخورد و ادکلن‌های اروپایی میزند. لباس‌های جذاب می‌پوشد و خوشتیپ است. پارتنر چشم‌آبی خارجی دارد. مشاوران کروات‌بسته رومی دارد. پِت و حیوان‌خانگی دارد؛ انیمال‌لاوِر است. اهل شعر و شاعری است و عاشقی دل‌خسته. روشنفکر است و به مردم‌اش آزادی‌های فردی و جمعی می‌دهد. دیسکوها و کلاب‌های بزرگ برای جوان‌ها ساخته. به عقاید همه اقشار احترام میگذارد. میخواهی عابد و عارفی سینه‌سوخته با پیشانی پینه‌بسته در مدینه و بصره باش یا جوانی آتئیست و اهل دنس و کلوپ در دمشق. همه را در دایره اسلام خود نگه‌ می‌دارد. میگوید کسی را طرد نکنید. دوقطبی درست نکنید. برای بت‌پرست‌های شام، بت‌های بزرگ و طلایی از شرق‌آسیا وارد میکند و برای مسلمان‌های دوآتیشه، مسجد‌های متنوع و مختلف می‌سازد. وفادار به آرمان «عیسی به دین خود، موسی به دین خود». دین را قاطی سیاست‌ نمیکند. از یهودی و مسیحی و مسلمان به یک اندازه در دربار خود استفاده می‌کند. معتقد به دولت فراگیر و پلورالیسم دینی است.برای سلبریتی‌ها ارزش و احترام قائل است و هوای‌شان را دارد. به سفارش یک‌ سلبریتی، مهم‌ترین زندانی سیاسی خود را آزاد میکند. یزید تمام صفاتی که در جهان مدرن امروز به‌عنوان «ارزش» شناخته می‌شوند را دارد. هرازگاهی نگاهی به ارزش‌هایتان بیندازید. رسانه در بلندمدت صفاتی را که قبلا تف و لعن می‌کردید به‌عنوان ارزش و نقطه‌قوت به‌ خوردتان می‌دهد. به خودتان که می‌آیید می‌بینید عاشق ویژگی‌های دیو کودکی‌هایتان شده‌اید!
هدایت شده از اخبار بسیج اساتید
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ توصیه های امام رضا علیه السلام برای زنده نگه داشتن عاشورا @Basijasatidk سازمان بسیج اساتید دانشگاههای استان قم
هدایت شده از یاس کلیک(به خاطر تو)
ای ابر ببار امشب بر برگ گل طاها بی تاب شده از غم، بر اهل حرم سقا از سوز عطش طفلان در ناله و افغانند گویا شده در خیمه، از ناله فغان بر پا خشکیده همه لبها، جوشیده همه جانها بر هجر رخ اکبر بر غربت ثار الله می سوزم از این ماتم گریان شده ام هر دم بسته است چو ره دشمن بر، رهبر آل الله اکبر چو رود میدان، جان از تن ما رفته گوید به فغان زینب، هم مویه کنان لیلا یارب برسان آبی بر هر لب خشکیده بر ناله طفلان و بر سوز دل زهرا امشب به حرم چشمی، بر خواب نخواهد رفت از جور دغا شیون، بر خاسته تا بالا اصغر به حرم خواب است از خشکی لب بی تاب یک جرعه از آن می ده تا سر بکشد سقا خون گریه کند گر دل بر حال دل خوبان شاید که فرو ریزد بر دامن تن جانها از اشک بصر گِل شد پیرامون هر خیمه هر غنچه به لب دارد, آهی ز غم جانکاه یا رب دل مظلوم هر آل علی خون است از ظلم و جفا بر این، اهل حرم و خرگاه بگشوده دو دست خویش بر دامن مام خویش آن اصغر شیر خواره، از سوز عطش هر جا جان بر لب لیلا شد، خون بر دل زهرا شد از درد و غم زینب، از سوز دل مولا گوید به غزل حافظ در مکتب شعر خود از محنت آن دردی کاو کرد به جان زیبا "هر کاو نَکُنَد فهمی زین کِلکِ خیال انگیز نقشش به حرام ار خود صورتگر چین باشد" اما به نظر باید گویند همه عالم در درد غم جانسوز در واقعه عظما "هر کو نکند فهمی زین کلک ملال انگیز" باید که فرو شوید از فهم جهان فردا ای منتقم خون هفتاد و دو تن عریان بر گیر نقاب از رو، بشکن بت اعلا را از ناله هر بلبل بر حسرت روی گل من می شنوم از جان، صد ناله در این سودا هر قطره اشکی که بیرون شود از دیده حائل شود از آتش، انا لکما اَبکی از دیده رود آبی، در سوز دل و آهی آه دل مظلومان، بر گریه بود اولا هر کس که پیمبر را بر خویش نبی داند بر اوست امیر جان، بر اوست حسین مولا زیرا که بفرموده پیغمبر ما هردم در حق حسین خویش در مرتبتش هر جا حق داده حسین بر من، نور دل و جان من من هم ز حسین زادم، در مرتبت بالا ۱۴۰۳.۰۴.۲۴. ۰۹:۳۰. "یسار"
