هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
📚چگونه برای امتحان درس بخوانیم؟!
💯تمرکز حواس
💯علامت گذاری نکته های مهم
💯 ترک افکار منفی
💯 تکرار آموخته ها و مرور آنها
💯 تعیین هدف و انگیزه
💯استراحت کردن هنگام مطالعه
💯حفظ آرامش انتخاب محیط مناسب
#شیوه_مطالعه
#طلبه_پژوهشگر
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
✏️@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
👨🏫تکنیک های تندخوانی
1️⃣ واژه ها را گروه بندی کنید
2️⃣هیچگاه به عقب باز نگردید
3️⃣هدفمند مطالعه کنید
4️⃣فقط کلمات و کلیدی را مطالعه کنید
5️⃣با صدای بلند مطالعه نکنید
6️⃣واژه و اصطلاح جدید بیاموزید
7️⃣ تمرکز خود را حین مطالعه حفظ کنید
8️⃣عوامل حواس پرتی را حذف کنید
9️⃣توقف چشم روی سطوح را کاهش دهید
🔟تمرین کنید و تمرین کنید
#شیوه_مطالعه
#طلبه_پژوهشگر
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
✏️@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
افزایش سرعت مطالعه
📝 طول بازه های مطالعه را کمترکن و تعدادش رو بیشتر کن.
😰وسواس مطالعاتی تو بنداز دور.
🔈 با صدای بلند درس نخون.
🔄 موقع درس خوندن همش به مطالب قبلی برنگرد.
🤖 در دوره اول خوندن، اولویت فهمیدن باشه نه حفظ کردن همه چیز.
؛🤦♂️با یه بار خوندن یه مطلب انتظار مسلط شدن توی اون مبحث رو نداشته باش.
😌سعی کن تمام تمرکزت روی درس باشه.
⏰ برای اتمام خوندن هر قسمت، برای خودت مهلت تعیین کن.
🐢 یادت نره که کندتر خوندن لزوماً باعث تسلط بیشتر نمیشه.
👀✏️ دنبال کردن خطوط با یه مداد میتونه به افزایش سرعت کمک کند.
#طلبه_پژوهشگر
#شیوه_مطالعه
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
✏️@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
📚طرح تحقیق
📒 منابع تحقیق
✨یکی دیگر از مولفه های طرح تحقیق منبع شناسی یا ذکر منابع تحقيق است؛ برای منابع با توجه به حیثیت های مختلف در بحث منبع شناسی تقسیمات متنوع و متعددی ارائه می شود. 👈 در ابتدا باید مقصود از منبع بیان شود، سپس تقسیم و شيوه معرفی منابع و دسته بندی آن ارائه خواهد شد.
❇️تعريف منبع
منابع عبارت اند از اسناد، کتب، دانش نامه ها، فرهنگ نامه ها، سامانه های اطلاعات علمی، مجلات، و کلیه اموری که اطلاعات اولیه را به عنوان دیتا یا اطلاعات خام در اختیار محقق قرار می دهند. بنابر این از نظر شکل به انواع مختلف کتاب، دانش نامه، فرهنگ نامه، درسنامه، سامانه های اطلاعاتی، پایان نامه و رساله، سایت های اطلاعاتی، گزارش های علمی و گزارش های تحقیقی تقسیم می شوند.
⛔️ لذا آن چه که می تواند جایگاهی برای ثبت، نگهداری و طبقه بندی اطلاعات اولیه یک تحقیق باشد منبع تحقیق گفته می شود. ⛔️
#آشنایی_با_مهارت_پژوهشگری (۱۱۳)
#طرح_تحقیق
#منابع_تحقیق
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
🔴@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
♨️ اینقدر نگو وقت ندارم 🤔
⏰هر هفته ۱۶۸ ساعت است...
🔰 اگر مقدار ساعتی که باید در هفته مصرف کنی رو اینطور محاسبه کنیم: 👇
📚۴۸ ساعت کار و تحصیل
⛹️♂️۱۴ ساعت ورزش
😴٤۹ ساعت خواب
♨️ این یعنی ۵۷ ساعت باز هم در هفته وقت داری!!!!
