آخوند آغشته به خون!
آنچه صاحبان این دست از اکانتها در سر دارند، نشان دادن یک جامعهی ناراضی، عصبانی، افسار گسیخته و دلزده از ارزشها و آرمانهاست!
اینان در واقع بدنبال رساندن جامعه به نیستانگاری و نابودیند. برای مخاطب خود مدینهای را ترسیم کردهاند که دیگر ارزشها و حتی هویت ملی در آن جایگاهی ندارد. مخاطب را مجبور میکنند بجای خاقانی، حافظ، مولوی، سعدی، نظامی، عطار، بوعلی سینا و هزاران مشاهیر و اندیشمند دیگر، اسم و تصاویر سلبریتیهای دوزاری را در یاد و خاطره داشته باشند.
بله؛ وقتی برای مخاطب قبلهی عالم پاریس و لندن و نیویورک شد، هنگامی که از هر چند کلمه حرف زدن، یک جمله از نیچه و فروید و هگل و فوکو و... صادر شد، زمانی که انگلیسی را بهتر از فارسی بلد شد، وقتی یک خط از شاهنامه و مثنوی و گلستان و... را نتوانست بخواند، هنگامی که زمان سپری شدن در فضای مجازی بیشتر از کتابخوانی شد، آخوند آغشته به خون خواهد شد.
دانیال بصیر
#انقلاب_رباتی
@cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وطن!
واژهای غریب میانِ جماعتی که در آن زیستند و زیر پرچمش قد کشیدند؛
جماعتی که از قِبَل همین خاک و همین مرز و بوم نمک خوردند و فربه شدند و وقتی کارشان تمام شد لگدمال کردند هرآنچه را که بوی وطندوستی و انسانیت داشت.
"عمل" مهم است، عملِ اجتماعی مهم است. اینکه از ارزشهای وطن در موقعیت درست و برای مردمان میهن دفاع کنید، مهم است.
#وطن
#پای_جان_برای_ایران
@cafe_fekr
درس سیاست!
کیروش غیرایرانی و غیرمسلمان به معدود #سکولارهایحوزوی و اندک #دانشگاهیان_مرعوب_بیگانه درس سیاست داد! سلیبریتیهای هنری_ورزشی خودفروخته که جای خود دارد.
@rozaneebefarda
#پای_جان_برای_ایران
@cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینیم و لذت ببریم؛ چقدر باسخاوت و شریفند؛
"از آن جا که اکثریت مردم مدرن، در اغلب اوقات زندگی خود، باید حواس شان را جمعِ درآوردن پول کنند، این عقیده قوت می گیرد که لازمۀ رسیدن به هر نوع شادمانی و خرسندی مشخص در زندگی، تصاحب مقدار معینی پول است. پول به لحاظ درونی، از پیش نیاز و ابزاری صرف به هدف غایی تبدیل می شود. هنگامی که این هدف تأمین شد، ناخرسندی و کسالت شدید متناوبی ایجاد می شود… پول پُلی است برای رسیدن… و آدمی نمی تواند روی پُل زندگی کند" (گئورگ زیمل)
#انسانم_آرزوست
@cafe_fekr
به بهانه تولد!
سالروز میلاد هر انسانی زمانی میتواند تبدیل به جشن و سرور گردد که رهآور چندسالهَش در دنیا، به ارمغان گذر از شب ظلمت به سپيدی نور و رسيدن به مبارک سحر هدايت شود.
هنگامی جشن و شادی برای شخص معنا پیدا میکند که بتواند بینشهای غلط و باورهای نادرست را از فکر و ذهنَش بزداید و در برابر ابهامات گذشته که منجر به بروز اشتباهات فاحش در زندگیَش شده است، بایستد.
زمانی شخص میتواند شمعهای روی کیک را به راحتی فوت کند که به «شرح صدر» رسیده باشد و با درکی عمیقتر نسبت به گذشته و با گذر از ظاهر به باطن، تجليات الهی را دريابد و خطاب به خود و هستی با صدا بلند بگويد: من آزادم ؛ آزاد از قید اسارتِ چنگالهای شيطانی، وابستگیها و رنگ تعلقها.
