🌷پرستار دین پیامبر(ص)
کمسو بودم، آنقدری که به چشم هیچکس نمیآمدم. در آن پهنای آبی، روشنی بیشتری میطلبیدم. تا که آن روز پنجم از ماه جمادیالاول، چشمهایم رو به روشنی رفت. کمکم نور گرفتم از طفلی که در قنداق تبسم کرده بود و پیامبر(ص) او را «زینت پدر» میخواند.
چشمهای فاطمه(س) و علی(ع) میدرخشید، اما گاهی چشمهای پیامبر(ص) تر میشد. آه میکشید کنار آن طفل زیبارو، او را به سینه میچسباند و زمزمه میکرد: «ای دختر من، ای فاطمه! بدان که بعد از تو و بعد از من این دختر، گرفتار بلاها خواهد شد و مصیبتهای گوناگون بر وی وارد خواهد شد.»
بعد از آن روز، همنشین خانه دختر پیامبر(ص) شدم. هر شب خیره میشدم به او که قد میکشید و صدای بازیهای کودکانهاش در خانه میپیچید. روزها و هفتهها و سالهای زمینیان میگذشت تا اینکه یکباره طفل پا بیرون کشید از آن کودکی. بزرگ شده بود، اندازه پنج سال. اندازهای که میتوانست کنار مادر بنشیند و درد رفتن پیامبر(ص) را کم کند. اندازهای که بنشیند کنار بستر مادر پهلو شکسته و زخمهایش را مرهم کند. زمان میگذشت و او بزرگتر میشد. دیگر در خانه دختر پیامبر(ص) نبودم. اینبار با او به خانهاش آمدم. مینشستم به تماشای او و کودکانش. حالا شبیهتر از همیشه به مادرش فاطمه(س) بود.
آن چندسال زمینیها که گذشت، او را به یاری فرق شکافتهای خواندند که خون از آن میجوشید. مرهم گذاشت روی زخم سر پدر، اما میدانست که آن زخم کاری، کار دستشان میدهد. پدر در میان نامردمان کوفه نماند. هر روز قلبها تیرهتر میشد و کینه از علی(ع) در سینهها میجوشید. کینههایی که زهر شد و به جان حسن(ع) ریخت.
آن روز که حسن(ع) خون به لب طشت آورد، مرهم آن جگر پاره شد و طبیب رنجهای برادر. تا این روز او طبیب و پرستار آن تنهای رنجدیده بود تا آن روز که معجزه آورد.
زمان گذشت تا روز واقعه طف. از سرزمین کربلا خون میچکید. بغض و کینه به آل علی(ع)، نیزه و شمشیر شده بود و پیکرها را میدرید. جاهلیت از آستینها بیرون زده بود و خونها را روی زمین میریخت. پیکر بیسر حسین(ع) مزد رسالت پیامبر(ص) شده بود.
میدیدم او را که در آن خیمه نیمسوخته، کنار بستر زینالعابدین(ع) مینشست و برمیخاست و کودکان و زنان سرگردان صحرا را کنار هم جمع میکرد. باید میایستاد برای مراقبت از آن تنهای رنجور، باید مرهم میگذاشت روی زخم تنهای زنان و کودکان و بیمار در خیمه.
اما او فقط پرستار جسم و جان بیمار کربلا و زنان و کودکان نبود. «ایمان»مرده بود و روح از کالبد اسلام بیرون زده بود. باید معجزه میآورد و آن زخمهای کاری بر پیکر «دین» امت جدش را مرهم میگذاشت. باید «اسلام» را زنده میکرد.
من در آن واقعه طف، دیگر آن ستاره بیفروغ کرانه پهناور نبودم.
فروغ ابدی گرفته بودم از «زینب»(س)، از آن «پرستار دین محمد»(ص) در سرزمین کربلا، از زنی که میخواست «يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها» کند و زمین و زمان را بعد از آن سیاهی جاهلیت، زنده کند.
☘@revayate_zan
هدایت شده از فصلنامه اقلیـــــــــما
🔴 #گزیده_یادداشت
0️⃣ شماره صفر
🔰سیاست، میدانی زنانه یا مردانه؟
کنشگری سیاسی زنان در جامعه و جای خالی آنها در فضای ناکارآمد اسوهسازی از آنها
گفتگو با دکتر مصطفی غفاری ساروی/پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی
مصاحبهکننده: فاطمه افراز/ خبرنگار و نویسنده فرهنگی اجتماعی
... ما با یکسری رسوبات ذهنی و مسائل عینی در مورد زنان و نقشآفرینی زنان روبهرو هستیم که این امر، متأسفانه نگرش غالبی در میان زنان نسبت به سیاست ایجاد کرده است. مطابق نتایج افکارسنجیها، خود زنان اغلب اینطور گمان میکنند که امر سیاست کار آنها نیست؛ یعنی اعتمادبهنفس سیاسی در بین زنان پایین است. خود این آسیب نیاز به کار فرهنگی بلندمدت دارد که طی آن زنان به یک خودباوری در عرصهی سیاست برسند و گمان نکنند که کار سیاسی حق و تکلیف آنها نیست. اما برای آنکه جامعهای پویا و حکومتی قوی داشته باشیم، در هیچ حالتی از نمایندگی زنان و کنشگری زنان در عرصه سیاست بینیاز نیستیم....
✓ برای مطالعه مصاحبه کامل به شماره صفر فصلنامه اقلیما مراجعه کنید.
خرید نسخه چاپی | خرید نسخه الکترونیک
📝 فصلنامه اقلیما
مجله تخصصی زن، جنسیت و جامعه
📗 @Eqlima_Mag
هدایت شده از سخن سدید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کلیدی ترین عامل برای تربیت فرزند
🎥 استاد پناهیان
➖ پدر و مادر چی کار کنن که فرزندشون رو خوب بار بیارن؟
➖ مهم ترین کار خوب و بدترین کار بد، توی تربیت فرزند چیه؟
#تصویری
#تربیت_فرزند
#استادپناهیان
🔺 سخن سدید
@sokhanesadid
هدایت شده از بر پا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی فیلمها را هر چه نگاه میکنی، تکراری نمیشه. یکیش همینه
خودش داغداره، با اون دل کوچیک و نازکش.
میخواد داداشش رو هم آروم کنه.
سعی میکنه.
بعد روی برادرش رو میکشه!
خلاص.
رفت پیش بابای شهیدم. خلاص
«خلاص راح عند ابوی و نال الشهاده خلاص»
شما چرا اینقدر زنده اید آخه
چقدر زنده ای تو دختر
چقدر میفهمی خانم
چقدر بزرگ شدی عزیز دلم
چقدر حقیر است همه دنیا پیش این بغضی که در گلو حبس میکنی
کجا بزرگ شدی آخه
زیر چادر زینب کبری سلام الله علیها؟
@ali_mahdiyan
هدایت شده از ⚫️◾️دُوخَط رُوضِه◾️⚫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر مجال بیابم میانِ آغوشت
گلایهها چه زیاد است و گریهها بسیار...
#فراق
👉 @Do_KhatRoze 📜
✍️✍️✍️ #حرف
از زندگی حضرت زهرا (س) اگر یک چیز رو حذف کردی و نشون ندادی کم کاری بزرگی کردی و تا حد زیادی روش زندگی حضرت رو ناقص نشون دادی..
اون چیزی که تو زندگی حضرت زهرا از کودکی تا لحظات آخر عمر مبارکشون همیشه به عنوان یه هدف اصلی ، یه کار مهم، یه رفتار همیشگی هیچ وقت قطع نشد چیزی نبود به جز #مبارزه..
حضرت زهرا یه خانم مهربون و پاک و عفیف و نجیب و عالم و .... فقط نبودن.. (چیزی که خیلی ها دارن رواج میدن)
عنصر مبارزه تو زندگی حضرت زهرا ( و حضرت زینب ) از مهم ترین قسمت های زندگی شون بوده..
مبارزه برای چی؟ مبارزه با کی؟
مبارزه برای تحقق دین خدا تو جهان و هدایت مردم .... مبارزه و کمک به پیغمبر اکرم.. مبارزه و کمک به حضرت علی ... مبارزه و تربیت بی نظیر ائمه معصومین باز برای تحقق دین خدا تو جهان و خاموش شدن کفر ....
همه جای زندگی حضرت زهرا (س) بوی مبارزه میده...
حالا میدونی چرا ما خانما اسیر دنیا و تیپ و مد و قیافه و خونه و پول و ماشین و چشم و هم چشمی و اینا میشیم!؟
چون ما چادری هایی هستیم که مبارزه نمیکنیم.. هدف نداریم.. آرمان نداریم.. افتادیم تو این دنیا و باد دنیا ماها رو برده!
و چادر یه حجاب معمولی نیست.. لباس مبارزه است... مثل حضرت زهرا...
💞 چــادرانہ ، یک سبک زندگے ست...
💠 @chadorane
دیروز منزل شهیده فائزه رحیمی بودیم،
از فائزه عزیزی که یادم نمی آید کجا همدیگر را دیده بودیم، یک زندگی گوارای دخترانه را دیدم، اتاقی که پر بود از دخترانگی با کتاب های جذاب اندیشه انقلاب،
فائزه معلم بود،
فائزه فعال جهادی بود،
فائزه اهل قلم و روایت بود،
روایت فائزه از همه ابعادش، به نظرم تصویری برای دختران امروزی می تواند، رقم بزند.
مادری که لحظه به لحظه می گفت فائزه ما را سرافراز کرده و هرروز اهل دوبار زیارت عاشورا خواندن بود و فائزه را هدیه الهی می دانست،
متواضعانه بردن دخترش به مراسمات مذهبی را تنها اقدام خودش می پنداشت،
اتصال با شهدا و دوره هایی مثل بی نهایت شو و حوزه هنری، سبدهایی که نشان می داد می شد دختر باشی، در خانه آشپزی کنی، فعال هنر باشی، دغدغه پوشش و کرامت زن داشته باشی و بروی دیدار حاج قاسم، پرچم تبیین را هم با شهادتت بالاتر ببری☘.
فائزه ها زیادند،
#من_هم_یک_فائزه_ام
شاید داستان زندگی خیلی از دختران این مرز و بوم باشد،
این فائزه ها را باید مکرر روایت کرد و دید و باور کرد،
شهادتت مبارک ❤️.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همسر شهید طاهرنیا (از شهدای مدافع حرم)،
پس از تحمل شش سال رنج بیماری (سرطان)،
آسمانی شد.
فاطمه رقیۀ ۱۲ ساله و محمد حسین ۸ ساله دوباره یتیم شدند.❤️😭
🖤 @chadorane
امهات القدس
🌿 *خانم زینب فرحات، فعال فلسطین از لبنان:*
🇵🇸در فلسطین مدت مقاومت خیلی طولانی شده. همین نقش خانمها رو خیلی پررنگ کرده است. وقت خوبی برای فکر کردن راجع به مبارزه بیشتر داشتند. الآن باید روی این نمونههای فلسطین تمرکز کنیم.
🇵🇸در ۱۹۲۴ در قدس و قبل از اعلام رژیم صهیونیستی، یکی از تشکیلاتهای منظم مخصوص زنان بوده است که پرستار بودند و برای جمعآوری کمک به جبهه انقلابیها. در ۱۹۲۹ کنفرانسی در قدس برگزار شد و ۵۰۰ خانم دعوت شدند.
🇵🇸در ۱۹۳۶ اولین شهیده خانم فلسطینی داریم که داشت اسلحه جابجا میکرد، به نام فاطمه غزال.
🇵🇸وقتی تاریخ میخونیم، نقش الآن زنان در غزه و قدس، یکهویی نبوده. همین خانمها یک مادری داشتند که مبارز بوده، مادربزرگی که مبارز بوده. خودبخود نبوده است.
🇵🇸در ۱۹۴۸ کشتارهای زیادی داریم مثل کشتار دیریاسین، که خانمهای معروفی شهید شدند. پرستار یا معلم بودند.
🇵🇸زندگی فلسطینیها یک مبارزه مستمر است. به همین خاطر نقش زنان و مادران فلسطینی مستمر است.
🇵🇸خانم هندِ الحُسینی بعد از کشتار دیر یاسین، بچههای یتیمی که روستا رو ترک و به سمت قدس بردند، تعدادی از این بچهها حدود ۱۵۰ نفر رو جمع کردند و بردند به یکی از خانههای بزرگ و تصمیم گرفت که یتیم خانه ایجاد کند. این شد اولین یتیمخانه برای یتیمهای کشتارهای رژیم صهیونیستی. ایشون کارهای زیادی کردند.
🇵🇸اولین مرکز سلامتی در قدس بعد کشتار دیر یاسین رو یک خانم ایجاد کردند. یعنی این فعالیتهای تاثیرگذار آن زمان را خانمها انجام دادند.
🇵🇸بعد از اعلام تاسیس رژیم صهیونیستی، اتفاقی افتاد که باید اینها روایت میشد.سختیهایی هم وجود داشت. اسرائیلیها تلاش کردن که هویت اسرائیلی به فلسطینیها بدهند. وظیفه محافظت از زبان و تاریخ و اماکن تاریخی و یتیمها و خانوادههای بیسرپرست، تجمعات و راهپیماییها، عمدهترین بخش این مسئولیت برعهده خانمها بود. خانمها در مجلات زیاد مینوشتند. زنان نامه اعتراضی به روسای کشورهای دیگر مینوشتند.
🇵🇸در ۱۹۶۷ و جنگ مصر برای آزادی فلسطین، بالای ۷۰٪ تظاهرات در غزه و کرانه باختری، برگزارکنندگانش زنها بودن. حین تظاهرات ممکن بود اسیر مجروح یا شهید و تحریم شوند.اما باز هم ادامه میدادند به کارشون. اسامی این خانمها هست. سن این خانمها ممکنه ۷۰ سال یا چند ماه باشد یعنی نوزاد بودند. یا دانشجو یا دانشآموز. محدودیتی در سن خانمها نبود. یعنی خانمها همراه فرزندانشون در تظاهرات شرکت میکردند.
🇵🇸اردوگاههای غزه را محاصره میکردند. آب و غذا نبود. خانمها تظاهرات میکردند. و همراه آب و غذا وارد اردوگاه میشدند.
🇵🇸خانم جمیل الشانطی، عضو دفتر سیاسی حماس، نماینده مجلس یا وزیر بودند.که در جنگ اخیر شهید شدند. تظاهرات بانوان را تنظیم و مدیریت میکردند و اطراف مسجد را پوشش دادند تا جوانان مبارز فرار کنند با این روش. همزمان کار فرهنگی و تربیتی هم داخل خانه انجام میدادند.
🇵🇸عدهای از این خانمها، کار سیاسی میکردند. بعضی خانمها غیر مستقیم یا نویسندگی و کار فرهنگی میکردند. بعضی خانمها چون شهید میدهند یا مادر اسیر میشوند، لقب الخَمسا میگیرند. خانمهایی که تعدادی از فرزندانشون شهید یا اسیر شدند.
🇵🇸این مبارزه یا انقلاب همش فرزندآوری میکنه. یعنی ما همیشه همش الگوی جدید داریم. مثل ابراهیم نابُلسی، همچنان الگوهای زیاد داریم. وقتی جامعهای الگوهای زیادی از زنان دارد، در خانوادههاشون یک حالت ارزشمندی برای زن و مادر قائلند. موقعی که شهید میشه، به اولین کسی که سر میزنند، همان مادر شهید است و میگویند مادر شهید خوشبحالت! مادرم به جای شماست. و خود مادر شهید تابوت فرزند شهیدش را روی دوش میگیرد و شعار میدهد و حمد میکند
🇵🇸برخی خانمهای فلسطینی خودشان اسیر میشوند. و فرزندان حتی نمی توانند مادرشان را ببینند و ما این حالت را زیاد در فلسطین داریم. و خالهها و مادربزرگ جای این مادر را پر میکنند.
🇵🇸سختترین روایت اینه که بعضی خانمهای اسیر رو به اجبار حجابشان را برمیداشتند و پیراهنشان و مقنعه نمازشان را در آوردند. و اجبار میکردند جلوی آقایان فلسطینی راه بروند. این روایت خیلی دردناک است. اسراییلیها خیلی دیوانه شدند که این کارها رو با زنان فلسطینی میکنند. یا لختشان میکردند و میگفتند کنار فامیلهاشون بشینند.
🇵🇸مادر یا خواهر یا حتی مادربزرگ فراریها رو گروگان میگیرند تا خودش را تسلیم کند.
🇵🇸خانمها مجبور میشدند با ورود یکی از سربازان اسرائیلی در بیداری یا نیمه شب مواجه میشوند.
🇵🇸حالت مبارزه یک حالت زنده است و مدام در حال مواجهه با سربازان هستند.مثلا موقع حمله به خونههاشون یا باغهاشون. وقتی این حالت مستمر را داریم نقش زنان این نیست که بشینیم و فقط توضیح بدهیم. بیشترین نقش زنان همین روحیه استواری و استقامت دادن است.
🇵🇸اینکه در زمان جنگ بتونی ارادهات رو حفظ کنی و غذا بپزی و به زندگی ادامه بدهی، خودش یک مبارزه است. خانمهای فلسطینی بیشترین نگرانیشان این است که همان روحیه مبارزه و عدم تسلیم را برای نسلهای آینده حفظ و منتقل کنند.
🇵🇸این سرزمین مقدسی است. هم از لحاظ مسیحیان هم مسلمانان هر دو این را درک میکنند. متنهایی از انجیل یا قرآن میآورند. حتما آیات قرآن را از بچگی حفظ میکنند. و مدارس هم نقش مهمی در تربیت نسلها دارند. به آیههای صبر و توکل بسیار توجه میکنند.
🇵🇸مادرها از ۵سالگی بعد مدرسه بچهها رو به مسجد میفرستند و مسجد یک پایگاه است. و شروع به حفظ و مفهوم قرآن میکنند و با قرآن و سیره انبیاء و اولیاء خدا آشنا میشوند. مسجدالاقصی و جایگاه سرزمینشان در قرآن و احادیث پیامبر آمده است.و برای خودشان خیلی روشن است و اطمینان دارد.
🇵🇸به این آیه میرسند که جهاد بر شما واجب است. و کشور مقدسی است که باید دفاع کنیم. این را خانمها و مادران منتقل میکنند.
🇵🇸روش دوم مبارزه، روش شعر و شعرهای سنتی است و از نسل به نسل بعدی منتقل میشه. دختر خانمی در انتفاضه اول داریم به نام دینا، اما خونش هنوز زنده است. این یک شعر است. حتی قصهگویی.
🇵🇸یکی دیگه از روشهای مبارزه خانمها، روش تُراثِ الملموس است. مثل لباس و غذا. که میتونیم لمسشون کنیم. رنگ و ذائقه دارد. لباس فلسطینی خیلی مهم است که از آن محافظت میکنند. در جشنهای مدارس و بعضی روزها بچهها با لباس سنتی میآیند.
🇵🇸نماد کلید به معنی بازگشت به خانه بر گردن زنان فلسطینی است. نماد حنظله، منتظر بازگشت فلسطینیها و آزادی فلسطین است. ما چهره حنظله را نمیبینیم. این کاریکاتور بود. نقاش این کاریکاتور رو ترور و شهید کردند. کوفیه یا چفیه هم یک نماد مبارزه است و بیشتر برای آقایون است.
🇵🇸مادران فلسطینی چادر مخصوص نمازشان (ثَوبِ الصَّلاه) دائماً بر سرشان است و با همین چادر فرزندانشون رو تشییع میکنند.و ساکت نمیشینند. و فرزندان، تمام صحنههای مبارزه و زندگی را با همین لباس دیدند.
🇵🇸ماموریت ما این است که درباره زنان فلسطینی صحبت کنیم. درباره لباس مبارزهشان صحبت کنیم. همین نماد مقاومتشان است. از هویت اصلی و حقیقیشان نماد بسازیم و برای همه جهان معرفی کنیم. مظلوم اما مقتدر که حضرت آقا گفتند، نمادی هست که ساختیم.
🇵🇸خانمها راوی این مبارزه و این مظلومیت هستند. این زنان فلسطینی دارند به ما نشان میدهند که در جنگ چگونه زندگی کنیم و استوار بمانیم.
#غزه #طوفان_الاقصی
#دوره_آیات_الخضور
#امهات_القدس
#نهضت_مادری
🇵🇸 [امهات القدس اینجاست](ble.ir/ommahatalqods) 🇵🇸
📻 قسمت چهارم:
|چرا مقاومت را نفهمیدیم؟|
دست از ترحم نسبت به زنان بردارید!