⭐️ پس هدر نده! ازش درست استفاده کن⭐️
#طلبه_پژوهشگر
#شیوه_مطالعه
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
✏️@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
❇️ نشانه گذاری و علائم ویرایشی
✳️کاربرد نقطه ویرگول (؛) در فارسی
✨نقطه ویرگول یکی از علائم نگارش در زبان فارسی است که متشکل از یک نقطه و یک ویرگول است.
⬅️کاربرد نقطه ویرگول برای نشان دادن مکثی بیشتر از ویرگول و کمتر از نقطه است.
✨نشانه نقطه ویرگول در زبان انگلیسی سمیکالن (Semicolon) خوانده میشود. البته در زبان انگلیسی، برخلاف فارسی، نقطه در بالا و کاما در پایین درج میشود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
❇️موارد استفاده از نشانه نقطه ویرگول در نگارش فارسی
1⃣. جدا کردن سازهها یا جملههای همپایه دارای ویرگول
مثلاً در جمله زیر سه فاعل و سه مفعول وجود دارد و برای جدا کردن فاعل از مفعول، از علامت نقطه ویرگول استفاده شده است.
🔵 محمد، تقی و حسن؛ علی، محمود و حسین را زدند.
2⃣. در پایان جملهای که خود کامل است، اما با جمله یا عبارت بعد جملهای کاملتر میسازد
🔵حجم کار امروز بیشتر از دیروز بود؛ آنقدر که از خستگی قدرت ایستادن ندارم.
3⃣. زمانی که یک جمله تکمیل می شود و سپس با عبارتهای توضیحی مانند یعنی، مثلاً، به عنوان مثال، زیرا و بنابراین و... ادامه پیدا میکند.
#قواعد_درست_نویسی
#نشانه_گذاری(۸)
#نقطه_ویرگول
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
🔴@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
🕒قانون ۱۵ دقیقه
💠اگر روزی ۱۵ دقیقه خودت زبان بخوانی از هفته ای یک بار کلاس رفتن خیلی بهتر است👌
💠 اگر فقط هر روز ۱۵ دقیقه صرف آموزش و خودسازی ات کنی به تغییرهای بزرگی بعد از یکسال می رسی👌
💠 اگر فقط روزی ۱۵ دقیقه پیاده روی سریع انجام بدی از گهگاهی باشگاه رفتن خیلی بهتر است👌
💠 اگر فقط روزی ۱۵ دقیقه مطالعه کنی به پیشرفت های چشمگیری میرسی👌
┅┅❀🍃🌼🍃❀┅┅
💢 با روش ۱۵ دقیقه هیچ وقت بهانهای برای انجام ندادن کارها نداری!! چون تایم کمی ست و به راحتی در دسترس هست👈پس از همین الان شروع کن🏃♂
#طلبه_پژوهشگر
#طلبه_نمونه
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
✏️@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
📚چگونه هر روز یک کتاب خوب را خوب بخوانیم؟! 🤔
⏳با سرعت بیشتری بخوانید...
📙متن های خواندنی خوب پیدا کنید...
🏖محیط مناسب برای خودتان انتخاب کنید...
⏰یک زمان خوب برای مطالعه انتخاب کنید...
#شیوه_مطالعه
#طلبه_پژوهشگر
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
✏️@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄*
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
❇️ نشانه گذاری و علائم ویرایشی
✳️کاربرد علامت سؤال (؟)
❓علامت سؤال چیست و چه نقشی در نگارش فارسی دارد؟
👈 علامت سؤال همانگونه که از نامش برمیآید، گویای پرسشی بودن جمله است. گواه اینکه سؤالی مطرح است و شاید پاسخی در ادامه باشد. معادل این نشانه در زبان انگلیسی question mark نام دارد و شکل آن در متون انگلیسی (?) برعکس شکل فارسی (؟) است.
