eitaa logo
🎙فصل حضور استادان و مدیران
792 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
417 ویدیو
34 فایل
پل های ارتباطی @Hadi_Mosadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ چرا روش تدریس مهم است؟ و چرا روش تدریس تلفیقی کشف تحلیلی سیال؟ (ADDTM) (از بعد فرهنگی) 🔶مهمترین مساله فراروی یک دانشگاه، نگرش و کاربست بایسته فرهنگ در عرصه علم و جامعه است. در نگاه دانشمندان یک دانشجو باید در حین تحصیل، علاوه بر رشته تخصصی خود، چیزهایی را بیاموزد که او را در تعامل با جامعه انسانی کمک کند، به تصمیم گیری های خردمندانه و اقدامات مفید برای خود و جامعه اش بکشاند، به فرهنگ و جامعه اش علاقمند، و به خدمت به کشورش مقید سازد. یکی از دلایل تضعیف هویت در جوانان و سست شدن علقه ملی آنها، ضعف فرهنگی است که با آن پرورش یافته اند. برای تقویت هویت ملی و علاقمند کردن بیشتر جوانان به خدمت به جامعه لازم است که فرهنگ دانشگاهی تقویت شود، و این با افزودن دروس مناسب از رشته های گوناگون علوم انسانی و تقویت بٌعد اخلاقی آنها میسر است(گلشنی، 1386ش، ص6). 🔶به باور نویسنده اگر چه افزودن دروس مناسب در دانشگاه هم تواند به عنوان یک عامل موثر نقش آفرین باشد، اما مهمتر از درس، روش تدریس به خصوص در حوزه های علوم انسانی و اسلامی است که می تواند در تقویت بن مایه های اعتقادی و فرهنگی نقش محوری ایفا کند. در واقع، مهمترین پل تقویتی فرهنگ دینی را باید در تدریس دانشگاهی جست، امری که متاسفانه در دهه گذشته مورد غفلت مدیران و مسئولان امر واقع شده و توجه بیش از اندازه به موضوع پژوهش و مقاله نویسی، دانشگاه و دانشجویان را از بایسته های آموزشی و نقش برجسته آن دور کرد... ادامه دارد... 🔴 کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili 🖌دکتر حامد پور رستمی هیئت علمی دانشگاه تهران پردیس فارابی ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
18.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌گفتگو با دکتر عبدالحسین طالعی (هئیت علمی گروه کتابداری دانشگاه قم) 🔹درباره اهمیت تاریخ شفاهی، همکاری با موسسه فرهنگی و انتشارات نبأ، مجله سفینه، ترجمه کتاب به زبان انگلیسی و بحث مسئله یابی در علم کتابداری در کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی(ره) @boroujerdilib لینک مستقیم دریافت فایل با کیفیت بالا از آپارات: https://www.aparat.com/v/5NShQ ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 گاهی تقدیر غیر از تدبیر می‌شود 🔹 امام هادی(ع): «الْمَقَادِیرُ تُرِیکَ مَا لَمْ یَخْطُرْ بِبَالِکَ» (بحارالانوار جلد75 صفحه369) 🔹 "آن‌چه برای انسان‌ مقدر شده، به شما چیزی را نشان می‌دهد که به خاطرۀ شما خطور نکرده باشد." 🎥 زنبوری که در لحظه آخر زحمت چند ساله ورزشکار کره‌ای را که شانس بردن مدال طلا در المپیک را داشت بر باد داد! 🖋 سید مهدی نریمانی زمان‌آبادی 🔖 هیات علمی دپارتمان الهیات وعمومی دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🔰 تناقض «توصیه»های «علم اقتصاد» ▪️بعضا در رسانه‌ها شنیده می‌شود که باید به «توصیه‌های علم اقتصاد» عمل کنیم و مشکلات کشور ناشی از عمل‌نکردن به این توصیه‌های علمی است. وقتی سوال می‌کنیم که منظور شما را از چیست پاسخ می‌دهند همان چیزهایی که در کتاب‌های درسی و در مقالات و مجلات علمی چاپ می‌شود. 