eitaa logo
مدرسه دخترانه کندو(۱)
506 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
583 ویدیو
76 فایل
مدرسه دخترانه روش میزان در اصفهان ✔️ارتباط با مد‌یر کانال: @candooschool ✅ دبستان کندو (دوره دوم) @candoo_school2 ✅دبیرستان کندوی خردورزی(دوره اول) @candoo_midschool
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 «وَ يَا مَنْ لا يُكافِى‏ءُ عَبْدَهُ عَلَى السَّوآءِ». 🔶🔸 تو نمى ‏گويى چون تو اين گونه كردى، پس من هم اين گونه مى ‏كنم و مثل تو با تو رفتار مى ‏كنم، كه اگر يك گام برداشتى، يك گام بر مى ‏دارم. تو اين گونه نيستى. 🔸حتى اگر ما به تو پشت كنيم تو به ما رو مى‏ كنى و اگر ما از تو بگذريم تو درها را به روى ما مى ‏بندى و بت ‏هاى ما را يكى يكى به خاك و خون مى ‏كشى تا ما به سمت تو برگرديم. 🔸تو به ما نمى ‏گويى يك گام بيا تا يك گام بيايم، يك نگاه بكن تا يك نگاه بكنم. تو منتظر جزا نيستى و بر عطا و بخشش‏ات هم پشيمانى ندارى و مثل ما با ما رفتار نمى ‏كنى. 🔸واقعش اين است كه ما هيچ چيز نداريم جز اينكه بگوييم: 🔸خدايا! تو به خودت نگاه كردى و به ما دادى، حالا هم به خودت نگاه كن و ادامه بده. 🔸در كلام معصوم است كه: خدايا! تو هيچ وقت به خاطر استحقاق به ما نداده ‏اى كه حالا به خاطر بدى ما بخواهى پس بگيرى. و بگويى چون تو درست صفا نكردى، حالا پس بده. 🔸تو آن موقع كه دادى، ما بدون استحقاق بوديم و حالا هم كه از تو مى ‏خواهيم ادامه بدهى، استحقاقى نداريم؛ 🔸ولى آنچه كه هست، اين است كه بخشش و عطاى تو را هيچ چيزى جز سخاوت و كرم تو زياد نمى ‏كند. 🔸من نمى‏ دانم چه بگويم. تأملى بايد كرد، اگر آدم خودش را از خدا طلبكار مى‏ داند؛ يعنى واقعاً خيال مى‏ كند كه خيلى براى او كار كرده و خيال مى‏ كند اگر به اندازه يك شبانه روز كه از او وقت گرفته، به همان اندازه هم به او خدمت كرده و طلبكار است، مى‏ گويد: او برود خود را باشد. 🔸ولى اين را ما خوب مى‏ دانيم، آنچه كه او به ما داده را براى غير او خرج كرده‏ ايم و با آنكه او به ما محبت كرده ولى ما به كسان ديگرى رو آورده ‏ايم و در حق او بدى كرده ‏ايم. 📝استاد علی صفایی حائری 📚کتاب بهار رویش، ص ۱۳۷ 🔰روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را غنیمت بشماریم.🌱 ▶️ @einsad 🛒 www.zekraa.ir ▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
هدایت شده از گندم
ماه مبارک رمضان 🍃 چشم انتظارند ... سلام بنده های خوب خدا ❤️ میزان زکات فطره سه کیلوگرم گندم یا برنج می باشد. گندم : حداقل 10 هزار تومان برنج : حداقل 30 هزار تومان (مقام معظم رهبری _ 1399) ان شالله در این مسیر مثل همیشه در کنارمون باشید. ( ای با رویکرد اجتماعی) و و 💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی بابت ""هزینه های عام المنفعه"" 6037-9981-1321-5007 بانک ملی ایران به نام حامدسعادت پور به رسم امانت : ☑️ توسط شما خوبان توانسته است به ارزش 759 میلیون تومان روی پروژه های خیراندیشانه در حوزه های اجتماعی سرمایه گذاری کند. @gandom_link
هدایت شده از نو+جوان
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ ♨️ 🎥 | *نماز در قدس* 👌 راه‌حل اساسی برای مسأله فلسطین چیست؟ 😅 طرح ترامپ قبل از خودش می‌میره! *➕ وعده شیرین آقا برای جوان‌هایی که منتظر پیروزی نهایی‌اند😍* 💫 نو+جوان ؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_Khamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای رمضان عزیزم آهسته تر آمدنت چه باذوق وشوق بود ولی رفتنت چه باعجله لحظه ای درنگ کن به کجااین چنین شتابان... خدا حافظ ای ماه راز و نیاز خداحافظ ای گریه ها در نماز خدا حافظ ای یا علی و عظیم خدا حافظ ای ماه رب کریم خداحافظ ای جوشن و هم مجیر شب قدر و صد ناله ،عبد حقیر خداحافظ ای نیمه شب تا سحر ابو حمزه ،قرآن به سر ،چشم تر خدا حافظ ای ماه برهان حق که یک آیه ختمی ز قرآن حق خداحافظ ای ماه مهمان شدن همه مورد لطف یزدان شدن خدایا شکرت که امسالم مهمونم کردی .‌.. 〰〰〰〰〰〰〰
هدایت شده از گندم
ماه مبارک رمضان 🍃 چشم انتظارند ... سلام بنده های خوب خدا ❤️ میزان زکات فطره سه کیلوگرم گندم یا برنج می باشد. گندم : حداقل 10 هزار تومان برنج : حداقل 30 هزار تومان (مقام معظم رهبری _ 1399) ان شالله در این مسیر مثل همیشه در کنارمون باشید. ( ای با رویکرد اجتماعی) و و 💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی بابت ""هزینه های عام المنفعه"" 6037-9981-1321-5007 بانک ملی ایران به نام حامدسعادت پور به رسم امانت : ☑️ توسط شما خوبان توانسته است به ارزش 759 میلیون تومان روی پروژه های خیراندیشانه در حوزه های اجتماعی سرمایه گذاری کند. @gandom_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و را بهتر بشناسیم ؟ ‼️ محلی برای زندگی و یادگیری ... 1. مدرسه تحول خواه ماموریت های خود را باز می شناسد و از انتقال سواد (به جای انتقال داده های علمی صرف و سواد اندوزی) به عنوان دست مایه ای برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد. 2. یادگیری مبتنی بر تلاش دانش آموز (نه معلم) است. دانش آموز به دنبال کشف پاسخ سوالات خویش است و می تواند در صورت لزوم بهترین راهنمایی را از معلم بگیرد. طبعا در این تلاش فردی توام با کشف و مباحثه، عمق یادگیری بیشتر است و یادداری مطالب هم بسیار بلندمدت است. در این روش، مهارت ها و روحیه پرسشگری، پژوهشگری و تفکر تحلیلی از کودکی تقویت می شود. 3. در این مدارس، تفاوت های فردی دانش آموزان بسیار جدی گرفته می شود. طرح درس ها، متنوع و مبتنی بر نحوه مشارکت هر دانش آموز در بحث است. و برای پیشرفت دانش آموز در امور درسی و غیردرسی محدودیتی وجود ندارد. 4. ارزشیابی در روش این مدارس ؛ تدریجی، توصیفی و معمولا مبتنی بر پرسش و پاسخ شفاهی یا پروژه عملی است. این ارزشیابی در مقایسه با خود اتفاق می افتد و نه دیگران. 5. فرآیندهای مدرسه گروهی و مشارکتی است و کمتر رنگ و بوی فردی دارد. 6. شادابی و نشاط دانش آموزان امری اصیل و بستر کار تربیتی و علمی تلقی می شود. 7. کلاس و مدرسه محل هماهنگی فعالیت ها است و زیر نظر معلم راهنما در هر فضا یا زمانی (واقعی یا مجازی) یادگیری می تواند صورت گیرد. چراکه یادگیری فرآیندی مستمر است که از طریق خانواده، رسانه، مسجد، مدرسه و ... اتفاق می افتد. 8. زمینه سازی برای استفاده صحیح از اختیار جهت رسیدن به بهترین انتخاب ها (به گزینی) وجود دارد. به همین منظور در انتخاب برنامه ها آزادی عمل حداکثری وجود دارد. این روش به تقویت مهارت برنامه ریزی، خودکنترلی و مدیریت زمان و منابع از سنین کودکی توجه دارد. 9. به متربی به عنوان موجودی سرشار از قابلیت ها نگریسته می شود که وظیفه مربی و مدرسه، ایجاد شرایط مساعد و کمک به اوست تا استعدادهای او به فعلیت برسد. سرزنش و شماتت وجود ندارد و تذکر به حداقل خود رسیده است. چرا که