🔵 کاربردهای علامت سؤال در نگارش
1⃣. در پایان جملات پرسشی مستقیم
🔵 نمایشنامه «آنتیگونه» اثر کیست؟
🔵 به گلها آب دادی؟
✨ نکته: در پایان جملات پرسشی غیرمستقیم، نقطه آورده میشود.
🔵هر چه تلاش کردیم نگفت این پول را از کجا و چگونه به دست آورده است.
2⃣. در آخر جملههای مرکب در صورتی که جمله پایه، پرسشی باشد
🔵 با تو هستم؛ چرا جواب نمیدهی؟
🔵 آن کلاه سبز هدیه مادرم بود؛ نمیدانی کجاست؟
✳️ در صورتی که پایه جمله خبری باشد و جمله پیرو آن پرسشی، پس از پیرو ویرگول و در انتها نقطه به کار میرود.
🔵 پرسیدم نامت چیست، اما پاسخی نشنیدم.
❇️ در جملههای مرکب در صورتی که جمله پایه و یا پیرو به طور مستقیم نقل شود، نشانه ویژه همان جمله درج میشود.
🔵 گفتم: «مرا هم با خود میبری؟» اما پاسخی نداد.
🔵 «به کجا چنین شتابان؟»
گَوَن از نسیم پرسید
«دلِ من گرفته زینجا
هوس سفر نداری
ز غبار این بیابان؟»
#قواعد_درست_نویسی
#نشانه_گذاری(۱۰)
#علامت_سؤال
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
🔴@pajoohesh_esfahan
*┄┅═✧❁🌟❁✧═┅┄*
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
جلسه پنجم کارگاه جلسه اول منبع یابی.mp3
31.07M
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
📚 کارگاه جامع آموزش مقاله نویسی
✅ جلسه پنجم:
🔅منبع شناسی
🔅منبع یابی (۱)
🎙 استاد ارائه دهنده: مریم رمضانیان
🕌 برگزار کننده کارگاه: مدارس علمیه اهل بیت (ع) ملک شهر، حضرت فاطمه (س) فلاورجان، جامعةالنور اصفهان، حضرت معصومه (س) رهنان، حضرت صدیقه کبری (س) گلپایگان، الزهرا (س) زرین شهر، الزهرا (س) مبارکه.
⛔️ این فایل صوتی فقط برای استفاده شخصی طلاب است و انتشار آن به هر شکلی شرعاً مجاز نیست. ⛔️
#کارگاه_مقاله_نویسی
#مقاله_نویسی
#کارگاه_پژوهشی
#صوت_کارگاه
┏━━━━━🌺🍃━┓
@pajoohesh_esfahan
┗━━🌺🍃━━━━┛
هدایت شده از اخبار سیده نفیسه (سطح۳)
🔔#فراخوان_همایش
❇️ کنگره بین المللی میرزای نائینی
🔴برگزار کننده: مرکز مدیریت حوزه های علمیه با همکاری مراکز علمی
✔️در محور اندیشه های فقهی، اصولی، قرآنی، حدیثی و سیاسی
📆مهلت ارسال مقالات: 15 اردیبهشت 1401
👈تارنمای همایش: http://hamayesh.miu.ac.ir/naeini/fa/
#کنگره_بین_المللی
#میرزای_نائینی
#همایش
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
❇️ گروه پژوهشی شهید محمد بلباسي برگزار می نماید:
✳️ژورنال کلاب
🌅موضوع: ریشه یابی بحران زنان در غرب با تکیه بر آموزه های کتاب مقدس
✳️ استاد ارائه دهنده: سرکار خانم زهره مراد
📆 چهارشنبه ۲۹ دی ماه
⏰ساعت ۹ صبح
❇️ لينك حضور:
🌐 yun.ir/3h9vzc
#ژورنال_کلاب
#طلبه_پژوهشگر
#نشست_پژوهشی
#اقدامات_فاخر_استان_اصفهان
╔══🌺🍃🌸🍃🌺═══╗
🅿️ @pajoohesh_esfahan
╚════🌺🍃🌸🍃🌺═╝