#سلام_امام_زمانم 😍✋
بیقراری نشانه اتمام صبر است!
و اتمام صبر نشانه دلتنگی!!
ببخش که صبرمان تمام نشده...
ببخش که هنوز قرار داریم...
ببخش که دلتنگت نیستیم...
که اگر بودیم ، آمده بودی....
امـام عصـر علیه السلام
#العجلمولایغریبم
🌹 #اللَّهُمَّ_عَرِّفْنِےحُجَّتَڪ 🌹
تعجیل در ظهور و سلامتی مولاعج پنج #صلوات
💚اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج💚
"بحق فاطمه(س) "
اگه میخوای رزقت تو زندگی زیاد بشه و زندگی بهت فشار نیاره گناهاتو ترک کن
یعنی خدا میدونه ترکگناه چقدر رزق ادم رو زیاد میکنه دوست خوب
همسرخوب،کارخوب،
پول،علم،معنویات...
همهِ اینارزق بحساب میان😇
#تلنگر 🌱
#الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیکَالْفَرَج
هدایت شده از ھـور !'
.
حاج قاسم:
عشق به مھدی"عجـ"
عشق به خداست...
.
#سلامتےوتعجیلدرفرجآقاصلوات❤️
.
#سوال_مهدوی_شما
سلام خوب هستید ؟ شما تو کانال یه متنی گذاشتید که مفهوم اون این بود لا اکراه فی دین راجع احکام یک دین نیست مثلا توی دین اسلام بگیم من حجاب میکنم ولی خمس نمیدم و... دیگه دین رو قبول کردیم باید همه رو انجام بدیم چه بخوایم چه نه ... اون آيه راجع انتخاب دین است نه جزئیاتش مثلا انتخاب کنیم اسلام دین مون باشه یا مسیحی و... اما تو قرآن سورة یونس آيه ۹۹ ص۲۲۰ گفته شده که ای پیامبر نمیتونی کسی رو به اجبار دیندار کنی ... خوب الان این اجبار تو کشور ما هست چرا که وقتی بچه به دنیا میاد بدون اختیار دین اسلام رو براش تو شناسنامه ثبت میکنن همین موجب شده که خیلی از بیحجابی این شده براشون بهونه که ما اسلام رو نمیخواستیم به زور کردن تووشناسنانه امون
•••━━━━━━━━━
[سوالات مهدویتان را در لینک ناشناس بپرسید ]
https://harfeto.timefriend.net/16496999126161
چادرےام♡°
«لااکراهفیالدین» یعنی در اصل پذیرش دینها اجبار نیست نه در احکام و قوانین اون دین!!! شما برو مسی
👆پیامی که در ابتدای سوال بهش اشاره شده است ....
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و خدا قوت
سپاسگزارم از طرح سوالتان
بله به فرموده خداوند سبحان در آیه ۲۵۶ سوره بقره در انتخاب دین هیچ اجباری نیست ...
قبل از پاسخ به سوالتان نظر شما را جلب می کنم به نکته ای؛
برای درک صحیح از آیات قرآن می بایست به بطن قرآن مراجعه نمود، درک و بهره برداری از صورت آیات برای ما کاریست بسیار دشوار و امکان برداشت ناصحیح در این امر بسیار بالا و بعضا صلیقه ای است.
برای درک بهتر در هر زمینه ای انسان می بایست به متخصص آن امر مراجعه کند.
مثل، آرایشگری، طب، مهندسی و ...
دین و قرآن هم از این قاعده مستثنی نیست.
حال برای درک بهتر از آیات قرآن به (شان نزول و تفسیر روایی اهل بیت و تفسیر) آن باید نگاهی انداخت.
بعضی از برداشت ها از آیات که مغرضان با تمسک به آن می خواهند دین را به ورطه چالش بکشانند، تقطیع قسمتی از آیات است که این آیه دارای مقدمه و موخره و تکمیل کننده آن بخش می باشد.
موردی که شما به آن اشاره نمودید دقیقا از این قاعده مستثنی نیست. خداوند در آیه ۲۵۵ بحث توحیدی را متذکر می شود و در آیه بعدی ۲۵۶ بحث عقیده را مطرح و عواقب آن را متذکر می شود.
دین و ایمان امری قلبی است و با اکراه در یک جا جمع نمیشود و اگر اجباری نیز در کار باشد فقط در ظاهر رفتار انسانها تاثیرگذار خواهد بود.
خداوند متعال انسان را با اختیار تام خلق کرده و در هر برهه و زمانی بر اساس عقل و شعور افراد با فرستادن پیامبران و اوصیای آنان مردم را به سوی رستگاری هدایت نموده است.
نکته:
با پایان حیات هر پیامبری که صاحب شریعت بوده خداوند پیامبر و شریعت بعدی را در کتاب و لسان آن نبی و شریعت معرفی نموده و به مردم گفته که راه رستگاری، پیروی از ایشان است.
با آمدن اسلام که آخرین و کاملترین دین الهی و راه سعادت است، مردم را به ایمان دعوت نموده (نَه جبرا) بلکه با اختیار ...
ولی در ادامه لا إِکراهَ فِی الدِّینِ می فرماید:
قَدْ تَبَینَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی فَمَنْ یکفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَک بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقی لا انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ.
راه درست از راه انحرافی، روشن شده است.
بنابراین، کسی که به طاغوت [بت و شیطان، و هر موجود طغیانگر] کافر شود و به خدا ایمان آورد، به دستگیره محکمی چنگ زده است، که گسستن برای آن نیست. و خداوند، شنوا و داناست.