متربی در قانونگذاری دخیل است و عقوبت عمل خود که همان جبران خسارت و زیان است را می داند. در این مدارس به دانش آموز معمولا اعتماد می شود و او فردی وظیفه شناس و صادق شناخته می شود. لذا حرف او خوب شنیده می شود و گفتگو در مسائل مختلف موضوعیت دارد. 10. در این مدارس فعالیت ها با کشف نیاز، هدف گذاری مناسب و تلاش فرد آغاز می شود. کسب نتیجه کار، بهترین مشوق و انگیزه درونی برای ادامه مسیر متربیان است. نمره وجود ندارد. جایزه به ندرت و در موارد خاص داده می شود (دارویی برای بیماری است). فرد با استعداد و توان خود سنجیده می شود. عموم دانش آموزان از تلاش خود در کشف مطالب و نزدیک شدن به هدف لذت می برند. 11. در نوپاهای آموزشی تربیت محور ، نقش اصلی یاددهی – یادگیری را دانش آموز بازی می کند. از طرف دیگر معلم باید چندین طرح درس برای پوشش استعدادها و قابلیت های مختلف داشته باشد. و همواره نیز در حال رصد دانش آموزان، ثبت و کنترل مسیر پیشرفت آن ها باشد. eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از بایگانی شبکه همتا
یا حکیم بیانیه مقاصد آرمانی شبکه همـــــتا (همجوشی مدارس تحول خواه اسلامی) 🍃ماموریت: ایجاد شبکه ای ارزش آفرین از مدیران و موثران مدارس تحول خواه با نگرش اسلامی در راستای پاسخ به نیازهای مشترک در مسیر بهبود و ارتقای بافت تعلیم و تربیت در شهر اصفهان با اولویت های : 1. ایجاد هم آگاهی، هم دلی، هم آهنگی و هم اندیشی در موضوعات مشترک. 2. انجام مستندسازی (تجربه نگاری)، بروز رسانی و به اشتراک گذاری (تجربه گردانی) مبانی فکری ، روش ها و مدل های مدارس همتا. 3. آگاهی بخشی و تعامل متناسب با نیاز و ظرفیت های شبکه با مدیران، متخصصان، فعالان، مربیان و خانواده ها. 4. تدوین اشتراکات، تمایزات و تولید محتواهای نظری، شاخص ها، استانداردها و الگوهای مفهومی_عملیاتی تحول خواهانه برای مدارس همتا و سایر مدارس و مجموعه های داوطلب. 5. ایجاد مطالبه گری منطقی بر اساس پروتکل های تعریف شده شبکه. 🍃چشم انداز: کمک به تحول در نظام تعلیم و تربیت شهر اصفهان 🍃ارزش ها: 1. تکیه بر تبیین نقاط قوت و مشترک و دوری از تاکید بر نقاط ضعف و افتراقات یکدیگر. 2. سعی در ایجاد هم دلی، هم آهنگی و هم گرایی بین اعضای شبکه. 3. تکاپوی مشترک در حوزه تحول خواهی در تعلیم و تربیت شهر اصفهان. [شبکه ... 🌀] (با نگرش اسلامی) @hamta_link
هدایت شده از بایگانی شبکه همتا
یا مُحَوِّل✌ مدارس همتا مدارسی در گرد هم می آیند که در سه حیطه: ✔️ مبانی تعلیم و تربیت ✔️ روش ها و برنامه ها ✔️ مدیریت و عملکرد اجرایی در "افق و مسیر حرکت تحول خواهانه" باشد. ✔️ مبانی تعلیم و تربیت 1⃣ سند "مکتوب" "روشمند" و "واجد چهارچوب نظری" با "نگرش به منابع دینی" به عنوان مرجع بالادستی همه فعالیت های آموزشی و تربیتی مجموعه تدوین شده باشد (ترسیم : تعاریف/مبانی/اهداف غایی/اصول/حوزه ها/ اهداف میانی و خرد و ...) 2⃣ ترجیحا بیانیه راهبردی و توسعه پیرامون آینده داشته باشد. 3⃣ باور مندی به اینکه "همجوشی" باعث تداوم رشد و پیشرفت مجموعه های شبکه همتاست. و وقت گذاری کافی برای این باور تشکیلاتی. ✔️ روش ها و برنامه ها 1⃣ از روش تدریس فعال , پویا و نوین یادگیری در تعامل مربی و متربی بهره گیری شود به گونه ای که متربی عامل فعال و انتخابگر و مربی نقش هدایتگری و بسترسازی داشته باشد . 