eitaa logo
بسیج اساتید دانشگاه ملی مهارت استان قم
85 دنبال‌کننده
1هزار عکس
911 ویدیو
96 فایل
بسیج اساتید دانشگاه ملی مهارت استان قم https://eitaa.com/btcqom_asatid
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار بسیج اساتید
⭕️پیام تسلیت سازمان بسیج اساتید استان قم در پی شهادت شهید مدافع حرم دانشجوی شهید میلاد بیدی به همراه شهید شُکُر از فرماندهان مقاومت سازمان بسیج اساتید استان قم، شهادت دانشجوی شهید میلاد بیدی و شهدای مقاومت و شهید اسماعیل هنیه را محضر ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و خانواده محترم ایشان و ملت ولایت مدار ایران و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض نموده و بر تداوم راه شهدا و آزادی قذس شریف از دستان غاصب صهیو نیستی تاکید می نماید . @Basijasatidk سازمان بسیج اساتید دانشگاههای استان قم
هدایت شده از اساتید بسیجی دانشگاه (ثامن)
18.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تکنولوژی ریزپرنده های جاسوسی و خرابکاری به کانال اساتيد بسیجی دانشگاه بپیوندید. https://eitaa.com/joinchat/2365522423C8a48834cf1
هدایت شده از اساتید بسیجی دانشگاه (ثامن)
📌جنگ وجودی همیشه برای رسیدن به دقیق ترین نقطه تحلیل باید ارزیابی های سابق را آنالیز دوباره کرد برای تحلیل وضعیتی که محور مقاومت و اسرائیل در آن قرار دارند خوانش های متضادی وجود دارد یکی وضعیت را برای اسرائیل تحلیل می کند دیگری تصویر سازی از پیروزی مطلق محور مقاومت را در پیش گرفته است اما واقعیت را باید در تحولات عینی و جاری در میدان جنگ جست و جو کرد یعنی در جبهه شمالی و لبنان،نوار غزه،مدیترانه،بندر حیفا،بندر ایلات و دریای سرخ و خلیج فارس و تنگه هرمز چه می گذرد و در آخر چه خواهد شد؟؟ نه در ذهن نتانیاهوی کودک کش یا ایده آل های سردار قاآنی و پیش فرض های جزم گرایانه،آنچه زمینه های پیروزی را برای فردای جنگ فراهم می کند میدان است نه تصورات قشنگ تر و قوی تر دور از واقعیت تحولات میدان می گوید: اسرائیل امکان دسترسی زمینی به جهان خارج را ندارد، نه از لبنان و سوریه می تواند امنیت تجاری برقرار کند و نه از مصر و اردن این امکان را دارد این مهم ترین دستاورد محور مقاومت در لبنان و سوریه و همجنین نوار غزه بود که در یک دهه اخیر محقق شد بنابراین محاصره زمینی تحمیل شده از سوی محور مقاومت در کنار ژئوپولتیک ویژه فلسطین اشغالی در سواحل مدیترانه و خلیج عقبه در دریای سرخ ،اقتصاد اسرائیل را به دریا وابسته کرد و تمامی صادرات این رژیم به مقصد اروپا و آمریکا و بالعکس و همچنین واردات آن ها از هند و چین و آسیای شرقی و اروپا از دریا و بنادر انجام می شود که خب ضرورتی در پرداختن به اعداد و ارقام آن نیست حملات اخیر ۳۰۰ روز گذشته انصارالله یمن به کشتی های تجاری در دریای سرخ و باب المندب عملا این بندر و مسیر دریای سرخ را حتی برای عبور از کانال سوئز به سمت بندر حیفا در مدیترانه را نا امن کرده است عملیات آمریکا و انگلیس بر علیه یمن نیز نتوانست وضعیت را تغییر دهد می ماند بندر حیفا و اشدود و همچنین مسیر زمینی ایجاد شده از طریق خلیج فارس امارات_عربستان_اردن_اسراییل این ها گزینه های مهم روزهای آینده اند؟