23.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بررسی افزایش قیمت اینترنت
🇮🇷 کانال رسمی #عنتر_نشنال 👇🏻
@antarnational
سلام و ادب
خیلی دوست میدارم که در خصوص بحث گرانی اینترنت صحبت کنم. ولی خوب باید بشینم آمار دقیق دربیارم تا بحثم رو ارائه بدم و این کار زمانبری هست. این کلیپ و این توضیحات رو نقدا داشته باشید...
طبق آماری که تو ذهنم هست اینترنت حدود ۲ درصد هزینههای سبد خانوار هست! و این افزایش ۳۴ درصدی تاثیر چندانی بر هزینههای خانوادهها نداره. حساب کتاب تو این کلیپ هم گواه همین موضوع هست. این در حالیه که دلار از سال ۹۶ تا الان ۱۰ برابر شده و هزینههای اپراتورها به شدت افزایش پیدا کرده. ضمنا دولت این افزایش رو در قبال تعهد اپراتورها مبنی بر بهبود کیفیت اینترنت قبول کرده و این تعهد، وارد پروانه اپراتور شده و این یعنی خیلی سفت وسخت دولت پیگیر این افزایش کیفیت هست.
اینکه برخی میگن بهتر بود اول کیفیت افزایش پیدا میکرد بعد قیمتها بالا میرفت هم منطقی به نظر نمیرسه، خوب باید سرمایهای باشه بر مبنای اون اپراتور بتونه کیفیت رو افزایش بده.
البته یک نقد سفت به دولت هست و اون هم اینه که اول اقدام میکنه بعد توضیح میده!! خوب بابا اول توضیح بدین و دلایل رو بگین، افکار عمومی را آماده کنین بعد اقدام کنید...
@cheragh_dasti
چراغدستی || محسن آراسته
سلام و ادب خیلی دوست میدارم که در خصوص بحث گرانی اینترنت صحبت کنم. ولی خوب باید بشینم آمار دقیق در
فعلا وارد لینک my.gov.ir بشید و تو قسمت صفحه اصلی (داشبورد)، «مشاهده وضعیت مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان» رو بزنید و شمارتون رو وارد کنید. قراره دولت از ۱۲ دی یک بسته هدیه اینترنت بده! حالا باز بعد این بسته خدا بزرگه...🙂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حراست از کانون گرم خانواده در برابر استفاده بیش از حد از فضای مجازی، فقط این شکلی😂
@cheragh_dasti
این عکس رو ببینید. اون خط قرمزای بالا، کریدور شمالی هست که چین رو از طریق روسیه به اروپا وصل میکنه! این کریدور به خاطر جنگ روسیه و اوکراین عملا کاراییاش رو از دست داده!
اون سبزه کریدور میانیه که از قزاقستان، ترکیه و آذربایجان رد میشه و بسیار باب میل اردوغان و الهام خان علیاف هست! بعدِ جنگ روسیه و اوکراین حجم مبادلات چین به اروپا از طریق این دالان به ۳/۲ میلیون تن افزایش پیدا کرده. این دالان هم روسیه و هم ایران رو دور میزنه ...
@cheragh_dasti
این عکس رو هم یک نگاه بندازید تا داستان زنگهزور دستتون بیاد. آذربایجان با کمک ترکیه تلاش میکنه با گرفتن بخشی از خاک ارمنستان، دالان زنگهزور رو راه بندازه و نخجوانش رو به خودش متصل کنه. از اون طرف به لطف حاتمبخشی رضا خان در دادن کوههای آررات به ترکیه، الان نخجوان به ترکیه وصله و لذا اتصال ترکیه و آذربایجان از مسیر کوتاهتری محقق میشه. به این نحو ایران هم اتصالش به ارمنستان و در واقع اروپا میره زیر بلیط آذربایجان! چیزی که ایران به هیچ وجه بر نتابیده و جلوش رو گرفته!
@cheragh_dasti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقایون!
روز زن از آنچه فکر میکنید به شما نزدیکتر است!
