✳️ ماهیگیری کلمات و نوشتن دقت( املا)
🎯 یادگیری همراه با بازی و نشاط
🎯تقویت خوانداری
🎯تثبیت کلمات با نشانه ی عربی
🎯 تقویت نوشتن
🎯 تقویت حافظه دیداری
🎯 افزایش شادابی و نشاط
🎯 تمرین رعایت نوبت کردن
#رشد_مهارتهای_زندگی_مومنانه
#پیش_دبستان_و_دبستان_کندو
#پایه_اول
#مجری_روش_میزان
@candoo_school
✳️ جاتون خالی آبدوغ خیار درست کردیم و خوردیم
🎯 یادگیری مهارت
🎯 تقویت اعتماد به نفس
🎯افزایش ارتباط اجتماعی
🎯توجه به همکاری، مسئولیت پذیری و نوع دوستی...
🎯ایجاد نشاط
#رشد_مهارتهای_زندگی_مومنانه
#پیش_دبستان_و_دبستان_کندو
#پایه_اول
#مجری_روش_میزان
@candoo_school
✳️ انواع بازی ریاضی با کارت های تولید شده توسط خود دخترخانمها
🎯یادگیری همراه با شادابی و نشاط
🎯 تمرین کار گروهی
🎯 رعایت نوبت
🎯تمرین اعداد دو رقمی و الگوی عدد پنج
🎯 تقویت اعتماد به نفس به دلیل استفاده از محصول تولید شده توسط دختر خانم ها
#رشد_مهارتهای_زندگی_مومنانه
#پیش_دبستان_و_دبستان_کندو
#پایه_اول
#مجری_روش_میزان
@candoo_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی با آب ۲ ⚽️💧
اهداف
✅ تعادل
✅ تاب آوری
✅ تقویت حس عمقی
✅ دقت و تمرکز
✅ هماهنگی چشم و دست
✅ رعایت نوبت
✅ شادی و نشاط
#دبستان_دخترانه_کندو
#لذت_زندگی_مومنانه
#مدارس_دخترانه_مجری_روش_میزان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی با اجزاء گیاه و کاشت نخود🍃
اهداف
✅ آزمایش و پژوهش
✅ آشنایی با اجزاء گیاه
✅ آشنایی با نیازهای گیاه
✅ دست ورزی
✅ مراحل کاشت
✅ مسوولیت پذیری
#دبستان_دخترانه_کندو
#لذت_زندگی_مومنانه
#مدارس_دخترانه_مجری_روش_میزان
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آشپزی ( آبدوغ خیار😋🥒🥣)
اهداف
✅مهارت
✅ دست ورزی
✅ ترتیب و مرحله
✅ تقویت عضلات انگشتان
✅ فواید حیوانات
#دبستان_دخترانه_کندو
#لذت_زندگی_مومنانه
#مدارس_دخترانه_مجری_روش_میزان
#دانش_اقتصادی
#قسمت_هشتم
#پول چیست؟
در قسمت قبل گفته شد:
👈بسیاری از #پولهای حقیقی، قابل مصرف، و بهتر است بگوییم یکبار مصرف اند .
برای تاکید بیشتر درباره این موضوع، دوباره به پولهای مردم در زمانی که پولهای امروزی وجود نداشتند فکر کنید!🤔🤔
بسیاری از این پولهای قابل مصرف آن زمان عبارتند از:
غلات: مثل گندم و جو و...🌾
حبوبات: مثل نخود و عدس و...🎋
میوه ها: مثل سیب و انگور و....🍇🍏
صیفی جات: مثل کدو و بادمجان و ...🍆🥑
سبزی جات: مثل ریحان و تربچه و ....🌱
ریشه ها: مثل سیب زمینی و پیاز و ...🥔🥕
مغزیجات: مثل گردو و بادام و ..🥜.
همه این پولهای حقیقی فقط یکبار مصرف اند
و هنگامیکه مصرف کننده👨🌾 آنها را با پول خود(از همین مدل پول)، مبادله میکند، آنها را مصرف کرده و این پولها از چرخه مبادله کاملا خارج میشوند. 👋👋
10 اردیبهشت ۱۴۰۲،
ادامه دارد.......
@drbakhshi_eghtesadekalaan
@candoo_school
@candoo_midschool
🇮🇷همایش کشوری به توان ما🇮🇷
💐گردهمایی🫂مراکز و تشکل های تحول دوست کشور 💐
⏱ زمان: ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
📍مکان: اصفهان _ دانشگاه علوم پزشکی
📲 کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق پیوست زیر 👇
📍b2n.ir/conference1402📍
..................................................
🆔@conference1402
🌐 betavanemaisf.ir
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 شنوندگان عزیز با نهایت تاسف...
♨️ مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
💠گرامیداشت یاد شهید آیتالله مطهری
✨یاد شهید عزیزمان مرحوم آیتالله مطهّری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود.