درست است که خداوند سبحان جبری در اختیار و انتخاب دین قرار نداده ولی به قول معروف راه را از بیراهه جدا فرموده و مسیر درست و غلط را به ما یاداوری نموده است.
فرمودین که الان در کشور ما دین اجبار است و از بدو تولد دین اسلام در شناسنامه ما ثبت شده است ...
چرا نیمه خالی لیوان را نظاره گر هستید؟
به نیمه پُر لیوان نگاه کنید ...
این توفیقی است که خداوند به ما عنایت فرموده و وجود و هستی ما را در صلب و رحم والدینی قرار داده که ما را با محبت اهل بیت پرورش و به دنیا آورده اند.
به آیه ۹۹ سوره یونس اشاره فرمودین ...
ولی ناقص
در بیان آیات کمی امانت دار باشیم و قسمت مطلوب خودمان را بیان نکنیم و مابقی را فاکتور بگیریم؛ خداوند در این آیه می فرماید:
وَ لَوْ شاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعاً أَ فَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ
واگر پروردگارت مىخواست، (به اجبار) همهى مردم روى زمين يكجا ايمان مىآوردند. (اكنون كه سنّت خدا بر ايمان اختيارى مردم است،) پس آيا تو مردم را مجبور مىكنى تا ايمان آورند؟!
نکته:
خداوند، هم قدرت دارد، هم حكمت و از قدرتش آنجا و آن گونه استفاده مىكند كه خلاف حكمت نباشد و چون حكمتش اقتضا دارد كه مردم آزاد باشند، هرگز با قدرت قهرى خود آنان را به ايمان اجبارى وادار نمىكند.
امّا مشركان مىگفتند: لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا
اگر خدا مىخواست ما مشرك نبوديم، پس شرك ما خواست خدا بوده است و ما بالاجبار مشرك شدهايم!
اين آيه مىتواند پاسخى به سخن آنان باشد كه اگر اراده خدا بر اجبار كردن است، چرا اجبار به انحراف و شرك كند و لااقل اجبار به هدايت و ايمان بكند!؟
پیام این آیه:
1- ايمان بر مبناى انتخاب است، نه اجبار و تحميل. (أَ فَأَنْتَ تُكْرِهُ)
2- پيامبر صلى الله عليه و آله از روى دلسوزى، براى ايمان آوردن مردم اصرار مىكرد. (أَ فَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ)
در نهایت خدمتتان عرض می کنم که بزرگترین خسران برای ما که در آغوش اسلام و مکتب حقه تشیع پرورش یافته ایم این مهم است که دین و مکتب بصورت وراثتی به ما رسیده و هیچ تحقیقی نسبت به آن نداشته ایم.
امام هفتم حضرت موسی بن جعفر علیه السلام فرموده اند:
بزرگترین دغدغه من نسبت به شیعیانم این نکته مهم است که تَفَقَّهُوا فِي اَلدِّينِ داشته باشید، یعنی در دین خود کوشا باشید و تحقیق کنید و درک صحیح نسبت به آن داشته باشید.
امام صادق علیه السلام در این رابطه می فرمایند:
تفقّه در دين كنيد و دين را خوب درك نماييد، زيرا هركس كه دين را خوب نفهمد بيابانگرد و ناآگاه است،به راستى خدا در كتاب خود مىفرمايد: تا دين را خوب بفهمند و دانش اندوزند و چون بازگردند قوم خود را بيم دهند (آثار زشت گناه و قانونشكنى را برايشان تشريح كنند).
کجی ها و نقصان های خود را به دین ربط ندهیم و به خود نگاه کنیم و ببینیم در کجای اصول و فروع دین کم کاری کرده ایم.
پیامبر صلوات الله علیه فرموده اند: آفَةُ الدِّينِ ثلاثةٌ: فقيهٌ فاجِرٌ. و إمامٌ جائرٌ. و مُجتَهِدٌ جاهِلٌ
سه چیز آفت دین است؛ دینشناس بدکار، زمامدار نالایق و ستمپیشه و مسلمان و تلاشگر ناآگاه و همچنین عمل بد عدهای از مسلمانان آفت بزرگی است برای دین. عدهای میگویند اگر اسلام این است که این دارد؛ اصلاً من نمیخواهم مسلمان باشم.
شیخ بهایی(ره) میگوید:
آبادی میخانه ز ویرانی ماست
جمعیت کفر از پریشانی ماست
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ماست.
و جمله پایانی بنده؛
غایت انسان و عقیده آن در پسا ظهور منجی که مورد تایید تمام ادیان و فرق الهی و غیر الهی است، چیست؟
توحید
بر اساس چه ایدئولوژی و مکتبی ...؟!
اسلام
بعد از ظهور آخرین منجی عالم بشریت، اراده الهی بر این شده است تا تمام مردم دنیا بخاطر رشد عقول و درک بهتر حدود و ثغور زندگی خود فوج فوج از ظلمت به روشنایی روی گردان خواهند شد.
آیه ۲۵۷ سوره بقره "آیه بعدی لااکراه فی الدین"
می فرماید:
اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ...
پس غایت انسان در این دنیا دین اسلام با پرچم داری مهدی فاطمه علیه السلام خواهد بود و این راهی است که مومنان با اراده و تحقیق و درک درست از مبانی و حدود و ثغور دین به آن دست پیدا خواهند نمود.
و من الله توفیق
التماس دعای فرج و عاقبت بخیری
چادرےام♡°
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم و خدا قوت سپاسگزارم از طرح سوالتان بله به فرموده خداوند سبحان د
👆پاسخ ما به #سوال مهدوی شما
حتی اگر سوال شما نیست برای رفع شبهاتی که در اطرافتان از شما میپرسند، بخوانید 👌