این اخطار جدی است😁
@cheragh_dasti
ایران و جنگ کریدورها-قسمت سوم
🔺راهکارهای ارتقا جایگاه ایران
🔹ایران برای ارتقای جایگاه خود در حوزه کریدورها، میبایست در حوزههای ذیل اقدام نماید که طلیعه اقدامات در این حوزهها دیده میشود ولی با توجه به فرصت کم، نیاز به تسریع در این اقدامات میباشد. این حوزهها عبارتاند از:
1️⃣ نگاه کلان و فرابخشی به موضوع کریدورها:
موضوع کریدورها، وجوه مختلفی را دربرمیگیرد. زیرساختهای ریلی و جادهای، گمرک، مباحث امنیتی، انتظامی و نظامی، حمایت های مالی و سرمایهگذاری و ورود بانک ها و... به همین دلیل نیاز به نگاه کلان و فرابخشی به این موضوع است. البته این موضوع مورد توجه دولت سیزدهم بوده و پیشنهاد تشکیل «ستاد ملی ترانزیت» در برنامه هفتم توسعه داده شده است که به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.
2️⃣ تکمیل زیرساختها:
راهآهن رشت-آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر، راهآهن چابهار-زاهدان-بیرجند-یونسی برخی از حلقههای مفقوده تکمیل مسیرهای کریدوری در ایران هستند.خوشبختانه در دولت سیزدهم تکمیل زیرساختهای مرتبط با کریدورها مورد توجه جدی قرار گرفته است و تکمیل مسیرهای گفته شده در برنامه این دولت قرار دارد. علاوه بر اینها توسعه بنادر به خصوص بندر اقیانوسی چابهار نیز حائز اهمیت میباشد.
3️⃣ اصلاح قوانین:
در صورتی که قوانین و مجوزهای دست و پاگیر اصلاح نشوند، حتی با وجود زیرساختها، تجار خارجی رغبتی به استفاده از ظرفیتهای ایران نخواهند داشت؛ چرا که قوانین و اخذ مجوزها خود عامل کندی انتقال کالا خواهند شد.
4️⃣ توسعه دیپلماسی خارجی:
تأثیرگذاری کریدورها بر روابط خارجی یک رابطه دوطرفه دارد. از یک طرف کشورهایی حاضر به شرکت در یک کریدور میشوند که روابط سیاسی و اقتصادی قوی باشند و از طرف دیگر حضور در کریدور این مناسبات را تقویت میکند. در هر صورت، متقاعد کردن کشورها برای حضور در کریدورهای مدنظر ایران، نیازمند دیپلماسی قوی میباشد. اقدامات دولت ابراهیم رییسی در تقویت روابط با کشورهای منطقه و همچنین عضویت در بریکس و شانگهای قطعا در زمینه کریدورها نیز به کار خواهد آمد.
نتیجهگیری:
با توجه به دوران گذار به نظم نوین جهانی و تغییر در کریدورها، رقابت سنگینی بین کشورها برای نقشآفرینی در کریدورها ایجاد شده تا از عواید فراوان آن بهرهمند گردند. ایران نیز به دلیل موقعیت کمنظیر جغرافیایی میتواند از فرصت پیشآمده نهایت بهره را ببرد، اما این فرصت یک فرصت محدود است که نیازمند اقدام عاجل برای عقب نماندن از قافله دیگر کشورهاست.
✍محسن آراسته
@cheragh_dasti
این مسیر، دالان شمال به جنوب هست که از ایران میگذره و هند رو از طریق چابهار به روسیه وصل میکنه. چابهار یک بندر اقیانوسی با عمق بالاست که کشتیهای اقیانوسپیما میتونن اونجا بارگیری و تخلیه بار کنند و کمتر بندری چنین ویژگیای داره. هندیها روی این بندر سرمایهگذاری کردن، هر چند تا الان زیاد خوش قول نبودن.
راه آهن چابهار-زاهدان و رشت-آستارا تو این کریدور نیاز به تکمیل داره.
ایران در مسیر کریدور شرق به غرب هم هست، و چین میتونه از طریق ایران به اروپا متصل بشه. مسير ايرانی كريدور شرق به غرب از مرزهای شمال شرقی ايران (دوغارون، سرخس، باجگيران، لطف آباد و اينچه برون) شروع میشه و به سمت مرزهای خروجی غرب (جلفا، بازرگان، سرو، رازي، تمرچين، باشماق) امتداد پیدا میکنه.
باتوجه به اینکه کریدور شرق به غرب با این مسیر تلاقی داره، کریدور شمال به جنوب میتونه به کریدور شرق به غرب متصل بشه و این هم یک امتیاز برای ایران هست.
@cheragh_dasti
اتمام بحث کریدورها...
شروع بحث اینجاست:
https://eitaa.com/cheragh_dasti/181