eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
925 عکس
539 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰ثبت نام درس‌گفتار «درآمدی بر فلسفه و حکمت هنر» 💠پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با همکاری کانون اندیشه جوان برگزار می‌کند: ❇️ درس‌گفتار "درآمدی بر فلسفه و حکمت هنر" خوانش متن کتاب «حکمت معنوی و ساحت هنر»، نوشته محمد مددپور 🎙مدرس:دکتر علی‌رضا بلیغ 🗓شروع دوره: ۲۷ تیرماه| سه‌شنبه‌ها| ۱۲ جلسه| ⏰ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔶برگزاری دوره: حضوری و مجازی (اسکای‌روم) 💲شهریه دوره: ۲۰۰ هزار تومان ۲۰درصد تخفیف برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های قبلی ●اعطای گواهی معتبر آموزشی 📲 برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات از طریق پیام‌رسان‌های: بله، ایتا، تلگرام و واتساپ به شمارۀ زیر پیام بدهید. ۰۹۹۱۴۵۴۰۲۴۲ rcica.ir @rcica @bashgah_rcica 📌@canoon_org
🔶در فلسفه ابن سینا اگر شخص مدرک، بعد از شکل گیری علم حسی در مرحله سابق، از نزد آن شی رفته و ارتباط حسی خود را با آن شی قطع کند، هنوز در درون خودش، تصوری از شی ادراک شده، باقی می ماند. به آن تصور باقی مانده در ذهن- که حتی بعد از غیبت مدرک، هنوز هم در ذهن، باقی می ماند- علم خیالی گفته می شود. 🔷در نگاهی دقیق تر می گوییم در ادراک خیالی، قوه خیال مانند قوه حس، محسوسات را درک می کند، ولی ادراک خیالی با ادراک حسی متفاوت است. تفاوت این دو در این است که در ادراک حسی، شی مادی نزد مدرک حضور دارد، ولی در ادراک خیالی، هر چند این ادراک نیز ادراک محسوسات است، اما نیازی به حضور شی مادی نیست. 📌@canoon_org
30.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شبکه سازی بین المللی ! 🔶دانشجویان علم رغم فرصت ها و ظرفیت ارتباطات بین المللی به این مهم «نه» گفته اند. 🔷اما عوامل کم توانی تشکل های دانشجویی در فضای رسانه بین الملل چه مواردیست؟ چرا تشکل های دانشجویی نتوانسته اند شبکه سازی خود را با سایر تشکل های بین المللی به ویژه در جهان اسلام‌ تقویت کنند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶یکی از مکاتب ادبی مهمی که در قرن نوزدهم پدید آمد و در دهه‌های واپسین این قرن در فرانسه و به میزان کمتری در آلمان رواج داشت، «ناتورالیسم» است. ناتورالیسم به عنوان یک مکتب ادبی را می‌توان تا حدودی دنباله رئالیسم ادبی و شاید به نحوی رئالیسم افراطی و یا به اعتقاد برخی مورخان، صورت متنزل رئالیسم دانست. 🔷ناتورالیسم به عنوان یک مکتب ادبی در فرانسه از سال 1867، با انتشار رمان «ترزا راکن» اثر «امیل زولا» پدید آمد، در دهه‌های ۱۸۷۰ و ۱۸۸۰ در اوج نفوذ و رونق قرار داشت و در دهه ۱۸۹۰ به تدریج گرفتار افول شد. 💢در چارچوب ناتورالیسم ادبی، بشر به عنوان یک «حیوان بیولوژیک» تعریف می‌شود. در داستان‌های ناتورالیستی، یکی از عوامل موثر بر رفتار قهرمانان داستان، تأثیر محیط است و رفتار بشر در تعامل با وراتث و محیط تعیین می‌شود. 📖کتاب ، نوشته شهریار زرشناس، ص ۶۷ 📌@canoon_org
32.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بازگشت به توازن 🔶شواهد، حقایق و تحولات در عرصه جهانی موید آن است که درگیری میان ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا با روسیه و چین و ظهور قدرت های نوظهوری همچون برزیل و هند به سیستم ژئوپلیتیک جدیدی در جهان منجر شده است که یک ویژگی کلیدی دارد: «در نظم جدید جهانی، دیگر واشنگتن در مرکز جهان نیست». 📌@canoon_org
🔶بشر موجودی متناهی است؛ لذا ،صفات ،قیود وجوه و نسبتهای وجودی او نیز لاجرم متناهی است. در هیچ دوره ای از ادوار تاریخ بشری و نیز در هیچ یک از ایدئولوژیهای مدرنیستی آزادی به عنوان امری فاقد هرگونه قید و حد، تعریف نشده است. 🔷مفهوم لیبرالی آزادی یک مفهوم تماماً نفسانیت مدار و متوجه وجه دانی و نازل وجود آدمی و به عبارتی یک آزادی غیر انسانی است. 🔻اگرانسان را بر پایه «انسانیت» و با رجوع به آن لحاظ نماییم است؛ حتی ایدئولوگ ها و تئوریسینهای لیبرال و نئولیبرال نیز در تلقی فردانگارانه، کاپیتالیستی اتمیستی و کالایی شان از آزادی، آزادی فرد در مفهوم مدرن آن که در ادامه این رساله بدان پرداخته ایم را امری نامحدود و نامشروط تلقی نمیکنند و آزادی نفسانیت مدارانه هر فرد را محدود و مشروط به عدم مزاحمت برای آزادی نفسانیت مدارانه فرد دیگر میدانند. 🔺بدین سان مدعای آزادی نامحدود مطلق و بدون قید و شرط، یک شعار بی پایه وهم آلود و ذاتاً متناقض است که افراطی ترین لیبرالها نیز دعوی دفاع از آن را ندارند. 📖کتاب به قلم شهریار زرشناس 📌@canoon_org