🔺️دوباره می‌پرسیم که این منشورات به چه معنا و از چه منظری «علمی» هستند؟! پاسخ محتمل و باتأمل از نظر اقتصادخواندگان این است که «علم مجموعه معارف و گزاره‌هایی است که به شناخت هست‌ها می‌پردازد» در مقابل مکتب و ایدئولوژی که به «بایدها و نبایدها» می‌پردازد. منظور آن‌ها تلقی پوزیتیویستی از علم است و انگار در همان صد سال گذشته متوقف مانده‌اند و انگاره‌های حلقۀ وین را تکرار می‌کنند. ✴️ کاری به این نگاه خام و کهنه و تعصب‌زده به علم ندارم، سوال من این است که اگر اقتصاد از جنس است و قرار است صرفا هست‌ها و نیست‌ها را بشناسد، قاعدتا نباید «توصیه»هایی حاوی «باید و نباید» داشته باشد چه اینکه براساس تفکیک علم محض (اثباتی) از علم عملی (هنجاری/ مکتب) کار تعیین بایدها و نبایدها بر عهده مکتب است نه علم. 🔹️در نتیجه، با پذیرش مبنای فکری علم‌زدگان، توصیه‌های علم اقتصاد پارادوکسیکال خواهد بود مگر اینکه از خط‌کشی میان علم و مکتب دست بکشند و به جای دعوای قرمز و آبی و متهم‌کردن مخالفان به غیرعلمی‌بودن، ضمن پذیرش ایدئولوژیک بودن آموزه‌های علم اقتصاد (اعم از آنچه در کتاب‌های درسی است و آنچه در مقالات و مجلات علمی چاپ می‌شود) به جای فرار از بحث و پنهان‌کردن ارزش‌های مورد قبول خود، در بحث آزاد فکری شرکت کنند و از ارزش‌های خود که درواقع جهت‌ده و تنظیم‌کنندۀ مدل‌های تکنیال و برآوردهای آماری است صریحا سخن بگویند. تنها در این صورت است که می‌توان به رشد علم اقتصاد در جامعه علمی ایران امیدوار بود. 🖋دکتر علی سعیدی (عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم) 🆔 @DrSaeedi ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🟢 برنامه هفتم توسعه و آموزش‌‌های کاربردی و مهارت‌محور 🔸در تبصره ۲ ماده ۹۵ برنامه هفتم توسعه چنین می‌خوانیم: «وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشته‌های غیربالینی، موظفند در هر یک از مقاطع تحصیلی در رشته‌های ممکن در کنار دروس نظری، دروس عملی و مهارتی را نیز پیش‌بینی و ارائه نمایند به ‌گونه‌ای ‌که پس از فراغت از تحصیل در رشته مذکور، دانش‌آموخته دانشگاهی حداقل در یک حوزه تخصصی دارای مهارت‌های کاربردی مورد نیاز کشور باشد. دستگاه‌های اجرایی موظفند مشارکت لازم را برای اجرای دروس عملی در دستگاه اجرایی خود به عمل آورند.» ♦️به نظر می‌رسد این بند از برنامه هفتم، از طرفی مطالبه‌ای قانونی و انتظاری اجتماعی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی کشور مبنی بر حرکت به سوی «علم نافع» و «کاربردی‌سازی دانش» ایجاد کرده است و از طرف دیگر فرصتی بی‌سابقه در اختیار مدیران، استادان و دغدغه‌مندان آموزش و پژوهش کشور، به ویژه در رشته‌های علوم انسانی و اسلامی، قرار داده است که سودمندی و کارآمدی خود را برای ارتقاء و پیشرفت و تعالی جامعه نشان دهند. 🖋 دکتر احمد حسین شریفی (ریاست دانشگاه قم) 🆔️ @Ahmadhoseinsharifi ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
💢 کشتار مردم پاراچنار متوقف شود 🔹 این روزها باز هم اخبار ناگواری از کشتار شیعیان پاراچنار پاکستان به گوش می‌رسد. این شهر به دلیل شرایط منطقه‌ای، سال‌ها است که شاهد خشونت‌های فرقه‌ای بوده و به دلیل محاصره این منطقه توسط گروه‌های افراطی، مردم مظلوم پاراچنار کشته‌های زیادی را تاکنون متحمل شده‌اند. 🔹 هر از گاهی به دلیل نزاعی که معمولا اختلافات ملکی منشأ آن است، این منطقه به صحنه کشتار این مردم مظلوم تبدیل می‌شود. در سال 2007 جنگی طولانی درگرفت و در سال 2012 جنگی به مدت یک‌سال در منطقه صورت گرفت و در نتیجه آن، بیش از ششصد نفر به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند. اکنون نیز پس از یک‌هفته آتش جنگ در گرفته و ده‌ها نفر کشته و بیش از صد نفر مصدوم شده‌اند. 