❇️همهی آن خصوصیّاتی که ما در معلّمین مدارسمان یا مدرّسین دانشگاههایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت.
⭕️من توصیه میکنم نوشتههای ایشان و تنظیمشدههای سخنرانیهای ایشان را، بخصوص معلّمین، حتماً نگاه کنند و بخوانند.
💠 درباره جایگاه و مسئولیت معلمین
🏷تکریم جامعهی معلمین کشور
🙏اوّلین مطلب سپاس از جامعهی معلّمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در دورترین نقاط کشور، مشغول مجاهدتند و با مشکلات فراوان، دارند کار میکنند.
💎کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهمترین کار در کشور است.
📌معلّم در واقع معمار آیندهی کشور است.
🌟قضیّهی تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، اهمّیّت مضاعف پیدا میکند.
🏷انتظارات از معلمین:
♦️شاگرد را مثل فرزند خود دانستن
♦️تشویق دانشآموزان به حضور در مراکز برکتآفرین مثل مساجد و هیئتها
♦️اهتمام به حضور دانشآموز در مدرسه
♦️زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی در دانشآموزان
👈وقتی نظام از جامعهی معلّمی توقّعی دارد، باید در قبال این جامعه احساس مسئولیّت هم بکند.
🔻این احساس مسئولیّت [هم] در همهی ابعاد است؛ فقط مسئلهی معیشت نیست.
🔹مسئلهی تجربهآموزی است، مسئلهی مهارتآموزی است؛
🔹[مثل] آموزشهای ضمن خدمت و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان.
💠درباره اصل مسئله آموزشوپرورش
🏷جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریّت کشور
❌یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده، و آن کوچکانگاریِ این دستگاه حیاتی است.
👈عبور از گردنههای دشوار پیشرفت، بدون کمک آموزشوپرورش ممکن نیست.
🏷مسئله ثبات مدیریت در دستگاه آموزش و پرورش
‼️از سال ۹۲ تاکنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزشوپرورش دیدهایم! این چیز خیلی عجیبوغریبی است.
✔️همهی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزشوپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است.
🏷مسئله انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی با نیازهای کشور
☝️مسئولان عالی فرهنگی کشور، بخصوص در خود آموزشوپرورش، باید روی این فکر کنند.
♻️همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است.
❇️سیاست اصلی در آموزشوپرورش باید سودمند بودن آموزشها برای آیندهی کشور باشد.
🏷مسئله سند تحوّل آموزش و پرورش
1️⃣بایستی دائماً بهروزرسانی بشود.
2️⃣برای اجرای آن، یک نقشهی راه لازم است.
3️⃣نقشهی راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود.
4️⃣برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند.
5️⃣در نقشهی راه، شاخصهای قابل اندازهگیری وجود داشته باشد.
🏷مسئله جذب معلم
⚠️ما امروز با کمبودِ معلّمِ کارآمد و متعهّد روبهرو هستیم.
↙️این سرمایهگذاری لازم دارد، تلاش لازم دارد.
📌دستگاههای مراکز تربیت معلّم، از جمله مهمترینش دانشگاه فرهنگیان، باید تقویت بشوند که بتوانند کار را پیش ببرند؛
❇️هم زیرساختهایشان تقویت بشود،
❇️هم ظرفیّتهایشان افزایش پیدا کند.
➕علاوهی بر این، شایستگیهای حرفهای معلّم و شایستگیهای عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود.
📌از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود.
🏷مسئله کتابهای درسی
📍کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّقهای نسل جوان.
📚مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید؛
🔍هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی.
✍️شیوهی کتابنویسی هم بایستی جذّاب باشد، بهروز باشد، مبتکرانه باشد.
🏷مسئله برونسپاری
❎شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است.
📌دو نکته فرعی:
👈وقتی ما به مدرسهی دولتی کماعتنائی بکنیم... معنایش این است که کسی که بنیهی مالی ندارد، بنیهی علمی هم نداشته باشد.
🔺این بیعدالتیِ محض است.
✔️مدرسهی دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهرهمند بشود.
👈بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند،
🔺باید از آن ابتکارات استفاده کرد،
✔️لکن به مجموعهی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت.
🏷مسئله امور پرورشی
👏در ستاد آموزشوپرورش توجّهات خوبی به مسئلهی امور پرورشی میشود
👈لکن... باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد.
🎯باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّهها را فراری نباید بدهد.
🔹تقویت هویّت ملّی،
🔸تقویت عشق به میهن،
🔹تقویت پرچم ملّی،
🔸تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی،
♦️در شمار اصلیترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی⚽️
اهداف
✅ هوش اقتصادی
✅ نیاز سنجی جهت خرید
✅ تفاوت خواسته و نیاز
✅ پس انداز کردن
✅ خرید درست و بصرفه
#دبستان_دخترانه_کندو
#لذت_زندگی_مومنانه
#مدارس_دخترانه_مجری_روش_میزان