این روزها بحثهای جالبی میشنویم.
از «انسان جدید در فلسطین» که در آن زن غایب است تا بحثهایی مانند «نقش زنان در مقاومت» که با تمنا میخواهد بگوید زن هم در مقاومت نقشیهایی دارد!
البته اگر حرفهای گلدرشت و شعاری ِ«زنهای صبور نقش اول مقاومت را دارند» نباشد که اصلاً نمیشود.
با تمام اینها خوب است قدری فاصله بگیریم. قدری بیشتر از قدری.
و به میدان مقاومت نگاهی دوباره بیاندازیم.
این مسئلهی اپیزود حاضر پیش روی شماست!
یک لحظه امان دهید، ببینیم اصلا این مقاومت که میگویند چیست و کجاست که حالا بخواهیم تازه زن را در آن پیدا کنیم؟!
لینک کستباکس
لینک شنوتو
@radio_eqlima 🎧
اپیزود چهارم واقعا نهایی.mp3
50.24M
📻 قسمت چهارم:
|چرا مقاومت را نفهمیدیم؟|
دست از ترحم نسبت به زنان بردارید!
@Radio_Eqlima 🎧
🖼 در عید نوروز هدیه ای خدمت امیرالمؤمنین(علیه السلام) آوردند. حضرت پرسید: این چیست؟
عرض کردند: ای امیرالمؤمنین! امروز نوروز است.
امام(علیه السلام) فرمود: هر روزمان را نوروز کنید.(الفقیه ج۳ص۳۰۰)
تلاقی نوروز و رمضان، تلاقی سنت عیدی و رسیدگی به نیازمندان با تحقق دعای "اشبع کل جائع" است.
امسال غزه را فراموش نکنیم!
🎁 روشهای کمک به غزه:
1⃣ هلال احمر
شماره کارت:
6037997544999999https://eitaa.com/m_ghanbarian/4812 2⃣ گروه فرهنگی شهیدالقدس شماره کارت:
5029087001597700https://eitaa.com/m_ghanbarian/4815 3⃣ خیریه ام الیتامی خدیجه کبری(س) شماره کارت:
5022291329674046https://eitaa.com/m_ghanbarian/4816 ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از 🇾🇪 گروه جهادی اویس قرنی 🇮🇷
🚩 السّلامُ عَلَیكَ یا ساقي اَلْعَطاشىٰ
❤️ به نیت حضرت قمر بنیهاشم، ابوالفضل العباس(علیهالسلام) میتوانید جهت شرکت در پویش «یا ساقی العطاشا» برای توزیع آب آشامیدنی در شهر غزه، کمکهای خود را به شماره کارت زیر نزد بانک سپه به نام گروه جهادی اویس قرنی واریز بفرمایید:
💳|
6273 8170 1007 2290(روی شماره کارت بزنید کپی میشه) ⚠️ پس از واریز، حتما رسید خود را با قید نیت «فلسطین» به شناسه @Habib72 ارسال کنید. ‼️ نکات مهم: 1⃣ ما برخلاف سایر گروهها با ارتباط رسمی با دفاتر جهاد اسلامی و حماس در حال امداد رسانی به مردم غیور فلسطین هستیم. 2⃣ هیات و گروههای خیریه میتوانند با پرداخت حداقل با ۱۰۰۰ دلار، گزارش کار توزیع کمکها در غزه را با نام خودشان دریافت کنند. به یاد لبان تشنه #حضرت_رقیه(سلام الله علیها)❤️ #خط_مقدم 🔴 اینجا یمن است. تنها درگاه رسمی ارتباط با یمن https://eitaa.com/joinchat/1015808046C4da3eb31ef
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بچهها را به مفاهیم دینی عادت بدید!
➖ آیا عبادت از روی عادت کار غلطی است؟
#تصویری
@Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت روز جهانی مادر!
از بین ۳۵ هزار شهید ۸ ماه گذشته در غزه، ۹ هزار نفر از شهدا را مادرانی تشکیل میدهند که شاید دو بار شهید شده باشند، یک بار به خاطر کشته شدن فرزندانشان و یک بار هم خودشان
@sedkhareji ✔️
شبتون به خیر مادر ها💔❤️🩹
❲➛↭ @bamboo_center 🌸⃟🌤❳🌱