🎥 اسب زین شده‌ای که دولت رئیسی زیر پای دولت چهاردهم گذاشت به روایت بانک جهانی
هدایت شده از 𝑴𝒐𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اقامه عزای حسینی چه اثری در خودسازی و تربیت نفوس مردم دارد؟ 🔹مجالس‌ عزای‌ (علیه السلام) مجالس تحوّل روحى و مرکز و است. در این مجالس مردمى که با گریه بر مظلومیّت امام حسین (ع) آن حضرت را قرار مى دهند، در واقع زمینه و کردار خویش و همرنگى و خود را با سیره عملى آن حضرت فراهم مى سازند. تأثیر عمیق این مجالس به قدرى است که افراد زیادى در این مجالس، دگرگونى عمیقى یافته و تصمیم بر و معصیت مى گیرند، و چه بسا اشخاص گمراهى که با شرکت در این مجالس تنبّه حاصل کرده و راه نجات را پیدا مى کنند. این مجالس به آدمى درس ، ، ، و درس و مى آموزد. 🔹این مجالس مهد پرورش انسان هاى حق طلب و عدالت گستر و شجاع است. اضافه بر این، در طول تاریخ این جلسات به مثابه کلاس هاى درس براى توده هاى مردم بوده است و آنان را با معارف و ، تاریخ، رجال، و موضوعات گوناگون دیگر آشنا مى کرده است، و یکى از مؤثّرترین پایگاه هاى خودسازى و و بوده است. ماربین آلمانى در این زمینه مى گوید: «مادامى که این روش و خصلت (برپایى مجالس سوگوارى) در میان مسلمانان وجود دارد هرگز تن به خوارى نمى دهند و تحت اسارت کسى نمى روند... در حقیقت از این راه به همدیگر و شجاعت تعلیم مى دهند». [۱] 🔹 (علیهم السلام) با گشودن این باب، و تشویق مردم به شرکت در این محافل در واقع همه را به و در این دعوت کردند. شور و هیجان رزمندگان در جبهه هاى نبرد در جنگ تحمیلى هشت ساله، به ویژه در شب هاى عملیّات و لحظه شمارى آنان براى فداکارى و ایثار و نیل به شهادت، گواه روشنى بر تأثیر عمیق است. این است که اگر این مجالس را مجالس تأسّى و بنامیم بیراهه نرفته ایم. 🔹مرحوم فیض کاشانى در کتاب «محجّة البیضاء» در توضیح حدیث (صلی الله علیه و آله): «عِنْدَ ذِکْرِ الصّالِحینَ تَنْزِلُ الرَّحْمَةُ» (به هنگام یاد رحمت الهى نازل مى شود)، با اشاره به مسئله از محیط اجتماعى و ، در بیان علّت نزول رحمت به هنگام یاد صالحان، مى نویسد: «چون ذکر و طرح صلاحیّت هاى اخلاقى آنان باعث مى شود که انسان از آنها بگیرد و با تحت تأثیر واقع شدن، به آنها تأسّى و کند و زمینه صلاحیّت و برخوردارى از را براى خود فراهم سازد». [۲] 🔹ثقة الاسلام کلینى (ره) و شیخ الطایفه شیخ طوسى (ره) در حدیث معتبر از (عليه السلام) روایت کرده اند: «قالَ: قالَ لِی أبی: یا جَعْفَرُ أَوْقِفْ مِنْ مالی کَذا وَ کَذا النَّوادِبَ یَنْدُبَنِی عَشْرَ سِنِینَ بِمِنى أَیّامَ مِنى» [۳] (پدرم به من فرمود: اى جعفر! مقدارى از مالم را (پس از وفاتم) براى برپایى مجلس سوگوارى برایم در ایّام حج در منى اختصاص بده). صاحب جواهر در «کتاب طهارت» در بیان حکمت و فلسفه این وصیّت امام باقر (عليه السلام) بیانى دارد که مفادش چنین است: «چون برپایى و سوگوارى (علیهم السلام) باعث شناخت آنان و در نتیجه و تأسّى مردم به آن بزرگان است» [۴]، لذا احیاى نام و بزرگداشت خاطره آنان حرکتى پسندیده و عملى مطلوب است. پی نوشت‌ها؛ [۱] به نقل از: فلسفه شهادت و عزادارى، ص ۱۰۹ [۲] محجّة البیضاء، ج ۴، ص ۱۷ [۳] کافى، ج ۵، ص ۱۱۷ و تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۳۵۸ [۴] جواهر الکلام، ج ۴، ص ۳۶۶: «وَ قَدْ یُسْتَفادُ مِنْهُ اسْتِحْبابُ ذلِکَ اِذا کانَ الْمَنْدُوبُ ذا صِفات تَسْتَحِقُّ النَّشْرَ لِیُقْتَدى بِها». 📕«عاشورا ريشه‏ ها، انگيزه ‏ها، رويدادها، پيامدها»، سعید داودی و مهدی رستم نژاد، (زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، انتشارات امام على بن ابيطالب(ع)، ص ۷۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel