هدایت شده از مرکز تربیت معلم مبلغ حوزههای علمیه
از کلیه پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت دعوت می شود تا تا مقالات خود را جهت انتشار از طریق سامانه
http://tarbiatmotali.ismc.ir
ارسال نمایند تا پس از داوری و تأیید در
📙📘فصلنامۀ تربیت متعالی📗📕
منتشر شود.
┄┅─✵🍃🌸🌼🍃✵─┅┄
#مرکز_تربیت_معلم_مبلغ
@mobalegh_moalem
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹🔹•❁✧═┅┄
💠 تدوین اهمیت و ضرورت تحقیق
برای بیان اهمیّت و ضرورت تحقیق به شکل ساده باید مشخص شود که موضوع چرا مهم است و بین موضوعات مهم چه اولویتی دارد.
باید توضیح داده شود که انجام پژوهش چه مزایایی دارد و انجام ندادن آن، چه معایب و مشکلاتی خواهد داشت. در این بخش باید از پشتیبانی مبانی نظری در استدلالهای ارائه شده استفاده کرد.
نگارش "اهمیّت و ضرورت تحقیق" در طرح نامه میتواند بر اساس محورهایی به شرح #جدول_فوق🖕 مورد توجه قرار گیرد.
#پژوهش
#طرح_نامه
#طلبه_پژوهشگر
#اهمیت_و_ضرورت_تحقیق
╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮
❇️@pajoohesh_esfahan
╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
New - مقاله نویسی علامه حلی[1].mp3
زمان:
حجم:
33M
✦؛﷽✦
••✾•🌱🌹🌱•✾••
#فایل_صوتی
#جلسه_دهم
💠معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا سلام الله علیها با همکاری معاونت پژوهش استان اصفهان برگزار کرده است:
💠 کارگاه آموزشی مقاله نویسی: ویژه جشنواره علامه حلی(ره)
👤مدرس: سرکار خانم مریم رمضانیان (استاد ارزیاب، استاد راهنمای سطح سه، ارائه دهنده کارگاه های تخصصی پژوهشی)
💎 ویژه طلاب سطح ۲،۳،۴ و دانش آموختگان
📅زمان: سه شنبه هر هفته، شروع کارگاه از ۳ اسفند ماه
⏰ساعت: ۱۸ الی ۱۹:۲۰ عصر
🌐 لینک برگزاری کارگاه:
🌐 https://yun.ir/tclmi
#پژوهش
#طلبه_مولف
#طلبه_پژوهشگر
#کارگاه_پژوهشی
#جشنواره_علامه_حلی
#کارگاه_مهارت_مقاله_نویسی
╭─┅✧✿🔺✿✧┅─╮ @pajoohesh_esfahan
╰─┅✧✿🔻✿✧┅─╯
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
کارگاه مقاله نویسی استاد حبیب اللهی 18 خرداد.mp3
زمان:
حجم:
38.4M
✦؛﷽✦
💠معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی مجتهده امین اصفهان برگزار کرده است:
💠 کارگاه آموزشی مقاله نویسی: ویژه جشنواره علامه حلی(ره)
👤مدرس: جناب آقای دکتر مهدی حبیب الهی
📅زمان: چهار شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
#پژوهش
#طلبه_پژوهشگر
#کارگاه_مقاله_نویسی
#جشنواره_علامه_حلی
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
⚛ @pajoohesh_esfahan
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
❌ گرتهبرداری ❌
✳️ گرته برداری از زبان بیگانه در نگارش و ترجمه
🔶 نمونه هایی از گرته برداری و جایگزین مناسب برخی از آنها
❇️ عبارت انگلیسی/ فرانسوی/ آلمانی:
🔵 indifferent
❌عبارت گرتهبرداری شده❌:
⛔️ بیتفاوت ⛔️
✅ عبارت جایگزین:
☑️ بیتوجه، بیاعتنا
🔵 مثال:
✔️ برخی مردان به همسرانشان بیاعتنا هستند.
❇️ عبارت انگلیسی/ فرانسوی/ آلمانی:
🔵 inevitable
❌عبارت گرتهبرداری شده❌:
⛔️ غیر قابل اجتناب⛔️
✅ عبارت جایگزین:
☑️ خواهناخواه، چارهناپذیر
🔵 مثال:
✔️ خواهناخواه این اتفاق میافتاد.
❇️ عبارت انگلیسی/ فرانسوی/ آلمانی:
🔵 It’s turn in
❌عبارت گرتهبرداری شده❌:
⛔️ به نوبه خود ⛔️
✅ عبارت جایگزین:
☑️ به سهم خود
🔵 مثال:
✔️ دوست داشتم به سهم خودم در این اتفاق شریک باشم.
❇️ عبارت انگلیسی/ فرانسوی/ آلمانی:
🔵 le rôle du jeu
❌عبارت گرتهبرداری شده❌:
⛔️ نقش بازی کردن⛔️
❌ مثال:
❌برای فریب دادن ما، خوب نقش بازی کردی.
❇️ عبارت انگلیسی/ فرانسوی/ آلمانی:
🔵 My god
❌عبارت گرتهبرداری شده❌:
⛔️ خدای من ⛔️
✅ عبارت جایگزین:
☑️ خدایا!
🔵 مثال:
✔️ خدایا! چه اتفاق وحشتناکی افتاده!
#درست_نویسی
#گرتهبرداری(۵)
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
🔴@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹🔹•❁✧═┅┄
💠 تدوین فرضیه یا سؤال پژوهشی (۱)
◽️پس از تدوین اهداف کلّی و اختصاصی، پژوهشگر باید این اهداف را به شکلی طراحی کند که قابل پاسخ دادن یا آزمون کردن باشد.
◽️به این منظور، پژوهشگر اهداف اختصاصی پژوهش را به سؤالات پژوهشی (برای امکان پاسخگویی) یا فرضیه های پژوهش (برای امکان آزمون کردن) تبدیل می کند.
◽️این اقدام، مسیر اجرای پژوهش را هموار می کند و هر هدف می تواند به یک یا بیشتر از یک مورد سؤال یا فرضیه تبدیل شود.
◽️این بخش مهم که از چالش های دانشجویان، طلاب و پژوهشگران است، اگر به درستی درک نشود، موجب اشتباهاتی در پژوهش خواهد شد.
📌به این منظور و برای درک مفاهیم فرضیه و سؤال، تفاوت آن ها در جدول فوق ⬆️ ارائه شده است.
#پژوهش
#طرح_نامه
#فرضیه
#سؤال_پژوهشی
#طلبه_پژوهشگر
╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮
❇️@pajoohesh_esfahan
╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹🔹•❁✧═┅┄
💠تدوین فرضیه یا سؤال پژوهشی (۲)
✔️ نمونههایی برای موارد «نگارش فرضیه یا سؤال» و یا «نگارش هر دو»:
1⃣ نگارش فرضیه و یا سؤال:
🔘نمونه «سؤال پژوهشی»
👈چه رابطهای بین هوش هیجانی مدیران و عملکرد آنان وجود دارد؟
🔘نمونه «فرضیه»
👈 بین هوش هیجانی مدیران و عملکرد آنان رابطه وجود دارد.
2⃣ نگارش هر دو:
🔘نمونه «سؤال پژوهشی»
👈 میزان سطح هوش هیجانی مدیران چگونه است؟میزان سطح عملکرد مدیران چگونه است؟
🔘نمونه «فرضیه»
👈بین هوش هیجانی مدیران و عملکرد آنان رابطه وجود دارد.
#پژوهش
#طرح_نامه
#فرضیه
#سؤال_پژوهشی
#طلبه_پژوهشگر
╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮
❇️@pajoohesh_esfahan
╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
هدایت شده از دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🔰 فراخوان جذب و پذیرش مقاله علمی پژوهشی فصلنامه اخلاق
🌸 با موضوع اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت
📝 ارسال مقاله تا ۳۱ تیر ماه سال جاری به ایمیل akhlagh@dte.ir
🇮🇷 پژوهشکده الهیات و خانواده
🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌐 eitaa.com/joinchat/309461000C26df2b53cf
هدایت شده از اخبار سیده نفیسه (سطح۳)
؛༻⃘⃕࿇♦️﷽♦️༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
🔹محورهای اولین همایش بینالمللی اندیشه دفاعی امام خامنهای(مدظلهالعالی)
🔸محور اول: مباني، اصول و ابعاد اندیشه و مکتب دفاعی رهبری
۱. مبانی فقهی و حقوقی دفاع و جهاد
۲. فلسفه؛ ماهیت، چرایی، چیستی و خاستگاه
۳. دفاع و اصول حاکم بر آن
۴. دشمن شناسی
🔹محور دوم: گام دوم انقلاب در اندیشه و مکتب دفاعی رهبری
۱. روند تکاملی قدرت و اقتدار دفاعی
۲. جایگاه قدرت و امنیت در گام دوم
۳. جایگاه و نقش جوانان در شاکله دفاعی تمدن نوین اسلامی
۴. مفهوم، ابعاد، فرصت ها و راهبردهای قوی شدن در حوزه دفاعی
🔸 محور سوم: مقاومت و آینده آن در اندیشه و مکتب دفاعی رهبری
۱. روند تکاملی نظریه مقاومت
۲. امنیت ملی و محور مقاومت
۳. محور مقاومت؛ زمینه ها، پیش نیازها، لوازم و تمهیدات حمایت از آن
۴. جغرافیای مقاومت؛ ضرورت و شیوه های گسترش آن
۵. رویکردهای دفاعی در نظریه مقاومت
🔹محور چهارم: ساز و کارها و ابزارهای دفاعی در اندیشه و مکتب رهبری
۱. مدیریت جهادی در حوزه دفاعی
۲. ابزارها و روش های دفاعی
۳. مقابله با جریان های معاند(برانداز، نفوذی، جدایی طلب و ...)
۴. مقابله با جنگ شناختی(علم و فنآوری، رسانه ها، شبکه های اجتماعی، فضای مجازی...)
۵. دیپلماسی دفاعی؛ فرصت-تهدید(پیمانهای دفاعی،محیطشناسی،مدیریتدفاعیمنطقهای)
🔸محور پنجم: نقش انقلاب در افول قدرت امریکا در اندیشه و مکتب دفاعی رهبری
🔻جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید👇
🌐http://www.tademam.ir
#طلبه_پژوهشگر
#فراخوان_مقاله_نویسی
#اثر_گستری_طلاب_خواهر
╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮
❇️@pajoohesh_esfahan
╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
📌کارگاه آموزشی مقاله نویسی، نشستهای تخصصی، ویژه اولین همایش بینالمللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنهای مدظلهالعالی
🔺ما را به دوستان فرهیخته خود معرفی نمایید 👇
Eitaa.com/tademam
www.tademam.ir
هدایت شده از ادبستان پسرانه توحید
518537_1_پوستر_پويش_فرهنگي_هنري_علوي.jpg
حجم:
266.7K
پویش کشوری فرهنگی هنری علوی ویژه دانش آموزان