هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
حقیقت شب قدر(عین.صاد).mp3
1.32M
✅ حقیقت شب #قدر
🔸 استاد علی صفایی حائری
🌿 @einsad
⭕️ برنامههای لیالی قدر شبکههای سیما در شب بیست و سوم ماه رمضان
🔹شبکه یک: قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدیقی/ حرم رضوی ساعت ۲۳
🔸شبکه دو: قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری/ حرم مطهر حضرت معصومه (س) ساعت ۲۳:۳۰
🔹شبکه سه: سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین انصاریان/ حسینیه همدانیها ساعت ۲۳:۳۰
🔸شبکه چهار: قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی/ مسجد جمکران ساعت ۱۲ بامداد
🔹شبکه پنج: سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی و مناجات خوانی حسن شالبافان و احمد زین العابدین/ حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ساعت ۲۲
🔸شبکه افق: سخنرانی حجت الاسلام وا لمسلمین پناهیان و مداحی محمدحسین پویانفر/ مصلی امام خمینی (ره) ساعت ۱۲ بامداد
🔹شبکه آموزش: سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان و مداحی حمید رمضان پور/ حرم مطهر امام خمینی (ره) ساعت ۲۳
✅#کانال_رسمی_سلامت_بمان
🆔@salamatbeman
🔰 «وَ يَا مَنْ لا يُكافِىءُ عَبْدَهُ عَلَى السَّوآءِ».
🔶🔸 تو نمى گويى چون تو اين گونه كردى،
پس من هم اين گونه مى كنم
و مثل تو با تو رفتار مى كنم،
كه اگر يك گام برداشتى، يك گام بر مى دارم.
تو اين گونه نيستى.
🔸حتى اگر ما به تو پشت كنيم تو به ما رو مى كنى
و اگر ما از تو بگذريم
تو درها را به روى ما مى بندى و بت هاى ما را
يكى يكى به خاك و خون مى كشى
تا ما به سمت تو برگرديم.
🔸تو به ما نمى گويى يك گام بيا تا يك گام بيايم،
يك نگاه بكن تا يك نگاه بكنم.
تو منتظر جزا نيستى
و بر عطا و بخششات هم پشيمانى ندارى
و مثل ما با ما رفتار نمى كنى.
🔸واقعش اين است كه
ما هيچ چيز نداريم جز اينكه بگوييم:
🔸خدايا! تو به خودت نگاه كردى و به ما دادى،
حالا هم به خودت نگاه كن و ادامه بده.
🔸در كلام معصوم است كه:
خدايا! تو هيچ وقت به خاطر استحقاق
به ما نداده اى كه حالا به خاطر بدى ما
بخواهى پس بگيرى.
و بگويى چون تو درست صفا نكردى، حالا پس بده.
🔸تو آن موقع كه دادى، ما
بدون استحقاق بوديم
و حالا هم كه از تو مى خواهيم ادامه بدهى،
استحقاقى نداريم؛
🔸ولى آنچه كه هست،
اين است كه بخشش و عطاى تو را
هيچ چيزى جز سخاوت و كرم تو زياد نمى كند.
🔸من نمى دانم چه بگويم.
تأملى بايد كرد،
اگر آدم خودش را از خدا طلبكار مى داند؛
يعنى واقعاً خيال مى كند
كه خيلى براى او كار كرده و خيال مى كند
اگر به اندازه يك شبانه روز كه از او وقت گرفته،
به همان اندازه هم به او خدمت كرده و طلبكار است،
مى گويد: او برود خود را باشد.
🔸ولى اين را ما خوب مى دانيم،
آنچه كه او به ما داده
را براى غير او خرج كرده ايم
و با آنكه او به ما محبت كرده
ولى ما به كسان ديگرى رو آورده ايم
و در حق او بدى كرده ايم.
📝استاد علی صفایی حائری
📚کتاب بهار رویش، ص ۱۳۷
🔰روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را غنیمت بشماریم.🌱
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
هدایت شده از گندم
#زکات_فطریه ماه مبارک رمضان
🍃 #نیازمندان چشم انتظارند ...
سلام بنده های خوب خدا ❤️
میزان زکات فطره سه کیلوگرم گندم یا برنج می باشد.
گندم : حداقل 10 هزار تومان
برنج : حداقل 30 هزار تومان
(مقام معظم رهبری _ 1399)
ان شالله در این مسیر مثل همیشه در کنارمون باشید.
(#خیریه ای با رویکرد اجتماعی)
#کودکان_کار و #کارآفرینی_اجتماعی
#بلایای_طبیعی و #سلامت
💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی بابت ""هزینه های عام المنفعه""
6037-9981-1321-5007
بانک ملی ایران به نام حامدسعادت پور
به رسم امانت :
☑️ #جنبش_همرسانی_گندم
توسط #تامین_مالی_جمعی
شما خوبان توانسته است به ارزش
759 میلیون تومان
روی پروژه های خیراندیشانه
در حوزه های اجتماعی سرمایه گذاری کند.
@gandom_link
هدایت شده از نو+جوان
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ #ویژه ♨️
🎥 #تماشایی | *نماز در قدس*
👌 راهحل اساسی برای مسأله فلسطین چیست؟
😅 طرح ترامپ قبل از خودش میمیره!
*➕ وعده شیرین آقا برای جوانهایی که منتظر پیروزی نهاییاند😍*
💫 نو+جوان ؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_Khamenei
ای رمضان عزیزم آهسته تر
آمدنت چه باذوق وشوق بود
ولی رفتنت چه باعجله
لحظه ای درنگ کن
به کجااین چنین شتابان...
خدا حافظ ای ماه راز و نیاز
خداحافظ ای گریه ها در نماز
خدا حافظ ای یا علی و عظیم
خدا حافظ ای ماه رب کریم
خداحافظ ای جوشن و هم مجیر
شب قدر و صد ناله ،عبد حقیر
خداحافظ ای نیمه شب تا سحر
ابو حمزه ،قرآن به سر ،چشم تر
خدا حافظ ای ماه برهان حق
که یک آیه ختمی ز قرآن حق
خداحافظ ای ماه مهمان شدن
همه مورد لطف یزدان شدن
خدایا شکرت که
امسالم مهمونم کردی ...
#وداع_با_ماه_مبارک_رمضان
〰〰〰〰〰〰〰
هدایت شده از گندم
#زکات_فطریه ماه مبارک رمضان
🍃 #نیازمندان چشم انتظارند ...
سلام بنده های خوب خدا ❤️
میزان زکات فطره سه کیلوگرم گندم یا برنج می باشد.
گندم : حداقل 10 هزار تومان
برنج : حداقل 30 هزار تومان
(مقام معظم رهبری _ 1399)
ان شالله در این مسیر مثل همیشه در کنارمون باشید.
(#خیریه ای با رویکرد اجتماعی)
#کودکان_کار و #کارآفرینی_اجتماعی
#بلایای_طبیعی و #سلامت
💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی بابت ""هزینه های عام المنفعه""
6037-9981-1321-5007
بانک ملی ایران به نام حامدسعادت پور
به رسم امانت :
☑️ #جنبش_همرسانی_گندم
توسط #تامین_مالی_جمعی
شما خوبان توانسته است به ارزش
759 میلیون تومان
روی پروژه های خیراندیشانه
در حوزه های اجتماعی سرمایه گذاری کند.
@gandom_link
#نوپاهای_آموزشی
و
#تربیت_محور
را بهتر بشناسیم ؟
‼️ محلی برای زندگی و یادگیری ...
1. مدرسه تحول خواه ماموریت های خود را باز می شناسد و از انتقال سواد (به جای انتقال داده های علمی صرف و سواد اندوزی) به عنوان دست مایه ای برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد.
2. یادگیری مبتنی بر تلاش دانش آموز (نه معلم) است. دانش آموز به دنبال کشف پاسخ سوالات خویش است و می تواند در صورت لزوم بهترین راهنمایی را از معلم بگیرد. طبعا در این تلاش فردی توام با کشف و مباحثه، عمق یادگیری بیشتر است و یادداری مطالب هم بسیار بلندمدت است. در این روش، مهارت ها و روحیه پرسشگری، پژوهشگری و تفکر تحلیلی از کودکی تقویت می شود.
3. در این مدارس، تفاوت های فردی دانش آموزان بسیار جدی گرفته می شود. طرح درس ها، متنوع و مبتنی بر نحوه مشارکت هر دانش آموز در بحث است. و برای پیشرفت دانش آموز در امور درسی و غیردرسی محدودیتی وجود ندارد.
4. ارزشیابی در روش این مدارس ؛ تدریجی، توصیفی و معمولا مبتنی بر پرسش و پاسخ شفاهی یا پروژه عملی است. این ارزشیابی در مقایسه با خود اتفاق می افتد و نه دیگران.
5. فرآیندهای مدرسه گروهی و مشارکتی است و کمتر رنگ و بوی فردی دارد.
6. شادابی و نشاط دانش آموزان امری اصیل و بستر کار تربیتی و علمی تلقی می شود.
7. کلاس و مدرسه محل هماهنگی فعالیت ها است و زیر نظر معلم راهنما در هر فضا یا زمانی (واقعی یا مجازی) یادگیری می تواند صورت گیرد. چراکه یادگیری فرآیندی مستمر است که از طریق خانواده، رسانه، مسجد، مدرسه و ... اتفاق می افتد.
8. زمینه سازی برای استفاده صحیح از اختیار جهت رسیدن به بهترین انتخاب ها (به گزینی) وجود دارد. به همین منظور در انتخاب برنامه ها آزادی عمل حداکثری وجود دارد. این روش به تقویت مهارت برنامه ریزی، خودکنترلی و مدیریت زمان و منابع از سنین کودکی توجه دارد.
9. به متربی به عنوان موجودی سرشار از قابلیت ها نگریسته می شود که وظیفه مربی و مدرسه، ایجاد شرایط مساعد و کمک به اوست تا استعدادهای او به فعلیت برسد. سرزنش و شماتت وجود ندارد و تذکر به حداقل خود رسیده است. چرا که متربی در قانونگذاری دخیل است و عقوبت عمل خود که همان جبران خسارت و زیان است را می داند. در این مدارس به دانش آموز معمولا اعتماد می شود و او فردی وظیفه شناس و صادق شناخته می شود. لذا حرف او خوب شنیده می شود و گفتگو در مسائل مختلف موضوعیت دارد.
10. در این مدارس فعالیت ها با کشف نیاز، هدف گذاری مناسب و تلاش فرد آغاز می شود. کسب نتیجه کار، بهترین مشوق و انگیزه درونی برای ادامه مسیر متربیان است. نمره وجود ندارد. جایزه به ندرت و در موارد خاص داده می شود (دارویی برای بیماری است). فرد با استعداد و توان خود سنجیده می شود. عموم دانش آموزان از تلاش خود در کشف مطالب و نزدیک شدن به هدف لذت می برند.
11. در نوپاهای آموزشی تربیت محور ، نقش اصلی یاددهی – یادگیری را دانش آموز بازی می کند. از طرف دیگر معلم باید چندین طرح درس برای پوشش استعدادها و قابلیت های مختلف داشته باشد. و همواره نیز در حال رصد دانش آموزان، ثبت و کنترل مسیر پیشرفت آن ها باشد.
eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از بایگانی شبکه همتا
یا حکیم
بیانیه مقاصد آرمانی شبکه همـــــتا
(همجوشی مدارس تحول خواه اسلامی)
🍃ماموریت: ایجاد شبکه ای ارزش آفرین از مدیران و موثران مدارس تحول خواه با نگرش اسلامی در راستای پاسخ به نیازهای مشترک در مسیر بهبود و ارتقای بافت تعلیم و تربیت در شهر اصفهان با اولویت های :
1. ایجاد هم آگاهی، هم دلی، هم آهنگی و هم اندیشی در موضوعات مشترک.
2. انجام مستندسازی (تجربه نگاری)، بروز رسانی و به اشتراک گذاری (تجربه گردانی) مبانی فکری ، روش ها و مدل های مدارس همتا.
3. آگاهی بخشی و تعامل متناسب با نیاز و ظرفیت های شبکه با مدیران، متخصصان، فعالان، مربیان و خانواده ها.
4. تدوین اشتراکات، تمایزات و تولید محتواهای نظری، شاخص ها، استانداردها و الگوهای مفهومی_عملیاتی تحول خواهانه برای مدارس همتا و سایر مدارس و مجموعه های داوطلب.
5. ایجاد مطالبه گری منطقی بر اساس پروتکل های تعریف شده شبکه.
🍃چشم انداز: کمک به تحول در نظام تعلیم و تربیت شهر اصفهان
🍃ارزش ها:
1. تکیه بر تبیین نقاط قوت و مشترک و دوری از تاکید بر نقاط ضعف و افتراقات یکدیگر.
2. سعی در ایجاد هم دلی، هم آهنگی و هم گرایی بین اعضای شبکه.
3. تکاپوی مشترک در حوزه تحول خواهی در تعلیم و تربیت شهر اصفهان.
[شبکه #همتا ... 🌀]
#همجوشی
#مدارس_تحول_خواه
#اسلامی (با نگرش اسلامی)
@hamta_link