🔰هوش مصنوعی و علوم انسانی 🎞 ویدئو نشست «هوش مصنوعی و علوم انسانی» 👤با حضور علیرضا قائمی نیا 🔶ویدئو این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
24.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰انقلاب جهانی اسلام 🔶جهان بینی انقلاب اسلامی از جهات مختلفی قابلیت این را دارا ست تا در عرصه بین المللی پیاده سازی شود و کشور ها را در مسیری تازه قرار دهد. با توجه به این مهم، تشکل های داخلی چه وظایفی برای آشنایی تشکل های دانشجویی در حوزه بین الملل با این جهان بینی و پیاده سازی آن دارند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام درسگفتار فلسفه تاریخ 🔷فلسفه تاریخ به مثابه دانش قوانین عام و کلان بر رویدادها و رخدادهای گذشته است که به فلسفه نظری تاریخ یا فلسفه جوهری تاریخ مشهور است. 🔶پرسش اساسی که مطرح می‌شود این است که سیر تحول تاریخ چگونه است؟ آیا تاریخ در خط سیر معینی حرکت می‌کند یا در دوره‌های متوالی تکرار می‌شود یا نظم و شکل ندارد؟ آیا بر سیر تاریخ قوانینی حاکم است؟ آیا تاریخ آغاز پایانی دارد؟ فلسفه تاریخ سعی دارد به این پرسش‌ها پاسخ دهد. اما فلسفه تاریخ در عصر مدرن، پیش‌فرض این نوع نگرش به تاریخ را دارد که انسان می‌تواند بر انسان مسلط شود و با تکیه بر فلسفه خودبنیاد بشری، روند حرکت تاریخ و غایت آن را شناسایی کند. 💢بنیان اساسی تمام نظریات مطرح‌شده در علوم انسانی مدرن ریشه در نگرش آنها به فلسفه تاریخ دارد و فلسفه تاریخ نقش زیربنایی برای نظریات علوم انسانی ایفا می‌کند. هگل نقطه اوج فلسفه تاریخ مدرن است. فلسفه تاریخ مدرن بر محور نظامات فلسفی فیلسوفان بزرگ دوره مدرن شکل گرفته است. از جمله آن‌ها، ویکو، هردر، هگل و مارکس است. آرای متفکران مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ پس از هگل و مارکس، عمدتا متاثر از آرای این دو بوده است. 📌از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با آراء و دیدگاه‎‌‌های متفکران دوره مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ، دوره «فلسفه تاریخ» را با حضور علی مرادخانی طی 10 جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی در اسکای روم برگزار خواهد شد. ♨️محورهای دوره: 🔸تعریف دو مفهوم از فلسفه تاریخ در دوره مدرن، موضوعات و پرسش‌های فلسفه نظری تاریخ 🔹درآمدی بر پارادایم‌های گوناگون در فلسفه نظری تاریخ (اسطوره‌ای، مسیحی، مدرن) 🔸آشنایی با آموزه‌ها و نظریات فلسفه نظری تاریخ مطرح‌شده از سوی اندیشمندان و فیلسوفان دوره مدرن 🔹سیر تحول و تغییر این نظریات (ویکو، بوسوئه، ولتر، هگل، هردر، مارکس) 🔸تفاوت نگاه مدرن به تاریخ به مثابه یک سیر کلان با نگاه قرون وسطی، یونانی و الهی 🔹نگاه ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی به مقوله تاریخ به مثابه رویدادها و رخدادها 👤استاد دوره : دکتر علی مرادخانی دانش آموخته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. از مرادخانی کتاب‌هایی نظیر «هگل و فلسفه مدرن» و «پایان تاریخ در نظر فلاسفه مدرن و پست‌مدرن» و نیز مقالات و درس‌گفتارهای متعددی درباره هگل و فلسفه منتشر شده است. 🗓شروع جلسات از دوشنبه 26 تیر 1402 هر هفته ساعت 15 الی 17 💠 هزینه: هزینه شرکت در دوره: 120هزارتومان. 💯تخفیفات: 🔸برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: 60 هزار تومان 🔹شرکت در یکی از دوره‌های جاری کانون: 60 هزار تومان 🔸ثبت نام به صورت گروهی(3نفر یا بیشتر): 60 هزار تومان 🔸با اعطای گواهی حضور در دوره ☎️ پشتیبانی : 09120656447 💢علاقه‌مندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایند. 🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae/ 📌@canoon_org