🔹 این کشتار به شکل فجیع و غیرانسانی بریدن سر و دست و پا در فضای سکوت مجامع بین‌المللی و دولت پاکستان انجام گرفته و می‌گیرد و اکنون پس از گذشت یک‌هفته و ادامه این کشتار، جان بسیاری از غیرنظامیان بی دفاع شامل زنان و کودکان به شدت تهدید می‌شود. 🔹امیدوارم علمای شیعه پاکستان با تشریک مساعی با علمای اهل سنت آن دیار در جهت پایان دادن به این تهاجمات غیرانسانی اقدام کرده و همچنین آنان با تاکید تمام از دولت پاکستان بخواهند تا برای حل اساسی و مسالمت آمیز اختلافات آن منطقه اقدام نماید. 🔹 متاسفانه ندای مظلومیت مردم پاراچنار در فضای ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم جنایتکار اسرائیل در ایران نیز گم شد. از سوی دیگر شاید فقدان دولت مستقر نیز موجب شده باشد تا دولت جدید جهت پایان بخشیدن به این تهاجمات غیرانسانی نتوانسته واکنشی مناسب داشته باشد. 🔹 انتظار از دولت این است تا در این راستا از تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مسئله از هیچ اقدامی خودداری نکند. 🔹از خداوند متعال می‌خواهم تا مذاهب اسلامی در پرتو تعالیم پیامبر رحمت، زندگی مسالمت آمیز و روادارانه با یکدیگر داشته و در تعاملی سازنده به تعالی کشورشان کمک کنند. @yousefimohamadreza 🖋دکتر محمدرضا یوسفی 🔖 دانشیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🔻خدایا!‌ما به دستور تو خودمان را قوی میکنیم؛اما میدانیم:«أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَميعا،همۀ قوّت برای خداست(بقره/165)»ما بنده‌ایم و به فرمان تو به فکر انتقامیم؛اما میدانیم که خودت گفته‌ای:«إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمينَ مُنْتَقِمُون‏(سجده/22)».پس مابه خود و قوای خود مغرور نمیشویم و تنهابر تو توکل میکنیم. ✍حجت السلام محسن عباسی ولدی استاد حوزه https://virasty.com/mohsen_abbasivaladi @abbasivaladi ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🌓 دو سوم ایرانی ها موافق ساخت سلاح هسته ای هستند. 🔹یادداشت روز 🔸بعد از اتفاقات چند ماه اخیر بین ایران و اسرائیل و عملی شدن خوی تجاوزگری صهیونیست و بخصوص حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت شهید اسماعیل هنیه در تهران و عدم بازدارندگی قدرت موشکی ایران؛ ضرورت بازبینی در دستیابی ایران به سلاح هسته ای را مضاعف کرده است. 🔸 بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید مشترک از سوی تیمی از محققان دانشگاه هاروارد با مشارکت موسسه " iran poll" در تورنتو کانادا که در سال ۲۰۲۴ انجام شده، بیش از دو سوم ایرانی ها موافق دستیابی کشورشان به سلاح هسته ای هستند. 🔸پیمان اسدزاده، عضو فوق دکترای پروژه مدیریت اتم و ابتکار خاورمیانه در مرکز علوم و امور بین الملل "بلفر" دانشگاه هاروارد آمریکا با نگارش مقاله ای با توجه به نظرسنجی فوق در " بولتن دانشمندان هسته ای"، از افزایش حمایت افکار عمومی داخلی در ایران از کسب سلاح هسته ای پس از تنش های 8 ماه اخیر با اسرائیل بر سر جنگ غزه خبر داده است. 🔸همچنین در این مقاله به تضاد کامل نگاه مردم ایران با موضع رسمی نخبگان حکومتی علیه توسعه و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای قرار دارد.سرخوردگی پس از خروج آمریکا از برجام در سال 2018 و وجود تحریم‌ها، ایرانی‌ها را به بازنگری سوق داده است، حتی کسانی که پیشتر از توافق هسته‌ای حمایت می‌کردند/ عصر ایران 🔸به قول احسان منصوری فعال سیاسی ساکن لندن و از موافقین ایده دستیابی ایران به سلاح هسته ای درباره احتمال افزایش بیش از پیش تحریم‌ها در صورت اجرایی شدن ایده‌ی ساخت بمب اتم می‌گوید: "الان حجم تحریم‌های ایران بیش از ۳ برابر تحریم‌های کره شمالی است و چیز بیشتری نمی‌شود به آن افزود.