فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قدرت باورنکردنی زوم دوربین های پلیس تهران
🔹اگه فکر میکنید دوربین های پلیس اون بالاست و نمیتونه چهرتون رو شناسایی کنه پس قدرت زوم دوربین های پلیس تهران رو ببینید!
#ایران_قوی
#پلیس_مقتدر
#دفاع_مقدس
#ثامن۲۵
شما بیاین خیابون؛ هنجارشکنانه رفتار کنی و بری که رفتی، حاجی حاجی مکه!!!
نه، نشد؛ شما میای خیابون و نظم و امنیت و به هم میزنی و برای انقلاب هزینه تراشی میکنی و فرافکنی ظالمانه داری و میری خونتون میخوابی😏
بعد ساعت ۲ شب به بعد پلیس تشریف میاره بالاسرت با لگد بیدارت میکنه و تو در حالیکه خیس کردی و چشات چسبیده به فرق سرت باید دراز کش تشریف بیاری بازداشتگاه 😂
هاااا اینه✌️😁
نگرفتی؟ بیا خیابون تا بعدش بگیری😉
میگی چطوری؟؟🤔
ویدئو بعدی رو ببین😎
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ساعت ۲:۳۰دقیقه بامداد. آغاز عملیات ولحظه دستگیری.
▪️اغلب کسانی که در تجمعات شرکت میکنند جوانان و نوجوانانی هستند که از احساساتشان سوءاستفاده شده است. لذا خانواده ها از حضور فرزندان عزیز خود در اعتراضات غیرقانونی ممانعت کنند تا به آنها آسیبی نرسد.
دیدی؟؟
حالا بیا خیابون😂👊💪✌️
@basirat_shahriyar
🔴وزارت اطلاعات: حضور در تجمعات غیرقانونی موجب تعقیب قضایی میشود
🔹ستاد خبری وزارت اطلاعات: با توجه به بهرهبرداری جریانات ضدانقلاب در حوادث اخیر، هرگونه حضور و همراهی در تجمعات غیرقانونی طبق قانون مجازات اسلامی، موجب تعقیب قضائی خواهد شد
#دفاع_مقدس
#ایران_قوی
@basirat_shahriyar
47.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همه ی ویدئوهای رفتار پلیس ایران در برخورد با اعتراضات اخیر و تحلیل رفتار آن
در این ویدئو تمام ویئوهای منتشر شده از رفتار پلیس ایران در برخورد با معترضان را بررسی خواهیم کرد. برخی از این ویدئو ها هرگز از هیچ یک از رسانه های داخلی و خارج پخش نشده و نخواهد شد...
✅ این آدرس صفحات ما هست، لطفا حمایت کنید دیده بشه ✌️🇮🇷
لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
http://zil.ink/mr.tahlilgar
@mrtahlilgar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بازنشر | پیامی دارم
از پیام شهید حاج قاسم سلیمانی تا شهید مهدی باکری
🔺️ تمامی صداهای داخل کلیپ واقعی و مستند است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیجیه!بسیجیه! آقا بزنید!
بسیجی که همیشه صف اول خدمت به مردم بوده😔
#دفاع_مقدس
#پشت_انقلابمان_هستیم
#بسیجی_ام
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جماعت برانداز تو چشم آدم نگاه میکنه و دروغ میگه، پلیس داره گاز اشکآور شلیک میکنه، اون هم نه به صورت مستقیم، اینا میگن تیراندازی و آدم کشی
#فتنه_مهسا
#جنگ_شناختی
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوتی سنگین داعشیها بعد اجرای پروژه کشته سازی
زدن مغز بنده خدا رو ریختن کف زمین یکیشون میگه زنگ بزن پلیس اون یکی میاد جمعش کنه میگه داداش مرده چیو زنگ بزن :)))
خودشون هم میدونن کار خودشونه
بعدش پلیس همون جاس چیو زنگ بزنید پلیس..
