من حجاب را با ميل باطنيم برگزيده ام😊 تا اى هم جنس من وقتى همسرت از تو دور ميشود كسى را جز تو نبيند 🌹
و من سختى حرفها و متلكها را به جان ميخرم تا جامعه امن بماند و آلوده نشود.....🤗🌷
••࿐@chadorbesarha
🔴چادر و حجاب یعنی : پوشاندن زیباییها ، افزایش حیا ، دوری از خودنمایی 🌼
نام هر چادری با حجاب نیست .
••࿐@chadorbesarha
چادرت ای ماه من! آغاز صبحی دیگر است
ابروانت زیر ابر روسری زیباتر است
سخت گیری نیست چادر!…ابتدای راحتی ست
دخترم! این بهترین ارثیّه ی یک مادر است
مادر ما حضرت زهراست! باور کردنی ست
مادری که از همه زنهای این عالم، سَر است
کودکی را زینبی باش…آخرش با فاطمه ” س “!
از همین حالا حجاب تو ،جهاد اکبر است
چادرت دارد زمین را آب و جارو میکند!
میهمانت آمد از راه… آسمان، پشت در است!
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔵 شاعر : عارفه دهقانی
••࿐@chadorbesarha
☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄
🔥
☄
🔥
☄
#گناهان_کبیره ۱۲۹
وظیفۀ مسلمانان در برابر قذف
: بر شنوندۀ قذف چند چیز واجب و چند چیز حرامست: مسلمانى که بشنود از دیگرى که نسبت زنا یا لواط بمسلمانى میدهد حرام است بر او گوش دادن و پذیرفتن و باور داشتن این نسبت ناروا را دربارۀ مسلمانى و نیز حرام است بدبین شدن با مسلمان قذف شده و نیز حرام است نقل قذفى را که شنیده براى دیگرى هرچند بطور مسلم نگوید بلکه بطور نقل و نسبت گوید مانند اینکه بگوید شنیدم از فلان که نسبت زنا یا لواط بفلان داد این طور نقل هم حرامست زیرا اگر هرکس آنچه را که شنیده بدیگرى بگوید بتدریج شهرت پیدا میکند و آن نسبت ناروا را مسلم میگیرند و بدین وسیله آبروى مسلمانى در بین اجتماع ریخته میشود و دیگر کسى تحقیق نمیکند تا دانسته شود که این شهرت مستند به یک نفر بعضى که نقل کرده است.
و اما واجبات: بر شنوندۀ قذف واجبست قذف کننده را نهى کند و زجر نماید و چون بر نسبتى که بمسلمانى داده چهار گواه عادل ندارد او را فاسق و دروغگو بداند و دیگر گواهى او را در هیچ موردى نپذیرد مگر اینکه توبه و اصلاح او را بتفصیلى که گفته شد بداند و باید باو بگوید آنچه را گفتى بهتان و افترا بمسلمان است و ما نمى توانیم از تو بپذیریم و براى دانستن دلیل بر آنچه گفته شد در این چند آیه در سورۀ نور دقت نمائید:
«لَوْ لاٰ إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ اَلْمُؤْمِنُونَ وَ اَلْمُؤْمِنٰاتُ بِأَنْفُسِهِمْ خَیْراً وَ قٰالُوا هٰذٰا إِفْکٌ مُبِینٌ (١٢) لَوْ لاٰ جٰاؤُ عَلَیْهِ بِأَرْبَعَةِ شُهَدٰاءَ فَإِذْ لَمْ یَأْتُوا بِالشُّهَدٰاءِ فَأُولٰئِکَ عِنْدَ اَللّٰهِ هُمُ اَلْکٰاذِبُونَ (13) وَ لَوْ لاٰ فَضْلُ اَللّٰهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ فِی اَلدُّنْیٰا وَ اَلْآخِرَةِ لَمَسَّکُمْ فِیمٰا أَفَضْتُمْ فِیهِ عَذٰابٌ عَظِیمٌ (١۴) إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِکُمْ وَ تَقُولُونَ بِأَفْوٰاهِکُمْ مٰا لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ تَحْسَبُونَهُ هَیِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اَللّٰهِ عَظِیمٌ (15) وَ لَوْ لاٰ إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُمْ مٰا یَکُونُ لَنٰا أَنْ نَتَکَلَّمَ بِهٰذٰا سُبْحٰانَکَ هٰذٰا بُهْتٰانٌ عَظِیمٌ (١۶) یَعِظُکُمُ اَللّٰهُ أَنْ تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَداً إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (17) وَ یُبَیِّنُ اَللّٰهُ لَکُمُ اَلْآیٰاتِ وَ اَللّٰهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ (١٨) إِنَّ اَلَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ اَلْفٰاحِشَةُ فِی اَلَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِیمٌ فِی اَلدُّنْیٰا وَ اَلْآخِرَةِ وَ اَللّٰهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لاٰ تَعْلَمُونَ» . (19)
چرا آنگاه که این سخن (قذف) را شنیدید مردان و زنان با ایمان بهم دیگر گمان نیک نبردند و نگفتند این تهمتى آشکار است؟ چرا بر آنچه گفتند چهار گواه نیاوردند اکنون که گواهان را نیاوردند نزد خداوند دروغگویانند اگر فضل و رحمت خداوند در هر دو جهان بر شما نبود میرسید بشما در آنچه فرورفتید در آن عذابى بزرگ آنگاه که از زبان یکدیگر آن خبر را میگرفتند و دهان بدهان مى گفتند چیزى را که بآن علم نداشتید و گمان میکردند که این سخن چیزى سبک و اندک است درحالى که نزد خداوند بزرگ است چرا وقتى آن تهمت را شنیدید نگفتید ما را نمیرسد که این سخنان گوئیم خداوندا این بهتان بزرگیست خداوند بشما پند و اندرز میدهد که هرگز پیرامون چنین سخنانى نگردید اگر ایمان دارید و خداوند آیات را براى شما بیان مى کند که او است دانا و با حکمت کسانى که دوست دارند زشت کارى و زشت نامى در میان گروندگان آشکار و پدیدار شود آنان را عذابیست دردناک در دنیا و آخرت و خدا دانا است و شما نادانید.
«عن ابی عبد اللّه (ع) قال: من قال فى مؤمن ما رأته عیناه و سمعته اذناه فهو من الذین قال اللّه تعالى إِنَّ اَلَّذِینَ یُحِبُّونَ الى اخر الایة» (اصول کافى باب الغیبة و البهت) امام صادق فرمود هرکه آنچه را از مؤمن با دو چشم خود دیده یا بگوش خود از او شنیده بگوید و بدیگران برساند پس از او کسانیست که خداوند در این آیه وعده عذاب به آنها داده است و خلاصه روایت آنکه این آیه اختصاص به بهتان ندارد بلکه کسى که بچشم خود اگر زنا یا لواط مسلمان را ببیند یا از او اقرار آن را بشنود سپس آن را براى دیگران نقل و گزارش کند مورد این آیه خواهد بود.
ضمنا باید دانست که اگر دشنام دهنده شوهر باشد و بزنش نسبت زنا بدهد حد قذف او هم بلعان ساقط مى شود و تفصیل آنکه از آیۀ شریفه و اخبار استفاده مى شود در کتب فقهى موجود است و براى رعایت اختصار از ذکر آن خوددارى مى شود و پس از اجتماع پنج شرط مذکور اگر قذف شده مطالبۀ اجراى حد کند و قذف هم بوسیلۀ اقرار قاذف یا گواهى دو مرد عادل ثابت شود هشتاد تازیانه باو باید بزنند لیکن خفیف تر از حد زنا و شرب خمر و او را نباید برهنه کرد بلکه با لباسى که بر تن او است حد جارى مى شود.
••࿐@chadorbesarha
🍃🌹🍂🌼🌾🍃🌹🍂🌼🌾
🕊🌾🌼🍂🍃🕊🌾
‼️ استفتاء از حضرت آیتالله بهجت قدسسره
⚠️ آیا آرایش به مقدار خیلی کم،
در حدیکه صورت انسان از بیحالی در بیاید، اشکال دارد ؟؟؟
✅ جواب:
در مقابل نامحرم اشکال دارد ...
💻 مرکز تنظیم و نشر آثار آیتالله بهجت قدسسره
••࿐@chadorbesarha
﷽
#چادرانه🧕🏻
🌺من یہ دختـــرم
🔸یہ دخترے کہ عاشق چادرشہ.❗️
🔹یہ دخترے کہ حاضره توے جمعا تنها یہ گوشہ بشینہ ولے نره قاطے شوخے هاے دختر پسر❕🙈
🔸 یہ دخترے که توے گرماے تابستون
زیر چادر گرما روبہ جون میخره
تا دل امام زمانش رو شاد کنہ...❗️
🔹یہ دخترے که حد و حدودایـے براے خودش مشخص کرده 😎
و نمیزاره نامحرم از حد و حدودش جلوتر بیاد❗️
🔸یہ دخترے کہ شاید بارها به خاطر حجابش
تمسخر شده ولی پا پس نکشیده.❕
🔹یہ دخترے کہ لاڪـ💅ــ زدن روهم بلده
ولے نہ هر جایی و براے هرکسے❗️
🔸یہ دخترے کہ عاشـ😻ــق چادرشہ..❗️
🔹بعلــہ، زندگے ما چادریا اینجوریاس❕
🔸بهش میبالیم،
با افتخار سرمونو میگیریم بالا
و بہ تموم عالم میفهمونیم
ما عاشق چادریم...❕
🔹عاشق آن سیاه آرامش بخش..❗️
عاشق آن چیزی کہ بہ نظر بعضیا تکہ پارچہ اے بیش نیست
ولے از نظر ما💛 |••|عشـقـہ|••| 💛
••࿐@chadorbesarha
تاج بندگیت 💐 را میبینم بانو
وقتی که با چادر به عرش میروی ...
••࿐@chadorbesarha
- Valizadeh & Ghaderpanah.mp3
2.15M
🔸ترتیل صفحه 154 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام کرد
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
••࿐@chadorbesarha
☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄
🔥
☄
🔥
☄
#گناهان_کبیره ۱۳۰
با فقد شرایط باز هم حرام است
: هرچند با نبودن یکى از این پنج شرط که گفته شد حد قذف اینست ولى شکى هم در حرمت آن نمیباشد و در بعضى موارد حق تعزیر شرعا ثابت است مثلا اگر کسى بگوید حرامزاده چون معنى صریح آن زنا زاده بودن نیست بلکه در عرف بولد حیض هم حرامزاده میگویند و گاهى هم حرامزاده مى گویند و از آن، خبیث النفس یا بدکردار، اراده میکنند حد قذف لازم نمى شود ولى حق تعزیر (تنبیه) بواسطۀ هتک آبروى مخاطب ثابت است.
و همچنین است اگر غیر مسلمانى را قذف کند، در این صورت حد قذف نیست لیکن یقینا حرام است و جایز نیست که بکفار نسبت زنا یا لواط بدهند صریحا یا کنایة مادامى که شرعا ثابت نشده که مطابق مذهب خود زنا کرده است.
قذف کفار هم جایز نیست
: عمرو بن نعمان جعفى گفت که حضرت صادق (ع) را دوستى بود که هرجا حضرت میرفت از آقا جدا نمیشد و غلامى از اهل سند داشت روزى در بازار کفشدوزان همراه حضرت در حرکت بود و غلام پشت سرشان میآمد پس آن مرد سه مرتبه به پشت سرش نگاه کرد و غلام را که دنبال کارى مى خواست بفرستد، ندید در مرتبۀ چهارم که او را دید گفت «یا ابن الفاعله» اى پسر زن زانیه کجا بودى آن حضرت دست به پیشانى مبارکش زد و فرمود سبحان اللّه مادرش را قذف میکنى من گمان مى کردم تو صاحب ورع هستى و پیدا شد که هیچ و رعى با تو نیست.
عرض کرد: فدایت شوم مادرش از اهل سند و از کفار است. حضرت فرمود: آیا نمیدانى که هر طایفه اى را عقد و نکاحى است (یعنى هر قومى باصطلاح خودشان نکاح صحیحى و زنائى دارند مادامى که شرعا ثابت نشود که مطابق مذهب خودشان زنا نموده اند نمى شود آنها را قذف کرد) پس فرمود از من دور شو، راوى حدیث مى گوید دیگر تا حضرت زنده بود ندیدم که با او رفیق شود .