سالروز تولد هر انسانی، سالروز رويش و پديدار شدن مجدد است؛ باید مُرد قبل از مرگ و دوباره زنده شد و به دنيا آمد بعد از تولد؛ چرا که تا هر فردی يک بار در گذشته خود نميرد و با تحول معنوی دوباره متولد نشود، مفهوم هستی و فلسفهی خلقت را درک نخواهد کرد و در خسران و ضرر از اين دنيا خواهد رفت.
دانیال بصیر
#تولدم
@cafe_fekr
خسته ام از هجوم این تقدیر
روزهای دروغ دامنگیر
زن زندگی... وَ فحش بی پایان
یک حماقت که ماند بی تفسیر
قصه ی شهر و سلب آسایش
نام آزادیِ به لفظ، اسیر
قصه پرتلاطمی از صبر
منتظر بر عبور یک تغییر
هیزم و شعله... ای خوشا نمرود!
گر گرفتیم لای این تزویر
غصه ام؛ گلی که زود شکست
درد؛ ایذه، کیانِ بی تقصیر
علی علیان
#ایذه
@cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایکاش خون شهید باقریها در رگهای شما هم بود!
امروز ایذه فردا....
در اتفاقات اخیر آنچه بسیار به چشم آمد و همه ما دیدیم این بود که آشوبگران با استفاده از واژگانی مثل "اعتراض"، "آزادی" و.... و با تکیه بر عنصر ارعاب و ترس و با فضاسازی توسط شبکه اجتماعی "اینستاگرام" و با مماشات بیش از حد از جانب متولیان امر، جامعه را به راحتی به سمت هرج و مرج کشاندند.
حادثه تروریستی شاهچراغ، هرج مرج و اختلال در بازار، بستن مغازهها، برهم زدن کاسبی کسبه، ایجاد اختلال در رفت و آمد مردم در سطح معابر، بی حرمتی به روحانیت، قبح شکنی و عادی سازی بیبندوباری و گناه، تعطیلی مراکز علمی، هتک حرمت به مقدسات، هجوم به مظاهر دینی و انقلابی، تخریب اموال عمومی، آسیب به اموال شخصی مردم، تکه تکه کردن جوانان به سبک داعش، حمله به ماموران نیروی انتظامی و فاجعه تروریستی ایذه و به رگبار بستن مردم بیگناه و شهادت و مجروح شدن چندین نفر، همگی حاکی از سوریهسازی و تجزیه ایران دارد.
ایکاش متولیان تامین امنیت از شورای عالی امنیت ملی گرفته تا کمسیون امنیت ملی مجلس و هرکس دیگری که سالیان سال با دریافت حقوقهای نجومی به چپاول بیت المال پرداخته و با خون شهیدان برای خود صندلی امن ساخته، قدری همانند #شهید_باقری برای جان و مال مردم احترام قائل بودند و با مماشات بی معنا و سکوت بی از حد اعلام بیطرفی نمیکردند و به این غائله پایان میدادند.
دانیال بصیر
#ایذه
#ایران_تسلیت
@cafe_fekr
📸 گزارش تصویری
اولین نشست صمیمی شورای سردبیری فکرت با اصحاب رسانه و کنشگران فعال فضای مجازی ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در مجموعه شناخت برگزار شد.
@Fekrat_Net
#پای_جان_برای_ایران
@cafe_fekr
قورباغههای هفتتیرکِش
امیرعباس طباطبایی
طبق آخرین یافتههای علمی هفتگونه قورباغه در ایران وجود دارد که یک گونه از آنها در ناحیه جنوب تا جنوب شرق کشور زیست میکنند؛ همچنین ششگونه دیگر در بخشهایی از شمال کشور و نواحی زاگرس و جنوب غرب وجود دارند. متخصصین ویژگیهای زیادی را برای این حیوان بیان کردند که میتوان سه مورد را جز مهمترین آنها دانست:
دوزیستبودن: قورباغهها زیست واحدی ندارند؛ آنها نمیتوانند خود را در وضعیت ثابت قرار داده و به صورت پیوستار زندگی کنند چرا که اصولا حیاتشان به همین تزلزل بسته است.
جهشکردن: قورباغهها برخلاف دیگر حیوانات نه راه میروند، نه میدوند و نه میخزند؛ بلکه آنها میجَهَند؛ یعنی به یکباره از نقطهای به نقطه دیگر پرش میکنند و هیچگاه در موقعیت آرام به پیش نمیروند.
حمله به دوست و دشمن: قورباغهها (مخصوصا انواع خطرناک آنها) زمانی که موجودیت خود را در خطر ببینند، به هر طریقی که شده (یا از طریق پوست یا از طریق نیش و بزاغ)، زهر خود را به طرف مقابل (خواه دوست باشد یا دشمن) میریزند.
تا اینجا فقط یک سری نکات علمی رو مرور کردیم؛ غرض از بیان این مطالب این بود که در وضعیت فعلی کشور، باید مراقب انسانهای قورباغهصفتی باشیم که اولا منافقگونه و دوزیستوار فقط به فکر منافع خود هستند؛ ثانیا هیچ تعادل شخصیتی نداشته و به یک باد رسانهای از حالتی به حالت دیگر جهیده و مدام گرفتار افراط و تفریطند؛ ثالثا زمانی که دیگ برای آنها نجوشد، اجازه نخواهند داد تا دوست و دشمن بر سر آن سفره بنشینند.
این افراد فقط در ظاهر بین مردم محلی بلوچ و بختیاری و کرد و عرب زندگی میکنند و همانند مردم آن دیاران لباس میپوشند، ولی کوچکترین تحریکی کافی است تا آنها موجودیت خود را در خطر پنداشته و آن وقت نه به دشمنان فرضی خود (مامورین حکومتی) بلکه به مردم کوچه و بازار خودشان هم رحم نکنند.
آری اینها نه بلوچند؛ نه بختیاری؛ نه کرد؛ نه ترک و نه حتی انسان؛ اینها مُشتی قورباغهاند که شهر را شلوغ پنداشته و هفتتیرکِش شدهاند.
#تجزیه_ایران
@cafe_fekr
کنشگری سیاسی نخبگان ایرانی در کدام جهان معرفتی شکل میگیرد؟
پرونده «نخبه و اعتراض» روی میز فکرت
اهالی لغت، معنا و معادل «نخبه» را «برگزیده» دانستند. در ساحت اندیشه نیز به فردی برگزیده و نخبه گفته میشود که عقلانیت نظری و عملیاش مورد اقبال عمومی قرار گیرد. در واقع عناصر تبدیلشدن یک شخص به نخبه و تمایزش از سایر افراد، استعداد طبیعی و هوش سرشار، همت و تلاش و پشتکار، و هدایت و توفیق الهی است.
آنچه جامعه از یک فرد نخبه انتظار دارد این است که در کنار اهمیت به «ارزشهای معنوی»، ظرفیت شخصی خود را تبدیل به ظرفیت ملی کند و تواناییهای خود را در جهت حل مسائل کشور قرار دهد.
بنابراین فرد نخبه، علاوه بر خودسازی فردی و رعایت ادب و پرهیز از فحاشی و بدزبانی، بایستی دارای قدرت تفکر و بهرهگیری از منطق استدلالی باشد. نخبه نباید ذهن و فکر خود را به آسانی در اختیار افراد، گروهها و حتی رسانهها قرار دهد که او را کانالیزه کنند. به همین دلیل، اگر محتوایی به دستش رسید را باید با نگاهی تحقیقانه و پرسشگرانه در چارچوب علمی قرار دهد.
فضای نخبگانی، فضای نقزدنهای عوامانه و هیجانی نیست؛ لودگی، خشونت و آدمکشی در قاموس فکری نخبه، جایی ندارد. اگر نخبه با پدیده و یا آسیب اجتماعی روبهرو شد، مسیر اعتراض و کنشگری اجتماعی وی، سمت و سوی علمی و مستدل دارد و نخبگان برای اعلام اعتراض به دیدگاه رقیب یا مخالف، میدان «گفتوگو» را برمیگزینند. نخبه جریانساز است و سعی میکند با درنظرداشت اهداف و ارزشهای جمعی، گفتمانسازی کند.
دانیال بصیر، سردبیر پایگاه تحلیلی فکرت
#نخبگان
@cafe_fekr
واقعا وقتی تیم انگلیس آن سرود استبدادش را با تمام وجود و عشق خواندند و سکوت بیشرمانه اعضای تیم ملی موقع پخش سرود ملی را دیدیم، یاد سخنان حضرت امیر افتادم که به لشگرش در جنگ صفین فرمود: آنها در دفاع از باطل متحدند و شما در دفاع از حق سست.
#سرود_ملی_ایران
#عشق_به_وطن
@cafe_fekr
ما پیش از آنکه تشنه شده باشیم نوشیدهایم و پیش از آنکه به اشتها آمده باشیم و با سؤالها گلاویز شده باشیم خود را تلنبار کردهایم و این است که باد کردهایم و با آنکه زیاد داریم مریض و بیرمق هستیم و به پرخوری فکری دچار شدهایم.
#عین_صاد ـــ رشدص ۱۷
@cafe_fekr
سرود ملی؛
حس غرور؛
صحنه اشک هواداران عالی بود؛
وقتی همه با هم متحد شویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود ملی؛
حس غرور؛
صحنه اشک هواداران عالی بود؛
وقتی همه با هم متحد شویم...
هم_اکنون_قطر
@cafe_fekr
طرفداران واقعی ایران ماییم
بیشرف واقعی کسی بود که برای تیم ملی آرزو باخت داشت.
@cafe_fekr
ایران۲
سعودی نشنال، بیبیسی،منوتو، آمریکا،پ ک ک ،پژاک، کوموله، تجزیه طلب، سلطنت طلب و...صفر
#خداروشکر
@cafe_fekr
در خیابانهای شهرهای ایران شادی کنید، جشن بگیرید، فریاد بزنید، برقصید، که رقص و شادی امروز، پس از هفتاد روز غم واقعی و غم مهندسی شده تزریق شده هم خود خود زندگی است و هم دفاع از مرزهای ایران است. شکست دادن دشمن خارجی مهاجمی است که میخواهد با ناامیدی و خشم ما را صد پاره کند و مقابل یکدیگر بگذارد. دشمنی که میخواهد آنقدر ناامیدمان کند که تن به «خودکشی ملی» و «خودزنی ملی» دهیم.
.
و البته شادی خودتان را هم رسانهای کنید. میدانم در «دیکتاتوری جو» ساخته شده توسط این رسانههای تبهکار بسیاری از اقوام و عزیزان ما هم قطبنمای ملی شان گیج شده و مثل ادمهای هیپنوتیزم شده مسخ شده و دچار خودزنی شدهاند و ممکن است بهخاطر انتشار همین شادی ساده هم ما را سرزنش و شماتت کنند. اما این هجمه هفتاد روزه دشمن باید شکسته شود. و ما مردم عادی باید این خط دشمن را بشکنیم. در غیاب یک رسانه ملی و در غیاب ارتش رسمی رسانهای ایرانی، ما شهروندان ساده با دست های خالی باید شجاعت اخلاقی به خرج دهیم و از مرزهای روانی ایران پاسداری کنیم.
.
و میتوانیم. موساد و سیا و بیبیسی و اینترنشنال با حربههای جادویی رسانهای-روانی، ممکن است شناخت ما را برای مدتی محدود مخدوش کنند، اما این کشور ریشهاش بسیار عمیقتر از آن است که شکست بخورد. برمیگردد، خودش را، وطنش را پیدا میکند و در دقیقه نود و هشت پیروز میشود
علی علیزاده
#برای_ایران
@cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان پیرمرد افغانستانی در مورد وطن:
ایکاش 20 سال یا 30 پیش از امروز از اینجا میرفتم... ولی این وطن را خیلی دوست دارم، مثل مادرم دوست دارم، این وطن... در هرجایی که باشی آرامش را در اینجا میگیری در جایی که زاده شده باشی..