مراقب باشید بچه ها نرن داخل این اجتماعات داعشی، ازشون کشته میسازن بی شرفااااا
#فتنه_مهسا
#جهاد_تبیین
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞تصاویر دلخراش|داعشیها گلوی مامور پلیس رو بریدن...
#قهرمان_شهیدم
@basirat_shahriyar
انانمس اومده تلوزیون ایرانو هک کنه زده اشتباهی یه وبسایت از منوتو بی.بی.سی… رو هک کرده😂😂😂😂
یه مشت اسکل اسم خودشون رو هکر
این طوری ادامه بدن نظام از خنده سقوط میکنه :))
#ایران_قوی
#ایران_کنش_گر_دیپلماسی_تمدنی
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما ملت دیوونهاید!
ایران 🇮🇷 کشور عاشقان است و نه کشور عاقلان
#ایران_کنش_گر_دیپلماسی_تمدنی
#نبرد_تمدنها
#پشت_انقلابمان_هستیم
#حجاب
#ثامن۲۵
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داعشیها دیشب یک مدافع امنیت را زیر شکنجه به شهادت رساندند
اخرش یکی میگه تمومش کن ...
#قهرمان_شهیدم
#دفاع_مقدس
#فتنه_مهسا
مارا ز سر بریده میترسانی؟
آرزوست؛
بی سر رقص جنون برای ما..
#بسیجی_ام
#حجاب_را_دوست_دارم
@basirat_shahriyar
بپاخیزید🇮🇷✌️🇮🇷
راهپیمایی خودجوش مردمی در استان تهران برای دفاع از اسلام؛ قرآن، پرچم سیدالشهدا علیهم السلام، نام و یاد شهدا، انقلاب اسلامی ایران
🛑مکان ها در استان تهران:
۱- مسیر شماره یک
مسجد امام حسین (ع) ـ میدان امام حسین (ع) ـ خیابان انقلاب ـ خیابان آزادی ـ میدان آزادی
۲- مسیر شماره دو
مسجد جامع ابوذر ـ میدان ابوذر ـ خیابان ابوذر ـ خیابان شهید آیت اله سعیدی ـ میدان آزادی
۳- مسیر شماره سه
مسجدامام هادی (ع) ـ خیابان شهید آقایی ـ میدان معلم ـ خیابان تختی ـ خیابان شهید آیت اله سعیدی ـ میدان آزادی
۴- مسیر شماره چهار
مسجد دارالسلام ـ میدان منیریه ـ خیابان شهید معیری ـ خیابان کارگر ـ میدان انقلاب ـ خیابان آزادی ـ میدان آزادی
۵- مسیر شماره پنج
مسجد الجواد (ع) ـ میدان هفتم تیر ـ خیابان شهید آیت اله دکتر مفتح ـ خیابان انقلاب ـ خیابان آزادی ـ میدان آزادی
۶- مسیر شماره شش
مسجد حضرت امیر (ع) ـ خیابان کارگرشمالی ـ میدان انقلاب ـ خیابان آزادی ـ میدان آزادی
۷-مسیر شماره هفت
مسجد المهدی (عج) ـ خیابان ستارخان ـ خیابان شادمهر ـ خیابان آزادی ـ میدان آزادی
۸-مسیر شماره هشت
مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ـ خیابان ستارخان ـ میدان توحید ـ خیابان توحید ـ خیابان آزادی ـ میدان آزادی
۹- مسیر شماره نه
مسجد امام سجاد (ع) ـ خیابان آیت اله اشرفی اصفهانی ـ فلکه دوم صادقیه ـ خیابان محمد علی جناح ـ میدان آزادی
۱۰- مسیر شماره ده
مسجد امام جعفر صادق (ع) ـ فلکه دوم صادقیه ـ خیابان محمد علی جناح ـ میدان آزادی
۱۱- مسیر شماره یازده
مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری، میدان بزرگ آزادی
۱۲- مسیر شماره دوازده
مسجد نظام مافی، بلوار ایت الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی
مکان ها در شهرستان های استان تهران:
ورامین:
از میدان کفن پوشان (مقابل کارخانه شیر وارنا ) به سمت مقصد نهایی مسجد جامع و مصلی با سخنرانی سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران
فیروزکوه:
از امام زاده اسماعیل شروع و به مسجد امام حسین(ع) محل برگزاری نماز جمعه ختم می شود
ری:
از خیابان فداییان اسلام مقابل فروشکاه نحم خاورمیانه به سمت ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
رباط کریم:
از مقابل سپاه ، میدان شهید سلیمانی مقصد نهایی مصلی نماز جمعه
شهریار:
از شهرک اداری ، میدان نماز ، میدان امام(ره) ، بلوار انقلاب ، مقصد نهایی مصلی نماز جمعه
شهر قدس:
از بلوار بهشت (جنب آرمستان) به طرف مقصد نهایی مصلی نماز جمعه با سخنرانی آقای جوهری معاون سیاسی استاندار تهران
اسلامشهر:
از مقابل سپاه ، بلوار بسیج ، مقصد نهایی میدان امام(ره) شهر واوان
پیشوا:
از دو مسیر مبدا دانشگاه آزاد اسلامی و مسجد امام رضا (ع) به سمت مقصد نهایی مصلی نماز جمعه
بهارستان:
از مقابل سپاه بهارستان به سمت نسیم شهر تا میدان شهید رجایی ، سه راه آدران ، مقصد نهایی مصلی بخش گلستان ؛ سخنران: حجت الاسلام و المسلمین نوروزی نماینده محترم مردم شریف شهرستان های بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی
قرچک:
از میدان حضرت امام خمینی (ره) تا میدان شهید ستاری ، به سمت مقصد نهایی مصلی نماز جمعه باسخنرانی سردار عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران
ملارد:
میدان اصلی به سمت مقصد نهایی مصلی نماز جمعه
#ایران_کنش_گر_دیپلماسی_تمدنی
#دفاع_مقدس
#ثامن۲۵
#قهرمان_شهیدم
@basirat_shahriyar
🔻"حذف عامدانه" یا "اشاره در لفافه"؟!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. رهبر انقلاب در سخنرانی امروز خویش، با وجود همۀ برجستگیهای روانی و گستردگیهای رسانهایِ حادثۀ درگذشت مهسا امینی و شکلگیری موج اغتشاشها در برخی از شهرها، حتّی "کمترین اشاره"ای نیز به این واقعه نداشتند! چرا؟ بسیاری از ما انتظار داشتیم که در این باره، سخنی و خطی و جهتی از ایشان بشنویم و موضع ایشان را بدانیم، امّا تا پایان سخنرانی، ایشان به این مسأله نپرداختند. این "حذف آگاهانه" به چه دلیل بوده است؟
۲. فرضیۀ اوّل این است که ایشان بر این باور هستند که مسأله از "مجرای قانونی" در حال پیگیری هست و نیازی به موضعگیری ایشان نیست. یعنی از یک سو، مسأله در درون حاکمیّت از طریق نهادهای قانونی، در حال رسیدگی است و باید در انتظار نشست تا نتایج، مشخص شوند و از فضای ابهام، خارج شویم. از سوی دیگر، در خیابانها نیز نیروهای نظامی و امنیتی در حال مواجهه با جریان آشوب و اغتشاش هستند. بنابراین، باید همین مسیر "امتداد" یابد.
۳. فرضیۀ دوّم این است که رهبر انقلاب، موضعگیری آشکارِ خود را متوقف بر "مشخصشدن نتیجۀ تحقیقات" دربارۀ این مرگ کردهاند و نمیخواهند "پیشاپیش"، سخنی بگویند که به "روند طبیعی و تخصصی تحقیقات"، ناخواسته جهت بدهد یا بهانهای در اختیار جریان رواییِ دشمن قرار بگیرد تا مدّعی شوند که تحقیقات به گونهای رقم خواهد خورد که ایشان به صورت پیشینی، مطرح کرده است.
۴. امّا فرضیۀ سوّم بر این تصوّر تکیه دارد که از نظر ایشان، مسأله در "حد"ی نیست که "ایشان" به آن وارد شود و ورود مسئولانِ لایههای فروتر، کافی است. بهبیاندیگر، لازم نیست همۀ سطوح حاکمیّت، درگیر مسأله شوند و آشکارا و علنی دربارۀ آن موضعگیری کنند، چراکه در این صورت، جبهۀ رواییِ دشمن القاء خواهد کرد که مسأله، بسیار "بزرگ" و "جدّی" انگاشته شده و نظام جمهوری اسلامی، خود را در برابر آن ناچار به واکنش دیده است. گاهی ندیدن و نگفتن ونپرداختن، بر کوچکی و کماهمّیّت دلالت دارد و در مقابل، مطرحکردن به برجستگیِ هرچه بیشتر آن خواهد انجامید.
۵. فرضیۀ چهارم که جالب است، این است که ایشان در قالب "استعارۀ دفاع مقدّس"، به صورت غیرمستقیم به این مسأله پرداختند و و رویکرد کلّی و اساسی و خویش را عرضه داشتند، از جمله اوّلاً، در جاییکه "دوگانۀ مقاومت/ تسلیم" را مطرح و راه پیشرفت را مقاومت دانستند؛ ثانیاً در آنجا که به تعیینکنندگی "روایت حقیقت" پرداختند و "روایتهای مخدوش و غلط و دروغ" را ملامت نمودند، ثالثاً، در آن جمله که به آفت "خضوع و خودکمتربینی در میدان فرهنگی در برابر دشمن" اشاره کردند. این درسآموختههای دفاع مقدس باید در امروز و اکنون ما نیز بهکار گرفته شوند تا به همان فتوحات و توفیقات دست یابیم.
۶. البتّه این مواجهۀ رهبر انقلاب، بهطور ضروری، "قابلاقتباس" برای ما نیست؛ یعنی نباید نتیجه گرفت که چون ایشان در این "مورد خاص"، چنین کردند، و ما نیز باید همین منطق را به کار ببندیم. ازآنجاکه "موقعیّتهای اجتماعی" در زمینۀ اصل و نوع "موضعگیریها" مؤثّر هست و نباید "برداشت یکسان و یکنواخت" از کنشگری داشت و برای همه، یک "الگو و قالب واحد" را توصیه کرد، در اینجا ما باید به وظیفۀ قطعی و حتمی خود که دفاع از "نظام جمهوری اسلامی" و "کلّیّت عملکرد نیروی انتظامی" و "حجاب الزامی و قانونی" است، عمل نماییم و آشکارا و صریح، با "جریان غیرانقلابی" و "نیروهای معتقد به اسلام رحمانی"، مرزبندی کنیم.
#دفاع_مقدس
#ثامن۲۵
#ایران_کنش_گر_دیپلماسی_تمدنی
@basirat_shahriyar
🔻"چهرههای بینقاب" را دریابید!
🖋 مهدی جمشیدی
آنان که انکار میکردند و به تمسخر حقایق میپرداختند، چشم باز کنند و ببیند که:
۱. اینان جزو "مردم" نیستند، بلکه "عموم" و "اکثریّتِ" مردم در اجتماعات ناچیز آنها شرکت نمیکنند و به شعارها و رفتارهایشان اعتقاد ندارند. اینان، "برآیندِ مردم" نیستند و افکار عمومی را نمایندگی نمیکنند. ما با یک "اقلیّت زباندراز و پُرمدّعا" روبرو هستیم که بهغلط، "مردم" خوانده میشوند. اینان، مردم نیستند.
۲. به "مردمسالاری" و "رأی اکثریّت" باور ندارند و میخواهند نظر خود را به اکثریّت نجیب، تحمیل کنند. هم پرچم مخالفت با قانون برافراشتهاند و هم سازوکار غیرقانونی را برگزیدهاند.
۳. اهل "گفتگو" و "استدلال" و "عقلانیّت" نیستند، بلکه منطقشان "تخریب" و "کتکزدن" و "سوزاندن" و "ترور" است. نظام جمهوری اسلامی را به "خشونت" متهم میکنند، امّا خودشان در خشونتورزی، بیپروا هستند و همچون "سگهای هار"، به جان دیگران افتادهاند.
۴. "وطنفروش" و "بیگانهپرست" هستند و دست در کاسۀ اجانب و دشمنان ایران دارند. "جبهۀ رسانهایِ غرب"، یکپارچه و بیامان، به حامیِ تمامعیار اینان تبدیل شده است.
۵. مسألۀ اینان، "تغییر روشِ" پلیس امنیت اخلاقی نیست، بلکه "برهنگی" و "ولنگاری" و "لاابالیگری" است و اینان میخواهند "بدنِ" خود را در عرصۀ عمومی به نمایش بگذارند. "آزادی" را فارغ از چهارچوب "اخلاق" و "شرع" میطلبند و "لذّت فردی" را بر "مصالح جمعی" ترجیح میدهند. فلسفۀ زندگیشان، "خوشباشی" و "هوسرانی" است، نه "کمال" و "سعادت". ما با "فاحشههای خیابانی" روبرو هستیم که با "نمایاندن بدنشان"، نگاههای حرام میخرند. از گیسوانِ عریانشان، طنابی بافتهاند برای فروافتادن جامعه به چاه دوزخ.
۶. اینان بویی از "دیانت" نبردهاند و "قرآن" و "مسجد" و "امامزاده" را به آتش میکِشند. دین را کنار نهادهاند و بندگیِ ابلیس میکنند. "شیاطین إنس" در خیابانها به حرکت درآمدهاند.
۷. "فضای مجازی وِل و افسارگسیخته"، اسلحهای است که در بزنگاهها و لحظههای حسّاس، ناگهان به صحنه میآید و ضربههای کاری میزد. شبکههای اجتماعیِ غرب، "آتشبیار معرکۀ آشوب" هستند.
۸. "سلبریتیهای روباهصفت" که نان این نظام را خوردهاند، حرف دشمن را تکرار میکنند و مردم را به تقابل با نظام، تهییج و تحریک میکنند و از پشت، خنجر میزنند. حال که این منفعتطلبانِ اشرافی و جاهطلب، نردبان ترقی را پیمودهاند، لگد میزنند و خائنانه با دشمن، همصدا و همداستان میشوند. به نهایت، حقیر و پَست هستند؛ هم آن فوتبالیستِ خارجنشینِ ابله که سفاهتش را توئیت میکند، هم آن بازیگرِ بیهنرِ پولپرست که زبانش به چرندگویی گشوده شده است.
۹. "جنگ شناختی و ادراکی"، یک حقیقت مؤثّر و جدّی است و "کجروایتها"، مسأله و بحران میآفرینند. "واقعیّت"، هرچه که باشد، چندان مهم نیست، بلکه این "روایت" است که تعیینکننده است. روایت بر واقعیّت، غلبه یافته است.
۱۰. فهم بخشی از جامعه نسبت به "ارزشها"، گرفتار تحریف و خدشه شده است و این برخاسته از "فقرِ معرفت دینی" است. بهراستی، ساختار فرهنگ، سخت محتاج "بازسازی انقلابی است و باید چارهای اندیشید.
#ایران_کنش_گر_دیپلماسی_تمدنی
#ثامن۲۵
#نبرد_تمدنها
@basirat_shahriyar
بخشهایی از پیام آیتالله رشاد
✔️ «دوستان» چرا در این واقعه، «دشمنسان» سخن گفتند و «دشمنپسند» عمل میکنند! این بسی جای شگفتي است که برخی «سیاستمداران»، چرا با دشمنان و دژخیمان، همندا و همصدا شدند؟ در شرائطی که طبقاتی از جامعه از مضایق معیشتي رنج میبرند، نباید احساسات آحاد آن را تحریک کرد؟ آیا نمیدانستید در روزهایی که تلاش مسؤولین برای «پیشبرد مذاکرات»، در شرف نتیجهبخشی است، نباید دشمن را به «آسیبپذیری درونی نظام» امیدوار ساخت؟ آیا شما نمیدانید که در آستانهی «سفر رییسجمهور» برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، نباید موضع کشور را در «میدان دیپلماسی» تضعیف کرد؟
✔️ شگفتآورتر آنکه چرا برخی روحانیون، در این حادثه «دچار واکنش عجولانه» و موضعگیریهای غیراصولي گشتند و به صدور «رأی بی مبنا و منطق» دست زدند؟ آقایان روحاني! چگونه در امری که هنوز هیچ تحقیقی صورت ندادهاید، هیچ سندي دال بر قصور و تقصیر عامل یا عاملان آن در اختیار نداشتید و از تحقق موضوع مطمئن نبودید، با دستپاچگي بیانیه صادر کردید و باصطلاح قضاوت شرعی کردید؟ و نیروی حافظ امنیت کشور، بلکه اصل نظام را متهم و محکوم کردید؟ «تهمتزدن و افترا بستن» به هر کس و هر گروهي، حرام و جرم است، تهمت و افترا به یک جماعت خادم و یک نظام مقدس، «حرمت مضاعف» دارد و «جرم شدیدتر» بهشمار ميرود. و اگر احیاناً در آینده اثبات شود کسی در این واقعه مقصر نبوده، امروز در «قبال قانون»، فردا در «مقابل تاریخ»، و در قیامت در «محضر الاهي» باید پاسخگو باشیم؟ اگر عمل شما در این مورد از سر «احساس مسؤولیت شرعی و ملي» و به «انگیزهی دفاع از حقوق مظلوم» است، چرا در قبال دهها مورد مشابه مسلّم، سکوت کردید و بیانیه صادر نکردید؟
✔️ اگر با این هجمهی حجیم، «نهاد حافظ نظم و امنیت» (هرچند در کنار خدمات عظیم و با ایثارها و شهيددادنهایش، از برخی نفرات آن خطايي سرزده باشد که باید طبق قانون با خاطیان برخورد شود) «تضعیف گردد»، آیا خانهها و خانوادههای من و شما امنیت خواهند داشت؟ نمیبینید این «رفتارهای نسنجیده و نیاندیشیده» به کجا انجاميد و میانجامد؟ دشمن از آب گل آلود، آشکارا ماهی «براندازی» میگیرد و «هنجارشکني» میکند، به «اصل انقلاب و اساس نظام» حملهور شده، و مشتي عنصر ناآگاه و شرور، شعار «گشت ارشاد بهانه است، اصل نظام نشانه است» سر میدهند، «قرآن میسوزانند»، «پرچمهای عزای سیدالشهدا را آتش میزنند»، «مسجد و مزار امامزاده به آتش میکشند»، «حجاب از سر زنان عفیف برميدارند»، «مأمور حافظ امنیت را زندهزنده میسوزانند»، «پرچم ایران عزیز را آتش میزنند»، «خسارت میلیاردی به اموال عمومي و بیت المال وارد می کنند». آیا میدانید که مسؤولیت عواقب ناگوار «تحریک جوانان ناآگاه»، و «تشدید تنش و تلاطم» در جامعه، و «آتش تهیه ریختن برای اقدامات افراد شرور»، بر عهدهی کسان و گروههایی است که مرتکب کنشهای زمینهساز هنجارشکنانه و ویرانگر میشوند؟
✔️ حجاب یک «قانون شرعي و رسمي» است. نباید با صدور بیانیه، و آشوب و اغتشاش و قانونشکني، با قانون مقابله کرد. و اگر قانون، بد اجرا شده باشد (علی فرض)، باید روش را اصلاح کرد و اصل قانون را نباید زیر سؤال برد. اصلاح نیز باید از طرق قانونی و با طی فرایند مقرر صورت بپذیرد، و الا به تعبیر رایج، سنگ روی سنگ بند نمی شود؛ کما اینکه مدت مدیدی است «اصلاحات روشی کنش نهادهای نظام» در حوزهی عفاف و حجاب و امنیت اخلاقي در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است و اکنون در شرف نهایی شدن است.
✔️ آیا شما میپندارید اگر از واجب شرعیِ حجاب، صرفنظر کنید، مطالبات دشمن تمام میشود؟ و اگر به «برداشتن حجابِ حداقلي» تن دردهید، افراد بدخواه و بداندیش که اکنون دست به آشوب و اغتشاش زدهاند، بدین حد قانع خواهند شد؟ هرگز و هیهات.
✔️ دریغا و فسوسا که انذارهای سی سالهی رهبری فطن و فرهیخته انقلاب، در مورد خطرات و مخاطرات «تهاجم فرهنگي»، «جنگ روایتها» و «جهاد تبیین»، آنسان که باید و شاید، از سوی ما مسؤولان ذیربط و ذیدخل، جدی گرفته نشده است، و اکنون خطرات و خسارتهای این تعلل و تساهل در حال بروز و ظهور است. لهذا اکنون باید نهادهای فرهنگي و دیني که غالباً در انجام وظائف سازماني و صنفي، در امر حجاب و عفاف، دچار قصور یا تقصیر بودهاند، به جبران مافات همت ورزند.
#حجاب
#ثامن۲۵
#نبرد_تمدنها
@basirat_shahriyar
🔻این یک «جنبش» نیست!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. قرار بود که مرگ مهسا امینی، به «زمینۀ مساعد» و «دستاویز موجّهی»ی برای شکلدهی به یک جنبشِ بهظاهر «اعتراضی» و در واقع، «ساختارشکنانه» تبدیل شود تا از این طریق، نظام جمهوری اسلامی در ورطۀ یک چالش دشوار، گرفتار شود و به زانو درآید. مهسا امینی از هر جهت، گزینۀ بسیار «هیجانانگیز» و «اجماعساز»ی بود. جریان غیرانقلابی نیز «بیدرنگ» و «جدّی» به میدان آمد و هرچه در توان داشت را بهکار گرفت تا «شور کاذب» و «حرارت تصنّعی» بیافریند و از یک حادثۀ ناخواسته و سرشار از ابهام و مبتلا به تعلیق، «بحران ملّی» پدید بیاورد. این بار، «سلبریتیها»ی نمکخوردۀ نمکدانشکسته نیز به میدان فراخوانده شدند تا بازی طرّاحیشده، نقص و کمبود مرجعیّتی نداشته باشد. همۀ این ظرفیّتها در فضای مجازی، به خطّ شدند و بهظاهر جبههای شکل گرفت که «صدای بلند» داشت و میتوانست حاکمیّت را در کوتاهمدّت، به عقبنشینی و انفعال وادارد و یک زنجیرۀ تمامنشدنی از مطالبهگریِ ساختارشکنانه و سکولار را صورتبندی کند.
۲. در مرحلۀ بعد، باید کنشگری از «فضای مجازی» به «فضای واقعی» انتقال مییافت تا هرچه بیشتر، «مشهود» و «ملموس» باشد و در نظام جمهوری اسلامی، «هراسافکنی» کند، امّا این «انتقال بسترِ چالشگری»، کار را بر جریان غیرانقلابی، دشوار کرد و برای خود آنها بحران آفرید. چرا چنین شد؟ نکتۀ نخست این است که «بسیج اجتماعی در فضای مجازی»، هیچ تناسبی با «بسیج اجتماعی در فضای واقعی» نداشت و در عمل و بهطور آشکار نشان داد که ما با یک «جنبش» روبرو نیستیم، بلکه «عدّهای اندک» بهصورت پراکنده در نقط مختلف ایران، به صحنه آمدهاند و تنش ایجاد میکنند. بهعبارتدیگر، «راهپیمایی فراگیر» و «اجتماع بزرگ» شکل نگرفت، بلکه تحرّکات بیرونی و عینی به «حضورهای تکهتکۀ سی نفری تا سیصد نفری» منحصر ماند! چه نسبتی است میان این «جماعتِ نزدیک به صفر» با «ایران هشتادوپنج میلیونی»؟! این یعنی نسنجیدهکاری در ملاحظۀ محدودیّتهای انتقالِ حرکت اعتراضی از فضای مجازی به فضای واقعی. همین که حرکت اعتراضی از پوستۀ فضای مجازی بیرون آمد و در خیابان، «مشاهدهشدنی» و «عینی» گردید، رسوا نیز شد و تمام اندوختۀ خود را یکجا و ناگهان باخت. بهبیاندیگر، مشخص شد که «صدای بلند در فضای مجازی» به معنی «کثرت جمعیّت در فضای واقعی» نیست و میان این دو، تفاوت فراوان وجود دارد. پانهادن به «سیاست خیابانی» و «کنشگری میدانی»، جریان غیرانقلابی را زمینگیر و فلج کرد و به خاک سیاه نشاند؛ آنها در خیابان و میدان، فقط «کشف حجاب» نکردند، بلکه «کشف کمّیّت» نیز کردند و به نظام جمهوری اسلامی نشان دادند که «عقبۀ مردمی» و «بدنۀ اجتماعی» ندارند و با وجود همۀ فریادها و نعرهها و جوّسازیها، ناتوان در بسیج اجتماعی هستند.
۳. نکتۀ دیگر اینکه کوشیدند این ضعف راهبردی و رسواکننده را با کنشهای گفتاری و رفتاریِ «ساختارشکنانه» جبران کنند و «فقر اجتماعیِ» خود را با «توانمندی تخریبیِ» خویش بپوشانند، درحالیکه این امر نیز آنها را بیشتر منفعل و ضربهپذیر کرد؛ چون هم مردم را از «پیوستن» به آنها بازداشت و هم به نظام مجال داد که مسیر «مواجهۀ جدّی و بیتعارف» را در پیش بگیرد. شعارهایی که در خیابان سر داده شدند، کمترین ارتباطی با مطالبۀ (بهانۀ) نخستین نداشتند، بلکه نشان دادند که جریان غیرانقلابی در پسِ این اعتراض، هدفهای دیگری را دنبال میکند و میخواهد از طریق فضاسازی و غوغاسالاری، بدنۀ اجتماعی بیافریند و «فشار از پایین» را رقم بزند. سخن اوّلیّه این بود که برخی از رفتارهایی که از سوی پلیس امنیّت اخلاقی صورت گرفته، از جمله دربارۀ مهسا امینی، صواب و صلاح نیستند و باید در «روشها» تجدیدنظر شود و بر «سهم فرهنگ» و «وزن اخلاق» افزوده شود. بگذریم که همین مطالبه نیز درست است یا نه و پلیس امنیّت اخلاقی، مواجهۀ غیراخلاقی نداشته و نباید از «خطاهای محتملِ موردی»، نتایج وسیع و کلّی گرفت، امّا مسأله این است که در عرض چند روز، این مطالبه به شعار «حجاب اختیاری» ارتقا یافت و سپس به سطح متهمساختن نظام جمهوری اسلامی به «دیکتاتوری» کشیده شد. این اندازه ناشیگری و ندانمکاری در «تشدید مطالبهها» و «حرکت به سوی ساختارشکنی» و «تقابل سخت و غیرقانونی»، هیچ توجیهی ندارد جز حماقتِ جریان غیرانقلابی.
۴. جالب اینکه پس از مرگ مهسا امینی، آیتالله خامنهای دو سخنرانی عمومی داشت، امّا با وجود فشارها، کمترین اشارهای به این ماجرا نکرد؛ گویا هیچ حادثهای رخ نداده و اگر هم رخ داده، پای «مسألۀ مردم ایران» در میان نیست، بلکه مسأله، «مسألۀ خواص اغواگر» و «مسألۀ اقلّیّتِ تجدّدی» است که آن هم درخور پرداختن نیست.
#خیانت_خواص
#ثامن۲۵
#نبرد_تمدنها
#فتنه_مهسا
@basirat_shahriyar