مساله فراتر از بعد امنیتی و نظامی است،حیفا و اشدود در فرضیه تشدید تنش حزب الله و اسرائیل وضعیت بدتری نسبت به ایلات پیدا خواهند کرد و عملا وضعیت تجاری این رژیم به نقاط تاریکی خواهد رسید حتی اگر تهران فرضیه هدف قرار گیری کشتی های تجاری که از تنگه هرمز عبور می کنند و در بنادر امارات به ویژه جبل علی پهلو می گیرند تا از کریدور زمینی به اسرائیل برسند استفاده نکند(فرضیه محدودیت در تنگه هرمز) ضربه های حزب الله وبه بندر حیفا و اشدود در کنار وضعیت بندر ایلات عملا زمینه های متلاشی شدن ارتباط رژیم صهیونیستی با تجارت جهانی را فراهم می کند و وضعیت داخلی اسرائیل را با چالش های پیچیده ای روبه می کند آمارها نشان می دهد اقتصاد داخلی اسرائیل در وضعیت خوبی نیست. شرایط جنگی ایجاد شده در کنار ضربه های حزب الله لبنان به صنعت کشاورزی و کارخانجات این رژیم در شمال و هزینه های سرسام آور جنگ برای اسرائیل و تامین هزینه های آوارگی ساکنان اراضی شمالی و اطراف نوار غزه و فرار سرمایه های خارجی شرایط بسیار پیچیده ای را برای اسرائیل فراهم کرده است این پیروزی بزرگ شکست بزرگی را برای اسرائیل ایجاد کرد که زمینه های جنگ سرنوشت سازی را تصویر سازی می کند بنابراین اسرائیل برای بقاء می جنگد و چیزی برای از دست دادن ندارد و می خواهد برای باز کردن مسیر تنفس شبکه مقاومت را یکی پس از دیگری حذف کند همه چیز از حماس شروع شد و الان ما در این مرحله حساس قرار داریم و جنگ کاملا وجودی است. تحلیل لایه های پنهان ورود گسترده نظامی آمریکا در خلیج فارس و اقیانوس هند و مدیترانه عمدتا برای نگهداری از شریان های اقتصادی رژیم صهیونیستی است آن هم در این روزهای بسیار مهمی که جنگ اصالت خود را به شکل عجیبی حفظ کرده است ابوقاسم به کانال اساتيد بسیجی دانشگاه بپیوندید. https://eitaa.com/joinchat/2365522423C8a48834cf1
💢 تقابل تاریخی دو اسلام(۷) 🔻 روش‌های درست و نادرست: 🔸 یزیدیان در بسیج سیاسی مردم کوفه ابایی از روش‌های نادرست برای حفظ حکومت و نظام خلافت نداشتند. آنان برای حفظ نظام از زر و زور و تزویر، به وفور، بهره بردند. 🔸 عبیدالله در مدتی کوتاه از ورود خود به کوفه، از هر سه روش باطل استفاده کرد. در اولین سخنرانی مردم را به شدت با انواع تهدیدها، ترساند. در کنار آن، بلافاصله سهم آنان از بیت المال را چندین برابر افزایش داد. از جهت تزویر، به تحریف مفاهیم پرداخت و جهاد شرعی و حق‌طلبانه حسین(ع) را خروج بر ضد حکومت اسلامی، برپایی فتنه، سرکشی در مقابل حاکم اسلامی، توصیف کرد. 🔸 در مقابل، امام حسین(ع) بر اساس، اصل مسلم دینی-قرآنی که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، کل حرکت جهادی خود را بر اصل آگاه‌سازی زبانی، بیعت آزادانه، دعوت از روی حکمت و موعظه، پرهیز از هرگونه ریاکاری و دروغ گویی و دیگر روش‌های اخلاقی، عقلانی و ایمانی قرار داد. 🔸 ایشان حتی در سخت‌ترین زمان، شب عاشورا، از خیر پیمانش با اهل بیت(ع) خود و دیگر یاران اندکش گذشت و هرگونه مصلحت‌اندیشی برای حفظ جانش را به عشق بقای دین بر حق، کنار گذاشت. 