ابى الحسن حذاء گفت: نزد حضرت امام جعفر صادق (ع) بودم مردى از من پرسید که یا ابا الحسن، بدهکار تو چه شد؟ گفتم: «ابن فاعله» را میگوئى یعنى آن کس که مادرش زنا میداده؟ . پس حضرت از روى تندى بمن نگریست.
گفتم فدایت شوم آن مرد مجوسى است مادر او خواهر او است حضرت فرمود: مگر نه نکاح خواهر در دین ایشان مانعى ندارد .
دشنام هم حرام است
: غیر از قذف هر نوع فحش و دشنام که بمسلمان غیر متظاهر بفسق داده شود و موجب اذیتش شود، حرام است و تعزیرش با شرائطى واجب میشود، مثل اینکه بگوید: اى فاسق، اى شرابخوار، اى خوک، اى سگ، و مثل اینکه او را ببعضى از امراض سرزنش کند مثلا بگوید اى کور، کچل، شل و نظائر اینها.
و در مستدرک الوسائل است که حضرت امیر المؤمنین (ع) فرمود: اگر مردى به مرد دیگر بگوید فاسق یا خبیث یا کافر یا منافق یا حمار باید او را سى و نه تازیانه بزنند.
در حرمت دشنام فرقى بین رحم و اجنبى نیست و همچنین دشنام به خدمتگزار و شاگرد با دیگران فرقى ندارد.
دشنام و روایات
: اخبار وارده در این باب بسیار است از آن جمله امام صادق علیه السّلام مى فرماید: «هرزه گوئى جفاکاریست و جفاکارى در آتش است» .
چهار نفرند که دوزخیان از آنها در آزارند یکى از آنها کسى است که پیوسته از دهانش چرک و خون جارى است و آن کسى است که در دنیا دشنام دهنده بوده» . و روایات دیگر در باب دوم این کتاب نقل شده است.
پاسخ دشنام
: ضمنا باید دانست همان طورى که ابتداء فحش دادن حرام است پاسخ دادن بفحش هم حرام میباشد بلى درصورتى که قذف نکند و فقط بآنچه دشنام داده شده پاسخ گوید مانعى ندارد مثلا اگر کسى باو بگوید اى جاهل احمق ظالم در جوابش اگر بگوید جاهل توئى، احمق توئى، ظالم توئى مانعى ندارد چنانچه در قرآن مجید تصریح مى فرماید: «کسى که بشما ستم کرد بآنچه کرده تلافى کنید»
و همچنین فرموده «اگر مظلوم در مقام تلافى برآید، مانعى ندارد»
«و اگر مى خواهید تلافى کنید بمثل آنچه بشما شده تلافى کنید»
بشرطى که از حد نگذرد
: حضرت موسى بن جعفر (ع) دربارۀ دو نفرى که بیکدیگر دشنام دهنده فرموده آنکه اول دشنام داده ستمکارتر است و تا وقتى که ستم دیده از حد نگذراند وزرش بعهدۀ اولى است ولى اگر از حد گذرانید وزر و گناهش بعهدۀ خودش مى باشد ۶. یعنى مانند اولى گنه کار است.
و گذراندن از حد در پاسخ مثل اینست که دشنام دهنده بگوید اى الاغ و در پاسخ گفته شود اى سگ یا مثلا در جواب یک مرتبه دشنام دو مرتبه یا بیشتر همان لفظ را تکرار کند. و باید دانست که جواز جواب دادن بمثل در صورتیست که دشنام دهنده عذرخواهى نکند پس اگر بلافاصله معذرت طلبید و پوزش خواهى کرد باید عذرش را بپذیرد و جواب بدشنام ندهد. از حضرت موسى بن جعفر (ع) درباره دو مردى که بهم دشنام دهند فرمود آنکه آغاز بدشنام کرده ستمکارتر است و گناه او و گناه طرفش به عهده او است تا وقتى که از ستم دیده عذر نخواسته است.
••࿐@chadorbesarha