پس اگر ایران سلاح هسته‌ای بسازد؛ نهایت اینکه فشار تحریمی فعلی حفظ خواهد شد؛ اما به سوی جنگ نخواهیم رفت"/ انصاف نیوز 🔸از این رو می بینیم کسانی چون مرحوم پروفسور ابومحمد عسکرخانی استاد نامدار دانشگاه تهران آن هم با روحیه غیر مذهبی و‌ ملی گرایی و دارای جایگاه معتبر بین المللی در حوزه علوم سیاسی و حقوق بین الملل که مدتی هم در دیوان بین المللی لاهه فعالیت داشت؛ همواره تاکید بر ضرورت ایران به سلاح هسته ای داشت یا الآن نیز افرادی از نخبگان حوزه و دانشگاه معتقد به ضرورت دستیابی ایران به این دستاورد مهم در شرایط امروز منطقه و جهان هستند. ♨️ نتیجه سخن آنکه معتقدین به ضرورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای که مبتی بر تجربه تاریخی نیز می باشد؛ چنین است که اولا هیچگاه دو کشور هسته ای با هم نخواهند جنگید که نمونه اش آمریکا با روسیه یا کره شمالی و یا هند و پاکستان است که در این کشورها کلاهک هسته ای فقط نقش بازدارندگی را داشته است، چنانچه عکس آن اکراین سلاح هسته‌ای خود را حراج کرد و امروز تاوان آن را در تحمل جنگی ویرانگر می چشد. دیگر آنکه وقتی دشمن شماره یک ما در منطقه یعنی اسرائیل؛ دارای کلاهک هسته ای هست؛ طبیعی است که عدم دستیابی ایران به این قدرت یعنی اینکه ما باید مرتب تهدید بشویم و چه بسا روزی کار به جایی برسد که دیکر دیر باشد و نکته آخر اینکه مردم با همه فشارهای سنگین اقتصادی موافق با دستیابی ایران به این قدرت مهم و بازدارنده هستند؛ و این نشان از ضرورت بازبینی در این مساله مهم امنیتی است. دکتر مسلم محمدی هیات علمی دانشگاه تهران 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🔹امید، چه در سطح اجتماعی و چه در سطح تاریخی و تمدنی، از شُعَب توحید است (إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ) و در نگاه توحیدی، اساسِ امید (همچون امید مستضعفان به ظهور دست عدالت الهی) برآمده از «ایمان به حکمت الهی»، «ایمان به رحمت الهی» و «ایمان به وعدۀ الهی» است. ✍دکتر حبیب اله بابائی دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی https://eitaa.com/Habibollah_Babai https://virasty.com/Habibollah_Babai/1722667853057826634 ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
و مشکل بزرگتر ناکافی بودن قوانین موجود برای مقابله با است! ✍🏻دکتر محسن انبیائی @anbiaei14 ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🔥خرس خاله‌ها و دولت چهاردهم 🔻اگر کسی واقعا ادعای علاقه به موفقیت دولت دارد، بدون شک باید روی شهید هنیه و انتقام فلج کننده تمرکز کند نه اینکه علی رغم تاکید رئیس جمهور بر انتقام از صهیونیست‌ها، با ادبیات تردید آفرین به اسم عقلانیت و انعطاف جبهه داخلی را دچار تفرقه کند. 🔻اگر پاسخ بسیار سنگین به صهیونیست ها داده نشود، کدام مقام سیاسی یا اقتصادی خارجی در آینده به ایران سفر خواهد کرد؟ یا اینکه چه تضمینی وجود دارد در یک سفر خارجی مسئولان کشور ترور نشوند؟ 🔻بنابراین عدم پاسخ ویرانگر به رژیم جانی و آمریکا، امنیت ملی و تمام روابط آتی سیاسی و تجاری ایران را تحت تاثیر خطرناک قرار خواهد داد. 🔸پ.ن: امکان ندارد کسی دنبال موفقیت دولت باشد و مطالبه انتقام سخت و خونخواهی نداشته باشد. ✍️حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران https://eitaa.com/faslehozur
💢 چرا دولت اینقدر برای اربعین هزینه می‌کند؟❗️ ❓ چرا در شرایط اقتصادی فعلی به جای رفع مشکلات مردم، چنین هزینه‌هایی انجام می‌شود؟ 📌 پاسخ: ۱. عمده هزینه‌های دولت برای اربعین مربوط به داخل ایران است و بخش زیادی از آن، صرف احداث یا تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل و بهداشت و درمان می‌شود. دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های کشور را بهینه کند و رفاه، امنیت، آسایش و بهداشت مردم در اقصی نقاط کشور را تأمین کند که مراسم اربعین سبب می‌شود استان‌های محروم غرب کشور، از راه، امکانات حمل و نقل و رفاهی مناسب برخوردار شوند. در شرایط عادی این استان‌ها کمتر مورد توجهند، بنابراین سفر اربعین، فرصت خدمت دولت به این استان‌ها را فراهم می‌کند و نه تنها هزینه نیست که نوعی سرمایه‌گذاری است. ۲. وزارت گردشگری وظیفه دارد مردم را به سفر به نقاط مختلف کشور تشویق کند تا کسب و کار مردم از راه توسعه گردشگری، رونق بگیرد. حتی برای این هدف، هزینه‌های سنگینی همچون احداث دریاچه‌های مصنوعی صورت می‌گیرد. اما در سفر اربعین دولت با کمترین هزینه، این هدف را محقق می‌کند. ۳. بخش زیادی از هزینه‌های سفر اربعین، مردمی است و دولت حتی در ایجاد زیرساخت‌ها هم کمتر از مردم و کمک‌های مردمی مشارکت دارد. مردم با عشق و علاقه در این راه هزینه می‌کنند. ۴. هزینه‌های کم دولت در سفر اربعین برای همه است و فقط برای مسافران اربعین نیست. بسیاری از مردم در سفرهای داخلی از این مسیرها استفاده می‌کنند و از امکانات بین راهی بهره می‌برند، بدون اینکه بخواهند به سفر اربعین بروند. ۵. وقتی دولت برای یک برنامه هزینه می‌کند، طبیعی است که عده‌ای از این هزینه استفاده کنند و عده‌ای استفاده نکنند. اما راه برای استفاده همگانی از امکانات اربعین باز است و به بخش خاصی از جامعه اختصاص ندارد. همانطور که وقتی دولت سینما یا سالن تئاتر می‌سازد، برای همه می‌سازد ولی ممکن است عده‌ای از آن استفاده نکنند. عدم استفاده عده‌ای از این امکان، دلیل نمی‌شود چنین فرصتی برای بقیه فراهم نشود. ۶. هزینه دولت برای سفرهای مشابه که جنبه تفریحی دارد و هیچ نقشی در فرهنگ‌سازی و هویت‌سازی شهروندان ندارد، به مراتب بیشتر از سفر اربعین است. برای نمونه، کافی است تسهیلات سفرهای تفریحی به کشورهای دیگر و ارزهای مسافرتی که به این سفرها داده می‌شود را با تسهیلات سفر اربعین مقایسه کنیم. موضوع، روشن‌تر از آن است که پنهان بماند. ۷. کشورهای دنیا به دنبال رشد و تقویت بنیان‌‌های اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی خود هستند و این را از وظایف حکومت خود می‌دانند. ایران هم به عنوان یک کشور مسلمان شیعی، همین رویه عاقلانه را پیش گرفته و با فراهم کردن سفر اربعین، به تقویت فرهنگ دینی خود می‌پردازد. چه فرصتی بهتر و والاتر از زیارت امام حسین علیه‌السلام و پیاده‌روی اربعین که مدرسه خودسازی و مایه‌ی شادابی، نشاط و سلامتی جسم و جان است و باعث انسجام ملی و اتحاد بین‌المللی می‌شود. ۸. بخشی از مسافران اربعین، افرادی هستند که حتی توان سفرهای داخلی را ندارند و این سفر برایشان هم از لحاظ معنوی و معرفتی و هم از لحاظ روحی، بسیار لازم و ضروری است که دولت نیز بخشی از هزینه‌های فراوان این سفر را تأمین می‌کند. ۹. البته بی‌گمان صرف و هزینه بیت‌المال در هر مسیری، نیازمند اولویت‌بندی صحیح، دقت فراوان، جلوگیری از اسراف وتبذیر دارد. 🖋 گروه تبلیغی آفاق (اربعین ۱۴۴۵) 🔖 جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه و اساتید سطوح عالی حوزه علمیه دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur