13.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴سید علیرضا آلداود در گفتگوی زنده با بخش خبری ۲۰ شبکه اصفهان:
⭕️شبکه ماهواره ای سعودی اینترنشنال یک شبکه تروریستی رسانه است
⭕️این شبکه پیوست رسانه ای تروریسم داعش است
⭕️بیانیه ۲ نهاد امنیتی کشور بسیار دقیق بود.
⭕️تروریست خبرنگاران سعودی اینترنشنال بازودی رسانه ای داعش و گروههای تروریستی هستند
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
💠 مدرس سواد و تربیت رسانهای شوید 📱
@basirat_shahriyar
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
🔶 واکنش «سردار شکارچی» به بلوفزنی آمریکاییها
سخنگوی نیروهای مسلح ایران:
🔹آمادگی نیروهای مسلح در زمین، هوا، دریا را بسیار بالا است.
🔹برخی مواقع فرماندهان دشمن یا مسئولان سیاسی کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس یا رژیم جعلی صهیونیستی بلوفهایی میزنند این درحالی است که خودشان این بلوفها را قبول ندارند ولی برای اینکه گفته باشند و جنگ روانی در جهان ایجاد کنند گاهی اوقات حرفهای مفت ارائه میکنند.
🔹اینها خودشان میدانند که اگر خطایی راهبردی از آنها سر بزند چه بلایی سر آنها توسط ایران میآید، ارتشهای این کشورها از تقابل با نیروهای مسلح ایران به سبب توانمندی و قدرت دفاعی وحشت دارند.
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
💠 مدرس سواد و تربیت رسانهای شوید 📱
@basirat_shahriyar
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
شب زیارتی سید الشهدا امام حسین علیه السلام شهدا را یاد کنیم تا ما را نزد ایشان یاد کنند
شهید جلال افشار شهید سمت راست بالا
شهید نیک نژادی شهید سمت راست پایین
شهید تورجی زاده شهید سمت چپ
سحر نزدیک است 🇮🇷
@basirat_shahriyar
شهید آوینی:
عاشقان عاشق بلایند . در حیات در احتجاب صدف عشق است و آن را جز در اقیانوس بلا نمی توان یافت، در ژرفای اقیانوس بلا عاشقان غواصان این بحرند و اگر مجنون نباشد چگونه به دریا زنند؟
یاد کنیم شهید عزیزمان، شهید آرمان علی وردی را با صلوات بر محمد و آل محمد 🌹
سحر نزدیک است 🇮🇷
ُ
@basirat_shahriyar
💠دلایل اهمیت #اطلاعات_بصری
🔸مغز انسان تصاویر را شصتهزار برابر سریعتر از متن پردازش میکند و به گفته دانشمندان علوم مغز و اعصاب موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)، ما میتوانیم در زمانی حدود سیزده هزارم ثانیه تصاویر را ببینیم.
🔹براساس برآورد شبکه تحقیقات علوم اجتماعی، یادگیری شصت و پنج درصد افراد بهصورت بصری است و جای تعجب نیست که یکی از راهکارهای مورد استفاده شرکتها برای جذب و حفظ مشتری، داستان نویسی بصری است.
🔸اما چرا تا این اندازه به حس بینایی خود وابستهایم؟ میتوانیم قدردان نیاکانمان باشیم که دویست هزارسال پیش میزیستند. زندهماندن اصلیترین انگیزه محرک آنها بود، چون اگر در جستوجوی غذا یا در حال فرار از حمله خرس بودند، لازم بود که بتوانند اطلاعات بصری را خیلی سریع و موثر پردازش کنند. به گفته یکی از استادان چشم پزشکی، «بیش از پنجاه درصد از کورتکس یا همان قشر سطح مغز به پردازش اطلاعات بصری اختصاص یافته است.»
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
💠 مدرس سواد و تربیت رسانهای شوید 📱
@basirat_shahriyar
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
13.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 انتقاد صریح رهبر انقلاب از مدیریت فضای مجازی در کشور
🔸رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۰: فضای مجازی هم در یک جاهایی ول است. همه کشورهای دنیا فضای مجازیشان را مدیریت میکنند ولی ما افتخار میکنیم که آن را ول کردیم! ... از این فضا استفاده میکند دشمن که با شیوههای روانی مشارکت مردم را در انتخابات کاهش دهد.