2⃣ تعریف و طراحی خلاقانه برنامه های جامع آموزشی, مهارتی, سیاحتی, مناسبتی و اجرایی متناسب با سند مبانی داشته باشد. (برنامه ها با ابعاد سند همبسته باشد) 3⃣ برنامه درسی جامع نگر و تحول یافته (در اهداف, طرح درس و ارزشیابی) و متناسب با سند در ابعاد مختلف تعلیم و تربیت داشته باشد. به گونه ای که واجد فعالیت های منعطف , بدون فشار و اضطراب, عملکردی باشد. 4⃣ فرآیند استاندارد برای ارزشیابی جامع نگر و چند بعدیِ مستمر , توصیفی و عملکردی داشته باشد. 5⃣ برنامه ها به گونه ای باشد که ضمن توجه به تفاوتهای فردی و حفظ کرامت انسانی متربیان, بدنبال تقویت فضایل تربیت دینی باشد (از قبیل خودانگیختگی , خوداتکایی, خودشکوفایی, تحلیلگری, تلاشگری برای رسیدن به مطلوب و ...) ✔️ مدیریت و عملکرد اجرایی 1⃣ کلیه عناصر مجموعه به طور نسبی واجد صلاحیت های لازم تخصصی و مهارتی در تعامل با مخاطب (دانش آموز و خانواده) باشند. (از قبیل انعطاف پذیری مناسب در رفتار و گفتار, شفقت, پاسخگویی و تعامل همدلانه, حفظ احترام و کرامت نفس و ...) 2⃣ تعاملات موثر, مناسب و بهنگام با خانواده ها وجود داشته باشد و آموزش های متناسب با اسناد , اهداف, برنامه ها و امور تربیتی ارائه گردد. 3⃣ ساختار سازمانی و نقش های مورد نیاز در مجموعه (مانند معلم راهنما، مربی و ...) و سرانه نسبت مربی به دانش آموز متناسب با اهداف و مبانی تربیتی درنظر گرفته شده باشد. 4⃣ تعامل با همکاران , مبتنی بر یک ساختار ارگانیک منعطف, رشددهنده, یادگیرنده, پویا و خلاق باشد. نه یک ساختار سلسله مراتبی اجباری و مکانیکی. 5⃣ امکانات و فضای فیزیکی مجموعه با برنامه ها و روش های ذکر شده مطابقت داشته باشد. [شبکه ... 🌀] (با نگرش اسلامی) @hamta_link
هدایت شده از بایگانی شبکه همتا
یا حکیم 🍃 ➕ مجموعه های سیزده گانه زیر "تاکنون" _علیرغم برخی تفاوت در مبانی و روش ها_ در باورمندی و حرکت در مسیر زیر مشترک اند: 1. جامع نگری و تحول خواهی در نظام تعلیم و تربیت , 2. برنامه ریزی روشمند (مبتنی بر مبانی و اصول تربیتی خود در چهارچوب سند تحول بنیادین) , 3. تغییر در رویکرد مدیریت اجرایی . ✔️ این مجموعه ها عبارتند از : 🌀دبیرستان های دوره اول: قدسیان, رواق, همت, تابش 🌀دبستان دوره اول: ادبستان دخترانه انشاء , ادبستان پسرانه و دخترانه توحید , پیش دبستانی و دبستان پسرانه و دخترانه پویه 🌀دبستان دوره اول و دوم: پیش دبستانی و دبستان هدهد پیش دبستانی و دبستان کندو 🌀پیش دبستانی : مرکز رفاه کودک و خانواده باغ طوبی مهد بازی انشا ✍ نکات : 1. شناسایی شبکه مدارس تحول خواه اصفهان , هنوز کامل نیست. و طبعا مدارس دیگری, شاخص تحول خواهی ممکن است داشته باشند و هنوز در شبکه همتا سازماندهی نشده باشند. 2. ساده انگاری است که "همه" مدارس غیر دولتی , مذهبی یا قرآنی را _علیرغم اثربخشی و کارآیی مثبت_ مدارس تحول خواه (با نگرش اسلامی) بخوانیم. چرا که از جهت مبنا, رویکردها و مدیریت اجرایی;; لزوما باور و عزمی برای تحول در همه وجود ندارد. 3. تغییر , یک اتفاق سطحی و یا بدون پشتوانه مشخص و صحیح فکری است. لذا اقتباس های مکرر برخی از مدارس, از روش های نوین آموزشی دنیا ; نه تنها تحول خواهی نیست بلکه در برخی موارد به جهت تربیتی خطرناک است. 4. شبکه همتا طبق ماموریت خود, مجموعه "مدارس رسمی" و تحت نظر آموزش و پرورش هستند. لذا سایر مراکز و مجموعه های غیررسمی تحول خواه (بی دیوار , مدرسه در مسجد, مکتبخانه ها و ...) در این شبکه سازماندهی نشده اند. [شبکه ... 🌀] (با نگرش اسلامی) @hamta_link