🖋 دکتر محمود شفیعی 🔖 دانشیار علوم‌سیاسی دانشگاه مفید دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📷 باد بکارید، برق درو کنید 🔹نیروگاه بادی تمام ایرانی میل‌نادر واقع در شمال سیستان‌وبلوچستان با تولید ۳۱ میلیون کیلووات ساعت برق به ضریب ظرفیت ماهانه ۸۵.۴۹ درصد رسید و رکورد جهانی این شاخص در بین همۀ نیروگاه‌های بادی سرزمینی جهان را شکست. 🔹این برق برای روشن‌کردن چراغ منطقه‌ای با ۳ برابر جمعیت منطقۀ سیستان شامل شهر زابل و روستاهای اطراف آن کافی است. 🔹۱۷ خرداد امسال نیروگاه بادی میل‌نادر شامل ۲۰ توربین ۲.۵ مگاواتی در منطقۀ بادخیز نزدیک مرز افغانستان در حالی به بهره‌برداری رسید که آبان ۱۴۰۰ واردات توربین نیروگاه بادی به ایران به‌دلیل تحریم متوقف شده بود. @Farsna - Link
🟢 برنامه هفتم توسعه و آموزش‌‌های کاربردی و مهارت‌محور 🔸در تبصره ۲ ماده ۹۵ برنامه هفتم توسعه چنین می‌خوانیم: «وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشته‌های غیربالینی، موظفند در هر یک از مقاطع تحصیلی در رشته‌های ممکن در کنار دروس نظری، دروس عملی و مهارتی را نیز پیش‌بینی و ارائه نمایند به ‌گونه‌ای ‌که پس از فراغت از تحصیل در رشته مذکور، دانش‌آموخته دانشگاهی حداقل در یک حوزه تخصصی دارای مهارت‌های کاربردی مورد نیاز کشور باشد. دستگاه‌های اجرایی موظفند مشارکت لازم را برای اجرای دروس عملی در دستگاه اجرایی خود به عمل آورند.» ♦️به نظر می‌رسد این بند از برنامه هفتم، از طرفی مطالبه‌ای قانونی و انتظاری اجتماعی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی کشور مبنی بر حرکت به سوی «علم نافع» و «کاربردی‌سازی دانش» ایجاد کرده است و از طرف دیگر فرصتی بی‌سابقه در اختیار مدیران، استادان و دغدغه‌مندان آموزش و پژوهش کشور، به ویژه در رشته‌های علوم انسانی و اسلامی، قرار داده است که سودمندی و کارآمدی خود را برای ارتقاء و پیشرفت و تعالی جامعه نشان دهند. 🖋 دکتر احمد حسین شریفی (ریاست دانشگاه قم) 🆔️ @Ahmadhoseinsharifi ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
هدایت شده از اخبار بسیج اساتید
⭕️حضور روسای کانون بسیج اساتید دانشگاههای استان قم در دوره توانمند سازی مشهد مقدس روز دوم بسم الله الرحمن الرحیم شروع روز دوم دوره دانش افزایی و توانمند سازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور در این دوره با تبیین مباحث روز و تحلیل و بحث و بررسی آن، نسبت به ایجاد تحول درسطح منطقه و بین المللی مطالبی بیان شد . @Basijasatidk سازمان بسیج اساتید دانشگاههای استان قم
هدایت شده از Dr_Salemi