🔹فضای مجازی را بایستی مدیریت کرد. از این امکان مردم استفاده کنند برای مردم وسیله آزادی است بلاشک. خیلی هم خوب است اما نباید این وسیله را اختیار دشمن قرار داد که بتواند علیه کشور و علیه ملت توطئه کند.
آقای جمهوری اسلامی همچنان به خون کردن دل ایران با رهایی فضای مجازی ادامه بده😔
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
💠 مدرس سواد و تربیت رسانهای شوید 📱
@basirat_shahriyar
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
8.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه گوشه کنار به ما جا بده
مارم دم ایوونت راه بده
یه نجف امشب به ما بده
بعدشم یه کربلا بده...
تنگه دلم...
صل الله علیک یا امیرالمومنین علی علیه السلام
سحر نزدیک است 🇮🇷
@basirat_shahriyar
🔴مظلومیت یک روحانی
▫️این آخونده داره گریه میکنه ، نه بخاطر اینکه عمامهاش رو انداختن بخاطر اینکه تو همون بیمارستانی که داشت خدمت داوطلبانه به بیماران کرونایی میکرد زن و دو تا بچههاش بخاطر کرونا فوت کردن
اما اومد بیرون تا در سکوت گریه کنه که روحیه بیماران تضعیف نشه
حالا برو عمامه بنداز ، نامرد
➕🇮🇷 نورالدین
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
💠 مدرس سواد و تربیت رسانهای شوید 📱
@basirat_shahriyar
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
🔻معنای دعوت آیتالله خامنهای به «محتواپردازیِ پیشدستانه»:
کارزار حجاب از دریچۀ شناختشناسیِ اجتماعی
🖋 مهدی جمشیدی
۱- اغتشاشهای اخیر، یکی از نمونههای تمامعیارِ «جنگ روایتها» بود. هر چند نباید مطالعۀ آن را به این چشمانداز، منحصر کرد، امّا ندیدن آن از این زاویه، یعنی کنار نهادن یک «عاملِ مهمِ توضیحدهنده». زمانۀ ما بیش از هر دورۀ دیگری، مبتنی بر جنگ روایتها است و ذهن مردم به دستمایۀ فتنهانگیزی و جریانسازی تبدیل شده است. حتّی «فتنۀ سال هشتادوهشت» نیز، برخاسته از جنگ روایت بود که در آن، تقلب به اسم رمز برای تحریک و شوراندن مردم بر ضدّ نظام تبدیل شد.
۲- در جنگ روایتها، جامعه در «محاصرۀ روایت» قرار میگیرد، و هرچه بیشتر منقبض/ فشرده/ فرسوده میشود،
تا «مرعوب/ منفعل/ تسلیم» شود، و در نهایت، «عقبنشینی» کند. آنچه که در این میدان، گریبان ما را میگیرد، «روایت» است نه «واقعیّت»؛ یعنی «شبهواقعیّتها» و «سایهها» در مقابل ما، صفآرایی و گردنکشی میکنند و فشارسازی و تحمیلگری میکنند.
۳- روایتها در این جریان، «کجروایت» بودند؛ یعنی از «واقعیّت» حکایت نمیکردند، بلکه به واقعیّت تبدیل شده بودند، درحالیکه «واقعیّتنما/ شبهواقعیّت» بودند، و واقعیّت، «گمگشته» میشود. واقعیّت باید قربانی «بازی شناختی» شود تا هدفهای سیاسی تحقّق یابند:
عالَمی را یک سخن، ویران کند
روبَهانِ مُرده را شیران کند
(مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۵۹۷).
۴- روایت، واقعیّت را «قاببندی» میکند، یعنی واقعیّت را «بُرش» میزند، دستکاری و تکهتکه میکند، و بقیۀ واقعیّت را خودش روایت میکند. پس روایت، ترکیبِ «واقعیّتِ قاببندیشده» و «روایت» است و میکوشد ما را به این قاب، «وابسته/ متعصّب/ معتاد» کند. چنانچه این «منظر» و «زاویۀ دید»، شیوع و مقبولیّت یابد، «ذهن جامعه» در چهارچوب آن صورتبندی و منجمد خواهد شد و سخن دیگری را نخواهد پذیرفت. پس باید از «ابتدا»، زمام و عنان روایت را به دست گرفت و قالبها را تعریف کرد تا کار، دشوار و دیریاب نشود؛ چراکه «کنشگران بیروایت»، مردگانِ متحرّک هستند.