بشنو این نی چون شکایت میکند
از جداییها حکایت میکند
کز نیستان تا مرا ببریدهاند
در نفیرم مرد و زن نالیدهان
https://eitaa.com/women92
#وطن
#برای_ایران
@cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی دست بگشاد و کنارانش گرفت همچو عشق اندر دل و جانش گرفت دست و پیشانیش بوسیدن گرفت وز مق
#مثنوی_خوانی
بخش اول
قصهٔ رنجور و رنجوری بخواند
بعدازآن در پیش رنجورش نشاند
رنگ روی و نبض و قاروره بدید
هم علاماتش هم اسبابش شنید
گفت هر دارو که ایشان کردهاند
آن عمارت نیست ویران کردهاند
بیخبر بودند از حال درون
استعیذ الله مما یفترون
دید رنج و کشف شد بَر وِی نهفت
لیک پنهان کرد و با سلطان نگفت
رنجش از صفرا و از سودا نبود
بوی هر هیزم پدید آید ز دود
دید از زاریش کو زار دل است
تن خوش است و او گرفتار دل است
عاشقی پیداست از زاری دل
نیست بیماری چو بیماری دل
علت عاشق ز علتها جداست
عشق اصطرلاب اسرار خداست
عاشقی گر زین سر و گر زان سرست
عاقبت ما را بدان سر رهبرست
هرچه گویم عشق را شرح و بیان
چون به عشق آیم خجل باشم از آن
گرچه تفسیر زبان روشنگرست
لیک عشق بیزبان روشنترست
چون قلم اندر نوشتن میشتافت
چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت
عقل در شرحش چو خر در گل بخفت
شرح عشق و عاشقی هم عشق گفت
#دفتر_اول
ص 10 - بیت از بیت 102 - 116
@masnavi_manavi
#عاشقی
@cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی بخش اول قصهٔ رنجور و رنجوری بخواند بعدازآن در پیش رنجورش نشاند رنگ روی و نبض و قارور
آفتاب آمد دلیل آفتاب
گر دلیلت باید از وی رو متاب
از وی ار سایه نشانی میدهد
شمس هر دم نور جانی میدهد
سایه، خواب آرد تو را همچون سمر
چون برآید شمس انشق القمر
خود غریبی در جهان چون شمس نیست
شمس جان باقیست کاو را امس نیست
شمس در خارج اگر چه هست فرد
میتوان هم مثل او تصویر کرد
شمس جان کو خارج آمد از اثیر
نبودش در ذهن و در خارج نظیر
در تصور ذات او را گُنج کو
تا درآید در تصور مثل او
چون حدیث روی شمسالدین رسید
شمس چارمآسمان سر در کشید
واجب آید چونکه آمد نام او
شرح کردن رمزی از انعام او
این نفس جان دامنم برتافتست
بوی پیراهان یوسف یافتست
کز برای حقِ صحبت سالها
بازگو حالی از آن خوش حالها
تا زمین و آسمان خندان شود
عقل و روح و دیده صدچندان شود
لاتکلفنی فانی فی الفنا
کلت افهامی فلا احصی ثنا
کل شیء قاله غیرالمفیق
ان تکلف او تصلف لا یلیق
من چه گویم یک رگم هشیار نیست
شرح آن یاری که او را یار نیست
شرح این هجران و این خون جگر
این زمان بگذار تا وقت دگر
قال اطعمنی فانی جائع
واعتجل فالوقت سیف قاطع
صوفی ابنالوقت باشد ای رفیق
نیست فردا گفتن از شرط طریق
تو مگر خود مرد صوفی نیستی
هست را از نسیه خیزد نیستی
گفتمش پوشیده خوشتر سِرِّ یار
خود تو در ضمن حکایت گوش دار
خوشتر آن باشد که سر دلبران
گفته آید در حدیث دیگران
گفت مکشوف و برهنه بیغلول
بازگو، دفعم مِدِه ای بوالفضول
پرده بردار و برهنه گو که من
مینخسپم با صنم با پیرهن
گفتم ار عریان شود او در عیان
نه تو مانی نه کنارت نه میان
آرزو میخواه، لیک اندازه خواه
برنتابد کوه را یک برگ کاه
آفتابی کز وی این عالم فروخت
اندکی گر پیش آید جمله سوخت
فتنه و آشوب و خونریزی مجوی
بیش ازین از شمس تبریزی مگوی
این ندارد آخر، از آغاز گوی
رو تمام این حکایت بازگوی
#دفتر_اول
ص 11 - بیت از بیت 117 - 144
@masnavi_manavi
#عاشقی
@cafe_fekr