ما تربیت نشدیم! ■تربیت ما بیش از این نبوده است که به بزرگ‌ترها احترام بگذاریم، کلمات زشت نگوییم، پیش دیگران پای خود را دراز نکنیم، حرف‌شنو باشیم، صبح‌ها به همه سلام کنیم، دست و روی خود را با صابون بشوییم، لباس تمیز بپوشیم، دست در بینی نبریم و … □اما ساده‌ترین و ضروری‌ترین مسائل زندگی را به  ما یاد ندادند. کجا به ما آموختند که چگونه نفس بکشیم، چگونه اضطراب را از خود دور کنیم، موفقیت چیست، ازدواج برای حل چه مشکلی است، در مواجهه با مخالف چگونه رفتار کنیم … ●در کودکی به ما آموختند که چموش نباشیم، اما پرسشگری و آزاداندیشی و شیوه‌های نقد را به ما نیاموختند. ○داگلاس سیسیل نورث، اقتصاددان آمریکایی و برندۀ جایزۀ نوبل اقتصاد در سال ۱۹۹۳می‌گوید: «اگر می‌خواهید بدانید کشوری توسعه می‌یابد یا نه، سراغ صنایع و کارخانه‌های آن کشور نروید. اینها را به‌راحتی می‌توان خرید یا دزدید یا کپی کرد. می‌توان نفت فروخت و همۀ اینها را وارد کرد. برای اینکه بتوانید آیندۀ کشوری را پیش‌بینی کنید، بروید در دبستان‌ها؛ ببینید آنجا چگونه بچه‌ها را آموزش می‌دهند. مهم نیست چه چیزی آموزش می‌دهند؛ ببینید چگونه آموزش می‌دهند. اگر کودکانشان را پرسشگر، خلاق، صبور، نظم‌پذیر، خطر‌پذیر، اهل گفتگو و تعامل و برخوردار از روحیۀ مشارکت جمعی و همکاری گروهی تربیت می‌کنند، مطمئن باشید که آن کشور در چند قدمی توسعۀ پایدار و گسترده است.» ■از «نفس کشیدن» تا «سفر کردن» تا «مهرورزی» به آموزش نیاز دارد. بخشی از سلامت روحی و جسمی ما در گرو «تنفس صحیح» است. آیا باید در جوانی یا میان‌سالی یا حتی پیری، گذرمان به یوگا بیفتد تا بفهمیم تنفس انواعی دارد و شکل صحیح آن چگونه است و چقدر مهم است؟! □به ما حتی نگاه کردن را نیاموختند. هیچ چیز به اندازۀ «نگاه» نیاز به آموزش و تربیت ندارد. کسی که بلد است چطور ببیند، در دنیایی دیگر زندگی می‌کند؛ دنیایی که بویی از آن به مشام بینندگان ناشی نرسیده است. ●هزار کیلومتر، از شهری به شهری دیگر می‌رویم و وقتی به خانه برمی‌گردیم، چند خط نمی‌توانیم دربارۀ آنچه دیده‌ایم بنویسیم. چرا؟ چون در واقع «ندیده‌ایم». همه چیز از جلو چشم ما گذشته است؛ مانند نسیمی که بر آهن وزیده است. ○جان راسکین، آموزگار بزرگ نگاه، در قرن نوزدهم می‌گفت: «اگر دست من بود، درس طراحی را در همۀ مدارس جهان اجباری می‌کردم تا بچه‌ها قبل از اینکه به نگاه‌های سرسری عادت کنند، درست نگاه کردن به اشیا را بیاموزند.» ■می‌گفت: «کسی که به کلاس‌های طراحی می‌رود تا مجبور شود به طبیعت و پیرامون خود، بهتر و دقیق‌تر نگاه کند، هنرمندتر است از کسی که به طبیعت می‌رود تا در طراحی پیشرفت کند.» ■اگر در خانه یا مدرسه، یاد گرفته بودیم که چطور نگاه کنیم، چطور بشنویم و چطور بیندیشیم، انسانی دیگر بودیم. انسانی که نمی‌‌تواند از چشم و گوش و زبان خود درست استفاده کند، پا از غار بدویت بیرون نگذاشته است؛ اگرچه نقاشی‌های غارنشینان نشان می‌دهد که آنان با «نگاه» بیگانه نبودند. □بسیارند پدرانی که نمی‌دانند اگر همۀ دنیا را برای دخترشان فراهم کنند، به اندازۀ یک‌بار در آغوش گرفتن او و بوسیدن روی او، به او آرامش و اعتماد به نفس نمی‌دهد. ●عجایب را در آسمان‌ها می‌جوییم، ولی یک‌بار به شاخۀ درختی که جلو خانۀ ما مظلومانه قد کشیده است، خیره نشده‌ایم. ○نگاه کردن، شنیدن، گفتن، نفس کشیدن، راه رفتن، خوابیدن، سفر کردن، بازی، تفریح، مهرورزی، عاشقی، زناشویی و اعتراض، بیشتر از املا و انشا نیاز به معلم و آموزش دارند. ✍️زنده یاد رضا بابایی @A_pajhohi