۵- «تغییر سیاسی» باید «درونخیز/ جامعهزاد/ از پایین» باشد و این محتاج «تغییر فرهنگی» است، و تغییر فرهنگی یعنی «ارزشها» را از «حالت هنجاری» خارجکردن. برای این هدف باید «ساختارشکنیِ ذهنی» کرد و به «باورها/ شناختها/ نگرشها» ضربه زد:
فرعِ دید آمد عمل، بیهیچ شک
پس نباشد مردم الا مردمک
(مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۶۷۹).
و این نیازمند «روایتسازیِ منفی از ارزشها» است. چهرهسازی وارونه از ارزشها، «دیدها/ برداشتها/ تلقیها» را نسبت به آنها تغییر میدهد و این امر نیز در نهایت به حوزۀ «شناختهای بنیادین» خواهد رسید و به اساس عقاید دینی، ضربههای سهمگین خواهد زد.
۶- «قدرت روایت»، بیش از «قدرت واقعیّت» است. کجروایت، ذهن را «بیثبات/ متزلزل/ وسوسهآلود» میکند،
و «اعتماد/ تکیه/ اطمینان» به واقعیّت را میزداید. دراینحال، «ارجاع به واقعیّت»، کماثر و گاه بیاثر میشود. ازاینجهت باید گفت «احساس/ فهم/ درکِ مردم»، مهمتر از واقعیّتِ زندگیِ آنهاست.
۷- برای ساختن کجروایت/ روایتِ منفی/ روایت وارونه، چند عنصر لازم است:
الف. «نقطۀ اجماعساز/ درد مشترک/ دغدغۀ مرکزی» بهمثابه چتر بزرگ و فراگیر.
ب. «شعار/ حرف/ سخنِ» متناظر با این نقطه.
ج. «نماد تصویری/ معادل محسوس/ وجه نمادین» برای جلوهگری اجمالی.
د. «عینیّت جزئی/ واقعیّتِ خُردِ/ ریز واقعیّتِ» معطوف به زندگیِ روزمرّه.
هـ . «زمین/ عرصه/ میدان» برای بازی.
و. تحریکِ «نیروهای پیشرانِ اجتماعی/ خواص/ سرآمدان» برای ترغیب توده.
۸- کاری در مقابل باید انجام داد، «واسازیِ جسورانه/ ساختشکنیِ بیرحمانه/ فروپاشاندن بنیادینِ» کجروایت است؛ یعنی باید روایت را «غیرمتعهدانه» خواند، و با آن «مواجهۀ انتقادی» داشت، و روایت را «مساوی با واقعیّت» تصوّر نکرد. واسازی یعنی «شکافتن» در برابر «بافتن»:
برای مغزِ سخن، قشرِ حرف را بشکاف
(دیوان کبیر، غزل شمارۀ ۹۲۱).
از جمله باید گفت وقتی «کشف حجاب» میشود نماد «آزادیِ زن»، پس آزادیِ زن یعنی «لاابالیگری». این نماد، خلاصۀ همۀ هدفهای غاییِ پنهان نگاه داشتهشده است. در اینجاست که معنای اصطلاحِ لغزندۀ آزادی، مشخص میشود.
۹- قضاوت دربارۀ واقعیّت را نیز باید دگرگون کرد. ملاک داوری دربارۀ ابرواقعیّتها، «اجتماعات عظیم» هستند؛ یعنی ابرواقعیّت را میتوان در اجتماعات عظیم، شناخت. از جمله، «باطن جامعۀ ایران» در زیر تابوت حاجقاسم نمایان شد نه در نظرسنجیها. جریان اغتشاش و ابتذال در «روایت جامعه» شکست خورد؛ چون این جریان، مدّعیِ «فوران جامعه» بود، درحالیکه جامعه آنها را در خیابان، تنها نهاد و در فضای مجازی نیز، رباتها جایگزینِ کنشگران واقعی شدند.
خبری درراه است 🇮🇷
@basirat_shahriyar
⭕️ سال 1968:
🔻آمریکاییها در حال برگزاری رفراندوم در ویتنام و شعار زنده باد آزادی و دموکراسی خواهی ملتها😒
🔻اینو بفرستید برا غربگراهای وطنی
@basirat_shahriyar